PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders wil filmpje maken



Amchaque
28-11-07, 16:04
http://msn.anp.nl/msn/nieuws.do?action=article&id=5215480

Zorgen over islamfilm van Wilders
DEN HAAG - Het kabinet maakt zich zorgen over de reacties op een provocerende film waar Geert Wilders aan werkt. De ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken hebben de PVV-leider in een gesprek gewezen op de risico's van zijn filmplannen.

,,Er zijn maatregelen genomen voor het geval er een heftige discussie volgt op de film'', zei een woordvoerder van minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) woensdag naar aanleiding van berichtgeving in de Telegraaf. De zegsman voegde daar aan toe dat het Wilders vrij staat om zijn mening te uiten.

De PVV-fractievoorzitter bevestigt dat hij werkt aan een film. Daarin wordt de koran neergezet als een fascistisch boek.

Maurice
28-11-07, 17:51
Moslimraad gaat actie tegen Wilders-film ondernemen



Gepost door Rob (R@b) - Bron: NOS / Het Parool
Gepubliceerd: woensdag 28 november 2007 @ 17:07.

De Nederlandse Moslimraad (NMR) heeft vandaag juridische stappen aangekondigd om de omstreden Koran-film die PVV-leider Geert Wilders wil maken en uitzenden, tegen te houden. Ook wil de NMR campagne voeren om een tegengeluid te laten horen. ''Ik denk niet dat Wilders de Koran heeft gelezen, evenals het Wetboek van Strafrecht, want discrimineren mag niet'', aldus de voorzitter van de raad.

De Moslimraad zegt het ergste te vrezen als Wilders daadwerkelijk met een film over de Koran komt, waarin de PVV-leider wil aantonen dat de Koran een fascistisch boek is. De raad is bang dat er rellen komen, zoals in Frankrijk.

NMR-voorzitter Abdelmajid Khairoun betreurt de plannen van Wilders ten zeerste: ''Hij blijft maar blijft provoceren. We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Het laatste woord is dan aan de jongens op straat. Die kunnen wij dan niet meer tegenhouden, kijk naar Frankrijk'', zegt de voorzitter.

Wilders kwetst volgens Khairoun niet alleen moslims, maar heel Nederland. Hij verwacht veel negatieve reacties uit het buitenland. ''Andere landen zullen het niet begrijpen. Ik ben bang dat veel Nederlandse producten geboycot zullen worden, net als bij de Deense spotprenten affaire.''

Een andere overkoepelende Nederlandse moslimorganisatie, het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) wilde vandaag niet reageren op de plannen van Wilders. ''Het is niet de eerste keer dat Wilders iets negatiefs over de Koran zegt, meer wil ik voorlopig niet zeggen'', aldus voorzitter Driss el Boujoufi.



http://frontpage.fok.nl/nieuws/84782

Divine_70
28-11-07, 18:49
Boycotten die Nederlanders. :jammer:

IbnRushd
28-11-07, 19:18
Wilders begint steeds meer op Hitler te lijken. Ben benieuwd hoe ver hij mag gaan, en dat allemaal in de naam van vrijheid van meningsuiting.

Wizdom
28-11-07, 19:41
Geplaatst door IbnRushd
Wilders begint steeds meer op Hitler te lijken. Ben benieuwd hoe ver hij mag gaan, en dat allemaal in de naam van vrijheid van meningsuiting.

Wilders is fascist en probeert dat te verhullen door te ageren tegen een kwetsbare minderheid in het land....


De fascist solliciteert naar een hoop ellende....

Er is een Islam uitdrukking die zegt... Er komt een moment in het leven van een mier dat deze niet meer tevreden is over zijn manier van leven... Hij begint zich te beklagen en te mopperen... Op dat moment geeft de Schepper de mier vleugels waardoor deze even denkt dat deze zich bevrijdt uit het juk van de dagelijkse sleur.... Net op het moment dat de mier zich gelukkig prijst omdat deze zich met gespreide vleugels de lucht in gaat... Komen de vogels langs om dit heerlijk maaltje te nuttigen...

Wizdom
28-11-07, 19:44
Geplaatst door Divine_70
Boycotten die Nederlanders. :jammer:

Shell uit Nigeria geflikkert...?

Olive Yao
28-11-07, 21:28
We kunnen verwachten dat het een zinloos filmpje zal zijn. Het beste is misschien het te negeren.

Daarbij een effectieve tegenactie in de media. Film die goede dingen van moslims in Nederland en de rest van de wereld laat zien bijvoorbeeld.

Daar wordt het toch wel eens tijd voor.

Qaiys
28-11-07, 21:38
We weten allemaal dat israel en de zionistische lobby hierachter zitten, maar we houden onze mond dicht.

Joesoef
28-11-07, 21:52
Geplaatst door Qaiys
We weten allemaal dat israel en de zionistische lobby hierachter zitten, maar we houden onze mond dicht.


Nu geef je ze echt teveel eer......

Qaiys
28-11-07, 21:59
AIVD vermoedde instructies Wilders

door de redactie
wo 09 mei 2007, 04:30


AMSTERDAM - Volgens goed geïnformeerde bronnen was de AIVD zeer geïnteresseerd in de warme banden die Wilders leek te hebben met de vertegenwoordigers van Israël.

"De dienst vermoedde zelfs dat Wilders op de ambassade instructies kreeg voor diens werk in de Kamer. Het frustreerde hen enorm dat zij niet konden achterhalen wat er binnen het ambassadegebouw werd besproken. Eigenlijk wilden ze om die reden afluisterapparatuur plaatsen, maar dat is in de Israëlische ambassade onmogelijk", aldus een ingewijde. Binnen de AIVD zou de afgelopen jaren grote onenigheid zijn ontstaan over 'politiek getinte activiteiten' van de dienst. Met name het middenkader verzette zich tegen deze werkzaamheden, waarvan het volgen van Wilders maar één voorbeeld zou zijn.

Het AIVD-dossier met alle geregistreerde bezoeken zou door de dienst achter de hand zijn gehouden om het in een later stadium tegen Wilders te kunnen inzetten.

Onlangs ontstond commotie over een geheim gesprek dat Wilders had bij de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding over de ophef in de Arabische wereld na Wilders' felle kritiek op de islam.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/63259381/AIVD_vermoedde_instructies_Wilders.html

Slinger
28-11-07, 22:10
Jongens, wat een gepiep allemaal, ruwweg onder te verdelen in twee soorten, namelijk de Nederlanders die bang zijn voor hun handelswinsten en moslims die bang zijn dat de waarheid over hun geloof wordt gezegd. Erg aandoenlijk allemaal.

IbnRushd
28-11-07, 22:16
Geplaatst door Olive Yao
We kunnen verwachten dat het een zinloos filmpje zal zijn. Het beste is misschien het te negeren.

Daarbij een effectieve tegenactie in de media. Film die goede dingen van moslims in Nederland en de rest van de wereld laat zien bijvoorbeeld.

Daar wordt het toch wel eens tijd voor.

Geen nieuws is goed nieuws. Slecht nieuws ís nieuws.
Een bericht over moslims is doorgaans slecht nieuws. Moslims is voor veel niet-moslims een term dat nauw verband heeft met al-Qaida, dus een woord met een negatieve connotatie. Daar kun je moeilijk goed nieuws aankoppelen. En ik durf te wedden dat veel niet-moslims daar dik tevreden over zijn. Eindelijk iets om te haten. En om het even af te maken, op maroc.nl zijn er genoeg islamhaters, alleen die laten het niet merken.

Hebben jullie echt een hekel aan Wilders, ga dan tegen hem demonstreren.

IbnRushd
28-11-07, 22:17
Geplaatst door Slinger
.. en moslims die bang zijn dat de waarheid over hun geloof wordt gezegd. Erg aandoenlijk allemaal.

Tuurlijk. Dr. Prof. Wilders, de welbekende islamoloog, gaat de moslims even vertellen wat de islam is. Kan het nog dommer? Gewoon een vraagje hoor.

super ick
28-11-07, 22:22
Geplaatst door Qaiys
We weten allemaal dat israel en de zionistische lobby hierachter zitten, maar we houden onze mond dicht.

Zozo wat een verkapte bedreigingen heb ik al gelezen zeg.
Dreigen met geweld ala Frankrijk waar geschoten wordt op de politie.
Een parlementarier die met Hitler vergeleken wordt.
Ga er lekker bovenop heren en maak zijn partij nog groter dan hij al is. Hij lacht zich de thypus want het interesseert hem geen moer als het een zooitje wordt.
Leer maar liever te leven met medemensen die echt geen enkele boodschap hebben aan de Islam, er niets mee te maken willen hebben en er geen enkel probleem mee hebben als er een opinierende film komt over de Koran.
Er komt voldoende publiciteit om de andere kant van de Islam te laten zien als je wilt hoor. Er is geen rechter in Nederland die de film zou verbieden. Lees de Nederlandse grondwet er maar eens op na. Het hebben van geloof is geen enkele legitimatie voor geweld! Alleen die bedreigingen al. It makes me sick.
Persoonlijk hoeft die film er van mij echt niet te komen. Maar als iemand hem wil maken is dat niet verboden. So simple is that.
Ik geloof ook niet dat de Turkse groenteboer of de Marokkaanse bakker mijn auto in de fik komt steken. Het lijkt er veel op dat de probleemjeugd ingezet wordt als een soort rebbellenleger.
Gekker moet het niet worden.

Bart
28-11-07, 22:26
Geplaatst door Wizdom
Wilders is fascist en probeert dat te verhullen door te ageren tegen een kwetsbare minderheid in het land....


De fascist solliciteert naar een hoop ellende....

