PDA

Bekijk Volledige Versie : Socket 478 Mainboard



Coolassprov MC
27-11-07, 14:59
Heb iemand er nog eentje?

Ik heb de mijne gegrild!

Voorkeur gaat uit naar de ASUS P4V8X-MX

III
27-11-07, 15:47
Geplaatst door Coolassprov MC
Heb iemand er nog eentje?

Ik heb de mijne gegrild!

Voorkeur gaat uit naar de ASUS P4V8X-MX

Thuis heb ik er nog twee van liggen bij een maatje.
Maar ik weet niet of ze het doen.
Hij woont ook in Gouda.
Zal ik hem vragen ze te droppen bij je?

En anders even op marktplaats en eBay gekeken.

Coolassprov MC
27-11-07, 16:26
Geplaatst door III
Thuis heb ik er nog twee van liggen bij een maatje.
Maar ik weet niet of ze het doen.
Hij woont ook in Gouda.
Zal ik hem vragen ze te droppen bij je?

En anders even op marktplaats en eBay gekeken.

Moest vanmiddag ook gelijk aan jou denken; m'n broer was weer langsgeweest met een probleem van hem dat bij mij een olifant van een probleem heeft veroorzaakt; ik gaat jou zometeen bellen als ik hier wordt vrijgelaten.

Nieuw kost mijn mainboard ruim 50euro; dat kan dus altijd nog.

III
27-11-07, 16:56
Geplaatst door Coolassprov MC
Moest vanmiddag ook gelijk aan jou denken; m'n broer was weer langsgeweest met een probleem van hem dat bij mij een olifant van een probleem heeft veroorzaakt; ik gaat jou zometeen bellen als ik hier wordt vrijgelaten.

Nieuw kost mijn mainboard ruim 50euro; dat kan dus altijd nog.

Ik heb net die pik op de MSN gehad.
Die borden liggen bij z'n ex-smatje in Capelle en daar kannie nie bij, omdat-ie haar geklapt had.
Bummer! :giechel:

Coolassprov MC
27-11-07, 17:01
Geplaatst door III
Ik heb net die pik op de MSN gehad.
Die borden liggen bij z'n ex-smatje in Capelle en daar kannie nie bij, omdat-ie haar geklapt had.
Bummer! :giechel:

Aangezien ie zelfs zijn moederborden aan zijn ''vrindin'' toevertrouwd; zal het wel andersom geweest zijn.

Een gevalletje van moederbordensex?

Coolassprov MC
27-11-07, 17:09
Misschien is heel mijn moederbord wel niet doorgebrand; wat ik wel weet is dat ik met geen mogelijkheid een vga-signaal eruit krijg nadat ik 1 of andere schijf er extra bijgeplakt had op de RAID-uitgang van het moederbord;

het nieuwe moederbord dat ik kopen wil heeft ook VGA aan board; dus zit ik extra safe; zelfs als mijn grafische kaart de boosdoener was

helaas maar twee geheugenbanken; ik heb er twee en zou het geheugen willen verdubbelen; dus moet ik ze inruillen???

Coolassprov MC
27-11-07, 17:09
Geplaatst door III
Ik heb net die pik op de MSN gehad.
Die borden liggen bij z'n ex-smatje in Capelle en daar kannie nie bij, omdat-ie haar geklapt had.
Bummer! :giechel:

sukkel is dat; ken ik hem?

III
27-11-07, 19:30
Geplaatst door Coolassprov MC
Aangezien ie zelfs zijn moederborden aan zijn ''vrindin'' toevertrouwd; zal het wel andersom geweest zijn.

Een gevalletje van moederbordensex?

Míjn moederborden, ja!
:fpimp:

BTW: dat moederbord wat jij zoekt is een beetje gelimiteerd, hoor.
Kun je misschien beter uitkijken naar een met wat meer geheugensloten, dual.
Of heb je geen backup gemaakt?
Heb van HaasHaas op WSDB nog een leuk linkje:

http://www.youtube.com/watch?v=XYgJM_x1FRQ&feature=related

III
27-11-07, 19:49
Geplaatst door Coolassprov MC
Misschien is heel mijn moederbord wel niet doorgebrand; wat ik wel weet is dat ik met geen mogelijkheid een vga-signaal eruit krijg nadat ik 1 of andere schijf er extra bijgeplakt had op de RAID-uitgang van het moederbord;

het nieuwe moederbord dat ik kopen wil heeft ook VGA aan board; dus zit ik extra safe; zelfs als mijn grafische kaart de boosdoener was

helaas maar twee geheugenbanken; ik heb er twee en zou het geheugen willen verdubbelen; dus moet ik ze inruillen???

Dat zegt idd nog niet dat er wat is doorgebrand.
Hardwareconflict lijkt mij aannemelijker.
Maar als je die nieuwe hardware er weer uithaalt, wat gebeurt er dan?

