PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote demonstratie in MArokko tegen Homohuwelijk



azulay
24-11-07, 09:51
Meer dan 10000 mensen hebben gisteren in Kasr elkbir gedomestreerd tegen een huwelijk tussen twee homo's in de stad aan het begin van de week.

De btreffende Homo is een bekende in de stad en heeft nooit een geheim van gemaakt. Zijn besluit om zijn huwelijk groots te vieren heeft echter wel tot rellen geleid. Er zijn donderdag o.a. verschillende winkels waarvan de eigenaren homo's zijn aangevallen. De politie moest aan te pas komen om deze mensen te beschermen.

Het volk is kwaad op de overheid omdat deze naar eigen zeggen geen actie ondernam. Maar ook omdat kamer vragen hierover zijn geweigerd. Daarom hebben ze besloten om gisteren massaal de straat op te gaan.


http://www.hespress.com/_img/homo_ksar.JPG

meer:
http://www.hespress.com/

P.s.

Vorig jaar zijn er ook rellen geweest na een groeps homohuwelijk in Meknes.

azulay
24-11-07, 09:55
bekijk videos van d etrouw feest:

http://www.hespress.com/?browser=view&EgyxpID=3530

Koala64
24-11-07, 12:18
Lekkere reacties onderaan, van wat ik kon lezen.

Maar 10.000 mensen op de been die het geluk van anderen waar zij niets mee te maken hebben misgunnen. 't Is wat.

Maar 't zal niet anders gaan dan hier denk ik. Mensen zullen er mee moeten leren leven dat er homo's zijn en dat die het niet meer pikken om onzichtbaar door het leven te moeten gaan.

mark61
24-11-07, 12:30
Geplaatst door Koala64
Lekkere reacties onderaan, van wat ik kon lezen.

Maar 10.000 mensen op de been die het geluk van anderen waar zij niets mee te maken hebben misgunnen. 't Is wat.

Maar 't zal niet anders gaan dan hier denk ik. Mensen zullen er mee moeten leren leven dat er homo's zijn en dat die het niet meer pikken om onzichtbaar door het leven te moeten gaan.

Je vraagt je af of de halve bevolking van zo'n stadje niets anders heeft om zich druk over te maken. Prioriteiten prioriteiten.

Moet je je voorstellen, 10% van de bevolking op straat, meer dan 20% van de volwassen bevolking, of 40% als je er vanuit gaat dat vooral mannen zich opwinden. Alsof de prijs van brood, olie of benzine verdubbeld is.

rami_elharrak
24-11-07, 12:37
Dat men met homos moet leren leven is iets, maar dat de wet en de religie dat verbiedt en toch lukt t een paar flikers om in een zaal een feest te organiseren,met fotos , videos, een traiteur, en alles wat r bij hoort, zonder vergunning, zonder vragen van de politie, of de m9adm en 9ayd!!!!

We weten dat je in Marokko niets zonder toesteming (huwelijk,manifastatie, march, demonstratie, .....etc) zou kunnen organiseren, de vraag is: hoe is t mogelijk dat zo een feest( gelijk na de wijn proeferij van Meknes) plaats kon vinden, en wie zit r achter?

Homos zijn een (issue), een taboe, in alle culturele milieus, ook voor hun die voor staan, once there s a family member who is caught by the disease, they change their views!!! cut their support and show the real face: its ok to be gay, not if you re my kid!!

T is geen questie van democratie, we willen (onze) democcratie hebben, die ons geschiedenis, religie, en tradities respecteert, behoudt en taboes binnen t cadre probeert te oplossen.

We horen nog echos van verschillende organisaties die voor (homos rechten ) staan, van alle europees landen denk ik, organisaties die nooit iets te vertellen hebben als t om echt taboes, issues gaat(Tindoef, Ceuta en Melilia, 7agra, immigratie wetten, .....etc)!!!

Koala64
24-11-07, 12:37
Geplaatst door mark61
Je vraagt je af of de halve bevolking van zo'n stadje niets anders heeft om zich druk over te maken. Prioriteiten prioriteiten.

Moet je je voorstellen, 10% van de bevolking op straat, meer dan 20% van de volwassen bevolking, of 40% als je er vanuit gaat dat vooral mannen zich opwinden. Alsof de prijs van brood, olie of benzine verdubbeld is.

Inderdaad.

Koala64
24-11-07, 12:39
Geplaatst door rami_elharrak

Homos zijn een (issue), een taboe, in alle culturele milieus, ook voor hun die voor staan, once there s a family member who is caught by the disease, they change their views!!! cut their support and show the real face: its ok to be gay, not if you re my kid!!



Mijn hemel...

En dan moet ik Marokkanen die hier mekkeren over respect nog serieus nemen?

rami_elharrak
24-11-07, 12:40
Geplaatst door mark61
Je vraagt je af of de halve bevolking van zo'n stadje niets anders heeft om zich druk over te maken. Prioriteiten prioriteiten.

Moet je je voorstellen, 10% van de bevolking op straat, meer dan 20% van de volwassen bevolking, of 40% als je er vanuit gaat dat vooral mannen zich opwinden. Alsof de prijs van brood, olie of benzine verdubbeld is.

Men leeft niet alleen van brood,en olie!!
Principes! ooit van gehoord?

mark61
24-11-07, 13:02
Geplaatst door rami_elharrak
Men leeft niet alleen van brood,en olie!!
Principes! ooit van gehoord?

In een arm land zijn principes niks waard. Zuerst kommt das Fressen und dann die Moral.

Je maakt mij niet wijs dat de inwoners van Qasr el-Kbir moreler zijn ingesteld dan de rest van de wereldbevolking.

In een land waar 80% van de bevolking volgens diverse peilingen zou willen emigreren naar Europa en duizenden jaarlijks hun leven wagen om er te komen kan je niet met droge ogen beweren dat Morele Kwesties hun leven beheersen. Waarom zijn er Marokkanen in Europa? Omdat ze vinden dat Europeanen moreel zuiverder zijn en geen homo-huwelijken toestaan? Laat me niet lachen.

Iedereen wil te vreten en daarna een huis en een auto en wat niet.

knuppeltje
24-11-07, 13:49
Geplaatst door rami_elharrak
Men leeft niet alleen van brood,en olie!!
Principes! ooit van gehoord?

Mijn principe is dat ik er geen principe op nahoud.
Nog nooit een zogenaamde principiele gezien die niet tegen z'n eigen pricipes zondigt. Hoe meer het gebazel over principes- hoe meer het zondigen.

mark61
24-11-07, 13:51
Geplaatst door rami_elharrak
Men leeft niet alleen van brood,en olie!!
Principes! ooit van gehoord?

Het principe is hier dat je homo's in elkaar moet rammen en hun winkels verwoesten?

Lekkere principes heb jij.

Waar ben je nou?

mark61
24-11-07, 14:03
Nouwwe, Rami el-Brincipe, waar blijf je nou?

Mark
24-11-07, 14:06
Geplaatst door mark61
In een arm land zijn principes niks waard. Zuerst kommt das Fressen und dann die Moral.

Je maakt mij niet wijs dat de inwoners van Qasr el-Kbir moreler zijn ingesteld dan de rest van de wereldbevolking.

In een land waar 80% van de bevolking volgens diverse peilingen zou willen emigreren naar Europa en duizenden jaarlijks hun leven wagen om er te komen kan je niet met droge ogen beweren dat Morele Kwesties hun leven beheersen. Waarom zijn er Marokkanen in Europa? Omdat ze vinden dat Europeanen moreel zuiverder zijn en geen homo-huwelijken toestaan? Laat me niet lachen.

Iedereen wil te vreten en daarna een huis en een auto en wat niet.

Ja maar het is allemaal ONZE schuld dat ze in afrika niet rijk zijn en niet in rijkdom volgens hun eigen principes kunnen leven

ohh en natuurlijk de joden he die niet vergeten :D

mark61
24-11-07, 22:13
Geplaatst door Mark
Ja maar het is allemaal ONZE schuld dat ze in afrika niet rijk zijn en niet in rijkdom volgens hun eigen principes kunnen leven

Dat vergeet ik elke keer, stom. :brozac:

Maar ik lees net dat Schaap en Bilal vinden dat ze niet moeten zeiken als ze niet verhongeren verder.


ohh en natuurlijk de joden he die niet vergeten :D

Vergeet ik ook elke keer. Sorryyyy

Qaiys
25-11-07, 01:09
Geplaatst door mark61
Maar ik lees net dat Schaap en Bilal vinden dat ze niet moeten zeiken als ze niet verhongeren verder.


Dat is een smerige leugen. Het is jij die zegt dat de armoede hun eigen schuld is omdat ze zich moordadig voortplanten. Ik bestrijd jouw gebruikte terminologie door het te vergelijken met de westerse landen. nergens heb ik gezegd dat ze niet moeten zeiken.

David
25-11-07, 09:08
Ik wens het bruidspaar veel geluk! :)

Joesoef
25-11-07, 09:30
10000 mensen die demonstreren tegen een huwelijk terwijl ze zelf nauwelijks fatsoenlijk werk, socialevoorzieningen en eten hebben?
De kerk zal er wel achter zitten. Demagogie.

mark61
25-11-07, 11:22
Geplaatst door Joesoef
10000 mensen die demonstreren tegen een huwelijk terwijl ze zelf nauwelijks fatsoenlijk werk, socialevoorzieningen en eten hebben?
De kerk zal er wel achter zitten. Demagogie.

Het waren er vast nog geen 500.

David
25-11-07, 12:13
Geplaatst door mark61
Het waren er vast nog geen 500.

Misschien waren ze boos omdat ze niet waren uitgenodigd voor the social event of the year?

mark61
25-11-07, 12:16
Geplaatst door David
Misschien waren ze boos omdat ze niet waren uitgenodigd voor the social event of the year?

Dat zit er dik in. Ze mochten niet op de fotow.

David
25-11-07, 12:30
Geplaatst door mark61
Dat zit er dik in. Ze mochten niet op de fotow.

En niet naar het buffet.

mark61
25-11-07, 12:31
Geplaatst door David
En niet naar het buffet.

Dat was ws. het ergste. Kaviaar, kreeft, sjampie.

David
25-11-07, 12:44
Geplaatst door mark61
Dat was ws. het ergste. Kaviaar, kreeft, sjampie.


Nichten weten hoe je moet feesten!

mark61
25-11-07, 13:06
Geplaatst door David
Nichten weten hoe je moet feesten!

Deze duivelse kennis moet ze snel worden afgeleerd.

azulay
26-11-07, 20:21
De bruidgom heeft zichzelf gisteren aangegevn bij de politie. Hij is zijn leven niet meer zeker.

Assabah / Hespress

mark61
26-11-07, 20:24
Geplaatst door azulay
De bruidgom heeft zichzelf gisteren aangegevn bij de politie. Hij is zijn leven niet meer zeker.

Assabah / Hespress

Fijn stadje. Hebben ze daar geen ander volksvermaak?

azulay
26-11-07, 20:28
Ik las net dat inmiddels de Negaffa, Muziek groep en de fotograaf al opgepakt werden door de politie.

De homobruid gaf zichzelf aan nadat boze Stadsgenoten achterkwamen waar hij/zij zich schuil hield.

hier een video van de demonstratie te zien:

http://www.hespress.com/?browser=view&EgyxpID=3547

knuppeltje
26-11-07, 22:22
Geplaatst door mark61
Fijn stadje. Hebben ze daar geen ander volksvermaak?

Teddyberen zwepen geloof ik.