PDA

Bekijk Volledige Versie : Afghaanse tieners als seksslaven



alkindy
28-11-07, 17:19
Dat mannen dansen voor andere mannen is een oud gebruik

In Noord-Afghanistan is een oud gebruik springlevend: jongens, verkleed als vrouwen, dansen voor rijke heren – en hebben seks met hen.

Ze staan bekend als bacha bereesh: jongens zonder baarden. Het zijn tieners die verkleed als meisjes dansen voor beschermheren in Noord-Afghanistan.

In een maatschappij waarin de seksen strikt gescheiden zijn, is het een oud gebruik dat mannen dansen voor andere mannen. Er bestaan zelfs wedstrijden. „Elke jongen probeert als eerste te eindigen. Ze dragen vrouwenkleren, hebben belletjes op hun voeten en dragen kunstborsten”, vertelt Mohammed Jawar, oud-moedjahedienstrijder tegen de taliban in Pul-e Khumri.

Bacha bazi (jongensspel) heeft een lange geschiedenis in Noord-Afghanistan. Maar soms blijft het niet bij dansen, en worden jongens gebruikt als seksslaven. „Ik ben er dol op een jongen te knuffelen”, vertelt Jawar, een 38-jarige zakenman. „Zijn geur maakt me gek. Ik heb hem nu bijna drie jaar, sinds hij nog maar 15 was. Hij zocht werk en ik gaf hem een dak boven zijn hoofd. Ik heb geen vrouw. Hij is als mijn vrouw. Ik kleed hem in vrouwenkleren en laat hem naast me slapen. Ik geniet van hem en hij is mijn alles”, vertelt Jawar, terwijl hij een foto van zijn jongen kust.

Oud-moedjahedien-commandanten houden in Pul-e Khumri ongeveer eens per week danswedstrijden. „Wie indruk wil maken, móet een jongen hebben”, vertelt Enajatoellah, een landeigenaar in Baghlan. „Ik ben 20 jaar geleden met een vrouw getrouwd, maar ze heeft me verlaten vanwege mijn jongen. Ik speelde iedere nacht met hem. Tenslotte besloot ze me te verlaten. Ik ben blij met mijn besluit, want ik ben eraan gewend met mijn jongen te slapen en me met hem te vermaken.”

„Ik was pas 14 toen een voormalige Oezbeekse commandant me dwong tot seks”, vertelt Shir Mohammed in de provincie Sar-e Pol. „Ik ben nu 10 jaar bij hem, ik ben volwassen, maar hij houdt nog steeds van me en ik slaap met hem.” Langzamerhand wordt hij te oud voor dansjongen. „Ik heb niet meer de schoonheid van vroeger. Dus ik heb mijn heer voorgesteld om met zijn dochter te trouwen, en hij heeft daarin toegestemd.”

Ahmad Jawad (17) is al twee jaar samen met een rijke landeigenaar. „Ik hou van mijn heer. Ik hou ervan met hem te dansen en me als vrouw te gedragen, en met mijn eigenaar te spelen”, legt hij uit. En als hij ouder wordt? „Dan zal ik een eigenaar zijn, mijn eigen jongens hebben.”

Veel Afghanen bepleiten streng optreden, maar betwijfelen of dat gebeurt. Veel van de mannen zijn machtige, goed bewapende ex-commandanten. „Degenen die dit doen, zijn slecht”, vindt Mohammed Sadiq Sadiqyar, imam in Mazar-i-Sharif. „Volgens de islamitische wet moeten ze worden gestenigd.”

„We doen wat we kunnen om het te stoppen”, zegt Asadollah Amarkhil, veiligheidschef van de provincie Kunduz. „We proberen uit te zoeken waar de mannen en jongens bijeenkomen. Dan slaan we toe.” Schuldigen gaan minimaal 15 jaar de cel in, zegt de hoogste openbaar aanklager in Baghlan. „We hebben 25 zaken over zulke immorele daden lopen.” Maar dat zal sommige mannen niet afschrikken. „We weten dat het immoreel is en on-islamitisch, maar hoe kunnen we ophouden? Wij houden niet van vrouwen, wij willen gewoon jongens”, legt de 35-jarige Chaman Gul uit de provincie Takhar uit.

Ook ’De Vliegeraar’ beschrijft seks met kind
In zijn boek ’De Vliegeraar’, dat momenteel wordt verfilmd, beschrijft auteur Khaled Hosseini in bedekte termen het gebruik van kinderen als seksslaven.

In de wereldberoemde bestseller zoekt hoofdpersoon Amir zijn neefje, Sohrab, in een weeshuis. De directeur vertelt hem dat de jongen is meegenomen door een taliban-functionaris, die vaker kinderen ’koopt’: „Meestal neemt hij een meisje. Maar niet altijd. Als ik hem één kind weiger, neemt hij er tien.”

Amir vindt Sohrab uiteindelijk bij de taliban-commandant. Die laat de jongen opdraven en gebiedt hem te dansen op muziek – ten tijde van de Taliban verboden. „Sohrab danste in het rond totdat de muziek ophield. De bellen rinkelden nog een laatste keer toen hij op de laatste noot van de muziek nog één keer stampte. (...) De Talib sloeg zijn armen om de jongen heen. (...) Zijn handen gleden langs de rug van het kind omlaag, bevoelden zijn oksels. (...) Hij sloeg zijn armen om Sohrabs buik en legde zijn kin op de schouder van de jongen. De hand van de man gleed op en neer over de buik van de jongen. Op en neer, langzaam, teder.”

http://www.trouw.nl/hetnieuws/wereld/article854416.ece/Afghaanse_tieners_als_seksslaven

Amchaque
28-11-07, 17:23
Bron? In ieder geval doen verstandige mannen er goed aan dat soort viezigheid te mijden. Beter is het een vrouw te schaken.

knuppeltje
28-11-07, 18:58
Geplaatst door Amchaque
Bron? In ieder geval doen verstandige mannen er goed aan dat soort viezigheid te mijden. Beter is het een vrouw te schaken.

Beter is het een vrouw te schaken?

Tja- 't zijn maar vrouwen hè, en die deugen toch nergens voor, dus die kun je schaken zoveel je wilt.
Worden meisjes bij jullie soms gemaakt van een beetje beschimmeld oud zaad wat jullie toch nog willen gebruiken inplaats van weg te gooien- zodat die meisjes automatisch inferieur zijn aan jongens.
Het echte goeie zaad- daar maken jullie zeker de jongetjes mee.

Maja, dat veel die krijgsheren echte pedofielen zijn- dat was al bekend.
Troewens wie Thesiger al eens gelezen heeft- die weet dat diverse stamhoofden in Irak er ook niet vies van waren