PDA

Bekijk Volledige Versie : Israel bouwt eerste ''Apartheid-Autobahn''



Coolassprov MC
21-11-07, 07:00
http://www.haaretz.com/hasen/objects/pages/PrintArticleEn.jhtml?itemNo=925404

Is it possible that Israel is really planning to build a road on the border of Jerusalem that is half-Israeli and half-Palestinian, with a wall in the middle? No, it is not just planning to do so. The truth is that the highway with the wall in the middle is already in an advanced stage of construction. Last Friday, attorney Danny Seidman of the Ir Amim association took me to see the Defense Ministry's latest innovation: a binational highway with an ethnic divider.

ronald
21-11-07, 17:16
Geplaatst door Coolassprov MC
http://www.haaretz.com/hasen/objects/pages/PrintArticleEn.jhtml?itemNo=925404

Is it possible that Israel is really planning to build a road on the border of Jerusalem that is half-Israeli and half-Palestinian, with a wall in the middle? No, it is not just planning to do so. The truth is that the highway with the wall in the middle is already in an advanced stage of construction. Last Friday, attorney Danny Seidman of the Ir Amim association took me to see the Defense Ministry's latest
innovation: a binational highway with an ethnic divider.


De onhekte en bewaakte Autobhan dat Berlijn met West Duitsland verbond functioneerde bijna 100 % voor wat het bedoeld was. Verbinding maken en geen overlopers de kans geven naar het Westen te vluchten. Triest maar waar.
De muur zal haar doel maar zien te moeten bewijzen. De regelmatige beschietingen en stenen gooien (a la 10 kg min.) vanaf bruggen, zijwegen, zijkanten en schietende passeerders moet op de een of andere manier worden opgelost. Praktisch zo. Of het helpt?

Israeli killed in shooting attack near Karnei ShomronJPost.com Staff , THE JERUSALEM POST
Nov. 19, 2007www.jpost.com /servlet/Satellite?cid=1195127546441&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

A young Israeli man was killed late Monday evening in a shooting attack in the West Bank. According to initial reports, the victim, 29, was driving past the village of Funduk, between the settlements of Kedumim and Karnei Shomron, when Palestinian gunmen opened fire. Israel Radio reported that the shots appeared to have been fired from a passing car. Magen David Adom paramedics from the Emanual station were scrambled to the scene and attempted to resuscitate him, but were forced to declare him dead.Security forces were pursuing the assailants, who reportedly fled the scene in the direction of nearby Palestinian towns. While the victim's identity has not yet been released, he was reported to be a resident of Shavei Shomron.

Maarten
21-11-07, 19:07
Geplaatst door ronald

De muur zal haar doel maar zien te moeten bewijzen. De regelmatige beschietingen en stenen gooien (a la 10 kg min.) vanaf bruggen, zijwegen, zijkanten en schietende passeerders moet op de een of andere manier worden opgelost. Praktisch zo. Of het helpt?
1. De muur staat op Palestijnse grond, en moet dus naar de Green Line verhuizen.

2. Alle autowegen op Palestijns terrein zijn al net zo illegaal als de nederzettingen.
Als jij dus praat over "oplossingen" dan praat je dus over de bescherming van gejat spul.
Vergelijk het gerust met de maffia, die probeert de zaken uit handen van de politie te houden.
Je praat hier over Palestijns land, dus de enigen die daar legaal regels kunnen stellen of legaal orde kunnen handhaven, dat zijn de Palestijnen.
Die mogen die autowegen ook rustig bombarderen als ze willen.

Aldus op een zeer evenwichtige manier geconcludeerd, met in achtneming van de rechten van beide partijen.
Of dacht je nog onevenwichtigheid te kunnen aantonen?

Aďt Ayt
21-11-07, 19:19
Geplaatst door Coolassprov MC
http://www.haaretz.com/hasen/objects/pages/PrintArticleEn.jhtml?itemNo=925404

Is it possible that Israel is really planning to build a road on the border of Jerusalem that is half-Israeli and half-Palestinian, with a wall in the middle? No, it is not just planning to do so. The truth is that the highway with the wall in the middle is already in an advanced stage of construction. Last Friday, attorney Danny Seidman of the Ir Amim association took me to see the Defense Ministry's latest innovation: a binational highway with an ethnic divider.

- die controle doorgangen zijn al gescheiden waarbij joden een stuk sneller door mogen lopen dan palestijnen.
- er zijn daar al tientallen wegen die enkel toegankelijk zijn voor joden.
- het centrum van hebron is verboden toegang voor moslims, arabieren en palestijnen..

zo'n autosnelweg is in wezen niks bijzonders.
het fascistisch apartheidsapparaat werkt daar al jaren in volle omvang..

Maarten
21-11-07, 19:44
Geplaatst door Aďt Ayt
er zijn daar al tientallen wegen die enkel toegankelijk zijn voor joden.

het fascistisch apartheidsapparaat werkt daar al jaren in volle gang..
Zo is dat.

Maar aangezien het gezeik me in het bloed zit, ik white male chavinist pig ben, en ik het als autochtone Nederlander altijd nog even béter moet weten:
Je kunt het op 2 manieren zeggen:
1. Het fascistisch apartheidsapparaat werkt daar al jaren in volle omvang..
2. Het fascistisch apartheidsapparaat is daar al jaren in volle gang.. (geen mooi Nederlands)

Maar wees gerust. Even een hapje eten, en dan zoek ik een ander prooidier. Een post van ronald of zo. Wordt tijd dat die weer ergens aangevreten wordt. Eigenlijk is ie alleen nog maar graat met gebakken lucht er tussen, maar dat weet ie nog niet.. :D
Ik ben ook dol op films over mensen, die zo plotseling overleden, dat ze het niet weten, en dus maar als geest op aarde blijven doorleven..

ronald
22-11-07, 00:05
Geplaatst door Maarten
1. De muur staat op Palestijnse grond, en moet dus naar de Green Line verhuizen.

2. Alle autowegen op Palestijns terrein zijn al net zo illegaal als de nederzettingen.
Als jij dus praat over "oplossingen" dan praat je dus over de bescherming van gejat spul.
Vergelijk het gerust met de maffia, die probeert de zaken uit handen van de politie te houden.
Je praat hier over Palestijns land, dus de enigen die daar legaal regels kunnen stellen of legaal orde kunnen handhaven, dat zijn de Palestijnen.
Die mogen die autowegen ook rustig bombarderen als ze willen.

Aldus op een zeer evenwichtige manier geconcludeerd, met in achtneming van de rechten van beide partijen.
Of dacht je nog onevenwichtigheid te kunnen aantonen?


Na jarenlange intifada dat zelfbommers niet schuwt, snelwegschutters niet weghoudt, moet je ook pragmatisch denken. Dat die wegen en die muur daar staan zal hopelijk tijdelijk wezen. Aangezien er nog geen vaste grenzen zijn afgesproken is de situatie niet anders dan als 40 jaar geleden. Wie weet wordt die ook eens afgebroken zoals die in Duitsland. Pragmatisch is het wel. De "oplossingen" voor wat jij belangrijk acht zijn niet dezelfde als die ik meldden. Zodra de politie niet in zicht is, kun je als maffiapartij het nog maar beter in eigen handen houden. Het land staat hier niet ter discussie maar willekeurige levens waar terroristen het op hebben gemunt. Bombardeerden ze maar die autowegen.

ronald
22-11-07, 00:17
Geplaatst door Aďt Ayt
- die controle doorgangen zijn al gescheiden waarbij joden een stuk sneller door mogen lopen dan palestijnen.
- er zijn daar al tientallen wegen die enkel toegankelijk zijn voor joden.
- het centrum van hebron is verboden toegang voor moslims, arabieren en palestijnen..

zo'n autosnelweg is in wezen niks bijzonders.
het fascistisch apartheidsapparaat werkt daar al jaren in volle gang..


Als je binnen de "Israelische lijn" bent kun je ook zo op die snelwegen komen hoor. Dat de staat of stad besluit een aantal wegen af te sluiten is misschien omdat daar te veel werd beschoten? Mijn zoons is een aantal jaren geleden "net twee auto's te laat" geweest om eeen blok steen van zo'n 20 kg op de auto te krijgen dat van bovenaf werd neergeworpen om te raken. Afsluiten die weg die daar boven liep is wel heel praktisch als zo'n incident al tig keer is gebeurd. En dan hebben we het niet over stoeptegels.
Hebron is een heel andere zaak en dat weet je ook wel. Als aan de ene kant daar geen soldaten en afgeschermde wegen waren zou een bloedbad het allemaal nog erger maken. Bepaald negatief gedrag van de mensen die daar willen blijven wonen is een andere zaak dat ook niet deugt. Ik kom hier toch ook niet zeuren dat in niet in Shechem kan rijden? Als jij dat "apartheid" of "fascistisch" wilt noemen moet jij weten. Ik geef er andere benamingen aan.

III
22-11-07, 00:20
Geplaatst door ronald
Het land staat hier niet ter discussie maar willekeurige levens waar terroristen het op hebben gemunt.

Dus je bestrijdt niet dat het zo is dat het is gestolen?

ronald
22-11-07, 00:23
Geplaatst door III
Dus je bestrijdt niet dat het zo is dat het is gestolen?


Stelen is iets van iemand anders tot jouw bezit maken. Hier was en is veel meer aan de hand. Dat het niet tot binnen de grenzen van '48 behoorde kun je wel op een kaartje waarnemen. Maar er is eenmaal meer aan de hand.

III
22-11-07, 00:50
Geplaatst door ronald
Stelen is iets van iemand anders tot jouw bezit maken. Hier was en is veel meer aan de hand. Dat het niet tot binnen de grenzen van '48 behoorde kun je wel op een kaartje waarnemen. Maar er is eenmaal meer aan de hand.

En hoe zit dat met een huisje kraken?

ronald
22-11-07, 01:36
Geplaatst door III
En hoe zit dat met een huisje kraken?


Een huis dat niet je eigendom is kun je niet zo maar in bezit nemen zonder toestemming van de eigenaar. Men dringt de ander zijn huis binnen zonder dat er ook maar enig conflict is.

Maarten
22-11-07, 04:52
Zoals Israel zijn apartheids-autobanen bouwt, zo bouwt ronald hier aan zijn apartheids-filosofie.

De Intifada’s en beschietingen vind hij een praktisch probleem, waar toch van begrepen moet worden, dat er snel iets opgelost moet worden, maar de complete bezetting, en het tienvoudige aan Israelisch geweld zijn dat niet.

