PDA

Bekijk Volledige Versie : Twee jaar gevorderd voor AEL-kopstukken



Marsipulami
30-11-07, 11:45
Voor de correctionele rechtbank van Antwerpen is vrijdag het proces gestart tegen Dyab Abou Jahjah, Ahmed Azzuz en Youssef Rahimi van de Arabisch Europese Liga (AEL).
Ze moeten zich verantwoorden voor hun rol bij de rellen in Borgerhout na de moord op Mohamed Achrak in 2002.

Volgens het openbaar ministerie hadden zij de menigte aangezet tot onder meer het plegen van vernielingen aan auto's en winkels, slagen en verwondingen tegen agenten en burgers en belemmering van het verkeer. De procureur vorderde voor het trio twee jaar cel. Momenteel is de verdediging aan het woord.

Slinger
30-11-07, 11:55
Geplaatst door Marsipulami
Voor de correctionele rechtbank van Antwerpen is vrijdag het proces gestart tegen Dyab Abou Jahjah, Ahmed Azzuz en Youssef Rahimi van de Arabisch Europese Liga (AEL).
Ze moeten zich verantwoorden voor hun rol bij de rellen in Borgerhout na de moord op Mohamed Achrak in 2002.

Volgens het openbaar ministerie hadden zij de menigte aangezet tot onder meer het plegen van vernielingen aan auto's en winkels, slagen en verwondingen tegen agenten en burgers en belemmering van het verkeer. De procureur vorderde voor het trio twee jaar cel. Momenteel is de verdediging aan het woord.

Hij zit nu toch in Libanon, bij de Hezbolla?

mark61
30-11-07, 11:55
Ik lach me gek. Dit is om het gezicht te redden van den hysterische Guy, die destijds meende dat de AEL een halve staatsgreep pleegde?

mark61
30-11-07, 12:06
Geplaatst door Slinger
Hij zit nu toch in Libanon, bij de Hezbolla?

Welnee, dat mocht niet van zijn moeder of ze wilden hem niet hebben, één van de twee. Gelovig is ie trouwens ook al niet echt. Amal zou meer wat zijn voor hem, maar daar hoor je nooit meer wat over.

Ron Haleber
30-11-07, 12:48
Geplaatst door mark61
Ik lach me gek. Dit is om het gezicht te redden van den hysterische Guy, die destijds meende dat de AEL een halve staatsgreep pleegde?

Het is volkomen belachelijk en schandalig... DAJJ heeft juist proberen te voorkomen dat de zaak uit de hand liep. :gechoquee

Typisch voor die door en door racistische en sektarische Belgen...!

Als die mensen hier die ons NLers islamofobie verwijten zoals de fundies en Maarten in hun kielzog eens een tijdje in België gingen wonen. Dan zouden ze heel anders piepen! :fplet:

Ik zou dan het commentaar van Maarten eens graag willen lezen...

Ik denk dat dan zelfs de Belse honden er geen brood van zouden lusten. :wow:

Maarten
30-11-07, 14:31
Geplaatst door Ron Haleber

Als die mensen hier die ons NLers islamofobie verwijten zoals de fundies en Maarten
Als jij nou eens wat beter zou lezen wat er precies verweten wordt, dan zou je wel anders piepen, en bespaarde dat veel van dat nutteloze gedoe, dat jij te vaak veroorzaakt.

Maarten
30-11-07, 14:34
Geplaatst door Marsipulami

Vermoedelijk komt hij wel vrij. Het is sowieso larie, maar dit soort dingen is erg moeilijk te bewijzen.
Ander probleem is of hij eigenlijk wel verdediging voert. Waar zit hij? En staat hij nog ingeschreven in Belgie? Anders konden ze hem niet eens dagvaarden. Maar wie weet is de zaak al lang bezig.

super ick
30-11-07, 19:19
Geplaatst door Maarten
Vermoedelijk komt hij wel vrij. Het is sowieso larie, maar dit soort dingen is erg moeilijk te bewijzen.
Ander probleem is of hij eigenlijk wel verdediging voert. Waar zit hij? En staat hij nog ingeschreven in Belgie? Anders konden ze hem niet eens dagvaarden. Maar wie weet is de zaak al lang bezig.

Hij zit in Libanon. Ik denk dat ze deze zaak aangespannen hebben om hem de lust te ontnemen terug te keren.

Ron Haleber
30-11-07, 19:26
Geplaatst door Maarten
Als jij nou eens wat beter zou lezen wat er precies verweten wordt, dan zou je wel anders piepen, en bespaarde dat veel van dat nutteloze gedoe, dat jij te vaak veroorzaakt.

Wat er verweten wordt is toch wel heel duidelijk. Ik kan dat in 1 x lezen begrijpen. Jij als would-be jurist, blijkbaar niet!


Volgens het openbaar ministerie hadden zij de menigte aangezet tot onder meer het plegen van vernielingen aan auto's en winkels, slagen en verwondingen tegen agenten en burgers en belemmering van het verkeer. De procureur vorderde voor het trio twee jaar cel.

Aanzetten tot slaan en verwonden van agenten en burgers, dat kan ik me niet voorstellen van het kader van de AEL en zeker niet van DAJJ... :kwaad:

Bij de start van de AEL werd DAJJ ook al om dergelijke redenen gearresteerd en dagen vastgehouden. De zaak tegen hem bleek ook toen volstrekt ongegrond...

Maar ja, ik kan me natuurlijk vergissen. Wie ben ik? Ik drukte DAJJ hier in A'dam slechts de hand en wisselde kort een paar woorden met hem.

Maarten daarentegen die DAJJ zijn diensten aanbood en afspraken met hem maakte, werd dus een intieme vertrouweling van de grote Leider. Maarten kan de beweegredenen en daden van zijn leider dus veel beter beoordelen! :zozo:

Ik verneem graag van Maarten waarom ik mij vergis! :zwaai:

Maarten
30-11-07, 20:30
Geplaatst door Ron Haleber

Ik verneem graag van Maarten waarom ik mij vergis! :zwaai:
Ga een cursus forumposten doen, waar ze je leren naar citaten te kijken waar mensen op reageren.
Soms is daar wel eens verband tussen, gek he?

Ron Haleber
30-11-07, 20:49
Geplaatst door Maarten
Ga een cursus forumposten doen, waar ze je leren naar citaten te kijken waar mensen op reageren.
Soms is daar wel eens verband tussen, gek he?

Inderdaad, ik dacht echt dat dit topic ging over DAJJ en het kader van de AEL. En wat hen verweten werd... ;)

Maar ja, als in een topic de naam Maarten valt, dan gaat het topic natuurlijk allereerst over Maarten...

Verwarrend - net als bij Farid Online, denk ik vaak dat ik hier op Maarten.NL zit.

Als Maarten nu na zoveel jaar eens een eigen website begon - hij als systeembeheerder ontwerpt die in 10 minuten - ja dan kon ik me nooit meer vergissen.

Maar ja, jammer, hij heeft blijkbaar het lef niet om dat te doen. De prikkers hier begrijpen maar al te goed waarom hij dat niet doet... :gniffel:

Maarten
30-11-07, 21:43
Geplaatst door Ron Haleber
Inderdaad, ik dacht echt dat dit topic ging over DAJJ en het kader van de AEL. En wat hen verweten werd... ;)
Het werkwoord Verwijten, jongen. Ga teruglezen waar dat op sloeg (zie dan het citaat), en wat er dus bedoeld werd. Maar met jou blijft alles bij rondkloten, en ik begin daar niet meer aan. Tabe!