PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Israël akkoord met verdeling Jeruzalem'



Karina
29-11-07, 18:17
Zoals men wellicht weet, gaan er onderhandelingen plaats hebben mbt de Palestijen en Israel. Of het een kans van slagen zal gaan hebben of een utopie? Ik persoonlijk heb geen idee. Desalniettemin kon ik het niet nalaten om er een topic aan te wijden. Israel geeft aan, ermee akkoord te kunnen gaan met een verdeling van Jeruzalem, waarbij Oost Jeruzalem als hoofdstad van Palestina kan gaan dienen.
Het artikel is afkomstig van Elsevier. http://elsevier.nl toch misschien een stap in de goed richting naar vrede? Het feit dat Israel bereidt is tot consessies is bewonderingswaardig te noemen, maar hoe zal het gaan met het al dan niet opheffen van de nederzettingen?


De Israëlische regering zal op de Midden-Oosten-conferentie in Amerika volgende maand akkoord gaan met de verdeling van Jeruzalem in een Israëlisch en Palestijns deel.


Dat heeft de Israëlische vicepremier Haim Ramon, een vertrouweling van premier Ehud Olmert, maandag verklaard.

Hoofdstad
Het gezag over een groot deel van de overwegend door Palestijnen bewoonde wijken in Oost-Jeruzalem zou worden overgedragen aan de Palestijnse Autoriteit als onderdeel van een vredesakkoord.

Oost-Jeruzalem, waar ruim 170.000 Palestijnen wonen, zou dan de hoofdstad kunnen worden van een toekomstige Palestijnse staat.

In ruil moet de internationale gemeenschap, inclusief de Arabische staten, het gezag van Israël over de joodse delen van Jeruzalem en de status van Israëlische hoofdstad erkennen.

Steun
Volgens Ramon kan zijn voorstel rekenen op steun binnen de Israëlische regering, zelfs van de kant van de extreemrechtse Yisrael Beiteinu-partij van hardliner Avigdor Lieberman.

Het meest omstreden deel van Jeruzalem, de Oude Stad met de belangrijkste heiligdommen, zou in handen blijven van de joodse staat.

Israël nam het eerder door Jordanië geannexeerde Oost-Jeruzalem, de Oude stad en omliggende delen in tijdens de zesdaagse oorlog van 1967.

Sinds 1950 noemt Israël Jeruzalem de hoofdstad, al is die status niet internationaal erkend en bevinden de meeste ambassades zich elders.

Door Bas Benneker

Peace for all the nations!
Karina

mark61
30-11-07, 01:42
Geplaatst door Karina
Oost-Jeruzalem, waar ruim 170.000 Palestijnen wonen, zou dan de hoofdstad kunnen worden van een toekomstige Palestijnse staat.

Nee, dat kan niet, want het is een enclave in Israel. Het moet niet gekker worden.

Slinger
30-11-07, 08:52
Zo gaat het nu altijd. Israël doet al 40 jaar lang concessie op concessie en de Palestijnen blijven maar hardnekkig volharden en altijd het maximale eisen.

panoma79
30-11-07, 11:04
Er kan wel vrede komen als de joden hun biezen oppakken en richting Alaska vliegen en daar gaan wonen.
Neem die [.......niet doen! afz. IbnRushd] muur ook maar mee.

Slinger
30-11-07, 11:17
Geplaatst door panoma79
Er kan wel vrede komen als de joden hun biezen oppakken en richting Alaska vliegen en daar gaan wonen.
Neem die [.......] muur ook maar mee.

Die muur stond er al voor Mohammed.

panoma79
30-11-07, 11:27
Geplaatst door Slinger
Die muur stond er al voor Mohammed.

jij met je link altijd naar Mohammed.

Slinger
30-11-07, 11:30
Geplaatst door panoma79
jij met je link altijd naar Mohammed.

Je zult het niet geloven maar ik vind het een interessante man met een levendige fantasie. Vooral zijn reis door de lucht naar Jeruzalem vind ik knap.

panoma79
30-11-07, 11:35
Geplaatst door Slinger
Je zult het niet geloven maar ik vind het een interessante man met een levendige fantasie. Vooral zijn reis door de lucht naar Jeruzalem vind ik knap.

Het is van Jeruzalem naar de hemel en niet andersom, dacht ik.

Slinger
30-11-07, 11:38
Geplaatst door panoma79
Het is van Jeruzalem naar de hemel en niet andersom, dacht ik.

Jij bent moslim, je zult het beter weten dan ik.

panoma79
30-11-07, 11:43
Geplaatst door Slinger
Jij bent moslim, je zult het beter weten dan ik.

En wat ben jij DavidSlinger?

David
30-11-07, 11:48
Het is een binnenlandse Israëlische kwestie. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien, maar hun wetten respecteren.

panoma79
30-11-07, 11:51
Geplaatst door David
Het is een binnenlandse Israëlische kwestie. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien, maar hun wetten respecteren.

Yeah sure!

Slinger
30-11-07, 11:53
Geplaatst door panoma79
En wat ben jij DavidSlinger?

Geen moslim.

Maarten
30-11-07, 11:59
Geplaatst door David
Het is een binnenlandse Israëlische kwestie. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien, maar hun wetten respecteren.
Tuurlijk schat. Bezet Palestijns gebied, dat is een interne Israelische kwestie.

panoma79
30-11-07, 12:01
Geplaatst door Slinger
Geen moslim.

mocht je willen.

Maarten
30-11-07, 12:04
Geplaatst door Slinger
Zo gaat het nu altijd. Israël doet al 40 jaar lang concessie op concessie en de Palestijnen blijven maar hardnekkig volharden en altijd het maximale eisen.

Dit is een van de grote Israelische standaardleugens.

Slinger zal die ook blijven verspreiden na het lezen van de vele commentaren daarop, zoals bijvoorbeeld deze, waaruit blijkt, dat israel helemaal niets aan biedt, en enkel meer neemt:


.. De “permanent status talks” volgden in juni 2000 in Camp David met Clinton, Arafat en Barak. Het falen daarvan was alweer gepland en werd ook bereikt. Maar de media spraken alweer van een “genereus aanbod” van Barak, dat nog nooit eerder vertoond zou zijn, en van Arafat die geen vrede zou willen. Barak eiste van Arafat een definitieve instemming, een verklaring van een einde van het conflict, en het opgeven van rechten op delen van de gebieden. Maar er was geen enkel neergeschreven Israëlisch aanbod, noch documenten of kaarten.

Barak bood alleen een kaart van de Westbank aan van mei 2000, waarin het gebied verdeeld was in vier geïsoleerde Palestijnse kantons, omringd door uitbreidende nederzettingen en ander door Israël bestuurd gebied. En waren geen directe verbindingen naar elkaar, noch naar Jordanie.
De vier kantons: Jericho, de zuidelijke tot Abu Dis. Een noordelijke bij Nablus. Jenin en Tulkarem. En een centrale bij Ramallah. Gaza bleef een onzeker gebied, en werd een vijfde kanton na de Israëlische terugtrekking in augustus 2005. Maar Israël behield de totale controle, met het recht op inval op elk moment.
Baraks aanbod was dermate tweeslachtig, dat elke hoop op een realistische vrede daarmee de bodem in verdween. Arafat’s weigering werd ten onrechte veroordeeld.

De “The Foundation for Middle East Peace” (FMEP) analiseerde het aanbod als volgt:

- Israël bood enkel aan 77,5-81% van de Westbank aan, daargelaten Oost Jeruzalem, en zou vermoedelijk de Jordaanvallei houden.
- Israël claimde West-Jeruzalem, een derde van het bezette Oost-Jeruzalem, en bleek later een Groot-Jeruzelem te willen, enkel voor joden.
- Israël wilde controle over de Tempelberg, door de Palestijnen al-Haram al-Sharif genoemd, ofwel edel heiligdom, de gewijde tempel van de rots, de al-Aqsa Moskee.