On-board videokaart heeft geen extra voordelen. Als je kaart kapot is, dan heb ik er nog wel eentje voor je. Als je MB nog werkt, zie je dat wel snel genoeg...

Je moet weten hoeveel geheugen dat bord maximaal aankan.
En hoe groot de geheugenbankjes per stuk mogen zijn.
DDR-1 moet je hebben, PC 2100 of 2700 (resp. 266 en 333 MHz).

Ik zie introductiedatum 2005.
Maar ik dacht dat je het over je chipsbak had die je in 2002 had gekocht...
Lijkt mij van wel, want in 2005 had je slot 775 al...

III
27-11-07, 19:55
Geplaatst door Coolassprov MC
sukkel is dat; ken ik hem?

Het is die Rasjied die je scooter genakt heeft, jeweettoch?

:lekpuh:

Coolassprov MC
28-11-07, 09:47
Geplaatst door III
Míjn moederborden, ja!
:fpimp:

BTW: dat moederbord wat jij zoekt is een beetje gelimiteerd, hoor.
Kun je misschien beter uitkijken naar een met wat meer geheugensloten, dual.
Of heb je geen backup gemaakt?
Heb van HaasHaas op WSDB nog een leuk linkje:

http://www.youtube.com/watch?v=XYgJM_x1FRQ&feature=related

ik heb nu een asus p4t533 van zo'n 5jaar oud en ik zoek daar dus een vervanging voor; je begrijpt dat ik mijn componenten probleemloos over moet kunnen plakken naar het nieuwe MB. PC3200-geheugen bijvoorbeeld.

ik heb verder RAID controllers waarop twee dezelfde HDD moeten draaien om er optimaal gebruik van te maken.

Coolassprov MC
28-11-07, 09:50
Geplaatst door III
Dat zegt idd nog niet dat er wat is doorgebrand.
Hardwareconflict lijkt mij aannemelijker.
Maar als je die nieuwe hardware er weer uithaalt, wat gebeurt er dan?

De nieuwe hardware is er al uit en het probleem houdt aan; heb je geen VGA voor PCI liggen; misschien is alleen mijn AGP slot kaduuk?


Geplaatst door III
Als je MB nog werkt, zie je dat wel snel genoeg...

Zeer waarschijnlijk start ie gewoon normaal op; zonder mogelijkheden om dit te monitoren via VGA-OUT.

Maarten
28-11-07, 10:26
Zie je niks meer?
- Vaak zit dan het geheugen niet goed: uithalen, en goed rechtstandig er weer in drukken. (kijk of ie start)
- VGA-kaart er uithalen, en weer in doen. (kijk of ie start)

En verder:
- Kun je wel de BIOS in? Of zie je echt niets meer? Zit monitorkabel er aan beide kanten goed in? Staat de monitor echt aan?
- Zit de voedingsplug er nog goed in. De processorvoedingsplug ook?
- Connectoren even lostrekken van andere harde schijven, CD-roms en floppy. (kijk of ie start)
- Haal alle overbodige PCI-rommel er even af, en alle USB-spul, ook netwerkkaart. (kijk of ie start)
- trek de laatste harde schijf er uit. Dan moet je bij opstarten nog iets zien.

Maarten
28-11-07, 10:29
Geplaatst door Coolassprov MC

Zeer waarschijnlijk start ie gewoon normaal op; zonder mogelijkheden om dit te monitoren via VGA-OUT.
dan hoor je de harde schrijf dus een tijdje ratelen bij het opstarten. Brandt je HDD led?

Coolassprov MC
28-11-07, 10:34
Geplaatst door Maarten
dan hoor je de harde schrijf dus een tijdje ratelen bij het opstarten. Brandt je HDD led?

Klopt als een hikkende boktor!

Maarten
28-11-07, 10:47
Zie je wel een opstartscherm? Of kun je de BIOS in?
Zit de monitorkabel er echt aan beide kanten goed in?
AGP er al uitgehaald en teruggeduwd?

Coolassprov MC
28-11-07, 11:25
Geplaatst door Maarten
Zie je wel een opstartscherm? Of kun je de BIOS in?

Totaal geen signaal; geen beeld.


Geplaatst door Maarten
Zit de monitorkabel er echt aan beide kanten goed in?

CHECK!


Geplaatst door Maarten
AGP er al uitgehaald en teruggeduwd?

CHECK!

Dat geheugen is er nooit uit geweest; waarom zou ik em moeten aandouwen.

Bedankt voor het medeleven trouwens; zelden zo triest geweest!

Coolassprov MC
28-11-07, 11:43
Extra Hint:

Ik was aan het opstarten met de kast open toen ik de VGA-kaart in het slot ''bijbuigde'' nadat het beeld verkleurde (heb ik langer last van gehad).

Ik heb niet veel later ook twee lange piepjes gehad die het MB niet meer herhaalde..

..snif..snif..

Maarten
28-11-07, 12:01
Geplaatst door Coolassprov MC

Bedankt voor het medeleven trouwens; zelden zo triest geweest!
Ja ik ken dat. En dan heb ik nog de mazzel zelf de dingen te kunnen oplossen, na veel schade & schande..
Maar de ellende wordt onderschat. Mensen zijn afhankelijk van die dingen. En de dingen zijn duur. En er is altijd veel onzekerheid over wat er nou mis is. En het kost altijd veel moeite, en veel tijd. En als je afhankelijk bent van derden, wordt het helemaal erg. Je krijgt nergens een goed verhaal. Alles kost geld, enz..


Geplaatst door Coolassprov MC

Dat geheugen is er nooit uit geweest; waarom zou ik em moeten aandouwen.
Nou, meestal als je hebt liggen kloten aan iets, kan er ergens iets veranderd zijn. Connectortje er half uit. Of een contact dat al slecht was, en dat het daarna helemaal begeeft.

Maar Geheugen is een van de dingen, waardoor je vaak helemaal geen beeld meer hebt, als daar iets fout mee is. Bij andere mankementen zie je vaak minstens nog het opstartscherm.
En met geheugen kan snel iets mis zijn. Dat moet je er echt aan beide kanten even sterk indrukken. Het gaat vrij snel aan éen kant wat sneller, en dan zit hij een beetje scheef, en werkt het vaak niet meer.

Ooit gedaan? Stroomkabel er helemaal uit. Dan moet je die witte palletjes aan weerszijden van het geheugenkaartje even naar beneden drukken. Dan komt het kaartje er uit.
En dan zet je hem even goed terug in de sleuf. En dan druk je hem aan beide kanten even hard weer naar beneden, totdat je de witte palletjes hoort terugklikken.

Maar heb je de AGP-kaart er nou al uit gehad, en terug geduwd?
Meestal zit die geborgd aan het einde van het slot (sleuf). Dan moet je daar even iets opzij trekken, en trek je de kaart er zo uit. (Natuurlijk wel het schroefje van de kaart er eerst uithalen.)
En dan hetzelfde: goed rechtstandig terugdrukken.

PS: zo weinig mogelijk met je blote handen aan de chips en printbaantjes komen. (handen wassen is vaak goed, want dan zijn ze minder statisch geladen.)
PS: ik rook. En rook is de dood voor goede contacten. Dat dringt overal tussen. Het komt hier regelmatig voor, dat ik iets opnieuw er in moet drukken, en dat het dan weer werkt. Vaker dan bij mensen die niet roken.

Maarten
28-11-07, 12:05
Geplaatst door Coolassprov MC
Extra Hint:

Ik was aan het opstarten met de kast open toen ik de VGA-kaart in het slot ''bijbuigde'' nadat het beeld verkleurde (heb ik langer last van gehad).

Ik heb niet veel later ook twee lange piepjes gehad die het MB niet meer herhaalde..

..snif..snif..
Verkleurd beeld duidt er op, dat de grafische kaart al gammel was..
Hij kan het nou dus definitief begeven hebben.

Maar je werkt nou toch aan een PC? Kun je de kaarten niet even verwisselen?
En als je dan meteen bij het opstarten wel een opstartscherm krijgt, dan weet je genoeg.
Probeer daarna alsnog de oude weer.

Coolassprov MC
28-11-07, 12:25
Geplaatst door Maarten
Verkleurd beeld duidt er op, dat de grafische kaart al gammel was..
Hij kan het nou dus definitief begeven hebben.


Zeer goed mogelijk; ik hoop het eigenlijk!


Geplaatst door Maarten
Maar je werkt nou toch aan een PC? Kun je de kaarten niet even verwisselen?
En als je dan meteen bij het opstarten wel een opstartscherm krijgt, dan weet je genoeg.
Probeer daarna alsnog de oude weer.

Deze PC heeft on-board VGA; ik moet er even een andere regelen, dan..

Maarten
28-11-07, 12:31
Geplaatst door Coolassprov MC

Deze PC heeft on-board VGA; ik moet er even een andere regelen, dan..
en in/uit trekken hielp niet? Zou ik zeker proberen.
Edit: Oeps, dat had je al gedaan.

Probeer zeker een andere VGA, want de kans dat die stuk is lijkt groter, dan dat je MB stuk is..

PS: over verkleuring:
Als die egaal over het hele beeld hetzelfde is, dan is het de VGA of de monitor.
Maar je kunt ook permanente kleurvlekken hebben. Die ontstaat bij beeldbuis-monitioren vaak, als je er een luidsprekerbox naast gehad hebt. De magneten van PC-speakers zijn afgeschermd, maar die van gewone boxen niet. Daar krijg je dan kleurvlekken van. Dan moet je een demagnetiseer-spoel hebben, waarmee je dan langzaam over het beeld gaat. De kast hoeft er niet eens voor open..

Coolassprov MC
28-11-07, 14:07
Geplaatst door Maarten
en in/uit trekken hielp niet? Zou ik zeker proberen.
Edit: Oeps, dat had je al gedaan.

Probeer zeker een andere VGA, want de kans dat die stuk is lijkt groter, dan dat je MB stuk is..

PS: over verkleuring:
Als die egaal over het hele beeld hetzelfde is, dan is het de VGA of de monitor.
Maar je kunt ook permanente kleurvlekken hebben. Die ontstaat bij beeldbuis-monitioren vaak, als je er een luidsprekerbox naast gehad hebt. De magneten van PC-speakers zijn afgeschermd, maar die van gewone boxen niet. Daar krijg je dan kleurvlekken van. Dan moet je een demagnetiseer-spoel hebben, waarmee je dan langzaam over het beeld gaat. De kast hoeft er niet eens voor open..

het was meer een algehele verkleuring die je vaak ziet als je VGA kabel niet geheel goed ingeplugd is.

nu moet ik nog aan een geschikt vga-kaart komen om em uit te proberen voor ik dat dure en arbeidsintensieve MB aanschaf

Maarten
28-11-07, 14:15
Geplaatst door Coolassprov MC

nu moet ik nog aan een geschikt vga-kaart komen om em uit te proberen voor ik dat dure en arbeidsintensieve MB aanschaf
Troost je met het idee, dat je de enige niet bent.
Ik ben vaak ook dagen en nachten bezig geweest. Dan moest je iets, maar moest je eerst nog iets anders, maar eerst nog iets anders, enz..

En in de dagen van Windows 95/98 werd je helemaal ziek. Toen had je nog veel meer incompatibiliteiten, driver-problemen, afregelingen enz. Iedereen dumpte zijn producten maar, want de markt was booming. En de klant zat met de problemen. XP is een verademing, wat dat betreft..

Goed, je moet even wachten dus.. succes!

Maarten
28-11-07, 14:27
Geplaatst door Coolassprov MC
het was meer een algehele verkleuring die je vaak ziet als je VGA kabel niet geheel goed ingeplugd is.
Ja, die andere verkleuring, die vlekverkleuring, is zeldzamer.

Maar daar kun je wel leuke geintjes mee uithalen.
De kast hoeft dan niet open. Je hoeft alleen die spoel te hebben, en dat duurt maar een minuut.
Dan ga je dus bij iemand op bezoek, die het makement heeft. En dan wacht je tot die koffie gaat zetten. En dan repareer je 'm snel. En dan kun je de boel gaan belazeren: dan hang je er snel een doek over heen, en gaat er bijvoorbeeld op je knieeen voor zitten, en spreekt allerlei onbegrijpelijke bezweringsformules uit..
En dan komt degene terug, en die denkt dan dat je gek geworden bent. En dan trek je de doek weg, en blijkt de TV gerepareerd.
En dan heb je dus "iets met aardstralen" gedaan. :hihi: :D
Dan ga je dus zitten lullen over het gevoel in je handen enzo..
Tuurlijk geloven ze je niet, maar ze zitten wel met de feiten. En de TV is gerepareerd. Ze gaan dus wel echt twijfelen.
Dit hou je dus vol, zolang je het leuk vindt. En hoe vervelender iemand wordt, hoe langer je 'm in de waan laat. :D

III
28-11-07, 19:02
Geplaatst door Coolassprov MC
het was meer een algehele verkleuring die je vaak ziet als je VGA kabel niet geheel goed ingeplugd is.


Juist, daar heb ik ook al een paar keer last van gehad, cq ben ik er getuige van geweest.


Geplaatst door Coolassprov MC

nu moet ik nog aan een geschikt vga-kaart komen om em uit te proberen voor ik dat dure en arbeidsintensieve MB aanschaf

Arbeidsintensief valt mee: dat is relatief.
Je zult Windows opnieuw moeten installen en je programma's, maar dat zou je om de zoveel tijd eigenlijk standaard moeten doen.
Windows is een zelf-vervuilend systeem.
Je kunt de weg naar allerlei nutteloos opgeslagen rommel wel afkappen, zodat het systeem eerder klaar is met zoeken en dus weer sneller wordt, maar de bestanden kun je niet meer weghalen. Alleen door format C:...

En ik wil het best voor je doen.
Ik heb ook nog het één en ander liggen, kunnen we voor die kleine van je ook meteen een eigen pjoetertje bouwen.
Ik denk dat je kinderen en vrouwen bij apparaten met meer dan twee knoppen moet weghouden...

@Maarten: loose the fags!

Maarten
28-11-07, 19:59
Geplaatst door III Arbeidsintensief valt mee: dat is relatief.
Je zult Windows opnieuw moeten installen en je programma's

Onzin!
XP heeft een hele goede hardware herkenning, en heeft een grote database met stuurprogramma's.
Kortom, je vervangt de kaart, start op, en XP installeert de stuurprogramma's.
Je verhaal geldt voor win98, maar zeker niet meer onder XP.
En als het niet lukt om op te starten, dan doe je de oude kaart er weer in.
Je kunt de nieuwe kaart ook opstarten in Safe Mode, dan kun je tenminste werken.
Daarna kun je dan betere stuurprogramma's van de website halen.
Ik pleur al jaren allerlei hardware in XP, en heb zelden problemen. Het komt vaker voor dat de hardware stuk is, dan dat XP er niet mee overweg kan.
Mocht Coolass nog win98 hebben, dan moet je iets voorzichtiger zijn.


maar dat zou je om de zoveel tijd eigenlijk standaard moeten doen.
Windows is een zelf-vervuilend systeem.
Maak je geen gebruik van Norton Ghost, of Acronis True Image?
Meteen doen! Ik gebruik nog de oude Norton ghost 2003, maar die voldoet goed.

De techniek:
1. Je deelt je harde schijf in tweeen, bijvoorbeeld met Partition magic. (eerst foutcontrole doen vanuit Verkenner!)
2. Doe onderhoud: foutcontrole, virusscan, spyscan, temp internet files leegmaken, liefst een registry-cleaner.
3. Stel XP zo in, dat al je persoonlijke data op de D-schijf terecht komen: email, favorieten, de map Mijn Documenten, en je adresboek, e.a.
4. Verplaats alle persoonlijke data naar de D-schijf.
5. Maak met Ghost of True image een kopie van je complete C-schijf op je D-schijf. Dat wordt éen bestand, of een paar bestanden, waarvoor je een aparte map op je D-schijf maakt.

Om de paar maanden schrijf je die kopie terug, en doe je wat updates, klaar!
Dit is een geweldig systeem. De hele C-schijf wordt compleet schoongeveegd, en de kopie komt er voor in de plaats. Je hoeft niet te defragmenteren, virussen te scannen, of andere dingen. Wel moet je opnieuw instaleren, wat je sinds het maken van de kopie geinstalleerd hebt. Het mooiste is natuurlijk dit te doen met een verse installatie.
Wil je meer weten? Vraag maar?

Op deze manier kun je ook complete installaties overklonen van de ene PC naar de andere.
Ik installeer nooit meer XP. Ik heb Images in verschillende gradaties: Kale, geupdate, beetje software er op, meer software er op, enz..

Ik heb ook nog het één en ander liggen, kunnen we voor die kleine van je ook meteen een eigen pjoetertje bouwen.

Meteen een domeinnaam reserveren: www.peuterterreur.com.


Ik denk dat je kinderen en vrouwen bij apparaten met meer dan twee knoppen moet weghouden...
Ik beperk dat tot honden en katten.
Kinderen kun je rustig aan de PC houden, als je ghost gebruikt, Als ze iets verknallen, schrijf je een Image terug, klaar.

Met vrouwen kun je het opbouwen. Eerst een tredmolen. Als ze dat aankunnen, dan dagelijks aan de halsband uitlaten. Na 3 jaar kun je ze eigen kleren laten kopen. Daarna iets met éen knop. Ze mogen ook best een half uur per dag de keuken uit. Kwartiertje eigen mening per dag gunnen kan ook geen kwaad. Telefoon kan, maar gebruik dan een oude munttelefoon, waar jij de sleutel van de geldla van hebt.


@Maarten: loose the fags!
Do I suffer from fags?
Oops.. the smoking ones, yes.. Just want to be sure to die on time..

III
28-11-07, 22:08
Geplaatst door Maarten
Onzin!
XP heeft een hele goede hardware herkenning, en heeft een grote database met stuurprogramma's.
Kortom, je vervangt de kaart, start op, en XP installeert de stuurprogramma's.
Je verhaal geldt voor win98, maar zeker niet meer onder XP.
En als het niet lukt om op te starten, dan doe je de oude kaart er weer in.
Je kunt de nieuwe kaart ook opstarten in Safe Mode, dan kun je tenminste werken.
Daarna kun je dan betere stuurprogramma's van de website halen.
Ik pleur al jaren allerlei hardware in XP, en heb zelden problemen. Het komt vaker voor dat de hardware stuk is, dan dat XP er niet mee overweg kan.
Mocht Coolass nog win98 hebben, dan moet je iets voorzichtiger zijn.


Uitgeraaskalt nu?
Ja?
Ok: het ging over een nieuw moederbord, niet over een VGA-kaart.




Geplaatst door Maarten

Maak je geen gebruik van Norton Ghost, of Acronis True Image?
Meteen doen! Ik gebruik nog de oude Norton ghost 2003, maar die voldoet goed.

