PDA

Bekijk Volledige Versie : "Kerk geobsedeerd door homoseksualiteit"



Marsipulami
18-11-07, 22:13
Desmond Tutu:"Kerk geobsedeerd door homoseksualiteit"


LONDEN (RKnieuws.net) - In een interview dat dinsdag door de BBC-radio wordt uitgezonden levert de anglicaanse aartsbisschop Demond Tutu felle kritiek op de Kerk die volgens hem geobsedeerd is door de homoseksualiteit. Dat heeft het Franse persagentschap AFP zondag gemeld.
"Onze wereld kampt met problemen als armoede en aids en konflikten , zegt de Zuid-Afrikaanse aartsbisschop. "God moet wenen als Hij ziet welke wreedheden mensen elkaar aandoen", voegt hij er aan toe. "En tegenover dat alles, is onze Kerk, vooral de anglicaanse Kerk haast geobsedeerd door de problemen van de menselijke seksualiteit".

De anglicaanse Kerk is ongelooflijk homofoob sinds de discussie of priester Gene Robinson al dan niet bisschop mocht benoemd worden. De 76-jarige Desmond Tutu, die in 1984 de Nobelprijs voor de vrede won, zegt bedroefd te zijn over het gedrag van de Kerk in deze zaak. Op de vraag of hij daarover vandaag de dag ook nog bedroefd is, zegt hij: "Als wij mensen uitsluiten wegens hun seksuele orïentatie, ja".

"Indien God homofoob was, zou ik hem niet vereren", aldus de aartsbisschop. "Een mens kiest niet om homoseksueel te zijn", stelt Tutu. (tb)

III
18-11-07, 22:16
Nobel.

Wanneer beginnen ze daarzo condooms uit te delen?

Koala64
18-11-07, 23:31
Geplaatst door Marsipulami
[SIZE=4]

"Indien God homofoob was, zou ik hem niet vereren", aldus de aartsbisschop. "Een mens kiest niet om homoseksueel te zijn", stelt Tutu. (tb)

Amen.

III
18-11-07, 23:45
Geplaatst door Koala64
Amen.

Als Nelson Mandela geen vrijmetselaar was, dan werd ik vandaag nog lid van het ANC.

Marsipulami
19-11-07, 00:14
Ik vind ook wel dat de kerk teveel met sex bezig is. Die ouwe Tutu is wel een verstandige man.

III
19-11-07, 00:38
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind ook wel dat de kerk teveel met sex bezig is. Die ouwe Tutu is wel een verstandige man.

Bisschop Tutu. Niet te verwarren met "Vicar in a tutu".

http://www.epiclylaterd.com/IMG_8491.jpg

I was minding my business
Lifting some lead off
The roof of the Holy Name church
It was worthwhile living a laughable life
To set my eyes on the blistering sight
Of a vicar in a tutu
He's not strange
He just wants to live his life this way

A scanty bit of a thing
With a decorative ring
That wouldn't cover the head of a goose
As Rose collects the money in a cannister
Who comes sliding down the bannister ?
The vicar in a tutu
He's not strange
He just wants to live his life this way


The monkish monsignor
With a head full of plaster
Said : "My man, get your vile soul dry-cleaned"
As Rose counts the money in the cannister
As natural as Rain
He dances again
My god !
The vicar in a tutu
Oh yeah
Oh yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
Oh ...
The vicar in a tutu
Oh yeah
Oh ...


The next day in the pulpit
With Freedom and Ease
Combatting ignorance, dust, and disease
As Rose counts the money in the cannister
As natural as Rain
He dances again and again and again


In the fabric of a tutu
Any man could get used to
And I am the living sign
And I'm a living sign
I am a living sign
I'm a living sign
I am a living sign
I'm a living sign
Sign ...
I am a living sign

Sallahddin
19-11-07, 13:04
:rotpc:

Amchaque
19-11-07, 20:20
Geplaatst door Marsipulami
Desmond Tutu:"Kerk geobsedeerd door homoseksualiteit"


LONDEN (RKnieuws.net) - In een interview dat dinsdag door de BBC-radio wordt uitgezonden levert de anglicaanse aartsbisschop Demond Tutu felle kritiek op de Kerk die volgens hem geobsedeerd is door de homoseksualiteit. Dat heeft het Franse persagentschap AFP zondag gemeld.
"Onze wereld kampt met problemen als armoede en aids en konflikten , zegt de Zuid-Afrikaanse aartsbisschop. "God moet wenen als Hij ziet welke wreedheden mensen elkaar aandoen", voegt hij er aan toe. "En tegenover dat alles, is onze Kerk, vooral de anglicaanse Kerk haast geobsedeerd door de problemen van de menselijke seksualiteit".

De anglicaanse Kerk is ongelooflijk homofoob sinds de discussie of priester Gene Robinson al dan niet bisschop mocht benoemd worden. De 76-jarige Desmond Tutu, die in 1984 de Nobelprijs voor de vrede won, zegt bedroefd te zijn over het gedrag van de Kerk in deze zaak. Op de vraag of hij daarover vandaag de dag ook nog bedroefd is, zegt hij: "Als wij mensen uitsluiten wegens hun seksuele orïentatie, ja".

"Indien God homofoob was, zou ik hem niet vereren", aldus de aartsbisschop. "Een mens kiest niet om homoseksueel te zijn", stelt Tutu. (tb)

Secularisten zijn geobsedeerd met discriminatie van homoseksuelen.