De Muur op Palestijnse grond vind hij noodzakelijk, ter bescherming van mensen, maar de menselijke ravage die daardoor ontstaat telt weer niet mee: boeren van hun grond gescheiden, complete steden en dorpen geisoleerd, boeren verdreven, 450.000 olijfbomen moedwillig vernield, weer grote stukken land ingepikt: Allemaal zaken waartegen mensen niet snel beschermd hoeven te worden, in de filosofie van Ronald.

Verder staan de grenzen niet vast, tenminste volgens ronald. Er komen dus joden binnenwandelen in land waarvan de bevolking al 1500 jaar voor 90% arabisch is, en waar arabisch recht heerst, en wat krachtens de normale regels van internationaal recht ook aan de Palestijnen hoort.. Die joden trekken zich nergens wat van aan, en veroveren steeds meer op een manier die net wat beschaafder is dan van de Hunnen.. En dan roepen ze: ja, maar de grenzen staan toch nog niet vast? :hihi:

Vervolgens hoopt ie dat de snelwegen maar van tijdelijke aard zijn. Maar dat die snelwegen ook een daad van roof zijn, waar ook weer veel mensen voor verdreven zijn, daar hoor je hem niet over.

Vervolgens vindt hij het een goede zaak, dat de maffia orde houdt, zolang er geen politie is. Maar die politie is er wel: Dat zijn namelijk die palestijnen, die op palestijns gebied op de daar aanwezige roofzuchtige maffia schiet. Er zijn namelijk helemaal geen onschuldige Israeli’s in dat gebied, behalve de kinderen beneden de 13 of zo. Geen enkele man of vrouw daar is onschuldig. Ze wonen allemaal op recentelijk geroofd land, en ten behoeve van hen wordt een gruwelijke bezetting in stand gehouden.
Pragmatisch denken zegt ronald.. Nou dat is hier heel makkelijk: gewoon oprotten uit het gebied. Al die aanwezigheid is illegaal en gewelddadig, en krachtens internationaal recht mag er ook op geschoten worden.
Maar ja, het zijn joden. En dan geldt voor ronald ineens een ander verhaal. Joodse rovers en geweldenaren moeten rustig kunnen blijven zitten, totdat iemand op wereldniveau een oplossing verzint.

Ronald praat over die rovers ook nog als “willekeurige burgers, waar terroristen het op gemund hebben”. In ronald’s verhaal is geen enkele Palestijn zo’n willekeurig burger.

Het denken van ronald kom je tegen bij elke grote dictator op deze wereld. Het verschil met de fascisten is enkel gradueel. Het is alleen net iets menselijker. Menselijk ogend genoeg, om nog net door het westen gepikt te worden. Grootschalige slachtingen zijn er niet, maar het duurt gewoon iets langer voor er miljoenen mensen gedeporteerd zijn. Het gaat ook niet met treinen of zo, maar bijvoorbeeld door water te onttrekken, of alle boomgaarden te kappen. Allemaal geen probleem voor ronald, want het gaat om joden.

Ronald zegt een criticus van de zionisten te zijn, maar hanteert exact dezelfde redeneringen. En dat geldt voor het grootste deel der Nederlandse joden. Die vinden dat er grote verschillen zijn, maar grotendeels is het éen pot nat, qua ideologie. Ronald is net Ronny Naftaniel: gladde verhalen, maar daar onder is de filosofie net zo rot als de rest. Door-en-door apartheid. Door-en-door misleidend. En door-en-door onmenselijk t.o.v. Palestijnen. De NSB is echt weer helemaal terug in de israel-aanhang.

Coolassprov MC
22-11-07, 06:39
Geplaatst door ronald
Een huis dat niet je eigendom is kun je niet zo maar in bezit nemen zonder toestemming van de eigenaar. Men dringt de ander zijn huis binnen zonder dat er ook maar enig conflict is.

1. Een huis kraken is volledig legaal als het huis langer dan een jaar leeg staat; je mag zelfs water en andere voorzieningen aanvragen;

2. Jullie Zionazi's maken jullie eigen wetten.

Aďt Ayt
22-11-07, 13:34
Geplaatst door Maarten
Zo is dat.

Maar aangezien het gezeik me in het bloed zit, ik white male chavinist pig ben, en ik het als autochtone Nederlander altijd nog even béter moet weten:
Je kunt het op 2 manieren zeggen:
1. Het fascistisch apartheidsapparaat werkt daar al jaren in volle omvang..
2. Het fascistisch apartheidsapparaat is daar al jaren in volle gang.. (geen mooi Nederlands)

Maar wees gerust. Even een hapje eten, en dan zoek ik een ander prooidier. Een post van ronald of zo. Wordt tijd dat die weer ergens aangevreten wordt. Eigenlijk is ie alleen nog maar graat met gebakken lucht er tussen, maar dat weet ie nog niet.. :D
Ik ben ook dol op films over mensen, die zo plotseling overleden, dat ze het niet weten, en dus maar als geest op aarde blijven doorleven..

de eerste optie is beter ja. bedankt voor de correctie.

is het nog gelukt om je prooidier te verslinden? :hihi:
in een andere topic stond er een artikel van maarten hell.. het kan niet anders dan dat jij die persoon bent.. zo'n achternaam past alleen bij jou :hihi:

Aďt Ayt
22-11-07, 16:11
Geplaatst door ronald
Als je binnen de "Israelische lijn" bent kun je ook zo op die snelwegen komen hoor. Dat de staat of stad besluit een aantal wegen af te sluiten is misschien omdat daar te veel werd beschoten? Mijn zoons is een aantal jaren geleden "net twee auto's te laat" geweest om eeen blok steen van zo'n 20 kg op de auto te krijgen dat van bovenaf werd neergeworpen om te raken. Afsluiten die weg die daar boven liep is wel heel praktisch als zo'n incident al tig keer is gebeurd. En dan hebben we het niet over stoeptegels.
Hebron is een heel andere zaak en dat weet je ook wel. Als aan de ene kant daar geen soldaten en afgeschermde wegen waren zou een bloedbad het allemaal nog erger maken. Bepaald negatief gedrag van de mensen die daar willen blijven wonen is een andere zaak dat ook niet deugt. Ik kom hier toch ook niet zeuren dat in niet in Shechem kan rijden? Als jij dat "apartheid" of "fascistisch" wilt noemen moet jij weten. Ik geef er andere benamingen aan.

ja erg vervelend dat israeliërs stoeptegels naar ze gegooid krijgen op de autoweg.. waar halen de palestijnen toch de brutaliteit vandaan om zich te verzetten.
het centrum van hebron is apartheid in het kwadraat. hoe wil je het anders noemen wanneer een palestijns stadscentrum hermetisch is afgesloten voor arabieren, moslims en palestijnen? joden maken daar de dienst uit en ze hebben er alle moslims, arabieren en palestijnen verdreven.. wat ooit een levendig centrum was is veranderd in een joodse ghetto waar niet-joden niet welkom zijn.
maarten schiet met zijn commentaar in de roos:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3459982#post3459982
je praat apartheidsbeleid goed door er allerlei excuses voor te verzinnen waarom dit beleid nodig is zonder te kijken wat voor schadelijk effect dit heeft op een complete bevolkingsgroep.

fransjan
22-11-07, 23:08
Geplaatst door Maarten
Zo is dat.

Maar aangezien het gezeik me in het bloed zit, ik white male chavinist pig ben, en ik het als autochtone Nederlander altijd nog even béter moet weten.............
Ach man, je bent gewoon een overlopert.


Coolassprov MC
Jullie Zionazi's maken jullie eigen wetten.
Kan me niet schelen hoe je het noemt of uitscheld, het veranderd de situatie toch niet.

Die andere wetten zijn voor ons gewoon niet praktisch en leefbaar en automatisch dus ook niet rechtsgeldig.

fransjan
22-11-07, 23:17
Geplaatst door Aďt Ayt
ja erg vervelend dat israeliërs stoeptegels naar ze gegooid krijgen op de autoweg.. waar halen de palestijnen toch de brutaliteit vandaan om zich te verzetten.
het centrum van hebron is apartheid in het kwadraat. hoe wil je het anders noemen wanneer een palestijns stadscentrum hermetisch is afgesloten voor arabieren, moslims en palestijnen? joden maken daar de dienst uit en ze hebben er alle moslims, arabieren en palestijnen verdreven.. wat ooit een levendig centrum was is veranderd in een joodse ghetto waar niet-joden niet welkom zijn. ..........
Als je het niet hermitisch afsluit kunnen de terroristen er soms toch nog doorheen glippen, dat is in het verleden wel gebeurt.

Jij redeneert vanuit het westen en niet als de Isrealische minister van veiligheid die een hele andere verantwoordelijkheid heeft.

III
22-11-07, 23:29
Geplaatst door ronald
Een huis dat niet je eigendom is kun je niet zo maar in bezit nemen zonder toestemming van de eigenaar.

In bezit nemen en bezetten zijn verschillende dingen.
Als het huis leeg staat en er is sprake van een woningtekort, dan is de leegstand tegen de wet.



Geplaatst door ronald

Men dringt de ander zijn huis binnen zonder dat er ook maar enig conflict is.

Dat was in 1948 denk niet anders...
Conflict is daar nou juist van gekomen.

Daar waar ik vandaan kom noemt men dat een dubbele moraal!

ronald
22-11-07, 23:32
Geplaatst door Aďt Ayt
ja erg vervelend dat israeliërs stoeptegels naar ze gegooid krijgen op de autoweg.. waar halen de palestijnen toch de brutaliteit vandaan om zich te verzetten.
het centrum van hebron is apartheid in het kwadraat. hoe wil je het anders noemen wanneer een palestijns stadscentrum hermetisch is afgesloten voor arabieren, moslims en palestijnen? joden maken daar de dienst uit en ze hebben er alle moslims, arabieren en palestijnen verdreven.. wat ooit een levendig centrum was is veranderd in een joodse ghetto waar niet-joden niet welkom zijn.
maarten schiet met zijn commentaar in de roos:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3459982#post3459982
je praat apartheidsbeleid goed door er allerlei excuses voor te verzinnen waarom dit beleid nodig is zonder te kijken wat voor schadelijk effect dit heeft op een complete bevolkingsgroep.


Waar zeg ik dat Palestijnen zich niet kunnen verzetten? Wie zegt dat HET verzet van de Palestijnen "in rotsblokken" zit? Het is een van de uitingen en die kun je als tegenstander als je daar de mogelijk hebt gewoon de wegen sluiten. Natuurlijk moet je dan wel verder denken aan de consequenties en dat weigeren velen te doen ;aat staan vooruit erover na te denken. Er effectief voor een "eigen staat " zijn die rotsblokken natuurlijk niet geweest.
In Hebron is dat gedeelte afgesloten omdat daar nog joodse families wonen. Om een bloedbad te voorkomen heeft het leger een groter gedeelte afgesloten. Is ook niet verwonderlijk. Zou wel verwonderlijk zijn als er geen joodse families zouden wonen. De kwestie van de graven van de aartsvaders en -moeders wordt dan een nieuwe. Het oude joodse getto is al in 1929 om zeep geholpen. De problemen kwamen niet uit de lucht vallen.
Maarten schiet vaak van 'eén meter afstand in de roos. Hij bekijkt Israel met name ontzettend eenzijdig en nooit met de andere partij erbij. Zelfs in een oplossingsdenken komt Israel en de Israeliers nooit in the picture.
Als jij eventueel redden van willekeurige mensenlevens een "verzinsel" van de Israelische regering vindt, dan zou ik daar maar eerst mijn informatie ophalen. Je blijft de zaken buiten hun context zien. Hoe vervelend het ook voor onschuldigen moge zijn, dit is geen excuus.

III
22-11-07, 23:37
Geplaatst door fransjan
Ach man, je bent gewoon een overlopert.


Hoor jij jezelf ook praten?
En wat heb je dan in je hoofd?


Geplaatst door fransjan
Die andere wetten zijn voor ons gewoon niet praktisch en leefbaar en automatisch dus ook niet rechtsgeldig.

Dus het niet praktisch voor iemand zijn van een wet maakt hem niet rechtsgeldig?
:ergleuk:
Op zulke momenten heb ik zin om een niet leegstaand huis te gaan kraken!
Dan moet ik de oude bewoners wel zodanig intimideren (met h'e'el veel geweld, zodat men ook werkelijk onder de indruk is van mijn macht) dat ze me toestemming geven hun huis over te nemen.
Vanaf dat moment zit ik er dus legaal...

Wie doet mij wat?

ronald
22-11-07, 23:43
Geplaatst door III
In bezit nemen en bezetten zijn verschillende dingen.
Als het huis leeg staat en er is sprake van een woningtekort, dan is de leegstand tegen de wet.




Dat was in 1948 denk niet anders...
Conflict is daar nou juist van gekomen.

Daar waar ik vandaan kom noemt men dat een dubbele moraal!


Dan zou de rechter de eigenaar moeten dwingen dat huis van hem te bewonen of te verhuren of te verkopen. Geen eigen rechter spelen. Dat is wat ik stel over de wetgeving. Niet eventuele pedofielen in de gevangenis doden en ook geen bezit toeeigenen. Een huis is er gebouwd om erin te wonen en als je dat onwettig bewoont dan onteigen je (behuizing)bezit.

Ik had een voorgevoel dat je met Israel en 1948 op de proppen zou lomen en die woning kraken een aanloopje was. De vergelijking gaat op vele fronten mank en is te ver om er op in te gaan. Een huis heeft een eigenaar ooit eens laten bouwen of gekocht. Waar wil je naar toegaan om over het bezit van het land Israel uit te komen? 60 jaar? 100 jaar? 900 jaar? 1000 jaar? 2000 jaar?

fransjan
22-11-07, 23:56
Geplaatst door III
Hoor jij jezelf ook praten?
En wat heb je dan in je hoofd?



Dus het niet praktisch voor iemand zijn van een wet maakt hem niet rechtsgeldig?
:ergleuk:
Op zulke momenten heb ik zin om een niet leegstaand huis te gaan kraken!
Dan moet ik de oude bewoners wel zodanig intimideren (met h'e'el veel geweld, zodat men ook werkelijk onder de indruk is van mijn macht) dat ze me toestemming geven hun huis over te nemen.
Vanaf dat moment zit ik er dus legaal...

Wie doet mij wat?
Oke, oke als iets praktisch is, dat maakt het nog niet rechtmatig. Maar een situatie moet wel leefbaar zijn in de zin dat het niet strijdig mag zijn met de religeuze overtuiging. Veel Isrealiers zijn tijdens voor de jaartelling al weggevoerd in ballingsschap en ik vind niet dat je daarmee het recht op terugkeer verspeeld hebt. Organisaties als de VN en dergelijke zijn duivels en blasfemistisch in die zin dat zij bij het samenstellen van hun resoluties onvoldoende rekening hebben gehouden met de joodse religeuze boeken. Dat heeft een onleefbare situeatie opgeleverd.

En de VN is met de resoluties strijdig met de eigen prinicipes wat betreft religueze vrijheid.

III
23-11-07, 00:51
Geplaatst door ronald
Dan zou de rechter de eigenaar moeten dwingen dat huis van hem te bewonen of te verhuren of te verkopen. Geen eigen rechter spelen. Dat is wat ik stel over de wetgeving. Niet eventuele pedofielen in de gevangenis doden en ook geen bezit toeeigenen. Een huis is er gebouwd om erin te wonen en als je dat onwettig bewoont dan onteigen je (behuizing)bezit.
De rechter is in de kwestie Israel/Palestina dan ook Amerika.
Met dien verschille dat het huis al bewoond was. De Palestijnen zaten er namelijk al.
Met welk recht beslist de zionist dat dat huis even wordt bezet?

En als de Palestijn geen eigen rechter mag spelen, wie spreekt dan recht?

Zie je hoe krom je redeneringen zijn?

Onteigenen gaat sommigen ook wel heel goed af...
Heb je natuurlijk wel de hulp nodig van een grote broer ofzo!
De Joden zitten dus in Israel bij de gratie van het zionisme...
Anders hadden ze dat heus niet voor elkaar gekregen.
Al 2000 jaar loopt dat volk over de globe zonder dat iemand ze aan een land hielp.
Was daar de holocaust misschien voor nodig?
Als dat zo is, dan denk ik dat er meer Joden zijn die liever geen land zouden willen...


Geplaatst door ronald
Ik had een voorgevoel dat je met Israel en 1948 op de proppen zou lomen en die woning kraken een aanloopje was. De vergelijking gaat op vele fronten mank en is te ver om er op in te gaan.

Apart dat jij dat zo voorvoelde.
Ik had namelijk in mijn eerste gedachte iets anders:
Er was hier ergens een topic over de kraakbeweging en nou meen ik mij te herinneren dat jij daarin nogal op de kant van de huiseigenaar was.


Geplaatst door ronald
Een huis heeft een eigenaar ooit eens laten bouwen of gekocht. Waar wil je naar toegaan om over het bezit van het land Israel uit te komen? 60 jaar? 100 jaar? 900 jaar? 1000 jaar? 2000 jaar?

Wat dacht je van: " Bezit is diefstal"?
Bezitten wij allen met elkaar niet al alles?
Waarom grenzen?
Waarom apartheid?

III
23-11-07, 01:06
Geplaatst door fransjan
Oke, oke als iets praktisch is, dat maakt het nog niet rechtmatig. Maar een situatie moet wel leefbaar zijn in de zin dat het niet strijdig mag zijn met de religeuze overtuiging. Veel Isrealiers zijn tijdens voor de jaartelling al weggevoerd in ballingsschap en ik vind niet dat je daarmee het recht op terugkeer verspeeld hebt. Organisaties als de VN en dergelijke zijn duivels en blasfemistisch in die zin dat zij bij het samenstellen van hun resoluties onvoldoende rekening hebben gehouden met de joodse religeuze boeken. Dat heeft een onleefbare situeatie opgeleverd.

En de VN is met de resoluties strijdig met de eigen prinicipes wat betreft religueze vrijheid.

Tja, als je in dit land zes maanden of meer ten onrechte vast komt te zitten in een huis van bewaring, dan ben je je woning kwijt.
Vindt men dan uit dat je ten onrechte hebt gezeten, dan heb je recht op een bepaald bedrag schadevergoeding.
maar je huis ben je kwijt...
Begrijp je wat ik zeggen wil?

En als we dan verder teruggaan in de geschiedenis dan staat ook geschreven dat Abram uit Ur der Chaldeeen kwam.
En dat God hem dat land beloofd had.
Maar dat is de Joodse religie...
Daar wordt weer geen rekening gehouden met de oorspronkelijke bewoners of hun godsdienst...
Hoe moet je dat dan uitleggen?
Is de uitleg dat de Elohim buitenaardsen waren die de bijbel op schrift hebben gesteld dan minder waard dan het verhaal dat de Enige Zijn Volk een land wilde geven?
Tot er bewijs is voor een verhaal, blijven het allemaal maar verhalen...

Als ik zeg in Poesti Poestarras te geloven die mij heeft uitverkoren het land aan de Noordzee klaar te maken voor bewoning door een volk dat van ver is gekomen om zich te zetelen in dat landje?
Ik kan dat zelfs in een boek opschrijven en claimen dat het door Poesti zelf is geschreven!

Maarten
23-11-07, 01:21
Geplaatst door ronald

Maarten schiet vaak van 'eén meter afstand in de roos. Hij bekijkt Israel met name ontzettend eenzijdig en nooit met de andere partij erbij. Zelfs in een oplossingsdenken komt Israel en de Israeliers nooit in the picture.
Leuk he, dat internet?! :D

Je kunt gewoon maar wat brallen vanaf je toetsenbordje, en dan weer verder gaan met nieuwe larie.

Bijvoorbeeld over hoe noodzakelijk is om een complete stad te ontwrichten (Hebron) en honderden mensen hun huis uit te jagen, omdat er een paar joden beschermd moeten worden.
En laten al die joden daar nou net toevallig van het slag zijn, dat vindt dat het hele gebied daar Palestinien-frei moet zijn.
Puur toeval hoor, aldus vermoedelijk Drs. Ronald. :fparty:
Allemaal eerlijke joden, die gewoon in vrede willen leven.. :hihi:

Als je ook maar IETS vindt, dat ik de Palestijnen WEL gun, maar de Israeli's NIET, dan moet je dat maar even melden.
Dat gaat je niet meevallen.
Die vermeende eenzijdigheid waar jij het over hebt, die heb ik niet, maar jij wel,
voortdurend in elke post weer opnieuw.

hou ik ergens geen rekening mee? Gerechtvaardigde belangen, waar ik geen rekening mee hou?
Steek gerust van wal hoor. Leg maar uit, Ik ben éen en al oor..

Maarten
23-11-07, 01:37
Geplaatst door fransjan
Ach man, je bent gewoon een overlopert.