Barak’s deal ging enkel over nemen, en niet over geven, met geen enkele overeenkomst of oplossing voor de meest prangende kwesties. Het was allemaal bedriegelijke schijn, en alles hield ook op bij het aantreden van Sharon in februari 2001.

Maarten
30-11-07, 12:06
Geplaatst door panoma79

Ey, kan die foto weg? Ik heb geen zin om bij elke post van jou tegen een bloedbad aan te kijken.
Doe anders maar een Palestijn, dat herinnert er tenminste aan, dat er wat opgelost moet worden... Plieze..

panoma79
30-11-07, 12:10
Geplaatst door Maarten
Ey, kan die foto weg? Ik heb geen zin om bij elke post van jou tegen een bloedbad aan te kijken.
Doe anders maar een Palestijn, dat herinnert er tenminste aan, dat er wat opgelost moet worden... Plieze..

doe ik.

super ick
30-11-07, 12:17
Zolang Hamas er niet bij betrokken kan worden blijft het pappen en nathouden.
Dit zijn geen onderhandelingen met de Palestijnen maar met Fatah. Het is een politiek spel. Als er een akkoord tot stand komt en Fatah geen aanslagen meer zal plegen dan betekend dat waarschijnlijk een definitieve scheuring tussen de Palestijnen. Hamas houd de macht in haar gedeelte en tussen hen en Israel zal het geweld blijven oplaaien. Misschien zelfs toenemen. Dit geweld zal toegeschreven worden aan Hamas die als terroristische organisatie dan nog harder aangepakt gaat worden en zeker geisoleerd zou blijven.

Palestijnen krijgen wellicht de keus: Blijven vechten onder Hamas of economisch opbloeien onder Fatah.

Het is zomaar een mogelijkheid. Verdel en heers politiek die voor een gedeelte van de Palestijnen wellicht goed uit kan pakken. Dat gedeelte dat conssesies wil doen en niet geneigd is tot geweld. Dat zullen er op termijn wel eens veel meer kunnen zijn dan nu gedacht wordt. Ik kan mij voorstellen dat een grote groep het geweld na al die jaren behoorlijk beu is ongeacht de oorzaak.

Maarten
30-11-07, 12:36
Geplaatst door Karina
Ik persoonlijk heb geen idee.
Nee, en dat is ook wel te merken.. grinnik.. Misschien kun je de topics er over beter lezen, dan er zelf een te plaatsen.. Maar het is toch wel leuk, dan weet je wat voor larie Elsevier schrijft..

Hitler hield best wel van joden, wist je dat? :hihi: Nou, ik ook niet. Maar berichtgeving van dit type kun je rustig vanuit israel verwachten. Ze vertellen daar de grootste larie, als ze dat zo uitkomt. Net als bijv. prof. Dershowitz in de VS, die stelt, dat Israel helemaal geen mensenrechten schendt, ook al stikt het van de rapporten daar over.

Jeruzalem, dat is een heel erg groot item.
Israel heeft er jaren mistig over gedaan, en heeft er in de afgelopen tientallen jaren steeds meer van ingepikt. Er zijn allerlei docu's over de verdrijvingen daar. En een bekroonde film er over is bijvoorbeeld Promises uit 2001.

Maar het begon met het creeeren van nederzettingen rond Jeruzalem, waaronder hele grote zoals Ma'ale Adumim, waar minstens 40.000 mensen wonen. Palestijnen rond Jeruzalem werden langzaam verdreven, via de bekende fijne methoden: intimidaties, allerlei pesterij, het leven zo moeilijk mogelijk maken, enz.

Maar in de afgelopen jaren spreken alle Israelische leiders, en veel politici van Jeruzalem als de "eeuwige onverdeelde joodse hoofdstad van Israel". Dat wordt gezien als een belang, waar ze liever dood voor gaan, dan het op te geven.

Ten derde is er de muur rond Jeruzalem. De protesten zijn enorm, maar de bouw gaat gewoon door, óndanks Annapolis. Daarbij worden grote delen ingelijfd, en worden vele overblijvende Palestijnse gebieden zo ingekneld, dat het nauwelijks nog leefbaar is. De toegang tot het Palestijnse Oost-Jeruzalem wordt ook steeds moeilijker, en is vaak al onmogelijk.

Denk je echt dat hier verandering in komt, doordat er iemand iets zegt? :hihi: Ik hoop van niet.
Welkom in de wereld van het grote geweld en de misleiding. Het nieuws dat wij daar van krijgen hier is ontzettend gekleurd, en heeft nog maar weinig met de realiteit te maken.
Jeruzalem, dat is dergelijk grootschalige business, met zó veel gedrevenheid ervoor, dat stop je helemaal niet zo maar. En zelfs als de bevolking het in meerderheid zou willen, dan stop je dat niet. Die fanatieke religieuzen, de militairen, en de U.S Israel Lobby willen dit niet, en dus krijg je geen regering zo ver.

Annapolis, dat was een conferentie zonder agenda, zonder doelen, zonder voorbereiding, zonder uitkomsten, zonder regeling van wat dan ook, en met uitsluiting van de enige bij meerderheid democratisch gekozen partij, namelijk Hamas.
Vele commentatoren verbazen zich er over, dat de conferentie er uberhaupt kwam, en vragen zich af waarom?
Het lijkt er op dat de regering Bush zijn imago als vredesduif heeft willen oppoetsen. En bijna het hele Midden-Oosten werd uitgenodigt, en de Amerikanen hebben hen nodig voor de politiek daar. Die medewerking werd dus ook besproken. Maar geen kip ziet er heil in voor het cnflict daar. Het was een show.

Maarten
30-11-07, 12:41
Geplaatst door super ick
Zolang Hamas er niet bij betrokken kan worden blijft het pappen en nathouden.
Hoezo niet kunnen? het kan makkelijk. Het is ook de enige democratisch gekozen meerderheid. Niet praten daarmee staat gewoon gelijk aan geen vrede willen. En die willen ze dan ook niet.
Of denk jij dat er iemand vrede wil daar, behalve de Palestijnen dan? Iedereen heeft echt hele andere belangen dan vrede hoor, ga maar na..

sjaen
30-11-07, 12:45
http://avaaz-annapolis.questionpro.com

Maarten
30-11-07, 12:56
Geplaatst door Karina
Israel geeft aan, ermee akkoord te kunnen gaan met een verdeling van Jeruzalem, waarbij Oost Jeruzalem als hoofdstad van Palestina kan gaan dienen.
Het artikel is afkomstig van Elsevier.
Ik kon het artikel niet meer vinden, maar wel dit:
http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/artikel/asp/artnr/181291/index.html
Dat heeft als titel:
Israël bereid 'pijnlijke concessies' te doen.
Ga je het lezen, dan staat er helemaal niks over pijnlijke concessies, alleen dat Olmert het woord Pijnlijke Concessies gebruikt.
Het gaat dus helemaal nergens over, maar er wordt wél de indruk gewekt, dat israel van goede wil is.
En daar gaat het allemaal om.
Het is een goed voorbeeld van hoe media werken, zeker Elsevier.
Israel verspreidt voortdurend dit soort geluiden, maar als je echt naar de praktijk gaat kijken, dan blijkt daar helemaal nooit wat van terecht te komen. Echt nooit.

Israel gaat zelfs op de dag van Annapolis gewoon door met Gaza bombarderen.
Als Palestijnen zoiets doen, krijg je meteen overal berichten over dat extremisten proberen het vredesproces te verstoren, en kun je israel wereldwijd horen verzuchten, dat vrede met die barbaren gewoon onmogelijk is. (echte propaganda hoor.)
Maar als israel dat hoed, hoor je er geen enkel medium over, zeker Elsevier niet.
Er is echt geen enkel onderwerp, waarbij de objectiviteit van de media zo zwaar onder vuur ligt als bij dit.

Rabi'ah.
30-11-07, 13:02
De dief gaat akkoord met het verdelen van de laatste bezittingen van de bestolene tussen hem en de bestolene.

Het moet echt niet gekker worden.

illmatik
30-11-07, 13:10
Geplaatst door Rabi'ah.
De dief gaat akkoord met het verdelen van de laatste bezittingen van de bestolene tussen hem en de bestolene.

Het moet echt niet gekker worden.

lol

Dacht dat het aan mij lag, maar dit is precies wat ik dacht.

Maarten
30-11-07, 13:24
Geplaatst door sjaen
http://avaaz-annapolis.questionpro.com
Geinig deze poll.
Er blijkt een grote steun voor participatie door Hamas te zijn, en maar weinig voor een regeling door Bush.

Maarten
30-11-07, 13:32
Geplaatst door illmatik
lol

Dacht dat het aan mij lag, maar dit is precies wat ik dacht.
Dat is niet helemaal goed gedacht. Annapolis gaat inhoudelijk nog nergens over.

Maar wat je wel kunt zeggen, is dat ze een scenario verzinnen, waarbij ze de dief en de bestolene samen een jaar de tijd geven om de zaak onderling te regelen, met de dief in een veel sterkere positie dan de bestolene.

Alsof ze de verkrachte vrouw en de verkrachter samen voor een jaar in een hokje duwen, om daar de probleempjes fijn samen op te lossen.
Nederland is groot voorstander van deze constructie.

Misschien moet Donner maar voorstellen in Nederland het hele strafrecht af te schaffen, en daar voor in de plaats een polderconstructie te maken, waarbij misdadigers en slachtoffers de zaken samen oplossen..

Maarten
30-11-07, 13:37
Geplaatst door sjaen
http://avaaz-annapolis.questionpro.com
Je kon commentaar toevoegen. Ik schreef dit:

Hamas simply has a legal right to resist violently, according to international law.
The only real solution to prevent that, is to have Peace talks right away, and force Israel bihind 1967 lines.
Every other kind of reaction to Hamas violence, including the current boycott, simply is a way to avoid peace.

So to blame is Israel ande the US, but most of all Europe, that has all knowledge of these types of conflicts, and took very serious lessons from them, as they resulted in the UN rules for peace between nations, but in this case does nothing at all, and has a policy that clearly opposes these basic rules of peace.

Greeting from the Netherlands.

H.P.Pas
30-11-07, 13:48
Geplaatst door Maarten
Je kon commentaar toevoegen. Ik schreef dit:
()So to blame is Israel ande the US, but most of all Europe..


Ah, playing the name of the blame.
Fascinating.

Maarten
30-11-07, 14:13
Geplaatst door H.P.Pas
Ah, playing the name of the blame.
Fascinating.
Niet willen praten = geen vrede willen.
Te moeilijk voor je?

40 jaar geen vrede kunnen organiseren voor 2 kutlandjes door de VS en de EU = geen vrede willen.
Does it ring a bell?

H.P.Pas
30-11-07, 15:47
Geplaatst door Maarten
Te moeilijk voor je?


Nee, te makkelijk.

Maarten
30-11-07, 16:21
Geplaatst door H.P.Pas
Nee, te makkelijk.
Aha, je hebt een theorietje over een excuusje om in geval van een conflict niet te hoeven praten met een democratisch gekozen regering.
Dat mag hoor. In dit land is niemand verplicht zijn hersens te gebruiken, of zijn moraal te mobiliseren.
Zolang je maar begrijpt, dat Israel ook niet voldoet aan elke eis, die aan hamas gesteld wordt.
En dat is vrees ik het einde van alle excuusjes.

H.P.Pas
30-11-07, 16:53
Geplaatst door Maarten
Aha, je hebt een theorietje

Nee.

E' grande errore parlare delle cose del mondo indistintamente e assolutamente e,per così dire,per regola.--Guicciardini

Maarten
01-12-07, 03:42
Geplaatst door panoma79
doe ik.
:strik:




http://newcentrist.files.wordpress.com/2007/07/28jan06-hamas-brothers.jpg

panoma79
01-12-07, 10:36
Geplaatst door Maarten
:strik:




http://newcentrist.files.wordpress.com/2007/07/28jan06-hamas-brothers.jpg

Prachtig!

super ick
01-12-07, 12:27
Geplaatst door Maarten
Hoezo niet kunnen? het kan makkelijk. Het is ook de enige democratisch gekozen meerderheid. Niet praten daarmee staat gewoon gelijk aan geen vrede willen. En die willen ze dan ook niet.
Of denk jij dat er iemand vrede wil daar, behalve de Palestijnen dan? Iedereen heeft echt hele andere belangen dan vrede hoor, ga maar na..

Zegt genoeg. Al jaren worden er politieke spelletjes gespeelt over de ruggen van de Palestijnen.

Maarten
01-12-07, 13:13
Geplaatst door super ick
Zolang Hamas er niet bij betrokken kan worden blijft het pappen en nathouden.
Dit zijn geen onderhandelingen met de Palestijnen maar met Fatah. Het is een politiek spel. Als er een akkoord tot stand komt en Fatah geen aanslagen meer zal plegen dan betekend dat waarschijnlijk een definitieve scheuring tussen de Palestijnen. Hamas houd de macht in haar gedeelte en tussen hen en Israel zal het geweld blijven oplaaien. Misschien zelfs toenemen. Dit geweld zal toegeschreven worden aan Hamas die als terroristische organisatie dan nog harder aangepakt gaat worden en zeker geisoleerd zou blijven.

Palestijnen krijgen wellicht de keus: Blijven vechten onder Hamas of economisch opbloeien onder Fatah.

Het is zomaar een mogelijkheid. Verdel en heers politiek die voor een gedeelte van de Palestijnen wellicht goed uit kan pakken. Dat gedeelte dat conssesies wil doen en niet geneigd is tot geweld. Dat zullen er op termijn wel eens veel meer kunnen zijn dan nu gedacht wordt. Ik kan mij voorstellen dat een grote groep het geweld na al die jaren behoorlijk beu is ongeacht de oorzaak.
Dit verhaal klopt voor de helft. Vooral de conclusies zijn niet helemaal goed.

- Israel zal in alle gevallen minder geweld hebben, omdat het strijdveld nu tussen de Palestijnen ligt. Ze komen helemaal niet meer toe aan israel bij interne deining.

- Palestijnen krijgen geen economische opbloei onder Fatah. Fatah wordt nou even gesteund om die splijtzwam aan te wakkeren. Er gaat hier en daar een miljoentje in, en er komen wat loze beloften en intenties. Er verbeteren even wat dingen, en waarschijnlijk tijdelijk. Maar de positie wordt echt niet beter, want Israel zal op de Westbank geen meter toegeven. Hooguit stopt het even voor de lieve vrede, maar dat duurt nooit lang. Laat dat maar aan die extremisten en het leger over..

- Alle Palestijnen zijn het geweld heel erg beu, ook Hamas. Ze doen het echt niet voor de lol, of uit principe. Hamas pleegt geweld, omdat ze geloven dat het echt niet anders kan, en het noodzakelijk is. Bij ons wordt het idee gepropageerd, dat het allemaal beter zal gaan als het op houdt, maar Hamas is vermoedelijk realistischer. Die weten dat Israel geen vrede wil en wat daar de redenen zoal van zijn. Die hebben het 40 jaar kunnen zien. Die weten dat er elke keer weer wat nieuws komt, en dat zij in de misere blijven zitten. Ze hebben Arafat 40 jaar concessies zien doen, zonder enig resultaat. Hun geweld is een soort noodsprong. Ze geloven dat er enkel zo voor Israel een prikkel kan zijn, om mee te werken aan vrede.
En ik moet zeggen, dat ik dat als westerling met overzicht en opleiding (wat dat ook waard moge zijn), eigenlijk vind dat ze gelijk hebben. Ik geloof helemaal niet in het concept van "gematigde Palestijnen" tegenover de gewelddadige, zoals dat hier gepropageerd wordt.

Maarten
01-12-07, 13:24
Geplaatst door super ick
Zegt genoeg. Al jaren worden er politieke spelletjes gespeelt over de ruggen van de Palestijnen.
Ja, ik kijk echt naar wie er vrede zou willen, en waarom? Dat ziet er niet goed uit.
Israel heeft echt bergen redenen om geen vrede te willen.
Europa krijgt echt groot gedonder, als ze die 1967-oplossing er door willen drukken. Allerlei lui willen dat niet: christenen, joden, de handelswereld, militairen, sympatisanten door de geschiedenis, e.a.
De media krijgen om dezelfde redenen problemen, als ze teveel laten zien.
De VS met zijn Israel Lobby, de militaire industrie, olie, en strategische belangen in het MO..
En alle politici riskeren overal heel veel. Verlies van electoraat. Gedonder in de partij. Gedonder met andere partijen. En dan de risico's voor de eigen positie.
Kortom, iedereen heeft belang bij de status quo, en bij beperking tot geklets.
Wie wil er dan echt vrede? De Palestijnen dus, die in een hele slechte positie zitten.
Maar alle anderen hebben hele andere dingen aan hun kop: Bush, Rice, Sarkozy, Merkel, Balkenende, Verhagen, enz..

Al Sawt
01-12-07, 15:59
Geplaatst door Slinger
Je zult het niet geloven maar ik vind het een interessante man met een levendige fantasie. Vooral zijn reis door de lucht naar Jeruzalem vind ik knap. Gerrit Jan,

Als ik jou was zal ik wat meer respect betuigen aan andere religie`s.
Vooral als wij jouw ideologische kronkels in beschouw nemen. Die doordrenkt zijn met theologische schriften.

Dus effe dimmen.

Al Sawt
01-12-07, 16:01
Geplaatst door David
Het is een binnenlandse Israëlische kwestie. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien, maar hun wetten respecteren. Maar als een homo in Iran wordt opgeknoopt wegens zijn vermeende geaardheid, dan is het geen binnenlandse kwestie meer.

Wat zijn we heerlijk tegenstrijdig.

Al Sawt
01-12-07, 16:10
Geplaatst door super ick
Zolang Hamas er niet bij betrokken kan worden blijft het pappen en nathouden.
Dit zijn geen onderhandelingen met de Palestijnen maar met Fatah. Het is een politiek spel. Als er een akkoord tot stand komt en Fatah geen aanslagen meer zal plegen dan betekend dat waarschijnlijk een definitieve scheuring tussen de Palestijnen. Hamas houd de macht in haar gedeelte en tussen hen en Israel zal het geweld blijven oplaaien. Misschien zelfs toenemen. Dit geweld zal toegeschreven worden aan Hamas die als terroristische organisatie dan nog harder aangepakt gaat worden Tot hier had ik een indruk gehad dat je eindelijk verlicht bent.

Maar met onderstaande reactie, verval je bijna weer in jouw oude redenatievermogen. Maar niet erg. Je bent nog niet verloren.

Ik zal je helpen door het uit te leggen.



en zeker geisoleerd zou blijven.

Palestijnen krijgen wellicht de keus: Blijven vechten onder Hamas of economisch opbloeien onder Fatah.

Het is zomaar een mogelijkheid. Verdel en heers politiek die voor een gedeelte van de Palestijnen wellicht goed uit kan pakken. Dat gedeelte dat conssesies wil doen en niet geneigd is tot geweld. Dat zullen er op termijn wel eens veel meer kunnen zijn dan nu gedacht wordt. Ik kan mij voorstellen dat een grote groep het geweld na al die jaren behoorlijk beu is ongeacht de oorzaak.

Israel gaat nooit en te nimmer haar nederzettingen op WB en militaire bezetting van WB opgeven.

De Palestijnen krijgen een zwak aftreksel van hun gedroomde staat, een staat dat eigenlijk een losse samenhang van reservaten zal zijn en niet levensvatbaar.

Waar economische ontwikkeling onmogelijk zal zijn. Dit zal de Hamas zeker niet isoleren en zeker niet verzwakken. Omdat zij hun gelijk zullen behalen dat met Israel geen vrede kan worden gesloten.

Lees dit goed, laat het goed inwerken en je zal weer een stap verder zetten in jouw ontwikkeling.

Slinger
01-12-07, 16:38
Geplaatst door Al Sawt
Gerrit Jan,

Als ik jou was zal ik wat meer respect betuigen aan andere religie`s.
Vooral als wij jouw ideologische kronkels in beschouw nemen. Die doordrenkt zijn met theologische schriften.

Dus effe dimmen.

Al Sawt,

Jammer dat je de humor van mijn reactie niet kunt inzien, Ik had eigenlijk gedacht dat de Verlichting meer invloed op je had gehad.

Al Sawt
01-12-07, 16:41
Geplaatst door Slinger
Al Sawt,

Jammer dat je de humor van mijn reactie niet kunt inzien, Ik had eigenlijk gedacht dat de Verlichting meer invloed op je had gehad. Hier kan ik wel de humor in zien.

Een reactionare gelovige die schermt met verlichting.

Slinger
01-12-07, 16:49
Geplaatst door Al Sawt
Hier kan ik wel de humor in zien.

Een reactionare gelovige die schermt met verlichting.

Ik erger me wel aan het feit dat een flinterdun persoon als jij me de les denkt te kunnen lezen. Want ik meende ik wel wat ik zei, het is echt niet zo maar een losse opmerking. Ik heb me in het leven van de profeet verdiept en wel het een en ander over hem gelezen. En inderdaad, het zijn echt niet allemaal hagiografieën. Ik heb de titels wel eens aan jou proberen door te geven, maar die serveerde je toen heel gemakkelijk af als 'zionistische boeken', weet je nog?

Al Sawt
01-12-07, 17:10
Geplaatst door Slinger
Ik erger me wel aan het feit dat een flinterdun persoon als jij me de les denkt te kunnen lezen. Want ik meende ik wel wat ik zei, het is echt niet zo maar een losse opmerking. Ik heb me in het leven van de profeet verdiept en wel het een en ander over hem gelezen. En inderdaad, het zijn echt niet allemaal hagiografieën. Ik heb de titels wel eens aan jou proberen door te geven, maar die serveerde je toen heel gemakkelijk af als 'zionistische boeken', weet je nog? De les voorlezen?

Je mag vrij jouw mening verkondigen en denken wat je wilt. Ook over de profeet. Maar vergeet geen zelfreflectie toe te passen op jouw denkbeelden. Dan moet je niet kwaad worden als ik jou een spiegel voor ga houden.

Want jouw denkbeelden tarten elke werkelijkheid. Wie heilig gelooft in de Zionistische fabeltjes, is in mijn ogen totaal geschift.

Dan beticht jij mij van een flinterdun persoonlijkheid?
Ik geloof heilig in de leer van de Islam! Maar ik ben niet iemand wiens politieke denkbeelden doordrenkt zijn met theologische kronkels. Al was het maar omdat de Islam daar geen ruimte voor laat.

Jouw denkbeelden zijn doordrenkt met theologische kronkels.
We hebben vaak in het verleden een discussie uitgevochten. Waarin ik boeken en publicaties van auteurs als Uri Avnery, Menachem Klein en Bennie Morris als voorbeeld heb gehaald.

Dus drie Israeliers. Jij had ze echter weg gezet als verlengstuk van de Arabische propaganda machine.

Terwijl Klein een Israelische politicus is van de Arbeiderspartij en Morris een zeer rechtse historicus is en aan de Likoed geleerd is.

Dus beticht mij niet zomaar van een flinterdun persoonlijkheid en zeker niet dat ik zomaar bronvermelding als Zionistisch afserveer.

Een ding moet je zeker niet vergeten, GJ.

Probeer jezelf niet als een verlicht geest te presenteren. Allebei weten wij dat je dat niet bent.

SalmayaSale
01-12-07, 17:33
Geplaatst door Al Sawt
Maar als een homo in Iran wordt opgeknoopt wegens zijn vermeende geaardheid, dan is het geen binnenlandse kwestie meer.

Wat zijn we heerlijk tegenstrijdig.

Ironie ya akhi :wijs:

Dit in verband met teddyberen en gangraped SA meisjes, waar buutnlanders zich niet mee moeten bemoeien.