PDA

Bekijk Volledige Versie : Jezuďeten kopen met 50 miljoen $ jaren sexueel misbruik af van massa eskimokinderen



Qaiys
20-11-07, 14:52
„Jezuďeten geven 35 miljoen voor misbruik Inuit”

dinsdag 20 november 2007 10:11

LOS ANGELES (ANP) - De orde van de jezuďeten betaalt 50 miljoen dollar (ongeveer 35 miljoen euro) aan 110 Inuit in Alaska. Het bedrag is bedoeld als vergoeding voor seksueel misbruik van Eskimokinderen door leden van de orde tussen 1961 en 1987.

Dat heeft de Los Angeles Times gemeld. De advocaten van de slachtoffers hebben de schikking bekendgemaakt, maar volgens leiders van de jezuďeten moeten er „nog veel kwesties worden geregeld.” „Wij zijn teleurgesteld door de handelwijze van de advocaten, die wij beschouwen als voorbarig en schadelijk voor het genezingsproces waarbij we allen betrokken zijn”, schrijft pater John D. Whitney, hoofd van de provincie Oregon, waartoe ook Alaska behoort, in een verklaring.Volgens de advocaten gaat het om het hoogste bedrag dat een rooms-katholieke orde voor een schadevergoeding heeft uitgetrokken. De jezuďeten bekennen geen schuld. Geen van de ordeleden die zich aan seksueel misbruik schuldig zouden hebben gemaakt, is aangeklaagd.

Twaalf priesters en drie leken die banden met de orde hebben, zouden de Inuit hebben misbruikt in de stad Nome en vijftien afgelegen dorpen in Alaska. Verscheidene slachtoffers waren in hun tienerjaren, maar er zaten ook kinderen van vijf jaar tussen. De orde werd ervan beschuldigd dat zij de Inuitgemeenschappen beschouwde als plaatsen waar leden van de orde konden worden gedumpt die ervan werden beschuldigd dat zij zich aan seksueel misbruik van kinderen schuldig hadden gemaakt.

De orde spreekt dat tegen. Die zegt dat zijn leden het een eer vonden in de noordelijke Amerikaanse staat te werken. De Inuitgemeenschappen werden beschouwd als „’s werelds moeilijkste missiegebied.”


http://www.refdag.nl/artikel/1323300/Jezuieten+geven+35+miljoen+voor+misbruik+Inuit.htm l

lihoed
20-11-07, 15:28
Geplaatst door Qaiys
„Jezuďeten geven 35 miljoen voor misbruik Inuit”

dinsdag 20 november 2007 10:11

LOS ANGELES (ANP) - De orde van de jezuďeten betaalt 50 miljoen dollar (ongeveer 35 miljoen euro) aan 110 Inuit in Alaska. Het bedrag is bedoeld als vergoeding voor seksueel misbruik van Eskimokinderen door leden van de orde tussen 1961 en 1987.

Dat heeft de Los Angeles Times gemeld. De advocaten van de slachtoffers hebben de schikking bekendgemaakt, maar volgens leiders van de jezuďeten moeten er „nog veel kwesties worden geregeld.” „Wij zijn teleurgesteld door de handelwijze van de advocaten, die wij beschouwen als voorbarig en schadelijk voor het genezingsproces waarbij we allen betrokken zijn”, schrijft pater John D. Whitney, hoofd van de provincie Oregon, waartoe ook Alaska behoort, in een verklaring.Volgens de advocaten gaat het om het hoogste bedrag dat een rooms-katholieke orde voor een schadevergoeding heeft uitgetrokken. De jezuďeten bekennen geen schuld. Geen van de ordeleden die zich aan seksueel misbruik schuldig zouden hebben gemaakt, is aangeklaagd.

Twaalf priesters en drie leken die banden met de orde hebben, zouden de Inuit hebben misbruikt in de stad Nome en vijftien afgelegen dorpen in Alaska. Verscheidene slachtoffers waren in hun tienerjaren, maar er zaten ook kinderen van vijf jaar tussen. De orde werd ervan beschuldigd dat zij de Inuitgemeenschappen beschouwde als plaatsen waar leden van de orde konden worden gedumpt die ervan werden beschuldigd dat zij zich aan seksueel misbruik van kinderen schuldig hadden gemaakt.