Ik probeer gewoon te redden, dat er van de Nederlandse internationale normen en waarden is overgebleven, na de puinhopen die de wildersaanhang daarvan overgelaten heeft.
Nederland werd ooit groot door zijn ruimdenkendheid, fexibiliteit en incasseringsvermogen. De echte Nederlandse cultuur is best sterk. Maar de Wildersaanhang denkt dat het een soort kasplantje is, en maakt een boel paniek en spektakel. Het enige punt dat ze hebben is eigenlijk die wijkproblematiek, maar de rest is gewoon echte larie.
Het is Wilders met zijn behoud-angsten, die in het kielzog daarvan een heleboel goede dingen de prullenbak in gooit.

mark61
23-11-07, 02:08
Geplaatst door Maarten
Nederland werd ooit groot door zijn ruimdenkendheid, fexibiliteit en incasseringsvermogen.

Wanneer was dat precies?

De verwerking van de dekolonisatie van Indonesië moet nog steeds beginnen. Remember Poncke Prinsen.

ronald
23-11-07, 02:17
Geplaatst door III
De rechter is in de kwestie Israel/Palestina dan ook Amerika.
Met dien verschille dat het huis al bewoond was. De Palestijnen zaten er namelijk al.
Met welk recht beslist de zionist dat dat huis even wordt bezet?

En als de Palestijn geen eigen rechter mag spelen, wie spreekt dan recht?

Zie je hoe krom je redeneringen zijn?

Onteigenen gaat sommigen ook wel heel goed af...
Heb je natuurlijk wel de hulp nodig van een grote broer ofzo!
De Joden zitten dus in Israel bij de gratie van het zionisme...
Anders hadden ze dat heus niet voor elkaar gekregen.
Al 2000 jaar loopt dat volk over de globe zonder dat iemand ze aan een land hielp.
Was daar de holocaust misschien voor nodig?
Als dat zo is, dan denk ik dat er meer Joden zijn die liever geen land zouden willen...



Apart dat jij dat zo voorvoelde.
Ik had namelijk in mijn eerste gedachte iets anders:
Er was hier ergens een topic over de kraakbeweging en nou meen ik mij te herinneren dat jij daarin nogal op de kant van de huiseigenaar was.



Wat dacht je van: " Bezit is diefstal"?
Bezitten wij allen met elkaar niet al alles?
Waarom grenzen?
Waarom apartheid?



Waar heb je het over? Over het kraken van een woning of Israel en het land?
Ik zou de koppen van krakers wel een willen zien dat in hun vakantie derden het huis kraken. Ik zei al, je vergelijking loopt mank. Je stuurt aan op totale anarchie. Vele analogen gaan mank omdat men recht wil praten dat wat krom is.


Ik ben op de kant van de eigenaar ja. Dat heet eingedomsrecht. Woningnood moet dan wel heel erg zijn eer men een woning zou gaan kraken lijkt mij zo. Meestal zijn het mensen die gewoon geen zin hebben een huur te betalen, niet bij familie thuis willen zitten of van diverse kamers zijn af geschopt.

Als je in een mondiale wereld gelooft zonder grenzen dan zou ik als ik jou was ten eerste naar de IND gaan. Deze utopie heb ik allang opgegeven en dat komt omdat mensen hun eigendom als deel van zichzelf zien en egoisme staat grenzenloosheid niet toe.
Apartheid? Dat begrip is allang, zoals vele andere begrippen uitgehold. Bekijk een ieder individueel of als lid van een gemeenschap en je ziet altijd een vorm van apartheid. Een gek plakt willekeurig stickers van fascisme op. Kijk naar vat de Palestienalobby doet. Gooien alle zaken waar een probleem aan zit door elkaar zonder context en gaan aan het stickerplakken. Inhoudsvol? 0 %.

ronald
23-11-07, 02:22
Geplaatst door III


En als we dan verder teruggaan in de geschiedenis dan staat ook geschreven dat Abram uit Ur der Chaldeeen kwam.
En dat God hem dat land beloofd had.
Maar dat is de Joodse religie...
Daar wordt weer geen rekening gehouden met de oorspronkelijke bewoners of hun godsdienst...
Hoe moet je dat dan uitleggen?
Is de uitleg dat de Elohim buitenaardsen waren die de bijbel op schrift hebben gesteld dan minder waard dan het verhaal dat de Enige Zijn Volk een land wilde geven?
Tot er bewijs is voor een verhaal, blijven het allemaal maar verhalen...



Buitenaardsen??

Hoe weet jij wie de bewoners waren toen Israel het land intrad? Is er een religie dat anders zegt? Een historie? Een volkenkundige? Naar wat voor een "bewijs" zoek je?

mark61
23-11-07, 02:26
Worden dat twee éénrichtingsverkeerswegen? Boeiende verkeersplanning.

ronald
23-11-07, 02:34
Geplaatst door Maarten
Leuk he, dat internet?! :D

Je kunt gewoon maar wat brallen vanaf je toetsenbordje, en dan weer verder gaan met nieuwe larie.

Bijvoorbeeld over hoe noodzakelijk is om een complete stad te ontwrichten (Hebron) en honderden mensen hun huis uit te jagen, omdat er een paar joden beschermd moeten worden.
En laten al die joden daar nou net toevallig van het slag zijn, dat vindt dat het hele gebied daar Palestinien-frei moet zijn.
Puur toeval hoor, aldus vermoedelijk Drs. Ronald. :fparty:
Allemaal eerlijke joden, die gewoon in vrede willen leven.. :hihi:

Als je ook maar IETS vindt, dat ik de Palestijnen WEL gun, maar de Israeli's NIET, dan moet je dat maar even melden.
Dat gaat je niet meevallen.
Die vermeende eenzijdigheid waar jij het over hebt, die heb ik niet, maar jij wel,
voortdurend in elke post weer opnieuw.

hou ik ergens geen rekening mee? Gerechtvaardigde belangen, waar ik geen rekening mee hou?
Steek gerust van wal hoor. Leg maar uit, Ik ben éen en al oor..


Ja leuk. Zo kun je alles ook tegenspreken. Met ander gebral natuurlijk. Zie je dat ik je weer voed?

Oh ja...weer een typisch voorbeeld over hoe jij redeneert. Begint ergen naar jouw willekeur: Hebron is "ontwricht" en gaat dan zitten klagen. Altijd maar één kant van de geschiedenis en heel selectief. Dat heet, ook op internet, manipuleren. Wat de Joden in Hebron zeggen interesseert mij niet zo veel. Het feit is dat ze daar zitten en dat de Israelische overheid een bepaalde verantwoordelijkheid heeft om veiligheid zeker te stellen. Wat jij natuurlijk wilt insinueren met "eerlijke Joden" is natuurlijk wel duidelijk. Maar ga je gang. Het is tenslotte internet, allemaal virtueel en jouw mening zal 0,0 % op de werkelijkheid invloed hebben.
Je verzoek wordt op haar wenken bedient: "Allemaal eerlijke Joden, die gewoon in vrede willen leven... :hihi: "...en de Palestijnen en Arabieren in deze??? Jij houdt dus geen rekening met wat dan ook behalve je doorgedraaide obsessie.

III
23-11-07, 02:53
Geplaatst door ronald
Waar heb je het over? Over het kraken van een woning of Israel en het land?
Ik zou de koppen van krakers wel een willen zien dat in hun vakantie derden het huis kraken. Ik zei al, je vergelijking loopt mank. Je stuurt aan op totale anarchie. Vele analogen gaan mank omdat men recht wil praten dat wat krom is.


Ik ben op de kant van de eigenaar ja. Dat heet eingedomsrecht. Woningnood moet dan wel heel erg zijn eer men een woning zou gaan kraken lijkt mij zo. Meestal zijn het mensen die gewoon geen zin hebben een huur te betalen, niet bij familie thuis willen zitten of van diverse kamers zijn af geschopt.

Als je in een mondiale wereld gelooft zonder grenzen dan zou ik als ik jou was ten eerste naar de IND gaan. Deze utopie heb ik allang opgegeven en dat komt omdat mensen hun eigendom als deel van zichzelf zien en egoisme staat grenzenloosheid niet toe.
Apartheid? Dat begrip is allang, zoals vele andere begrippen uitgehold. Bekijk een ieder individueel of als lid van een gemeenschap en je ziet altijd een vorm van apartheid. Een gek plakt willekeurig stickers van fascisme op. Kijk naar vat de Palestienalobby doet. Gooien alle zaken waar een probleem aan zit door elkaar zonder context en gaan aan het stickerplakken. Inhoudsvol? 0 %.

What have you been smoking?
Van het ene op het andere moment sla je om van een intelligent en redelijk wezen naar iemand die niets meer begrijpt van wat ik schrijf en geen moeite meer wil doen dat in goede banen te leiden.
En ik weet nu ook wáárom!

Donders goed snap je mijn vergelijk met een woonhuis in Nederland en het Huis Israëls!
Je gaat daarna vrolijk door mij verwijten te maken dat ik asociaal zou denken.
Apartheid mag dan door jou en de jouwen zijn uitgehold, maar ik zet het hier formidabel in!

Het kromme in je redeneringen is wel aangetoond aan de hand van het huizenvoorbeeld.
Als een huis leeg staat, dan moet je ervan afblijven.
Is het huis bewoond, dan is het okee om het te bezetten.

En dan kom jij met een stom voorbeeldideetje van verbaasde krakers die na hun vakantie hun woningen bezet zien.
Ik denk dan direkt aan de Palestijnen...
En die waren nog niet eens op vakantie geweest! :blowen:

Trek nou dat verhaal eens door naar Baytun Jerushalajim!
Gekraakt. En dat niet vanwege woningnood...
Maar geen ME die ze eruit rost: nee, die helpt ze tegen de huiseigenaren...

En jij hebt het over recht en krom?

Als jullie toch zo graag de 51e staat van de VS willen zijn: ga dan daarheen! Go home, Yankees!

ronald
23-11-07, 03:28
Geplaatst door III
What have you been smoking?
Van het ene op het andere moment sla je om van een intelligent en redelijk wezen naar iemand die niets meer begrijpt van wat ik schrijf en geen moeite meer wil doen dat in goede banen te leiden.
En ik weet nu ook wáárom!

Donders goed snap je mijn vergelijk met een woonhuis in Nederland en het Huis Israëls!
Je gaat daarna vrolijk door mij verwijten te maken dat ik asociaal zou denken.
Apartheid mag dan door jou en de jouwen zijn uitgehold, maar ik zet het hier formidabel in!

Het kromme in je redeneringen is wel aangetoond aan de hand van het huizenvoorbeeld.
Als een huis leeg staat, dan moet je ervan afblijven.
Is het huis bewoond, dan is het okee om het te bezetten.

En dan kom jij met een stom voorbeeldideetje van verbaasde krakers die na hun vakantie hun woningen bezet zien.
Ik denk dan direkt aan de Palestijnen...
En die waren nog niet eens op vakantie geweest! :blowen:

Trek nou dat verhaal eens door naar Baytun Jerushalajim!
Gekraakt. En dat niet vanwege woningnood...
Maar geen ME die ze eruit rost: nee, die helpt ze tegen de huiseigenaren...

En jij hebt het over recht en krom?

Als jullie toch zo graag de 51e staat van de VS willen zijn: ga dan daarheen! Go home, Yankees!



Omdat je situaties een beetje cryptisch schrijft is het wel eens gissen. Jij asociaal zou denken? Hallo? Je had het toch over een bestaand probleem. Naar aanleiding daarvan beantwoord ik je. Niks persoonlijk en niks asociaal gedacht over jou. Ik zie jou niet als "het probleem" hoor. Ik meld wel dat je vergelijking met kraken en Israels bestaan mank gaat. Apartheid en ook holocaust zijn ontzettend uitgehold ja. Verzin iets nieuws. Dat deze begrippen door de Palestijnse lobby worden gebruikt is natuurlijk om een zekere ernst van de situatie weer te geven maar dat overdreven gedoe met een veroordelend ondertoontje is een belediging voor de zwarten in Zuid-Afrika en de holocaust slachtoffers. Buiten proportioneel.

In het huizenvoorbeeld schetste ik de kromme redenatie. Dat "lijkt mij zo" was sarcastisch bedoeld.

Ik zei al dat de situatie over het land Israel met kraken van een woning mank gaat. Je kunt dan wel terug blijven gaan en zoeken naar wie de "eigenaren" zijn.
Een huis is van een eigenaar zolang die te traceren is. Staat er een leeg met jaren geen eigenaar dan zou je kunnen zeggen dat dat huis "eigenaarloos" is. Dit is in een normale situatie. Ook deze situatie kun je niet toepassen op Israel. De situatie is die van oorlog. Daar gebeuren vele dingen die in een normale situatie niet kunnen. Nu doe jij net of ik al die Baytun situaties goed vind. Je doet ook alsof het zo gebeurde in alle vredigheid. Wat heb jij gerookt?

Mijn idee oover een 51ste Amerikaanse staat is niet van Israel. Ze naar Amerika sturen heeft dus geen zin. "Ik" ben ook niet "het gehele joodse volk".

III
23-11-07, 03:49
Geplaatst door ronald
Omdat je situaties een beetje cryptisch schrijft is het wel eens gissen. Jij asociaal zou denken? Hallo? Je had het toch over een bestaand probleem. Naar aanleiding daarvan beantwoord ik je. Niks persoonlijk en niks asociaal gedacht over jou. Ik zie jou niet als "het probleem" hoor. Ik meld wel dat je vergelijking met kraken en Israels bestaan mank gaat. Apartheid en ook holocaust zijn ontzettend uitgehold ja. Verzin iets nieuws. Dat deze begrippen door de Palestijnse lobby worden gebruikt is natuurlijk om een zekere ernst van de situatie weer te geven maar dat overdreven gedoe met een veroordelend ondertoontje is een belediging voor de zwarten in Zuid-Afrika en de holocaust slachtoffers. Buiten proportioneel.

Als ik moet zwijgen over deze twee woorden, dan kan ik jou niets meer mededelen.
Wil je dat?
Heb je weleens getracht uit te vinden wáárom die holocaust was en wáárom er apartheid was in Zuid Afrika?


Geplaatst door ronald

In het huizenvoorbeeld schetste ik de kromme redenatie. Dat "lijkt mij zo" was sarcastisch bedoeld.

Zeg het dan nog eens, maar dan gewoon nuchter.


Geplaatst door ronald

Ik zei al dat de situatie over het land Israel met kraken van een woning mank gaat. Je kunt dan wel terug blijven gaan en zoeken naar wie de "eigenaren" zijn.
Een huis is van een eigenaar zolang die te traceren is. Staat er een leeg met jaren geen eigenaar dan zou je kunnen zeggen dat dat huis "eigenaarloos" is. Dit is in een normale situatie. Ook deze situatie kun je niet toepassen op Israel. De situatie is die van oorlog. Daar gebeuren vele dingen die in een normale situatie niet kunnen. Nu doe jij net of ik al die Baytun situaties goed vind. Je doet ook alsof het zo gebeurde in alle vredigheid. Wat heb jij gerookt?

Oorlogssituatie is daar pas vanaf het moment van de bezetting.
Raar te denken dat die er eerder was...

Zo is er op het moment dat kraker een huis binnengaan ook geen oorlog.
Doie komt zodra de rechter besloten heeft om tot ontruiming over te laten gaan.
Maar welke rechter gaat de Palestijnen dat recht geven?
De ME is op de hand van de bezetters.

En hier zit hem het hele kromme:
De rechterlijke macht is onderdeel van het systeem dat belang heeft bij de occupatie van Palestina.
No way José dat de eigenaren van het land ergens aanspraak op kunnen maken.
Men luistert niet naar advies en de rechter is aan hun kant.
wat zouden ze nog meer willen?
Vrede?
Die moet je verdienen!


Geplaatst door ronald

Mijn idee oover een 51ste Amerikaanse staat is niet van Israel. Ze naar Amerika sturen heeft dus geen zin. "Ik" ben ook niet "het gehele joodse volk".

Israël ís al Amerika...
Daar doe jij inderdaad weinig tegen.

ronald
23-11-07, 04:17
Geplaatst door III
Als ik moet zwijgen over deze twee woorden, dan kan ik jou niets meer mededelen.
Wil je dat?
Heb je weleens getracht uit te vinden wáárom die holocaust was en wáárom er apartheid was in Zuid Afrika?



Zeg het dan nog eens, maar dan gewoon nuchter.



Oorlogssituatie is daar pas vanaf het moment van de bezetting.
Raar te denken dat die er eerder was...

Zo is er op het moment dat kraker een huis binnengaan ook geen oorlog.
Doie komt zodra de rechter besloten heeft om tot ontruiming over te laten gaan.
Maar welke rechter gaat de Palestijnen dat recht geven?
De ME is op de hand van de bezetters.

En hier zit hem het hele kromme:
De rechterlijke macht is onderdeel van het systeem dat belang heeft bij de occupatie van Palestina.
No way José dat de eigenaren van het land ergens aanspraak op kunnen maken.
Men luistert niet naar advies en de rechter is aan hun kant.
wat zouden ze nog meer willen?
Vrede?
Die moet je verdienen!



Israël ís al Amerika...
Daar doe jij inderdaad weinig tegen.

Zei ik dat je moest zwijgen over holocaust en Apartheid? Ik stelde dat die twee begrippen zijn uitgehold. Als je er over wilt schrijven ga je gang. Als je die twee begrippen wilt overbrengen op andere situatie verzin dan iets anders.

Het één wel de andere niet. De superieure blanken hadden een overheersens rol over zwarten aan zichzelf toebedacht. Dat hadden ze al van huisuit. Alles wat erbij hoort hebben ze daarom ook toegepast.

De wet is er voor het volk en de leiders om er aan te houden. Scheve of kromme wetten zijn er om rechtgezet te worden. Wanneer een leven op spel staat kan de wet "overruled" worden. Ik denk dat geen huis hebben bij krakers niet het motief is. Daklozen zijn vaak geen krakers. In een samenleving dat sociaal genoemd wil worden, moet de overheid op allerlei probleemgevallen voorbereid zijn. Ook geen woning hebben. Zo is leegstand bij woningnood ook een overheids verantwoordelijkheid.


Je kunt denken over 1920, 1928, enz. Op 14 mei 1948 is de staat Israel gesticht. Het was daarvoor en daarop en daarna oorlog. Bezetting waarvan voor die oorlogssituatie? Door wie? Welke ontruiming? Wie was die rechter die dat beveelde?

Maarten
23-11-07, 04:24
Geplaatst door mark61
Wanneer was dat precies?

De verwerking van de dekolonisatie van Indonesië moet nog steeds beginnen. Remember Poncke Prinsen.

Dat was in de tijd van koning Rudy Carell, zwaar miskend. Hij heerste tot in Duitsland.

Maar toen had je de chauvinistische Fransen, getraumatiseerde fundamentalistische Duitsers, en onbegrijpelijke Engelsen met inches en gallons, en ver-weg Amerikanen.
Nederland was toen soms eenoog in het land der eenkennigen, en werd dus wel beschouwd als liberaal, flexibel, ruimdenkend, e.a. We spraken ook minstens een buitenlandse taal. Dat schijnt toen toch een goede naam opgeleverd te hebben.

Verder ken ik nog 3 mariniers uit die tijd, die nog steeds loeilink worden van het horen van de naam Poncke Prinsen..

De mens moet nog veel te boven komen.

De Palestijnen op de Westbank moeten de gevolgen van Mozes nog te boven komen..

Toch geinig, dat een van de grote problemen van deze tijd veroorzaakt wordt door iets uit de tijd waarin de mensheid leerde schrijven.

God is na die Stenen Tafelen ook maar opgehouden met schrijven. Die voorzag mogelijk al e.e.a, en heeft die ellende niet in de schoenen geschoven willen krijgen.

Waren we maar wild gebleven..

III
23-11-07, 04:38
Geplaatst door Maarten
Dat was in de tijd van koning Rudy Carell, zwaar miskend. Hij heerste tot in Duitsland.

Maar toen had je de chauvinistische Fransen, getraumatiseerde fundamentalistische Duitsers, en onbegrijpelijke Engelsen met inches en gallons, en ver-weg Amerikanen.
Nederland was toen soms eenoog in het land der eenkennigen, en werd dus wel beschouwd als liberaal, flexibel, ruimdenkend, e.a. We spraken ook minstens een buitenlandse taal. Dat schijnt toen toch een goede naam opgeleverd te hebben.

Verder ken ik nog 3 mariniers uit die tijd, die nog steeds loeilink worden van het horen van de naam Poncke Prinsen..

De mens moet nog veel te boven komen.

De Palestijnen op de Westbank moeten de gevolgen van Mozes nog te boven komen..

Toch geinig, dat een van de grote problemen van deze tijd veroorzaakt wordt door iets uit de tijd waarin de mensheid leerde schrijven.

God is na die Stenen Tafelen ook maar opgehouden met schrijven. Die voorzag mogelijk al e.e.a, en heeft die ellende niet in de schoenen geschoven willen krijgen.

Waren we maar wild gebleven..

Ik ben helemáál niet opgehouden met schrijven, hoe kom je daar nou weer bij?
Ik schrijf mensen alleen niet meer de wetten voor.
Men kan zich er toch niet aan houden.
Tja, dan blijf ik alleen hierboven...Weet je hoe ongezellig het hier is?
Petrus kookt al niet meer voor twee personen. Elke avond broodmaaltijd, ik geef het je te doen!
Dan sluit ik liever weer vrienden met de Satan. Daar waar hij zit worden tenminste nog varkens aan het spit gedraaid en is het er lekker warm...

