PDA

Bekijk Volledige Versie : Dit jaar 240 kinderen in drank-coma



Qaiys
25-11-07, 16:16
104 Teletekst zo 25 nov
***************************************
Dit jaar 240 kinderen in drank-coma

***************************************
` Alcoholvergiftiging onder jongeren
van 12 tot 16 jaar neemt fors toe.Dit
jaar zijn 240 kinderen bewusteloos door
drank naar het ziekenhuis gebracht.In
heel 2000 werden 50 gevallen geteld.

In Zembla worden vanavond de gegevens
van 75 kinderartsen van 75 ziekenhuizen
in kaart gebracht.Kinderen die met een
alcoholvergiftiging naar de huisarts
zijn geweest,werden niet meegerekend.

Uit de gegevens van de ziekenhuizen
blijkt dat het 'coma-zuipen' overal in
Nederland voorkomt en in alle sociale
klassen.Gemiddeld duurt een alcoholcoma
ruim twee uur.Eén kind was zestien uur
lang compleet van de wereld.
***************************************

super ick
25-11-07, 16:26
Geplaatst door Qaiys
104 Teletekst zo 25 nov
***************************************
Dit jaar 240 kinderen in drank-coma

***************************************
` Alcoholvergiftiging onder jongeren
van 12 tot 16 jaar neemt fors toe.Dit
jaar zijn 240 kinderen bewusteloos door
drank naar het ziekenhuis gebracht.In
heel 2000 werden 50 gevallen geteld.

In Zembla worden vanavond de gegevens
van 75 kinderartsen van 75 ziekenhuizen
in kaart gebracht.Kinderen die met een
alcoholvergiftiging naar de huisarts
zijn geweest,werden niet meegerekend.

Uit de gegevens van de ziekenhuizen
blijkt dat het 'coma-zuipen' overal in
Nederland voorkomt en in alle sociale
klassen.Gemiddeld duurt een alcoholcoma
ruim twee uur.Eén kind was zestien uur
lang compleet van de wereld.
***************************************

Zeer ernsige problematiek. De laatste jaren wordt het alleen maar erger.
Regels voor leeftijdsgrenzen werken niet.
Ik adviseer stok- en zweepslagen en als dat niet werkt onthoofding.

Cherry Bo
25-11-07, 16:34
Geplaatst door Qaiys

Eén kind was zestien uur lang compleet van de wereld.


Was dat een Hollands kind?
Dat lijkt me aannemelijk, aangezien moslims geen alcohol mogen.

Ik zou dat nog even uitzoeken en erbij vermelden.

Dat moslimgeloof lijkt me echt beter en gezonder voor de mens.

naam
25-11-07, 16:39
Geplaatst door Cherry Bo
Was dat een Hollands kind?
Dat lijkt me aannemelijk, aangezien moslims geen alcohol mogen.

Ik zou dat nog even uitzoeken en erbij vermelden.

Dat moslimgeloof lijkt me echt beter en gezonder voor de mens.

Dat denk ik ook hoor. Alleen geldt dat voor mezelf net weer niet. :wink:

Trouwens, zie hier in Amsterdam genoeg moslims die wel alcohol drinken.

Karin.N
25-11-07, 16:43
Ik snap niet dat ouders niet alert zijn op alcoholgebruik. Onze kinderen zijn geinformeerd over de gevaren van alcohol, wat het op lange termijn met je hersenen doet en over weerstand bieden tegen de groepsdruk.

Zelf drinken wij geen alcohol en nog geregeld komt het voor dat je je zelfs moet verontschuldigen, omdat je het niet drinkt. In 2007 is het bij lang niet iedereen geaccepteerd als je geen alcohol drinkt. Zouden wij het uit religieuze overtuiging niet doen, dan kan men daar nog mee leven, maar het feit dat we het gewoon niet lekker vinden en daarom niet drinken, is voor velen erg onbegrijpelijk.

Cherry Bo
25-11-07, 16:45
Geplaatst door naam

Trouwens, zie hier in Amsterdam genoeg moslims die wel alcohol drinken.

Ja, maar dat zijn geen echte moslims, net als terroristen.

Cherry Bo
25-11-07, 16:51
Geplaatst door Karin.N
Zouden wij het uit religieuze overtuiging niet doen, dan kan men daar nog mee leven, maar het feit dat we het gewoon niet lekker vinden en daarom niet drinken, is voor velen erg onbegrijpelijk.

Daarom!
Zo komen wij er langzamerhand achter dat het moslimgeloof echt heel gezond voor ons is.

naam
25-11-07, 16:53
Geplaatst door Karin.N
Ik snap niet dat ouders niet alert zijn op alcoholgebruik. Onze kinderen zijn geinformeerd over de gevaren van alcohol, wat het op lange termijn met je hersenen doet en over weerstand bieden tegen de groepsdruk.

