PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Superstorm komt echt'



IbnRushd
16-11-07, 18:09
'Superstorm komt echt'

Door PETER OTTE

ROTTERDAM - De eerder door de Britse weerkundige Piers Corbyn aangekondigde superstorm, eind deze maand, lijkt er toch echt te komen. Zijn collega, de Fin Magnus Hagelstam van Weather Action toont in een update op internet dat met 90 procent zekerheid heel west Nederland in de gevarenzone ligt. Net als Groot-Brittannië, Denemarken en Noord-West Duitsland.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00132/storm_132218h.jpg
Het kaartje van Corbyn.

Tijdens de storm zouden windstoten van ruim 200 kilometer per uur kunnen voorkomen. Plaatselijk zou zelfs 320 km/uur gemeten kunnen worden. Daarbij gaat het hard regenen en later zelfs sneeuwen. Scheepvaart op de Noordzee is komend weekeinde volgens Weather Action ’levensgevaarlijk’. En ook gebouwen, bruggen, bomen en hoge voertuigen lopen gevaar Het natuurgeweld zou in twee vlagen over ons heen komen. De oranje en de rode zone.
Hagelstam voorspelt ook dijkdoorbraken rond half vijf in de middag (15.30 GMT) op zaterdag 24 november in Zuid-Engeland. Dan zou het Noordzeewater zou opgestuwd kunnen zijn dat de dijken en duinen het niet meer zouden houden.
Piers Corbyn legt in een mededeling aan het Nederlandse volk uit dat zijn voorspellingen vorige week door Jan en alleman nogal overdreven zijn. Maar, zegt hij, de timing en piekwinden waren wel goed voorspeld.
Hij geeft ook het KNMI, dat zijn voorspellingen afdeed als overdreven, een veeg uit de pan. ,,Het KNMI doet niet aan lange termijn-voorspellingen. Dat kunnen ze niet. Wij wel. Het zou goed zijn als kort en lang samen zouden werken om tot een correcte voorspelling te komen. In het belang van de veiligheid van de bevolking. Stammenstrijd en prestige moeten we dan opzij zetten.''
Het KNMI voorspelt op de eigen site voor eind volgende week rustig najaarsweer met een hoge drukgebied. En ook andere weerdiensten voorzien geen gekke dingen voor volgend weekeinde.

ad.nl

tribia
16-11-07, 18:51
vette shit....misschien gaat men dan eindelijk een keer bezinnen. Mijn opblaasbare roeiboot zet ik alvast op het op het balkon :)

Koala64
16-11-07, 19:00
Geplaatst door tribia
vette shit....misschien gaat men dan eindelijk een keer bezinnen. Mijn opblaasbare roeiboot zet ik alvast op het op het balkon :)
Wat valt er te bezinnen dan? Een storm is een natuurverschijnsel.

Red Sonja
16-11-07, 21:08
Geplaatst door tribia
vette shit....misschien gaat men dan eindelijk een keer bezinnen. Mijn opblaasbare roeiboot zet ik alvast op het op het balkon :)

Als de nood hoog wordt, denk ik ook dat de kans groot is dat men eens tot bezinning komt.

Een rubberbootje is zeker geen zeik.
En een zwemvestje evenmin. :o

reallife
16-11-07, 21:27
Geplaatst door Koala64
Wat valt er te bezinnen dan? Een storm is een natuurverschijnsel.

Tss... het is de wrekende hand van moeder natuur als straf voor onze zonden tegenover het millieu.

;)

Red Sonja
16-11-07, 21:36
Geplaatst door reallife
...wrekende hand
...straf
... zonden
;)

Yep.

De Heiland zal zich wreken.

Amen.

III
16-11-07, 21:37
Geplaatst door reallife
Tss... het is de wrekende hand van moeder natuur als straf voor onze zonden tegenover het millieu.

;)

Alsof er iets is dat zou gebeuren zonder dat daar iets van geleerd kan worden.

De adem van de grote boze wolf was ook een straf?

Koala64
17-11-07, 12:57
Geplaatst door reallife
Tss... het is de wrekende hand van moeder natuur als straf voor onze zonden tegenover het millieu.

;)

Maar...maar.... ik knaag al jaaaren scharreleieren. :verward: