PDA

Bekijk Volledige Versie : Mensenrechten in Saoedi-Arabië



Slinger
28-11-07, 09:03
Hier wat feiten over het "beloofde land" voor sommigen:

Mensenrechten in Saoedi-Arabië (http://web.amnesty.org/report2006/sau-summary-eng)

M@riska
28-11-07, 09:56
Zeker het beloofd land, niet de inwoners. ;)

Slinger
28-11-07, 10:08
Geplaatst door M@riska
Zeker het beloofd land, niet de inwoners. ;)

Nou, Mariska, met de inwoners is natuurlijk ook niets mis. Het zijn mensen als jij en ik. Ik heb meer mijn twijfels over de wetten, instituties en dagelijkse politieke praktijk.

Coolassprov MC
28-11-07, 10:09
Geplaatst door Slinger
[B]..beloofde land...

Nee; die arabieren hebben daar altijd gewoond en hebben zich niet agressief parasitair ''gesetteld'' ten koste van de inheemse volkeren.

Trouwens; de enige die hier in heilstaten gelooft zijn het zionnazisten-clubje van je; het liefst ten koste van de inheemse volkeren.

Coolassprov MC
28-11-07, 10:13
Geplaatst door Slinger
Nou, Mariska, met de inwoners is natuurlijk ook niets mis. Het zijn mensen als jij en ik. Ik heb het meer mijn twijfels over de wetten, instituties en dagelijkse politieke praktijk.

Ik heb mijn twijfels over jouw consistentie.

Coolassprov MC
28-11-07, 10:14
Geplaatst door M@riska
Zeker het beloofd land, niet de inwoners. ;)

En zeer zeker niet het geroofde land..

Slinger
28-11-07, 10:17
Geplaatst door Coolassprov MC
Nee; die arabieren hebben daar altijd gewoond en hebben zich niet agressief parasitair ''gesetteld'' ten koste van de inheemse volkeren.

.

Ja, ze slagen er uitstekend in om het gebied absoluut 'schoon' te houden.

Coolassprov MC
28-11-07, 10:19
Geplaatst door Slinger
Hier wat feiten over het "beloofde land" voor sommigen:

Mensenrechten in Saoedi-Arabië (http://web.amnesty.org/report2006/sau-summary-eng)

Van dezelfde webstek:

Attacks by Israeli settlers in the Occupied Territories

Israeli settlers in the West Bank repeatedly attacked Palestinians and their property. They destroyed crops, cut down or burned olive trees, contaminated water reservoirs and prevented farmers from cultivating their land, in order to force them to leave. Such attacks increased during the olive harvest months of October and November.
In March and April, Israeli settlers spread toxic chemicals in fields around Palestinian villages in the southern Hebron Hills and near Salfit. The chemicals were spread in areas where Palestinian farmers graze their sheep, effectively depriving them of their livelihood. The farmers were forced to quarantine their flocks and stop using the milk, cheese and meat during the productive season.
On 16 October some 75 acres of olive groves belonging to Palestinian villagers near Salem in the northern West Bank were burned by Israeli settlers. Much of the villagers’ land was cut off from the village by a settlers’ road leading to the nearby Elon Moreh settlement. For years, Israeli settlers from Elon Moreh had prevented Palestinian villagers from accessing their land under threat of attacks.
Israeli settlers also attacked Israeli and international peace activists and human rights defenders who sought to document their attacks on Palestinians.
On 26 September settlers from the Havat Ma’on settlement outpost assaulted Israeli peace activists and a film crew. Ra’anan Alexanderovitch was severely beaten and injured by a settler armed with an M16 assault rifle, and some of the crew’s equipment was stolen by the attackers.
Israeli soldiers and police at times intervened to stop settlers attacking Palestinians, often when Israeli or international peace activists were present. However, in most cases they failed to intervene and often responded to settlers’ attacks by imposing further restrictions on the local Palestinian population, as demanded by the settlers.

Coolassprov MC
28-11-07, 10:20
Geplaatst door Slinger
Ja, ze slagen er uitstekend in om het gebied absoluut 'schoon' te houden.

etnisch schoon, ja.

een vuile klus die 60jaar geleden gefaald is.

Slinger
28-11-07, 10:21
Geplaatst door Coolassprov MC
Van dezelfde webstek:

Attacks by Israeli settlers in the Occupied Territories



Dit is niet relevant voor het onderwerp van het topic.

Coolassprov MC
28-11-07, 10:24
Geplaatst door Slinger
Dit is niet relevant voor het onderwerp van het topic.

Het onderwerp is niet ''mensenrechten''?

Slinger
28-11-07, 10:28
Geplaatst door Coolassprov MC
Het onderwerp is niet ''mensenrechten''?

Mensenrechten in Saoedi-Arabië

Coolassprov MC
28-11-07, 10:30
Geplaatst door Slinger
Mensenrechten in Saoedi-Arabië

Vanwaar je voorkeur voor het KSA; terwijl er landen op dezelfde webstek bij staan, waarmee vergeleken, het KSA op de Zevende Hemel lijkt?

O.a. landen die zich schuldig maken aan etnische zuivering die jij toejuicht?

Coolassprov MC
28-11-07, 10:32
Geplaatst door Coolassprov MC
..en hebben zich niet agressief parasitair ''gesetteld'' ten koste van de inheemse volkeren.


Geplaatst door Slinger
Ja, ze slagen er uitstekend in om het gebied absoluut 'schoon' te houden.

:hihi:

mark61
28-11-07, 12:02
Geplaatst door Coolassprov MC
Nee; die arabieren hebben daar altijd gewoond en hebben zich niet agressief parasitair ''gesetteld'' ten koste van de inheemse volkeren.

Nee, dat deden ze in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. En passant veroverden ze ook nog de halve toen bekende wereld. Wat een warhoofd ben jij ook.

Coolassprov MC
28-11-07, 12:07
Geplaatst door mark61
Nee, dat deden ze in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. En passant veroverden ze ook nog de halve toen bekende wereld. Wat een warhoofd ben jij ook.

Hebben we onze meneer alcoholverslaving ook weer..

knuppeltje
28-11-07, 13:04
Geplaatst door Coolassprov MC
Nee; die arabieren hebben daar altijd gewoond en hebben zich niet agressief parasitair ''gesetteld'' ten koste van de inheemse volkeren.

Trouwens; de enige die hier in heilstaten gelooft zijn het zionnazisten-clubje van je; het liefst ten koste van de inheemse volkeren.

Jawel, maar ze hadden destijds daar ook met hun legers moeten blijven.

knuppeltje
28-11-07, 13:08
Geplaatst door Coolassprov MC
Vanwaar je voorkeur voor het KSA; terwijl er landen op dezelfde webstek bij staan, waarmee vergeleken, het KSA op de Zevende Hemel lijkt?

O.a. landen die zich schuldig maken aan etnische zuivering die jij toejuicht?

Nou- toevallig gaat daar de topic over.
Over die andere zaak gaan er al tig.

Coolassprov MC
28-11-07, 13:20
Geplaatst door knuppeltje
Jawel, maar ze hadden destijds daar ook met hun legers moeten blijven.

Vraag aan Slinger wat ie van kontebonkertjes als jij vindt!

Coolassprov MC
28-11-07, 13:22
Geplaatst door knuppeltje
Nou- toevallig gaat daar de topic over.
Over die andere zaak gaan er al tig.

Heeft iemand jou wat gevraagd?

Slinger
28-11-07, 13:37
Als ik Cool zo hoor zie ik, wat respect voor de medemens betreft, een grote overeenkomst tussen de mentaliteit in Saoedi-Arabië en de mentaliteit van sommigen hier op dit forum.

knuppeltje
28-11-07, 13:40
Geplaatst door Coolassprov MC
Vraag aan Slinger wat ie van kontebonkertjes als jij vindt!

Dat zal me 'n rotzorg wezen, wat jij er van vindt ook trouwens.
Ik weet ook niet wat jouw kletspraat met die mensenrechten in SA te maken hebben, maar een geleerde geest als jij kan dat vast uitleggen.

knuppeltje
28-11-07, 13:41
Geplaatst door Coolassprov MC
Heeft iemand jou wat gevraagd?

Jij zou ook eens een normale vraag stellen.

Slinger
28-11-07, 13:44
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik heb mijn twijfels over jouw consistentie.

Hoe zo?

Coolassprov MC
28-11-07, 14:01
Geplaatst door Slinger
Als ik Cool zo hoor zie ik, wat respect voor de medemens betreft, een grote overeenkomst tussen de mentaliteit in Saoedi-Arabië en de mentaliteit van sommigen hier op dit forum.

Je hele topic is begonnen met de intentie om forumleden persoonlijk aan te vallen; dus waarom zou je offtopic moeten gaan?

Coolassprov MC
28-11-07, 14:03
Geplaatst door Slinger
Hoe zo?

Dat heb ik je al uitgelegd.

Mijn vragen aan jou staan nog open..

Coolassprov MC
28-11-07, 14:04
Geplaatst door knuppeltje
Jij zou ook eens een normale vraag stellen.

Wat de vraag ook wel of niet was; hij was niet aan jou gericht en dat wist je.

Slinger
28-11-07, 14:23
Om even opnieuw de aandacht op het onderwerp van de topic te richten:

Hier wat informatie over 'godsdienstvrijheid' in Saoedi-Arabië.

Open Doors (http://www.opendoors.nl/htm/?p=sa)

En hier nog een link (http://www.opendoors.nl/content/index.php?id=1&isocodeselect=sa)

knuppeltje
28-11-07, 14:41
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat de vraag ook wel of niet was; hij was niet aan jou gericht en dat wist je.

:schreeuw:

Coolassprov MC
28-11-07, 16:21
Geplaatst door Slinger
Om even opnieuw de aandacht op het onderwerp van de topic te richten:

Hier wat informatie over 'godsdienstvrijheid' in Saoedi-Arabië.

Open Doors (http://www.opendoors.nl/htm/?p=sa)

En hier nog een link (http://www.opendoors.nl/content/index.php?id=1&isocodeselect=sa)

Ik wil je in ieder geval feliciteren met je nobele streven om Arabieren als mensen te zien en hun hun hieruit voortvloeiende mensenrechten te willen gunnen; je kiest daarvoor om te beginnen binnen de Saoudische landsgrenzen; het is een begin en ik respecteer het.

Slinger
28-11-07, 16:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik wil je in ieder geval feliciteren met je nobele streven om Arabieren als mensen te zien en hun hun hieruit voortvloeiende mensenrechten te willen gunnen; je kiest daarvoor om te beginnen binnen de Saoudische landsgrenzen; het is een begin en ik respecteer het.

Nou, als ik zie hoe jij te keer gaat, ook in dit topic weer, is respect van jou me niet zo veel waard.

Coolassprov MC
28-11-07, 16:28
Geplaatst door Slinger
Nou, als ik zie hoe jij te keer gaat, ook in dit topic weer, is respect van jou me niet zo veel waard.

Nogmaals; ik ben blij dat je bereid bent om Arabieren als mensen te zien; en ze zelfs vergelijkt met jezelf; als we mogen aannemen dat dat laatste complimenteus op te vatten is..

M@riska
28-11-07, 16:34
http://www.cosgan.de/images/midi/muede/b010.gif

Coolassprov MC
28-11-07, 16:47
Geplaatst door M@riska
http://www.cosgan.de/images/midi/muede/b010.gif

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=233947

Hoe issie eigenlijk met jou?

warom negeer je mij?

ik ben toch lief?

Slinger
28-11-07, 16:48
Het zijn niet alleen christenen waar de Saoedi's zich tegen afzetten:

Sjiïten (http://nedernieuws.wordpress.com/2006/12/29/soennitische-geestelijke-haalt-uit-naar-sjiieten/)

Coolassprov MC
28-11-07, 16:54
Geplaatst door Slinger
Het zijn niet alleen christenen waar de Saoedi's zich tegen afzetten:

Sjiïten (http://nedernieuws.wordpress.com/2006/12/29/soennitische-geestelijke-haalt-uit-naar-sjiieten/)

Jouw warmte voor de medemens vult de koude leegte in de wereld.

M@riska
28-11-07, 18:30
Geplaatst door Coolassprov MC
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=233947

Hoe issie eigenlijk met jou?

warom negeer je mij?

ik ben toch lief?

Jij negeert mij al een paar dagen. :aanwal:

Maarten
28-11-07, 18:34
Geplaatst door Coolassprov MC
Jouw warmte voor de medemens vult de koude leegte in de wereld.
:hihi:
Dat weet je al als je die topictitel ziet.
Zodra het over de Arabische wereld gaat, staat binnen een mum van tijd centraal wie er de klootzak is, en bepaald niet de slachtoffers. Dat is joods.nl-achtig pavlovgedoe. Ze kunnen niet anders.

Schendingen worden interessant, wanneer er wat aan te doen is.
Het duidelijkste voorbeeld - ver boven alle andere verheven - is Israel, waar met gemak iets aan te doen zou zijn, als de wil bij de Europese leiders er zou zijn. Ze hoeven niet eens troepen te sturen, en het hoeft niet eens veel te kosten.
Kijk, en DAN wordt het interessant hoe groot de schendingen zijn, en wie daar allemaal voor verantwoordelijk zijn?

Maar SA? Het is goed dat er inventarisaties en rapporten van komen. Die worden op een gegeven moment wel bruikbaar. Maar het heeft nu helemaal niet zoveel zin om daarbij stil te staan.
Maar als je zoals Slinger niet eens meewerkt aan duidelijkheid over schendingen, waar Nederland zelf medeverantwoordelijk voor is, dan verlies je meteen ook alle crediet voor klachten over anderen.

Julien
28-11-07, 19:19
Geplaatst door Maarten
:hihi:
Dat weet je al als je die topictitel ziet.
Zodra het over de Arabische wereld gaat, staat binnen een mum van tijd centraal wie er de klootzak is, en bepaald niet de slachtoffers. Dat is joods.nl-achtig pavlovgedoe. Ze kunnen niet anders.

Schendingen worden interessant, wanneer er wat aan te doen is.
Het duidelijkste voorbeeld - ver boven alle andere verheven - is Israel, waar met gemak iets aan te doen zou zijn, als de wil bij de Europese leiders er zou zijn. Ze hoeven niet eens troepen te sturen, en het hoeft niet eens veel te kosten.
Kijk, en DAN wordt het interessant hoe groot de schendingen zijn, en wie daar allemaal voor verantwoordelijk zijn?

Maar SA? Het is goed dat er inventarisaties en rapporten van komen. Die worden op een gegeven moment wel bruikbaar. Maar het heeft nu helemaal niet zoveel zin om daarbij stil te staan.
Maar als je zoals Slinger niet eens meewerkt aan duidelijkheid over schendingen, waar Nederland zelf medeverantwoordelijk voor is, dan verlies je meteen ook alle crediet voor klachten over anderen.

Wat is jouw mening over de schendingen van de mensenrechten in Turkmenistan?
En in Myanmar?
En in Wit-Rusland?
En in Congo?
En in Nepal?

Oh, maar daar heb ik jou nooit over gehoord? Volgens jouw 'theorie' mag je nu helemaal geen mening hebben over de schendingen van de mensenrechten in Israel.. :moe:

Koala64
28-11-07, 19:25
Geplaatst door Julien
Wat is jouw mening over de schendingen van de mensenrechten in Turkmenistan?
En in Myanmar?
En in Wit-Rusland?
En in Congo?
En in Nepal?

Oh, maar daar heb ik jou nooit over gehoord? Volgens jouw 'theorie' mag je nu helemaal geen mening hebben over de schendingen van de mensenrechten in Israel.. :moe:

Die bestaan niet Julien.
Weet je toch?

Je mag van Maarten ook niets over de situatie in SA zeggen zonder EERST iets over de situatie in Israel gezegd te hebben. Ook al heb je 100 keer gezegd dat je de situatie daar verafschuwt, dan moet jij daar 101 keer van maken voordat je iets over SA mag zeggen.

:wat?!:

(kortom, negeren die hap) ;)

Maarten
28-11-07, 21:10
Geplaatst door Julien
Wat is jouw mening over de schendingen van de mensenrechten in Turkmenistan?
En in Myanmar?
En in Wit-Rusland?
En in Congo?
En in Nepal?

Oh, maar daar heb ik jou nooit over gehoord? Volgens jouw 'theorie' mag je nu helemaal geen mening hebben over de schendingen van de mensenrechten in Israel.. :moe:

Wie zijn mond niet open doet over schendingen van mensenrechten waar makkelijk iets aan te doen is, en waar Nederland zelfs een medeverantwoordelijkheid in heeft, die verliest elk moreel gezag om nog te klagen over allerlei dictatoriale regimes.

En het wordt erger, als Nederland daarbij vanwege eigen voorkeuren en internationale regels voor de vrede opzij schuift, en in de media een enorme trend is om de hele zaak onder de mat te vegen.

Iedereen op dit forum, die niet bijdraagt aan de duidelijkheid daar over als het ter sprake komt, is absoluut geen vriendje van de mensenrechten, behalve wanneer dat zo uit komt. En wie dat doet op Marokkaanse sites, waarvan bekend is dat die zaak zwaar kan liggen, die is verder qua moraal volkomen oninteressant.
Wat dat betreft is die kwestie Israel een uitstekende toetssteen. Ik zie het gewoon als toelatingstest. Wie zelfs die minimumnorm nog niet haalt, vind ik verder niet interessant.

Ik had mensenrechten een tijd als afstudeervak, en heb helemaal geen boodschap aan kritiek op dat punt van mensen met twijfelachtige moraal. Die achtergrond geeft je een fijne neus voor mensen die zich écht voor mensenrechten interesseren, en de volgevreten Nederlander voor wie de mensenrechten vooral een manier zijn om de eigen moraal mee te etaleren, en de eigen cultuur te prijzen, of om wat christelijk mededogen mee te mobiliseren. Daar stikt het hiervan op deze site, om van Slinger maar te zwijgen: dat is een propagandist zonder enige degelijke moraal op dat punt.

Ook leugenaars zoals jij vallen gewoon door de mand door die zaak. Je vragen hierboven zijn namelijk suggestief en gaan helemaal nergens over. Iedereen is namelijk tegen allerlei schendingen van de mensenrechten. Dat is het punt nooit. Het punt is altijd de mate van inzet voor de strijd daartegen, ofwel de bereidheid om wat moeite te doen, of om iets op te offeren? Al was het maar door te focussen op essentiele punten.
En wat voor indruk denk jij nou te maken, door die zaak tegen mij uit te spelen. Jij gebruikt die mensenrechten daarvoor. Dat is een prioriteit van nul komma niks. Je etaleert er dus alleen maar een beroerde moraal mee. Geldt ook voor Koala.

Het is een boel werk om eens te kijken naar de Nederlandse rol in zaken, maar ik zie hier vooral volgevreten betwetertjes, die vooral prioriteit voor hun eigen geblaat hebben.
Geef mij die moslims maar. Daar kom je tenminste mentaliteit en kloten tegen. Daar zie ik veel gedrevenheid voor de mensenrechten, maar niet bij die vele papautochtonen hier.

Mensenrechtendebatten in Nederland? Het gaat toch alleen maar over wat er mankeert in de moslimwereld? Homo's, gemepte vrouwen, burqa's e.a. Maar als het gaat over de echte grootschalige onderdrukking - waar de kern van de mensenrechten over gaat - daar is het stil over.

Als er 2 israelische militairen gekidnapped worden, dan is is er begrip voor de reacties, en wordt zelfs een complete oorlog niet veroordeeld. Maar als er 10.000 gekidnapte Palestijnen zonder behoorlijke vorm van proces gevangen zitten, dan doet dat hier niks. Voorbeelden zat. Nederland is tamelijk failliet wat ideeen over de mensenrechten betreft. Het is hier verworden tot een soort folklore, goed voor Verweggistan. Nederland begint zelfs onder vuur te liggen van mensenrechtenorganisaties, vanwege de infantiele houding tegenover moslims.

En wat wou je nou weten, grapjas? Hoe ik over Tibet denk?

Maarten
28-11-07, 21:11
Geplaatst door Koala64
Die bestaan niet Julien.
Weet je toch?

Je mag van Maarten ook niets over de situatie in SA zeggen zonder EERST iets over de situatie in Israel gezegd te hebben. Ook al heb je 100 keer gezegd dat je de situatie daar verafschuwt, dan moet jij daar 101 keer van maken voordat je iets over SA mag zeggen.

:wat?!:

(kortom, negeren die hap) ;)
Voor jou hetzelfde verhaal.

Koala64
28-11-07, 21:14
Geplaatst door Maarten
Voor jou hetzelfde verhaal.

Bullshit blijft bullshit.

Slinger
28-11-07, 21:19
Om het topic na dit te verwachten intermezzo nog weer enigszins te richten, hier een verhaal over de positie van de vrouw in Saoedi-Arabië:

Zoeken naar Nouf (http://www.ezzulia.nl/ferraris.html)

Maarten
28-11-07, 22:09
Als neao-nazi's klachten over joden hebben, kijk ik daar verder niet naar.
Als de israel-aanhang aandacht voor Tibet wil, negeer ik dat verder.
Als Slinger iets plaast over SA, dan kan ik kiezen tussen leedvermaak of neiging om te kotsen.

Terwijl ik het verhaal hiervoor typte, kondigde Al Jazeera een aflevering van Everywoman aan over de vervolging van verkrachte vrouwen in Saoudi Arabie, die daar 200 zweepslagen voor krijgen.
En daar ga ik dan op wachten. Daar steek ik dan wél aandacht in.
Al Jazeera heeft laten zien een degelijk club te zijn wat mensenrechten betreft, en dan hoef ik minder alert te zijn op addertjes onder het gras.

Julien
29-11-07, 00:34
Geplaatst door Maarten
Wie zijn mond niet open doet over schendingen van mensenrechten waar makkelijk iets aan te doen is, en waar Nederland zelfs een medeverantwoordelijkheid in heeft, die verliest elk moreel gezag om nog te klagen over allerlei dictatoriale regimes.

En het wordt erger, als Nederland daarbij vanwege eigen voorkeuren en internationale regels voor de vrede opzij schuift, en in de media een enorme trend is om de hele zaak onder de mat te vegen.

Iedereen op dit forum, die niet bijdraagt aan de duidelijkheid daar over als het ter sprake komt, is absoluut geen vriendje van de mensenrechten, behalve wanneer dat zo uit komt. En wie dat doet op Marokkaanse sites, waarvan bekend is dat die zaak zwaar kan liggen, die is verder qua moraal volkomen oninteressant.
Wat dat betreft is die kwestie Israel een uitstekende toetssteen. Ik zie het gewoon als toelatingstest. Wie zelfs die minimumnorm nog niet haalt, vind ik verder niet interessant.

Ik had mensenrechten een tijd als afstudeervak, en heb helemaal geen boodschap aan kritiek op dat punt van mensen met twijfelachtige moraal. Die achtergrond geeft je een fijne neus voor mensen die zich écht voor mensenrechten interesseren, en de volgevreten Nederlander voor wie de mensenrechten vooral een manier zijn om de eigen moraal mee te etaleren, en de eigen cultuur te prijzen, of om wat christelijk mededogen mee te mobiliseren. Daar stikt het hiervan op deze site, om van Slinger maar te zwijgen: dat is een propagandist zonder enige degelijke moraal op dat punt.

Ook leugenaars zoals jij vallen gewoon door de mand door die zaak. Je vragen hierboven zijn namelijk suggestief en gaan helemaal nergens over. Iedereen is namelijk tegen allerlei schendingen van de mensenrechten. Dat is het punt nooit. Het punt is altijd de mate van inzet voor de strijd daartegen, ofwel de bereidheid om wat moeite te doen, of om iets op te offeren? Al was het maar door te focussen op essentiele punten.
En wat voor indruk denk jij nou te maken, door die zaak tegen mij uit te spelen. Jij gebruikt die mensenrechten daarvoor. Dat is een prioriteit van nul komma niks. Je etaleert er dus alleen maar een beroerde moraal mee. Geldt ook voor Koala.

Het is een boel werk om eens te kijken naar de Nederlandse rol in zaken, maar ik zie hier vooral volgevreten betwetertjes, die vooral prioriteit voor hun eigen geblaat hebben.
Geef mij die moslims maar. Daar kom je tenminste mentaliteit en kloten tegen. Daar zie ik veel gedrevenheid voor de mensenrechten, maar niet bij die vele papautochtonen hier.

Mensenrechtendebatten in Nederland? Het gaat toch alleen maar over wat er mankeert in de moslimwereld? Homo's, gemepte vrouwen, burqa's e.a. Maar als het gaat over de echte grootschalige onderdrukking - waar de kern van de mensenrechten over gaat - daar is het stil over.

Als er 2 israelische militairen gekidnapped worden, dan is is er begrip voor de reacties, en wordt zelfs een complete oorlog niet veroordeeld. Maar als er 10.000 gekidnapte Palestijnen zonder behoorlijke vorm van proces gevangen zitten, dan doet dat hier niks. Voorbeelden zat. Nederland is tamelijk failliet wat ideeen over de mensenrechten betreft. Het is hier verworden tot een soort folklore, goed voor Verweggistan. Nederland begint zelfs onder vuur te liggen van mensenrechtenorganisaties, vanwege de infantiele houding tegenover moslims.

En wat wou je nou weten, grapjas? Hoe ik over Tibet denk?

Je kletst echt uit je nek jongen.

Als jij het lef hebt om een ander te beschuldigen van selectieve verontwaardiging, moet je toch echt eerst naar jezelf kijken. Ik hoor je nooit over mensenrechten in andere landen, maar ik hoor je wel atijd over Israel.
Het is je goed recht hoor, want ik ben van mening dat iedereen nu eenmaal z'n eigen mening heeft over wat hij persoonlijk het ergste vindt, voor de een is dat bezetting en voor de ander is dat vrouwenrechten.
Maar zodra je iemands terechte kritiek op de mensenrechtenschendingen in Saoedie Arabië gaat bagetelliseren, omdat die niet zoals jou een Israel-fetish heeft, dan ben je echt hypocriet bezig!

Maar waarom gaat het opeens over Israel, daar zijn al genoeg topics over. Het is droevig gesteld met de mensenrechten in Saoedie Arabië, laten we het daar weer over hebben.

Coolassprov MC
29-11-07, 09:42
Geplaatst door Julien
Je kletst echt uit je nek jongen.

Als jij het lef hebt om een ander te beschuldigen van selectieve verontwaardiging, moet je toch echt eerst naar jezelf kijken. Ik hoor je nooit over mensenrechten in andere landen, maar ik hoor je wel atijd over Israel.
Het is je goed recht hoor, want ik ben van mening dat iedereen nu eenmaal z'n eigen mening heeft over wat hij persoonlijk het ergste vindt, voor de een is dat bezetting en voor de ander is dat vrouwenrechten.
Maar zodra je iemands terechte kritiek op de mensenrechtenschendingen in Saoedie Arabië gaat bagetelliseren, omdat die niet zoals jou een Israel-fetish heeft, dan ben je echt hypocriet bezig!

Maar waarom gaat het opeens over Israel, daar zijn al genoeg topics over. Het is droevig gesteld met de mensenrechten in Saoedie Arabië, laten we het daar weer over hebben.

Als je stopt met diesel en benzine tanken is het zo afgelopen met jouw verachte regimes in venezuela en ksa.

Coolassprov MC
29-11-07, 09:49
Geplaatst door Julien
Ik hoor je nooit over mensenrechten in andere landen, maar ik hoor je wel atijd over Israel.
Het is je goed recht hoor, want ik ben van mening dat iedereen nu eenmaal z'n eigen mening heeft over wat hij persoonlijk het ergste vindt, voor de een is dat bezetting en voor de ander is dat vrouwenrechten.
Maar zodra je iemands terechte kritiek op de mensenrechtenschendingen in Saoedie Arabië gaat bagetelliseren, omdat die niet zoals jou een Israel-fetish heeft, dan ben je echt hypocriet bezig!

Maar waarom gaat het opeens over Israel, daar zijn al genoeg topics over. Het is droevig gesteld met de mensenrechten in Saoedie Arabië, laten we het daar weer over hebben.

Zolang je de misdaden tegen de Palestijnen toejuicht zullen we je confronteren met je hypocrisie die jou vertelt dat je de rechten van arabieren onder 1 der langste en meest brutaal onderhouden buitenlandse militaire bezetting weg moet cijferen tegen die van arabieren onder arabisch regime..

Julien
29-11-07, 11:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Zolang je de misdaden tegen de Palestijnen toejuicht zullen we je confronteren met je hypocrisie die jou vertelt dat je de rechten van arabieren onder 1 der langste en meest brutaal onderhouden buitenlandse militaire bezetting weg moet cijferen tegen die van arabieren onder arabisch regime..

Ten eerste juich ik de Israelische misdaden niet toe, ook nooit gedaan. Ten tweede, gaat het nu over de mensenrechtenschendingen in Saoedie arabië. Iedereen mag daar een mening over hebben, los van zijn of haar mening over het Palestijnse conflict. Jij en Maarten gaan niet ff in het hoofd van elke prikker kijken. Jullie zijn niet eens moderators, dus flikker dan liever op uit dit topic !

Nogmaals, ik ga jou ook niet om je mening over de Soedanese misdaden vragen, voordat je mag reageren in een topic over Israel?

Coolassprov MC
29-11-07, 11:29
Geplaatst door Julien
Ten eerste juich ik de Israelische misdaden niet toe, ook nooit gedaan.

Je keurt ze ook zeker niet af.


Geplaatst door Julien
Ten tweede, gaat het nu over de mensenrechtenschendingen in Saoedie arabië.

Dat volk van KSA zijn arabieren; hetzelfde volk waarvan de rechten door jou en hersenloze kornuiten ontkend wordt in de rest van de wereld.


Geplaatst door Julien
Iedereen mag daar een mening over hebben, los van zijn of haar mening over het Palestijnse conflict.

Meningen zijn als achterwerken; iedereen hebt er minstens eentje.


Geplaatst door Julien
Jij en Maarten gaan niet ff in het hoofd van elke prikker kijken.

Geloof me; bij jou en bij supersick valt er niets te zien.


Geplaatst door Julien
Jullie zijn niet eens moderators, dus flikker dan liever op uit dit topic !

Opflikkeren doe ik zelden op commando.


Geplaatst door Julien
Nogmaals, ik ga jou ook niet om je mening over de Soedanese misdaden vragen, voordat je mag reageren in een topic over Israel?

Jij en jouw conruiten doen niets anders.

Julien
29-11-07, 11:43
Geplaatst door Coolassprov MC
Je keurt ze ook zeker niet af.
Niet waar. Citaat a.u.b.!


Dat volk van KSA zijn arabieren; hetzelfde volk waarvan de rechten door jou en hersenloze kornuiten ontkend wordt in de rest van de wereld.
Niet waar. Citaat a.u.b.!


Meningen zijn als achterwerken; iedereen hebt er minstens eentje.
En op een forum is het de bedoeling dat iedereen zijn mening naar voren brengt. Dat jij en Maarten een mening alleen accepteren als iemand hetzelfde denkt als jullie is belachelijk.


Geloof me; bij jou en bij supersick valt er niets te zien.
Vergelijk nou eens mijn reacties met jouw reacties. Je zult zien wie hier de hersenloze sukkel is. Jouw inhoudelijke argumenten, langer dan 1 alinea, zijn op 1 hand te tellen.

Overigens nam ik het op voor Slinger, niet omdat ik het met hem eens ben wat betreft Israel (:moe: hoe simpel kun je zijn als je dat denkt), maar omdat jij en Maarten het topic verpesten en onzin uitkramen door met de Palestijnen te komen..


Opflikkeren doe ik zelden op commando.
In de forumregels staat dat je niet voortdurend offtopic mag gaan, dus opflikkeren lijkt me voor jou terecht.


Jij en jouw conruiten doen niets anders.
Niet waar. Citaat a.u.b.!

Coolassprov MC
29-11-07, 12:22
Geplaatst door Julien
In de forumregels staat dat je niet voortdurend offtopic mag gaan, dus opflikkeren lijkt me voor jou terecht.

In de forumregels staat ook dat je geen topics mag openen over de ruggen van anderen; jullie specialiteit.

Die palestijnen zijn arabieren; arabieren wiens rechten met voeten getreden worden; en dat is vreemd als je over de ruggen van dezelfde arabieren binnen andere landsgrenzen denkt te kunnen scoren.

Hetzelfde topic dus!

Maarten
29-11-07, 13:32
Geplaatst door Julien Als jij het lef hebt om een ander te beschuldigen van selectieve verontwaardiging, moet je toch echt eerst naar jezelf kijken. Ik hoor je nooit over mensenrechten in andere landen, maar ik hoor je wel atijd over Israel.
De verschillen met andere kwesties zijn dus ook heel groot.
Dat ga ik in dit topic niet allemaal opnieuw uitleggen, want het gaat hier over SA. Paar dingen : Inzake Israel is er Nederlandse medeverantwoordelijkheid voor de oorzaken, en voor acuut leed, enz. En er is ook makkelijk wat aan te doen, maar dat gebeurt niet want Europa wil niet. enz enz.


Het is je goed recht hoor, want ik ben van mening dat iedereen nu eenmaal z'n eigen mening heeft over wat hij persoonlijk het ergste vindt, voor de een is dat bezetting en voor de ander is dat vrouwenrechten.

Maar zodra je iemands terechte kritiek op de mensenrechtenschendingen in Saoedie Arabië gaat bagetelliseren, omdat die niet zoals jou een Israel-fetish heeft, dan ben je echt hypocriet bezig!
Dat zou het geval zijn, als het onderwerp was: “schendingen van mensenrechten overal ter wereld, en verontwaardiging”.
Inzake Israel gaat het vooral om de tegenwerking bij de duidelijkheid er over door westerlingen. Heel erg veel westerlingen. Daarom is het een prima testcase voor wie zich werkelijk wat gelegen laat liggen aan de mensenrechten.
Dat merk je snel genoeg. Als mensen informatie krijgen, en dan blijven volharden in hypocrisie en manipulatie, dan ontbreekt de wil en de werkelijke interesse gewoon.

Maar waarom gaat het opeens over Israel, daar zijn al genoeg topics over. Het is droevig gesteld met de mensenrechten in Saoedie Arabië, laten we het daar weer over hebben.

Daar had jij het helemaal niet over. Je had nog helemaal niets gepost hier, totdat je over mij kon zeuren. Je laat dus weer zien zo'n manipulator te zijn. En dat doe je voortdurend. Voor mensenrechten moet je absoluut niet bij jou zijn.

Maarten
29-11-07, 13:51
Geplaatst door Julien

Overigens nam ik het op voor Slinger, niet omdat ik het met hem eens ben wat betreft Israel (:moe: hoe simpel kun je zijn als je dat denkt), maar omdat jij en Maarten het topic verpesten en onzin uitkramen door met de Palestijnen te komen..
Ik denk dat jij de essentie daarvan helemaal niet begrijpt. Ik laat hier voortdurend zien, dat zoláng die kwestie voortduurt, dat je dan werkelijk met ALLES in moeilijkheden komt!!

Vind jij eigenlijk ook niet, dat de westerse systemen eigenlijk best goed zijn, en dat de mensheid daar hoop aan zou moeten kunnen ontlenen? Dat zou zo zijn, als ze behoorlijk toegepast zouden worden. Dat is in zeer veel gevallen niet zo. En daarmee worden die systemen steeds onverkoopbaarder. Israel is daar werkelijk het grootste schoolvoorbeeld van.

Ik liet nog maar eens zien, in het topic over die verkrachte vrouw in SA, hoe je qua moraal in moeilijkheden komt door die zaak, en postte hier:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3466705#post3466705
Nog even en je krijgt helemaal niks meer verkocht aan westerse beschaving, gewoon door domheid, selevtiviteit, en hypocrisie. Nederland blijkt veel eerder een eilandje met een moraalfolklore te zijn, dan dat het werkelijk ergens voor staat. Daar waarschuw ik voor. Nederland ondergraaft zichzelf ontzettend met die Israelische kwestie. Die heeft een hele negatieve invloed op heel veel dingen. En voor veel moslims is het werkelijk een grabbelton voor wat er allemaal niet deugt aan Nederland. Die winnen vele debatten makkelijk. Geen enkele zaak is ook zo schadelijk voor de steun voor de mensenrechten in het algemeen.

Charlus
29-11-07, 14:37
Geplaatst door Maarten
<...>Nederland ondergraaft zichzelf ontzettend met die Israelische kwestie.
Ach, welnee man.

Die heeft een hele negatieve invloed op heel veel dingen.
Ach, welnee man. Daar heb je die dingen ook weer, wat zeg ik: heel veel dingen. Niet ontzettend veel dingen?

En voor veel moslims is het werkelijk een grabbelton voor wat er allemaal niet deugt aan Nederland.
Ach, welnee man.

Die winnen vele debatten makkelijk.<...>
Ach, welnee man. Waar spelen die debatten zich eigenlijk af? In jouw verhitte dromen? Ik mis ze elke keer, vreemd genoeg. Wschnl. doel je op de gelegenheden waarbij jij als onafhankelijk waarnemer weer eens een of andere mafkees tot grote winnaar van maroc.nl uitroept.

Julien
29-11-07, 17:34
Geplaatst door Coolassprov MC
In de forumregels staat ook dat je geen topics mag openen over de ruggen van anderen; jullie specialiteit.

Die palestijnen zijn arabieren; arabieren wiens rechten met voeten getreden worden; en dat is vreemd als je over de ruggen van dezelfde arabieren binnen andere landsgrenzen denkt te kunnen scoren.

Hetzelfde topic dus!

Wie is 'jullie'?

En in plaats van te komen met bewijzen voor je onterechte beschuldigingen richting mij, kom je met nieuwe onterecte beschuldigingen. Je bent gewoon niet meer serieus te nemen..

Trouwens de enige die topics misbruikt over de rug van anderen dat ben jij, dat heb je al toegegeven in mijn topic dat o.a. jouw hypocrisie m.b.t. kindermisbruik aantoonde.

Maarten en jij moeten eens ophouden met bepalen wat iedere prikker wel of niet moet denken. Jullie leven echt in een bekrompen zwart-wit wereldbeeld. Niet iedereen die anders dan jullie denkt, is gelijk een vriend van Israel. Dat je geen mening mag hebben over mensenrechtenschendingen in Saoedie arabië (die overduidelijk zijn) als je niet eerst duidelijk je mening over Israel hebt verondigd (zoals Maarten wil) is toch echt de meest belachelijke uitspraak die ik ooit op een forum ben tegengekomen :maf:

H.P.Pas
29-11-07, 17:47
Geplaatst door Julien
Je bent gewoon niet meer serieus te nemen.


Precies.
Negeren dus.