PDA

Bekijk Volledige Versie : Mannen gedragen zich dommer bij blondjes



Man_Ray
18-11-07, 13:05
zondag 18 november 2007 | Bron: belga

BRUSSEL - Mannen gedragen zich dommer bij blonde vrouwen. Dat ontdekten psychologen aan de universiteit van Parijs X-Nanterre.
De mannen doen dat volgens onderzoeksleider professor Thierry Meyer niet zozeer omdat ze onder de indruk zijn van hun gesprekspartner, vooral omdat ze zich aanpassen aan het beeld dat over de vrouwen bestaat en dus hun eigen drempel verlagen. 'Blonde vrouwen kunnen zorgen dat mannen zich dommer voordoen, omdat ze onbewust het stereotype van het domme blondje imiteren en zich daaraan aanpassen. Het is duidelijk dat, wanneer mensen worden geconfronteerd met stereotypes, ze zich daaraan aanpassen', luidt het.

Die conclusie volgt op onderzoek waarbij mannen op kennisvragen moesten antwoorden nadat ze foto's van vrouwen bekeken. Na het zien van een blondje scoorden ze daarbij lager dan na een blik op een brunette of een zwartharige vrouw.

Het Franse onderzoek vormt een nieuwe schakel in reeks studies die aangeven dat het gedrag van mensen sterk wordt beïnvloed door het cliché-beeld dat ze hebben van anderen. Zo hebben veel mensen de neiging langzamer te spreken en te lopen in gezelschap van ouderen, terwijl in schriftelijke testen ook vaak raciale en andere soorten vooroordelen naar boven komen.

llc

:loens:

Divine_70
19-11-07, 19:10
Ik heb ook altijd de neiging om me aan de ballen te gaan krabben als ik met een man sta te praten. :tik:

III
19-11-07, 19:25
Geplaatst door Divine_70
Ik heb ook altijd de neiging om me aan de ballen te gaan krabben als ik met een man sta te praten. :tik:

Hey joh Divine!
ben je er ook weer eens?

Divine_70
19-11-07, 19:48
Geplaatst door III
Hey joh Divine!
ben je er ook weer eens?

Jah, zoals het een goede soap betaamt, de uitgeboekte acteurs/actrices komen na verloop van tijd toch weer terug, and this is one hell of a soap. :D

Ourzazate
20-11-07, 19:26
Kan wel kloppen. Als ik tijdens het uitgaan met een blondine aan het babbelen ben, is het eerste waar ik aan denk: hoe krijg ik haar zsm tussen de lakens. Sta ik met een brunette/donkerharige te flirten dan komt die gedachte op de 2e plaats en hoop ik ten eerste dat ze me kan bezielen met een paar intellectuele orgasmes...:moe:.

III
20-11-07, 19:39
Geplaatst door Divine_70
Jah, zoals het een goede soap betaamt, de uitgeboekte acteurs/actrices komen na verloop van tijd toch weer terug, and this is one hell of a soap. :D

Tja, en je weet hoe dat gaat bij een goeie soap: er komt er één terug na 2 3/4 jaar en iedereen weet nog wie het is en iedereen heeft niets gemist. De act(eu)r(ice) kan gewoon verder waar hij/zij was gebleven...


Geplaatst door Divine_70
Wie heeft het melken van de koeien ontdekt en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?:cheefbek:

Als het kalf verdronken is, hoef ik met de koe de put nog niet te dempen!

III
20-11-07, 19:40
Geplaatst door Ourzazate
Kan wel kloppen. Als ik tijdens het uitgaan met een blondine aan het babbelen ben, is het eerste waar ik aan denk: hoe krijg ik haar zsm tussen de lakens. Sta ik met een brunette/donkerharige te flirten dan komt die gedachte op de 2e plaats en hoop ik ten eerste dat ze me kan bezielen met een paar intellectuele orgasmes...:moe:.

Ergo: als blonde vrouw ben je minimaal dubbel gehandicapt?

Divine_70
20-11-07, 21:32
Geplaatst door III
Tja, en je weet hoe dat gaat bij een goeie soap: er komt er één terug na 2 3/4 jaar en iedereen weet nog wie het is en iedereen heeft niets gemist. De act(eu)r(ice) kan gewoon verder waar hij/zij was gebleven...