Coolassprov MC
23-11-07, 06:50
Geplaatst door fransjan
Ach man, je bent gewoon een overlopert.


Geplaatst door fransjan
Kan me niet schelen hoe je het noemt of uitscheld, het veranderd de situatie toch niet.


Geplaatst door fransjan
Die andere wetten zijn voor ons gewoon niet praktisch en leefbaar en automatisch dus ook niet rechtsgeldig.

Kan me niet schelen hoe je het noemt; het verandert de situatie toch niet.

Als je die ''opvatting'' koestert snap ik niet dat je problemen hebt met de aanduiding ''nazi''.

Maarten
23-11-07, 15:49
Geplaatst door ronald
Hebron is "ontwricht" en gaat dan zitten klagen. Altijd maar één kant van de geschiedenis en heel selectief. Dat heet, ook op internet, manipuleren. Wat de Joden in Hebron zeggen interesseert mij niet zo veel. Het feit is dat ze daar zitten en dat de Israelische overheid een bepaalde verantwoordelijkheid heeft om veiligheid zeker te stellen.
De politiek in Hebron is simpelweg een voorbeeld van de verdrijvingspolitiek. Dat is geen kretologie maar realiteit. De bewijzen voor die verdrijvingspolitiek zijn werkelijkek torenhoog opgestapeld, en de beschrijvingen van de soorten methoden ook.

Sharon beschrijft een methode zelfs in zijn boek: je provoceert een beetje, en krijgt dan een reactie terug.
Dan provoceer je wat meer, en krijg je een grotere reactie terug.
En dan provoceer je nog wat meer, en krijg je voldoende reactie om daarmee vergaande maatregelen te kunnen verkopen. En zo pik je de boel dan langzaam in.

Het gaat dus telkens om het vinden van excuses, die voor het westen acceptabel zouden kunnen zijn, en dus gepikt worden. Dat gebeurt dus ongeveer zo, als jij dat hier doet.
Kijk je dan naar het grote plaatje, dan blijken er vele honderden van dit soort acties en excuusjes te zijn, waardoor de Westbank al grotendeels ingepikt is, en de Palestijnse delen gereduceerd zijn tot enclaves.
Er is hier dus sprake van een stelselmatige politiek, en de redenen daarvoor zijn overduidelijk.

Wat jij hier zegt is dus simpelweg propaganda, met de gebruikelijke hetzerigheid.
Er zijn documentaires over Hebron met interviews, waar de israelische intenties ook duidelijk uit blijken. De wraakzucht en de inlijvingswil druipen er van af.

Je kunt wel blijven roepen dat ik eenzijdig ben, en de geschiedenis misken, maar daar zul je toch een keer echt iets voor moeten aandragen. Je verliest je gewoon in geroep, en hebt eigenlijk helemaal geen antwoorden.

Maarten
23-11-07, 15:54
Geplaatst door III
Ik ben helemáál niet opgehouden met schrijven, hoe kom je daar nou weer bij?
Ik schrijf mensen alleen niet meer de wetten voor.
Men kan zich er toch niet aan houden.
Tja, dan blijf ik alleen hierboven...Weet je hoe ongezellig het hier is?
Petrus kookt al niet meer voor twee personen. Elke avond broodmaaltijd, ik geef het je te doen!
Dan sluit ik liever weer vrienden met de Satan. Daar waar hij zit worden tenminste nog varkens aan het spit gedraaid en is het er lekker warm...
Weet je wat?
Schrijf een nieuw kleitablet van een vierkante kilometer, en drop dat op Tel Aviv.
Een heleboel lui vinden dat interessant, en dan wordt het ook weer gezellig..

Maarten
23-11-07, 16:04
Geplaatst door mark61
Wanneer was dat precies?

De verwerking van de dekolonisatie van Indonesië moet nog steeds beginnen. Remember Poncke Prinsen.

Dat was in de tijd van koning Rudy Carell, zwaar miskend. Hij heerste tot in Duitsland.

Maar toen had je de chauvinistische Fransen, getraumatiseerde fundamentalistische Duitsers, en onbegrijpelijke Engelsen met inches en gallons, en ver-weg Amerikanen.
Nederland was toen soms eenoog in het land der eenkennigen, en werd dus wel beschouwd als liberaal, flexibel, ruimdenkend, e.a. We spraken ook minstens een buitenlandse taal. Dat schijnt toen toch een goede naam opgeleverd te hebben.

Verder ken ik nog 3 mariniers uit die tijd, die nog steeds loeilink worden van het horen van de naam Poncke Prinsen..

De mens moet nog veel te boven komen.

De Palestijnen op de Westbank moeten de gevolgen van Mozes nog te boven komen..

Toch geinig, dat een van de grote problemen van deze tijd veroorzaakt wordt door iets uit de tijd waarin de mensheid leerde schrijven.

God is na die Stenen Tafelen ook maar opgehouden met schrijven. Die voorzag mogelijk al e.e.a, en heeft die ellende niet in de schoenen geschoven willen krijgen.

Waren we maar wild gebleven..

III
23-11-07, 16:09
Geplaatst door Maarten
Weet je wat?
Schrijf een nieuw kleitablet van een vierkante kilometer, en drop dat op Tel Aviv.
Een heleboel lui vinden dat interessant, en dan wordt het ook weer gezellig..

Fock die shit met die kleitabletten: Ik doe tegenwoordig in marmer!
Heb een dealtje met de Italianen namelijk...
Hoewel, ik moet niet liegen: ik heb een pact met de satan gesloten en sindsdien zit ik vast aan die knakkers van het Vatikaan...

III
23-11-07, 16:33
Geplaatst door ronald
Zei ik dat je moest zwijgen over holocaust en Apartheid? Ik stelde dat die twee begrippen zijn uitgehold. Als je er over wilt schrijven ga je gang. Als je die twee begrippen wilt overbrengen op andere situatie verzin dan iets anders.

Zoals?

En wat is je antwoord op de vraag of je weleens hebt nagedacht over de reden van holocaust en apartheid?
En wat zijn je bevindingen?


Geplaatst door ronald

Het één wel de andere niet. De superieure blanken hadden een overheersens rol over zwarten aan zichzelf toebedacht. Dat hadden ze al van huisuit. Alles wat erbij hoort hebben ze daarom ook toegepast.

De stinkratten!
Ik distancieer mij dan ook geheel en al van iegelijk gedachtengoed van degenen die toevallig dezelfde huidskleur hebben als ik.
Wat een geluk dat niet iedereen body ID'd is!



Geplaatst door ronald

De wet is er voor het volk en de leiders om er aan te houden. Scheve of kromme wetten zijn er om rechtgezet te worden. Wanneer een leven op spel staat kan de wet "overruled" worden.


Vertel dat aan die gasten die schijt hebben aan een mensenleven!


Geplaatst door ronald

Ik denk dat geen huis hebben bij krakers niet het motief is. Daklozen zijn vaak geen krakers.

Joh!
Daarom heten ze misschien dakloos te zijn?
Het beeld wat jij van krakers hebt is niet hetgeen ze zijn.
Maar hoe maak je dat iemand die zwaar gemanipuleerd is door het arbeidsethos dat nou weer duidelijk?
Hey gast, daar zul je zelf achter moeten komen.
Ik neem het je ook niet kwalijk dat je de ervaringen die hiervoor nodig lijken te zijn niet gemaakt hebt.



Geplaatst door ronald

In een samenleving dat sociaal genoemd wil worden, moet de overheid op allerlei probleemgevallen voorbereid zijn. Ook geen woning hebben. Zo is leegstand bij woningnood ook een overheids verantwoordelijkheid.

Juist!
En dat tonen de krakers aan.
In ieder geval káárten ze die problematiek aan.
The word has to be preached to make it go round!



Geplaatst door ronald

Je kunt denken over 1920, 1928, enz. Op 14 mei 1948 is de staat Israel gesticht. Het was daarvoor en daarop en daarna oorlog. Bezetting waarvan voor die oorlogssituatie? Door wie? Welke ontruiming? Wie was die rechter die dat beveelde?

Door wie is de staat Israël gesticht?
En wie heeft daar goedkeuring voor gegeven?
Met welk doel?


Je zeilt weer mooi rond de eigenlijke vraag weg.
Maar ik zal niet ophouden dit vergelijk te maken totdat er op een serieuze manier op in wordt gegaan.

mark61
23-11-07, 19:04
Geplaatst door Maarten
Nederland was toen soms eenoog in het land der eenkennigen, en werd dus wel beschouwd als liberaal, flexibel, ruimdenkend, e.a.

Werden abusievelijk beschouwd als, ja.


We spraken ook minstens een buitenlandse taal.

Nee, dat dachten 'we.' Althans, jij misschien, ik heb dat nooit gedacht.


Verder ken ik nog 3 mariniers uit die tijd, die nog steeds loeilink worden van het horen van de naam Poncke Prinsen..

Voor de Nederlandse overheid is hij nog steeds een ongewenst persoon. De overheid die ook niet kan erkennen dat er sprake was van een dekolononisatie-oorlog met oorlogsmisdaden. Die dan ook niet berecht zijn.


Toch geinig, dat een van de grote problemen van deze tijd veroorzaakt wordt door iets uit de tijd waarin de mensheid leerde schrijven.

1783?

fransjan
23-11-07, 19:16
Geplaatst door Maarten
1. Ik probeer gewoon te redden, dat er van de Nederlandse internationale normen en waarden is overgebleven,................

2. Het is Wilders met zijn behoud-angsten,.......
Die vermeende behoud-angsten kunnen jou net zo goed verweten worden.

Lees 1 en 2 maar eens na.

Verder kun je hoog of laag springen, ik stem gewoon wat ik wil. En als ik de combinatie normen-en-waarden hoor, of mensen gaan zeggen dat ik me niet volgens "de traditie" gedraag wordt ik alleen nog maar recalicitranter.

III
23-11-07, 19:22
Geplaatst door fransjan
Die vermeende behoud-angsten kunnen jou net zo goed verweten worden.

Lees 1 en 2 maar eens na.

Verder kun je hoog of laag springen, ik stem gewoon wat ik wil. En als ik de combinatie normen-en-waarden hoor, of mensen gaan zeggen dat ik me niet volgens "de traditie" gedraag wordt ik alleen nog maar recalicitranter.