Zelf drinken wij geen alcohol en nog geregeld komt het voor dat je je zelfs moet verontschuldigen, omdat je het niet drinkt. In 2007 is het bij lang niet iedereen geaccepteerd als je geen alcohol drinkt. Zouden wij het uit religieuze overtuiging niet doen, dan kan men daar nog mee leven, maar het feit dat we het gewoon niet lekker vinden en daarom niet drinken, is voor velen erg onbegrijpelijk.

En "we" staat voor?

knuppeltje
25-11-07, 17:16
Geplaatst door super ick
Zeer ernsige problematiek. De laatste jaren wordt het alleen maar erger.
Regels voor leeftijdsgrenzen werken niet.
Ik adviseer stok- en zweepslagen en als dat niet werkt onthoofding.

Met hun hoofd naar beneden van het hoogste gebouw.

Karin.N
25-11-07, 18:08
Geplaatst door Cherry Bo
Daarom!
Zo komen wij er langzamerhand achter dat het moslimgeloof echt heel gezond voor ons is.

Af en toe een glas alcohol schijnt gezond te zijn.

Probleem met de alcohol is dat het zo is ingeburgerd, dat mensen niet meer nadenken over de hoeveelheid die ze drinken en wat daar de gevolgen van zijn.

Om gezond te leven heb je geen religie nodig. Je verstand gebruiken is voldoende.

Karin.N
25-11-07, 18:11
Geplaatst door naam
En "we" staat voor?

Begrijpend lezen was zeker niet 1 van je sterke kanten :) .

super ick
26-11-07, 16:08
Geplaatst door knuppeltje
Met hun hoofd naar beneden van het hoogste gebouw.

Zo kan je problemen uitlichten en vervolgens stellen dat het in welk geloof dan ook, beter geregeld is.
In de praktijk blijkt geen enkel geloog borg te staan voor zaligmakendheid.

Waarom emigreren er anders geen mensen naar deze heilstaten maar wel andersom?
Een echte moslim verlaat zijn ideologische heilstaat toch zeker niet voor een paar euroos?
Kennelijk is het moelijk om te bekennen dat er in Nederland veel zaken wel goed geregeld zijn. IN velerlei opzichten voldoet de overheid hier aan meer Islamitische normen dan in menig moslimland. Vooral op het gebied van zorg voor de zwakkeren.

Rabi'ah.
26-11-07, 16:43
Geplaatst door Karin.N
Ik snap niet dat ouders niet alert zijn op alcoholgebruik. Onze kinderen zijn geinformeerd over de gevaren van alcohol, wat het op lange termijn met je hersenen doet en over weerstand bieden tegen de groepsdruk.

Zelf drinken wij geen alcohol en nog geregeld komt het voor dat je je zelfs moet verontschuldigen, omdat je het niet drinkt. In 2007 is het bij lang niet iedereen geaccepteerd als je geen alcohol drinkt. Zouden wij het uit religieuze overtuiging niet doen, dan kan men daar nog mee leven, maar het feit dat we het gewoon niet lekker vinden en daarom niet drinken, is voor velen erg onbegrijpelijk.

Ja.

Overigens is het een feit dat onder moslims veel minder alcoholisme voorkomt dan onder autochtone niet-moslims. Dus wat dat betreft doen wij het beter.

super ick
26-11-07, 17:50
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja.

Overigens is het een feit dat onder moslims veel minder alcoholisme voorkomt dan onder autochtone niet-moslims. Dus wat dat betreft doen wij het beter.

Er zijn vast wel meer vlakken waarop 'jullie' het beter doen. Straks komt er nog een emigratiegolf van westerlingen op gang naar Islamitische landen omdat het daar zoveel beter is.

Julien
26-11-07, 18:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Overigens is het een feit dat onder moslims veel minder alcoholisme voorkomt dan onder autochtone niet-moslims. Dus wat dat betreft doen wij het beter.

Volgens mij doen de Zuid-Europese mensen het toch het beste. Franse, Spaanse en Italiaanse kinderen worden al vanaf jonge leeftijd opgevoed met een klein beetje alcohol, wijn of champagne is gewoon lekker en gezond bij de maaltijd. Ook op feestjes wordt er met mate gedronken. als de jongeren dan zelf gaan drinken, zullen Zuid Europese jongeren ook veel minder snel zich dronken zuipen omdat ze gewend zijn met het drinken van alcohol. Alcoholproblematiek komt onder Zuid Europese jongeren dan ook veel minder voor dan onder (Noord Europese) jongeren die niet gewend zijn aan het drinken van alcohol..

naam
26-11-07, 20:14
Geplaatst door Karin.N
Begrijpend lezen was zeker niet 1 van je sterke kanten :) .

Nee, maar leg eens uit, waar staat we voor.