PDA

Bekijk Volledige Versie : Unicum Ned. parlementaire geschiedenis: Kamer vindt PVV-motie te discriminerend



Qaiys
16-11-07, 02:43
Kamer vindt PVV-motie te erg

Den Haag - De Tweede Kamer heeft donderdagavond verhinderd dat Sietse Fritsma van de Partij voor de Vrijheid een motie indiende. Volgens alle andere partijen was de motie discriminerend en onbehoorlijk.

Fritsma had zijn motie, waarin hij pleitte voor een ‘moslimimmigratiestop’ al voorgelezen. Kamervoorzitter Verbeet had al geconcludeerd dat de motie door minstens vijf leden ondersteund werd, toen zich een heftig debat ontspon over de tekst van de motie.

De een na de andere fractiewoordvoerder constateerde dat deze discriminerend was. Allemaal verklaarden ze indiening nooit te hebben ondersteund, dan wel die steun in te trekken. Fritsma sprak van gebrek aan respect voor een democratische partij.

Bij de griffie van de Tweede Kamer kon niemand zich herinneren dat iets dergelijks eerder is voorgekomen. Achter de balie werd koortsachtig overleg gevoerd over wat te doen. De motie werd namelijk geacht nooit bestaan te hebben, maar er was al een nummer aan gegeven.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article479066.ece/Kamer_vindt_PVV-motie_te_erg

Faithless128
16-11-07, 05:17
Werd een keer tijd dat de volksvertegenwoordigers de moslims eens in bescherming namen.
Tot nog toe lieten ze die haarbal & co de 2e kamer belachelijk maken met motie's die in de huidige Nederlandse rechtsstaat niet haalbaar is.

Overigens is dat natuurlijk te omzeilen door de grondwet te wijzigen, maar ook daarvoor heb je de nodige meerderheid van de 2e en 1e kamer nodig.

Anyway, ik vind dat die PVV eens onder de loep genomen mag worden door het Openbaar Ministerie.
Vooralsnog is het opruiing, aanzetten tot haat en discriminatie wat de PVV tentoonspreid.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat strafbaar is Nederland.

Coolassprov MC
16-11-07, 06:28
Geplaatst door Qaiys
Kamer vindt PVV-motie te erg

Den Haag - De Tweede Kamer heeft donderdagavond verhinderd dat Sietse Fritsma van de Partij voor de Vrijheid een motie indiende. Volgens alle andere partijen was de motie discriminerend en onbehoorlijk.

Fritsma had zijn motie, waarin hij pleitte voor een ‘moslimimmigratiestop’ al voorgelezen. Kamervoorzitter Verbeet had al geconcludeerd dat de motie door minstens vijf leden ondersteund werd, toen zich een heftig debat ontspon over de tekst van de motie.

De een na de andere fractiewoordvoerder constateerde dat deze discriminerend was. Allemaal verklaarden ze indiening nooit te hebben ondersteund, dan wel die steun in te trekken. Fritsma sprak van gebrek aan respect voor een democratische partij.

Bij de griffie van de Tweede Kamer kon niemand zich herinneren dat iets dergelijks eerder is voorgekomen. Achter de balie werd koortsachtig overleg gevoerd over wat te doen. De motie werd namelijk geacht nooit bestaan te hebben, maar er was al een nummer aan gegeven.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article479066.ece/Kamer_vindt_PVV-motie_te_erg

Verdachte ontwikkelingen..

Charlus
16-11-07, 08:01
Geplaatst door Qaiys
<...>Achter de balie werd koortsachtig overleg gevoerd over wat te doen. De motie werd namelijk geacht nooit bestaan te hebben, maar er was al een nummer aan gegeven.
Mijn god. Als dat maar goed komt.
Mooi woord, dat wel: moslimimmigratiestop. Moslimimmimigratiestop. Natuurlijk je reinste discriminatie van Fritsma, aldus Fritsma. De mond gesnoerd! Zou dit zijn vooropgezette doel zijn geweest?

Qaiys
16-11-07, 15:51
Toch stemming over omstreden motie PVV

Gepubliceerd: vandaag 16:22

Update: vandaag 16:31

De Tweede Kamer kan gewoon stemmen over een omstreden motie van de Partij voor de Vrijheid. Dat heeft voorzitter van de Tweede Kamer Gerdi Verbeet (PvdA) vrijdag bekendgemaakt. Een poging van alle andere fracties om indiening van de motie te blokkeren, kwam volgens Verbeet te laat.

PVV-Kamerlid Sietse Fritsma kwam donderdagnacht tijdens een debat over de justitiebegroting met een motie waarin hij pleitte voor een immigratiestop voor moslims. Om een motie in te kunnen dienen, heeft een Kamerlid de steun nodig van minstens vijf collega's. Normaal gesproken is dat een formaliteit, maar omdat de overige fracties Fritsma's motie discriminerend vonden, trokken zij hun steun in. Omdat er geen vijf fractiegenoten van Fritsma aanwezig waren, dacht ook hijzelf dat hij de motie niet had ingediend.

Verbeet stelt echter dat de Kamerleden te laat protest aantekenden. "Toen ik zoals gebruikelijk vroeg of de indiening van de motie voldoende werd ondersteund, zag ik vijf handen omhooggaan. Ik heb geconstateerd dat er voldoende steun was. Pas later waren er Kamerleden die hun steun wilden intrekken, maar daar voorziet het reglement van de Kamer niet in." Over de motie wordt binnenkort dus gewoon gestemd. Dat die zal worden verworpen is nu al zeker: alleen de PVV is voor.

Naar aanleiding van het incident van donderdagnacht stelde Wilders eerder vrijdag dat er sprake was van een cordon sanitaire rondom de PVV. Verbeet is het daar niet mee eens. "Een cordon sanitaire betekent dat niemand met een partij in debat wil. Debat is er in dit geval juist volop geweest."


http://www.depers.nl/binnenland/123804/Omstreden-motie-PVV-toch-geldig.html

mark61
16-11-07, 16:08
Geplaatst door Qaiys
Toch stemming over omstreden motie PVV

Wat denk jij eigenlijk dat het beste is, hem, die lui, totaal doodzwijgen of elke keer, dag fel en terzake tegenin gaan? Dat is niet moeilijk, maar ergens vind ik dat het teveel eer is voor zo'n idioot. Maar negeren kan hem martelaar maken in de ogen van 'het vollek.' Weet jij het?

tr_imparator
16-11-07, 16:21
Geplaatst door mark61
Wat denk jij eigenlijk dat het beste is, hem, die lui, totaal doodzwijgen of elke keer, dag fel en terzake tegenin gaan? Dat is niet moeilijk, maar ergens vind ik dat het teveel eer is voor zo'n idioot. Maar negeren kan hem martelaar maken in de ogen van 'het vollek.' Weet jij het?



Doodzwijgen. 100%.
Je gaat fel ter zake bij mensen die redelijk zijn.

Dat vervolgens de aanhang bij ie mensen groter gaat worden, ben ik niet bang voor. Ik heb vertrouwen in de wet. Lex Rex.