Ik heb het aan het medium gevraagd en die zei me dat je je geen zorgen hoeft te maken over het verdere verloop: Wilders gaat dood en die partij van hem met hem.
Dat is als die niet al eerder ter ziele is...

fransjan
23-11-07, 19:36
Geplaatst door III

En dat God hem dat land beloofd had.
Maar dat is de Joodse religie...
Daar wordt weer geen rekening gehouden met de oorspronkelijke bewoners of hun godsdienst...
Hoe moet je dat dan uitleggen?
.....
Je moet dan wat uitleggen over de joodse heilige boeken en de inhoud daarvan.

Als ze vast blijven houden aan hun eigen niet joodse religie en nooit welwillend verder kijken dan ontgaat hun veel logica van het beleid van Israel en zullen ze steeds onaangenaam verrast worden.

III
23-11-07, 21:31
Geplaatst door fransjan
Je moet dan wat uitleggen over de joodse heilige boeken en de inhoud daarvan.

Als ze vast blijven houden aan hun eigen niet joodse religie en nooit welwillend verder kijken dan ontgaat hun veel logica van het beleid van Israel en zullen ze steeds onaangenaam verrast worden.

Boeken zijn afleiding.
Geen gezaghebbende bronnen.

fransjan
23-11-07, 22:08
Geplaatst door III
Boeken zijn afleiding.
Geen gezaghebbende bronnen.
Respectloos, het zijn niet zomaar boeken, het zijn heilige boeken.

III
23-11-07, 22:37
Geplaatst door fransjan
Respectloos, het zijn niet zomaar boeken, het zijn heilige boeken.

Maar desalniettemin niet gezaghebbend.

Ik zit er graag met mijn neus in en je komt er wonderbaarlijk goed materiaal in tegen.
Maar de diepgang dien je te hebben.
Zonder die diepgang zit je in een fout boek te bladeren.
Kun je beter de Donald Duck pakken ofzo.
Scheelt oorlogen...

fransjan
23-11-07, 23:02
Geplaatst door III
Maar desalniettemin niet gezaghebbend.

Ik zit er graag met mijn neus in en je komt er wondebaarlijk goed materiaal in tegen.
Maar de diepgang dien je te hebben.
Zonder die diepgang zit je in eenfout boek te bladeren.
kun je beter de Donald Duck pakken ofzo.
Scheelt oorlogen...
Voor jou is het misschien niet gezaghebbend, ik vind dat lichtzinnig, maar dat is mijn mening.

Misschien als de Palestijnen goede duiding krijgen bij de joodse heilige boeken dan kunnen zij ook wonderbaarlijk goed materiaal ervaren en zal de kans op vrede toenemen. Dat is mijn overtuiging.

III
23-11-07, 23:25
Geplaatst door fransjan
Voor jou is het misschien niet gezaghebbend, ik vind dat lichtzinnig, maar dat is mijn mening.

Misschien als de Palestijnen goede duiding krijgen bij de joodse heilige boeken dan kunnen zij ook wonderbaarlijk goed materiaal ervaren en zal de kans op vrede toenemen. Dat is mijn overtuiging.

Nuwel, hier komt het dan op de uitleg van de text aan.
Palestijnen zouden ergens kunnen lezen dat het land van iedereen is.
De Joden daarentegen zullen die schriftstel weer uitleggen als enkel voor de Joden...

Dacht je dat islamieten geen Torah lazen?
Mogen ze in lezen hoor!
Net als dat ze mogen eten bij een Joodse eettent.
Niets mis met kosher voor halal mensen, hoor!

Coolassprov MC
24-11-07, 08:01
Geplaatst door fransjan
Voor jou is het misschien niet gezaghebbend, ik vind dat lichtzinnig, maar dat is mijn mening.

Hou oud ben je nu, eigenlijk?

Het hele probleem is dat nazi's als jij ongevraagd en tegen elke prijs hun abjecte mening door andermans strot denken te kunnen dauwen.


Geplaatst door fransjan
Misschien als de Palestijnen goede duiding krijgen bij de joodse heilige boeken dan kunnen zij ook wonderbaarlijk goed materiaal ervaren en zal de kans op vrede toenemen. Dat is mijn overtuiging.

Als iedereen een racistische fascist wordt, lossen de problemen zich echt niet helemaal vanzelf op..

Bovendien; 90% van de isrealiers zijn seculiere amerikanen, russen en andere oppportunisten die met subsidies gelokt zijn om het leven van arabieren te verzuren.

Het is toch van de zotte dat een blanke, blonde, blauw-ogige hollandse meid; geboren en getogen in kaasstad gouda meer recht heeft op een leven in palestina dan een palestijn die er al 50 eeuwen leeft!

III
24-11-07, 10:48
Geplaatst door Coolassprov MC

Het is toch van de zotte dat een blanke, blonde, blauw-ogige hollandse meid; geboren en getogen in kaasstad gouda meer recht heeft op een leven in palestina dan een palestijn die er al 50 eeuwen leeft!

Staat in de Torah, echt waar: ik heb het zelf gelezen!

:zweep:

fransjan
24-11-07, 13:15
Geplaatst door Coolassprov MC
Hou oud ben je nu, eigenlijk?

Het hele probleem is dat nazi's als jij ongevraagd en tegen elke prijs hun abjecte mening door andermans strot denken te kunnen dauwen.

Ik ben hier niet om applaus te krijgen. Infeite ben ik hier gekomen ivm een negatief feit. Een soort verontwaarding na de moord op TvG (vzmh).


Als iedereen een racistische fascist wordt, lossen de problemen zich echt niet helemaal vanzelf op..

Eensch


Bovendien; 90% van de isrealiers zijn seculiere amerikanen, russen en andere oppportunisten die met subsidies gelokt zijn om het leven van arabieren te verzuren.

Het is toch van de zotte dat een blanke, blonde, blauw-ogige hollandse meid; geboren en getogen in kaasstad gouda meer recht heeft op een leven in palestina dan een palestijn die er al 50 eeuwen leeft!
Waar haal je het vandaan??

Hier wordt er weer een karikatuur van de heilige boeken gemaakt en ik vind dat opnieuw een teken van disrespect.

Coolassprov MC
24-11-07, 13:29
Geplaatst door fransjan
Ik ben hier niet om applaus te krijgen. Infeite ben ik hier gekomen ivm een negatief feit. Een soort verontwaarding na de moord op TvG (vzmh).

Je bent begonnen met een slechte intentie; slecht begin..


Geplaatst door fransjan
Hier wordt er weer een karikatuur van de heilige boeken gemaakt en ik vind dat opnieuw een teken van disrespect.

Niet alles wat jij heilig vindt, kun je als heilg door andermans strot dauwen; dat is schijnheilig.

Maarten
24-11-07, 14:31
Geplaatst door fransjan
In feite ben ik hier gekomen ivm een negatief feit. Een soort verontwaarding na de moord op TvG (vzmh).
Daar wordt je door helemaal niemand serieus in genomen, gezien je soort geluiden over Israel. Daar gaat het namelijk over veel grootschaliger moorden, en vele andere misdrijven. Als je daar niet in laat zien een behoorlijke geweldsmoraal te hebben, dan vind ook niemand het interessant wat je allemaal over van Gogh vindt.
En je bent ook nog Wilders-aanhanger. Die is een vervent voorstander van al die misdaden, en maakt er veel werk van daar steun aan te verlenen.
Wie vindt jou dan nog interessant over van Gogh? Of over moorden? Enkel de voorstanders van die misdadige politiek.

III
24-11-07, 15:39
Geplaatst door fransjan

Hier wordt er weer een karikatuur van de heilige boeken gemaakt en ik vind dat opnieuw een teken van disrespect.

De grootste karikatuur wordt gemaakt door hen die zulk een boek interpreteren in hun "voordeel".
Dat betekent in andermans nadeel...

Dat kan toch niet de bedoeling zijn van heiligheid.
Heil = heel.
Heilgheid = heelheid = geheel = alle mensen.
En dat weet het Joodse volk ook gerust wel.
Waarom anders is hen de Torah geopenbaard?
Men was er klaar voor, men wilde de wet aannemen.

Die wet is de liefde...


Geplaatst door fransjan

Niet alles wat jij heilig vindt, kun je als heilg door andermans strot dauwen; dat is schijnheilig.

Aan zulk vinden gaat een gezochtheid vooraf...

fransjan
24-11-07, 19:12
Geplaatst door Coolassprov MC
Je bent begonnen met een slechte intentie; slecht begin..
Een verontwaardige intentie, dat is wat anders dan slechte intentie.


Niet alles wat jij heilig vindt, kun je als heilg door andermans strot dauwen; dat is schijnheilig. [/B]
relax man, al zou ik het willen, dan kan ik je nog niets door de strot duwen.

III
24-11-07, 19:32
Geplaatst door fransjan
Een verontwaardige intentie, dat is wat anders dan slechte intentie.


Verontwaardiging is niet altijd goed te noemen om als basis van een repliek te dienen.
Er wordt onderscheid gemaakt tussen goede en slechte intenties.
Dat komt doordat het de achterliggende gedachte cq drijfveer is, het begin van een actie.


Geplaatst door fransjan

relax man, al zou ik het willen, dan kan ik je nog niets door de strot duwen.

Niet alles wat je wilt breng je ook ten uitvoer.
En niet alles wat je niet ten uitvoer brengt heb je niet gewild.

CMC bedoelt hier natuurlijk het feit dat je ervan uitgaat dat de Palestijnen begrip moeten opbrengen voor het boek van de Joden. In de praktijk wordt daarmee niets anders bedoeld dan de uitleg die men eraan geeft. En anders is er geen dialoog mogelijk...

En zoals Ronald zo mooi zegt: "Ik ben niet alle Joden".
Niet elke Jood is hetzelfde als de Ander.

Het zionisme dat zich voedt met bepaalde interpretaties van bepaalde stukken van de Tenach is overigens wel uniform...

fransjan
24-11-07, 19:54
Geplaatst door III
De grootste karikatuur wordt gemaakt door hen die zulk een boek interpreteren in hun "voordeel".
Dat betekent in andermans nadeel...

Dat kan toch niet de bedoeling zijn van heiligheid.
Heil = heel.
Heilgheid = heelheid = geheel = alle mensen.
En dat weet het Joodse volk ook gerust wel.
Waarom anders is hen de Torah geopenbaard?
Men was er klaar voor, men wilde de wet aannemen.

Die wet is de liefde...


Liefde??

ik voel de liiefde nog niet stromen m'n kant op. En dat hoeft wat mij bereft ook niet. Ik ben geen heaumeaux.

Het verhaal met liefde klinkt altijd sympathiek, maar het is mij veel te zwerverig en te klef.

fransjan
24-11-07, 20:10
Geplaatst door III
Verontwaardiging is niet altijd goed te noemen om als basis van een repliek te dienen.
Er wordt onderscheid gemaakt tussen goede en slechte intenties.
Dat komt doordat het de achterliggende gedachte cq drijfveer is, het begin van een actie.



