PDA

Bekijk Volledige Versie : Chinese President hails Musharraf's efforts for Pakistan's stability



The_Reporter
23-11-07, 10:18
gewist

mark61
23-11-07, 12:44
De ene dictator feliciteert de andere, zoals gemeld door een persbureau uit dictatuur nr 3. Boeiend.

mark61
23-11-07, 15:07
Geplaatst door The_Reporter
Jij vindt het denk ik niet boeiend omdat dit bericht waarschijnlijk niet de Nederlandse kranten haalt/bereikt.

Dat is jammer.

Waarom is dat jammer? Het enige dat hieruit te peuren valt is dat China ws. weer een grote defensieorder van Pakistan verwacht, of zoiets. Stroopsmeerderij op niks af.

Als hier iemand werkelijk geïnteresseerd is in de situatie in Pakistan kan je beter de BBC site bezoeken, en vooral ook het commentaar van honderden Pako's zelf lezen.

H.P.Pas
23-11-07, 17:06
Geplaatst door The_Reporter
Ten eerste, peuren doe je maar in je oren, maar niet in mijn topic. Capiche?


Welneu.Peuren (http://www.peuren.nl/images/Peuren_doe_je_zo.jpg) doe je als het gezwam je teveel wordt.

mark61
23-11-07, 18:57
Geplaatst door The_Reporter
Ten eerste, peuren doe je maar in je oren, maar niet in mijn topic. Capiche?

Huh? Tis doodnormaal taalgebruik.


Terwijl wanneer we gaan nuanceren, beide leiders strikt genomen geen dictatoren zijn.

? Ze zijn democratisch gekozen? Bizarre ideeën heb jij over de betekenis van het woord 'dictator.'

mark61
23-11-07, 18:57
Geplaatst door H.P.Pas
Welneu.Peuren (http://www.peuren.nl/images/Peuren_doe_je_zo.jpg) doe je als het gezwam je teveel wordt.

Heerlijk stil 's nachts op de Brasem. Met een kratje. Niet aan te raden in de winter.

mark61
23-11-07, 22:48
Geplaatst door The_Reporter
Laat ik het niet meer zien jongen!

Peuren! peuren! peuren!


Pakistan heeft een Semi-presidential system. En wat is dat?

Musharraf kwam door een staatsgreep aan de macht. Punt.

Qaiys
23-11-07, 22:54
China in Afghaans koper

Gepubliceerd: 21 november 2007 14:50 | Gewijzigd: 21 november 2007 15:06

Door onze correspondent

Shanghai, 21 nov. China rukt op in Afghanistan. Het Chinese staatsbedrijf China Metallurgical Group investeert ruim 2,5 miljard euro in de ontwikkeling van de kopermijn van het land. Als de mijn bij Aynak, die naar schatting 13 tot 20 miljoen ton koper bevat, over vijf jaar in bedrijf wordt genomen, betaalt de Chinese onderneming daarbovenop nog eens 275 miljoen euro per jaar aan de regering in Kabul.

De kopervoorraad in de mijn is, gemeten naar de huidige marktprijzen, ruim 20 tot 25 miljard euro waard. De Chinezen willen jaarlijks 200.000 ton koper uit de mijn halen, die in 1979 door Russische geologen werd ontdekt.

„Dit is de grootste investering in de geschiedenis van Afghanistan. Dit project gaat werkgelegenheid bieden aan 10.000 mensen”, aldus de Afghaanse minister van Handel Ibrahim Adel.

Het Chinese staalbedrijf gaat een stadje voor de mijnwerkers en hun families en een kolengestookte elektriciteitscentrale bouwen. Overtollige elektriciteit zal worden doorgeleid naar Kabul.

De Russen zijn er door de oorlogssituatie nooit in geslaagd de mijn tot ontwikkeling te brengen. De Chinezen gaan ervan uit dat zij wel een kans van slagen hebben dankzij de aanwezigheid van de NAVO.

De omgeving van de mijn is in het verleden zwaar gebombardeerd, omdat de Amerikaanse luchtmacht er een militair trainingskamp van Al-Qaeda en de Talibaan vermoedde. De wegen zijn bezaaid met landmijnen, die de komende tijd door de NAVO en Chinese technici zullen worden geruimd. Amerikaanse, Canadese, Britse en Russische ondernemingen dongen mee naar deze megaorder.


http://www.nrc.nl/economie/article829189.ece/China_in_Afghaans_koper