PDA

Bekijk Volledige Versie : ’Nee’ tegen kwade boodschap Wilders



IbnRushd
30-11-07, 12:48
’Nee’ tegen kwade boodschap Wilders

Geschreven door Doekle Terpstra

vrijdag 30 november 2007

Wilders misbruikt zijn positie om op te hitsen. Dat is gevaarlijk. ’Redelijke mensen’ moeten zich verzetten.
Ik weet het, boosheid is een slechte raadgever. Toch word ik tot op het bot uitgedaagd en wordt mijn gemoed door Geert Wilders wel erg op de proef gesteld. Vol bravoure kondigt hij aan dat hij een film gaat maken waarin hij de islam neerzet als een fascistische religie. Dat doet een man die zegt dat hij het beste met Nederland voorheeft.

Maar ondertussen schept hij er genoegen in mensen bewust te schofferen door de religie waar zij (mede) hun identiteit aan ontlenen af te schilderen als een kwaadaardige bron. Volgens Wilders kan de Koran worden ingedikt tot het formaat van de Donald Duck. Hij vergelijkt het boek met Mein Kampf en zijn nieuwste credo is nu dus dat de Koran ’fascistisch’ is. Telkens opnieuw creëert Wilders over de ruggen van moslims een podium voor zichzelf en stuurt hij bewust aan op polarisering in de samenleving.

De eerste reacties op het plan van Wilders waren beheerst en afwachtend. De minister van justitie liet weten dat hij niet gelukkig is met het initiatief, maar dat hij het niet kan of wil verbieden. Voor een minister van justitie is dat natuurlijk de enige juiste reactie. Maar waar blijven de verontwaardigde reacties uit het land? Is dit plan van Wilders niet meer dan wat wild geraas, waarover we onze schouders moeten ophalen? Ben ik de enige die boos en bezorgd is? Ik voel me meer en meer getergd door de voortdurende beledigingen aan het adres van de moslims. Ik erger me aan de man die als een splijtzwam fungeert en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet. Ik erger me over het feit dat Wilders op geen enkele manier verantwoordelijkheid neemt voor een inhoudelijk debat over de multiculturele samenleving.

Geert Wilders is niet zomaar een Nederlander met een mening. Hij is politicus en lid van de Tweede Kamer. Ook hij heeft uiteraard het recht van het vrije woord. Maar juist als volksvertegenwoordiger heb je plichten tegenover de samenleving. Van een Kamerlid mag gevraagd worden zich verantwoordelijk op te stellen en mensen of groepen niet bij voortduring op hun te ziel trappen. Maar Wilders misbruikt zijn positie en het vrije woord als een alibi om op te hitsen en kloven in de samenleving te slaan.

Terecht wees de alom gewaardeerde (en vertrekkende) politicus Ed van Thijn er onlangs op dat democratie niet vanzelfsprekend is. Democratie kent ook het risico van implosie. Als we niet behoedzaam omgaan met het vrije woord en daar ook de beperkingen niet van kennen, is dat riskant voor de kwaliteit van samenleven en voor het democratisch bestel. We kunnen de democratie ook opblazen onder het mom van datzelfde vrije woord. Wilders’ zogenaamd ’vrije woorden’ vormen een bedreiging voor een samenleving waarin tolerantie, gastvrijheid en solidariteit kernwaarden zijn.

Onbegrijpelijk vind ik het, dat de ’redelijke mensen’ – waartoe ik mijzelf ook reken – zo onverschillig lijken te zijn. Wanneer staan wij eens op? Wanneer manifesteren wij ons met de oproep dat genoeg, genoeg is. Wanneer maken wij Wilders duidelijk dat wij een samenleving voorstaan waarin mensen op basis van respect met elkaar samenleven, dat wij de onderlinge dialoog wensen op basis van respect voor elkaars eigenheid. Met waardering voor elkaars identiteit en met een open vizier willen leren van verschillende religieuze gewoonten en belevingen. Met respect voor de woorden van de Koran, zoals ikzelf graag met respect bejegend wil worden op de woorden die voor mij heilig zijn en die mij via de Bijbel worden aangereikt.

Als Wilders de Bijbel op een vergelijkbare manier zou beoordelen als hij doet met de Koran zou hij constateren dat ook daarin verhalen staan die ik – en hij waarschijnlijk ook – niet graag werkelijkheid zie worden. Toch is de Bijbel vooral een boek dat uitnodigt om met elkaar te leven in vrede, in liefde en in hoop. Als christen vind ik het onacceptabel dat een landgenoot mensen met een bepaalde religieuze overtuiging categorisch diskwalificeert.

Het is tijd om op te staan tegen de verWildering van de samenleving. Het is tijd om een krachtig signaal af te geven aan alle moslims in ons land. Het geluid van Wilders is niet het geluid van Nederland. Extremisme is nooit de juiste weg. Redelijkheid en tolerantie mogen onder geen enkel beding onder druk komen staan. Dat gebeurt nu wel. Daarom is het tijd voor een breed maatschappelijk gedragen ’nee’ tegen de kwade boodschap van Wilders en de zijnen. Laten we ons opstellen als verschillege mensen die eenheid binnen onze samenleving willen nastreven, waar plaats is voor iedereen en waar mensen zich niet hoeven te generen voor het feit dat ze moslim zijn.

Het initiatief hoeft niet per definitie uit de politiek te komen. Laat het een stem zijn die gedragen wordt door een breed maatschappelijk front. Ik roep de leiders van toonaangevende maatschappelijke bewegingen en instellingen op om hun stem te laten horen tégen polarisatie en vóór respect voor medeburgers. Vakbonden, werkgevers, moslims, kerken, humanisten en andere groeperingen en instellingen: kom bijeen, sla de handen ineen, en keer het tij.

Doekle Terpstra schreef dit stuk op persoonlijke titel.
Terpstra is voorzitter van de HBO-raad en CDA-lid

Bron: trouw (via nieuwsfeit.nl)

David
30-11-07, 12:51
Geplaatst door IbnRushd
Het is tijd om op te staan tegen de verWildering van de samenleving. Het is tijd om een krachtig signaal af te geven aan alle moslims in ons land. Het geluid van Wilders is niet het geluid van Nederland. Extremisme is nooit de juiste weg. Redelijkheid en tolerantie mogen onder geen enkel beding onder druk komen staan. Dat gebeurt nu wel. Daarom is het tijd voor een breed maatschappelijk gedragen ’nee’ tegen de kwade boodschap van Wilders en de zijnen. Laten we ons opstellen als verschillege mensen die eenheid binnen onze samenleving willen nastreven, waar plaats is voor iedereen en waar mensen zich niet hoeven te generen voor het feit dat ze moslim zijn.


Geheel mee eens!

illmatik
30-11-07, 13:09
Wanneer gaan mensen nou eens snappen dat Geert Wilders niet alleen voor zichzelf spreekt?

mark61
30-11-07, 13:10
Geplaatst door David
Geheel mee eens!

Zo is dat. Waarom moeten we dat eigenlijk bevestigen?

illmatik
30-11-07, 13:11
Geplaatst door mark61
Zo is dat. Waarom moeten we dat eigenlijk bevestigen?

Verantwoording afleggen voor de acties van je 'soort'genoten. Door het slijk zul je gehaald worden!

Slinger
30-11-07, 13:14
Geplaatst door illmatik
Wanneer gaan mensen nou eens snappen dat Geert Wilders niet alleen voor zichzelf spreekt?

Ik schat dat hij spreekt voor ongeveer 33%.

David
30-11-07, 13:16
Geplaatst door mark61
Zo is dat. Waarom moeten we dat eigenlijk bevestigen?

Ik spreek voor mezelf. Ik heb niks te maken met dat Wilders-tuig, en wens er ook niks mee te maken te hebben.

mark61
30-11-07, 13:17
Geplaatst door illmatik
Verantwoording afleggen voor de acties van je 'soort'genoten. Door het slijk zul je gehaald worden!

Dat vind ik in verband met moslims ende Marokkanen al net zo debiel.

mark61
30-11-07, 13:18
Geplaatst door David
Ik spreek voor mezelf. Ik heb niks te maken met dat Wilders-tuig, en wens er ook niks mee te maken te hebben.

Nope. Maar dat is toch de 'uitgangspositie'? Bovendien zou dat al duidelijk moeten zijn aan je persoon, en hier, priksels. Ik begrijp je wel hoor :hihi:

illmatik
30-11-07, 13:22
Geplaatst door mark61
Dat vind ik in verband met moslims ende Marokkanen al net zo debiel.

Dat benadruk je niet vaak genoeg. :ego:

mark61
30-11-07, 13:26
Geplaatst door illmatik
Dat benadruk je niet vaak genoeg. :ego:

Zie je, ik dach het al. Tis een kwantitatieve kwestie. Moek er een onderschrift van maken ofzo? MP3-mantra? T-shirt?

illmatik
30-11-07, 13:29
Geplaatst door mark61
Zie je, ik dach het al. Tis een kwantitatieve kwestie. Moek er een onderschrift van maken ofzo? MP3-mantra? T-shirt?

Ja.

Mouwloos shirt, welteverstaan. Zodat je tattoo-teksten met 'I love Marrekaane' en de Marokkaanse vlag op je schouders en armen duidelijk te lezen en te zien zijn.

mark61
30-11-07, 13:33
Geplaatst door illmatik
Ja.

Mouwloos shirt, welteverstaan. Zodat je tattoo-teksten met 'I love Marrekaane' en de Marokkaanse vlag op je schouders en armen duidelijk te lezen en te zien zijn.

Tis wel een idee. Alleen krijg ik dan weer last dat het de Amazighvlag niet is :cheefbek: En als ik nou straks aan een Turreks mokkel kom? Moek de zooi weer laten overtatoeën.

illmatik
30-11-07, 13:36
Geplaatst door mark61
Tis wel een idee. Alleen krijg ik dan weer last dat het de Amazighvlag niet is :cheefbek: En als ik nou straks aan een Turreks mokkel kom? Moek de zooi weer laten overtatoeën.

Tja, had je maar geen autochtone Hollandert motte wezen. Krijg je alleen maar gezeik mee, 'die mensen'. Ligt gewoon aan je afkomst. DNA-gerelateerd. Cultuurverbonden. En je religie deugt van geen kant, hoe mooi je het ook wilt uitleggen.

mark61
30-11-07, 13:46
Geplaatst door illmatik
Tja, had je maar geen autochtone Hollandert motte wezen. Krijg je alleen maar gezeik mee, 'die mensen'. Ligt gewoon aan je afkomst. DNA-gerelateerd. Cultuurverbonden. En je religie deugt van geen kant, hoe mooi je het ook wilt uitleggen.

Moek met een hollandse gaan trouwen :mad:

illmatik
30-11-07, 13:48
Geplaatst door mark61
Moek met een hollandse gaan trouwen :mad:

Ewa ja, je kennie alles hebben int leven. Anders haal je een Russische op, naar Turks voorbeeld. Start an entourage! :hihi:

1973Tanger
30-11-07, 13:51
Wat Terpstra hier voorstaat is een roep in de woestijn. De enige instantie die hier moet opstaan is het Openbaar Ministerie. Die moet de gangen van Wilders met een strafrechtelijk argusoog blijven volgen en onmiddelijk bij de geringste overtreding van grontwettelijke beginselen meteen afvoeren. Wat een zwak gezeik van die Terpstra: "een gemeenschappelijke nee". Daar koop je geen brood voor. Actie moet verwacht en ondernomen worden door de binnenlandse inlichtingen dienst en het Openbaar Ministerie. Het wordt Wilders allemaal veel te gemakkelijk gemaakt, om vanuit zijn positie polarisatie tot op het bot te bedrijven. Iemand anders werd allang opgepakt en veroordeeld. Als je hier bijvoorbeeld het koningshuis stelselmatig schadelijk blijft uitkleden, zal je snel jezelf moeten verantwoorden in een kortgeding. Het Openbaar Ministerie heeft voldoende middelen om het Wilders voortdurend lastig te maken. Er liggen daar stapels aangiftes van discriminatie en haatzaaiing door toedoen van Wilders op kantoor. Doe er wat mee? Continu oppakken en verhoren is ook een signaal vanuit de samenleving aan Wilders dat dergelijke escapades hier niet getollereerd worden. Hij begeeft zich op glad ijs. Gewoon onderuit halen met de wet. Ziellege bullshit van Terpstra leggen geen zoden aan de dijk. Wilders bedrijft ook terrorisme. Daar hebben we onlangs een mooie wet voor, die we ook op hem goed kunnen gebruiken. Blijkbaar ontbreekt het bij het Ministerie aan creativiteit. Misschien is er wel sprake van angsthazerij daar. Gelijke monniken, gelijke kappen.

mark61
30-11-07, 13:52
Geplaatst door illmatik
Ewa ja, je kennie alles hebben int leven. Anders haal je een Russische op, naar Turks voorbeeld. Start an entourage! :hihi:

Ik begrijp dat er nu een overschot aan Turkse vrouwen is :love:

mark61
30-11-07, 13:55
Geplaatst door 1973Tanger
Wat Terpstra hier voorstaat is een roep in de woestijn. De enige instantie die hier moet opstaan is het Openbaar Ministerie. Die moet de gangen van Wilders met een strafrechtelijk argusoog blijven volgen en onmiddelijk bij de geringste overtreding van grontwettelijke beginselen meteen afvoeren.

Dat kan lastig worden, iets met parlementaire onschendbaarheid. Maar als je dat filmpje niks vindt staat het je vrij een aanklacht in te dienen danwel een burgerlijk proces te beginnen. De Staat heeft geen functie in deze.


Wat een zwak gezeik van die Terpstra: "een gemeenschappelijke nee".

Huh? Een morele positie innemen lijkt me heel gezond voor de maatschappij. Waarom moeten anderen, de staat het weer voor je opknappen? Staat zo kinderachtig en passief. Begin zelf een actie.

Maarten
30-11-07, 13:56
Geplaatst door IbnRushd

Doekle Terpstra schreef dit stuk op persoonlijke titel.
Terpstra is voorzitter van de HBO-raad en CDA-lid

Bron: trouw
Deze toevoeging spreekt boekdelen.
Iedereen spreekt namelijk op persoonlijke titel, tenzij duidelijk is dat er een verband is met de organisatie waar hij voor werkt.
Door de toevoeging wordt de man dus bij voorbaat al geisoleerd. Niemand hoeft zich er iets van aan te trekken, dat is wat er eigenlijk staat. Er worden al reserves ingebouwd, zonder dat er enige noodzaak toe is. Echt Nederlands, dit bij voorbaat al indammen.

1973Tanger
30-11-07, 13:59
Geplaatst door mark61
Dat kan lastig worden, iets met parlementaire onschendbaarheid. Maar als je dat filmpje niks vindt staat het je vrij een aanklacht in te dienen danwel een burgerlijk proces te beginnen. De Staat heeft geen functie in deze.



Huh? Een morele positie innemen lijkt me heel gezond voor de maatschappij. Waarom moeten anderen, de staat het weer voor je opknappen? Staat zo kinderachtig en passief. Begin zelf een actie.

Parlementaire onschendbaarheid kent ook grenzen vriend. Vanuit je positie een staatsgreep organiseren en je beroepen op onschendbaarheid is denk ik niet toegestaan. Zelf iets beginnen? Er liggen duizenden aangiftes van discriminatie van individuele mensen en organisaties bij het Openbaar Ministerie jongen. Wat doet die ermee dan?

1973Tanger
30-11-07, 14:08
Geplaatst door Maarten
Deze toevoeging spreekt boekdelen.
Iedereen spreekt namelijk op persoonlijke titel, tenzij duidelijk is dat er een verband is met de organisatie waar hij voor werkt.
Door de toevoeging wordt de man dus bij voorbaat al geisoleerd. Niemand hoeft zich er iets van aan te trekken, dat is wat er eigenlijk staat. Er worden al reserves ingebouwd, zonder dat er enige noodzaak toe is. Echt Nederlands, dit bij voorbaat al indammen.

Zeg dat wel. Iemand wordt hier dagelijks betrapt op heterdaad met polarisatie, haatzaaien, discriminatie. Allemaal in het openbaar. De instanties doen niks, maar verwachten dat de bevolking dat maar doen. Zo krom als wat.

Iznogoodh
30-11-07, 22:25
[i]Hij vergelijkt het boek met Mein Kampf en zijn nieuwste credo is nu dus dat de Koran ’fascistisch’ is.Volgens mij gaat de film daarover.

fransjan
30-11-07, 23:31
Geplaatst door 1973Tanger
Parlementaire onschendbaarheid kent ook grenzen vriend. Vanuit je positie een staatsgreep organiseren en je beroepen op onschendbaarheid is denk ik niet toegestaan. Zelf iets beginnen? Er liggen duizenden aangiftes van discriminatie van individuele mensen en organisaties bij het Openbaar Ministerie jongen. Wat doet die ermee dan?
Een staatsgreep van Wilders is gewoon niet aan de orde. In de verste verte niet.

En je kan wel aangifte doen, er moet wel een zaak zijn en het OM moet er brood in zien. Misschien zou een proefproces goed zijn, of anders, dat het OM duidelijk naar buiten brengt (met argumentatie) waarom ze geen zaak beginnen.

Ik vind het geen juridische zaak, maar een politieke zaak. Ik denk dat je het ook moet zoeken in politieke antwoorden.

1973Tanger
01-12-07, 17:55
Geplaatst door fransjan
Een staatsgreep van Wilders is gewoon niet aan de orde. In de verste verte niet.

En je kan wel aangifte doen, er moet wel een zaak zijn en het OM moet er brood in zien. Misschien zou een proefproces goed zijn, of anders, dat het OM duidelijk naar buiten brengt (met argumentatie) waarom ze geen zaak beginnen.

Ik vind het geen juridische zaak, maar een politieke zaak. Ik denk dat je het ook moet zoeken in politieke antwoorden.

Ik begrijp goed wat je bedoeld hoor. Maar het gedrag van Wilders begint ook mij behoorlijk op de zenuwen te werken. Waarom kan hij zich niet wat minder provocerend opwerpen? Hij draagt namelijk totaal niks bij aan eventuele problemen met migranten c.q. moslims in dit land. Welk nut heeft het om de Koran op zijn manier aan te vallen? Is hij bezig met een heksenjacht tegen één bepaalde religieuze opvatting? Hij gedraagt zich onverantwoord en met dat gedrag zet hij de nationale veiligheid op het spel. Het Openbaar Ministerie kan wel degelijk ingrijpen, door hem bijvoorbeeld te verhoren i.v.m. aangiftes aan z'n adres en hem telkens erop te wijzen dat hij op het rand van het onbetamelijke bengeld. Een duidelijke signaal afgeven dat hij zijn gedrag moet normaliseren. Want hij is behoorlijk doorgeschoten in zijn waanzin.

broodjeaap
01-12-07, 18:02
Geplaatst door 1973Tanger

Daar koop je geen brood voor.

Actie moet verwacht en ondernomen worden door de binnenlandse inlichtingen dienst en het Openbaar Ministerie.
Het wordt Wilders... Iemand anders werd allang opgepakt en veroordeeld.

Het Openbaar Ministerie heeft voldoende middelen om het Wilders voortdurend lastig te maken. Er liggen daar stapels aangiftes van discriminatie en haatzaaiing door toedoen van Wilders op kantoor. Doe er wat mee?

oppakken en verhoren is ook een signaal vanuit de samenleving aan Wilders dat dergelijke escapades hier niet getollereerd worden.

Hij begeeft zich op glad ijs.

Gelijke monniken, gelijke kappen.


Het wordt Wilders allemaal veel te gemakkelijk gemaakt om vanuit zijn positie polarisatie tot op het bot te bedrijven

Ach, ik weet niet..begrip is maar een dun schilletje. Kijk, m'n zus, die moeder is, die wordt niet lastiggevallen door bepaalde ochtoonse types, want men vermoedt: oei, daar staan een paar kerels achter die niet gemakkelijk zijn, zoals bijv. ikzelf en m'n stiefvader. -Dus je bent voor hoer uitgescholden op straat? Door wie dan? Zo? Die persoon gaat dan zeer binnenkort Allah ontmoeten.

1973Tanger
01-12-07, 20:16
Geplaatst door broodjeaap
Het wordt Wilders allemaal veel te gemakkelijk gemaakt om vanuit zijn positie polarisatie tot op het bot te bedrijven

Ach, ik weet niet..begrip is maar een dun schilletje. Kijk, m'n zus, die moeder is, die wordt niet lastiggevallen door bepaalde ochtoonse types, want men vermoedt: oei, daar staan een paar kerels achter die niet gemakkelijk zijn, zoals bijv. ikzelf en m'n stiefvader. -Dus je bent voor hoer uitgescholden op straat? Door wie dan? Zo? Die persoon gaat dan zeer binnenkort Allah ontmoeten.

Denk je dan dat Wilders met z'n polarisatie wat kan bijdragen aan 'problemen' waarmee jij en misschien anderen mee zitten? Denk je dat hij via zijn anti-koran campagne die mensen in positieve zin kan bereiken? Wat hij doet is te vergelijken met aanzetten tot haat. Hij gebruikt zijn democratische positie als parlementariër onverantwoord. Het doel van een kamerlid is (met maatschappelijke draagvlak) bijdragen aan oplossingen van problemen in het land. Hij veroorzaakt alleen maar problemen. Zelfs Verdonk neemt in het openbaar voortdurend afstand van opwellingen die Wilders overkomt. Het is nu bevestigd dat Wilders een one-isseu partij is. Geen enkel zinnig woord over problemen waarmee Nederland daadwerkelijk zit. Wilders doet op lachwekkende wijze overkomen dat het trotse Nederland wordt gegijzeld door moslims en dat de islam als een Gargamel ons spoedig komen opeten. Ik merk anders niets van al die angsten die mensen door hem worden opgedrongen. Die man is in zijn waanzin behoorlijk doorgeschoten. Straks pleit hij nog voor razia's onder moslims? Bovendien had het ministerie hem allang moeten confronteren. Want wat hij nu doet met de Koran, zou bij de Thora en het Jodendom nooit hebben plaatsgevonden. Hij zou onmiddelijk in de kiem gesmoord worden er zou geen spaan van hem heel gelaten worden.

RinC
02-12-07, 11:17
Tegenbeweging tegen Wilders op komst
Uitgegeven: 2 december 2007 11:14
Laatst gewijzigd: 2 december 2007 11:47

AMSTERDAM - Er is een tegenbeweging tegen Geert Wilders in oprichting. Dit heeft René Danen van 'Nederland bekent kleur' zondag bevestigd na berichtgeving in De Telegraaf hierover.

Het is de bedoeling dat het een breed platform wordt van kerken, vakbonden en migrantenorganisaties, aldus Danen. Het is nog te vroeg om te zeggen wie zich erbij aansluiten.

Terpstra

Het initiatief is een reactie op de oproep die voorzitter van de HBO-Raad Doekle Terpstra afgelopen vrijdag in Trouw deed om "op te staan tegen de verWildering van de samenleving".

In een ingezonden brief in die krant stelt Terpstra, een prominent CDA-lid, dat Wilders zijn positie als Kamerlid misbruikt om op te hitsen en roept hij op "een duidelijk nee te laten horen tegen de kwade boodschap van Wilders".

Plannen

Terpstra juicht de plannen voor een tegenbeweging toe, liet hij zondag weten. Hij is na de publicatie van de brief "overspoeld door reacties" onder meer van organisaties als Islam en Burgerschap en VluchtelingenWerk. Zelf wilde hij geen voortrekkersrol spelen, maar hij vindt wat Wilders doet "zeer gevaarlijk". Hij vindt het belangrijk dat ook de "autochtone elite" in beweging komt.

Ook Danen vindt dat een fase is aangebroken waarin iets moet gebeuren. Concrete plannen voor acties heeft hij nog niet. Maar het lijkt hem een "logisch moment" voor een demonstratie wanneer de film van Wilders over de islam uitkomt. Dat is ergens in januari.

fransjan
02-12-07, 12:25
Geplaatst door 1973Tanger
Ik begrijp goed wat je bedoeld hoor. Maar het gedrag van Wilders begint ook mij behoorlijk op de zenuwen te werken. Waarom kan hij zich niet wat minder provocerend opwerpen? Hij draagt namelijk totaal niks bij aan eventuele problemen met migranten c.q. moslims in dit land. Welk nut heeft het om de Koran op zijn manier aan te vallen? Is hij bezig met een heksenjacht tegen één bepaalde religieuze opvatting? Hij gedraagt zich onverantwoord en met dat gedrag zet hij de nationale veiligheid op het spel. Het Openbaar Ministerie kan wel degelijk ingrijpen, door hem bijvoorbeeld te verhoren i.v.m. aangiftes aan z'n adres en hem telkens erop te wijzen dat hij op het rand van het onbetamelijke bengeld. Een duidelijke signaal afgeven dat hij zijn gedrag moet normaliseren. Want hij is behoorlijk doorgeschoten in zijn waanzin.
Wat voor nut hebben die uitspraken??

