PDA

Bekijk Volledige Versie : OM eist 20 jaar tegen tante 'behekste baby'



:moe:
29-11-07, 19:35
OM eist 20 jaar tegen tante 'behekste baby'
Uitgegeven: 29 november 2007 16:14

DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft donderdag twintig jaar celstraf geëist tegen de tante van het Indiase meisje Mehak. Het anderhalf jaar oude meisje overleed begin vorig jaar door stelselmatige mishandeling door haar ouders en andere familieleden, onder wie de tante.

De oom van Mehak hoorde dertien jaar cel eisen. Eerder deze week vroeg justitie celstraffen van twaalf en tien jaar voor de ouders van Mehak.

Het gezin verhuisde in 2004 van India naar Den Haag, om voor de oom en tante te werken. De tante zou een dictatoriale vrouw zijn, die hen onder zware psychologische druk had gezet om het meisje te mishandelen.

Geesten

Mehak was volgens de vrouw behekst en ze moest geslagen worden om zo de geesten te verdrijven. Na haar dood constateerden artsen vijftien ribbreuken en inwendige bloedingen bij het meisje.

Slaven

Het OM houdt de Indiase vrouw verantwoordelijk voor het medeplegen van moord. "Samen met haar man was ze het brein achter de mishandelingen. De ouders van Mehak waren hier illegaal en werden door het echtpaar behandeld als slaven", aldus een woordvoerster van justitie.

Daarom kwam het OM tot lagere celstraffen voor de ouders, die hun eigen kind het meest mishandeld hebben.

Tralies

De kans bestaat echter dat het echtpaar nooit achter de tralies belandt. De rechtbank besloot vorig jaar het stel niet langer in voorlopige hechtenis te laten, waarop ze direct naar India verhuisden.

"Nederland heeft geen uitleveringsverdrag met India, dus we zijn afhankelijk van de autoriteiten daar of ze nog naar ons land komen", aldus de woordvoerster. "En in India behoren ze tot een hoge kaste, dat geeft ze bescherming."

---

How smart.

Divine_70
29-11-07, 19:43
Geplaatst door :moe:
Daarom kwam het OM tot lagere celstraffen voor de ouders, die hun eigen kind het meest mishandeld hebben.

Tralies



Walgelijk, ik liet me als moeder liever alle ribben breken dan mijn kind dusdanig te mishandelen.

III
29-11-07, 23:26
Geplaatst door :moe:
"En in India behoren ze tot een hoge kaste, dat geeft ze bescherming."


Mooi systeempje toch?
Zó goddelijk!
:fuckit2: