PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland steeds banger voor moslims



Qaiys
21-11-07, 13:26
'Nederland steeds banger voor moslims'

BRUSSEL - Zowel in Nederland als in de Europese Unie is sprake van een toenemende angst voor moslims en voor de islam. Dat concludeert het Europese Netwerk tegen Racisme (ENAR) in het woensdag verschenen jaarrapport over 2006.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00087/moskee_bijlmermeer_87298a.jpg
FOTO ANP

Volgens ENAR nemen sommige vormen van racisme in Europa nog steeds toe. De onderzoekers vermelden in het bijzonder de islamofobie, de angst voor de islam. Ook is er meer sprake van racistisch geweld.

Over Nederland stelt het rapport: ,,Behalve de zorgwekkende en voortdurende trend waarin moslims en de islam worden beschouwd als gevaar voor de Nederlandse samenleving, waren er drie positieve ontwikkelingen in 2006.'' Die gaan over de extra aandacht die politiek en het Openbaar Ministerie geven aan de bestrijding van racisme. (ANP)


http://www.ad.nl/binnenland/article1840630.ece

Qaiys
21-11-07, 14:17
Er is volgens ENAR in de EU nog steeds sprake van een stijging van het aantal extremistische organisaties en van politieke partijen met racistische standpunten. Dit speelt zich af ‘niet alleen in de marges van de politiek maar steeds meer bij de grote partijen en zelfs binnen regeringen.’

Als voorbeelden van specifiek racisme in Nederland vermeldt het verslag nog de weigering van de meeste banken om hypotheekleningen te geven aan mensen met een tijdelijke verblijfsvergunning. Ook discrimineerden banken op achternaam en postcode om zo mensen afkomstig uit bepaalde buurten een hypotheek te kunnen weigeren. De bankensector heeft de hypotheekdiscriminatie op achternaam of postcode inmiddels verboden.


http://www.volkskrant.nl/binnenland/article480408.ece/Nederland_steeds_banger_voor_moslims

H.P.Pas
21-11-07, 14:57
Ik maak mij persoonlijk meer zorgen over macho minkukels.
Moslim of niet is bijzaak.

lihoed
21-11-07, 15:07
Geplaatst door H.P.Pas
Ik maak mij persoonlijk meer zorgen over macho minkukels.
Moslim of niet is bijzaak.














Aber was ist loss?

Hawa
21-11-07, 15:26
Het geld wordt weg getransporteerd naar oeverloze grensen,waar geen Nederlanders en alle Nederlanders bijelkaar geen cous cous van lustten.

We kunnen elkaar wel de schuld gaan geven, maar we zijn allemaal de bok.

En het grote schuld compleks wordt volgens mij uitgevochten over mensen van andere culturen, en daar lust ik weer geen koekje van eigen deeg plan van.

Het oeverloos geswets en gelul, en die VOC mentaliliteit is er wel, en die zie je ook voornamelijk bij de niet Nederlandse strekking, die nog een glimlacht op hun gezicht toveren, en waar iedereen nog welkom is aan de dis.

Maar angst is de welkome strekking aan hun oeverloze geld parochie,die niet aan ons is weggelegd, zowaar iedereen op deze planeet geen woord akn maken aan hun eigen onheil.
Overloos verdrinken mensen met hun dieren en gave en goed.
En wij! Mensen die leven onder de zee spiegel, waar iedereen goed boerde, maar nu niet meer?
Nouja, we hebben nog niks te klagen hoor? Alleen we zeiken nog al veel, en vooral ook naast de pot......Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii

druppel79
21-11-07, 15:36
[QUOTE]Geplaatst door lihoed
[B]Ehh.. ik heb besloten om voorlopig nog te blijven.
Over 50 jaar zal Nederland uit 9.000.000 autochtone moslim Nederlanders bestaan,

juist om deze instelling gaat het nou juist hou zou de moslim wereld zich voelen als de westerse wereld hun "geboorte grond onder de voeten zou lopen ën kerken zou gaan bouwen en dus ook op zondagochtend de klokken zouden luiden ik denk dat die kerk snel met de grond gelijk zou worden want een "heiden" heeft daar toch niets te zoeken dus laat staan een christen.
Nederland heeft 17 mil. inwoners tegen die tijd misschien 20 als er daar van 9.000.000 moslim zijn dan mag je toch echt wel spreken van onder de voet lopen en kan nooit goed zijn voor de oorsponkelijke bewoners die dtit land hebben opgebouwt tot wat het nu is.
het is wel erg zelf ingenomen als je denkt dat de westerese wereld zich tegen de moslims in het algemeen verzet .
Tegen elke "groep" die met zo,n instelling en overtuiging van "de wereld (lees nederland of eu) is van iedereen en dus ook van ons; maar ondertussen op hun eigen gewoontes, religie of grondgebied geen enkel commentaar kunnen verdragen.
hoe kan je iemand veroordelen op iets wat jij gelooft maar een ander niet.
als je het mij vraagt is religie inelke vorm een middel om het "volk" ijn bedwang te houden en valse hoop te geven aan mensen die daar voor vatbaar zijn.
laten we aljeblieft iedereeen in zijn eigenwaarde laten en mensen opvangen die dat nodig hebben maar onnodige verstrengelingen van volken en religie zoveel mogelijk tegenhouden kijk maar wat een elende er van komt sommige geschillen kom je niet uit en moet je ook niet uit willen komen tegen elke prijs.

Rabi'ah.
22-11-07, 12:04
Geplaatst door Qaiys


http://www.ad.nl/multimedia/archive/00087/moskee_bijlmermeer_87298a.jpg
FOTO ANP


Wat een mooie foto van de Taibah-moskee!

super ick
22-11-07, 18:38
Geplaatst door Qaiys
'Nederland steeds banger voor moslims'

BRUSSEL - Zowel in Nederland als in de Europese Unie is sprake van een toenemende angst voor moslims en voor de islam. Dat concludeert het Europese Netwerk tegen Racisme (ENAR) in het woensdag verschenen jaarrapport over 2006.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00087/moskee_bijlmermeer_87298a.jpg
FOTO ANP

Volgens ENAR nemen sommige vormen van racisme in Europa nog steeds toe. De onderzoekers vermelden in het bijzonder de islamofobie, de angst voor de islam. Ook is er meer sprake van racistisch geweld.

