PDA

Bekijk Volledige Versie : Emir van Dubai schenkt 464 miljoen dollar aan goed doel



IbnRushd
25-11-07, 22:05
Emir van Dubai schenkt 464 miljoen dollar aan goed doel

zondag 25 november 2007

(AFP/DM) - De emir van Dubai heeft een schenking van maar liefst 464 miljoen dollar gedaan aan een scholingsprogramma voor kinderen uit achtergestelde landen.

De gulle gift van sjeik Mohammed Bin Rashid Al-Maktoum komt bovenop de 473 miljoen dollar die al werd ingezameld voor de campagne "Dubaļ Cares" die op 19 september werd gelanceerd. Die campagne moet de Verenigde Naties helpen om tegen 2015 alle kinderen ter wereld de kans te geven op basisonderwijs.

"Het is nu prioritair om te verzekeren dat de middelen op een doeltreffende en geschikte manier worden ingezet", zo verklaarde sjeik Mohammed bij het slotevenement van de campagne. "Ik heb verschillende verantwoordelijken aangeduid om onze middelen te beheren, zodat wereldwijd miljoenen kinderen les kunnen volgen."

In de loop van de campagne, die volgend jaar een vervolg krijgt, werd een hemd van de emir geveild voor 4,35 miljoen dollar.

In mei had sjeik Mohammed al de creatie aangekondigd van een onderwijsfonds van 10 miljard dollar voor de Arabische wereld.

Bron: De Morgen (via nieuwsfeit.nl)

Koala64
25-11-07, 22:15
Kijk dat is nou eens positief nieuws. :duim:

mark61
25-11-07, 22:44
Zal wel aan mij liggen dat ik weer wat te zeiken heb.

De ouders van die 'misdeelde' kinderen worden in Doebai als vuil behandeld, onderbetaald en hebben geen rechten. In plaats van met een zak geld smijten zou ie mss wat wetten kunnen opstellen om hun positie te regelen.

Joesoef
25-11-07, 22:56
Hoe gaan die Emirs dat eigenlijk doen als de olie op is? Wat is en scenario eigenlijk als de olie bijna op is, hoe ziet de wereld er dan uit.

Elke nieuwe generatie heeft zijn probleem, denk dat dit probleem alleen net wat groter is dan de problemen voorheen.

Verkoopt Mahdi de laatste liter?

mark61
25-11-07, 22:58
Geplaatst door The_Reporter
Daarvoor heb je een wetgetrouw volk nodig, dus dan moet hij ze eerst wetgetrouw en bewust maken. Maar dan sta je al snel te boek als fundamentalist. Dilemma.

Ik weet niet waar je het over hebt. Ik heb het over wetten die de positie van buitenlandse werknemers regelen. Wat daar fundamentalistisch aan is weet ik niet. De shari`a gaat je echt niks over buitenlandse werknemers, ARBO-wetten en verblijfsvergunningen vertellen.

knuppeltje
25-11-07, 23:11
Geplaatst door mark61
Zal wel aan mij liggen dat ik weer wat te zeiken heb.

De ouders van die 'misdeelde' kinderen worden in Doebai als vuil behandeld, onderbetaald en hebben geen rechten. In plaats van met een zak geld smijten zou ie mss wat wetten kunnen opstellen om hun positie te regelen.

Inderdaad, jij hebt altijd wat te zeiken. :stout:
Magoed, een tijdje geleden stond er in de Volkskrant een artikel over hoe ze daar met gastarbeiders omgaan, daar lusten de honden echt geen brood van.
Een neef van me heeft daar in die tijd dat die beroemde dam-brug daar ergens werd gebouwd nog als landmeter gewerkt, zijn verhalen logen er ook al niet om.
Ligt allemaal aan het westen denk. :schreeuw:

mark61
25-11-07, 23:15
Geplaatst door Joesoef
Hoe gaan die Emirs dat eigenlijk doen als de olie op is? Wat is en scenario eigenlijk als de olie bijna op is, hoe ziet de wereld er dan uit.

Elke nieuwe generatie heeft zijn probleem, denk dat dit probleem alleen net wat groter is dan de problemen voorheen.

Verkoopt Mahdi de laatste liter?

Daarom is de ietwat vooruitziendere emir van Dubai bezig met het scheppen van een handels- en up marketvakantieresort. Of dat lukt weet ik niet. Las net iets over versnelde betonrot in Dubai :hihi:

Van de rest weet ik het niet. SA gaat wegzakken in de oude lethargie denk ik. Ik weet niet hoe ze denken 25 miljoen man in leven te blijven houden.

mark61
25-11-07, 23:20
Geplaatst door The_Reporter
Wetten die geen oorsprong hebben in de bronnen van de shari'a kunnen wel onderdeel zijn van de shari'a. Wanneer dringt dat toch een keer tot je door.

Das geschiedvervalsing. Noem het dan gewoon kanun. Maar ik begrijp het verband met het onderwerp niet.


Weet je echt niet waar ik het over heb?

Nee. Het gaat hier over een emir die een zak geld aan arme landen geeft en intussen mensen uit die arme landen uitbuit en als oud vuil behandelt.

Begin jij te zeuren over de sharia, godvruchtigheid, slechte bouwvakkers, ik weet het niet. Wat bezielt je?