Niet alles wat je wilt breng je ook ten uitvoer.
En niet alles wat je niet ten uitvoer brengt heb je niet gewild.

CMC bedoelt hier natuurlijk het feit dat je ervan uitgaat dat de Palestijnen begrip moeten opbrengen voor het boek van de Joden. In de praktijk wordt daarmee niets anders bedoeld dan de uitleg die men eraan geeft. En anders is er geen dialoog mogelijk...

En zoals Ronald zo mooi zegt: "Ik ben niet alle Joden".
Niet elke Jood is hetzelfde als de Ander.

Het zionisme dat zich voedt met bepaalde interpretaties van bepaalde stukken van de Tenach is overigens wel uniform... Het met zaken eens zijn is misschien lastig, maar begrip en zaken begrijpen, daar verlies je niks mee en creeert wel ruimte.

III
24-11-07, 20:39
Geplaatst door fransjan
Het met zaken eens zijn is misschien lastig, maar begrip en zaken begrijpen, daar verlies je niks mee en creeert wel ruimte.

Ik denk dat bij de Joden en bij de Palestijnen evenveel begrip is voor Palestijnen en Joden.
Alleen de zionisten zouden niet zo moeten tegenwerken!
Mensen zijn mensen, maakt niet uit watvoor mensen het zijn.
Maar agenda's zijn agenda's en dienen alleen het grotere doel.
En dat is zeker niet het hogere!

III
24-11-07, 20:40
Geplaatst door fransjan
Liefde??

ik voel de liiefde nog niet stromen m'n kant op. En dat hoeft wat mij bereft ook niet. Ik ben geen heaumeaux.

Het verhaal met liefde klinkt altijd sympathiek, maar het is mij veel te zwerverig en te klef.

Liefde is iets wat je in de eerste plaats geeft en dan pas ontvangt.
En daar hoef je heus geen homo voor te zijn!

ronald
24-11-07, 22:12
Geplaatst door Maarten
De politiek in Hebron is simpelweg een voorbeeld van de verdrijvingspolitiek. Dat is geen kretologie maar realiteit. De bewijzen voor die verdrijvingspolitiek zijn werkelijkek torenhoog opgestapeld, en de beschrijvingen van de soorten methoden ook.

Sharon beschrijft een methode zelfs in zijn boek: je provoceert een beetje, en krijgt dan een reactie terug.
Dan provoceer je wat meer, en krijg je een grotere reactie terug.
En dan provoceer je nog wat meer, en krijg je voldoende reactie om daarmee vergaande maatregelen te kunnen verkopen. En zo pik je de boel dan langzaam in.

Het gaat dus telkens om het vinden van excuses, die voor het westen acceptabel zouden kunnen zijn, en dus gepikt worden. Dat gebeurt dus ongeveer zo, als jij dat hier doet.
Kijk je dan naar het grote plaatje, dan blijken er vele honderden van dit soort acties en excuusjes te zijn, waardoor de Westbank al grotendeels ingepikt is, en de Palestijnse delen gereduceerd zijn tot enclaves.
Er is hier dus sprake van een stelselmatige politiek, en de redenen daarvoor zijn overduidelijk.

Wat jij hier zegt is dus simpelweg propaganda, met de gebruikelijke hetzerigheid.
Er zijn documentaires over Hebron met interviews, waar de israelische intenties ook duidelijk uit blijken. De wraakzucht en de inlijvingswil druipen er van af.

Je kunt wel blijven roepen dat ik eenzijdig ben, en de geschiedenis misken, maar daar zul je toch een keer echt iets voor moeten aandragen. Je verliest je gewoon in geroep, en hebt eigenlijk helemaal geen antwoorden.



Verdrijving van de joodse gemeenschap in 1928? Waar wil je beginnen? Weer daar waar het je uitkomt? Typisch, je blijft in herhalingen vallen. Ik snap dat het moeilijk voor je is om uit enig joods standpunt te denken. Nog niet eens Israelisch hoewel jij natuurlijk dat al bij voorbaat hebt gelijk gesteld of zo weet om te buigen. Wat jij hier doet is manipuleren met de geschiedenis en dat is vele malen erger dan jouw verwijt dat ik een of andere propaganda zit te voeren. Je verliest je gewoon in je hersenen. Das erg.

ronald
24-11-07, 22:33
Geplaatst door III
Zoals?

En wat is je antwoord op de vraag of je weleens hebt nagedacht over de reden van holocaust en apartheid?
En wat zijn je bevindingen?



De stinkratten!
Ik distancieer mij dan ook geheel en al van iegelijk gedachtengoed van degenen die toevallig dezelfde huidskleur hebben als ik.
Wat een geluk dat niet iedereen body ID'd is!




Vertel dat aan die gasten die schijt hebben aan een mensenleven!



Joh!
Daarom heten ze misschien dakloos te zijn?
Het beeld wat jij van krakers hebt is niet hetgeen ze zijn.
Maar hoe maak je dat iemand die zwaar gemanipuleerd is door het arbeidsethos dat nou weer duidelijk?
Hey gast, daar zul je zelf achter moeten komen.
Ik neem het je ook niet kwalijk dat je de ervaringen die hiervoor nodig lijken te zijn niet gemaakt hebt.




Juist!
En dat tonen de krakers aan.
In ieder geval káárten ze die problematiek aan.
The word has to be preached to make it go round!




Door wie is de staat Israël gesticht?
En wie heeft daar goedkeuring voor gegeven?
Met welk doel?


Je zeilt weer mooi rond de eigenlijke vraag weg.
Maar ik zal niet ophouden dit vergelijk te maken totdat er op een serieuze manier op in wordt gegaan.



Zoals? Is het moeilijk het beestje bij zijn naam te noemen? Altijd die hyperbolische meelifterij.

Maar dan ook al die gasten?

Dan kun je het anders begrijpen als ik niet duidelijk mocht zijn geweest: krakers zijn geen ex-daklozen. Duidelijk?
Ik ken genoeg krakers en de kraakbeweging van binnenuit. Vertel mij er niets over. In de loop van de tijd is ook nog een "het idealistische" eruit geslopen en wat blijft er dan over? Mensen die op de een of andere manier uit het arbeidsleven zijn gegooid of gegaan hebben allemaal een individueel verhaal. Vaak triest en gemanipuleerd.In de problematiek waarmee ik me bezig houd is dit een onderdeel. Maar nu heb je het al lang niet meer over "krakers".

Krakers tonen niet aan dat de overheid zich verantwoordelijk moet stellen voor de woningnood. Als dat zo was zouden ze een urgentielijst moeten hebben met personen en families die meer urgent zijn. Ze doen het voor zich. Het komt steeds sporadischer voor dat een kraakbeweging een gebouw kraakt (alsof dat de woningnood zou opheffen want vaak zijn het geen woningen) en de overheden daar van op de hoogte brengen dat ze iets aan "het probleem" moet doen. De meeste krakers zijn stil en hopen er zo lang mogelijk te blijven zitten voor een appel en een ei.

Ik neem niet aan dat ik je moet uitleggen wie de staat Israel heeft gesticht en wie daar de goedkeuring aan heeft gegeven alsmede wie niet. Het gaat niet alleen om de verdragen die zijn gemaakt, geaccepteerd of niet zijn geaccepteerd of anders werden beantwoord. Het gaat om mensengroepen die zich in bepaalde situaties bevinden. En Israelische en Palestijnse. De oorspronkelijke vraag was Wie claimt wiens huis het is. Als je dat doet dan moet je naar het begin van dat huis gaan kijken. Wil je over de stichting van de staat ISrael praten dan heeft die huizenvergelijking weinig zin omdat het mank blijft gaan. Dit niet ten nadele van Joden overigens.

ronald
24-11-07, 22:55
Geplaatst door III
De grootste karikatuur wordt gemaakt door hen die zulk een boek interpreteren in hun "voordeel".
Dat betekent in andermans nadeel...

Dat kan toch niet de bedoeling zijn van heiligheid.
Heil = heel.
Heilgheid = heelheid = geheel = alle mensen.
En dat weet het Joodse volk ook gerust wel.
Waarom anders is hen de Torah geopenbaard?
Men was er klaar voor, men wilde de wet aannemen.

Die wet is de liefde...



Aan zulk vinden gaat een gezochtheid vooraf...


De Tora is in bijzijn van het gehele joodse volk bij de berg Sinai gegeven door Gd. Zo'n 3 miljoen man. Niks in een achterkamertje.
In de Tora staat duidelijk aan wie Gd dat land heeft gegeven en door wie Hij wil dat het bebouwd en bewoond wordt. Dit zegt in princiepe niets over anderen die in het zouden willen wonen. Er zijn daar Gddelijke beopalingen voor net zoals er Gddelijke bepalingen zijn voor het joodse volk. Duidelijk saat wanneer Gd wel of niet besluit er de regens te laten vallen en wel of niet besluit een diaspera uit te voeren. Hoezo "voordeel"? De Zionisten? Denk je nu echt dat Herzl in de Tora heeft gekeken hoe je een thuishaven Israel moet invullen? Heiligheid, kadosh, betekent in zijn essentie "afgescheiden". Noem het voor mijn part apartheid. Je ziet de uitholling van het begrip. Het land Israel is Heilig land dat is afgescheiden om er voor de Joden in te leven en om er al de geboden die voor het land gelden in acht te nemen. Geen ander kan het "heilig" maken. Dit heeft Gd bepaald. Aan de ene kant geeft dat een grote verantwoordelijkheid aan de Joden om dat volgens Gds regels te doen want de consequenties het niet te doen of verkeerd te doen staan ook in de Tora en aan de andere kant nogmaals is er niets mis mee dat in de diasporatijd anderen daar leefden. Die maakten het land echter niet Heilig. Ook dit staat in de Koran. Gd heeft het joodse volk verbannen omdat het zich niet hield aan de Tora en al kleine zaken werden zwaar aangerekend. Ook dat het joodse volk zal terugkeren wanneer het zich aan de wet houdt. Deze voorwaarden worden aan meerdere kanten door velen wel vaak erg flexibel ingevuld, maar het is uiteinfdelijk Gd die zal beslissen wanneer Hij de Mashiach stuurt. In de tussentijd zit men in Israel met een probleem die volkenkundig is gecreeerd. De Tora staat er in wezen buiten. Wat de situatie nu wel verlangt is dat met mensenlevens aan beide kanten rekening gehouden moet worden. Ik vraag me wel af welke groep groter is, de groep die daar geen Palestijnen willen hebben of de groep die daar geen Joden willen hebben. Over vrede gesproken.