Over Nederland stelt het rapport: ,,Behalve de zorgwekkende en voortdurende trend waarin moslims en de islam worden beschouwd als gevaar voor de Nederlandse samenleving, waren er drie positieve ontwikkelingen in 2006.'' Die gaan over de extra aandacht die politiek en het Openbaar Ministerie geven aan de bestrijding van racisme. (ANP)


http://www.ad.nl/binnenland/article1840630.ece

Ik snap er ook helemaal niets van. Als ik al die Islamstaten zie en hoe goed het aldaar gaat kan ik haast niet wachten om onder moslimmeerderheid in Nederland te leven.
Lijkt me zalig.

Hawa
23-11-07, 18:56
Ik snap er ook helemaal niets van. Als ik al die Islamstaten zie en hoe goed het aldaar gaat kan ik haast niet wachten om onder moslimmeerderheid in Nederland te leven.
Lijkt me zalig.

En toch is er weinig verschil er tussen.
Ik geef maar weer een voorbeeld.

Ooit heb ik die nieuwe Endemol Big Brother gezien,dat zich afspeelde in Islamitische land(ik ben dit land vergeten, ik bedoel haar naam).
De westerse mentaliteit op de moslim mentaliteit was gewoon uit den trure. Een koran op de grond. Te dikke meisjes(ook nog mooie divaas in mijn ogen, konden gelijk al vertrekken). Palestijnen werden gewoonweg zonder enige screening al weg gebonjourd.
Laten ze deze Big Brother nog maar eens uitzenden, dan zie je hoe het westen, haar stempel wel niet drukt op die jonge jongens en meisjes die ook westers denken, maar hun eigen zijn of denken niet eens kunnen vertolken.
Big Brother werd uiteindelijk niet gedoogd door de bevolking die daar woonde, die heeft het Brother huis met stenen bekogeld.
Maar kijk nu even naar de Gouden Kooi.
Nog erger dan Big Brother.
De Nederlandse politiek bemoeit zich hier ook al mee. Er werden vragen gesteld hierover, en sommige lieden wilden deze Gouden Kooi uit de ether doen verdrijven. (is ook bijna gebeurd hoor?).
Dus!
Nederlanders of Europeanen of anderen,zijn toch hetzelfde wat er eigenlijk in het midden-oosten gebeurd.
Respect voor elkaar dat is er nodig om nader tot elkaar te komen.
In islam landen heb je codes, waar je als vrouw niet onderuit komt.
B.v. in landen waar je als vrouw niet alleen op stap mag gaan, daar heb je caperone voor nodig.
Waar alles gescheiden is, bv mannen en vrouwen.
Dat is in mijn ogen ook niet goed. Vooral voor beide seksen al niet. Het verlangen naar elkaar wordt alleen maar heftiger. EN het uithuwelijken van bedie seksen, kan ook verkeerd aflopen, zoals in westerse landen het vrije verkeer tussen beide seksen,ook vaak afloopt in echtscheidingen.
Pijn is er genoeg.
Dus!
We kunnen nog zoveel van elkander leren.
En moslimhaat is er tege wel. Maar ook andere culturen worden gediscrimineerd of gewantrouwd.
De mens is altijd al vreemde eend geweest in schepping.
Die maken meer kapot dan dat wat ooit is geschapen.

Er is weleens gezegd: Als je zou weten dat Hitler in die baby had gezeten,dan dan sloeg je gelijk die baby toch plat tegen die muur.....
Nou! Kijk maar naar de docu-serie van Geert Mak...Geschiedenis!!
Daar zat nog niet een allochtoon tussen verweven toch?
Gekkenhuizen, mannen op macht, op militaire macht, architectuur op macht, alles op macht, om anderen maar te kunnen overtroeven.
Het aller mooiste spreekwoord,wat hier weer zeer toepasselijk is. In mijn ogen dat is": Wat de Boer niet kent dat vreet hij niet""..
Langzamerhand vertrekt die boer ooit zijn bek wel eens, en vreet hij allerlei culturen, met een Big smile! En zegt: ""wat is het hier toch gezellie""!!
Ja! Zo is de mens! Komt wel goed! Inscha Allah!!

binloser
24-11-07, 06:45
Dat klopt en die angst drukt zich uit in stemmenwinst voor Wilders. De moslims zijn ook bang want dat gevoel is de ondertoon van hun geloof en cultuur; onderdrukking door de staat en intensieve sociale controle; een vorm van religieus stalinisme dus. De angst der autochtonen echter is gevaarlijk omdat die op een gegeven moment kan omslaan in rechts geweld. Er is ergens een bepaald punt waar dat zal gebeuren ,zoals water bij graden Celsius ineens gaat bevriezen

super ick
24-11-07, 14:46
Geplaatst door binloser
Dat klopt en die angst drukt zich uit in stemmenwinst voor Wilders. De moslims zijn ook bang want dat gevoel is de ondertoon van hun geloof en cultuur; onderdrukking door de staat en intensieve sociale controle; een vorm van religieus stalinisme dus. De angst der autochtonen echter is gevaarlijk omdat die op een gegeven moment kan omslaan in rechts geweld. Er is ergens een bepaald punt waar dat zal gebeuren ,zoals water bij graden Celsius ineens gaat bevriezen

We hebben het over het spookbeeld dat een westerse samenleving door een moslimmeerderheid democratisch vervormd wordt tot een soort shariastaat. Ik geloof daar niet in. De weg van de gelijdelijkheid zal hiervoor behoeden. Ik geloof namelijk niet dat een zoveelste generatie moslim in een westers land daar dan nog behoefte aan heeft. Die heeft inmiddels ook de kennis dat dergelijke intiatieven overal ter wereld doemen te mislukken. Uitmonden in dictaturen waarin mensen alle vrijheden verliezen.