Er is een Islam uitdrukking die zegt... Er komt een moment in het leven van een mier dat deze niet meer tevreden is over zijn manier van leven... Hij begint zich te beklagen en te mopperen... Op dat moment geeft de Schepper de mier vleugels waardoor deze even denkt dat deze zich bevrijdt uit het juk van de dagelijkse sleur.... Net op het moment dat de mier zich gelukkig prijst omdat deze zich met gespreide vleugels de lucht in gaat... Komen de vogels langs om dit heerlijk maaltje te nuttigen...

Ach, volgens mij hebben we in Nederland een regel die zegt "vrijheid van meningsuiting". En in een andere thread heb jij je zojuist hard gemaakt voor de stelling "regel is regel" en iedereen moet dat respecteren. Dus wat verkondig je hier nou? Toch een beetje hypocriete instelling van de heer Wizdom?

Slinger
28-11-07, 22:27
Geplaatst door IbnRushd
Tuurlijk. Dr. Prof. Wilders, de welbekende islamoloog, gaat de moslims even vertellen wat de islam is. Kan het nog dommer? Gewoon een vraagje hoor.

Om van te voren al hetgeen iemand misschien gaat zeggen dom te noemen, noem ik kortzichtig. Maar afgezien daarvan, dom of niet, Wilders heeft gewoon het recht om te zeggen wat hij wil.

IbnRushd
28-11-07, 22:33
Geplaatst door Slinger
Om van te voren al hetgeen iemand misschien gaat zeggen dom te noemen, noem ik kortzichtig. Maar afgezien daarvan, dom of niet, Wilders heeft gewoon het recht om te zeggen wat hij wil.

Ach weer zo'n ignorant antwoord. Wilders heeft 't volgende gezegd: ',verschrikkelijk en fascistisch'' boek dat mensen nog altijd inspireert tot ,,verschrikkelijke'' daden.

,,Ik hoop dat het de ogen van mensen opent dat de Koran à la Mein Kampf verboden moet worden'', zei Wilders.

En daar gaat dhr. Wilders een film over maken. En dat is voor jou de waarheid hé. Je mag best uitkomen en je gevoelens over de islam hier kenbaar maken.

Qaiys
28-11-07, 22:37
Geplaatst door super ick
Zozo wat een verkapte bedreigingen heb ik al gelezen zeg.
Dreigen met geweld ala Frankrijk waar geschoten wordt op de politie.
Een parlementarier die met Hitler vergeleken wordt.
Ga er lekker bovenop heren en maak zijn partij nog groter dan hij al is. Hij lacht zich de thypus want het interesseert hem geen moer als het een zooitje wordt.
Leer maar liever te leven met medemensen die echt geen enkele boodschap hebben aan de Islam, er niets mee te maken willen hebben en er geen enkel probleem mee hebben als er een opinierende film komt over de Koran.
Er komt voldoende publiciteit om de andere kant van de Islam te laten zien als je wilt hoor. Er is geen rechter in Nederland die de film zou verbieden. Lees de Nederlandse grondwet er maar eens op na. Het hebben van geloof is geen enkele legitimatie voor geweld! Alleen die bedreigingen al. It makes me sick.
Persoonlijk hoeft die film er van mij echt niet te komen. Maar als iemand hem wil maken is dat niet verboden. So simple is that.
Ik geloof ook niet dat de Turkse groenteboer of de Marokkaanse bakker mijn auto in de fik komt steken. Het lijkt er veel op dat de probleemjeugd ingezet wordt als een soort rebbellenleger.
Gekker moet het niet worden.

Als je mij citeert verwacht ik wel dat je inhoudelijk reageert. Aan je bange gebrabbel en losse flodders die niet op mijn citaat ingaan heb ik niets.

Slinger
28-11-07, 22:41
Geplaatst door IbnRushd
Ach weer zo'n ignorant antwoord. Wilders heeft 't volgende gezegd: ',verschrikkelijk en fascistisch'' boek dat mensen nog altijd inspireert tot ,,verschrikkelijke'' daden.

,,Ik hoop dat het de ogen van mensen opent dat de Koran à la Mein Kampf verboden moet worden'', zei Wilders.

En daar gaat dhr. Wilders een film over maken. En dat is voor jou de waarheid hé. Je mag best uitkomen en je gevoelens over de islam hier kenbaar maken.

Zeg eens Ibn, wanneer heb je mij de koran fascistisch horen noemen? Ook heb je mij nooit horen zeggen dat het boek verboden moet worden. Maar ik vind wel dat over religieuze boeken in het algemeen gediscussieerd mag worden en ook dat ze van hun voetstuk mogen worden gehaald. En ik respecteer de islam, maar ik vind dat er best iets over gezegd mag worden.

IbnRushd
28-11-07, 22:48
Geplaatst door Slinger
Zeg eens Ibn, wanneer heb je mij de koran fascistisch horen noemen? Ook heb je mij nooit horen zeggen dat het boek verboden moet worden. Maar ik vind wel dat over religieuze boeken in het algemeen gediscussieerd mag worden en ook dat ze van hun voetstuk mogen worden gehaald.

Hoezo? Jij had het in de eerste instantie over 'waarheid', waar de moslims bang voor moesten zijn? En dan mij kortzichtig noemen, terwijl je dezelfde fout maakt. Maar zelfs daar ging ik even niet vanuit, want het leek er even op dat jij wel de waarheid over Wilders film in pacht had?

Slinger
28-11-07, 22:57
Geplaatst door IbnRushd
Hoezo? Jij had het in de eerste instantie over 'waarheid', waar de moslims bang voor moesten zijn? En dan mij kortzichtig noemen, terwijl je dezelfde fout maakt. Maar zelfs daar ging ik even niet vanuit, want het leek er even op dat jij wel de waarheid over Wilders film in pacht had?

In de eerste plaats zei ik niet dat moslims bang moeten zijn voor de waarheid. Bovendien heb ik jou niet kortzichtig genoemd. Ook weet ik echt niet van te voren wat Wilders in die film allemaal zal beweren, maar ik denk wel dat hij de waarheid zal zeggen, want hij neemt geen blad voor de mond. Ik hoef toch niet nogmaals te zeggen dat wat Wilders zegt mijn waarheid niet hoeft te zijn?

IbnRushd
28-11-07, 23:10
Geplaatst door Slinger
In de eerste plaats zei ik niet dat moslims bang moeten zijn voor de waarheid. Bovendien heb ik jou niet kortzichtig genoemd. Ook weet ik echt niet van te voren wat Wilders in die film allemaal zal beweren, maar ik denk wel dat hij de waarheid zal zeggen, want hij neemt geen blad voor de mond. Ik hoef toch niet nogmaals te zeggen dat wat Wilders zegt mijn waarheid niet hoeft te zijn?

Nee, je hebt inderdaad mij niet direct 'kortzichtig' genoemd, maar je impliceerde het wel.

Goed, ik merk in je bericht dat je over twee soorten waarheid hebt: wilders waarheid en dé waarheid. Volgende keer wat duidelijker zijn.

I rest my case

sjaen
29-11-07, 00:09
Het klinkt paradoxaal, maar de vrijheid om te beledigen en te bespotten is een teken van beschaving. Dat betekent dus dat de overheid geen rekening hoeft te houden met het beschermen van waarden en gevoeligheden van (religieuze) groeperingen. Beledigen en spot moeten mogen. Er is wel zoiets als fatsoen, etiquette en beleefdheid, maar dat kun je niet juridisch afdwingen. Het probleem met beledigen (al dan niet als het gevolg van spot en humor) is dat het subjectief is. Een gelovige kan zich beledigd voelen door kritiek, wellicht in de vorm van humor, of kan zich gekrenkt voelen door bijvoorbeeld de Gay Parade. Politici kunnen zich beledigd voelen door cabaret of columnisten. Joden kunnen zich beledigd voelen door islamitische uitspraken, etc. etc. Het klinkt misschien paradoxaal, maar dat er in een samenleving vrijelijk beledigd mag worden is een teken van beschaving en een open samenleving. In een totalitaire samenleving zijn er geen cabaretiers, polemische columnisten, demonstranten of Gay Parades en Wildertjes

Bart.NL
29-11-07, 07:42
Hoe meer gelazer hiervan komt, hoe beter het Wilders uitkomt.

Beelden van brandende auto's, schreeuwende baardmannen, en eventueel enkele doden naar aanleiding van zijn filmpje zullen hem veel aandacht en mogelijk ook stemmen op gaan leveren.

De concurrentie op rechts met Verdonk zal hard zijn. Hij zal daarom steeds met iets nieuws willen komen.

binloser
29-11-07, 07:51
Geplaatst door sjaen
Het klinkt paradoxaal, maar de vrijheid om te beledigen en te bespotten is een teken van beschaving. Dat betekent dus dat de overheid geen rekening hoeft te houden met het beschermen van waarden en gevoeligheden van (religieuze) groeperingen. Beledigen en spot moeten mogen. Er is wel zoiets als fatsoen, etiquette en beleefdheid, maar dat kun je niet juridisch afdwingen. Het probleem met beledigen (al dan niet als het gevolg van spot en humor) is dat het subjectief is. Een gelovige kan zich beledigd voelen door kritiek, wellicht in de vorm van humor, of kan zich gekrenkt voelen door bijvoorbeeld de Gay Parade. Politici kunnen zich beledigd voelen door cabaret of columnisten. Joden kunnen zich beledigd voelen door islamitische uitspraken, etc. etc. Het klinkt misschien paradoxaal, maar dat er in een samenleving vrijelijk beledigd mag worden is een teken van beschaving en een open samenleving. In een totalitaire samenleving zijn er geen cabaretiers, polemische columnisten, demonstranten of Gay Parades en Wildertjes

Eindelijk een reactie die hout snijdt. Ik kan er nog aan toevoegen: Als de koran Waarheid bevat dan kan Wildert daar toch niets aan afdoen net zo min als kritiek op een natuurwet de waarheid ervan aantast.
Ik constateer dat moslims zelf twijfelen en zich heel kwetsbaar voelen in deze veranderende wereld waar in toenemende mate vn niet-moslims de dienst uitmaken.
Hun huidige opstelling is echter contraproductief; het zal ze verder verzwakken want onomwonden kritiek versterkt juist een positie. Zie wetenschap.

Ron Haleber
29-11-07, 09:21
Geplaatst door sjaen
Het klinkt paradoxaal, maar de vrijheid om te beledigen en te bespotten is een teken van beschaving. Dat betekent dus dat de overheid geen rekening hoeft te houden met het beschermen van waarden en gevoeligheden van (religieuze) groeperingen. Beledigen en spot moeten mogen. Er is wel zoiets als fatsoen, etiquette en beleefdheid, maar dat kun je niet juridisch afdwingen. Het probleem met beledigen (al dan niet als het gevolg van spot en humor) is dat het subjectief is. Een gelovige kan zich beledigd voelen door kritiek, wellicht in de vorm van humor, of kan zich gekrenkt voelen door bijvoorbeeld de Gay Parade. Politici kunnen zich beledigd voelen door cabaret of columnisten. Joden kunnen zich beledigd voelen door islamitische uitspraken, etc. etc. Het klinkt misschien paradoxaal, maar dat er in een samenleving vrijelijk beledigd mag worden is een teken van beschaving en een open samenleving. In een totalitaire samenleving zijn er geen cabaretiers, polemische columnisten, demonstranten of Gay Parades en Wildertjes

Dit is de enig mogelijke juiste houding in een democratie als Nederland...

Wel jammer dat die houding bij velen op Maroc.NL niet populair is! :jammer:

super ick
29-11-07, 10:40
Geplaatst door Qaiys
Als je mij citeert verwacht ik wel dat je inhoudelijk reageert. Aan je bange gebrabbel en losse flodders die niet op mijn citaat ingaan heb ik niets.

Inderdaad mijn antwoord sloeg niet op jou citaat. Mijn excuses daarvoor. Jou citaat van een zionistisch complot doet mij rollen van de lach over de grond.

Dat jij mijn reactie bang gebrabbel noemt slaat helemaal nergens op. Bezorgt dat ben ik wel.
Als de voorzitter van de moslimraad roept dat het woord dan aan de jongens van de straat is en de NMR ze niet meer in bedwang kan houden dan ga ik pas echt stijgeren.
Zoals ik al eerder zei: De NMR mobiliseert daarmee Marokkaanse probleemjongeren. Alsof het een soort rebellenleger is. Bovendien doet de raad het voorkomen alsof ze invloed kan uitoefenen op deze brandstichters. Hiermee geeft de NMR een heel slecht signaal af. Als zij namelijk invloed kan uitoefenen dan is zij ook verantwoordelijk voor de recente rotzooi in Slotervaart. Toch vreemd dat de NMR toen een heel ander geluid liet horen. Juist een geluid van afkering. Ondanks dit signaal ginegn de brandstichtingen en het vandalisme toen gewoon door. De NMR had er geen invloed op.

Ik ga niet meer uit ten treure herhalen wat wel kan en wat niet kan in Nederland. Dat kwartje valt kennelijk niet. Het belang van godsdienst overstijgt voor veel moslims kennelijk de Nederlandse grondwet. Misschien is het systeem van de V.S. dan toch zo slecht nog niet. Daar zweren nieuwkomers, die de Amerikaanse nationaliteit aan willen nemen trouw aan de grondwet. Het is welliswaar maar een handeling maar het schept wel de mogelijkheid om er later op terug te grijpen.

Nogmaals wil ik er op wijzen dat diverse West-Europese landen, waaronder Nederland een geschiedenis hebben van godsdienstonderdrukking. Moord, foltering en schijnprocessen waren aan de orde van de dag. Zelfs door een geloof dat zich momenteel probeert te profileren op een zeer barmhartige manier. Met heel veel bloedvergieten heeft West-Europa zich daar onderuit gevochten.
Zij hebben rechten vastgelegd in de grondwet om herhaling te voorkomen. Vrijheid van meningsuiting is er daar 1 van. Het moet niet zo zijn dat moslims d.m.v. het uitoefenen van druk in de vorm van dreigen met geweld deze vrijheden aantasten.

Cherry Bo
29-11-07, 10:43
Geplaatst door Maurice

Moslimraad gaat actie tegen Wilders-film ondernemen



We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Het laatste woord is dan aan de jongens op straat. Die kunnen wij dan niet meer tegenhouden, kijk naar Frankrijk'', zegt de voorzitter.




Regelrechte aanmoediging :moe:

Misschien kan meneer de voorzitter alvast gaan sparen voor wapens en benzine voor zijn kindsoldaatjes van Allah?

super ick
29-11-07, 14:49
Geplaatst door Cherry Bo
Regelrechte aanmoediging :moe:

Misschien kan meneer de voorzitter alvast gaan sparen voor wapens en benzine voor zijn kindsoldaatjes van Allah?

Dergelijke uitspraken zullen zeker als aanmoediging opgepikt worden door betreffende 'jongens van de straat'. De voorzitter van de NMR is zich daar ter dege van bewust.

Qaiys
29-11-07, 21:09
Geplaatst door super ick
Inderdaad mijn antwoord sloeg niet op jou citaat. Mijn excuses daarvoor. Jou citaat van een zionistisch complot doet mij rollen van de lach over de grond.

Dat jij mijn reactie bang gebrabbel noemt slaat helemaal nergens op. Bezorgt dat ben ik wel.
Als de voorzitter van de moslimraad roept dat het woord dan aan de jongens van de straat is en de NMR ze niet meer in bedwang kan houden dan ga ik pas echt stijgeren.
Zoals ik al eerder zei: De NMR mobiliseert daarmee Marokkaanse probleemjongeren. Alsof het een soort rebellenleger is. Bovendien doet de raad het voorkomen alsof ze invloed kan uitoefenen op deze brandstichters. Hiermee geeft de NMR een heel slecht signaal af. Als zij namelijk invloed kan uitoefenen dan is zij ook verantwoordelijk voor de recente rotzooi in Slotervaart. Toch vreemd dat de NMR toen een heel ander geluid liet horen. Juist een geluid van afkering. Ondanks dit signaal ginegn de brandstichtingen en het vandalisme toen gewoon door. De NMR had er geen invloed op.

Ik ga niet meer uit ten treure herhalen wat wel kan en wat niet kan in Nederland. Dat kwartje valt kennelijk niet. Het belang van godsdienst overstijgt voor veel moslims kennelijk de Nederlandse grondwet. Misschien is het systeem van de V.S. dan toch zo slecht nog niet. Daar zweren nieuwkomers, die de Amerikaanse nationaliteit aan willen nemen trouw aan de grondwet. Het is welliswaar maar een handeling maar het schept wel de mogelijkheid om er later op terug te grijpen.

Nogmaals wil ik er op wijzen dat diverse West-Europese landen, waaronder Nederland een geschiedenis hebben van godsdienstonderdrukking. Moord, foltering en schijnprocessen waren aan de orde van de dag. Zelfs door een geloof dat zich momenteel probeert te profileren op een zeer barmhartige manier. Met heel veel bloedvergieten heeft West-Europa zich daar onderuit gevochten.
Zij hebben rechten vastgelegd in de grondwet om herhaling te voorkomen. Vrijheid van meningsuiting is er daar 1 van. Het moet niet zo zijn dat moslims d.m.v. het uitoefenen van druk in de vorm van dreigen met geweld deze vrijheden aantasten.

En daar ga je weer, Je biedt eerst je excuses aan en dan begin je gewoon weer op nieuw. Je brabbelonzin heeft niets met mijn citaat te maken. Ga lekker tegen je hond of zo blaffen.

Qaiys
29-11-07, 21:17
Verliefd op Israël

de Volkskrant, Voorkant, 10 april 2007 (pagina 13)

Door Theo Koelé en Michiel Kruijt

Geert Wilders hakte vorige maand hard in op zijn PvdA-collega Khadija Arib vanwege haar vermeende ‘dubbele loyaliteit’. Maar ook met een enkel paspoort kun je opkomen voor de belangen van een ander land.

Geert Wilders: ‘Sharon en Thatcher zijn mijn voorbeelden.’

‘Hij heeft een heel groot hart voor de politieke belangen van het land’

‘Wilders ziet in Israël een baken, een lichtend voorbeeld'

Het begin van zijn liefde voor Israël is een verhaal dat Geert Wilders graag deelt. Op 18-jarige leeftijd had hij een baantje in een augurkenfabriek net over de grens in Duitsland om een reis naar Australië of Israël te kunnen maken, ‘omdat je ook nog moet kunnen werken voor je geld en dat kon in die twee landen’.
Het liefst was hij naar Australië gegaan, maar dan had hij nog maanden langer tussen ‘blaffende Duitsers in grauwe jassen’ augurken in potten moeten slaan. Het werd Israël, mede omdat een ex-vriendinnetje uit Venlo daar naartoe was verhuisd, zo verhaalt hij in Kies voor de vrijheid, het boek dat hij na zijn breuk met de VVD schreef.

De tocht groeide uit tot een verblijf van een paar jaar. Hij werkte in broodfabrieken en een moshav, een kibboetsachtige gemeenschap. Met het daar verdiende geld reisde hij de regio rond. ‘Al in 1982 merkte ik als 18-jarige de haat tussen landen en de grove onderdrukking door niet-democratische leiders. In Egypte werd ik spontaan uitgenodigd op de thee door een uiterst vriendelijke Egyptische familie maar zodra het woord Israël viel – een land waar Egypte toen al formeel vrede mee had gesloten – twinkelde pure haat in hun ogen en in de ogen van de meeste anderen. Ook was er grote angst voor de eigen leiders. Ik herinner me dat de Egyptische president Moebarak op een dag spontaan de Sinaï bezocht en mensen zich schielijk in hun huizen verscholen.’

De reis maakt een onuitwisbare indruk op de jonge Wilders. ‘Ik woonde een half jaar in de Jor-daanvallei boven Jericho, en hoe vaak we niet de schuilkelders in moesten als terroristische elementen 3 kilometer vanuit Jordanië de grens overkwamen’, zei hij in 2005 in het Nieuw Israëlitisch Weekblad.

Zijn liefde voor Israël, ‘de enige democratie in het hele Midden-Oosten’, is nooit meer bekoeld. Naar eigen zeggen is hij inmiddels ‘dertig, veertig keer’ in de Joodse staat geweest. Veelal op eigen kosten, soms op rekening van de Tweede Kamer als het een parlementaire delegatie betrof. Een paar keer ging hij voor de VVD naar Israël om stemmen te ronselen onder Nederlandse immigranten. Saillant detail: velen van hen hebben een dubbele nationaliteit.

‘Vele interessante landen in deze regio heb ik de afgelopen jaren bezocht: van Syrië tot Egypte, van Tunesië tot Turkije en van Cyprus tot Iran’, zegt Wilders in 2003 in een verkiezingstoespraak in Tel Aviv. ‘Maar nergens heb ik dat speciale gevoel van verbondenheid dat ik steeds weer krijg als ik op het Ben Goerion-airport voet op Israëlische bodem zet.’

Het netwerk dat Wilders de afgelopen 25 jaar in de Joodse staat heeft opgebouwd is indrukwekkend. Hij heeft herhaaldelijk vermeld dat hij Ariel Sharon, premier van Israël van 2001 tot 2006, ‘vele malen’ heeft ontmoet. ‘Sharon is samen met Thatcher (Britse oud-premier, red.) een van mijn voorbeelden’, zegt hij. Ook de huidige regeringsleider, Ehud Olmert, is geen onbekende van hem.

Illustratief is de opmerking die Wilders onlangs maakte in een vraaggesprek met De Pers over Gerrit Zalm. De VVD-minister kreeg in 2001 de Scopus Award van de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem omdat hij zich had ingespannen voor de teruggave van Joodse tegoeden die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn geroofd. ‘Ik weet nog dat ik met Gerrit Zalm naar Israël ging omdat hij een prijs kreeg. Zat hij, de minister, bij een staatssecretaris, en ik bij Sharon.’

In zijn strijd tegen het moslimextremisme heeft hij in de Israëli’s ervaren bondgenoten gevonden. In 2005 probeert hij (vergeefs) de Tweede Kamer te winnen voor het idee van ‘administratieve detentie’. Dat is de door Amnesty International verfoeide Israëlische wet die het mogelijk maakt mensen een half jaar op te sluiten zonder enige vorm van proces. Wilders heeft dat plan eerder dat jaar opgedaan tijdens een bezoek aan Israël. ‘Op verzoek van de Israëlische regering regelde ik gesprekken met terrorisme-experts voor hem’, zegt Manfred Gerstenfeld, een in Amsterdam opgegroeide consultant die verbonden is aan een denktank in Israël. ‘Wilders ziet in Israël een baken, een lichtend voorbeeld. Israël is zich bewust dat het bedreigd wordt, Nederland niet.’

Als Elsevier hem tijdens die reis interviewt, is hij op bezoek bij een Israëlische kolonel buiten dienst die commandant was in de Gazastrook – en sindsdien een deel van een van zijn benen moet missen. Wilders woont ook op een militair ereveld een herdenking voor een oorlogsheld bij en krijgt daar spontaan een hand van Ehud Barak. De oud-premier van Israël complimenteert hem met een paginagroot interview in het Hebreeuwse dagblad Yediot Ahronot.

Geen deur in Israël blijft voor hem gesloten, stelt de PVV-leider. ‘Op het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken kwam ik in het strengst beveiligde deel – achter dikke deuren – en daar zat dan de Iran-desk, allemaal wetenschappers die kranten in het Farsi spelden’, beweert hij in De Pers.

Ook bij de Mossad, de geduchte geheime dienst van Israël, kan hij terecht. In 2004 meldt hij dat de Mossad de Nederlandse inlichtingendienst AIVD heeft gewaarschuwd dat terreurcellen in onder meer de Benelux over chemische wapens beschikken. Dat heeft hij vernomen tijdens gesprekken met hoge functionarissen in het Mossad-hoofdkwartier. De contacten van Wilders in Israël zijn zo goed dat de Nederlandse ambassade in Tel Aviv geen programma hoeft te maken als hij naar Israël komt, maar alleen de wapenvergunningen voor zijn lijfwachten moet regelen, aldus een welingelichte bron.

In de ruim acht jaar die Wilders in de Tweede Kamer zit voor de VVD, de Groep Wilders en de Partij voor de Vrijheid, heeft hij zich in een continue stroom schriftelijke Kamervragen opgeworpen als een verdediger van Israël, zo wijst het archief uit. De verwijten aan de buurlanden van de Joodse staat zijn niet van de lucht, maar Israël wordt gespaard.

Ook als Olmert en zijn regering in de zomer van 2006 in de hele wereld onder vuur liggen vanwege het offensief in Libanon, blijft Wilders onvoorwaardelijk aan de kant van Israël staan. Twee dagen nadat er 47 Libanezen zijn gedood door Israëlische beschietingen eist Wilders in Kamervragen dat het kabinet zich onverkort achter de Joodse staat opstelt. ‘Bent u bereid onmiddellijk publiekelijk namens de Nederlandse regering politieke steun aan – en solidariteit met – Israël en de Israëlische strijd tegen het terrorisme in de Palestijnse Gebieden en Libanon uit te spreken’, vraagt hij de toenmalige minister van Buitenlandse Zaken, Ben Bot (CDA). Die antwoordt dat het bij het recht van Israël om zich te verdedigen tegen ontvoeringen van Israëlische soldaten en raketaanvallen van Hamas en Hezbollah ‘uiteraard wel van belang (is) dat het internationale recht gerespecteerd wordt’.

VVD-Kamerleden die Wilders als fractiegenoot hebben meegemaakt, omschrijven hem niet alleen als ‘een vriend van Israël’, maar ook als een pleitbezorger voor de Joodse staat. ‘Hij heeft een heel groot hart voor Israël én de politieke belangen van dat land’, zegt de prominente liberaal John Manheim, die met Wilders campagne voor de VVD voerde in Tel Aviv en omstreken, en voorzitter is van het Centrum Informatie en Documentatie over Israël (CIDI) in Den Haag.

Toen leden van het Europese Parlement in september vorig jaar de lobbyclub ‘Europese Vrienden van Israël’ stichtten, behoorde Wilders tot de genodigden (hij zegde daags voor het oprichtingsgala af). ‘Wilders is geïdentificeerd als een supporter van Israël’, verklaart de Belgische directeur Dimitri Dombret. De PVV-leider zei vorige week in Elsevier dat hij ‘nooit in welke lobby of commissie voor Israël dan ook geeft gezeten’. Hij wordt niettemin door rechtsradicale, antisemitische groepen zo vereenzelvigd met Israël, dat hij op hun internetsites standaard als ‘de zionist Wilders’ en als ‘Jodenknecht’ wordt aangeduid.

Meerdere VVD’ers verdenken Wilders ervan dat hij Kamervragen liet insteken door de Israëlische ambassade in Nederland, die op steenworp afstand van de Tweede Kamer ligt. Wilders heeft dat ontkend: ‘Onzin! Elke Kamervraag heb ik zelf geschreven. Ik was het wel vaak met Israël eens, daar heb ik me nooit voor geschaamd.’ Ook oud-Kamervoorzitter Frans Weisglas (VVD), die in het verleden samen met Wilders vragen over Israël stelde, zegt dat hij altijd alles zelf heeft bedacht.

Feit is wel dat Wilders als VVD-Kamerlid lange tijd een medewerker had die rechtstreeks afkomstig was van de Israëlische ambassade. Deze voormalige rechterhand, Elliott Wagschal , wil echter geen vragen beantwoorden over zijn werkzaamheden voor de parlementariër: ‘Ik praat niet over mijn vroegere baas’.

‘Wilders staat dicht bij Israël’, meent Weisglas. Maar zoiets hoeft niet te betekenen dat er sprake is van een dubbele loyaliteit, zegt hij met verwijzing naar de PvdA-staatssecretarissen die van de PVV-leider hun tweede paspoort moeten inleveren. De oud-Kamervoorzitter besluit met een boodschap voor Wilders, verpakt in ironie: ‘Net als Aboutaleb en Albayrak is hij loyaal aan Nederland. Zij hebben allen trouw aan de Grondwet gezworen.’

Copyright: de Volkskrant

http://zoek.volkskrant.nl/artikel?text=israel.lobby&FDOC=0&SORT=presence&PRD=20y&SEC=%2A&SO=%2A&DAT=%2A&ADOC=2

mark61
30-11-07, 01:48
Geplaatst door Maurice
Die kunnen wij dan niet meer tegenhouden, kijk naar Frankrijk'', zegt de voorzitter.

In Frankrijk ging het over duh islam? Mafkees.