PDA

Bekijk Volledige Versie : Egyptische grootmoefti wijst kritiek (met tranen in de ogen) af



Marsipulami
15-11-07, 10:51
Egyptische grootmoefti wijst kritiek af


LONDEN (RKnieuws.net) - De Egyptische grootmoefti sjeik Ali Gomaa heeft de kritiek op enkele religieuze decreten (fatwa’s) van de hand gewezen. Dat meldt het ANP.
Met tranen in de ogen bezwoer hij de journalisten woensdag dat hij nooit onder druk van de autoriteiten heeft gehandeld.Ali Gomaa kreeg veel kritiek, toen hij bepaalde dat te hard rijdende chauffeurs niet kunnen worden veroordeeld voor de dood van mensen die zij hebben aangereden. Ook zijn uitspraak dat 26 Egyptenaren die verdronken bij hun poging illegaal Europa binnen te komen, werden gedreven door hebzucht en niet als martelaar moeten worden beschouwd, viel bij velen slecht.

Sallahddin
15-11-07, 11:33
Geplaatst door Marsipulami
Egyptische grootmoefti wijst kritiek af


LONDEN (RKnieuws.net) - De Egyptische grootmoefti sjeik Ali Gomaa heeft de kritiek op enkele religieuze decreten (fatwa’s) van de hand gewezen. Dat meldt het ANP.
Met tranen in de ogen bezwoer hij de journalisten woensdag dat hij nooit onder druk van de autoriteiten heeft gehandeld.Ali Gomaa kreeg veel kritiek, toen hij bepaalde dat te hard rijdende chauffeurs niet kunnen worden veroordeeld voor de dood van mensen die zij hebben aangereden. Ook zijn uitspraak dat 26 Egyptenaren die verdronken bij hun poging illegaal Europa binnen te komen, werden gedreven door hebzucht en niet als martelaar moeten worden beschouwd, viel bij velen slecht.

Die Moefti is een idioot en schande : hij is een marionnette van de overheid die gebruikt hem voor politieke en andere doeleinden ! :kotsen2: what a shame ! :schok: :fpimp:

Slinger
15-11-07, 14:25
Geplaatst door Sallahddin
Die Moefti is een idioot en schande : hij is een marionnette van de overheid die gebruikt hem voor politieke en andere doeleinden ! :kotsen2: what a shame ! :schok: :fpimp:

Hij neemt natuurlijk een voorschotje op de wetgeving in het toekomstige kalifaat...

Pytaghoras
15-11-07, 14:36
Wat vindt hij van iedereen die aardappels en af en toe kaas eten?

Sallahddin
16-11-07, 11:52
Geplaatst door Sallahddin
Die Moefti is een idioot en schande : hij is een marionnette van de overheid die gebruikt hem voor politieke en andere doeleinden ! :kotsen2: what a shame ! :schok: :fpimp:

Correctie: :i made a big mistake:het heelverhaal ziet er anders uit: gisteren had ik een intervieuw gezien van die moefti(had ik helaas verwaard met een ander!) :komt bij mij heel intelligent en wereldswijs uit:

Die fatwa betrof een algemeen ABSTRACT overweging ,en datwas in jullie 2007 ;het bovenstaande incident vond plaats in November 2007....

Fatwa deelde mee (in jullie !)dat iemand die opzettelijk zich werpt tegenover een rijdend "vehicle" is natuurlijk de schuldige, plat & simpelgezegd!

Mensen die gaan clandestien immigreren en VOORAAL op zo'n levensgevaarlijk manier (in zee op van die primitieve bootjes!) ,en zichzelf vervolgens in gevaar brengen .... tja...kan je geen martyren noemen als die zich gaan verdrinken op die manier:want daar komt het op neer ... weet ik veel....