Begrijp je eigenlijk wel waar het over gaat?

mark61
25-11-07, 23:37
Geplaatst door The_Reporter
Pfff, scrol eens naar boven kijk waar het woordje sharia als eerst genoemd wordt. Volgens mij toch echt door mark61, of ga je nu beweren dat ik toen heel even ook mark61 was?

wetgetrouw

Waarom reageer je niet ter zake en spreek je in raadselen? Wat beweer je nou eigenlijk? Die bouwvakkers overtreden de wet en daarom hoeven ze ook geen rechten te krijgen?

Shemharosh
26-11-07, 12:02
Geplaatst door IbnRushd
Emir van Dubai schenkt 464 miljoen dollar aan goed doel

zondag 25 november 2007

(AFP/DM) - De emir van Dubai heeft een schenking van maar liefst 464 miljoen dollar gedaan aan een scholingsprogramma voor kinderen uit achtergestelde landen.

De gulle gift van sjeik Mohammed Bin Rashid Al-Maktoum komt bovenop de 473 miljoen dollar die al werd ingezameld voor de campagne "Dubaļ Cares" die op 19 september werd gelanceerd. Die campagne moet de Verenigde Naties helpen om tegen 2015 alle kinderen ter wereld de kans te geven op basisonderwijs.

"Het is nu prioritair om te verzekeren dat de middelen op een doeltreffende en geschikte manier worden ingezet", zo verklaarde sjeik Mohammed bij het slotevenement van de campagne. "Ik heb verschillende verantwoordelijken aangeduid om onze middelen te beheren, zodat wereldwijd miljoenen kinderen les kunnen volgen."

In de loop van de campagne, die volgend jaar een vervolg krijgt, werd een hemd van de emir geveild voor 4,35 miljoen dollar.

In mei had sjeik Mohammed al de creatie aangekondigd van een onderwijsfonds van 10 miljard dollar voor de Arabische wereld.

Bron: De Morgen (via nieuwsfeit.nl)

Toch geen dramlessen in het middeleeuwse arabisch he??!!!!...zal wel het geval weer worden waardoor het eigenlijk beter zou zijn als die kinderen helemaal geen les krijgen.....is net als Poetin geld schenkt aan afrika om oude grieks en latijn te gaan leren terwijl zijn eigen volk massal aan alcoholisme sterft...ZINLOOS DUS....Misschien was het beter als de Amir dat geld stopt in een progamma om zijn eigen volk weer te houden van vreten en niks doen waardoor ze nu een van de ziekste volkeren op aarde zijn door hun gulzigheid......en trouwens:kan hij wel lezen en schrijven????!!!!....dat gebied daar telt de hoogste percentage ongeletterden ter wereld!!!

mark61
26-11-07, 12:12
Geplaatst door The_Reporter
Jij reageert ook niet ter zake, het gaat hier over geld dat in onderwijs gestoken wordt, niet over arbeidsrecht.

Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?

knuppeltje
26-11-07, 12:21
Geplaatst door The_Reporter
Jij reageert ook niet ter zake, het gaat hier over geld dat in onderwijs gestoken wordt, niet over arbeidsrecht.


Nee, die bouwvakker, net zoals de rest van de burgers, die leven van dag tot dag zonder iets op te hebben met advocaten, rechters, juristen enz enz, alleen mensen die tot een bepaalde elite behoren, die kennen de rechtsgang daar naartoe, simpelweg vanwege de schaarste in dat vakgebied. Dat denk ik tenminste.

Vooral die bouwvakkers daar zouden het best kunnen betalen als er genoeg advokaten waren, niet dan.

IbnRushd
26-11-07, 12:30
Geplaatst door Koala64
Kijk dat is nou eens positief nieuws. :duim:

Behalve de commentaren hieronder. Maar jah, dat is nou typisch Nederlandse mentaliteit: klagen, klagen en nog eens klagen. Nooit tevreden dus :)

knuppeltje
26-11-07, 12:46
Geplaatst door IbnRushd
Behalve de commentaren hieronder. Maar jah, dat is nou typisch Nederlandse mentaliteit: klagen, klagen en nog eens klagen. Nooit tevreden dus :)

Altijd het zelfde met die gasten. :schreeuw:

H.P.Pas
26-11-07, 13:01
Geplaatst door Joesoef
Hoe gaan die Emirs dat eigenlijk doen als de olie op is?

Simpel.

Geplaatst door IbnRushd

In de loop van de campagne, die volgend jaar een vervolg krijgt, werd een hemd van de emir geveild voor 4,35 miljoen dollar.

mark61
26-11-07, 14:37
Geplaatst door IbnRushd
Behalve de commentaren hieronder. Maar jah, dat is nou typisch Nederlandse mentaliteit: klagen, klagen en nog eens klagen. Nooit tevreden dus :)

Jij begrijpt het dus ook niet. Typerend.

IbnRushd
26-11-07, 14:40
Geplaatst door mark61
Jij begrijpt het dus ook niet. Typerend.

Of jij begrijpt mij niet. :)

knuppeltje
26-11-07, 14:46
Geplaatst door IbnRushd
Of jij begrijpt mij niet. :)

Ik zei toch al, altijd het zelfde met die gasten.
Mwa- zou het nou echt altijd aan die gasten liggen?

Al Sawt
29-11-07, 10:48
Geplaatst door Koala64
Kijk dat is nou eens positief nieuws. :duim: Probleem zijn jouw oogkleppen. Als je die weg haalt, dan zul je merken dat er meer positieve nieuws bestaat.