De orde spreekt dat tegen. Die zegt dat zijn leden het een eer vonden in de noordelijke Amerikaanse staat te werken. De Inuitgemeenschappen werden beschouwd als „’s werelds moeilijkste missiegebied.”


http://www.refdag.nl/artikel/1323300/Jezuieten+geven+35+miljoen+voor+misbruik+Inuit.htm l

Wat is hier nou weer nieuw aan?

Amchaque
20-11-07, 16:10
Inderdaad. Wat is hier nieuw aan.

III
20-11-07, 16:17
Dat het het hoogste bedrag is dat de orde ooit is opgelegd door de rechterlijke macht.

Qaiys
20-11-07, 16:25
Geplaatst door III
Dat het het hoogste bedrag is dat de orde ooit is opgelegd door de rechterlijke macht.

Er is geen rechter aan te pas gekomen. Ze kopen hiermee denk ik dus ook de rechtsvervolging af.

Kennelijk zou de beerput pas echt open zijn gegaan als de rechter erbij gehaald werd. Vooral als je dit leest.

De orde werd ervan beschuldigd dat zij de Inuitgemeenschappen beschouwde als plaatsen waar leden van de orde konden worden gedumpt die ervan werden beschuldigd dat zij zich aan seksueel misbruik van kinderen schuldig hadden gemaakt.

Kennelijk werden hun leden niet gestraft maar beloond door ze ergens te sturen waar ze hun gang konden gaan.

Qaiys
20-11-07, 16:26
Geplaatst door Amchaque
Inderdaad. Wat is hier nieuw aan.

De beschuldiging dat de kerk willens en wetens schuldige pedofielen op eskimokinderen afstuurde.

De orde werd ervan beschuldigd dat zij de Inuitgemeenschappen beschouwde als plaatsen waar leden van de orde konden worden gedumpt die ervan werden beschuldigd dat zij zich aan seksueel misbruik van kinderen schuldig hadden gemaakt.

Amchaque
20-11-07, 16:33
Geplaatst door Qaiys
De beschuldiging dat de kerk willens en wetens schuldige pedofielen op eskimokinderen afstuurde.

De orde werd ervan beschuldigd dat zij de Inuitgemeenschappen beschouwde als plaatsen waar leden van de orde konden worden gedumpt die ervan werden beschuldigd dat zij zich aan seksueel misbruik van kinderen schuldig hadden gemaakt.

Ook dat is 'normaal'. Pedofiele 'geestelijken' overplaatsen om alles rustig te houden.

Qaiys
20-11-07, 16:36
Geplaatst door Amchaque
Ook dat is 'normaal'. Pedofiele 'geestelijken' overplaatsen om alles rustig te houden.

Maar niet dat ze er zoveel massaal op eskimokindertjes los lieten.

III
20-11-07, 17:06
Geplaatst door Qaiys
De orde van de jezuďeten betaalt 50 miljoen dollar (ongeveer 35 miljoen euro) aan 110 Inuit in Alaska. Het bedrag is bedoeld als vergoeding voor seksueel misbruik van Eskimokinderen door leden van de orde tussen 1961 en 1987.

Dat heeft de Los Angeles Times gemeld. De advocaten van de slachtoffers hebben de schikking bekendgemaakt, maar volgens leiders van de jezuďeten moeten er „nog veel kwesties worden geregeld.”


De orde werd ervan beschuldigd dat zij de Inuitgemeenschappen beschouwde als plaatsen waar leden van de orde konden worden gedumpt die ervan werden beschuldigd dat zij zich aan seksueel misbruik van kinderen schuldig hadden gemaakt.

De orde spreekt dat tegen.

http://www.refdag.nl/artikel/1323300/Jezuieten+geven+35+miljoen+voor+misbruik+Inuit.htm l





Geplaatst door Qaiys

Er is geen rechter aan te pas gekomen. Ze kopen hiermee denk ik dus ook de rechtsvervolging af.

Kennelijk zou de beerput pas echt open zijn gegaan als de rechter erbij gehaald werd. Vooral als je dit leest.

De orde werd ervan beschuldigd dat zij de Inuitgemeenschappen beschouwde als plaatsen waar leden van de orde konden worden gedumpt die ervan werden beschuldigd dat zij zich aan seksueel misbruik van kinderen schuldig hadden gemaakt.