Hawa
24-11-07, 15:24
We hebben het over het spookbeeld dat een westerse samenleving door een moslimmeerderheid democratisch vervormd wordt tot een soort shariastaat. Ik geloof daar niet in. De weg van de gelijdelijkheid zal hiervoor behoeden. Ik geloof namelijk niet dat een zoveelste generatie moslim in een westers land daar dan nog behoefte aan heeft. Die heeft inmiddels ook de kennis dat dergelijke intiatieven overal ter wereld doemen te mislukken. Uitmonden in dictaturen waarin mensen alle vrijheden verliezen.


Natuurlijk hoef je niet te geloven in een sharia-staat.
Maar geloof je dan nog wel in westerse staat met haar wetten en regels.

Kijk. Als je hier veel weet van het rechtstelsel, kan je dat in allerlei wegen omzeilen.
Mensen die knappe koppen hebben, of te wel advokaten, kunnen grote misdadigers door vorm fouten al vrij pleiten toch?

Als je b.v. zinloos geweld hanteert, dan zie je zolangzamerhand dat ook diegene die grof geweld pleegt en zonder kleer scheuren of wat dan ook er van af komt. (hier dienen ook getuigen bij te zijn).
Als je verkracht wordt als vrouw, kan een dna onderzoek de dader op sporen.
In sharia wet dienen hier weer vier getuigen bij te zijn. Maar die getuigen zijn er nooit.
Machtmisbruik wordt ook in sharia wet gehanteert,vooral wat verkrachtigen van vrouwen of meisjes betreft.
Meestal worden vrouwen verkracht door lieden met macht om hele gezin,familie te verkrachten,door b.v. dat je niet wilt b.v. als familie dat vreemde mensen je huis willen gaan huren.(voorbeeld).
Of je zegt b.v. NEE, tegen een machtige stam, en dan is het recht in sharia wet ver te zoeken.
Rijke mensen kunnen altijd de wetten manipuleren, en daar doet sharia wettten ook aan mee. Dat is dan zelfde laken een pak.
We noemen dit in Nederland klassen justitie. In de doofpot stoppen, maar gebeurd ook in sharia wet.

Huwelijkse wetten b.v.

Als je in Nederland gaat trouwen, en niks regelt, verval je in die wet van burgelijke stand, aan die wet, aan gemeenschap van goederen.
Maw wat je samen hebt als man en vrouw, en het gaat mis, dan dien je dat te delen.
Met alle gevolgen van dien. (b.v. echtscheidingen).
In sharia wet, en ook in de Nederlandse wet kan je dat al van te voren regelen.
In Nederland dien je dan naar de notaris te gaan, betaal je grof geld, en ook voor je kinderen b.v. als er iets gebeurd,aan wie je je kinderen schikt. (anders belanden ze bij de kinderbescherming,en familie heeft niks over bloed verwanten te zeggen).
Huwelijkse voorwaarden kan je in een testament gaan regelen, dat moet wel, anders zit je in een systeem waar advokaten weer geld gaan kosten...
Dus het Nederlandse recht is niet zo als jij wel doet beweren.
Daarom dient in mijn ogen sharia wetten in Nederland een toelatbare vorm aan hun recht gewaarborgt te zijn.
In het financiele verkeer, b.v. dat moslims geen rente willen betalen,daar is men in Nederland al mee bezig.
Maar let wel. Dat moslims stukken meer betalen aan die niet rente dan wel rente aan Nederlandse norm hantering.
Dus al met al, hoef je je hier niet angstig om te zijn.
Sharia wetten worden niet misbruikt.
Maar het hele Nederlandse rechtstelsel, aan bureaucratische wetten worden wel misbruikt. Omdat je door al die wetten niks meer weet.
Alleen slimme lieden weten de wetten te omzeilen, en daarom dient voor mij en voor alle mensen die andere wetten hanteren, zo snel mogelijk als het kan, die wetten samengevoegt te gaan worden naar een recht systeem.
Mara dan wel helder, en ook hanteerbaar, en ook vooral klip en klaar,en zonder uitbuitende visie!! (zoals rente, die nu, vooral voor moslims niet hanteerbaar zijn,omdat ze gewoon te veel geld betalen aan een wet,sharia wet, die in Nederlandse bureauratische ogen,moslims totaal uitbuiten!!! Dus! Jij! Als Nederlander dient niet zwaargallig te beredeneren dat sharia wet een wet is van........En dan komen we weer op die angstvallige moslim cultuur die jij denkt dat zij gaan doen....
Het is nog steeds Nederland hoor!

Hawa
24-11-07, 15:39
We hebben het over het spookbeeld dat een westerse samenleving door een moslimmeerderheid democratisch vervormd wordt tot een soort shariastaat. Ik geloof daar niet in. De weg van de gelijdelijkheid zal hiervoor behoeden. Ik geloof namelijk niet dat een zoveelste generatie moslim in een westers land daar dan nog behoefte aan heeft. Die heeft inmiddels ook de kennis dat dergelijke intiatieven overal ter wereld doemen te mislukken. Uitmonden in dictaturen waarin mensen alle vrijheden verliezen.



Ik wil nog even vertellen dat vooral het westen de sharia wetten in koloniale tijden, die wetten hebbben verbasterd naar de wetten van de koloniale heerser.
En nu wil jij niet, dat mensen van origine sharia wet in Nederlandse wet willen samen gaan?

Dit is toevoeging aan wat ik allemaal al heb geschreven...

super ick
25-11-07, 15:16
Geplaatst door Hawa
We hebben het over het spookbeeld dat een westerse samenleving door een moslimmeerderheid democratisch vervormd wordt tot een soort shariastaat. Ik geloof daar niet in. De weg van de gelijdelijkheid zal hiervoor behoeden. Ik geloof namelijk niet dat een zoveelste generatie moslim in een westers land daar dan nog behoefte aan heeft. Die heeft inmiddels ook de kennis dat dergelijke intiatieven overal ter wereld doemen te mislukken. Uitmonden in dictaturen waarin mensen alle vrijheden verliezen.