De techniek:
1. Je deelt je harde schijf in tweeen, bijvoorbeeld met Partition magic. (eerst foutcontrole doen vanuit Verkenner!)
2. Doe onderhoud: foutcontrole, virusscan, spyscan, temp internet files leegmaken, liefst een registry-cleaner.
3. Stel XP zo in, dat al je persoonlijke data op de D-schijf terecht komen: email, favorieten, de map Mijn Documenten, en je adresboek, e.a.
4. Verplaats alle persoonlijke data naar de D-schijf.
5. Maak met Ghost of True image een kopie van je complete C-schijf op je D-schijf. Dat wordt éen bestand, of een paar bestanden, waarvoor je een aparte map op je D-schijf maakt.

Om de paar maanden schrijf je die kopie terug, en doe je wat updates, klaar!
Dit is een geweldig systeem. De hele C-schijf wordt compleet schoongeveegd, en de kopie komt er voor in de plaats. Je hoeft niet te defragmenteren, virussen te scannen, of andere dingen. Wel moet je opnieuw instaleren, wat je sinds het maken van de kopie geinstalleerd hebt. Het mooiste is natuurlijk dit te doen met een verse installatie.
Wil je meer weten? Vraag maar?

Op deze manier kun je ook complete installaties overklonen van de ene PC naar de andere.
Ik installeer nooit meer XP. Ik heb Images in verschillende gradaties: Kale, geupdate, beetje software er op, meer software er op, enz..

Nee, dat wist ik niet. Ben beroepshalver met installaties in de weer geweest en heb er zeker zo'n 1000 gedaan. Wat dat betreft is het voor mij geen moeite, ik laat de computer het werk doen en doe zelf lekker wat anders.
Of dat in het arbeidsethos past?
Dat kan me dan weer niets schelen.
Nu líjkt het erop of ik wat doe voor de kost...
is dat niet al voldoende?
Toen ik nog vor bazen werkte deed ik dat altijd op basis van prestige.
Nou, mijn collega's niet hoor: die liepen er altijd de kantjes van af.
Waarom denk je dat ik nu eigen baas ben dan?
Vanwege het gemak?


Geplaatst door Maarten
Meteen een domeinnaam reserveren: www.peuterterreur.com.
Doet het niet die link...


Geplaatst door Maarten

Ik beperk dat tot honden en katten.
Kinderen kun je rustig aan de PC houden, als je ghost gebruikt, Als ze iets verknallen, schrijf je een Image terug, klaar.

Ik heb geen kinderen en dus ook geen ghost...
hihihi


Geplaatst door Maarten

Met vrouwen kun je het opbouwen. Eerst een tredmolen. Als ze dat aankunnen, dan dagelijks aan de halsband uitlaten. Na 3 jaar kun je ze eigen kleren laten kopen. Daarna iets met éen knop. Ze mogen ook best een half uur per dag de keuken uit. Kwartiertje eigen mening per dag gunnen kan ook geen kwaad. Telefoon kan, maar gebruik dan een oude munttelefoon, waar jij de sleutel van de geldla van hebt.

Vrouwen? Je kunt ook kippen houwen, of je tent verbouwen...


Geplaatst door Maarten

Do I suffer from fags?
Oops.. the smoking ones, yes.. Just want to be sure to die on time..

Eerste drie dagen zijn het ergste.
Dan een week of twee verder ontwennen en dan heb je het ergste gehad.
Zolang je gestopt blijft, ben je gestopt.
Na zeven jaar is elke cel in het lichaam al eens vervangen en ben je waarlijk clean.
Én zeven jaar ouder, dus er zit een limiet aan...

Mijn tip aan degenen die willen stoppen met roken: Ga bomen planten!

naam
29-11-07, 00:44
Geplaatst door Coolassprov MC
het was meer een algehele verkleuring die je vaak ziet als je VGA kabel niet geheel goed ingeplugd is.

nu moet ik nog aan een geschikt vga-kaart komen om em uit te proberen voor ik dat dure en arbeidsintensieve MB aanschaf

Ik heb nog wel een VGA kaartje voor je.

Maarten
29-11-07, 02:11
Geplaatst door III Uitgeraaskalt nu?
Ja?
Ok: het ging over een nieuw moederbord, niet over een VGA-kaart.

Klopt, het “arbeidsintensieve” waar Coolass het over had ging over het MoBo, niet over de VGA.
Maar ja, ik heb nu eenmaal DNA dat altijd gelijk heeft.. :hihi:
Een moederbord is namelijk net zo goed hardware die XP herkent, en waar ie drivers voor installeert.
Vaak hebben de moederbordfabrikanen voor XP niet eens meer speciale drivers, en dan hoef je dus niets meer te doen.
Wel zal zeker 2x gevraagd worden de PC opnieuw op te starten. Maar dan werkt dat. Tenminste: meestal wel. Je hoeft XP niet opnieuw te installeren.