Dat mensen na zo`n lange tijd nog weten wie hij/zij was dat zegt toch wel iets over haar/zijn acteertalenten. :melig2:

lihoed
20-11-07, 21:46
Geplaatst door Man_Ray
zondag 18 november 2007 | Bron: belga

BRUSSEL - Mannen gedragen zich dommer bij blonde vrouwen. Dat ontdekten psychologen aan de universiteit van Parijs X-Nanterre.
De mannen doen dat volgens onderzoeksleider professor Thierry Meyer niet zozeer omdat ze onder de indruk zijn van hun gesprekspartner, vooral omdat ze zich aanpassen aan het beeld dat over de vrouwen bestaat en dus hun eigen drempel verlagen. 'Blonde vrouwen kunnen zorgen dat mannen zich dommer voordoen, omdat ze onbewust het stereotype van het domme blondje imiteren en zich daaraan aanpassen. Het is duidelijk dat, wanneer mensen worden geconfronteerd met stereotypes, ze zich daaraan aanpassen', luidt het.

Die conclusie volgt op onderzoek waarbij mannen op kennisvragen moesten antwoorden nadat ze foto's van vrouwen bekeken. Na het zien van een blondje scoorden ze daarbij lager dan na een blik op een brunette of een zwartharige vrouw.

Het Franse onderzoek vormt een nieuwe schakel in reeks studies die aangeven dat het gedrag van mensen sterk wordt beïnvloed door het cliché-beeld dat ze hebben van anderen. Zo hebben veel mensen de neiging langzamer te spreken en te lopen in gezelschap van ouderen, terwijl in schriftelijke testen ook vaak raciale en andere soorten vooroordelen naar boven komen.

llc

:loens:

Wat heeft een dom blondje met een vlieg op haar hoofd?









































Extra geheugen.

III
20-11-07, 21:54
Geplaatst door Divine_70
Dat mensen na zo`n lange tijd nog weten wie hij/zij was dat zegt toch wel iets over haar/zijn acteertalenten. :melig2:

Of over het leven dat die buisgekluisterde nobody's niet hebben...

Divine_70
20-11-07, 23:28
Geplaatst door III
Of over het leven dat die buisgekluisterde nobody's niet hebben...

Mjah, daar heb je wel gelijk in. :vreemd:
Jij weet nog wie ik ben. :lekpuh:

III
21-11-07, 02:14
Geplaatst door Divine_70
Mjah, daar heb je wel gelijk in. :vreemd:
Jij weet nog wie ik ben. :lekpuh:

Het is jouw leven, hoor.
Ik ben slechts een simpel slachtoffer van jou en de jouwen...
:stomp:








































:ego:

Divine_70
21-11-07, 20:02
Geplaatst door III
Het is jouw leven, hoor.
Ik ben slechts een simpel slachtoffer van jou en de jouwen...
:stomp:








































:ego:


Oeww, I do my job good huh. :roker:

III
21-11-07, 20:14
Geplaatst door Divine_70
Oeww, I do my job good huh. :roker:

You play well like hell!

Divine_70
21-11-07, 20:35
Geplaatst door III
You play well like hell!

Yes yes, but it`s a hell of a job as well. :o

III
22-11-07, 19:13
Geplaatst door Divine_70
Yes yes, but it`s a hell of a job as well. :o

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2910651#post2910651

Divine_70
22-11-07, 20:55
Geplaatst door III
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2910651#post2910651

Hmm, those were the day`s, :zozo:
was hard werken maar was een eervolle job. :rambo:

III
22-11-07, 21:16
Geplaatst door Divine_70
Hmm, those were the day`s, :zozo:
was hard werken maar was een eervolle job. :rambo:

Ligt eraan hoe je het bekijkt en vooral waarvandaan.
Maar hier heb je het dus ook al over je favoriete soap...

Divine_70
22-11-07, 21:35
Geplaatst door III
Ligt eraan hoe je het bekijkt en vooral waarvandaan.
Maar hier heb je het dus ook al over je favoriete soap...

Daar zie je toch maar mooi ff hoe standvastig ik ben. :zozo:

III
22-11-07, 23:16
Geplaatst door Divine_70
Daar zie je toch maar mooi ff hoe standvastig ik ben. :zozo:

Dat moet ik je wel nageven! :vreemd:

Divine_70
23-11-07, 19:51
Geplaatst door III
Dat moet ik je wel nageven! :vreemd:

:fpetaf:
Ik ben niet blond en jij niet dom en zo zijn we netjes weer bij het onderwerp van dit topic. :D

III
23-11-07, 20:59
Geplaatst door Divine_70
:fpetaf:
Ik ben niet blond en jij niet dom en zo zijn we netjes weer bij het onderwerp van dit topic. :D

Maar ik kán wel dom doen, hoor!
(Deed ik dan niet genoeg mijn best? Of kun je nooit beter doen dan je best?)

Divine_70
23-11-07, 21:35
Geplaatst door III
Maar ik kán wel dom doen, hoor!
(Deed ik dan niet genoeg mijn best? Of kun je nooit beter doen dan je best?)

Ach, iedereen is dom maar elk op een ander terrein. :wink: