PDA

Bekijk Volledige Versie : Homo rommelplek teruggegeven aan natuur



Qaiys
23-11-07, 23:37
Homoplek teruggegeven aan natuur

Door MAAIKE KOOISTRA

HOLLANDSCHE RADING - Een ’topper’ onder de ontmoetingsplekken voor homo’s, met ’óók jong publiek’. ,,Eén van de allerdrukste banen van Nederland. Activiteiten nagenoeg 24 uur per dag, behalve overdag in het weekend.’’

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00133/unst04_2411bosberg_133120a.jpg
Eind 2005 werd de Bosweg op deze manier afgesloten voor de 'cruisers. Het asfalt wordt verwijderd waardoor niets meer herinnert aan de hop. FOTO HARRY VERKUYLEN

Al drie jaar lang kunnen automobilisten niet meer parkeren en rusten op de Bosberg, langs de A27 bij Hollandsche Rading. De parkeerplaats werd dusdanig veel gebruikt als homo-ontmoetingsplaats (hop) dat Rijkswaterstaat het terrein in 2004 sloot. Deze week werd bekend dat het asfalt wordt geruimd en het terrein wordt teruggegeven aan de natuur. Maar wervende teksten op internet over de ’baan’ lang de snelweg A27 bij Hollandsche Rading als plek om te ’cruisen’ houdt de reputatie van de Bosberg bij het door Rijkswaterstaat ongewenste deel van de gebruikers duidelijk in ere.

Cruisers, homo- en biseksuele mannen op zoek naar een vluchtig en anoniem sekscontact in de buitenlucht. Al zolang er een parkeerplaats langs de A27 lag, waren er de ontmoetingen, denken voormalig gebruikers. Het was een begrip, onder liefhebbers van de anonieme buitenseks. De Bosberg. Met de parkeerplaats voor de sociale ontmoeting en het achterliggende bos voor de seksuele escapades.

Tot er in de jaren negentig werd geklaagd. Over rommel. Condooms, papierrotzooi en verpakkingen. En over andere zaken waarvan niet iedereen wil meegenieten. Rijkswaterstaat dreigde de parkeerplaats te sluiten. Officieel niet vanwege de hop. Gewerkt werd aan een nieuwe verzorgingsplek bij Eemnes, waarmee er voldoende rustplaatsen langs rijkswegen zouden zijn.

Een e-mailbombardement op Rijkswaterstaat werd gestart door gebruikers, gevolgd door gerechtelijke procedures, aangespannen door Stichting Platform Keelbos - genoemd naar een Limburgs homobos. Tevergeefs. Bosberg ging dicht.

Of de sluiting iets heeft opgeleverd? Welnee, zeggen experts en gebruikers. Toen Bosberg dicht ging, werd het drukker naast parkeerplaats Nijpoort langs de A27. Bewoners aan de Groenekanse Koningin Wilhelminaweg klaagden ongewild dag en nacht te kunnen ’meegenieten’ van de seksuele uitspattingen van bezoekers. De bosjes werden er kortgesnoeid. Net als bij de carpoolplaats langs de A1 bij Bunschoten, waar de drukte ook toenam.

,,Als mannen elkaar op de ene plek niet kunnen ontmoeten, doen ze dat elders. Homo-ontmoetingsplekken zijn een onderdeel van onze maatschappij. Ze allemaal opheffen kan niet, of mensen het nu leuk vinden of niet’’, aldus het kenniscentrum homo- en lesbisch emancipatiebeleid.

Volgens de organisatie blijkt uit onderzoek dat zo’n veertig procent van alle mannen op een zeker moment in hun leven graag homoseksueel contacten heeft.

Na de sluiting door Rijkswaterstaat werd nog wel eens een cruiser gesignaleerd, maar sinds de afrit naar de Bosberg echt dicht is, zijn het voornamelijk wandelaars die nog in het bos worden gesignaleerd.

Anthonie Mathijsen, voorzitter van Stichting Platform Keelbos, snapt wel dat er met weemoed wordt teruggedacht aan de Bosberg. De organisatie die opkomt voor hopgebruikers legt zich dan ook nog steeds niet neer bij het besluit van Rijkswaterstaat.

,,Het is een heksenjacht tegen homo’s. Voor hops zijn geen rechtswegen. ’’


http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1847253.ece

Slinger
23-11-07, 23:42
He Gayis, baal je ervan dat je een andere afwerkplek moest zoeken?

III
24-11-07, 00:27
Ongehoord!

Qaiys
24-11-07, 00:39
Geplaatst door Slinger
He Gayis, baal je ervan dat je een andere afwerkplek moest zoeken?

Moet je aan die Gayis vragen als je hem weer tegenkomt bij jullie plekje. Ik ben namelijk Qaiys, dat schrijf je met een Q en met de i voor de y.

III
24-11-07, 01:21
Geplaatst door Qaiys
Moet je aan die Gayis vragen als je hem weer tegenkomt bij jullie plekje. Ik ben namelijk Qaiys, dat schrijf je met een Q en met de i voor de y.

Hij bedoelt denk ik toch jou.
:wtf:
Dat is tegenwoordig de manier van sommigen hier om hun on-topic bijdrage te leveren.
Tja, het ging over de afwerkplek, toch?
Dat jij als topicstarter weer onderwerp wordt, daar heeft beheer nog geen duidelijke richtlijnen voor gevonden...
Maar ik geloof dat je dat kunt melden en dat er dan wordt schoongemaakt.
Ook heb ik gemerkt dat je zodra iemand op je negeerlijst staat rust hebt van diegene in de door jou geopende topics.

Ach, ik heb niet het idee dat je er nou overmatig last van hebt, dus doe wat je zelf wilt.


Ik heb de text eens gelezen.
Je vraagt je onwillekeurig toch al rap af of die gasten niet wat vindingrijker kunnen zijn.
Niks tegen homo's of ontmoetingsplekken, maar zo langs de rijksweg waar ook families kunnen komen?
Hangjongeren krijgen ook hun plekken, maar ook dat gaat gepaard met buurtonderzoek. Dunkt mij tenminste.
Als die gasten zich nou eens ontmoetten op een centrale plek en dan gewoon paarsgewijs naar elders vertrokken, zag ik ook geen problemen.
Ik geloof dat sexuele handelingen sowieso verboden zijn volgens de wet, ook voor hetero's, dus daar zal het probleem ook niet liggen.

Slinger
24-11-07, 07:22
Geplaatst door Qaiys
Moet je aan die Gayis vragen als je hem weer tegenkomt bij jullie plekje. Ik ben namelijk Qaiys, dat schrijf je met een Q en met de i voor de y.

Nou ik ben toevallig geen homo hoor, maar als ik het was dan zou ik me er niet voor schamen. Zo hypocriet als jij ben ik niet.

Qaiys
24-11-07, 07:40
Geplaatst door Slinger
Nou ik ben toevallig geen homo hoor, maar als ik het was dan zou ik me er niet voor schamen. Zo hypocriet als jij ben ik niet.

Je komt op afwerkplekken en associeert de mensen die je tegenkomt met mijn naam, ik weet het zo net niet. Je bent de beroepsleugenaar en tophypocriet hier op maroc.nl dus zo geloofwaardig ben je niet.

Van mij mag je homo zijn dat is mijn zaak niet maar je moet niet je homosexualiteit op anderen projecteren. Wel veilig doen hey!

Slinger
24-11-07, 08:04
Geplaatst door Qaiys
Je komt op afwerkplekken en associeert de mensen die je tegenkomt met mijn naam, ik weet het zo net niet. Je bent de beroepsleugenaar en tophypocriet hier op maroc.nl dus zo geloofwaardig ben je niet.

Van mij mag je homo zijn dat is mijn zaak niet maar je moet niet je homosexualiteit op anderen projecteren. Wel veilig doen hey!

Als jij weet dat ik op afwerkplekken kom dan moet je denken dat je me daar gezien hebt. De conclusie ligt dus voor de hand.

Qaiys
24-11-07, 08:09
Geplaatst door Slinger
Als jij weet dat ik op afwerkplekken kom dan moet je denken dat je me daar gezien hebt. De conclusie ligt dus voor de hand.


Dan moet je je eigen stukken die je hier post beter lezen. Je associeerde mij met iemand die je van afwerkplekken kent en je vragen aan mij stelde die voor hem bestemd waren. Maar nogmaals dat is mijn zaak niet maar projecteer je homosexua;iteit niet op anderen.

Slinger
24-11-07, 08:12
Geplaatst door Qaiys
Dan moet je je eigen stukken die je hier post beter lezen. Je associeerde mij met iemand die je van afwerkplekken kent en je vragen aan mij stelde die voor hem bestemd waren. Maar nogmaals dat is mijn zaak niet maar projecteer je homosexua;iteit niet op anderen.

Ik weet dat een hypocriet als jij met alle kracht zel ontkennen dat hij daar wel eens komt.

Qaiys
24-11-07, 08:17
Geplaatst door Slinger
Ik weet dat een hypocriet als jij met alle kracht zel ontkennen dat hij daar wel eens komt.

Je weet niets, je projecteert alleen je eigen homosexualiteit op mij omdat je zo vaak van langs krijgt.

Coolassprov MC
24-11-07, 08:46
Geplaatst door Slinger
Nou ik ben toevallig geen homo hoor, maar als ik het was dan zou ik me er niet voor schamen. Zo hypocriet als jij ben ik niet.

Je bent misschien geen heaumeau; maar zeker wel een flikker die nergens vies van is.

Slinger
24-11-07, 09:07
Geplaatst door Qaiys
Je weet niets, je projecteert alleen je eigen homosexualiteit op mij omdat je zo vaak van langs krijgt.

Nou dat is dan alleen jou opgevallen :)
Als je zoiets zelf moet zeggen, sta je per definitie al niet erg sterk in je schoenen.

Slinger
24-11-07, 09:10
Geplaatst door Coolassprov MC
Je bent misschien geen heaumeau; maar zeker wel een flikker die nergens vies van is.

Dit vind ik een discriminerende en racistische uitlating naar flikkers toe!
Het Meldpunt zal er blij mee zijn!

:lol:

Qaiys
24-11-07, 09:12
Geplaatst door Slinger
Nou dat is dan alleen jou opgevallen :)
Als je zoiets zelf moet zeggen, sta je per definitie al niet erg sterk in je schoenen.

Je weet niet wat anderen is opgevallen, daarom moet je ook niet voor hen spreken want als je dat doet wil je daarmee je woorden van steun van anderen voorzien, en dat is pas per definitie een teken van zwakte.

Slinger
24-11-07, 10:22
Geplaatst door Qaiys
Je weet niet wat anderen is opgevallen, daarom moet je ook niet voor hen spreken want als je dat doet wil je daarmee je woorden van steun van anderen voorzien, en dat is pas per definitie een teken van zwakte.

Dit is wel een heel zwak sofisme.

III
24-11-07, 10:23
Geplaatst door Slinger
Dit vind ik een discriminerende en racistische uitlating naar flikkers toe!
Het Meldpunt zal er blij mee zijn!

:lol:

Hebben ze nou al een meldpunt ook op die afwerkplek?
Meldingsplicht?
Straks krijg je nog een "H" in je paspoort gedrukt...

Qaiys
24-11-07, 10:32
Geplaatst door Slinger
Dit is wel een heel zwak sofisme.

Sterker nog, het is geen sofisme.

III
24-11-07, 10:45
Geplaatst door Qaiys
Sterker nog, het is geen sofisme.

Neen, het is SoFi!
Komt straks ook vlak onder de "H" in zijn paspoort te staan.
De "H" staat echter niet voor homo moet ik er even bij zeggen...