Kennelijk werden hun leden niet gestraft maar beloond door ze ergens te sturen waar ze hun gang konden gaan.

Geplaatst door III


Dat het het hoogste bedrag is dat de orde ooit is opgelegd door de rechterlijke macht.


Ze betalen dus 50 miljoen dollar en spreken de beschuldigingen tegen?
En er is geen rechter aan te pas gekomen?

Oef, dat is nog eens toegeven zeg!

Maarten
20-11-07, 17:49
Toch niet slecht gedacht. Je ballen vriezen er al af, nog voor je ergens over na hebt kunnen denken. En die Inuit-kindertjes zitten ook redelijk goed ingepakt. Het naveltruitje zal daar niet erg populair zijn. Aanstootgevende kledij zal er wel niet veel zijn. En als de doelgroep moeilijker benaderbaar is, heb je ook minder rotzooi.

Jammer dat er niet bij staat hoeveel Jezuieten er gemiddeld in het gebied zaten? Het maakt nogal wat uit of er 50 of 500 zaten.

Maarten
20-11-07, 18:00
Geplaatst door III

Ze betalen dus 50 miljoen dollar en spreken de beschuldigingen tegen?
En er is geen rechter aan te pas gekomen?

Oef, dat is nog eens toegeven zeg!
Nee, helaas kun je dat niet zeggen.
Wel moet er een boel bewijsmateriaal zijn, als er 110 slachtoffers zijn, of minstens genoeg om veel procedures te starten.
Dat levert daargelaten de kans op slagen een jarenlange stroom van enorm negatieve berichtgeving op. Wie weet komen er verslagen van de zittingen, en is er hoger beroep enz.. Er dat tig keer.
Dat kan reden zijn om een enorme som te betalen, als ze de centen toch hebben.
Je weet dus echt nooit zeker wat er gebeurt is.

En normaal denk je aan het topje van de ijsberg. Maar ik weet niet of dat hier wel zo is? Als er zo'n grote zaak aan de gang is, dan weet vermoedelijk iedereen daar er wel van.. Het is daar geen groot dynamisch stadsleven..

knuppeltje
20-11-07, 19:08
Geplaatst door Qaiys
Maar niet dat ze er zoveel massaal op eskimokindertjes los lieten.

Volgens jouw post 12, in iedergeval 12 teveel.

super ick
20-11-07, 19:20
Geplaatst door Maarten
Nee, helaas kun je dat niet zeggen.
Wel moet er een boel bewijsmateriaal zijn, als er 110 slachtoffers zijn, of minstens genoeg om veel procedures te starten.
Dat levert daargelaten de kans op slagen een jarenlange stroom van enorm negatieve berichtgeving op. Wie weet komen er verslagen van de zittingen, en is er hoger beroep enz.. Er dat tig keer.
Dat kan reden zijn om een enorme som te betalen, als ze de centen toch hebben.
Je weet dus echt nooit zeker wat er gebeurt is.

En normaal denk je aan het topje van de ijsberg. Maar ik weet niet of dat hier wel zo is? Als er zo'n grote zaak aan de gang is, dan weet vermoedelijk iedereen daar er wel van.. Het is daar geen groot dynamisch stadsleven..

En er was licht.

III
20-11-07, 20:06
Geplaatst door Maarten
Nee, helaas kun je dat niet zeggen.
Wel moet er een boel bewijsmateriaal zijn, als er 110 slachtoffers zijn, of minstens genoeg om veel procedures te starten.
Dat levert daargelaten de kans op slagen een jarenlange stroom van enorm negatieve berichtgeving op. Wie weet komen er verslagen van de zittingen, en is er hoger beroep enz.. Er dat tig keer.
Dat kan reden zijn om een enorme som te betalen, als ze de centen toch hebben.
Je weet dus echt nooit zeker wat er gebeurt is.

En normaal denk je aan het topje van de ijsberg. Maar ik weet niet of dat hier wel zo is? Als er zo'n grote zaak aan de gang is, dan weet vermoedelijk iedereen daar er wel van.. Het is daar geen groot dynamisch stadsleven..