Zaken opkroppen en dingen altijd maar voor je houden is gevaarlijker dan je uiten zoals Wilders doet. Er zijn tekenen dat moslims langzamerhand gewend raken aan dat er veel aversie is wat betreft Islam en dat die aversie ook uitgeproken mag worden.

En als er al sprake is van een heksenjacht dan is er eigenlijk maar een heks die ik ken en dat is Ayaan Hirschi Ali. Niet echt iemand die door Wilders is opgejaagd.

1973Tanger
02-12-07, 12:49
Er is sprake van rechtsongelijkheid. Waarom opent Wilders openlijk de aanval op de Koran? Door de Koran te kleineren tot een donald duck, verscheuren, verbranden, wegwerpen en te verbieden. Wat is het nut daarvan? In het geval van de Bijbel, Thora, Jodendom en synagoges, zou hij onmiddelijk afgevoerd, berecht en veroordeeld worden. Het is gewoon op een ordinaire wijze je aversie laten blijken t.o.v. een religieuze opvatting. Het draagt helemaal niks bij aan eventuele 'problemen' waarmee mensen zitten.

knuppeltje
02-12-07, 16:48
Geplaatst door 1973Tanger
Er is sprake van rechtsongelijkheid. Waarom opent Wilders openlijk de aanval op de Koran? Door de Koran te kleineren tot een donald duck, verscheuren, verbranden, wegwerpen en te verbieden. Wat is het nut daarvan? In het geval van de Bijbel, Thora, Jodendom en synagoges, zou hij onmiddelijk afgevoerd, berecht en veroordeeld worden. Het is gewoon op een ordinaire wijze je aversie laten blijken t.o.v. een religieuze opvatting. Het draagt helemaal niks bij aan eventuele 'problemen' waarmee mensen zitten.

Ben jij pas hier of zo. Wel eens gevolgd wat er hier al decennialang over de bijbel en thora is gezegd en geschreven.

1973Tanger
02-12-07, 16:51
Geplaatst door knuppeltje
Ben jij pas hier of zo. Wel eens gevolgd wat er hier al decennialang over de bijbel en thora is gezegd en geschreven.

Daarom willen wij dat niet meer hebben. Precies daarom. Wat hij doet is de geschiedenis weer herhalen. Is dat wat je wilt?

fransjan
02-12-07, 16:56
Geplaatst door 1973Tanger
Er is sprake van rechtsongelijkheid. Waarom opent Wilders openlijk de aanval op de Koran? Door de Koran te kleineren tot een donald duck, verscheuren, verbranden, wegwerpen en te verbieden. Wat is het nut daarvan? In het geval van de Bijbel, Thora, Jodendom en synagoges, zou hij onmiddelijk afgevoerd, berecht en veroordeeld worden. Het is gewoon op een ordinaire wijze je aversie laten blijken t.o.v. een religieuze opvatting. Het draagt helemaal niks bij aan eventuele 'problemen' waarmee mensen zitten.
Jullie moslims kunnen gewoon voor geen meter lobbyen. Neem een voorbeeld aan het CIDI die er bovenop zit als je minimale kritiek hebt op een loslopende Jood.

1973Tanger
02-12-07, 17:03
Geplaatst door fransjan
Jullie moslims kunnen gewoon voor geen meter lobbyen. Neem een voorbeeld aan het CIDI die er bovenop zit als je minimale kritiek hebt op een loslopende Jood.

Nu ben je echt door de mand gevallen. Precies waar ik je hebben wil. Dus alleen groeperingen die goed zijn in lobbyen, worden ontzien van discriminatie, haat en aversie. Groeperingen die niet voor zichzelf kunnen opkomen, mogen dus volgens jou tot op het bot uitgekleed, gediscrimineerd en beledigd worden. Allemaal omdat de lobby ontbreekt?

knuppeltje
02-12-07, 17:05
Geplaatst door 1973Tanger
Daarom willen wij dat niet meer hebben. Precies daarom. Wat hij doet is de geschiedenis weer herhalen. Is dat wat je wilt?

Dat zal wel, maar je stelde dat indien het om de thora of de bijbel en synagoges ging, dat hij dan onmiddelijk zou worden opgepakt en veroordeeld zou worden. Maar als je ziet wat daarover al gezeg en geschreven is- zonder veroordeling, dan begrijp ik niet hoe je daarbij komt.

1973Tanger
02-12-07, 17:11
Geplaatst door knuppeltje
Dat zal wel, maar je stelde dat indien het om de thora of de bijbel en synagoges ging, dat hij dan onmiddelijk zou worden opgepakt en veroordeeld zou worden. Maar als je ziet wat daarover al gezeg en geschreven is- zonder veroordeling, dan begrijp ik niet hoe je daarbij komt.

Ik ging ervan uit dat eventuele anti-semitisme door Wilders vanuit de functie van volksvertegenwoordiger, door de joodse gemeenschap hem niet in dank zou worden afgenomen. Dat het vrijwel zeker zal zijn dat ze het hem knap lastig zullen maken, danwel onmogelijk.

fransjan
02-12-07, 17:18
Geplaatst door 1973Tanger
Nu ben je echt door de mand gevallen. Precies waar ik je hebben wil. Dus alleen groeperingen die goed zijn in lobbyen, worden ontzien van discriminatie, haat en aversie. Groeperingen die niet voor zichzelf kunnen opkomen, mogen dus volgens jou tot op het bot uitgekleed, gediscrimineerd en beledigd worden. Allemaal omdat de lobby ontbreekt?
Ja, sorry, jullie moeten het zelf doen. We kunnen jullie niet eeuwig de hand boven jullie hoofdjes houden zo werkt het simpel weg niet. Wij houden dat (zeker op de lange termijn) niet vol.

Christenen op de veluwe hebben massaal de TV verboden in hun gemeenschap om verschoond te blijven van de VARA en andere onzedelijke zenders die hun godsdienst soms onteren. Je hoeft heus niet lijdzaam toe te zien.

Er zijn genoeg mogelijkheden.

1973Tanger
02-12-07, 17:25
Geplaatst door fransjan
Ja, sorry, jullie moeten het zelf doen. We kunnen jullie niet eeuwig de hand boven jullie hoofdjes houden zo werkt het simpel weg niet. Wij houden dat (zeker op de lange termijn) niet vol.

Christenen op de veluwe hebben massaal de TV verboden in hun gemeenschap om verschoond te blijven van de VARA en andere onzedelijke zenders die hun godsdienst soms onteren. Je hoeft heus niet lijdzaam toe te zien.

Er zijn genoeg mogelijkheden.


Welke mogelijkheden zijn er die nu niet benut zijn en op geen enkele wijze worden beantwoord? Blijf jij maar lekker volhouden of uitelkaar spatten hoor. Hou je eigen handjes maar boven je eigen hoofdje. Wat jij denkt en voelt over bepaalde grondbeginselen in dit land is langzamerhand al overduidelijk genoeg.

knuppeltje
02-12-07, 17:34
Geplaatst door 1973Tanger
Ik ging ervan uit dat eventuele anti-semitisme door Wilders vanuit de functie van volksvertegenwoordiger, door de joodse gemeenschap hem niet in dank zou worden afgenomen. Dat het vrijwel zeker zal zijn dat ze het hem knap lastig zullen maken, danwel onmogelijk.

Zal wel, maar das heel wat anders dan wat je zo stellig beweerde.
En onmogelijk maken? Als ie daarmee niet verder gaat dan nu dan denk ik het niet.

1973Tanger
02-12-07, 17:37
Geplaatst door knuppeltje
Zal wel, maar das heel wat anders dan wat je zo stellig beweerde.
En onmogelijk maken? Als ie daarmee niet verder gaat dan nu dan denk ik het niet.

Ik hoef jou niet hier uit te leggen hoe sterk en machtig de joodse lobby wereldwijd is en ook in Nederland. Op z'n minst dat begrijpen is voldoende.

1973Tanger
02-12-07, 17:48
Geplaatst door knuppeltje
Zal wel, maar das heel wat anders dan wat je zo stellig beweerde.
En onmogelijk maken? Als ie daarmee niet verder gaat dan nu dan denk ik het niet.

Zie je het als voor je: De Thora is onbetrouwbaar, gewelddadig, gevaarlijk en roept op tot geweld. De Thora moet verboden worden. Joodse geschriften moeten verscheurd, verbrand en uit ons dagelijkse leven verdwijnen. Synagoges zijn buurthuizen van haat en verderf. Er moet een jodenbeperking komen naar Nederland. Minder tot geen Jodendom in Nederland. Wie dat normaal vindt, moet zich echt laten nakijken hoor.

sater
02-12-07, 17:52
:fuckit2: Ach in wezen is de stop de Verwilderingbeweging erkenning van het politiek correcte defici. Immers zonder pampering van allochtonen, lees moslims, zou de Partij van de Vrijheid niet hebben bestaan,.

fransjan
02-12-07, 17:57
Geplaatst door 1973Tanger
Ik hoef jou niet hier uit te leggen hoe sterk en machtig de joodse lobby wereldwijd is en ook in Nederland. Op z'n minst dat begrijpen is voldoende.
Even een leuk voorbeeldje.



Via onze Duitse collega's van Heise moeten we vernemen dat het nieuwe nummer van de Nederlandse C'T een artikel bevat over de veiligheid van de gegevens die worden opgeslagen bij het aftappen van internet- en telefoonverkeer. [..] volgens bronnen in de AIVD (de voormalige BVD) lekt een gedeelte van deze data nog eens naar buiten. Onder meer naar Israël, het moederland van Verint, de fabrikant van de aftapapparatuur. [..] Werknemers van het Israëlische bedrijf Comverse komen volgens een radioprogramma van de EO op regelmatige basis om het onderhoud te verzorgen. Dit onderhoud wordt in het Hebreeuws gedaan, en het is de Nederlandse werknemers niet toegestaan aan de apparatuur te zitten. Wat zij daar uitvoeren is dan ook alleszins schimmig, en bovendien kan het bedrijf naar de aftapservers inbellen wanneer het daar behoefte aan heeft.

Witte78
02-12-07, 18:21
Geplaatst door 1973Tanger
Daarom willen wij dat niet meer hebben. Precies daarom. Wat hij doet is de geschiedenis weer herhalen. Is dat wat je wilt?

Ik weet niet zeker of dat slecht is. Misschien is het wel een noodzakelijke fase waar doorheen moet worden gegaan, zodat de islam zn plek krijgt in nederland.

1973Tanger
02-12-07, 18:49
Geplaatst door Witte78
Ik weet niet zeker of dat slecht is. Misschien is het wel een noodzakelijke fase waar doorheen moet worden gegaan, zodat de islam zn plek krijgt in nederland.

Beste Witte. Liever niet middels treinladingen vol moslims richting concentratiekampen in de bossen van de Veluwe en gefusilleerd worden rondom omgeving Venlo. Op die manier een bevolkingsgroep een plekje of een landje achteraf geven is krankzinnig en onsmakelijk. Maar de retoriek die hij voortdurend klakkeloos bezigd is haast identiek aan die van z'n voorganger.

Amchaque
02-12-07, 19:13
Geplaatst door 1973Tanger
Beste Witte. Liever niet middels treinladingen vol moslims richting concentratiekampen in de bossen van de Veluwe en gefusilleerd worden rondom omgeving Venlo. Op die manier een bevolkingsgroep een plekje of een landje achteraf geven is krankzinnig en onsmakelijk. Maar de retoriek die hij voortdurend klakkeloos bezigd is haast identiek aan die van z'n voorganger.

Bah, hoe durf je moslims met joden te vergelijken :corcky:

Wilders is tegen uitkeringen! Wilders is tegen uitkeringen!!!! :corcky: :corcky: :corcky:

Maar goed, hier zien we een van zijn vriendjes jammeren:

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=4947&titel=Linkse_radicalen_betrokken_bij_actie_tegen_W ilders

Linkse radicalen betrokken bij actie tegen Wilders



Peter Siebelt 2 december 2007

De schadelijke gevolgen van een landelijke demonstratie tegen Wilders zijn niet te overzien. Niet omdat de voorzitter van de met vele miljoenen gesubsidieerde organisatie ICCO, Doekle Terpstra (tevens voorzitter van de HBO-Raad) als een papagaai loopt te roeptoeteren dat hij meedoet. En ook niet omdat blaaskaken als de met miljoenen euro’s gesubsidieerde Stichting VluchtelingenWerk en haar politieke loopjongens - waaronder verschillende gemeenteraadsleden – mee gaan doen. Nee, het gevaar schuilt achter de belangrijkste initiatiefnemer van deze demonstratie: het platform ’Nederland bekent Kleur’ onder leiding van de links radicaal, Rene Danen.

Deze sfeermaker en zijn achterban hebben al het een en ander op hun geweten.
In mijn Eco Nostra heb ik hierover het een en ander nader omschreven. Ter herinnering de indrukwekkende poster die op de achterkant van het boek is geplaatst.







Print
Email


Meer van Peter Siebelt


'No, I will not comply! Period'

Jan Pronk: mensenrechtenactivist of ‘oorlogsmisdadiger’?

Onder de boerka der ‘liefde’

Ouderen en gehandicapten: wederom de slachtoffers van de onstilbare graaizucht van de ‘bende’ Balkenende 4.

Een kostbaar islamitische sexapeal

Pardon?! Een Generaal Pardon?

De peanuts van Koenders

Open brief aan Marianne Thieme 2

Open brief aan Marianne Thieme

schakende terreur

linkse terroristen in aksie

Open brief aan de Gedeputeerde Staten van Noord-Holland

Maffiapraktijken met subsidiegeld verder verbreid dan Amsterdam-Zuidoost

Hoe een ‘geMAKzuchtige’ propaganda met gemeenschapsgeld voorlopig spaak liep

politieke advocatuur

'Activisten met geheime agenda infiltreren raad'

fransjan
02-12-07, 19:18
Geplaatst door 1973Tanger
Beste Witte. Liever niet middels treinladingen vol moslims richting concentratiekampen in de bossen van de Veluwe en gefusilleerd worden rondom omgeving Venlo. Op die manier een bevolkingsgroep een plekje of een landje achteraf geven is krankzinnig en onsmakelijk. Maar de retoriek die hij voortdurend klakkeloos bezigd is haast identiek aan die van z'n voorganger.
Dat hele immigratieverhaal sind de jaren 60 is gewoon een bloeklink verhaal, waarvan we de gevolgen niet kunnen overzien.

Witte78
02-12-07, 19:22
Geplaatst door 1973Tanger
Beste Witte. Liever niet middels treinladingen vol moslims richting concentratiekampen in de bossen van de Veluwe en gefusilleerd worden rondom omgeving Venlo. Op die manier een bevolkingsgroep een plekje of een landje achteraf geven is krankzinnig en onsmakelijk. Maar de retoriek die hij voortdurend klakkeloos bezigd is haast identiek aan die van z'n voorganger.

Het ging over wat er gezegd en geschreven wordt, en daar doelde ik ook op.

Ik moet bekennen geen expert te zijn op dit gebied. Maar wat hier gebeurd is natuurlijk niet uniek, en gebeurd overal ter wereld, in alle vormen en maten. Het zal daarom ook bepaalde patronen volgen. Een onderdeel hiervan kan zijn de directe confrontatie, zoals die nu gaande is. Dat hoeft helemaal niet te leiden tot die nazi praktijken die je opnoemt, al moeten we wel alert blijven dat het niet zover komt.

Maagoed, misschien kan een expert hier meer over vertellen, ik speculeer alleen maar wat.

1973Tanger
02-12-07, 19:27
Geplaatst door Amchaque
Bah, hoe durf je moslims met joden te vergelijken :corcky:

Wilders is tegen uitkeringen! Wilders is tegen uitkeringen!!!! :corcky: :corcky: :corcky:

Maar goed, hier zien we een van zijn vriendjes jammeren:

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=4947&titel=Linkse_radicalen_betrokken_bij_actie_tegen_W ilders

Linkse radicalen betrokken bij actie tegen Wilders



Peter Siebelt 2 december 2007

De schadelijke gevolgen van een landelijke demonstratie tegen Wilders zijn niet te overzien. Niet omdat de voorzitter van de met vele miljoenen gesubsidieerde organisatie ICCO, Doekle Terpstra (tevens voorzitter van de HBO-Raad) als een papagaai loopt te roeptoeteren dat hij meedoet. En ook niet omdat blaaskaken als de met miljoenen euro’s gesubsidieerde Stichting VluchtelingenWerk en haar politieke loopjongens - waaronder verschillende gemeenteraadsleden – mee gaan doen. Nee, het gevaar schuilt achter de belangrijkste initiatiefnemer van deze demonstratie: het platform ’Nederland bekent Kleur’ onder leiding van de links radicaal, Rene Danen.

Deze sfeermaker en zijn achterban hebben al het een en ander op hun geweten.
In mijn Eco Nostra heb ik hierover het een en ander nader omschreven. Ter herinnering de indrukwekkende poster die op de achterkant van het boek is geplaatst.







Print
Email


Meer van Peter Siebelt


'No, I will not comply! Period'

Jan Pronk: mensenrechtenactivist of ‘oorlogsmisdadiger’?

Onder de boerka der ‘liefde’

Ouderen en gehandicapten: wederom de slachtoffers van de onstilbare graaizucht van de ‘bende’ Balkenende 4.

Een kostbaar islamitische sexapeal

Pardon?! Een Generaal Pardon?

De peanuts van Koenders

Open brief aan Marianne Thieme 2

Open brief aan Marianne Thieme

schakende terreur

linkse terroristen in aksie

Open brief aan de Gedeputeerde Staten van Noord-Holland

Maffiapraktijken met subsidiegeld verder verbreid dan Amsterdam-Zuidoost

Hoe een ‘geMAKzuchtige’ propaganda met gemeenschapsgeld voorlopig spaak liep

politieke advocatuur

'Activisten met geheime agenda infiltreren raad'

Ik vergelijk niks. Ik geef alleen een voorbeeld.

Qaiys
03-12-07, 00:32
Terpstra overdonderd door vele steunbetuigingen

Ruud van Heese

Doekle Terpstra is totaal overvallen door de stortvloed aan reacties op zijn oproep om tegengas te geven aan Wilders. Over de volgende stap wil hij eerst even nadenken.

„Kom bijeen, sla de handen ineen en keer het tij.” Met deze woorden besloot Doekle Terpstra afgelopen vrijdag het op persoonlijke titel geschreven artikel in Trouw waarin hij stelling nam tegen de anti-moslimgeluiden van de PVV van Geert Wilders. Aan zijn oproep is de afgelopen dagen massaal gehoor gegeven, zo liet hij gisteravond telefonisch weten. Zo massaal, dat het hem heeft overdonderd.

„Ik moet even nadenken hoe het nu verder moet”, aldus Terpstra, voorzitter van de HBO-raad en oud-voorzitter van de vakcentrale CNV. „Allerlei vertegenwoordigers van allerlei organisaties hebben zich gemeld. Maar ik heb juist die maatschappelijke organisaties opgeroepen om te laten zien dat wat de PVV vertegenwoordigt niet representatief is voor Nederland. Ik heb ze nog niet teruggebeld. Ik weet het: wie A zegt, moet ook B zeggen. Maar ik weet nu nog niet hoe de volgende stap eruit moet zien.”

Eén ding weet hij wél. Hoewel hij in zijn artikel stelling nam tegen de wijze waarop Wilders naar zijn idee zijn positie als Kamerlid misbruikt om op te hitsen en kloven te slaan in de samenleving, wil Terpstra geen ’tegenbeweging’ op gang brengen. „Ik wil een vóórbeweging. Mijn insteek was om als maatschappelijke organisaties en als burgers te laten zien hoe het wél kan in Nederland.”

Niet alle reacties waren overigens positief. Zo noemde Wilders Terpstra’s artikel ’walgelijk’. De PVV-voorman noemde zijn oproep „onverantwoordelijk en gevaarlijk omdat het mensen zou kunnen aanzetten tot een rechtvaardiging van gebruik van geweld tegen mij”. Van die reactie is Terpstra ’confused’, zoals hij het uitdrukt.

„Ik heb kennelijk een open zenuw geraakt. Mijn artikel doet juist een beroep op de redelijkheid. Wilders’ verwijt is de omgekeerde wereld. Ik respecteer zijn vrijheid om zijn geluid te laten horen. Maar het staat burgers vrij om daar kritiek op te hebben. Waarom zou ik alleen mijn eigen partij, het CDA, mogen bekritiseren en niet de PVV?”

Koala64
03-12-07, 00:40
Gevoelsmatig kan ik heel ver mee weg met zo'n beweging maar rationeel is het niet verstandig.

Wilders is een narcist, en voor een narcist is negatieve aandacht niet anders dan positieve aandacht. Aandacht is brandstof en je zult dus die brandstoftoevoer moeten stoppen.

Dus negeren. Hoe moeilijk ook. Of een positief geluid laten horen. Onafhankelijk van Wilders.

ajh.van.Buuren
03-12-07, 08:50
Geplaatst door David
Ik heb niks te maken met dat Wilders-tuig, en wens er ook niks mee te maken te hebben.

Ik stel voor dat U verder gaat kijken dat het dogma van de volksmenner. Het is net zo eenvoudig Wilders van populisme te beschuldigen maar zelf geen aktie te ondernemen als andersoortig tuig auto's in brand steken, stelen van niet 'gelovigen' juist omdat zij niet geloven, of zichzelf woonwijken toe-eigenen.

Wat dacht U met deze demonstratie te bereiken? Om als de uiteindelijke door Wilders gemaakte film uithaalt naar radicale islamisten te kunnen roepen 'zie je wel!!!' ? En als blijkt dat hij helemaal geen film maakt? het is immers een gerucht... Gaat U dan roepen dat de film uiteindelijk niet is gemaakt juist vanwege uw demonstratie?

Wie is hier nu eigenlijk de populist?

AJH van Buuren

ajh.van.Buuren
03-12-07, 09:00
Geplaatst door IbnRushd

Het geluid van Wilders is niet het geluid van Nederland


Zullen we dan gewoon de verkiezingen afwachten?

AJh van Buuren

super ick
03-12-07, 10:46
De enige weg is hem bij zoveel mogelijk debatten proberen te betrekken. Dat dwingt hem tot nuance.
Trek hem van zijn voetstuk af. Tot nu toe wordt hem inhoudelijk geen strobreed in de weg gelegd. Zoals het nu gaat kan hij af en toe eens wat roepen als hij denkt dat het tijd is zich weer eens te laten horen.

Het zou nog mooier zijn als hem verantwoording gegeven zou worden. Dan is hem hetzelfde lot beschoren als de LPF. Hij zou op iedere vlak compromissen moeten sluiten.

Vergeet niet dat Wilders wel het product is van de wijze waarop de (linkse) politiek voorheen met de problemen (die er wel degelijk zijn!) omging. Iedere vorm van kritiek werd afgedaan met discriminatie, onderbuikgevoelens, etc. Onderzoeken die confronterend waren werden nooit gepubliceerd. Cijfers werden angstvallig achter gehouden. De oplossing was faciliteren tot je eens ons woog. Intussen is men er wel achter dat dat de oplossing ook niet is. De juiste aanpak zal een combinatie van deze twee zijn. Welke partij biedt duidelijkheid in deze materie en is een alternatief dat tussen deze twee stromingen inzit?
Anti-bewegingen leiden tot nog meer verwijdering.

Straks komt Verdonk met een partij. Komt daar ook een tegenbeweging tegen?
Als ik het partijprogramma lees van de SP wordt het hoog tijd dat daar ook een tegenbeweging tegen op gang komt.

Sallahddin
03-12-07, 11:25
Die achterlijk debiel moet naar de rechter gesleept en vervolgens genegeerd worden: verdient niet zo veel publiciteit en aandacht ,net als alle racisten ,neo_nazi's... :kotsen2:

illmatik
03-12-07, 13:57
Geplaatst door ajh.van.Buuren
Ik stel voor dat U verder gaat kijken dat het dogma van de volksmenner. Het is net zo eenvoudig Wilders van populisme te beschuldigen maar zelf geen aktie te ondernemen als andersoortig tuig auto's in brand steken, stelen van niet 'gelovigen' juist omdat zij niet geloven, of zichzelf woonwijken toe-eigenen.

Nee, heilige geschriften in brand steken, da's zeker de oplossing? De problemen die je benoemt zijn aanwezig, dat moge duidelijk zijn. De oplossing c.q. reactie die daarop wordt 'geadviseerd' is minimaal net zo debiel als het in brand steken van auto's. Duidelijk geval van de pot verwijt de ketel.

Gezien de ontwikkelingen van de laatste week, lijkt het erop dat de 9 zetels van Geert slechts een bepaald politiek 'machts'blokJE heeft geïsoleerd in een hoekje waar het ook thuishoort: buitenspel van meebeslissen en de oppositiebankjes warm houden voor een politieke spek en boon, met af en toe wat inhoudsloos geroep voor de 'politieke entertainment', met Geert Wilders als opperclown in het politieke circus. Dat hij zichzelf belachelijk maakt is 1 ding, nog belachelijker is het gespuis met het doperwten-IQ dat er achteraan huppelt als domme schapen. Er zijn totaal geen aanleidingen om bij de volgende verkiezingen iets anders te verwachten. Kook lekker gaar in je eigen sop.

TonH
03-12-07, 17:10
Wilders laaiend over oproep Terpstra
AMSTERDAM - PVV-leider Wilders is woedend over een oproep van voorzitter Terpstra van de HBO-raad. De prominente CDA'er roept vakbonden, kerken en andere groepen op zich samen te keren tegen wat hij noemt de Verwildering van de samenleving.

Wilders noemt de oproep walgelijk. Het organiseren van een buitenparlementaire tegenbeweging is een belediging van de PVV-kiezer en van de democratie, zegt Wilders. Hij vindt ook dat de oproep aanzet tot geweld tegen hem.

"Geen beweging van of demonstraties door bange dhimmi's als Terpstra en de zijnen zal de PVV en mij stoppen met nog meer kracht en overtuiging in te zetten om te problemen met de islam in Nederland te benoemen en bestrijden", aldus Wilders.

Intussen heeft de organisatie Nederland bekent Kleur gezegd dat inderdaad wordt gewerkt aan een tegenbeweging tegen Wilders.


:moe:

Maar weer eens een bevestiging dat Wilders en de zijnen anderen rechten ontzeggen die ze wel voor zichzelf claimen. Hij reageert als de bange dhimmi die hij constant in anderen meent te herkennen.




Geplaatst door super ick
De enige weg is hem bij zoveel mogelijk debatten proberen te betrekken. Dat dwingt hem tot nuance.
Trek hem van zijn voetstuk af. Tot nu toe wordt hem inhoudelijk geen strobreed in de weg gelegd. Zoals het nu gaat kan hij af en toe eens wat roepen als hij denkt dat het tijd is zich weer eens te laten horen.


Ik ben het wel met je eens, maar met dit soort reacties blijft hij zich ontrekken aan elk debat. Hij verklaart zichzelf onmachtig en beledigd en gaat net als Fortuyn even lekker door het lint om daarna weg te lopen. Hij weet natuurlijk verdomde goed hoe goed dat electoraal voor Fortuyn werkte en toen deze vermoord werd viel bijna heel Nederland heen over iedereen die kritiek op hem had gehad.
Geertje wil het, god verhoede het ook, natuurlijk niet zó ver laten komen. Hoewel ik het niet beneden hem acht dat hij een lekkere aanslag overleven wel een leuke strategie zou vinden. Misschien komt er zelfs nog wel eens een 'Jules Croiset'-achtige actie? Zou me niks verbazen. Maar tot die tijd roept hij zelf alle demonen over zich heen door bij elke kritiek die iets verder gaat dan 'foei' roepen te roepen dat het aanzet tot geweld tegen hem.
In de hele reactie van Terpstra staat dat niet en wie hem de afgelopen 20 jaar een beetje heeft gevolgd weet dat dat ook voor geen moment in die man zit. Flauw of ziekelijk. :jammer:

ajh.van.Buuren
04-12-07, 07:41
Geplaatst door illmatik
Nee, heilige geschriften in brand steken, da's zeker de oplossing?

Wanneer heeft U Wilders 'heilige geschriften' in brand zien steken? Of is dit Uw veronderstelling...?

AJH van Buuren

ajh.van.Buuren
04-12-07, 07:49
Geplaatst door TonH
Maar weer eens een bevestiging dat Wilders en de zijnen anderen rechten ontzeggen die ze wel voor zichzelf claimen. Hij reageert als de bange dhimmi die hij constant in anderen meent te herkennen.


Zoals ik het lees geeft de heer Wilders in zijn reactie een mening namelijk de zijne... Ik lees nergens dat hij de tegenbeweging wil verbieden, ik vraag me dus af wie zijn rechten nu eigenlijk worden ontzegd.

Overigens strekt de uitdrukking 'dhimmi' U niet tot eer. Ziet U zo iedereen waarmee U het niet eens bent? Ik vraag me af of een dergelijke instelling wel zoveel afwijkt van die van de heer Wilders....

AJh van Buuren

ajh.van.Buuren
04-12-07, 07:55
Geplaatst door Sallahddin
Die achterlijk debiel moet naar de rechter gesleept en vervolgens genegeerd worden: verdient niet zo veel publiciteit en aandacht ,net als alle racisten ,neo_nazi's... :kotsen2:

De PPV heeft het ondermeer over een religieuze tegenstelling, mijn waarde. Wat racisme hiermee te maken hebben ontgaat me.

Het lijkt wel of U de heer Wilders gewoon als ordinaire neo-nazi wilt wegzetten zodat U dan geen tegen-argumenten meer in deze draad behoeft in te brengen. Ik vraag mezelf wat wat in deze methode zo afwijkt van die van de heer Wilders en de PVV...

AJH van Buuren

ajh.van.Buuren
04-12-07, 07:58
Geplaatst door TonH
deze vermoord werd viel bijna heel Nederland heen over iedereen die kritiek op hem had gehad.


U vindt het vermoorden van een politicus normaal? Begeeft U zich nu niet op een heeeeeel gevaarlijk pad mijn waarde?

AJH van Buuren

super ick
04-12-07, 08:51
Geplaatst door ajh.van.Buuren
Zoals ik het lees geeft de heer Wilders in zijn reactie een mening namelijk de zijne... Ik lees nergens dat hij de tegenbeweging wil verbieden, ik vraag me dus af wie zijn rechten nu eigenlijk worden ontzegd.

Overigens strekt de uitdrukking 'dhimmi' U niet tot eer. Ziet U zo iedereen waarmee U het niet eens bent? Ik vraag me af of een dergelijke instelling wel zoveel afwijkt van die van de heer Wilders....

AJh van Buuren

Een tegenbeweging tegen dhr. Wilders lijkt mij echt teveel van het goede. Bovendien is het een zwaktebod om jezelf trachten te profileren als tegenbeweging van een persoon.
Zijn 'de bewegingen' die het tegenovergestelde voorstaan van de PVV zo ten einde raad dat ze Wilder's naam nodig hebben om publiciteit te vergaren voor hun standpunten?

Bart
04-12-07, 10:13
Geplaatst door super ick
Een tegenbeweging tegen dhr. Wilders lijkt mij echt teveel van het goede. Bovendien is het een zwaktebod om jezelf trachten te profileren als tegenbeweging van een persoon.
Zijn 'de bewegingen' die het tegenovergestelde voorstaan van de PVV zo ten einde raad dat ze Wilder's naam nodig hebben om publiciteit te vergaren voor hun standpunten?

Daar ben ik het niet mee eens. Het mag best weleens hardop gezegd worden dat velen (de overgrote meerderheid) het volstrekt niet eens zijn met wat Wilders beweert en zeker niet de manier waarop (het continu tegen de schenen trappen van mensen en het polariseren van de samenleving). Al is het alleen maar om degenen die slachtoffer zijn van Wilders' ongenuanceerde uitspraken een hart onder de riem te steken.

Wilders wil graag de problemen benoemen, en dat is prima. En er moet absoluut zeker ook wat aan gedaan worden. Maar hij gaat met zijn uitspraken te ver, veel te ver. Ik sluit mij graag bij de "tegenbeweging" of hoe ze het ook willen noemen aan. En ik ben overigens zeker niet links, moge dat duidelijk zijn.

illmatik
04-12-07, 10:37
Geplaatst door ajh.van.Buuren
Wanneer heeft U Wilders 'heilige geschriften' in brand zien steken? Of is dit Uw veronderstelling...?

AJH van Buuren

Als dit het niveau is van begrijpend lezen onder het Wilders-gespuis, dan is het slecht met hen gesteld.

IbnRushd
04-12-07, 12:18
Nuancering van een 'tegenbeweging'

dinsdag 04 december 2007

DEN HAAG - Oud-vakbondsman Doekle Terpstra wil een beweging opzetten tegen polarisatie, en voor wederzijds respect. Een goed initiatief?

‘Het is tijd om op te staan tegen de verWildering van de samenleving’, schreef een boze Doekle Terpstra vrijdag in het dagblad Trouw. De oud-vakbondsman, nu voorzitter van de HBO-raad, riep ‘redelijke mensen’ op zich te verzetten tegen de politiek van PVV-leider Geert Wilders. Hij ontving naar eigen zeggen vele steunbetuigingen. Wilders noemde het initiatief ‘walgelijk en gevaarlijk’.

Gisteren nuanceerde Terpstra zijn oproep: hij wil een brede beweging opzetten.

René Danen, woordvoerder van actiegroep Nederland Bekent Kleur:

‘Ein-de-lijk, dacht ik toen ik het stuk van Terpstra las. We hebben ons gelijk aangesloten, en krijgen nu honderden mailtjes per dag. Wat de beweging gaat doen, weten we nog niet. Een demonstratie, debatten of een popconcert: het zou allemaal kunnen. Wilders krijgt in de Kamer te weinig kritiek, dus is dit hard nodig. Ik denk niet dat we hem, door hem zo aandacht te geven, juist helpen. Nog meer aandacht, dat kan bijna niet.’

Fractievoorzitter van GroenLinks Femke Halsema:

‘Ik krijg nu een dubbel signaal. De beweging wil in dialoog met PVV-kiezers, maar tegelijk spelen ze op de man. Dat is onverstandig. Ik benader Wilders op een zakelijke manier. Het gevaar is dat kiezers zich verder uitgesloten en onbegrepen voelen. Die gevoelens gebruikt Wilders voor eigen gewin.’

VVD-Kamerlid Henk Kamp:

‘Waarom van één man het probleem maken? Dat leidt alleen maar af van de reële problemen met immigratie en integratie. Het verwijt dat de Kamer hem te weinig tegenspreekt, is onzin. In debatten heb ik vaak genoeg aanvaringen met de PVV. Die partij discrimineert, en ik probeer duidelijk te maken hoe onverstandig dat is.’

Alexander Pechtold, fractievoorzitter van D66:

‘Ik voer al een jaar een felle strijd met Wilders. Zijn politiek is racistisch, ideeën heeft hij niet. Zijn analyses en oplossingen zijn verfoeilijk. Je moet beseffen: Wilders vindt dit fantastisch. Vorige week ging het over zijn film, en nu dit weer. Ik vraag me af of deze beweging na Kerst nog iets voorstelt. We laten ons wederom gijzelen.’

Mohamed Sini, voorzitter Islam en Burgerschap:

‘Wij hebben ons niet aangesloten – dat is een misverstand. Ik zou me nooit richten tegen één persoon of partij. Het gaat mij erom dat we de morele verloedering stoppen. Een groep wordt ontdaan van bijna alles wat menselijk is. Met tegenzin maar bewust heb ik de moslims in Nederland vergeleken met Joden in de Tweede Wereldoorlog. Ik sluit me alleen aan bij een beweging vóór een beschaafde samenleving, waarin ook allochtonen welkom zijn.’

Kamerlid Rita Verdonk, leider van Trots op Nederland (ToN):

‘Dit is helemaal geen goed idee. Een tégenbeweging die de samenleving moet binden? Dit is contraproductief: je drijft groepen verder uit elkaar. Want je hoort óf bij Wilders, óf bij de tegenbeweging. Trots op Nederland wil de samenhang bevorderen vanuit een positieve boodschap. Wilders is bij mij overigens niet welkom. Je moet rotjongens aanpakken, maar niet door de Koran te verbieden.’

Bron: Volkskrant (via nieuwsfeit.nl)
Door: Sara Berkeljon

TonH
04-12-07, 12:27
Geplaatst door ajh.van.Buuren
Zoals ik het lees geeft de heer Wilders in zijn reactie een mening namelijk de zijne... Ik lees nergens dat hij de tegenbeweging wil verbieden, ik vraag me dus af wie zijn rechten nu eigenlijk worden ontzegd.

"De vrijheid van meningsuiting gebruiken om diezelfde vrijheid van meningsuiting om zeep te helpen. Ziehier de duizelingwekkende paradox waarvoor de voorman van de PVV, Geert Wilders, de natie stelt met zijn voornemen een film te willen maken, waarin hij de islam aan de kaak wil stellen als een fascistische religie.
Dat is (gegeven de vrijheid van meningsuiting) zijn goed recht. Maar juist daarom is het onbegrijpelijk, dat die uitingsvrijheid er in zijn optiek binnen de kortste keren toe moet leiden dat in Nederland de Koran moet worden verboden..."

Bron: Trouw


Overigens strekt de uitdrukking 'dhimmi' U niet tot eer. Ziet U zo iedereen waarmee U het niet eens bent? Ik vraag me af of een dergelijke instelling wel zoveel afwijkt van die van de heer Wilders....

AJh van Buuren

Ik schrijf: "Hij reageert als de bange dhimmi die hij constant in anderen meent te herkennen."
Die uitdrukking is er een die Wilders bij voortduring lijkt te gebruiken tegen mensen die het niet met hem eens zijn en ik plaats het ook nadrukkelijk in die context.

TonH
04-12-07, 12:30
Geplaatst door ajh.van.Buuren
U vindt het vermoorden van een politicus normaal? Begeeft U zich nu niet op een heeeeeel gevaarlijk pad mijn waarde?

AJH van Buuren

Natuurlijk vind ik dat ook niet normaal en dat schrijf ik ook helemaal niet. Dus hou die infame suggestie alsjeblieft voor je.

sater
04-12-07, 12:43
Constateer dat bij het vernietigen van boeken met twee maten wordt gemeten.

Verscheuren van de koran, met haar haatzaaiende soera's is haram. Verbranden van Rushdies, geweldloze, duivelsverzen is halal."

Het dunkt mij dat in beide gevallen sprake is vab een daad van cultuurbarbarij.

super ick
04-12-07, 14:02
Geplaatst door sater
Constateer dat bij het vernietigen van boeken met twee maten wordt gemeten.

Verscheuren van de koran, met haar haatzaaiende soera's is haram. Verbranden van Rushdies, geweldloze, duivelsverzen is halal."

Het dunkt mij dat in beide gevallen sprake is vab een daad van cultuurbarbarij.

Als je het bekijkt vragen de intoleranten om tolerantie.

sater
04-12-07, 15:13
Geplaatst door super ick
Als je het bekijkt vragen de intoleranten om tolerantie.

:jumping: Maar dan wel tweeledig bedoelt.

1973Tanger
04-12-07, 15:27
Geplaatst door super ick
Als je het bekijkt vragen de intoleranten om tolerantie.

Wat is dit nou weer voor een liflaf antwoordt Super? Blijf altijd het onderscheidt maken tussen boeken en geschriften die aan auteursrechten gebonden zijn en boeken en geschriften die dat niet zijn.

super ick
04-12-07, 22:17
Geplaatst door 1973Tanger
Wat is dit nou weer voor een liflaf antwoordt Super? Blijf altijd het onderscheidt maken tussen boeken en geschriften die aan auteursrechten gebonden zijn en boeken en geschriften die dat niet zijn.

Dat bedoelde ik niet Tanger. Ik doel erop dat we langzamerhand alleen nog maar de verkeerde 'kampen' horen.
Intoleranten die vragen om tolerantie.

Wilders zoekt constant op een zeer irritante manier zijn grenzen op. Duidelijk is intussen wel dat er erg veel mensen, rechts en links, het niet met zijn methode eens zijn.

Protesteren staat vrij, de weg naar de rechter ook. Nooit mag je geloof reden zijn geweld toe te passen. Ik walg dan ook van de woorden van de voorzitter van de NMR. Iedereen kan zijn geloof hier vrij belijden maar binnen de grenzen van de wet van het land waar je verblijft. Volgens mij staat daar ook wat over in de Koran.

Als moslim in het westen gelden er andere normen dan als moslim in het midden oosten.

TonH
04-12-07, 22:34
Geplaatst door super ick
Dat bedoelde ik niet Tanger. Ik doel erop dat we langzamerhand alleen nog maar de verkeerde 'kampen' horen.
Intoleranten die vragen om tolerantie.

Wilders zoekt constant op een zeer irritante manier zijn grenzen op. Duidelijk is intussen wel dat er erg veel mensen, rechts en links, het niet met zijn methode eens zijn.

Helemaal mee eens.


Protesteren staat vrij, de weg naar de rechter ook. Nooit mag je geloof reden zijn geweld toe te passen. Ik walg dan ook van de woorden van de voorzitter van de NMR. Iedereen kan zijn geloof hier vrij belijden maar binnen de grenzen van de wet van het land waar je verblijft. Volgens mij staat daar ook wat over in de Koran.

Als moslim in het westen gelden er andere normen dan als moslim in het midden oosten.

En zelfs denk ik niet dat dát in wezen zoveel verschilt.

ajh.van.Buuren
05-12-07, 07:39
Geplaatst door Bart
Het mag best weleens hardop gezegd worden dat velen (de overgrote meerderheid) het volstrekt niet eens zijn met wat Wilders beweert en zeker niet de manier waarop (het continu tegen de schenen trappen van mensen en het polariseren van de samenleving).

Ik denk dat het aantal mensen die het met de heer Wilders eens is U nog wel eens kon verbazen. Neem op het internet maar eens een kijkje bij de fora van verschillende stromingen. Er zijn, en dat geldt niet alleen voor Nederland, erg veel mensen die veel maatschappelijk 'ontwikkelingen' afkeuren. De politiek heeft deccenia lang de burgers gevangen in 'welles/niets' spelletjes met als gevolg dat opvattingen steeds verder uit elkaar kwamen te liggen.

AJH van Buuren

super ick
05-12-07, 09:00
Geplaatst door TonH
Helemaal mee eens.



En zelfs denk ik niet dat dát in wezen zoveel verschild.

De opstelling van de overheden jegens haar burgers is in de meeste gevallen niet met elkaar te vergelijken. De opstelling van de burgers jegens de overheid dan logischerwijs ook niet.
Misschien is het (nog) een beetje 'zoeken'.

ajh.van.Buuren
05-12-07, 11:08
De voormalige Jan Ligthartschool in Gouda is beklad met doodsbedreigingen aan het adres van Geert Wilders. Ook op ramen, stoepen en muren in omliggende straten staan teksten als 'Wilders moet dood' en hakenkruizen.

De politie Hollands-Midden heeft sinds het weekend drie meldingen binnengekregen, wacht op aangiften en heeft de zaak in onderzoek. Wilders laat in een reactie weten, aangifte te zullen doen van de bedreigingen. De gemeente Gouda zegt, dat zij probeert om alle soorten van bekladdingen binnen 24 uur te verwijderen, zeker als deze discriminerend of beledigend zijn. Een woordvoerster betreurt, dat de teksten op het wijkinformatiepunt in de Jan Ligthartschool in dit geval enkele dagen zijn blijven staan. Dinsdagmiddag moet de boel schoon zijn. De woningbouwvereniging en particulieren hebben enkele andere bekladdingen in de Goudse wijk Korte Akkeren inmiddels weggehaald. Wilders gaat aangifte doen van de bedreigingen, zo liet hij in een reactie weten.

Afgelopen weekend ontstond er commotie over het plan van Wilders om eind januari een film uit te brengen. De leider van de Partij voor de Vrijheid wil op TV laten zien dat de Koran volgens hem 'een fascistisch boek is dat mensen aanzet tot verschrikkelijke dingen'. Prominente Nederlanders hebben hierop besloten Wilders' ideeën te bestrijden met een tegenbeweging.

http://stemvoorgeert.blogspot.com/2007/12/eerste-vruchten-van-anti-geert-beweging.html

Bron TV west

En dat allemaal voor een film die nog niemand gezien heeft...

AJH van Buuren

Hawa
05-12-07, 15:19
De geschiedenis herhaalt zich keer op keer. En al die mensen,maakt niet uit wat, maken zich schuldig aan die rompslomp aan aan teigingen.
Ik lees nu pas het boek..Het verdriet van Belgie. Hugo Claus.
Ik vind die boek in het begin erg moeilijk, maar ik begin maar iets verder in het boek.
Nou het lijkt wel nu.
Als ik passages lees van een man die zijn vrouw slaat.
Zij poetst zijn schoenen niet goed: een klap op haar slaap.
Zij strijkt zijn blousjes niet goed, een kaak slag.
Achja. En de vrouwen blijven wel sterk. Die hebben het zwaar te verduren. Vooral in een geweldspiraal.
En dan die verdoezerelarij. Een poppetje gekleed als een Hitler. Mag niet,verschlolen in een kast.
Nou! Hier is ook alles in de doofpot toch?
Is Irak invasie al opgelost.?
Is Palestina uit eindelijk een keer een staat?
Geloof maar niet hierin!
Wilders draait en zaait,hij heeft nog gelijk ook.
Wat een zotte lieden lopen hier wel niet rond.
Een tegen partij.
Red die de wereld hiermee?
Laat die filmpje komen.
En dan zie ik wel verder.
Wat maakt mij dat filmpje nu uit.
Niks en niks.
Totale onzin.
Gekken en dwazen ....kleuren op deuren en glazen?
Hahaha...
Leven is heilig toch!

Sjoweloo
05-12-07, 15:21
Wilders: "De tsunami van islamisering vormt een directe bedreiging van het voortbestaan van de wereld zoals wij die kennen." (23 januari 2007, GeenStijl)

Taubert/Goebbels/Hitler: "In de loop van de 19e en 20e eeuw verspreidden zij zich vanuit Oost-Europa als een onoverwinnelijke vloedgolf, en overstroomden zij de steden en naties van Europa - in feite, de hele wereld." ('Der ewige Jude' 1940)

Wilders: "Je moet wel durven benoemen dat onder bepaalde groepen criminaliteit meer voorkomt." (22 maart 2005 Intermediair)
"Ik ben juist een rasoptimist. Nederland is een prachtig land en kan nog zoveel beter worden. Dan zullen we alleen wel de problemen eerlijk moeten benoemen." (2 november 2006 Metro)

Goebbels: "Wij zien de Joden zeker niet als de enige schuldigen aan de Duitse geestelijke en economische rampspoed. We kennen allemaal de oorzaken van de ondergang van ons volk. Maar we moeten de moed hebben om hun rol in dit proces te herkennen, en te benoemen." (1933 Neurenberg)



:hihi:
Wat een ironie dat deze zionist zich zo sterk verhoudt met degenen die het object daarvan wilden uitroeien. Precies dezelfde vreemde gewaarwording bij de joden op etnisch gezuiverd Palestijns land.

fransjan
05-12-07, 16:02
Geplaatst door Sjoweloo
...

:hihi:
Wat een ironie dat deze zionist zich zo sterk verhoudt met degenen die het object daarvan wilden uitroeien. Precies dezelfde vreemde gewaarwording bij de joden op etnisch gezuiverd Palestijns land.
Hier snap ik niks van.

Als lelijke dingen zegt over een groep betekend dat niet automatisch dat je die groep uit wilt roeien. Stel je voor, dan zou niemand meer in leven zijn.

En ik kan het weten, ik ben zelf een Wilders stemmer.

IbnRushd
05-12-07, 16:20
Geplaatst door Sjoweloo

:hihi:
Wat een ironie dat deze zionist zich zo sterk verhoudt met degenen die het object daarvan wilden uitroeien. Precies dezelfde vreemde gewaarwording bij de joden op etnisch gezuiverd Palestijns land.

Een verschil tussen Wilders en Hitler is dat H. intellectueel was itt de eerste (wilders dus). Hitler trok ook intelligente mensen aan; Wilders trekt alleen domme, simpele zielen aan. :)

Sjoweloo
05-12-07, 19:29
Geplaatst door IbnRushd
Een verschil tussen Wilders en Hitler is dat H. intellectueel was itt de eerste (wilders dus). Hitler trok ook intelligente mensen aan; Wilders trekt alleen domme, simpele zielen aan. :)
Dat verschil is slechts kunstmatig. De manier waarop pseudo-intellectuelen als Cliteur, Ellian, Scheffer, Jos de Beus, Hans Achterhuis en nog heel veel meer publicisten, intellectuelen en politici die de afgelopen maanden de revue passeerden islam zien als bedreiging van het westen is geen uitzondering, maar gewoon mainstream in intellectuelenland. Je kan die standpunten het best vergelijken met hun neoconservatieve evenknie uit Amerika, met als belangrijkste inspiratoren Samuel Huntington en Bernard Lewis, die de botsing van beschavingen verkondigden. Alsof moslims werkelijk wat te vertellen hebben in de machtspolitiek in de wereld en niet slechts een minderheid vormen onder dezelfde westerse beschaving, en sinds het kolonialisme al in een geglobaliseerde wereld wonen.
Het rechtvaardigen van geweld tegen moslims is, zoals fransjan terecht opmerkte, geen onderdeel van de dagelijkse praktijk in Nederland, hoewel het in de been schieten van Marokkaanse hooligans aardig in die richting neigt. Maar de wereld houdt allang niet meer op bij Belgische of Duitse grens. De wereld is geglobaliseerd en als zodanig kan geweld ,zoals dat uitgeoefend wordt in een groot aantal landen waar moslims wonen, op welwillende steun rekenen óf tenminste op stilzwijgen. Binnenlands zegt men wat anders, moet men immers de schijn ophouden een superieure beschaving te zijn.