Nee, dat wist ik niet. Ben beroepshalver met installaties in de weer geweest en heb er zeker zo'n 1000 gedaan. Wat dat betreft is het voor mij geen moeite, ik laat de computer het werk doen en doe zelf lekker wat anders.
Ja maar wacht even: een PC mooi installeren is veel meer werk. Updaten, configureren, dan de meest gebruikelijke software er op, alles afregelen en troep er uit. Virus, firewall, adobe reader, winrar, enz. Dan de software van de gebruiker. Dan schijven partitioneren, bestandslocaties naar de D-schijf zetten, data importeren. Ghost image maken. Dat kost al snel 2 dagen. Als je het echt mooi doet..

Ik kwam er bij toeval achter, dat het ook anders kon. In grote bedrijven installeren ze ook niet elke PC apart. En winkels klonen ook. Ik verdiepte me er een keer in. Microsoft heeft er een klein programma voor: Sysprep. Dan installeer je XP, en draait Sysprep, en dan sluit je af. En dan doe je de schijf in een andere PC, en dan dwingt Sysprep XP om zijn driverbase helemaal opnieuw samen te stellen.

Ik was dus druk bezig met schijven en PC's. En toen stak ik een keer de verkeerde schijf in een PC. Die was nog niet ge-sysprept. Ik schrok me dood. De machine stond 3 minuten te piepen. Toen moest ik opstarten, en piepe ie weer 3 minuten. Maar na nog een opstart werkt alles gewoon! En! Ik had mínder problemen dan met sysprep!

Sindsdien maak ik Ghost images. En die schrijf ik terug naar nieuwe harde schrijven. En die gaan een PC in, en dan werkt dat! En ik heb dus Images, waar meer of minder op zit: van kaal tot heel veel.
In 80-90% van de gevallen gaat het goed. En in de meeste gevallen waarin het fout gaat ligt het aan een afwijkende harde schijfconfiguratie. Dan moet je het Image even opnieuw terugschrijven, En dan haal je voor je opstart even alle overtollige harde schrijven en DVD-spelers er af. Meestal werkt het dan wel.


Of dat in het arbeidsethos past?
Dat kan me dan weer niets schelen.
Nu líjkt het erop of ik wat doe voor de kost...
is dat niet al voldoende?

Ja. Het leven hangt sowieso van de zelf-illusies aan elkaar. En zo hou je jezelf tenminste wel operationeel. :D



Toen ik nog vor bazen werkte deed ik dat altijd op basis van prestige.
Nou, mijn collega's niet hoor: die liepen er altijd de kantjes van af.
Waarom denk je dat ik nu eigen baas ben dan?
Vanwege het gemak?
Nee, ik ken dat. Ik kan helemaal niet tegen dat inefficiente gedoe, of tegen dingen die geen zin hebben. Ik wil er tegenaan kunnen, anders gaat je de zin over.


Doet het niet die link...
Nee, natuurlijk niet. :hihi: Het was een geintje: een domeinnaam, die Coolass voor zijn kindertjes kon aanvragen. :hihi:
De volgende doet het vermoedelijk ook niet: www.zelfmoordaanslagbaby.com.


Vrouwen? Je kunt ook kippen houwen, of je tent verbouwen...

Schei uit, het lukt me niet eens meer om vreedzaam met een pak koekjes samen te leven.
Na een half uur heb ik dan meer last van haar, dan zij van mij, en is de relatie uit wegens verdwenen partij. Praten helpt niet.

Eerste drie dagen zijn het ergste.
Dan een week of twee verder ontwennen en dan heb je het ergste gehad.
Zolang je gestopt blijft, ben je gestopt.
Na zeven jaar is elke cel in het lichaam al eens vervangen en ben je waarlijk clean.
Én zeven jaar ouder, dus er zit een limiet aan...

Mijn tip aan degenen die willen stoppen met roken: Ga bomen planten!

Ik zal er over denken. Maar in mijn geval is het eigenlijk de sjek die bestaansrecht heeft, en ik best nog dankzij zijn verslaving aan mij. Dit is erg hoor.


Ghost en True Image.
Doe er een experiment mee! Dat loont echt de moeite. Ook voor je eigen installatie.
Je kunt dan ook veel vrijer experimenteren en kloten, met hardware en software. Je hoeft niet voorzichtig meer te zijn. Als er iets fout gaat, dan schrijf je een Image terug, klaar. Ik zou echt niet meer zonder willen leven hoor. Dit is gewoon je garantie.

Ik zou Acronis True Image nemen. Die heeft de beste naam op dat kloon-gebied. Ik gebruik zelf Ghost, maar de nieuwste versies daarvan zijn misschien niet meer zo goed, en de oude kan problemen hebben met nieuwere machines. Ik heb net True Image versie 10. Maar ik heb er nog geen ervaring mee.
Als jij zegt: OK ik begin er aan, dan doe ik dat ook, en hebben we dit topic om er over te lullen. Of ik open er een nieuwe over. Het is best nieuws. En eigenlijk moet iedereen dit doen, zeker met nieuwe installaties. Mensen kunnen op deze manier echt alle softwarefouten repareren. Je hoeft niet meer naar de winkel, en hebt er niemand voor nodig.

Coolassprov MC
29-11-07, 09:22
Geplaatst door naam
Ik heb nog wel een VGA kaartje voor je.

Dankjewel.

III
29-11-07, 19:10
Geplaatst door Coolassprov MC
Dankjewel.

Woont die naam ook vlakbij?
Gaan we een keertje bij hem op de thee!
:wohaa:

Coolassprov MC
01-12-07, 10:08
Jongens, mijn computer draait weer met de Wil van Allah!

Slinger
01-12-07, 12:03
Geplaatst door Coolassprov MC
Jongens, mijn computer draait weer met de Wil van Allah!

Is dat een nieuw besturingssysteem?

Maarten
01-12-07, 12:31
Geplaatst door Coolassprov MC
Jongens, mijn computer draait weer met de Wil van Allah!

Zo mag ik het horen!

Wawazzet nou?

Coolassprov MC
02-12-07, 09:58
Geplaatst door Slinger
Is dat een nieuw besturingssysteem?

Nee, het is 50.000jaar ouder dan het heelal en de aarde.

Slinger
02-12-07, 10:19
Geplaatst door Coolassprov MC
Nee, het is 50.000jaar ouder dan het heelal en de aarde.

Relatief nog jong dus.

Coolassprov MC
02-12-07, 10:36
Geplaatst door Maarten
Zo mag ik het horen!

Wawazzet nou?


Geplaatst door Maarten
Zo mag ik het horen!

Wawazzet nou?

Zoals je begreep wilde ik het, koste wat het kost, niets laten kosten :stout:

bovendien is het zodat een moderner moederbord per definitie beter is dan die ik reeds heb; om maar nie te spreken over de tijd en moeite en onzekerheid die er schuilgaan de vervanging..

Om een lang verhaal kort te maken:

Op de website van asus bij het forum kwam ik ontelbare lotgenoten tegen; er was er eentje tussen die iets posen dat mijn PC redde..

Mn MB reageerde nergens op;
totdat ik alles van het MB verwijderde;
toen kreeg ik een tweetonig alarm dat leek op dat van een brandweerauto;
ik wist dat het MB in ieder geval nog leven aan boord had;
vervolgens verwijderde ik ook de BIOS-batterij voor een tijdje (halfuurtje?)

nu installeerde ik alleen het hoognodige in de volgende volgorde; CPU; geheugen en VGA; toen ik 'm aanstak zat ik gelijk in de BIOS!!!

Zonder batterij doet ie trouwens niks!!!

Coolassprov MC
02-12-07, 10:37
Geplaatst door Slinger
Relatief nog jong dus.

Ga nu maar weer sektarische joden knuffelen!

Moet je niet naar de kerk trouwens?

Slinger
02-12-07, 10:43
Geplaatst door Coolassprov MC
Ga nu maar weer sektarische joden knuffelen!


Doe jij dan hetzelfde met sjiďten?


Moet je niet naar de kerk trouwens?

Wij moeten niets, de Drieënige is alomaanwezig.

Coolassprov MC
02-12-07, 10:47
Geplaatst door Slinger
Doe jij dan hetzelfde met sjiďten?

leg eens uit


Geplaatst door Slinger
Wij moeten niets, de Drieënige is alomaanwezig.

enig is dat

Slinger
02-12-07, 10:52
Geplaatst door Coolassprov MC
leg eens uit



Als eerbetoon aan de grondleggers van de islam.

Coolassprov MC
02-12-07, 10:58
Geplaatst door Slinger
Als eerbetoon aan de grondleggers van de islam.

zoals altijd roep je meer vragen op dan je beantwoord

Slinger
02-12-07, 11:11
Geplaatst door Coolassprov MC
zoals altijd roep je meer vragen op dan je beantwoord

Nou, voor degenen die de oorsprong van de islam hebben bestudeerd is dit appeltje, eitje hoor.

Coolassprov MC
02-12-07, 11:13
Geplaatst door Slinger
Nou, voor degenen die de oorsprong van de islam hebben bestudeerd is dit appeltje, eitje hoor.

natuurlijk

III
02-12-07, 18:28
Ja, batterijtje even loshalen heb ik vaak genoeg gedaan om de BIOS te resetten.
Apart dat dat hier dus ook het geval was.
Zou je zo niet denken!
Gelukkig is het opgelost nu.
Heb je alle apperaten weer aan kunnen sluiten ook?