De jezuďeten bekennen geen schuld. Geen van de ordeleden die zich aan seksueel misbruik schuldig zouden hebben gemaakt, is aangeklaagd.

Twaalf priesters en drie leken die banden met de orde hebben, zouden de Inuit hebben misbruikt in de stad Nome en vijftien afgelegen dorpen in Alaska.

Maarten
20-11-07, 20:54
Geplaatst door III

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt? Ze zitten daar blijkbaar in een fase, waarin er veel belastend materiaal líjkt te zijn, maar er nog geen officiele vervolging plaats gevonden heeft. Formele ontkenningen zijn er dus ook nog niet. Vooralsnog gaat het om gedoe tussen advocaten, en in de media.. Wat is je punt?

III
20-11-07, 22:25
Geplaatst door Maarten
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt? Ze zitten daar blijkbaar in een fase, waarin er veel belastend materiaal líjkt te zijn, maar er nog geen officiele vervolging plaats gevonden heeft. Formele ontkenningen zijn er dus ook nog niet. Vooralsnog gaat het om gedoe tussen advocaten, en in de media.. Wat is je punt?

Dat wat Qaiys eerder al zei:


Geplaatst door Maarten
Er is geen rechter aan te pas gekomen. Ze kopen hiermee denk ik dus ook de rechtsvervolging af.

Kennelijk zou de beerput pas echt open zijn gegaan als de rechter erbij gehaald werd. Vooral als je dit leest.

De orde werd ervan beschuldigd dat zij de Inuitgemeenschappen beschouwde als plaatsen waar leden van de orde konden worden gedumpt die ervan werden beschuldigd dat zij zich aan seksueel misbruik van kinderen schuldig hadden gemaakt.

Julien
20-11-07, 23:43
Geplaatst door Amchaque
Ook dat is 'normaal'. Pedofiele 'geestelijken' overplaatsen om alles rustig te houden.

Het is absoluut niet normaal. Seks is verboden voor geestelijken, laat staan sodomie.

III
21-11-07, 00:18
Geplaatst door Julien
Het is absoluut niet normaal. Seks is verboden voor geestelijken, laat staan sodomie.

Daarom mogen dat soort lieden van mijn part persona non grata worden voor de kerk.
Zou het instituut namelijk niet misstaan!

Julien
21-11-07, 00:46
Geplaatst door III
Daarom mogen dat soort lieden van mijn part persona non grata worden voor de kerk.
Zou het instituut namelijk niet misstaan!

Van mij, en geloof mij, dat zijn ze ook.

III
21-11-07, 01:47
Geplaatst door Julien
Van mij, en geloof mij, dat zijn ze ook.

Dat komt op mij gezonder over dan in de verdediging te gaan voor zulke lieden.
Hoewel ik erbij moet zeggen dat ik altijd een voorstander ben van vergiffenis. Ook voor zulke lieden.
Want laten we wel zijn: kinderen misbruiken is ziek...
Zouden ze (werkelijk) weten wat ze deden, ze zouden het niet doen!

Maarten
21-11-07, 04:03
Geplaatst door III
Dat wat Qaiys eerder al zei:
Ik begrijp je punt nog steeds niet goed. Misschien begrijp je het mijne niet goed.
Je kunt namelijk helaas niet stellen dat de beerput groot is, omdat ook wanneer het slechts om een klein aantal haalbare zaken zou gaan, er toch een jarenlange negative publiciteit zou kunnen ontstaan, die reden genoeg kan zijn om er zo veel geld tegenaan te gooien.

Nou geloof ik dat niet hoor. Ik denk dat alle 110 gevallen terecht zijn, en dat er misschien nog wel meer is. Maar dat kun je dus niet erg goed hardmaken, gezien de reden die ze voor het bedrag kunnen opgeven. Ze kunnen echt blijven volhouden, dat ze al dat gedonder gewoon niet willen. Of zelfs dat ze vrezen de hele inuit-gemeenschap ermee te zullen kwijtraken. Dan is het hele missiewerk van 100 jaar naar de kloten. En er zat al teveel aandacht in de kloten..

Ik heb trouwens goede vrienden die misbruikt zijn. Ik weet dus hoe (sorry voor het woord, nog éen keer dan, grinnik..) fnuikend dat kan zijn.