Om een indruk te krijgen hoe dat vijandbeeld van de islam brede steun geniet, nemen we als voorbeeld een Groen Linkser als Joost Lagendijk. Aan de ene kant pleit hij hier (http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=3441&titel=Joost_Lagendijk_over_Turkije%3A_bij_de_beest en_af) :

'Moorden uit naam van de islam gaan meestal gepaard met buitensporig en nodeloos geweld, zoals bij de moord op Theo van Gogh, en bij de vele onthoofdingen in Irak, Afganistan, Indonesië, Thailand enz. In de hadithsunnah kan men lezen dat buitensporig geweld sinds het begin bij de islam hoort:

Narrated Anas:
Some people from the tribe of 'Ukl came to the Prophet and embraced Islam. The climate of Medina did not suit them, so the Prophet ordered them to go to the (herd of milch) camels of charity and to drink, their milk and urine (as a medicine). They did so, and after they had recovered from their ailment (became healthy) they turned renegades (reverted from Islam) and killed the shepherd of the camels and took the camels away. The Prophet sent (some people) in their pursuit and so they were (caught and) brought, and the Prophet ordered that their hands and legs should be cut off and that their eyes should be branded with heated pieces of iron, and that their cut hands and legs should not be cauterized, till they die. (bukhari 008.082.794, punishment of disbelievers at war with allah and his apostle)

Een verbod op uittreding, met als straf de dood, komt men overigens niet alleen bij de islam tegen, maar ook bij clubs als de maffia en de Hells-Angels.'

Als je een beetje de islam kent, weet je dat het in die context te maken had met verraders en collaborateurs in tijd van oorlog en niet met apostaten in tijd van vrede. Maar los van de totale onzin in zijn uitleg, is dit toch tekenend voor hoe men de dreiging van de islam beziet. Het is het heersende discours geweest in de afgelopen jaren sinds Pim Foruyn, Theo van Gogh tot Hirshi Ali en meer recent Ehsan Jami. Dit geluid komt dan nog van een Groen Linkse europarlementarier die het boek 'Sturen bij de moslimburen' schreef om toenadering te zoeken tot de islamitische wereld: 'In Sturen bij de moslimburen pleiten Joost Lagendijk en Jan Marinus Wiersma voor een heldere en effectieve rol van Europa bij de democratisering en modernisering van de moslimburen. Dialoog maar soms ook confrontatie met de politieke islam in al zijn verscheidenheid is daarbij cruciaal.'

Nu vraag je je natuurlijk af wat dat te maken heeft met de steun van intellectuelen aan Wilders' standpunten; Wilders zegt slechts in Jip en Janneke taal wat allang geaccepteerd is waar het goedkeuren van grootschalig geweld in de thuislanden van moslims betreft uit naam van democratie en mensenrechten, zelfs nog een officieel regeringsstandpunt is. Zie de kwesties Irak, Afghanistan, Somalie en als oppervoorbeeld Palestina. Om het in de woorden van Joost Lagendijk te zeggen: 'Verder hecht ik geen enkel geloof aan samenzweringstheoriën die de motivatie van Amerikaanse buitenlandse politiek tot olie alleen reduceren. De oorlog in Afghanistan is niet op valse gronden begonnen: de steun die de Taliban aan Al-Qaeda leverde in combinatie met de brute onderdrukking van de Afghaanse bevolking (vooral van vrouwen en minderheidsgroeperingen) rechtvaardigde een Amerikaanse aanval op de Taliban. Vervolgens zijn grove fouten gemaakt waardoor de oorlog dreigt te ontsporen.'

Los van de missers die hij hier maakt inzake het argument van de VS om de oorlog tegen de Afghanen te beginnen niet op valse gronden zou berusten (het uitroeien van opium, het vangen van Bin Laden etc.), komt hier de aap uit de mouw: eerst ontken je dat er andere motieven zijn dan nobele en vervolgens herhaal je die nobele motieven. Alsof de westerse terreur in de moslimlanden te maken heeft met het verspreiden van de zegeneningen van de democratie en de mensenrechten en niets van doen heeft met politieke en economische machtspolitiek.

Het geweld tegen de toch al 'minderwaardige' en 'onverdraagzame' moslims is dan gerechtvaardigd, zolang je maar blijft zeggen dat je dat doet uit naam van het verspreiden van mensenrechten en democratie.

Zoals ik al in dit (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=234002) topic verdedigde is Wilders slechts de extreme variant van de rechts-populistische politiek zoals die in Nederland bedreven wordt. Wilders en zijn achterban zijn slechts een afleiding voor breed gedragen steun tegen de islam in de samenleving, zoals gesteund door het politieke midden van links tot rechts, van feminstisch tot conservatief.

Ik ben dus niet zozeer tegen Wilders en zijn achterban, want die zijn in mijn ogen slechts een representatie van de leeghoofdige kiezers die slechts gedreven worden door primaire gevoelens als racisme, angst en onverdraagzaamheid. Het is ook het voorspelbare gevolg van de tegenstellingen in volksbuurten als gevolg van integratie. Ik kan zelfs sympathie opbrengen voor de pijnlijke spagaat van vervreemding in de eigen buurt, door de economische noodzakelijkheid van buitenlandse arbeidskrachten die zich massaal in hun buurt komen vestigen en de machteloosheid die dat met zich meebrengt. Nee, wat mij stoort en waar ik een grote aversie tegen heb ontwikkeld, zijn de mensen, de machthebbers die gedreven worden door ideologie en daarom menen dat alle middelen geoorloofd zijn om moslims voor dat 'hogere doel' op te offeren. De wildersianen zijn slechts het stemvee, het kanonnenvoer, de domme massa die het vuile werk mogen doen.

Wilders zal inderdaad nooit Hitler kunnen evenaren; hij is slechts de puppet die de aandacht afleidt. Wel is mijn stelling dat het huidige tijdperk en dat van Hitler helemaal niet zo levensgroot verschillen. In het Midden Oosten zijn al miljoenen moslims vermoord, zijn de bevolkingen van Irak, Afghanistan en Palestina voor een groot deel vergiftigd met uraniummunitie (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=233380) , waardoor de genen van de overlevenden definitief verpest zijn. Hitler was niet de oppermacht die alles in zijn eentje deed, zoals dat is verdrongen in de collectieve geest van de Europeanen. Jodenhaat was iets wat breed gedragen werd, ook in Nederland. Tot de tijd rijp was en Hitlers' ideologie politieke en militaire middelen in handen kreeg om Europa's 'kwaal', namelijk de joden, uit te roeien. En natuurlijk ging het Hitler uiteindelijk niet om de joden, want zoals elke ideologie, verhult dat 'hogere doel' slechts de perverse pretenties van macht en imperialisme:

Goebbels: "Wij zien de Joden zeker niet als de enige schuldigen aan de Duitse geestelijke en economische rampspoed. We kennen allemaal de oorzaken van de ondergang van ons volk. Maar we moeten de moed hebben om hun rol in dit proces te herkennen, en te benoemen." (1933 Neurenberg)

Op naar Das Vierte Reich: The New World Order. :melig2:

IbnRushd
05-12-07, 20:22
Geplaatst door Sjoweloo


Juist. Alhoewel de strekking van je verhaal al een aantal malen op dit forum langs is geweest.

Met het 'aantrekken' van mensen, bedoel ik 'aanhangers' of 'stemmers'. Het is inderdaad overduidelijk te merken dat een grote groep een fervente tegenstander v/d islam is, en alles eraan doen om het te stoppen of te vernietigen.

Hoe extreem en radicaal de uitspraken van sommige politici, publicisten e.d. zijn, de essentie ervan zullen altijd dubbel en dwars onderstreept worden door elke niet-moslim die minimaal korreltje aversie tegen de islam heeft. En dat zijn er veel.

Sjoweloo
05-12-07, 21:41
Geplaatst door IbnRushd
Juist. Alhoewel de strekking van je verhaal al een aantal malen op dit forum langs is geweest.

Met het 'aantrekken' van mensen, bedoel ik 'aanhangers' of 'stemmers'. Het is inderdaad overduidelijk te merken dat een grote groep een fervente tegenstander v/d islam is, en alles eraan doen om het te stoppen of te vernietigen.

Hoe extreem en radicaal de uitspraken van sommige politici, publicisten e.d. zijn, de essentie ervan zullen altijd dubbel en dwars onderstreept worden door elke niet-moslim die minimaal korreltje aversie tegen de islam heeft. En dat zijn er veel.
Ik wilde ook niet pretenderen iets nieuws te zeggen. Wat ik ermee wilde zeggen is dit: een tegenbeweging tegen Wilders vind ik een slechte zaak, omdat het de aandacht afleidt van waar het werkelijk om gaat. Het is een manier om bepaalde kwesties tegen moslims, die nog elke dag breed ingang vinden in media, politiek en maatschappij, te verdringen in de collectieve geest.

De leeghoofdige achterban van Wilders heeft terechte bezwaren tegen het ongemak die het westerse kapitalisme met zich meebrengt. De fout ligt hem slechts in de disproportionaliteit tussen doel en middelen.

1973Tanger
05-12-07, 21:57
Geplaatst door IbnRushd
Een verschil tussen Wilders en Hitler is dat H. intellectueel was itt de eerste (wilders dus). Hitler trok ook intelligente mensen aan; Wilders trekt alleen domme, simpele zielen aan. :)

Hiermee sla je enigszins wel de spijker op de kop. Want eventuele "problemen" benoemen mag best en gaat niemand uit de weg. Maar wat ga je er vervolgens aan doen is vers twee. Wilders is een volksmenner met goedkope kretologie en verkeerde voorstelling van zaken. Het is een one issue personality. Aversie hebben tegen een bepaalde geloofovertuiging is zijn goed recht. Maar deze overtuiging vervolgens in zijn positie bestrijden en met alle middelen voor handen proberen te vernietigen is ongeoorloofd. De manier hoe hij provoceerd is bovendien not done. Als je "problemen" durft te benoemen, moet je er ook over kunnen praten. Maar door zijn geforceerde houding laat hij geen enkele ruimte aan niemand open om als redelijke gesprekspartner serieus genomen te worden. Hij maakt zichzelf daarmee onmogelijk. Verstand van zaken over datgene dat hij placht te bestrijden heeft hij ook niet in huis. Alleen anti-gevoelens en basale aversie heeft hij in voldoende mate in huis, waarmee hij denkt daarmee voldoende af te weten om zijn oordeel kracht bij te zetten. Alleen vergeet hij dat hij zich daarmee steeds meer van de samenleving vervreemd. Zijn politieke functioneren is steeds meer een persoonlijke vete aan het worden en daarmee een regelrechte farce. Iemand die denkt namens iedereen in Nederland te spreken waant zich haast een profeet. Hij gebruikt de politiek om zijn persoonlijke afkeer t.o.v. één enkele geloofsovertuiging tot uiting te brengen, zonder daarbij algemeen aanvaardbare omgangsvormen in acht te nemen. Het is jammer dat hij niet stil staat bij de gevolgen van zijn gedrag bij heel veel mensen in dit land. Heel veel mensen in dit land leven of komen uit een achterstandssituatie en hebben haast niks, dan alleen een bepaalde sterke geloofsovertuiging die hen op de been houdt. Door die mensen ongeacht welke afkomst een trap nageven om je afkeer tot uiting te brengen, is zeer onverantwoord als parlementariër.

Witte78
06-12-07, 08:03
Geplaatst door IbnRushd
Een verschil tussen Wilders en Hitler is dat H. intellectueel was itt de eerste (wilders dus). Hitler trok ook intelligente mensen aan; Wilders trekt alleen domme, simpele zielen aan. :)

Onderschatten van je 'tegenstander' is nog dommer.

super ick
06-12-07, 12:55
Geplaatst door 1973Tanger
Hiermee sla je enigszins wel de spijker op de kop. Want eventuele "problemen" benoemen mag best en gaat niemand uit de weg. Maar wat ga je er vervolgens aan doen is vers twee. Wilders is een volksmenner met goedkope kretologie en verkeerde voorstelling van zaken. Het is een one issue personality. Aversie hebben tegen een bepaalde geloofovertuiging is zijn goed recht. Maar deze overtuiging vervolgens in zijn positie bestrijden en met alle middelen proberen te vernietigen is ongeoorloofd. De manier hoe hij provoceerd is bovendien not done. Als je "problemen" wil benoemen, moet je er ook over kunnen praten. Maar door zijn geforceerde houding laat hij geen enkele ruimte aan niemand open om als gesprekspartner serieus genomen te worden. Hij maakt zichzelf daarmee onmogelijk. Verstand van zaken over datgene wat hij placht te bestrijden heeft hij ook niet in huis. Alleen anti-gevoelens en basale aversie heeft hij in voldoende mate in huis, waarmee hij denkt daarover voldoende af te weten om zijn oordeel kracht bij te zetten. Alleen vergeet hij dat hij zich daarmee steeds meer van de samenleving vervreemd. Zijn politieke functioneren is steeds meer een persoonlijke vete aan het worden en daarmee een regelrechte farce. Iemand die denkt namens iedereen in Nederland te spreken waant zich haast een profeet. Hij gebruikt de politiek om zijn persoonlijke afkeer t.o.v. één enkele geloofsovertuiging tot uiting te brengen, zonder daarbij algemeen aanvaardbare omgangsvormen in acht te nemen. Het is jammer dat hij niet stil staat bij de gevolgen van zijn gedrag bij heel veel mensen in dit land. Heel veel mensen in dit land leven al in een achterstandssituatie en hebben haast niks, dan alleen een bepaalde sterke geloofsovertuiging die hen op de been houdt. Door die mensen ongeacht welke afkomst een trap nageven om je afkeer tot uiting te brengen, is zeer onverantwoord als parlementariër.

Goed verwoord Tanger,

Het grote gevaar van Wilders en zijn tegenbeweging is m.i. het verschijnsel dat zich ook in de politiek voor doet.
Men hoort alleen nog maar de radicale meningen. Mensen die er op los provoceren en mensen die geen enkele kritiek op de Islam toestaan.
Zoals jij ook al impliciet aangeeft los je daar geen problemen mee op maar maak je ze groter.

Beledig de Koran of Mohammed en je onvangt geheid enkele doodsbedreigingen. Vervolgens sta je in de krant en een week later mag je je zegje doen in Nova. Zo blijkt het te werken anno 2007.

Ik kan mij voorstellen dat veel moslims zich beledigd voelen. Ik hoop echter wel van harte dat ze een en ander in het juiste perspectief kunnen plaatsen en zich realiseren dat miljoenen mensen op dat vlak aan hun kant staan.
Geen reactie, of een lauwe reactie is m.i. de beste manier om alle commotie in de kiem te smoren. Als er naar Wilders gevraagd wordt en je krijgt alleen reacties als: Wilders? O die, haha. Ach die man boeit mij niet. Dan ebt zijn effect weg en zien mensen in de reactie van moslims ook niet het beeld dat Wilders van hen probeert te vormen.

Mijn oma zei vroeger altijd:'Een heer beledigt mij niet en een schoft kan mij niet beledigen'.

1973Tanger
06-12-07, 13:21
Geplaatst door super ick
Goed verwoord Tanger,

Het grote gevaar van Wilders en zijn tegenbeweging is m.i. het verschijnsel dat zich ook in de politiek voor doet.
Men hoort alleen nog maar de radicale meningen. Mensen die er op los provoceren en mensen die geen enkele kritiek op de Islam toestaan.
Zoals jij ook al impliciet aangeeft los je daar geen problemen mee op maar maak je ze groter.

Beledig de Koran of Mohammed en je onvangt geheid enkele doodsbedreigingen. Vervolgens sta je in de krant en een week later mag je je zegje doen in Nova. Zo blijkt het te werken anno 2007.

Ik kan mij voorstellen dat veel moslims zich beledigd voelen. Ik hoop echter wel van harte dat ze een en ander in het juiste perspectief kunnen plaatsen en zich realiseren dat miljoenen mensen op dat vlak aan hun kant staan.
Geen reactie, of een lauwe reactie is m.i. de beste manier om alle commotie in de kiem te smoren. Als er naar Wilders gevraagd wordt en je krijgt alleen reacties als: Wilders? O die, haha. Ach die man boeit mij niet. Dan ebt zijn effect weg en zien mensen in de reactie van moslims ook niet het beeld dat Wilders van hen probeert te vormen.

Mijn oma zei vroeger altijd:'Een heer beledigt mij niet en een schoft kan mij niet beledigen'.

Hiermee ben ik het hartelijk eens. Verder hoop ik dat veel kiesgerechtigden die uit protest hun stem aan deze persoon hebben toevertrouwd. Uiteindelijk tot inkeer of conclussie komen dat bepaalde verwachtingen die hij heeft opgewekt in een hoogontwikkelde, democratische samenleving en bovenal rechtstaat onmogelijk kunnen worden verwezenlijkt. In onze hele parlementaire geschiedenis heeft nooit politiek op basis van onderbuikgevoelens en aversie geleid tot wetgeving of oplossingen van problemen in dit land.

Mijn vader zei vroeger dikwijls: 'Strenge heren regeren niet lang'. Wie al te streng optreedt, verliest vroeg of laat zijn gezag.

IbnRushd
06-12-07, 22:50
Geplaatst door Witte78
Onderschatten van je 'tegenstander' is nog dommer.

Ik heb geen tegenstander, of hoe je 't ook noemt.

super ick
07-12-07, 08:25
Geplaatst door 1973Tanger
Hiermee ben ik het hartelijk eens. Verder hoop ik dat veel kiesgerechtigden die uit protest hun stem aan deze persoon hebben toevertrouwd. Uiteindelijk tot inkeer of conclussie komen dat bepaalde verwachtingen die hij heeft opgewekt in een hoogontwikkelde, democratische samenleving en bovenal rechtstaat onmogelijk kunnen worden verwezenlijkt. In onze hele parlementaire geschiedenis heeft nooit politiek op basis van onderbuikgevoelens en aversie geleid tot wetgeving of oplossingen van problemen in dit land.

Mijn vader zei vroeger dikwijls: 'Strenge heren regeren niet lang'. Wie al te streng optreedt, verliest vroeg of laat zijn gezag.

Er zitten inderdaad veel proteststemmen tussen. Dat is af te leiden uit het feit dat men hopt van Wilders naar SP.
Een dergelijke switch heeft niets met politieke voorkeur te maken maar met tegenstemmen.

Al Sawt
08-12-07, 00:28
Geplaatst door fransjan
Jullie moslims kunnen gewoon voor geen meter lobbyen. Neem een voorbeeld aan het CIDI die er bovenop zit als je minimale kritiek hebt op een loslopende Jood. Zo is het maar net!

Al Sawt
08-12-07, 00:40
Geplaatst door sater
:fuckit2: Ach in wezen is de stop de Verwilderingbeweging erkenning van het politiek correcte defici. Immers zonder pampering van allochtonen, lees moslims, zou de Partij van de Vrijheid niet hebben bestaan,. Ik daag je uit om op basis van jouw beperkte redenatie vermogen, om uit te leggen wat je met pamperen bedoelt en wat voor negatieve uitwassing het heeft geleid.

En ook waarom het alleen betrekking heeft tot 'moslims'.

Ik hoop dat je niet te laf bent, om geen helder onderbouwing van jouw opmerking neer te zetten.

Al Sawt
08-12-07, 00:50
Geplaatst door ajh.van.Buuren
Ik stel voor dat U verder gaat kijken dat het dogma van de volksmenner. Het is net zo eenvoudig Wilders van populisme te beschuldigen maar zelf geen aktie te ondernemen als andersoortig tuig auto's in brand steken, stelen van niet 'gelovigen' juist omdat zij niet geloven, of zichzelf woonwijken toe-eigenen.

Wat dacht U met deze demonstratie te bereiken? Om als de uiteindelijke door Wilders gemaakte film uithaalt naar radicale islamisten te kunnen roepen 'zie je wel!!!' ? En als blijkt dat hij helemaal geen film maakt? het is immers een gerucht... Gaat U dan roepen dat de film uiteindelijk niet is gemaakt juist vanwege uw demonstratie?

Wie is hier nu eigenlijk de populist?

AJH van Buuren Welkom Meneer Buuren!!!!!!

Eindelijk kunnen we weer een ontevreden burger in de boezem van Maroc.nl, sluiten.

Hopelijk kunt u hier alle vrijheden toe eigenen om uw rechste meningen te uiten.

En uiteraard onze Islamitische medelanders (naast hun dagelijks reinigingsritueel voor het bidden) een figuurlijke oorwassing geven.

Door ze te vertellen hoe het nou eens in elkaar steekt!

Al Sawt
08-12-07, 00:53
Geplaatst door illmatik
Als dit het niveau is van begrijpend lezen onder het Wilders-gespuis, dan is het slecht met hen gesteld. Inhoudelijk reactie geven is voor velen een bittere onmacht!

fransjan
08-12-07, 10:41
Geplaatst door 1973Tanger
Hiermee sla je enigszins wel de spijker op de kop. Want eventuele "problemen" benoemen mag best en gaat niemand uit de weg. Maar wat ga je er vervolgens aan doen is vers twee. Wilders is een volksmenner met goedkope kretologie en verkeerde voorstelling van zaken. Het is een one issue personality. Aversie hebben tegen een bepaalde geloofovertuiging is zijn goed recht. Maar deze overtuiging vervolgens in zijn positie bestrijden en met alle middelen voor handen proberen te vernietigen is ongeoorloofd. ........
Dit is onzin. Als je een bepaalde aversie of voorkeur hebt mag je er ook naar handelen.

En aversie mag je gewoon op een luide toon kenbaar maken, ook als 2de kamerlid. Als ze dat willen verbieden dan doen ze dat maar, maar tot die tijd kan Wilders gewoon z'n gang gaan.

1973Tanger
08-12-07, 12:58
Geplaatst door fransjan
Dit is onzin. Als je een bepaalde aversie of voorkeur hebt mag je er ook naar handelen.

En aversie mag je gewoon op een luide toon kenbaar maken, ook als 2de kamerlid. Als ze dat willen verbieden dan doen ze dat maar, maar tot die tijd kan Wilders gewoon z'n gang gaan.

In dat geval is het dan slecht gesteld met jouw normen en waarden besef, alsmede misschien ook je opvoeding. Want het is algemeen not done om polariserende, haatzaaiende en beledigende aversie tegenover anderen te strooien en helemaal niet daar naar handelen. Helemaal niet als Kamerlid.

