PDA

Bekijk Volledige Versie : Misbruik jonge seksslaafjes in Afghanistan in opmars



Maurice
23-11-07, 22:57
Misbruik jonge seksslaafjes in Afghanistan in opmars



Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: donderdag 22 november 2007 @ 19:29.

Afghaanse warlords houden er nog steeds jonge mannelijke seks-slaafjes op na. Dit op traditie gebaseerd seksueel misbruik neemt zelfs toe in Afghanistan. Persbureau Reuters sprak met diverse strijdheren - die momenteel met de Westerse coalitiemacht samenwerken - en die deze praktijken beoefenen.

Het bezit van bacha bereesh (baardloze knapen) is een traditioneel statussymbool voor oudere machtige mannen. Het 'bacha bazi', spelletjes met jongetjes, gaat veel verder dan onschuldig dansen zoals het ooit begon. Reuters verhaalt van jochies die zich als meisjes moeten verkleden, nepborsten dragen en 's nachts voor het gerief van hun baas worden misbruikt. Het gebruik van bacha bazi (knapenspel) neemt vooral toe in het noorden van Afghanistan. Daar is zelfs een strijd tussen de bazen wie de mooiste en best dansende jongen heeft. Elke week zijn er onderlinge wedstrijden wie de beste bacha bereesh heeft.

Eén van de geciteerde warlords zegt over zijn seksslaafje: ''Ik heb hem al drie jaar. Ik heb geen vrouw. Hij is mijn vrouw en slaapt naast me.''

De Afghaanse politie probeert in te grijpen en de misbruikers te arresteren, maar het is moeilijk de tradities te doorbreken. Strenge islamieten vinden dat de daders zwaar moeten worden gestraft. Een religieuze leider uit de provincie Takhar zegt: ''Knapen laten dansen en hen seksueel misbruiken, wordt door de Islam strikt verboden. De mannen die dit doen, moeten worden bestraft. We moeten ze van een berg storten en stenigen. De op de sharia gebaseerde traditionele islamitische straf voor sodomie.''

Het COC schreef vorige maand al een artikel over de baardloze knapen.



http://frontpage.fok.nl/nieuws/84576

Olive Yao
23-11-07, 23:10
In the Taliban controlled south of Afghanistan, where a strict moral code is enforced, it is no longer practiced.


artikel (http://www.rawa.org/temp/runews/2007/10/19/young-boys-are-being-sexually-abused-in-afghanistan.html)