Natuurlijk hoef je niet te geloven in een sharia-staat.
Maar geloof je dan nog wel in westerse staat met haar wetten en regels.

Kijk. Als je hier veel weet van het rechtstelsel, kan je dat in allerlei wegen omzeilen.
Mensen die knappe koppen hebben, of te wel advokaten, kunnen grote misdadigers door vorm fouten al vrij pleiten toch?

Als je b.v. zinloos geweld hanteert, dan zie je zolangzamerhand dat ook diegene die grof geweld pleegt en zonder kleer scheuren of wat dan ook er van af komt. (hier dienen ook getuigen bij te zijn).
Als je verkracht wordt als vrouw, kan een dna onderzoek de dader op sporen.
In sharia wet dienen hier weer vier getuigen bij te zijn. Maar die getuigen zijn er nooit.
Machtmisbruik wordt ook in sharia wet gehanteert,vooral wat verkrachtigen van vrouwen of meisjes betreft.
Meestal worden vrouwen verkracht door lieden met macht om hele gezin,familie te verkrachten,door b.v. dat je niet wilt b.v. als familie dat vreemde mensen je huis willen gaan huren.(voorbeeld).
Of je zegt b.v. NEE, tegen een machtige stam, en dan is het recht in sharia wet ver te zoeken.
Rijke mensen kunnen altijd de wetten manipuleren, en daar doet sharia wettten ook aan mee. Dat is dan zelfde laken een pak.
We noemen dit in Nederland klassen justitie. In de doofpot stoppen, maar gebeurd ook in sharia wet.

Huwelijkse wetten b.v.

Als je in Nederland gaat trouwen, en niks regelt, verval je in die wet van burgelijke stand, aan die wet, aan gemeenschap van goederen.
Maw wat je samen hebt als man en vrouw, en het gaat mis, dan dien je dat te delen.
Met alle gevolgen van dien. (b.v. echtscheidingen).
In sharia wet, en ook in de Nederlandse wet kan je dat al van te voren regelen.
In Nederland dien je dan naar de notaris te gaan, betaal je grof geld, en ook voor je kinderen b.v. als er iets gebeurd,aan wie je je kinderen schikt. (anders belanden ze bij de kinderbescherming,en familie heeft niks over bloed verwanten te zeggen).
Huwelijkse voorwaarden kan je in een testament gaan regelen, dat moet wel, anders zit je in een systeem waar advokaten weer geld gaan kosten...
Dus het Nederlandse recht is niet zo als jij wel doet beweren.
Daarom dient in mijn ogen sharia wetten in Nederland een toelatbare vorm aan hun recht gewaarborgt te zijn.
In het financiele verkeer, b.v. dat moslims geen rente willen betalen,daar is men in Nederland al mee bezig.
Maar let wel. Dat moslims stukken meer betalen aan die niet rente dan wel rente aan Nederlandse norm hantering.
Dus al met al, hoef je je hier niet angstig om te zijn.
Sharia wetten worden niet misbruikt.
Maar het hele Nederlandse rechtstelsel, aan bureaucratische wetten worden wel misbruikt. Omdat je door al die wetten niks meer weet.
Alleen slimme lieden weten de wetten te omzeilen, en daarom dient voor mij en voor alle mensen die andere wetten hanteren, zo snel mogelijk als het kan, die wetten samengevoegt te gaan worden naar een recht systeem.
Mara dan wel helder, en ook hanteerbaar, en ook vooral klip en klaar,en zonder uitbuitende visie!! (zoals rente, die nu, vooral voor moslims niet hanteerbaar zijn,omdat ze gewoon te veel geld betalen aan een wet,sharia wet, die in Nederlandse bureauratische ogen,moslims totaal uitbuiten!!! Dus! Jij! Als Nederlander dient niet zwaargallig te beredeneren dat sharia wet een wet is van........En dan komen we weer op die angstvallige moslim cultuur die jij denkt dat zij gaan doen....
Het is nog steeds Nederland hoor!

Nergens beweer ik dat alles foutloos is.
Ik beweer ook dat ik niet geloof dat er onder moslims een drang bestaat naar een shariastaat.
Toch zie in jou reactie dat jij dat er wel uit opgemaakt hebt.
Mag ik eens weten waar dan?

binloser
26-11-07, 07:56
Geplaatst door super ick
We hebben het over het spookbeeld dat een westerse samenleving door een moslimmeerderheid democratisch vervormd wordt tot een soort shariastaat. Ik geloof daar niet in. De weg van de gelijdelijkheid zal hiervoor behoeden. Ik geloof namelijk niet dat een zoveelste generatie moslim in een westers land daar dan nog behoefte aan heeft. Die heeft inmiddels ook de kennis dat dergelijke intiatieven overal ter wereld doemen te mislukken. Uitmonden in dictaturen waarin mensen alle vrijheden verliezen.

Ik help het je hopen.

Shemharosh
26-11-07, 10:34
Geplaatst door Qaiys
'Nederland steeds banger voor moslims'

BRUSSEL - Zowel in Nederland als in de Europese Unie is sprake van een toenemende angst voor moslims en voor de islam. Dat concludeert het Europese Netwerk tegen Racisme (ENAR) in het woensdag verschenen jaarrapport over 2006.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00087/moskee_bijlmermeer_87298a.jpg
FOTO ANP

Volgens ENAR nemen sommige vormen van racisme in Europa nog steeds toe. De onderzoekers vermelden in het bijzonder de islamofobie, de angst voor de islam. Ook is er meer sprake van racistisch geweld.

Over Nederland stelt het rapport: ,,Behalve de zorgwekkende en voortdurende trend waarin moslims en de islam worden beschouwd als gevaar voor de Nederlandse samenleving, waren er drie positieve ontwikkelingen in 2006.'' Die gaan over de extra aandacht die politiek en het Openbaar Ministerie geven aan de bestrijding van racisme. (ANP)


http://www.ad.nl/binnenland/article1840630.ece

iK ben ook bang voor die "Moslimos" als ik kijk naar hun landen en wat ze daar allemaal voor misdaden plegen in naam van de heilige grote god en daarmee ook nog hier stoer gaan doen en het verheerlijken dan weet ik het niet meer hoor.....je kan moorden en agressie om zo iets lulligs als heilige fabels toch niet goed praten!!!!....waarom gaan ze elkaar niet helpen in plaats van te vermoorden??!!

Hawa
26-11-07, 15:24
Nergens beweer ik dat alles foutloos is.
Ik beweer ook dat ik niet geloof dat er onder moslims een drang bestaat naar een shariastaat.
Toch zie in jou reactie dat jij dat er wel uit opgemaakt hebt.
Mag ik eens weten waar dan?

Nouja zeg. Je begint over dictatuur. Dan denk ik gelijk dat jij bang bent voor sharia wetten. Ik geloof dat vele Nederlanders bang zijn voor sharia wet.
Wetten kunnen in mijn ogen voor iedereen beter hanteeerbaar worden als we het recht meer gaan begrijpen.
Mensen die onwetend zijn aan hun wetten,worden ook eerder misbruikt toch?
Soms kijk ik met rare ogen naar andere landen waar onschuldige burgers zomaar in het gevang worden gegooid. Dit gaat dan misschien om het betalen of zoiets. Als ze het niet betalen, worden ze opgehaald door politie agenten, of militairen die die onschuldige man of vrouw in het gevang doen verdwijnen.
In Nederland komt nog altijd een incasso bureau om de hoek zeilen,en dat is in mijn ogen ook niet altijd het recht waaraan burgers zich afvragen als dit incasso bureau wel noodzakelijkerwijs moet doen ingrijpen. Vooral hoeveel procenten er in omgaan.
Als je van goede wil bent, moet je vooral de telefoon apkken,brieven schrijven en je eigen verdedigen tegen een bureaucratische rechtstelsel.
Kost veel moeite hoor!!
Als je niks onderneemt,en denkt dat je niks te maken hebt, met die bureaucratische rompslomp, kom je nog dieper in de problemen.
Het kan je huis kostten, je licht en water, en t.v. aanvoer.
En je kan notabene op straat worden gegooid, en dat kost dan ook weer geld, aan opslag van de goederen(huisraad).
Wetten zijn er toch om de burgers te beschermen..
Onze wetten en sharia wetten zijn in mijn ogen zelfde.
Maar het misbruik ervan dus ook.
De burgers in Nederland worden ook gemanipuleerd aan b.v. geldleningen,en daar doet de Nederlandse regering nog niks aan, want die Becamp leningen zijn er nog steeds.
Maar de burgerij heeft er zelf ook schuld aan, omdat ze mee willen doen met de massa.
Achja.
IK hoef geen luxe goederen. Anderen zijn daar weer verslaafd aan.
Maar inderdaad zijn er hier mensen die sharia wetten willen toepassen voor hun eigen zieleheil, macht.
Maar volgens mij snappen die mannen die sharia wetten ook niet.
Als je Taliban bent, dan leg je de zweep op al die mensen die wester denken, en die maken ze dan af, met hun sharia wetten, en leggen hun eigen wet vast,en dat is dictatuur. Gelijk aan fascisme koers.
Maar dat zijn geen wetten, dat zijn gemanipuleerde wetten aan stam eigen.
Daar pas ik ook voor.
Maar dat is in mijn ogen weer niet sharia wet, die tig jaren geleden in leven is geroepen om de mensen te beschermen, vooral tegen deze lieden.
Ik vind best wel ingewikkeld hoor?
En daar is Spromg in mijn ogen erg goed in, en die Moscovitsch,die leggen de wet dus bloot aan alle kanten en vooral kieren,en dan blijft er voor de slachtoffers weinig over dus..
Dat komt ook, doordat ze afgeluisterd worden, en onrechtmatig.
Maar het aller vervelenste is wel, dat daders die aanslagen wilden plegen,jaren lang in het gevang blijven zitten,zware straffen krijgen,en het tegen bewijs aan hun vrijstelling niet kan worden bewezen. Vanwege het bevriezen van de wet.
Dus! Onschuldigen zijn schuldig ofzoiets. en de schuldigen blijven gewoon rond lopen zonder enige straf.
Ik bedoel hier de terroristische wet mee. In het leven geroepen door de Amerikanen, en die laten ook nog al wat lopen toch?
Maar ik laat het hier bij.

super ick
26-11-07, 16:45
Geplaatst door Hawa
Nergens beweer ik dat alles foutloos is.
Ik beweer ook dat ik niet geloof dat er onder moslims een drang bestaat naar een shariastaat.
Toch zie in jou reactie dat jij dat er wel uit opgemaakt hebt.
Mag ik eens weten waar dan?

Nouja zeg. Je begint over dictatuur. Dan denk ik gelijk dat jij bang bent voor sharia wetten. Ik geloof dat vele Nederlanders bang zijn voor sharia wet.
Wetten kunnen in mijn ogen voor iedereen beter hanteeerbaar worden als we het recht meer gaan begrijpen.
Mensen die onwetend zijn aan hun wetten,worden ook eerder misbruikt toch?
Soms kijk ik met rare ogen naar andere landen waar onschuldige burgers zomaar in het gevang worden gegooid. Dit gaat dan misschien om het betalen of zoiets. Als ze het niet betalen, worden ze opgehaald door politie agenten, of militairen die die onschuldige man of vrouw in het gevang doen verdwijnen.
In Nederland komt nog altijd een incasso bureau om de hoek zeilen,en dat is in mijn ogen ook niet altijd het recht waaraan burgers zich afvragen als dit incasso bureau wel noodzakelijkerwijs moet doen ingrijpen. Vooral hoeveel procenten er in omgaan.
Als je van goede wil bent, moet je vooral de telefoon apkken,brieven schrijven en je eigen verdedigen tegen een bureaucratische rechtstelsel.
Kost veel moeite hoor!!
Als je niks onderneemt,en denkt dat je niks te maken hebt, met die bureaucratische rompslomp, kom je nog dieper in de problemen.
Het kan je huis kostten, je licht en water, en t.v. aanvoer.
En je kan notabene op straat worden gegooid, en dat kost dan ook weer geld, aan opslag van de goederen(huisraad).
Wetten zijn er toch om de burgers te beschermen..
Onze wetten en sharia wetten zijn in mijn ogen zelfde.
Maar het misbruik ervan dus ook.
De burgers in Nederland worden ook gemanipuleerd aan b.v. geldleningen,en daar doet de Nederlandse regering nog niks aan, want die Becamp leningen zijn er nog steeds.
Maar de burgerij heeft er zelf ook schuld aan, omdat ze mee willen doen met de massa.
Achja.
IK hoef geen luxe goederen. Anderen zijn daar weer verslaafd aan.
Maar inderdaad zijn er hier mensen die sharia wetten willen toepassen voor hun eigen zieleheil, macht.
Maar volgens mij snappen die mannen die sharia wetten ook niet.
Als je Taliban bent, dan leg je de zweep op al die mensen die wester denken, en die maken ze dan af, met hun sharia wetten, en leggen hun eigen wet vast,en dat is dictatuur. Gelijk aan fascisme koers.
Maar dat zijn geen wetten, dat zijn gemanipuleerde wetten aan stam eigen.
Daar pas ik ook voor.
Maar dat is in mijn ogen weer niet sharia wet, die tig jaren geleden in leven is geroepen om de mensen te beschermen, vooral tegen deze lieden.
Ik vind best wel ingewikkeld hoor?
En daar is Spromg in mijn ogen erg goed in, en die Moscovitsch,die leggen de wet dus bloot aan alle kanten en vooral kieren,en dan blijft er voor de slachtoffers weinig over dus..
Dat komt ook, doordat ze afgeluisterd worden, en onrechtmatig.
Maar het aller vervelenste is wel, dat daders die aanslagen wilden plegen,jaren lang in het gevang blijven zitten,zware straffen krijgen,en het tegen bewijs aan hun vrijstelling niet kan worden bewezen. Vanwege het bevriezen van de wet.
Dus! Onschuldigen zijn schuldig ofzoiets. en de schuldigen blijven gewoon rond lopen zonder enige straf.
Ik bedoel hier de terroristische wet mee. In het leven geroepen door de Amerikanen, en die laten ook nog al wat lopen toch?
Maar ik laat het hier bij.

Je kunt lang praten om mooie dingen uit je Sharia wet goed te praten maar er zijn een aantal internationale wetten die mensen beschemen anno 2007. Internationale mensenrechten zoals, gelijkheid man en vrouw en verbod op lijfstraffen (foltering)

Al slaapt een getrouwde vrouw (altijd weer die vrouw, voor de man geldt een ander systeem van bewijslast waardoor hij makkelijk de dans kan ontspringen) 10 keer met een andere man. Dan nog dient zij geen enkele straf te krijgen. Ontbind je huwelijk, die vrouw is geen bezit!
Ingraven en stenigen zegt de sharia toch?

mark61
26-11-07, 16:53
Ik word steeds banger van 'moslim'prikkers die 7-voudige verkrachting een fatsoenlijke straf vinden voor een overspelige vrouw, en 200 zweepslagen als troost eigenlijk nog te weinig.

Ik stel voor dat die 'moslim'prikkers zich ook es 7 keer laten verkrachten, gevolgd door 200 zweepslagen. Es kijken of ze de sharia dan nog zo lekker vinden.

Ik word steeds banger van 'moslim'prikkers die koste wat het kost de taliban moeten verdedigen, want als je teugen Amerika bent duik je in bed met elk stel maffe idioten.

Brrrr.

H.P.Pas
26-11-07, 17:01
Geplaatst door mark61
Ik word steeds banger van 'moslim'prikkers die 7-voudige verkrachting een fatsoenlijke straf vinden voor een overspelige vrouw, en 200 zweepslagen als troost eigenlijk nog te weinig.

Ik stel voor dat die 'moslim'prikkers zich ook es 7 keer laten verkrachten, gevolgd door 200 zweepslagen. Es kijken of ze de sharia dan nog zo lekker vinden.

Ik word steeds banger van 'moslim'prikkers die koste wat het kost de taliban moeten verdedigen, want als je teugen Amerika bent duik je in bed met elk stel maffe idioten.

Brrrr.

Zijn we het ongeveer eens ?


Geplaatst door H.P.Pas
Ik maak mij persoonlijk meer zorgen over macho minkukels.
Moslim of niet is bijzaak.

mark61
26-11-07, 17:37
Geplaatst door H.P.Pas
Zijn we het ongeveer eens ?

Jah jij drukt je altijd wat pregnanter en kernachtiger uit.

super ick
26-11-07, 22:03
Geplaatst door mark61
Ik word steeds banger van 'moslim'prikkers die 7-voudige verkrachting een fatsoenlijke straf vinden voor een overspelige vrouw, en 200 zweepslagen als troost eigenlijk nog te weinig.

Ik stel voor dat die 'moslim'prikkers zich ook es 7 keer laten verkrachten, gevolgd door 200 zweepslagen. Es kijken of ze de sharia dan nog zo lekker vinden.

Ik word steeds banger van 'moslim'prikkers die koste wat het kost de taliban moeten verdedigen, want als je teugen Amerika bent duik je in bed met elk stel maffe idioten.

Brrrr.

Ik ben er na een paar jaar achter dat het voor veelk moslims (hier op maroc.nl) erg moeilijk is om kritiek te hebben op misdaden van andere moslims.
Zit er dan toch een kern van waarheid in de mening die extreem rechts nadrukkelijk ventileert dat een moslim nooit een andere moslim afvalt t.o. niet moslims? Het begint er sterk op te lijken als je hier kijkt.

knuppeltje
26-11-07, 22:11
Geplaatst door super ick
Ik ben er na een paar jaar achter dat het voor veelk moslims (hier op maroc.nl) erg moeilijk is om kritiek te hebben op misdaden van andere moslims.
Zit er dan toch een kern van waarheid in de mening die extreem rechts nadrukkelijk ventileert dat een moslim nooit een andere moslim afvalt t.o. niet moslims? Het begint er sterk op te lijken als je hier kijkt.

Mwa, behalve dat de soenies en de sjiïeten elkaars bloed wel kunnen drinken, heb je misschien wel voor een deel gelijk.

Hawa
29-11-07, 16:43
Het lijkt zolangzamerhand wel een theekransje...Oh. Die moslims. Barbaren toch! En ze gaan elkaar ook nog vergoeilijken.
eerste reaktie Hawa.

Op deze shit.

Mwa, behalve dat de soenies en de sjiïeten elkaars bloed wel kunnen drinken, heb je misschien wel voor een deel gelijk.

Nou! Jullie hebben helemaal geen gelijk. Soenieten en sjieeten zijn allemaal mensen,verdomme. En kijk nu toch naar Irak. Waarom!
Lekker makkelijk in Nederland wonen en die volkeren gaan beschimpen, lekker makkelijk. Je bent geen moslim, je weet er niks van af. Jullie weten alleen de wreedheden, dat weten jullie ervan.
Over respect gesproken. Ooit van respect gehoord?
Mensen over een kam gaan scheren.
Lekker makkelijk. Je hebt misschien je eigen geloof laten vallen. Is niet erg. Je ouders deden dat al. En Gerard Reve heeft die hele kliek met zijn verhalen wel het bloed onder de nagels van daan gehaald.
En vergeet niet Jan Wolkers. Die over seks praatte alsof het een taartje is.
Willen jullie dit ook over moslims afroepen. Nouja jullie roepen niks.
Moslims zijn even meer dan moslims over de hele wereld.
Zo zijn ook de christenen nog steeds over de hele wereld toch.
Denk je dat christenen lievertjes zijn.
Moslims ook al niet.
Onder beide partijen worden vrouwen geslagen, uitgehuwelijkt, en kinderen besneden,ook onder christenen.
Maar daar hebben jullie het niet over.
Jullie theekransje bestaat alleen uit bazelen...
Krijg toch de mazelen en het zuur...

Straks komt die Wilders met zijn filmpje hoe mooi die koran wel niet is:Mein Kampf Koran filmpje. En dan ligt dit hele land weer in rep en roer.
De politiek doet er niks aan, die zijn ook niet moslim vriendelijk.
Die onderdrukken moslims, en doen zaken met moslim landen, die weer hun eigen volkeren misbruiken,zowaar sji en soenieten.
Kijk naar Libanon. Kijk naar Israel.
Ja! Israel. Daar wonen allerlei joden uit alle uithoeken. Denk je dat joden zo vriendelijk zijn, en al die joden gelijk behandelen.
Nou! Nederland behandelt anderen van anderen ook al slecht.
Nederlanders wonen hier, van allerlei culturen, en wat doen wij eraan.
Mekkeren.
Mekkeren.
Elkaar afrekenen omdat sommige van hier moslims zijn.
Vrijheden beginnen in je eigen hersenen.
Angst is denken dat anderen je gaan knechten.
Haha!
Daar hebben we de christelijke moraal strekking. Onderdrukkingen van de christenen, aan al die anderen, en al die anderen, zijn nu de bok.
Ja de Bok!
Stel je voor een moslim staat?
Hahaha
Een moslimstaat.
Met die sharia wetten.
Hand eraf. Kop er af. Je eigen lul eraf?
Hahaha
Doe normaal zeg.
Je eigen angst kweek je zelf in die vijver van verdeel en heers..
Je eigen straatje schoon vegen.
Nederlanders:
Ik ga naar Turkije op vakantie,
eigen muziek mee,
aardappelen in magnetron
de haringingen in de zon
moeder hangt over balkon.
Lang leve brul..aan land en vlag, en vreten
we kunnen die and nooit gaan vergeten.
Lekker eurie aan de trog
lekker smekkie aan bek
doe me slagen aan behang
en lekker Andre Hazes
aan dis.
Ik Nederland
Zo Nationalistisch zeg.
Ik ga naar rode Zee
neem mijn eigen outfit wel mee.
Die mensen denken toch aan hun eigen...
Nederland is
bevrijding!
Hallelujaah....
En ga in naar de magrebi
dan heb ik voor tien eurie lol
in dis.
Hier is betalen aan een hoer
wel vijftig eurie zeg.
Zeg nou zelf...
Ik ben zo blij om Nederlander te zijn
en maar lekker scoren\en boren in iedemand anders schoot.
Maakt niet uit, jong of oud
in ben nu eenmaal stout.
Ja Glossy!
en naar de hoeren
en dan nog de kinder seks.
en de pedoos
en al die anderen
die gek
vuurtje stoken
bommetje gooien
en de breezer seks
Ja!
Nedrland!

Divine_70
29-11-07, 18:57
Geplaatst door Hawa

Straks komt die Wilders met zijn filmpje hoe mooi die koran wel niet is:Mein Kampf Koran filmpje. En dan ligt dit hele land weer in rep en roer.


Deel je Meneer Wilders daar niet iets teveel eer toe? :hihi:

Hawa
03-12-07, 15:09
Deel je Meneer Wilders daar niet iets teveel eer toe?

Eer heeft die laffe zak niet eens. Wilders begint nu al van zich af te slaan op b.v. Doekele Terpstra, die Wilders bekritiseert.
Wilders zegt nu: dat o.a. Doekele Terpstra hem op het schavot wil gaan plaatsen. En dan nog die verdeel en heers er nog bij.

Wilders is een demagoog. Hij gaat nooit in discussie. Vooral in praat programmaas al niet. Dan is Wilders gevlogen.

Dus als heer Wilders met shit wilt gooien in een filmpje dan is dat zijn eigen keus. (vrijheid van mening enzo).

Net als mevrouw HAA gaan ze altijd discussies uit de weg.

Ik hoop vooral dat alle moslims cool blijven eronder.
De heer Wilders een koekje van eigen deeg presenteren.
En ik hoop dat heer Wilders een keer trots kan worden op al die geweldige moslims die hier wonen.
Het kaf van het koren scheiden doet hij ook al niet.
Nederlanders zijn soms ook zo dom als een achterwerk van een Koe die scheit.
Achja.
Wilders ging ook niet naar pakistan, waar hij uitgenodigd was.
Hij is gewoon laf.
Laat die Wilders mar een keer denken aan die eerste wereldoorlog.
Loopgraven van 24.000 km lang. Waar jonge mensen werden afgeschoten,vermoord met gifgassen,mostergas,dat daar nog in die Belgische grond bij Ieper en omstreken ligt weg te kwijnen.
Waren ook moslims in die loopgraven en Afrikanen,die moesten vechten voor de Kolonisator. Walgelijke oorlogen, vergelijk Irak hier maar mee.
Eerst afbreken en dan weer opbouwen! Des te gruwelijker is die Wilders in zijn wartaal over moslims die liever kwijt dan rijk zijn.
In de hele moslim geschiedenis is dit nog nooit gebeurd.
Moslims zijn vergevingsgezind...Islam is Vrede!
Maarja,dat gaat erbij heer Wilders niet in.
Er moet zondebok zijn toch!
De Partij van de Vrijheid, is geen Partij voor de vrijheid. In ieder geval niet voor moslims in dit kikkerland.
Wilders is getrouwd met een Hongaarse. Nou daar in Hongarije beginnnen de scheuren ook al te komen in politieke stelsel. Hongarije is mooie land, maar daar leven ook mensen die van corrupte lieden houden.
En ik begrijp die politici niet, die filmpjes als broodjes kaas de huiskamer in komen zwieren. Vermoord worden hiervoor is ook niet de bedoeling. En bedreigingen ook al niet. Nouja. Wilders wordt ook bedreigt. Misschien daarom,dat hij een filmpje maakt.
De verdeel en heers heb je ook onder moslims. Kijk maar naar Israel,Palestina. Daar is geen water. geen benzine, geen medicatie, helemaal niks.
Vooral in Gaza.
En de wapens worden als broodjes Kaas afgeleverd.
Ja wapens!
Macht!
Alleen de macht heeft de mens in vaandel.
Macht aan...wat....
Angst!
Ja angst!
En daar speelt Wilders zijn laatste troef kaart.....

panoma79
03-12-07, 16:14
De heksenjacht op Moslims is overal ter wereld aan de gang, weleens afgevraagd waar Moslims bang voor zijn in dit land.
Moslims zijn toch in de minderheid, toch?

panoma79
03-12-07, 16:14
Moslims zijn goede mensen. de beste zelfs.

Hawa
04-12-07, 14:00
Moslims zijn goede mensen. de beste zelfs.

De beste is er niet. Niemand niet. Geen enkel volk. Geen enkele religie. De mens is al het ware allang opgeschreven in grote boek des zondaars.
De Aarde draait wel door, de zon komt op, en de maan schijnt.
Maanstonden maken de vrouwen gek. Het eb en vloed syndroom.
Het is er niet voor niets.
De Aarde draait wel. De zon komt op en de Maan die schijnt.

En dan de zoektocht naar jezelf.....
Zoeken naar...
Het is niet zo dat moslims een Oemaa vertegenwoordigen.
Dat was er in die tijd van Mohammed vzmh , nieteens.
Het kwaadspreken ging gewoonweg door.
Daarom dus die sluier.
Die bedekkingen.
OOk uitsluitingen van vrouwen,vooral vrouwen die anders, en zich zelf willen zijn.
OOk met sluier zijn ze zichzelf, en zonder sluier ook.
Maar het woord is niet zelfde.
Kan je Taliban moslims noemen, of de Janjihaweed die vrouwen vermoorden en verkrachten, is dat islam?
Is islam stenigen en besnijden, waar Wilders het over heeft.
Is islam ook die tering jochies die de boel veranderen in een jamboel.
Zijn de criminelen allemaal van oorsprong islamitisch.
Willen de jihadies vechten in Afghanistan.
Is de islam anti westers?
Is het Jodendom alleen maar zielig en gebaseerd op Holocaust?
Mag onderdrukking plaatsvinden onder Isaelische vlag, met al die vlaggen aan bestaan an democratische normen en waarden?
Is Amerika heilig?
Is Saoedie Arabie heilig
en Egypte en de Soedan.
Jordanie en Libanon?
Niemand is heilig.
Iedereen maakt hun eigen wetten,en afspraken.
Als je naar de kusten kijkt van Afrika naar Midden-Oosten waar de lichamen op gammele bootje aan komen spoelen als lijken.
Handel in de wandel aan koers van rijkdom.
Is ook islam.
Is zwart minder dan minder zwart?
Is witter bleker dan een huid die donkerder is.
Is je eigen meer dan een ander?
Het is maar welke kaste, welke stam, welke familie je vandaan komt.
Is socialisme beter dan communisme, en communisme beter dan het kapitalisme.
Het is lachertje.
Iedereen pakt en pakt.
Ze maken hun eigen stam inferieur aan andere stam.
En ander geloof strammer dan hun eigen.
Laat dat.
Laat dat.
Laat je eigen zegevieren, met liefde, met mededogen,met wereldse vrede,en denk maar niet, dat hier niet de Hemel kan zijn.
Voor sommige, voor velen is Hel op Aarde.
Laat de Hemel voor iedereen zijn....Inscha Allah!@