Hawa
08-12-07, 14:17
Er zijn genoeg mensen in onze samenleving die geen moslim-haters zijn. Die verdiepen zich in die geloof. En lezen de boeken. En gaan studie doen naar de koran.
Ik denk dat iedere vergissing naar moslims en achterlijke Nederlanders wel op zijn plaat is,maar is toch van het zelfde pakkie aan.
Als je vergelijkingen maakt naar achterlijke moslims en al die achterlijke Nederlanders dan weten ze niks van elkaar af toch?
Ja! Ze denken te weten. Maar ze maken alles zo divers, dat je daar als fatsoenlijk mens wel afstand moet houden.
Hoe kunnen moslims elkaar bestrijden. Dat heb je al uit de hoek van Marokkanen, het rif gebergte(de barbaren van destijds) en de Arabieren die elkaar het leven zuur maken.(kwestie van stammen) kwestie van taal die men elkaar niet gunt.
Zowaar het westen zelfde doet, zoals Frankrijk met haar Basten, de Nederlanders met haar Friezen, en in Turkije,Iran en Irak met haar Koerden.
Verdeel en heers heb je overal.
Maar de rotzooi die er gemaakt wordt in dit land, is toegeschreven aan Marokkanen, die lappen alles aan hun laars,en denken op hun manier wel geld te kunnen verdienen.
Nederland raakt haar stabiliteit kwijt.
De Nederlandse gevangenissen vol met dit tuig.
Nou ja het zijn jonge jongens, in mijn ogen geen tuig,maar moeten wel eens weten, als je land naar verdoemenis helpt, en zelfs nieteens kunnen bevroedden hoe hun voorouders nu hebben geleefd.
En niks van geschiedenis weten.
Alleen propaganda van internet, dat streelt hun ziel, en gaan daar mee aan de slag, om b.v. een jihadi te gaan worden die tegen het zogenaamde democratische westen vecht.
En die achterlijke Nederlanders stemmen ook maar wat vast of los zit.
Of Wilders of de SP.
Ik ga er altijd van uit dat islam goede geloof is.
En Nederland een goede land.
Voorbeeld: Een buren ruzie. Politie erbij. Sommige gezinnen in Nederland zijn rechtstreeks uit hun huizen gezet(noem Oude Pekela).
In Nederland voor al de parlementaire prblamatiek, hebben voortdurend ruzie onderling, in partij, noem PVDA SP en ook de VVD.
In Nederland is het zo, dat 50 % zo denkt en die andere partij ook zo.
Tegendraads dus.
Sinds Pim Fortuin dood is(vzmh), en Theo van Gogh(vzmh), zijn in dit land twee kampen aan het strijden. Binnen hun eigen coalitie.
De politiek als ik in de kranten lees speelt in op de wanorde tussen moslims en niet moslims, zoals heer Wilders zijn zinnen heeft gezet.
Dit levert alleen maar macht aan fascitische islam.
Want die er er wl terdege, alhoewel moslims daar liever niet over beginnen.
Over die fotoos b.v. in het gemeente huis van Den Haag, waar de profeet en zijn neef Ali worden afgebeeld op homo-fotoos,zet aan tot woedde onder de moslims die hier wonen,maakt niet uit welke moslims.
Afbeeldingen van profeet mogen niet, is ook weer een strikte order van hogere geestelijke leiders. Afspraken,bindende afspraken die onder de moslims leven. Daar kan je niet zomaar over heen zeiken...
Maar de vrijheden aan meningsuitingen,worden als een tang op en varken uitgeprobeerd, vooral op onze moslim gemeenschap.
In mijn ogen doen moslims dit hun zelf aan. B.v. die kunstenares,uit Iran,die uit Khomeiny regiem is weggevlucht, en haar vrijheid aan meniguiting in dit land wel mag verkondigen toch?
Vergeet niet hoe die vrouwen in die tijd van Khomeiny zijn afgestraft.
Grapjes over riffie geiten door een Marokkanse journaliste werd ook afgestraft met beledigingen en spuugen nar haar. Waardoor zij haar baantje als journaliste mar heeft opgegeven.
En gluren achter de ramen als je dochter wel goed opgevoedt wordt in die buurten waar moslims wonen uit boeren achtergebleven gebieden, en hier met grove taal de boel trainneren,is schande toch.
Eerwraak!
Besnijdenissen!
Uithuwelijken!
Maagden!
Het is toch logies dat sommige Nederlanders hier spaties op reageren.
Vooral ook als moslim jongens wel Nederlandse meisjes mogen penetreren, en hun eigen dus niet.
En dat geouwehoer over maagd en geen maagd(en toch wel maagd).
Ja,dat gaat er bij de Nederlanders en ook bij sommigen van de moslims er niet in als zoete koek. Die hebben daar gruwelijke schurft aan.
Ja! We moeten zoveel leren nog.
Nederlanders beetje aan de pas, en de anderen ook aan de pas. We zitten te zeuren en te zeiken over zelfde. Iedereen dient zich gelukkig te voelen in dit land. Beetje water bij de wijn. En niet zakken zout op onschuldige slakken! Ik hoop inscha Allah dat men de wijsheid uit de kan haalt...

sater
08-12-07, 14:44
Geplaatst door Al Sawt
Ik daag je uit om op basis van jouw beperkte redenatie vermogen, om uit te leggen wat je met pamperen bedoelt en wat voor negatieve uitwassing het heeft geleid.

En ook waarom het alleen betrekking heeft tot 'moslims'.

Ik hoop dat je niet te laf bent, om geen helder onderbouwing van jouw opmerking neer te zetten.

@Al Sawt, ontken je nu dat politiek correct Nederland moslims niet als te pamperen, troetelkindjes behandel(d)len?

fransjan
08-12-07, 14:55
Geplaatst door 1973Tanger
In dat geval is het dan slecht gesteld met jouw normen en waarden besef, alsmede misschien ook je opvoeding. Want het is algemeen not done om polariserende, haatzaaiende en beledigende aversie tegenover anderen te strooien en helemaal niet daar naar handelen. Helemaal niet als Kamerlid.
Je hebt het gewoon over normen en waarden van de politiek correcte gemeente. Ik ben rechts en wij hebben andere normen en waarden.

1973Tanger
08-12-07, 16:25
Geplaatst door fransjan
Je hebt het gewoon over normen en waarden van de politiek correcte gemeente. Ik ben rechts en wij hebben andere normen en waarden.

Het is mij wel duidelijk waar jij voor staat hoor. Het heeft allerminst van doen met politieke correctheid, maar meer met algemeen fatsoen. Waar jij blijkbaar geen boodschap aan hebt. Voor jou is het immers normaal om iedereen hier in Nederland zomaar voor rotte vis uit te maken, omdat je daar behoefte aan hebt. Die basale behoeftes aan aversie moeten openlijk bevredigd worden. Je kunt ook afkeer hebben tegen de politie. Laat je dat openlijk blijken tegen een dienstdoende agent, dan zal je een procesverbaal ontvangen tegen het beledigen van een politiefunctionaris in functie. Als verkoopmedewerker in de detailhandel moet je vooral je aversie tegen een bepaalde doelgroep niet laten blijken, want dat zal zeker ten koste gaan van omzet en uiteindelijk continuïteit van de zaak. Voor een Kamerlid geldt hetzelfde. Bovendien liggen veel mensen niet wakker van zijn openlijke afkeer tegenover een bepaalde geloofsovertuiging. Je bereikt er geen snars mee. Omdat geloofsovertuiging vluchtig is. Tegen de mensen die een bepaalde overtuiging belijden kan je ook niks aanrichten, omdat ze allemaal Nederlandse staatsburger zijn en als zodanig beschermd worden. Het heeft geen enkele zin om je aandacht en energie op te offeren aan het bestrijden van een bepaalde overtuiging bij mensen, die overigens ook door de wet, grondwet en internationale mensenrechten gewaarborgd worden. In plaats daarvan kan je beter mensen zoals jij bepaalde fatsoensnormen bijbrengen.

mark61
08-12-07, 16:31
Geplaatst door fransjan
Dit is onzin. Als je een bepaalde aversie of voorkeur hebt mag je er ook naar handelen.

Parlementsleden horen geen aversies tegen groepen burgers te hebben. Hebben ze dat wel, dan zijn ze het ambt onwaardig en moeten ze terug naar hun borreltafel.

Wilders liegt, weet bij God niet waarover hij praat en maakt stemming tegen een compleet volksdeel. Als dat juridisch in orde is is dat moreel in ieder geval niet in orde. Daar heeft Terpstra volkomen gelijk in.


En aversie mag je gewoon op een luide toon kenbaar maken, ook als 2de kamerlid. Als ze dat willen verbieden dan doen ze dat maar, maar tot die tijd kan Wilders gewoon z'n gang gaan.

Het is een morele kwestie. Hij gaat zijn gang maar in zijn hut, in de volksvertegenwoordiging heeft hij niets te zoeken.

mark61
08-12-07, 16:32
Geplaatst door 1973Tanger
In dat geval is het dan slecht gesteld met jouw normen en waarden besef, alsmede misschien ook je opvoeding. Want het is algemeen not done om polariserende, haatzaaiende en beledigende aversie tegenover anderen te strooien en helemaal niet daar naar handelen. Helemaal niet als Kamerlid.

Just!

mark61
08-12-07, 16:34
Geplaatst door fransjan
Je hebt het gewoon over normen en waarden van de politiek correcte gemeente. Ik ben rechts en wij hebben andere normen en waarden.

Dit heeft niks met rechts of links te maken, maar met fatsoen en onfatsoen. Het is niet voor niets dat de VVD nu moet gaan kiezen of ze fatsoenlijk willen zijn of niet. Ik heb er een hard hoofd in, overigens.

The_Grand_Wazoo
08-12-07, 16:35
Geplaatst door fransjan
Dit is onzin. Als je een bepaalde aversie of voorkeur hebt mag je er ook naar handelen.

En aversie mag je gewoon op een luide toon kenbaar maken, ook als 2de kamerlid. Als ze dat willen verbieden dan doen ze dat maar, maar tot die tijd kan Wilders gewoon z'n gang gaan.

Het centrale punt van beschaving, alle beschaving in willekeurig welke cultuur, is je kunnen beheersen, het kunnen tuistellen van directe behoeftes.
Als jij je niet kunt beheersen, niet je aversie kunt onderdrukken, dan is dat je goed recht. Dat mag inderdaad in een democratie. Maar het is niet erg beschaafd, 't is eigenlijk een beetje lachwekkend, zoals je naar een zeurend kind kijkt: amusant, soms hinderlijk, maar volstrekt niet serieus te nemen.

Wilders is een politicus. Hij wil een bepaald doel bereiken en hij zal zijn boodschap zo moeten verpakken dat hij dat doel bereikt. Op het moment faalt hij. Het aantal stemmen dat hij trekt is bij lange na niet voldoende voor een absolute meerderheid. Hij zal dus moeten wheelen en dealen. Op de manier waarop hij nu opereert zal geen partij met hem in zee willen.
Dat betekent trouwens niet dat de 'politiek' niet weet wat het 'volk' wil. Dat weten de meeste politieke partijen namelijk wel goed. Het is alleen het geestelijk onvermogen van Wilders stemmers die denken dat hun gedachtegoed wordt gedeeld door de meerderheid van de Nederlanders. Zowel de afgelopen verkiezingen als de huidige peilingen laten zien dat dit niet het geval is.

mark61
08-12-07, 16:36
Geplaatst door 1973Tanger
In plaats daarvan kan je beter mensen zoals jij bepaalde fatsoensnormen bijbrengen.

Dat lijkt me vergeefse moeite. Ik weet eigenlijk niet wat je tegen dit soort volk moet doen. Als het de 'volkswil' wordt dat dit soort onzindelijkheid de meerderheid van de stemmen krijgt is het ws. gewoon tijd om te vertrekken. Maar ik schat in dat het nooit zover komt, tenzij NL erg arm wordt.

fransjan
08-12-07, 17:09
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
Het centrale punt van beschaving, alle beschaving in willekeurig welke cultuur, is je kunnen beheersen,....

Wilders is een politicus. Hij wil een bepaald doel bereiken en hij zal zijn boodschap zo moeten verpakken dat hij dat doel bereikt. Op het moment faalt hij. .............
Onzin, ik heb op 'm gestemd en hij had die stem al binnen een paar weken terugverdiend.

Hij doet precies waar ie voor gekozen is. Voor mij althans.

En beheersing is politiek niet opportuun in zijn situatie. Ziijn verbaal offensieve gedrag is juist zijn handelsmerk.

Die vent is echt onbetaalbaar.

Tomas
08-12-07, 17:11
Geplaatst door fransjan
Onzin, ik heb op 'm gestemd en hij had die stem al binnen een paar weken terugverdiend.

Hij doet precies waar ie voor gekozen is. Voor mij althans.

En beheersing is politiek niet opportuun in zijn situatie. Ziijn verbaal offensieve gedrag is juist zijn handelsmerk.

Die vent is echt onbetaalbaar.

We zullen nog wel zien hoe goed jij tegen beledigingen kunt. Ik heb geduld.

fransjan
08-12-07, 17:20
Geplaatst door Tomas
We zullen nog wel zien hoe goed jij tegen beledigingen kunt. Ik heb geduld.
Ben je wat van plan ofzo??

Ik heb hier op maroc trouwens genoeg onzin om m'n oren gekregen als Wilders stemmer.

Tomas
08-12-07, 17:23
Geplaatst door fransjan
Ben je wat van plan ofzo??

Ik heb hier op maroc trouwens genoeg onzin om m'n oren gekregen als Wilders stemmer.

Je herkent het dus wel die onzin. Maar zolang het in je straatje past geniet je er van. Ik ken dat. Hypocrisie makes the world go round.

1973Tanger
08-12-07, 17:26
Geplaatst door mark61
Parlementsleden horen geen aversies tegen groepen burgers te hebben. Hebben ze dat wel, dan zijn ze het ambt onwaardig en moeten ze terug naar hun borreltafel.

Wilders liegt, weet bij God niet waarover hij praat en maakt stemming tegen een compleet volksdeel. Als dat juridisch in orde is is dat moreel in ieder geval niet in orde. Daar heeft Terpstra volkomen gelijk in.



Het is een morele kwestie. Hij gaat zijn gang maar in zijn hut, in de volksvertegenwoordiging heeft hij niets te zoeken.

Dan ben ik nog mild, door van onverantwoord gedrag te spreken en daarmee hem enigszins nog de voorkeur van de twijfel te gunnen. Maar jij slaat hier de spijker pas echt op de kop door te stellen dat hij door zijn gedrag zijn ambt onwaardig is, en zijn persoonlijke gevoelens maar beter naar de borreltafel moet verplaatsen. Het doet me werkelijk deugd te lezen dat niet iedereen hier verwilderd is. ;)

mark61
08-12-07, 17:37
Geplaatst door 1973Tanger
Dan ben ik nog mild, door van onverantwoord gedrag te spreken en daarmee hem enigszins nog de voorkeur van de twijfel te gunnen.

Je bent te beschaafd :hihi:


Maar jij slaat hier de spijker pas echt op de kop door te stellen dat hij door zijn gedrag zijn ambt onwaardig is, en zijn persoonlijke gevoelens maar beter naar de borreltafel moet verplaatsen. Het doet me werkelijk deugd te lezen dat niet iedereen hier verwilderd is. ;)

Hmm, ik begin weer vagelijk soep te ruiken :roker:

Er is een zwijgende meerderheid hoor. Van mensen die het zó vanzelfsprekend vinden dat hij onsmakelijk is dat ze het er niet eens over willen hebben, van mensen die nergens meer van opkijken de laatste 5 jaar, etc....

fransjan
08-12-07, 17:51
Geplaatst door Tomas
Je herkent het dus wel die onzin. Maar zolang het in je straatje past geniet je er van. Ik ken dat. Hypocrisie makes the world go round.
Hypocriet of niet, er moet gewoon politiek gescoord worden in de politieke arena.

En ja, incasseren is meestal niet leuk.

ajh.van.Buuren
08-12-07, 23:24
Geplaatst door Al Sawt

Hopelijk kunt u hier alle vrijheden toe eigenen om uw rechste meningen te uiten.


Ik geloof niet dat we elkaar 'kennen', mijn waarde, maar ik vertrouw erop dat U mijn 'rechste meningen' gaat quoten? Natuurlijk wel graag boter bij de vis mijn waarde!


Geplaatst door Al Sawt

En uiteraard onze Islamitische medelanders (naast hun dagelijks reinigingsritueel voor het bidden) een figuurlijke oorwassing geven.


Te veel eer mijn waarde!

U moet me wel even uitleggen hoe ik de mogelijkheid om mijn 'rechtse meningen' te uiten kan toe eigenen.... Voorlopig ben ik het die een IP ban te pakken heeft en dat maar liefst voor het "denigrerend bejegenen van moslims". Overigens heb ik ook hiervan, ten bewijze, geen quotes mogen aanschouwen maar dit even terzijde.

Voor de goed orde, het begin was een beetje lastig, maar ik moet toegeven dat ik in dit forum mijn 'zegje' heb mogen doen. Lijkt mij ook logisch op een forum dat ondermeer door Nederlands belastinggeld in de lucht wordt gehouden! (oei komt me dit nu op een nick ban te staan? = GRAPJE!!!!)

Dank dus voor uw vriendelijke schrijven, denkt U nog even aan de quotes?

Met vrindelijke groet,

AJH van Buuren

mark61
09-12-07, 13:58
Geplaatst door fransjan
Hypocriet of niet, er moet gewoon politiek gescoord worden in de politieke arena.

Dondert niet of het ergens over gaat.

Al Sawt
09-12-07, 17:27
Geplaatst door sater
@Al Sawt, ontken je nu dat politiek correct Nederland moslims niet als te pamperen, troetelkindjes behandel(d)len? Ik heb je uitgedaagd om jouw standpunt met argumentatie te onderbouwen. Kennelijk ben je daar niet toe in staat.

Mijn voorgevoel dat jouw mening gewoon napraterij is, wordt door jouw simpele reactie versterkt.

En ik ben van mening dat moslims niet zijn gepamperd. Overigens, waarom alleen moslims? Hoe zit het met andere allochtone minderheden?

Al Sawt
09-12-07, 17:34
Geplaatst door ajh.van.Buuren
Ik geloof niet dat we elkaar 'kennen', mijn waarde, maar ik vertrouw erop dat U mijn 'rechste meningen' gaat quoten? Natuurlijk wel graag boter bij de vis mijn waarde! Wij kennen elkaar niet, nee.

Maar ik ken jouw signatuur wel. Een signatuur van een bekrompen burgermannetje. Die op basis van zijn onderbuikgevoelens eens haarfijn komt uitleggen hoe het in elkaar zit.




Te veel eer mijn waarde!

U moet me wel even uitleggen hoe ik de mogelijkheid om mijn 'rechtse meningen' te uiten kan toe eigenen.... Voorlopig ben ik het die een IP ban te pakken heeft en dat maar liefst voor het "denigrerend bejegenen van moslims". Overigens heb ik ook hiervan, ten bewijze, geen quotes mogen aanschouwen maar dit even terzijde. Dan verzoek ik u om met u klachten naar betreffende moderator te gaan.



Voor de goed orde, het begin was een beetje lastig, maar ik moet toegeven dat ik in dit forum mijn 'zegje' heb mogen doen. Lijkt mij ook logisch op een forum dat ondermeer door Nederlands belastinggeld in de lucht wordt gehouden! (oei komt me dit nu op een nick ban te staan? = GRAPJE!!!!) Nee, niet op een ban.

Maar je kan wel rekenen op mijn speciale behandeling. Ik heb altijd een voorkeur gehad om mensen met jouw denkbeelden, inhoudelijk af te kraken.

Met als doel om hun redenatievermogen wat meer diepgang te bezorgen.




Dank dus voor uw vriendelijke schrijven, denkt U nog even aan de quotes?

Met vrindelijke groet,

AJH van Buuren Dank is geheel aan mijn zijde.

Ik wens u een zeer aangenaam en vooral een leerzaam verblijf op Maroc.nl!

sater
10-12-07, 08:31
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb je uitgedaagd om jouw standpunt met argumentatie te onderbouwen. Kennelijk ben je daar niet toe in staat.

Mijn voorgevoel dat jouw mening gewoon napraterij is, wordt door jouw simpele reactie versterkt.

En ik ben van mening dat moslims niet zijn gepamperd. Overigens, waarom alleen moslims? Hoe zit het met andere allochtone minderheden?

Excuses @al sawt dat ik bij jou op enige zelfreflectie rekende. Maar goed. Moslims zijn, en worden, gepamperd. Dit met dank aan politiek correct Nederland, dat dhimmituud iedere (kritische) vraag afdoet als racisme. Een attitude waar moslims maar al te graag in meegaan. Ten tijde dat Marhaba nog in de beginfase was merkte ik, tegen toen nog geen kamerlid, Samira Abbos op:" Met alle respect voor uw geloof. maar waartoe een islamitisch cultureel centrum? Waarom geen algemene instelling waarin alle religies en culturen hun plek kunnen vinden? Haar pavlov reactie:"Heeft u een hekel aan de islam?" Totaal niet nee.Ik heb grote moeite met de verkrampte slachtofferreflex van moslims van Arabische- en Turkse huize.

The_Grand_Wazoo
10-12-07, 11:44
Geplaatst door fransjan
Onzin, ik heb op 'm gestemd en hij had die stem al binnen een paar weken terugverdiend.

Hij doet precies waar ie voor gekozen is. Voor mij althans.

En beheersing is politiek niet opportuun in zijn situatie. Ziijn verbaal offensieve gedrag is juist zijn handelsmerk.

Die vent is echt onbetaalbaar.

Zijn handelsmerkheeft tot gevolg dat geen enkele andere partij met hem wil samenwerken. Door zijn eigen handelsmerk plaatst hij zich zelf in het politieke verdomhoekje.
Welbeschouwd heb jij dus op die man gekozen zodat hij langs de zijlijn lekker kan blijven rellen. Niet om iets concreets in wet- en regelgeving tot stand te brengen.
Fijn dat voor hem de lat niet zo hoog wordt gelegd door zijn electoraat. Die nemen de realisatie van hun eigen belangen dus blijkbaar niet zo hoog op. Waarom zouden zij ook. Het is nmelijk veel eenvoudiger anderen de schuld te geven in termen van 'demoniseren', 'niet luisteren naar het volk' en meer van dat.

Rabi'ah.
10-12-07, 15:02
Geplaatst door sater
Moslims zijn, en worden, gepamperd.

Waar baseer je dit op?


Geplaatst door sater
[B]
maar waartoe een islamitisch cultureel centrum? Waarom geen algemene instelling waarin alle religies en culturen hun plek kunnen vinden? B]

Omdat moslims ook behoefte hebben een plek vanwaaruit zij hun cultuur uit kunnen dragen. Omdat er al zat andere christelijke, hindoeistische etc. culturele instellingen bestaan.

Charlus
10-12-07, 15:26
Geplaatst door Rabi'ah.
<...>
Omdat moslims ook behoefte hebben een plek vanwaaruit zij hun cultuur uit kunnen dragen. Omdat er al zat andere christelijke, hindoeistische etc. culturele instellingen bestaan.
Noem eens een instelling ter uitdraging van de christelijke of hindoeïstische cultuur, en dan bij voorkeur eentje die niet al een Islamitische pendant heeft. Het is juist één en al gesubsidiëerd begrip fokken voor de Islam is soms mijn indruk.
Hoe bedoel je dat uitdragen eigenlijk? Is net iets anders dan Sater zijn "plek vinden".

Al Sawt
10-12-07, 23:30
Geplaatst door sater
Excuses @al sawt dat ik bij jou op enige zelfreflectie rekende. Maar goed.
Beste vriend,

Wil je in vervolg jouw bekrompen kwalificatie aan mijn adres, thuis laten.

Als jij denkt dat ik of mijn ouders door de Nederlandse overheid zijn gepamperd, dan heb je een zeer bekrompen gedachtegang.

Dus bespaar me jouw reactie.


Moslims zijn, en worden, gepamperd. Dit met dank aan politiek correct Nederland, dat dhimmituud iedere (kritische) vraag afdoet als racisme. Een attitude waar moslims maar al te graag in meegaan. Ten tijde dat Marhaba nog in de beginfase was merkte ik, tegen toen nog geen kamerlid, Samira Abbos op:" Met alle respect voor uw geloof. maar waartoe een islamitisch cultureel centrum? Waarom geen algemene instelling waarin alle religies en culturen hun plek kunnen vinden? Haar pavlov reactie:"Heeft u een hekel aan de islam?" Totaal niet nee.Ik heb grote moeite met de verkrampte slachtofferreflex van moslims van Arabische- en Turkse huize.
Vervolgens ben je opnieuw verzaakt om jouw mening met argumenten (dus met feiten en voorbeelden van sociologisch aard) te onderbouwen. In plaats daarvan kom je met opmerking van abbos.

Dit geeft maar wederom aan dat je alleen op basis van onderbuikgevoelens redeneert en niet op ratio.

Dus ik daag je opnieuw uit: Kom met argumenten die op feiten zijn gebaseerd en niet met holle rechts retoriek.

Ik kan je alvast nu verklappen. Ik zal geen span heel laten van jouw argumentatie, mocht je uberhaupt in staat zijn om er mee te komen.

Al Sawt
10-12-07, 23:36
Geplaatst door Charlus
Noem eens een instelling ter uitdraging van de christelijke of hindoeïstische cultuur, en dan bij voorkeur eentje die niet al een Islamitische pendant heeft. Het is juist één en al gesubsidiëerd begrip fokken voor de Islam is soms mijn indruk.
Hoe bedoel je dat uitdragen eigenlijk? Is net iets anders dan Sater zijn "plek vinden". Weer een kortzichtig en bekrompen opmerking. Dat schittert in alle vormen van onwetendheid.

Individuen als Charlus of Sater, denken dat alles rondom de Islam draait en dat er een onafgebroken geldkraan aan subsidies daarnaar toe stroomt.

Ze beseffen echter niet dat elke religieuze gemeenschap in Nederland een stichting kan oprichten en vervolgens aanspraak kan doen op subsidie onder paraplu van culturele activiteiten.

En daar maken zowel de Christenen, Joden, Hindoes en Moslims gretig gebruik van.

Maar helaas is Nederland voor Charlus en Sater, dankzij hun oogkleppen, echter zwart en wit.

super ick
11-12-07, 08:39
Geplaatst door Al Sawt
Weer een kortzichtig en bekrompen opmerking. Dat schittert in alle vormen van onwetendheid.

Individuen als Charlus of Sater, denken dat alles rondom de Islam draait en dat er een onafgebroken geldkraan aan subsidies daarnaar toe stroomt.

Ze beseffen echter niet dat elke religieuze gemeenschap in Nederland een stichting kan oprichten en vervolgens aanspraak kan doen op subsidie onder paraplu van culturele activiteiten.

En daar maken zowel de Christenen, Joden, Hindoes en Moslims gretig gebruik van.

Maar helaas is Nederland voor Charlus en Sater, dankzij hun oogkleppen, echter zwart en wit.

Je moet discussieren MET en niet orakelen OVER.
Tot wie richt je je eigenlijk?

Al Sawt
11-12-07, 13:59
Geplaatst door super ick
Je moet discussieren MET en niet orakelen OVER.
Tot wie richt je je eigenlijk? Kijk eens aan, wie we hier hebben. Superdick!!!!

Mis je mijn aandacht? Kennelijk wel. Want anders had je niet bemoeit hoe ik discusseer.

Als je mijn reactie goed gaat lezen, dan weet je aan wie ik het richt.

Maarten
12-12-07, 00:51
Geplaatst door fransjan
Onzin, ik heb op 'm gestemd en hij had die stem al binnen een paar weken terugverdiend.

Hij doet precies waar ie voor gekozen is. Voor mij althans.

En beheersing is politiek niet opportuun in zijn situatie. Ziijn verbaal offensieve gedrag is juist zijn handelsmerk.

Die vent is echt onbetaalbaar.

Ik moet altijd lachen bij jou. Ik begrijp het helemaal hoor, ook wat je hierboven zegt. Maar ik moet altijd lachen, omdat ik altijd denk: Wanneer ga je nou eens kijken naar het (averechtse) effect, dat Wilders in feite heeft?
Ik snap je echt wel hoor, jij zegt: Kijk! DIE vent zegt tenminste waar het op staat!

Maar politiek is geen theater!
En politiek is er in feite ook niet om je mening te zeggen!
Politiek is er, om een zinnig beleid te ontwikkelen voor de problemen of de mogelijkheden die er zijn!
Als je naar de bakker gaat, dan wil je goed brood, geen goede verhalen over goed brood!

En Wilders, laten we eerlijk zijn, bakt er helemaal niks van!
Het enige wat die man doet is verhalen produceren, die goed klinken voor wie dit soort geluid wil horen.
Maar jij snapt helemaal niet, dat die man ook verantwoordelijk is voor goede ideeen, waarmee gerealiseerd kan worden wat hij wil!
Die heeft hij helemaal niet!
En sterker nog, door zijn manier van doen, bereikt hij ook nog het tegenovergestelde van wat hij zégt te willen bereiken!
Hij maakt dus meer stuk, wat zijn eigen doelen betreft, dan dat hij wat produceert.

Kijk, als je wilt dat moslims bepaalde dingen doen of niet doen, en de machtsmiddelen om dat voor elkaar te krijgen bestaan niet, en zijn ook niet te maken, dan lukt het je maar op éen manier, namelijk via samenwerking. Je moet dan een manier vinden, om ze vrijwillig tot medewerking te krijgen. Begrijp je? Als er geen dwangmiddelen zijn, dan kan het dús alleen maar zo!
Wat doet Wilders? Die zorgt er vooral voor, dat veel moslims steeds minder zin hebben om mee te werken, en al helemaal niet aan al die flauwe kul die Wilders wil.

Ik bedoel, het is leuk dat hij voor het politieke entertainment zorgt, dat jij graag wil zien, maar wat bereikt hij nou eigenlijk volgens jou?
Ik bedoel, wat is de meerwaarde ervan, of híj er nou zit, of dat er een stel geiten zitten?
Kun je dat eens uitleggen? Of vind je het gewoon leuk dat hij veel kabaal trapt, ook al produceert hij politiek niks?

Ik bedoel, kijk eens naar jezelf. Jij zit hier vanwege van Gogh, en je wil dus blijkbaar iets. Je wil gehoord worden of gelezen worden, of je wil iets uitgelegd krijgen, of je wil de verontwaardiging daar over bij moslims zien. Of je wil confrontatie met gewetenloze lui, die moord prima vinden. Je WIL dus iets, met name van moslims, of met moslims, of tegen moslims.
Maar wat, als die helemaal geen boodschap aan jou hebben? Wanneer die je gewoon links laten liggen. Dan kun je hier nog 10 jaar blijven, en ben je nog geen meter opgeschoten. En Wilders droeg heel erg hard bij aan zo'n soort sfeer. Schiet je dan wat op, of raak je juist van de regen in de drup?
Of gaat het je gewoon om een partijtje trappen? Dat kan hoor, maar je wordt gewoon overgeslagen.

Wilders miskent verder een heleboel goede wil bij moslims. Die willen voor een groot deel gewoon meedoen in de samenleving. Maar Wilders werkt het animo daarvoor alleen maar tegen.

Gelukkig lachten moslims zich ook rot. Wilders roept eerst dat er een liberale Islam moet zijn, en vervolgens dat de helft uit de Koran gescheurd moet worden, en vervolgens dat de Koran verboden moet worden. Die moslims nemen een zak popcorn bij dat circus van Wilders, en verklaren 'm voor geschift. Wilders is voor hen een schoolvoorbeeld van autochtone idioterie. Als je ergens géen normen en waarden van pikt, dan wel van Wilders.

super ick
12-12-07, 12:34
Geplaatst door Maarten

Kijk, als je wilt dat moslims bepaalde dingen doen of niet doen, en de machtsmiddelen om dat voor elkaar te krijgen bestaan niet, en zijn ook niet te maken, dan lukt het je maar op éen manier, namelijk via samenwerking.


Bepaalde dingen? Vaag verhaal. Kan je een paar voorbeelden geven?
Volgens mij is Wilders er meer op uit dat Moslims bepaalde dingen niet doen.

Die hele 'moslimdiscussie' is vooraf al gedoemd tot mislukken omdat 'de moslims' zich wel profileren als 1 groep, als je de discussie moet geloven, maar dat niet zijn.

Er zijn problemen met Marokkaanse jongeren, Turken zijn oververtegenwoordigd in de top van de harddrugscriminaliteit, Ethiopiers willen nog wel eens een meisje laten besnijden, etc, etc, etc
Deze mensen zijn allen moslim maar hebben geen boodschap aan elkaar. Hun geloof staat los van de daden. Sterker nog, de daden zijn ronduit verboden volgens het geloof.

Zolang je blijft praten over moslims roer je in een ondoorzichtbare brei en kan je die prima aan de kook brengen zonder enige vorm van resultaat. Ja er is wel resultaat, iedere moslimdiscussie wordt inmiddels gevoerd door diehards aan beide zijden en de overheid is doodsbang de handen te branden. Gillen loont in Nederland.
Als de Marokkantjes enkele maanden geleden eens net zo aangepakt werden als de scholieren bij de protesten onlangs dan had de overheid een signaal af kunnen geven. Waterkanonnen en gummiestokken erover als de openbare orde ernstig verstoord wordt, ongeacht kleurtje of geloof.
Met het de kop indrukken van de scholieren protesten heb ik geen politicus gehoord over de boel bij elkaar houden en meer van dergelijk gelul.
Als de politiek de boel echt bij elkaar wil houden dan moet men eens stoppen met het bekeuren van kleine snelheidsovertredingen (500.000.000 euro aan boete bij overtredingen < 10 km!), 100.000 boetes uitgeschreven in twee jaar tijd voor niet kunnen tonen van de ausweiss zonder dat er sprake was van een andere vorm van wetsovertreding, 10 minuten te laat bij de parkeermeter en er hangt een geel briefje tussen je ruitenwissers. Als je burgers op deze wijze aanpakt dan verlies je alle draagvlak in de samenleving. Vooral als je toekijkt hoe de ramen van je politiebureau eruit gesmeten worden.
Vreemd he dat mensen dergelijke verbanden leggen?

super ick
12-12-07, 12:37
Geplaatst door Al Sawt
Kijk eens aan, wie we hier hebben. Superdick!!!!

Mis je mijn aandacht? Kennelijk wel. Want anders had je niet bemoeit hoe ik discusseer.

Als je mijn reactie goed gaat lezen, dan weet je aan wie ik het richt.

Die al-zout toch, altijd weer een kutreactie geven zonder direct de vraag te beantwoorden.

De vraag was: Tot wie richt je je eigenlijk met je ge-orakel over andere prikkers.

Enneh, de afdeling censuur heeft mijn Nick al geruime tijd geleden verandert in Super Ick. Beetje vreemd dat de afdeling censuur mij nu ineens aanspreekt met deze nick.

Hawa
12-12-07, 15:03
Enneh, de afdeling censuur heeft mijn Nick al geruime tijd geleden verandert in Super Ick. Beetje vreemd dat de afdeling censuur mij nu ineens aanspreekt met deze nick.

Leuke vergelijking. Maakt mij niks uit. Ik dacht dat jezelf je nick hebt veranderd bij die associatie van het woordje dick!!
Ach ja! Lang leve de lol.
Dick,sick of mick!

Het is maar hoe je voelt.

Hoe je staat. En vooral denkt. In dit land alshetware.

Je hebt volkomen gelijk wat betreft het oeverloos schrijven van boetes.
Indentificatie plicht. Het oeverloos bekeuren zonder indentiteitskaart.
Het volgen van gekleurde mensen op super fietsen.(kan weleens gestolen zijn). Het aanhouden,de brutale bek van de hermandat: intimideren: Zeg het maar?, Gestolen!!
Maar! De regering ziet dus nu ook af om maar oeverloos te schrijven op die zogenaamde boetes waar het Nederlandse rijk zo zot op is.
Het geldlaadje dus!
Politie agenten raken hier ook ziek en getraumatiseerd van.
Het recht aan slachtoffers wordt nu ook een keer uitgevoerd.
Slachtoffers van misdrijven worden helemaal niet geholpen. Keer op keer worden ze lastig gevallen door de dader.
Dit willen ze dus ook veranderen.
Voorbeeld!
Als je overvallen wordt in een winkel, en bedreigt met een mes,en je geld laadje leeggerooft. De dader wordt gepakt, maar die mede daders maken het slachtoffer het leven zuur. Als slachtoffer wordt je mond gesnoerd,je kan naar je geld fluiten, en ook nog op je tenen gaan lopen omdat (daders) je intimideren.
En de Nederlanders maar mekkeren over sharia wetten.
Nou!
Waren het maar sharia wetten. Dan komen het slachtoffer en de dader aan het woord,fis a fis.
En van daaruit wordt recht gesproken.
Maar hier niet. Je moet oeverloos wachten voor je recht. Het achtervolgings recht. Het nooit geen recht spreken, de dossiers opgestapeld als een vervlogen recht.
Het Nederlandse rechtstelsel klopt als het ware voor geen meter.
Heeft niks met democratische waarden te maken.
Maar meer met bureaucratische rompslomp.
Als je verhuist naar hulpverlening,dan bakken die er ook niks van.
Het recht voor een kind, wordt oeverloos overtreden, door hierarchie, en het niet willen weten van anderen die in zelfde problematiek zitten.
Nou!
Dit willen ze ook veranderen, maar ik zie er nog geen yota van.
Ik ben hier al jaren mee bezig. Maar ik zie dat het nog erger is, dan ik ooit heb kunnen denken.
En toch wonen we met zijn allen hier. En iedereen maakt er wat van. Sommigen vallen tussen het wal en het schip. En er is niemand en dan ook niemand die helpt. En dat is erg. Grote wachtlijsten. Geen plek voor kinderen. Geen plek voor ontspoorden. Wel plek voor gevangenissen.
Voor jeugdige slachtoffers in bewaar te huizen.
Plek voor criminelen. Als ze los komen vervallen ze weer. Geen hulp. Geen reclasering. Niks! Geen cent te makken, en geen huis. En vooral geen indentiteit meer. Ga daar maar over denken. Je kan geen kant op.
En dit is Nederland.
Of de kinderen aan de medicatie. De drug revolin. Of Prozac. Of die andere dypers. En maar zeiken over drugs, en drank misbruik.
Wie misbruikt nu wie.
Ja! Ik zeg Wilders de wacht aan. Die denkt dat Amerika heilig is. Met die belasting verlagingen! Wat een lachertje! Amerika met haar wetten tegen drugs en criminaliteit, en de war on terror.
Ze hebben niet eens een ziektekosten verzekering. Amerikanen werken zich dood, wonen in doosjes, of worden uitgezonden naar Irak.
Amerika waar de kerk heilig is.
En de moorden hoog in het vaandel staan.
Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
In Amerika worden kinderen uit pleeggezinnen gehaald, en verorberd door b.v. nier donarties,of andere lugubere praktijken.
En die fundies maar zeiken over Nederland dat we babies laten vermoorden.
Ik geef je te doen.
En ik zeg je nogmaals de wereld is ziek.
Al Gore is ook ziek. Hij verdraait de boel. Hillery Clinton is ook ziek. En al die andere democraten zijn ook ziek.
Balekenende is ook dermate ziek, die zegt geen woord over het reilen en zeilen van wat onder de burger bevolking leeft.
En al die anderen........
Uizonderingen zoals D66....
Mar al die anderen ik ga ziek worden...
Ik ben het popie jopie beu.
Er is geen popie jopie.
Popie jopie carnaval.
Bisschop Eyik
Hahahaha
Ik zaf vandaag voor het eerst een wiel klem.
Ja echt.
Een wielklem.
Naast de afval container.

Maarten
12-12-07, 15:44
Geplaatst door super ick
De reden waarom ik ongenuanceerd "moslims" op een hoop gooi, is omdat Wilders dat doet, en een groot deel van Nederland dat ook doet. Dat is niet helemaal onterecht, omdat er ten dele toch wel een grootste gemene deler is.. En het allochtoon zijn is al een bindende factor.

Wat wil "Nederland" (bestaat ook niet) zoal? Mwah.. homo's niet met de kop naar beneden, vrouw niet meppen, taal leren, aangepast gedrag vertonen (whatever that is), liberaal met Islam wezen, integreren en niet enkel samenhokken, kutkereltjes kortwieken, niet roepen over honden en varkens, niet met nep-rugpijn in de WAO flierefluiten, tuintje aanharken, iets minder eerwraak of gesnij in vrouwen, ontvoeringen van kinderen, ontvoeringen van fietsen, niks niqaab, en genoeg knoflook bij de kebab.

De moslims zelf gooien zichzelf niet zo snel op een hoop. Ze reageren natuurlijk wel als "moslim" op algemene geluiden over moslims. En Islam zelf wordt toch geacht een eenheid te zijn, ook al is het dat niet, maar dan krijg je natuurlijk wel wij-moslims reacties.
Verder zit je op een Marokkaanse site, dus als er Moslims gezegd wordt, moet je zelf bedenken wie er bedoeld worden.
Misschien ben ik zelf regelmatig te ongenuanceerd met het woord hoor, dat kan..

Ben het trouwens met je eens over die boetes. Je kunt er inderdaad een raar soort twijfel over de overheid of de hele samenleving van krijgen. Het voelt als een grote inperking van vrijheid, als je voortdurend moet uitkijken, dat je niet de lul wordt. Ik hoor dat je met pur-schuim wonderen kunt doen bij je favoriete flitspaal. :hihi:

Maarten
12-12-07, 15:51
Geplaatst door Hawa

Je hebt volkomen gelijk wat betreft het oeverloos schrijven van boetes.
Indentificatie plicht. Het oeverloos bekeuren zonder indentiteitskaart.

Zou er al identiteitskaartseks zijn? (zij speelt dat ze er geen heeft, en hij gaat dat wel eens even aanpakken..)
Nederland kennende moet dat er al zijn..

super ick
13-12-07, 10:10
Geplaatst door Maarten
De reden waarom ik ongenuanceerd "moslims" op een hoop gooi, is omdat Wilders dat doet, en een groot deel van Nederland dat ook doet. Dat is niet helemaal onterecht, omdat er ten dele toch wel een grootste gemene deler is.. En het allochtoon zijn is al een bindende factor.

Wat wil "Nederland" (bestaat ook niet) zoal? Mwah.. homo's niet met de kop naar beneden, vrouw niet meppen, taal leren, aangepast gedrag vertonen (whatever that is), liberaal met Islam wezen, integreren en niet enkel samenhokken, kutkereltjes kortwieken, niet roepen over honden en varkens, niet met nep-rugpijn in de WAO flierefluiten, tuintje aanharken, iets minder eerwraak of gesnij in vrouwen, ontvoeringen van kinderen, ontvoeringen van fietsen, niks niqaab, en genoeg knoflook bij de kebab.

De moslims zelf gooien zichzelf niet zo snel op een hoop. Ze reageren natuurlijk wel als "moslim" op algemene geluiden over moslims. En Islam zelf wordt toch geacht een eenheid te zijn, ook al is het dat niet, maar dan krijg je natuurlijk wel wij-moslims reacties.
Verder zit je op een Marokkaanse site, dus als er Moslims gezegd wordt, moet je zelf bedenken wie er bedoeld worden.
Misschien ben ik zelf regelmatig te ongenuanceerd met het woord hoor, dat kan..

Ben het trouwens met je eens over die boetes. Je kunt er inderdaad een raar soort twijfel over de overheid of de hele samenleving van krijgen. Het voelt als een grote inperking van vrijheid, als je voortdurend moet uitkijken, dat je niet de lul wordt. Ik hoor dat je met pur-schuim wonderen kunt doen bij je favoriete flitspaal. :hihi:

Het probleem is dat veel moslims, op tv, radio maar ook hier denken bepaalde moslimstandpunten te verdedigen. Maar welke dan? Zoals ze doorsijpelen vanuit de dictaturen uit het M.O? Vertegenwoordigen ze 'de mening' van de moslim die in het westen woont?
Het lijkt wel alsof er geen andersdenkende moslims bestaan als je deze mensen hoort. Zelfs hier predikt iedere leeghoofd al namens de moslims.
Als je niet probeert consekwent te blijven nuanceren belandt je in een discussie over een groep die niet bestaat. Vruchteloos dus.

Maarten
13-12-07, 13:03
Geplaatst door super ick
Het probleem is dat veel moslims, op tv, radio maar ook hier denken bepaalde moslimstandpunten te verdedigen. Maar welke dan? Zoals ze doorsijpelen vanuit de dictaturen uit het M.O? Vertegenwoordigen ze 'de mening' van de moslim die in het westen woont?
Het lijkt wel alsof er geen andersdenkende moslims bestaan als je deze mensen hoort. Zelfs hier predikt iedere leeghoofd al namens de moslims.
Als je niet probeert consekwent te blijven nuanceren belandt je in een discussie over een groep die niet bestaat. Vruchteloos dus.
De Nederlander bestaat ook niet. Nauwelijks was er tumult over autochtonen, die zich moesten aanpassen aan de "Nederlandse normen en waarden", of niemand bleek te weten waar dat eigenlijk over ging? Ineens werd het nodig om over de Nederlandse identiteit te gaan praten, en daar kwam eigenlijk niet veel uit. Er bleek vooral veel diversiteit.

Allerlei autochtonen hielden intussen verhalen "namens" Nederland of Nederlanders, maar het was maar de vraag wie ze precies vertegenwoordigden? Dat is met die moslims net zo. Die krijgen ook in eigen kring een indruk van waar het allemaal over zou gaan, maar zitten in feite ook maar in een beperkte kring. Je moet dus altijd een beetje tussen de regels doorlezen of -luisteren, en vaak moet je zelf toevoegen "ik vind..". Maar als mensen ergens stellig over zijn, dan weet je wel dat er een stevige trend is onder een bepaalde groep. Je weet dan niet hoe groot die is..

Maar als je het echt wil gaan hebben over problemen rond moslims, dan moet je natuurlijk gaan kijken naar wie of wat, anders kom je niet ver. Maar meestal schiet dan niet op, omdat moslims zelf vaak niet veel trek hebben om nog zaken de bespreken van hun eigen groep. Dat is een beetje de erfenis van de afgelopen jaren. Het hangt ook een beetje af van de omgeving en de sfeer. Op NVDD is die vaak hard en snijdig, en het is dus eigenlijk geen wonder, dat Marokkanen hier niet vaak hun interne zaken bespreken.

Rabi'ah.
13-12-07, 14:22
Geplaatst door Charlus
Noem eens een instelling ter uitdraging van de christelijke of hindoeïstische cultuur, en dan bij voorkeur eentje die niet al een Islamitische pendant heeft. Het is juist één en al gesubsidiëerd begrip fokken voor de Islam is soms mijn indruk.
Hoe bedoel je dat uitdragen eigenlijk? Is net iets anders dan Sater zijn "plek vinden".

:haha:

ff kijken hoor, alleen al in de Bijlmer heb je Vikaash, een cultureel centrum voor hindoes.

En dan nog dit aardige lijstje:



Adhin-instituut.org
Anand Joti
Arth
ASV Armaan
Baharo ki pehtjaan
Hindiparishad
Hindoe Culture Center
Hindoe Jongeren Platvorm
Hinduweb
HSFN
Nepal Developm. Acad.
NSHI (Sur.)
Satya
Shri Jai Hanuman Flevoland
Shri Sanatan dharm Zaanstad
St. Apna dharma
St. Asha (2)
St. Asha (Utrecht)
St. Ashakiran
St. Askos Veghel
St. Hindustani
St. Nauw djawan
Hindoeraad
St. Sandesh Baarn
Hindoestaanse jongeren
St. Shakti (Zeist)
St. Sitara (A'dam)
St. Vishwa dharm
St. werkgroep Agni
Interreligieuze raad Sur.
Stichting Agnie
Jai virat
Stichting Balmandir
Stichting Mitrata
Keshav
Kring Hindoe Geestelijken
Stichting Sandhi
Stichting Sarita
Stichting Sunlife
Stichting Triveni
Stichting Vrindavan
Ver. Kring Hindoe Geestelijken
Vereniging Kiran
Sdspsn
Vr. van Nickerie
Wereld Hindoe Federatie
Shri Jai Hanuman Flevoland

sater
13-12-07, 23:32
:student: De Volksstem sprak zich uit over de politicus van 2007. De eerste drie zijn:
Rita Verdonk - Geert Wilders Jan Peter Balkenende.

Al Sawt
13-12-07, 23:49
Geplaatst door super ick
Die al-zout toch, altijd weer een kutreactie geven zonder direct de vraag te beantwoorden.

Enneh, de afdeling censuur heeft mijn Nick al geruime tijd geleden verandert in Super Ick. Beetje vreemd dat de afdeling censuur mij nu ineens aanspreekt met deze nick. .
Mijn beste SuperDick.

Ik heb je altijd een verwijt gemaakt dat je een zeer beperkte redenatie vermogen bezit.

Helaas moet ik wederom constanteren dat er geen verandering in positieve zin, is gekomen.

Want anders had je moeten beseffen dat men jouw naam niet heeft gewijzigd om jouw mond -o wat zijn we daar bang voor-, te snoeren. Maar omdat Superdick in het Engels een seksuele betekenis heeft.

Enig bescheidenheid of zelfkritiek valt jou overigens niet te verwijten. Wie zich Super vindt, is totaal geschift.


De vraag was: Tot wie richt je je eigenlijk met je ge-orakel over andere prikkers Misschien aan jou? Aangezien je aangesproken voelt.

Charlus
14-12-07, 09:44
Geplaatst door Rabi'ah.

Geplaatst door Charlus
Noem eens een instelling ter uitdraging van de christelijke of hindoeïstische cultuur, en dan bij voorkeur eentje die niet al een Islamitische pendant heeft. Het is juist één en al gesubsidiëerd begrip fokken voor de Islam is soms mijn indruk.
Hoe bedoel je dat uitdragen eigenlijk? Is net iets anders dan Sater zijn "plek vinden".
:haha:

ff kijken hoor, alleen al in de Bijlmer heb je Vikaash, een cultureel centrum voor hindoes.

En dan nog dit aardige lijstje:



Adhin-instituut.org
Anand Joti
Arth
ASV Armaan
Baharo ki pehtjaan
Hindiparishad
Hindoe Culture Center
Hindoe Jongeren Platvorm
Hinduweb
HSFN
Nepal Developm. Acad.
NSHI (Sur.)
Satya
Shri Jai Hanuman Flevoland
Shri Sanatan dharm Zaanstad
St. Apna dharma
St. Asha (2)
St. Asha (Utrecht)
St. Ashakiran
St. Askos Veghel
St. Hindustani
St. Nauw djawan
Hindoeraad
St. Sandesh Baarn
Hindoestaanse jongeren
St. Shakti (Zeist)
St. Sitara (A'dam)
St. Vishwa dharm
St. werkgroep Agni
Interreligieuze raad Sur.
Stichting Agnie
Jai virat
Stichting Balmandir
Stichting Mitrata
Keshav
Kring Hindoe Geestelijken
Stichting Sandhi
Stichting Sarita
Stichting Sunlife
Stichting Triveni
Stichting Vrindavan
Ver. Kring Hindoe Geestelijken
Vereniging Kiran
Sdspsn
Vr. van Nickerie
Wereld Hindoe Federatie
Shri Jai Hanuman Flevoland
Daar heb ik niet van terug. Gemakshalve neem ik aan dat er ook gesubsidiëerde instellingen tussen zitten. Van mij mag je dus je centrum ter uitdraging van de Islamitische cultuur op poten gaan zetten. Die zijn er nog niet? Ik vraag af wie er zou winnen als het gaat om het aantal Islamitische versus Hindoeistische cultuurcentra. Bestaat Islamitische cultuur überhaupt?

mark61
14-12-07, 15:01
Geplaatst door Al Sawt
Maar omdat Superdick in het Engels een seksuele betekenis heeft.

Lihoed's 'avatar' is geheel zonder taal veel obscener. Maar dat schijnt dan weer niet in strijd te zijn met de goede zeden van de islam, of van wie ook :confused:

Al Sawt
14-12-07, 17:03
Geplaatst door mark61
Lihoed's 'avatar' is geheel zonder taal veel obscener. Maar dat schijnt dan weer niet in strijd te zijn met de goede zeden van de islam, of van wie ook :confused: Ik heb geen recht om aan iemands avatar of nickname te sleutelen.

Wat betreft Lihoed, ik moet je helaas door verwijzen naar Angkor.

super ick
14-12-07, 19:14
Geplaatst door Al Sawt
Mijn beste SuperDick.

Ik heb je altijd een verwijt gemaakt dat je een zeer beperkte redenatie vermogen bezit.

Helaas moet ik wederom constanteren dat er geen verandering in positieve zin, is gekomen.

Want anders had je moeten beseffen dat men jouw naam niet heeft gewijzigd om jouw mond -o wat zijn we daar bang voor-, te snoeren. Maar omdat Superdick in het Engels een seksuele betekenis heeft.

Enig bescheidenheid of zelfkritiek valt jou overigens niet te verwijten. Wie zich Super vindt, is totaal geschift.

Misschien aan jou? Aangezien je aangesproken voelt.

Haha, die Al-Zout toch. Jij probeert mij van alles wijs te maken.

Ga je me nu vertellen dat jij precies de reden weet waarom die Nick gecensureerd is? Dan kan je me misschien ook vertellen waarom ineens na een paar jaar? Of heb jij een beperkt opmerkingsvermogen?

Trouwens wel een beetje vreemd dat je me verderop in je bericht ineens uitmaakt voor volkomen geschift door dezelfde Nick ineens niet meer in de Engelse sexuele context te gebruiken.

Het valt mij iedere keer weer tegen van je. Dat een zo onmetelijk wijs man als jij zich iedere keer weer verlaagt tot een persoonlijke aanval.
Ik vraag mij af of jij jezelf wel helemaal onder controle hebt.

Al Sawt
14-12-07, 23:32
Geplaatst door super ick
Haha, die Al-Zout toch. Jij probeert mij van alles wijs te maken.

Ga je me nu vertellen dat jij precies de reden weet waarom die Nick gecensureerd is? Dan kan je me misschien ook vertellen waarom ineens na een paar jaar? Of heb jij een beperkt opmerkingsvermogen? Ik kan er slechts naar gissen.

Of dat het na paar jaar was? Tja, het was wel in het begin van jouw Maroc.nl periode.

En je hoeft heus geen raketgeleerde te zijn, om te weten waarom een D uit jouw naam is gehaald.


Trouwens wel een beetje vreemd dat je me verderop in je bericht ineens uitmaakt voor volkomen geschift door dezelfde Nick ineens niet meer in de Engelse sexuele context te gebruiken. Nooit gehoord van sarcasme?

Jij had mij ooit toe vertrouwd dat jouw nick voorkwam omdat jij je o zo super vond en dat Dick jouw voornaam is. Bepaalde informatie kan ik mij goed herinneren om het bij pas en onpas te ge of misbruiken in een discussie.

Ik heb Superdick eerder gebruikt om jouw onvermogen in onze discussie te onderstrepen en je door modder te halen.
Om in te wrijven hoe super je ook bent.



Het valt mij iedere keer weer tegen van je. Dat een zo onmetelijk wijs man als jij zich iedere keer weer verlaagt tot een persoonlijke aanval.
Ik vraag mij af of jij jezelf wel helemaal onder controle hebt.

Ach, trek het je niet persoonlijk aan.

En bovendien is jouw ontwikkeling ermee gebaat. Want door jouw persoonlijkheid aan te pakken, probeer ik jouw referentiekader te verbreden.

Want een beperkte referentiekader is onomstotelijk verbonden met een bekrompen persoonlijkheid.

mark61
15-12-07, 11:19
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb geen recht om aan iemands avatar of nickname te sleutelen.

Wat betreft Lihoed, ik moet je helaas door verwijzen naar Angkor.

Na nee, dank je :)

Hawa
15-12-07, 13:02
Bestaat Islamitische cultuur überhaupt?

Zekerweten. Bally dance bevoorbeeld. Muziek. Hoe vaak zijn er wel niet conserten van mensen,muzikanten,danseressen(B.V.Bally dance).
Vergis je niet in bally dance, ze komen van uit de hele wereld,zelfs uit Amerika.
Ik heb de zangeres Youldous gezien, uit Oesbekistan, met haar danseressen, een ware sprookjes en een nacht gebeurtenis. En wat dacht je van die Nederlanders die op het allerlaatste moment van haar show de beentjes van de vloer af tillen?
Is de dans cultuur van de Nederlanders nu zo popu jopie.
En al die Nederlandse vrouwen die hun heupen niet eens kunnen bewegen, en zo strak in hun lichaam zitten.
En Ali B? (onze knuffel Marokkaan, een ex-straat venter?).
Ali B wordt nu overal voor gevraagd. OP Middelbare scholen, voorbeeld over milieu,laatst hier in Groningen op het Sint Marten college(katholieke school).
En al die schrijvers van islam oorprong hier in Nederland..
En het cabaret van Najib Amhali.Nou?
Je moest eens weten hoeveel jeugd er wel niet op internet zitten, b.v. Youtoube, genoeg teksten, genoeg,leerzame en vooral muzikale aspecten.
Noem nu Kazim Al Saher,voormalig Irakees. Geweldige muziek. Die gepromoot wordt in Libanon.
Waarom geen conserten van hem hier in Nederland.
Dan raken de zalen wel vol.
Kazem is vooral populair in Engeland, heeft ook vele prijzen gewonnen.
EN er zijn nog tigtallen die prijzen hebben gewonnen.
Hoeveel mensen waren wel niet op de begrafenis van Oum Kalthoum. Die als het ware de koran bezingt.
Cultuur is er genoeg.
De Hindoestaanse gemeenschap bestaat al jaren hier in Nederland. Ze hebben eigen filmhuizen,centra voor dans en muziek,zeker weten.
Maar je hebt hier ook een kasten verschil.
In islam heb je ook een verschil. B.v. hoe heeft de Taliban ooit die Boedha beelden kunnen vernietigen in Afghanistan. Dat is toch van de zotte. Maar deden de Amerikanen er iets tegen dan.
Als de cultuur hoog in vaandel staat, dan had ik als president allang die hele shit aan haat aangepakt.
Er zijn moslims die willen geen bally dance, geen muziek,alleen maar het reciteren van koran. Met die blakende stemmen. Zowaar Geert Wilders nu politicus van het jaar is geworden.
:zwaai:

fransjan
16-12-07, 17:06
Geplaatst door Maarten
Ik moet altijd .............

Ik snap je echt wel hoor, jij zegt: Kijk! DIE vent zegt tenminste waar het op staat!

Maar politiek is geen theater!
En politiek is er in feite ook niet om je mening te zeggen!
Politiek is er, om een zinnig beleid te ontwikkelen voor de problemen of de mogelijkheden die er zijn!
Als je naar de bakker gaat, dan wil je goed brood, geen goede verhalen over goed brood!

En Wilders, laten we eerlijk zijn, bakt er helemaal niks van!......

Ambtenaren en ministers genoeg die beleid kunnen ontwikkelen. De 2de kamer is er vooral voor controle en kritiek op de regering.

Theater mag je het noemen, maar voor mij persoonlijk gaat het echt ergens over. Voor de opkomst Fortuyn zaten wij in de marge met ons meninkje. Het is een positie waar je niet meer naar terug wil. Het is niet leuk in de marge.



Kijk, als je wilt dat moslims bepaalde dingen doen of niet doen, en de machtsmiddelen om dat voor elkaar te krijgen bestaan niet, en zijn ook niet te maken, dan lukt het je maar op éen manier, namelijk via samenwerking. Je ....
Het gaat erom dat de overheid bepaalde dingen doet. Wetten aanpassen, verdragen opzeggen enzovoort. Ook al is dat een kwestie van lange adem. De individuele moslim is toch moeilijk te sturen.
...............



Ik bedoel, kijk eens naar jezelf. Jij zit hier vanwege van Gogh, en je wil dus blijkbaar iets. Je wil gehoord worden of gelezen worden, of je wil iets uitgelegd krijgen, ...........waarden van pikt, dan wel van Wilders.
Ik wil gewoon de verbale confrontatie met die moslimlui en ook de politiek correcte lui. Theo van Gogh (vzmh) deed dit ook en ik vond dat ontzettend goed.

Het ergste wat wat mij betreft kon gebeuren is dat het na 2-11-2004 stil zou vallen, maar dat is gelukkig niet gebeurd. En dat is mede de verdienste van Wilders voor mijn gevoel.

Alhoewel, TvG (vzmh) was onvervangbaar.

super ick
16-12-07, 17:50
Geplaatst door Al Sawt
Ik kan er slechts naar gissen.

Of dat het na paar jaar was? Tja, het was wel in het begin van jouw Maroc.nl periode.

En je hoeft heus geen raketgeleerde te zijn, om te weten waarom een D uit jouw naam is gehaald.
Nooit gehoord van sarcasme?

Jij had mij ooit toe vertrouwd dat jouw nick voorkwam omdat jij je o zo super vond en dat Dick jouw voornaam is. Bepaalde informatie kan ik mij goed herinneren om het bij pas en onpas te ge of misbruiken in een discussie.

Ik heb Superdick eerder gebruikt om jouw onvermogen in onze discussie te onderstrepen en je door modder te halen.
Om in te wrijven hoe super je ook bent.


Ach, trek het je niet persoonlijk aan.

En bovendien is jouw ontwikkeling ermee gebaat. Want door jouw persoonlijkheid aan te pakken, probeer ik jouw referentiekader te verbreden.

Want een beperkte referentiekader is onomstotelijk verbonden met een bekrompen persoonlijkheid.

Ik was geruime tijd ah 'prikken' onder die naam. Pas toen ik in conflict kwam met beheer is mijn nick veranderd. Zonder mij op de hoogte stellen. Zonder mij te verzoeken deze te wijzigen. Zomaar ineens zonder enige toelichting. Sensuur dus.

Als ik jou iets hebt toevertrouwd dan zegt het voldoende als je het later tegen mij gebruikt. Beschamen van vertrouwen dus. Bovendien klopt je uitleg niet.

Blijft overeind dat je het nog steeds niet kunt laten om op de persoon te gaan spelen als bepaalde zaken of uitlatingen jou niet zinnen.
Het komt niet bepaald proffessioneel over en getuigd bovendien van een erbarmelijk niveau van acceptatie tov andersdenkenden.
Ik kan dan ook niet begrijpen dat mijn zuurverdiende centen in de vorm van subsidie, naar een internetplatform waar dergelijke personen zeggenschap over kunnen uitoefenen.

1973Tanger
16-12-07, 20:43
Geplaatst door fransjan
Ambtenaren en ministers genoeg die beleid kunnen ontwikkelen. De 2de kamer is er vooral voor controle en kritiek op de regering.

Theater mag je het noemen, maar voor mij persoonlijk gaat het echt ergens over. Voor de opkomst Fortuyn zaten wij in de marge met ons meninkje. Het is een positie waar je niet meer naar terug wil. Het is niet leuk in de marge.
Het gaat erom dat de overheid bepaalde dingen doet. Wetten aanpassen, verdragen opzeggen enzovoort. Ook al is dat een kwestie van lange adem. De individuele moslim is toch moeilijk te sturen.
...............


Ik wil gewoon de verbale confrontatie met die moslimlui en ook de politiek correcte lui. Theo van Gogh (vzmh) deed dit ook en ik vond dat ontzettend goed.

Het ergste wat wat mij betreft kon gebeuren is dat het na 2-11-2004 stil zou vallen, maar dat is gelukkig niet gebeurd. En dat is mede de verdienste van Wilders voor mijn gevoel.

Alhoewel, TvG (vzmh) was onvervangbaar.

Je moet jezelf eens lezen man: "Verdragen opzeggen, kwestie van lange adem, de individuele moslim is moeilijk te sturen, verbale confrontatie met die moslimlui".

Het valt op dat je altijd praat vanuit van Gogh. Die arme man is al jaren dood. Probeer eens een keer vanuit jezelf te denken.

super ick
18-12-07, 11:38
Geplaatst door 1973Tanger
Je moet jezelf eens lezen man: "Verdragen opzeggen, kwestie van lange adem, de individuele moslim is moeilijk te sturen, verbale confrontatie met die moslimlui".

Het valt op dat je altijd praat vanuit van Gogh. Die arme man is al jaren dood. Probeer eens een keer vanuit jezelf te denken.

Hij geeft de onhaalbaarheid aan van de holle kreten die Wilders slaakt.
Koran verbieden,
Uitzetten van Nederlanders (gezinnen!) met een allochtone achtergrond als een lid van dat gezin een misdrijf begaat en nog meer domme onhaalbare wensen.
Voor die laatste moet je zelfs de grondwet wijzigen. De wet moet dan plaats gaan bieden voor aparte behandeling van groepen op basis van afkomst. Wilders wil dus eigenlijk de mogelijkheid tot discrimineren in de grondwet opnemen.
Stel je eens voor. Je bent hard a/h studeren en ineens wordt je uitgezet omdat je broer of vader een misdrijf begaat. Maffer kan ik het niet bedenken.
Wilders denkt meer stemmen te krijgen door dit soort onhaalbaarheden te roepen. Op langere termijn wordt hij steeds meer een 'roepende' die niets voor elkaar blijkt te krijgen.
Problemen hoeft hij niet meer op de kaart te zetten want dat hebben diverse mensen al voor hem gedaan. Een signaalfunctie heeft hij dus niet.
Als onze huidige wetten uitgevoerd worden dan worden overtreders gestraft ongeacht waar ze vandaan komen. Zo simpel is het. Door al deze discussies laten gezagsdragers zich uit het lood trekken. Zodra het Marokkanen betreft moet er plotseling anders opgetreden worden. Thee gedronken worden in de moskee (die deze raddraaiers ook niet aan een draadje heeft). Praatprogramma's worden er mee gevuld. Talloze vruchteloze projecten worden gestart.
Intussen is het uiteindelijke resultaat dat men geen stap verder is gekomen. Sterker nog, onlangs is onderzocht dat in andere Europese landen de integratie beter is terwijl daar helemaal geen aparte projecten e.d. zijn geweest.
Die projecten leiden mij te vaak tot pamperen. Daar is niemand bij gebaat.

Hawa
18-12-07, 13:28
Talloze vruchteloze projecten worden gestart.
Intussen is het uiteindelijke resultaat dat men geen stap verder is gekomen. Sterker nog, onlangs is onderzocht dat in andere Europese landen de integratie beter is terwijl daar helemaal geen aparte projecten e.d. zijn geweest.
Die projecten leiden mij te vaak tot pamperen. Daar is niemand bij gebaat.(zegt Super ick).

Dat gepamper komt mij gewoon de strot uit. Boverstaande heb ik geschreven vruchteloze gesprekken. Ipv projecten.
En je zegt dat we geen stap verder komen. Nou! Dan heb je het helemaal mis.
Vrouwen gaan in de integratie projecten. Zij vinden het oke. Ze kunnen ook nog gaan werken, als ze taal goed hanteren. Vrouwen worden vijer dan al die mannen hier. Vrouwen voeddden hun kinderen op, en die mannen doen niks. Die leggen die gefrustreerde lat op hun dierbare vrouwen, die ze volgens de koran moeten gaan behandelen, als vrouwen waarop het paradijs voor hun voeten licht.
De opvanghuizen zitten vol met deze vrouwen. In het verleden waren dit Nederlandse vrouwen die van die juk afwilden stappen. Die onderdrukkende juk.
Er veranderd wel iets, gestaag, maar er is verandering.
Er is gesprek stof. Nederlanders weten nu ook wel hoe de vork in de steel zit. En de moslims die hier wonen weten maar al te goed, hoe de vork hier in de steel zit. Al die andere culturen dus ook.
Het is niet makkelijk als mens met andere kleur aan de bak te komen. Discriminatie is echt wel groot. De invul cultuur van de Nederlanders is nog steeds het radicale gesprek van de dag. Zolangzamerhand lijkt het hier wel Zuid-Afrika met haar apartheids systeem.
Of ze doen de Amerikanen na. Met hun volle gevangenissen met alleen maar gekleurde mensen, die geen kant op kunnen.
Gisterenavond die discussie programma over Slotervaart nog gezien?
Nou! Die Kamp is ware ramp.
Daar is Wilders nog niks bij. Kamp zegt gewoon laten ze maar oprotten. Niet in die discussie hoor,maar zijn eerdere uitspraken over Nederlanders.
Een Surinaamse dame die in de zorg sector zit,vertelde eens klip en klaar waar probleem gezinnen wel niet mee te maken kunnen krijgen. En dat deze hele malaise aan hulp averechts werkt ipv positief.
Heer kamp bekte haar gewoonweg af. Die vervelende Kamp. Is een ramp man, dat die kerel parlementarier is van de VVD.
In die discussie waar een Marokkaanse Opa met baard vertelt dat die klote joggies die niet willen luisteren maar even in kasjot moeten gaan zitten, dan piepen ze wel anders. (gelach vanuit de zaal).
Nou! Lachen kon niet. Ze moesten gvd ook nog eventjes uitleggen waarom ze nu lachten. Maar Nederlanders weten geen yota af van de humor van Marokkanen. Opa vertelde alles in het berbers en die blik erbij en ook nog met baard. Hahaha. Ik moest ook lachen hoor.
En moeder de vrouw ligt krom met tien kinderen de boel te reilen en zeilen. En ook nog eens alleen. Tien kinderen! Doe dit haar maar eens na.
Maar niks geen respect van de Nederlanders. Geen woord erover.
Die Kamp houdt alleen de politie agenten hoog,die ook maar een verrotte cent verdienen aan problemen, die uiteindelijk veroorzaakt worden bij de mensen zelf, maar ook door de politiek, met haar gezeik en gemanipuleer, en het afkraken van hun eigen politici, en geen cent geven aan hulpverlening.
Of aan culturele vlak, of buurthuizen,jeugdhonken, waarop kinderen, tussen de twaalf en zestien jaren zitten te springen, voor een echte plek om te gaan chillen.
Die kinderen lopen op straat die kunnen geen kant op. Vooral als je uit grote gezinnen komt, die hebben geen plek voor pc of tv, of niet eens om rustig te gaan studeren,of leren van hun huiswerk.
De Nederlandse kinderen hebben op hun vijfde al een tv. een pc, en allerhande speelgoed, een hype is, of kaart spelletjes,dat tonnen met geld kost, en dure kleren, of voetbalkleren,of de onderbroeken van .. De commercie is over vertegenwoordigt, en al die ouders, die twee verdieners, die drie keer op vakantie gaan, kunnen hun kinderen allles geven,wat ze maar willen. Op naar de MC..of naar KFC..Of een andere hamburger keten.
Nederlanders die onder aan de trap zitten,kunnen niks bieden aan hun kinderen,wel die liefde maar niet die dure kleren. En maar pronken ermee. KInderen zijn wel eerlijk. Die lossen de problemen onderling wel op. Maar laat aub niet die ouders aan het woord. Die is niet goed, die is slecht vriend, en hun kinderen zijn allemaal heilig.
Maar ook andere Nederlandse kinderen zijn heilig. Zeer heilig. Omdat ze zoveel mee maken. En niet zo snel kansen krijgen waarop ze ook recht op hebben. Ze zien die dingen in de buurt, zijn stoer, en denken dat dat zo hoort. Net zoals al die verwende kinderen die denken dat dure onderbroeken,speelgoed heilig zijn.
We weten het wel.
Maar toch!
Heb mededogen.
Zie ze verschillen. Meestal! Los de zeven verschillen op. In het plaatje als het ware. Maar dit plaatje is Nederland!

Spitsboef
20-12-07, 03:39
Geplaatst door Slinger
Ik schat dat hij spreekt voor ongeveer 33 Niej lieguh ho-or. 32 %. ( en sorry dat ik dit van je >>> % <<< heb gestolen) :lol:

fransjan
20-12-07, 19:26
Geplaatst door super ick
Hij geeft de onhaalbaarheid aan van de holle kreten die Wilders slaakt.
Koran verbieden,
Uitzetten van Nederlanders (gezinnen!) met een allochtone achtergrond als een lid van dat gezin een misdrijf begaat en nog meer domme onhaalbare wensen.
Voor die laatste moet je zelfs de grondwet wijzigen. De wet moet dan plaats gaan bieden voor aparte behandeling van groepen op basis van afkomst. Wilders wil dus eigenlijk de mogelijkheid tot discrimineren in de grondwet opnemen.
Stel je eens voor. Je bent hard a/h studeren en ineens wordt je uitgezet omdat je broer of vader een misdrijf begaat. Maffer kan ik het niet bedenken.
Wilders denkt meer stemmen te krijgen door dit soort onhaalbaarheden te roepen. Op langere termijn wordt hij steeds meer een 'roepende' die niets voor elkaar blijkt te krijgen.;.......................
Alles wat in de grondwet is gemoffeld dat kan er ook weer uit gehaald worden. Vooral artikel 1 vd grondwet is in z'n huidige staat echt vrij jong.

Je hebt er wel een 2/3 meerderheid voor nodig, maar iedereen moet snappen dat een politiek klimaat zomaar om kan slaan.

Je bedenkt nu direct een heel negatief voorbeeld van discriminatie, maar bedenk dat er ook zoiets bestaat als positieve discriminiatie. Afschaffing van Aritkel 1 bied ook gewoon veel meer beleidsruimte die ook veel positiefs kan veroorzaken.

1973Tanger
20-12-07, 22:51
Geplaatst door fransjan
Alles wat in de grondwet is gemoffeld dat kan er ook weer uit gehaald worden. Vooral artikel 1 vd grondwet is in z'n huidige staat echt vrij jong.

Je hebt er wel een 2/3 meerderheid voor nodig, maar iedereen moet snappen dat een politiek klimaat zomaar om kan slaan.

Je bedenkt nu direct een heel negatief voorbeeld van discriminatie, maar bedenk dat er ook zoiets bestaat als positieve discriminiatie. Afschaffing van Aritkel 1 bied ook gewoon veel meer beleidsruimte die ook veel positiefs kan veroorzaken.

Grondwet Artikel 1 anno 24 augustus 1815:


"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan"!!!

Gezien het bovenstaande vraag ik mij expliciet af, welke positiviteit bij afschaffing van bovenstaande jij ziet gaan ontwikkelen? Weet je dat er ook staat: "politieke gezindheid"? Dus bij gratie van dit artikel wordt ook jouw voorkeur aan Wilders gewaarborgd. Dit artikel is bij uitstek een anti-discriminatieartikel en wordt als zodanig allomvattend geinterpreteerd. Dus bij afschaffing van dit artikel ben je voor selectieve discriminatie en dat maakt je een pseudo racist. Verder wordt er niks in de grondwet zomaar ingemoffeld. In de grondwet zijn grondrechten vastgelegd, die op basis van een lange Nederlandse humanistische traditie tot stand zijn gekomen. Zonder deze grondrechten is er geen sprake van een rechtsstaat, niet voor jou en noch voor Wilders.

fransjan
20-12-07, 23:09
Geplaatst door 1973Tanger
Grondwet Artikel 1 anno 24 augustus 1815:


"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan"!!!.......s.
Dat anti discriminatie gedeelte is er volgens mijn bronnen begin jaren 80 (1982 of 1983) ingekomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Grondwet#Algehele_herziening_Grondwet_ in_1983

1973Tanger
20-12-07, 23:23
Geplaatst door fransjan
Dat anti discriminatie gedeelte is er volgens mijn bronnen begin jaren 80 (1982 of 1983) ingekomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Grondwet#Algehele_herziening_Grondwet_ in_1983

Dat maakt de inhoud er niet minder om. Een jonge toevoeging of herziening geeft juist blijk dat het geheel niet verouderd is en nog lang meekan. Zelfs algemene vrijheid van meningsuiting waar Theo zo'n hoge pet van op had, is zelfs in die periode ook opgenomen. De inhoud van de tekst staat als een huis en iedereen die met name het discriminatieverbod wil herzien, is een gevaar voor de Staat.

Want: Artikel 1 huisvest m.n. sociale grondrechten, waaronder het gelijkheidsbeginsel. Bij afschaffing zal je dus ook de gelijkheid tussen man en vrouw moeten ontkennen. Wie dat o.a. ook op zijn geweten wil hebben, moet vooral zo door gaan.

super ick
21-12-07, 14:25
Geplaatst door fransjan
Alles wat in de grondwet is gemoffeld dat kan er ook weer uit gehaald worden. Vooral artikel 1 vd grondwet is in z'n huidige staat echt vrij jong.


Het gelijkheidsbeginsel in de grondwet dateert uit 1815. Daar gaat het om.


Geplaatst door fransjan

Je hebt er wel een 2/3 meerderheid voor nodig, maar iedereen moet snappen dat een politiek klimaat zomaar om kan slaan.


Die 2/3 komt er nooit. Wilders begrijpt dat als geen ander. Maar toch blijft hij het roepen. Om de mensen die niet verder willen/kunnen denken te belazeren.


Geplaatst door fransjan

Je bedenkt nu direct een heel negatief voorbeeld van discriminatie, maar bedenk dat er ook zoiets bestaat als positieve discriminiatie. Afschaffing van Aritkel 1 bied ook gewoon veel meer beleidsruimte die ook veel positiefs kan veroorzaken.

Ik bedenk helemaal NIETS. Jou idool heeft het letterlijk geroepen. Allochtone afkomst en een misdrijf? Hele gezin het land uit.
Aangezien een behoorlijk deel van de misdrijven voor rekening van allochtonen komt (zie populatie gevangenissen), zou dat direct op grote schaal leiden tot het, door mij aangehaalde voorbeeld.

Als de huidge wet beter gehandhaaft wordt kunnen we overtreders al bestraffen. Maar niet aan de ene (allochtone) kant een heel gezin uitzetten en aan de andere (autochtone) kant een andere straf opleggen.
In eerste instantie is het al niet humaan een heel gezin op laten draaien voor de fouten van 1 gezinslid (al kan ik me het betrekken van ouders in bepaalde gevallen nog wel voorstellen, maar dat geldt voor iedereen die zijn kids maar wat laat aanmodderen).
Dat is namelijk een vorm van rassendiscriminatie in zijn puurste vorm. Als je dat dan ook nog grondwettelijk wilt vastleggen ben je geen haar beter dan bepaalde moslims die op basis van geloof aparte rechten opeisen.

Hawa
21-12-07, 18:20
Als de huidge wet beter gehandhaaft wordt kunnen we overtreders al bestraffen. Maar niet aan de ene (allochtone) kant een heel gezin uitzetten en aan de andere (autochtone) kant een andere straf opleggen.
In eerste instantie is het al niet humaan een heel gezin op laten draaien voor de fouten van 1 gezinslid (al kan ik me het betrekken van ouders in bepaalde gevallen nog wel voorstellen, maar dat geldt voor iedereen die zijn kids maar wat laat aanmodderen).
Dat is namelijk een vorm van rassendiscriminatie in zijn puurste vorm. Als je dat dan ook nog grondwettelijk wilt vastleggen ben je geen haar beter dan bepaalde moslims die op basis van geloof aparte rechten opeisen.

Bovenstaande artikel is van Super-ick. Helemaal mee eens wat je schrijft.
In Belgie is Abu JahJah veroordeeld. Lid van de Arabische Liga. Zijn veroordeling is gebaseerd doordat hij de jongeren heeft aangezet tot opstandjes, in 2002, vanwege de dood van een Marokkaanse man.
Abu JahJah zit in Libanon, en wil dit aanvechten aan het hof van de rechten van de mens gevestigd in Geneve.
Eerst is zijn vonnis geveld door twee jaar zitten maar terug gebracht voor een jaar bajes.
Ik schrik hier van.
Sacco en Vanzetti in de jaren vijftig zijn gewoonweg vermoord in Amerika,die lid waren van de vakbond.
Ik heb ooit die film gezien.
Het aanzetten van: valt Wilders hier dan niet onder.
Maar Wilders is nog steeds blank.
Als je blank bent mag je alles aanzetten tot haat.
Aan het blanke ras wordt toch ook niet gevraagd, om die andere Nederlanders in toom te houden die joden fraven bekladden,kapot maken en de raarste dingen zeggen over de holocaust.
NOuja, het filmpje op geenstijl.nl.over Horowitz werd wel weer zwaar bestraft, terwijl dit gewoon een uiting scheen te zijn,meer een grapje.
De crimineel Holleeder, de neus, krijgt negen jaar aan zijn broek,vanwege afpersings zaken.
Waar groepen jongeren zich vergalopperen en voor de bunker staan te wachten en te kwijlen.
De Hells Angels mogen ze ook niet meer vervolgen.
Maar dat is Nederland.
Kwesties van zogenaamde terroristische daden worden zwaarder gestraft, het aanzetten tot tellen, waarop Abu JahJah is veroordeeld, is niet eens bewezen.
Als de vlam in de pan schiet, zoals heer Welten zegt en denkt,over de buurt in Amsterdam,zoals geschied in Frankrijk,bij die wraakbare rellen,waarop echt de vlam in de pan gaat schieten.
In mijn ogen is dit oorzaak en gevolg.
De zwaardere straffen zijn echt eerder opgelegd bij Nederlanders van andere origine. Zowaar Belgie ook maar wat aan moddert,zoals Super Ick zegt, over het aanmodderen van al die gezinnen die de kinderen maar laten verslonzen.
Het verloederen van de maatschappij, begint al bij het rechtstelsel.
De een moet meer boeten dan de andere, terwijl bij mijn weten, het aanzetten tot haat, of het aanzetten tot opstanden in zelfde vaandel ligt.
Stel je voor dat de brandstichter van het Zandt een Nederlander zou zijn, van niet Nederlandse origine.
Dan krijg je die wantoestanden zoals bij de moord op Marianne Vaatsra, wat nog nooit is opgelost.(Zwaagwesteinde,Friesland).
De jeugd ging de politie en de hele plitieke klote zooi met rotte eieren bekogelen,vanwege het onrecht dat hun is aangedaan,vanwege het feit dat het asielzoekercentra op steenworp afstand,van de moordplek lag.
Nooit geen onderzoek,niet ter plekke,pas later, om de gemoederen te berustten in een sfeer die niet met rascistische motieven mag worden gelegd.
Is ooit die Imam uit Denemarken veroordeeld voor opruiende taal, vanwege die cartoons. Die imam was diegene die ruchtbaarheid gaf over die cartoons en heeft de hele boel gemanipuleerd met andere beelden die nog nooit door die cartoonist is getekend.
Het vrije woord wordt afgebeeld als een niet kunnen. Het woord aan demonstratie wordt afgebeeld aan het vervolgen van een moslim, zoals Abu JahJah.
Voetbalrellen in Nederland zijn als maar gedoogd, terwijl dit werkende jongeren waren en de boel op stelten gingen zetten.
Voetbalrellen heeft echter niks te maken met minderheden, of minder draagkrachtigen,arme luizen of zoiets.
Het bekladden van b.v. graven van joodse mensen, monumenten,zoals het Wolkers monument voor al die slachtoffer,van de holocaust.
Weten die daders dan wel hoe de vork in de steel zit.
Het is allemaal pijn, en vooral woedde,maar het opkomen van iemand zoals Abu JahJah is erger dan het opkomen dan van Wilders, die ook nog in de politiek zit,vervolgt wordt en bedreigt,is niet goed te keuren, maar ook niet hoe hij alles maar wil verbieden wat onder moslim vlag ligt te sudderen als een karbonaatje.
De grondwet,artikel een, wilde heer Fortuin al wegslingeren. Daar begon Fortuin al mee. De meeste Nederlanders weten nieteens wat dit artikel van de grondwet nu inhoudt. En nu hebben we het er weer over.
Artiekel een van de grondwet is echter zeer heilig, omdat iedereen ongeacht je aard van denken, je aard van godsdienst is gewaarborg.
Maar het twee maten meten is er nog steeds, zoals nu in Belgie gebeurd met Abu JahJah.
Komt wel goed. Inscha Allah!@

fransjan
21-12-07, 23:42
Geplaatst door super ick
Het gelijkheidsbeginsel in de grondwet dateert uit 1815. Daar gaat het om.
Wat mij betreft krijgen we weer de oude versie van voor 1980.



Die 2/3 komt er nooit. Wilders begrijpt dat als geen ander. Maar toch blijft hij het roepen. Om de mensen die niet verder willen/kunnen denken te belazeren.

Zeg nooit nooit. Als ik de zinnen ergens op gezet heb dan heb ik dat. Twee criticasters van artikel 1 zijn vermoord, dat intimindeert wel even en dat houd mensen even koest, maar het werkt niet op lange duur.


Ik bedenk helemaal NIETS. Jou idool heeft het letterlijk geroepen.

Oke jij hebt het niet bedacht.


Allochtone afkomst en een misdrijf? Hele gezin het land uit.
Omgekeerd gebeurd toch ook?? Of niet??

Naar aanleiding van een vluchtverhaal van 1 persoon kan een heel gezin worden toegelaten. Positieve discriminatie wordt blijkbaar al toegepast. Dat is ook een probleem met artikel 1 vd grondwet. Er is geen wederkerigheid.


Aangezien een behoorlijk deel van de misdrijven voor rekening van allochtonen komt (zie populatie gevangenissen), zou dat direct op grote schaal leiden tot het, door mij aangehaalde voorbeeld.
Dat vind ik het goede aan Wilders. Hij bedenkt eerst oplossingen voor een probleem en daarna bedenk je de bijbehorende wetgeving (inclusief grondrechten).

Hij zit niet in een idioot keurslijf uit 1983.


Als de huidge wet beter gehandhaaft wordt kunnen we overtreders al bestraffen.
Ja maar werkt dat ook effectief tegen bijvoorbeeld eerwraak waarbij men bijvoorbeeld een jong gezinslid de daad laat uitvoeren omdat ie weinig straf krijgt???


Maar niet aan de ene (allochtone) kant een heel gezin uitzetten en aan de andere (autochtone) kant een andere straf opleggen.

in eerste instantie is het al niet humaan een heel gezin op laten draaien voor de fouten van 1 gezinslid (al kan ik me het betrekken van ouders in bepaalde gevallen nog wel voorstellen, maar dat geldt voor iedereen die zijn kids maar wat laat aanmodderen).

Het is niet zo dat we een heel gezin de dood insturen als eentje een fout maakt. En het uitzetbeleid is zo humaan als de humantitaire situatie van hun "thuisland". Die situatie is vaak nog best wel redelijk. Niet zo welvarend als Nederland natuurlijk, maar toch.


Dat is namelijk een vorm van rassendiscriminatie in zijn puurste vorm.
Hij is een volwaardig lid van de politiek incorrecte gemeente.


Als je dat dan ook nog grondwettelijk wilt vastleggen ben je geen haar beter dan bepaalde moslims die op basis van geloof aparte rechten opeisen.
Ik kan die moslims geen ongelijk geven. Het is een kwestie van eruithalen wat erin zit.

fransjan
22-12-07, 00:17
Geplaatst door 1973Tanger
Dat maakt de inhoud er niet minder om. Een jonge toevoeging of herziening geeft juist blijk dat het geheel niet verouderd is en nog lang meekan. Zelfs algemene vrijheid van meningsuiting waar Theo zo'n hoge pet van op had, is zelfs in die periode ook opgenomen. De inhoud van de tekst staat als een huis en iedereen die met name het discriminatieverbod wil herzien, is een gevaar voor de Staat.
Sinds artikel 1 in z'n huidige vorm zijn de spanningen wat betreft de multi-culturele samenleving enorm toegenomen.

Er wordt altijd gezegd dat het de schuld van de allochtonen of van de autochtonen is en dat vingerwijzen kan nog eeuwig doorgaan.

Waar je naar moet kijken is de staatsinrichting, de meest belangrijke wetgeving. Dat legt het fundament voor een samenleving en daar zit ook de bron van de huidige problemen.

Zelfs Islamitisch recht is in vele gevallen beter dan dat gedrocht uit 1983. Islamitisch recht heeft zich langer in de praktijk bewezen.





Want: Artikel 1 huisvest m.n. sociale grondrechten, waaronder het gelijkheidsbeginsel. Bij afschaffing zal je dus ook de gelijkheid tussen man en vrouw moeten ontkennen. Wie dat o.a. ook op zijn geweten wil hebben, moet vooral zo door gaan.
Er is geen gelijkheid. We hebben zelfs aparte competities voor vrouwen omdat ze anders nooit iets winnen bij bijvoorbeeld het schaatsen.

Vrouwen hebben een hoge aaibaarheidsfactor. Dat is de enige reden dat ze daar staan in artikel 1.

1973Tanger
22-12-07, 16:10
Geplaatst door fransjan
Sinds artikel 1 in z'n huidige vorm zijn de spanningen wat betreft de multi-culturele samenleving enorm toegenomen.

Er wordt altijd gezegd dat het de schuld van de allochtonen of van de autochtonen is en dat vingerwijzen kan nog eeuwig doorgaan.

Waar je naar moet kijken is de staatsinrichting, de meest belangrijke wetgeving. Dat legt het fundament voor een samenleving en daar zit ook de bron van de huidige problemen.

Zelfs Islamitisch recht is in vele gevallen beter dan dat gedrocht uit 1983. Islamitisch recht heeft zich langer in de praktijk bewezen.



Er is geen gelijkheid. We hebben zelfs aparte competities voor vrouwen omdat ze anders nooit iets winnen bij bijvoorbeeld het schaatsen.

Vrouwen hebben een hoge aaibaarheidsfactor. Dat is de enige reden dat ze daar staan in artikel 1.

Eventuele maatschappelijke spanningen heeft weinig van doen met artikel 1 uit de grondwet. Dus dat artikel 1 uit de grondwet aanleiding is tot maatschappelijke spanningen/onlusten kan ik niet volgen? Biologisch en lichamelijk staan vrouwen uiteraard niet gelijk aan mannen. Het gelijkheidsbeginsel in artikel 1 verwijst naar gelijkheid tussen man en vrouw voor de wet. Dus vrouwenkiesrecht is voor jou ook een gedrocht? Vanwaar die opmerking over 'aaibaarheidsfactor'? Zijn vrouwen volgens jou misschien dan gelijk aan honden?

1973Tanger
22-12-07, 16:17
Geplaatst door fransjan
Wat mij betreft krijgen we weer de oude versie van voor 1980.


Zeg nooit nooit. Als ik de zinnen ergens op gezet heb dan heb ik dat. Twee criticasters van artikel 1 zijn vermoord, dat intimindeert wel even en dat houd mensen even koest, maar het werkt niet op lange duur.
Oke jij hebt het niet bedacht.

Omgekeerd gebeurd toch ook?? Of niet??

Naar aanleiding van een vluchtverhaal van 1 persoon kan een heel gezin worden toegelaten. Positieve discriminatie wordt blijkbaar al toegepast. Dat is ook een probleem met artikel 1 vd grondwet. Er is geen wederkerigheid.

Dat vind ik het goede aan Wilders. Hij bedenkt eerst oplossingen voor een probleem en daarna bedenk je de bijbehorende wetgeving (inclusief grondrechten).

Hij zit niet in een idioot keurslijf uit 1983.

Ja maar werkt dat ook effectief tegen bijvoorbeeld eerwraak waarbij men bijvoorbeeld een jong gezinslid de daad laat uitvoeren omdat ie weinig straf krijgt???

Het is niet zo dat we een heel gezin de dood insturen als eentje een fout maakt. En het uitzetbeleid is zo humaan als de humantitaire situatie van hun "thuisland". Die situatie is vaak nog best wel redelijk. Niet zo welvarend als Nederland natuurlijk, maar toch.

Hij is een volwaardig lid van de politiek incorrecte gemeente.

Ik kan die moslims geen ongelijk geven. Het is een kwestie van eruithalen wat erin zit.

Zeg eens waar precies jij je zinnen op hebt gezet? Wat bedoel je met twee criticaters van artikel 1 die zijn vermoord? Werkelijk welke oplossingen bedenkt Wilders eerst voor een probleem, alvoorens daarna bijbehorende wetgeving bedenkt???!!! Met alle respect hoor, maar snap jezelf überhaupt wel waar je het over hebt?

super ick
22-12-07, 18:03
Geplaatst door fransjan
Sinds artikel 1 in z'n huidige vorm zijn de spanningen wat betreft de multi-culturele samenleving enorm toegenomen.

Als je die bewering doet kan je vast haarfijn aangeven wat dan de nadelen zijn van de huidige vorm tov de voorgaande. Ik ben benieuwd.

Geplaatst door fransjan
Er wordt altijd gezegd dat het de schuld van de allochtonen of van de autochtonen is en dat vingerwijzen kan nog eeuwig doorgaan.

Dat gaat alleen door als mensen deze groepen hardnekkig blijven neerzetten als goed en kwaad.
Zoals radicale imams dat doen en Geert Wilders. Zij zijn aan elkaar gewaagd.
We hebben het over mensen die relatief kort hier zijn. Toch gaat het in de meeste gevallen gewoon goed. Er zijn ook problemen daar stop ik echt mijn kop niet voor in het zand maar ik verrek het mijn mening te laten beinvloeden door die 10% achterlijken aan alloch- en autochtonenkant.

Geplaatst door fransjan
Waar je naar moet kijken is de staatsinrichting, de meest belangrijke wetgeving. Dat legt het fundament voor een samenleving en daar zit ook de bron van de huidige problemen.

Jaja ik weet het jij wilt de apartheid invoeren. Aparte straffen voor allochtonen.

Geplaatst door fransjan
Zelfs Islamitisch recht is in vele gevallen beter dan dat gedrocht uit 1983. Islamitisch recht heeft zich langer in de praktijk bewezen.

Die opmerking kan ik me wel voorstellen van jou. Jij wenst apartheid, Islamitisch recht voldoet daaraan.

Geplaatst door fransjan
Er is geen gelijkheid. We hebben zelfs aparte competities voor vrouwen omdat ze anders nooit iets winnen bij bijvoorbeeld het schaatsen.

Deze opmerking getuigd van een dermate stompzinnigheid dat ik er inhoudelijk niet eens op in ga. Wat een domheid.
In de sport hebben we aparte competities dus moet apartheid ook maar in de grondwet.
Heb jij eigenlijk wel eens positief contact met allochtonen of zie jij ze alleen in opsporing verzocht of als tasjesrovers en verkrachters?

Hawa
25-12-07, 12:29
Nederland ligt in een stilte! Alom stilte. Geen mens op de straat. Klokken die luidden,het kindje Jezus,geboren in Jerzualem.
Eerlijk gezegd is kerstfeest,feest voor de armen.
Zoals Ramadan bedoelt is voor die vele zuilen van de islam:zakat geven aan de arme mensen.
Wij verschillen niks van elkaar. Alleen we bestrijden elkaar,en dat is uit den boze.
Wat zegt een Jordaanse politici: Christenen,joden en moslims wonen al tig jaren vredelievend met elkaar. Vooral in midden-oosten wonen deze verschillende geloven al met elkaar.
Hier zegt hij, in het westen, maakt men elkaar kapot,met allerlei verwijten,dat heeft niks te maken met gelof, maar met zeuren,en ook die jihadies komen er bekaaid vanaf.
Natuurlijk! Maken ze de islam slecht. Maar het westen en vooral Amerika maakt het christendom slecht.
Maar die Jordaanse politicus is voor Vrede, met een grote komma.
Laten ze niet die fundies in hun partijen,voor stemmen winst.
Het hele platteland levert meer stemmen op dan die stemmen uit de steden.
Jordanie is westers georienteerd met een stoffige bril op.
Libanon is ook van de zotte. Christenen hebben de meerderheid, en in de oppositie zitten groeperingen als pro-Syrische,alias shiieten,zie Khomeiny aan de muren hangen.
Het is verdeel en heers politiek.
Zoals Hamas in Gaza.
Maar Israel gaat gewoon die nederzettingen rondom Jerzalem)AlQuds/gewoon door bomen. Huizen in overloed voor hun en niet voor hen.
Zo wakker je wel verdeel en heers aan. Heilige steden die verorberd worden door de joden en de christenen, en die moslims liggen in hun eigen braaksel te stikken.
Het westen heeft grote populatie van moslims, uit allerlei landen, met verschillende systemen, en ook sharia wetten, en soms met een vleugje aan democratische waarden.
Het grondrecht is ook voor deze mensen van toepassing. Met andere woorden we houden ons zelf een rad voor ogen.
Die ene grondwet, artiekel een, is niet voor iedereen weggelgd,vooral niet voor moslims die hier wonen en stikken in die discriminatie van wetten en uitvoeringen ervan.
Natuurlijk stikt het van jeugd van moslim afkomst, maar ook van Antilliaanse(katholiek),die de hele Nederlandse samenleving om zeep helpen,aan geweld,verkrachtingen(groeps),en ook aan onrechtmatigheden.
Onder de Nederlanders heb je ook die criminelen, zoals Holleeder, een schoofie ooit uit Amsterdam OOst of West, maakt niet uit.
Maar de drugshandel heeft hem rijk gemaakt, ook die ontvoering aan heer Heiniken,waar zijn vader ooit werkte en ontslag heeft gekregen.
Oorzaak en gevolg.
Het uit de hand lopen van gedoogde drugs. Het manipuleren,het inzetten van infiltranten aan dit gezeik, heeft mening leven gekost.
En het recht. Kost ook handen met geld.
En het witwassen.
Zwart wassen bestaat niet in onze Nederlandse cultuur.
Mensen zijn overal hetzelfde. Ik bedoel hiermee wat ze zelf vinden van normen en waarden, en hoe ze dit hanteren, en uitvoeren.
Hier is niks mee.
Mar wel met uitvoeringen die paal en perk stellen. Die als dwarsliggers op peilers liggen. Het niet weten, het niet kunnen weten, en dan nog het manipuleren van grote god van bovenaf zoals politici doen in de hele wereld.
Het is eerste kerstdag. Het is muisstil. Ik hoor niks. De vogels fluiten ook al niet meer. Het is ook vandaag een islamitische feestdag, en een christelijke feestdag.
Beziining komt uiteindelijk bij al het falen.
De stroom en het gas stroomt in onze huiskamers. We lichten bij met kaarsjes en wierrook,om al het verwerpelijke uit te gaan bannen.
We eten ons veel te zot. We stken ons in de kleren van de Keyzer.
En toch!
Heer Wilders komt op donderdag op de t.v. uitzending op de Nova!
En verder wil ik al die mensen danken die mij behandeld hebben als een godin. Iedereen in winkel, op werk, op straat en overal waren de mensen die mijn ziel hebben veroverd. Die mensen zijn er altijd, zoals al die mensen op maroc.nl. Heilige dagen en vooral een inspirerende nieuwe jaar wisseling, het jaar van de Rat, 2008! Inscha Allah!

sater
25-12-07, 21:03
:duim: zag een programma van NMO of NIOS. Onderwerp kerstfeest in Bethlehem.
Verhelderende ervaring om kerstliederen in het Arabisch te horen.

Hawa
27-12-07, 15:54
Kersttoespraak van onze Koninging Beatrix,viel niet in de smakk voor Willie de Nederlander...
Hoe bendenkt die stakker het om onze Koningin te beledigen, met haar kersttoespraak voor tolerantie naar anderen, en eens meer in het groepsverband te verkeren, en het individu aan jezelf maar laten wegcijferen. (Jaja Harry Potter zijn toverkunsten zijn hier nog niks bij).
Allemaal van Balkenende en de Koningin krijgt het op haar kerfstok gepresenteerd, als onheilige Koningin, met haar bakerpratjes, over tolerantie en meer groepsverband en minder individu!!
Koningin Bea, is individu, Wilders ook, eenspartij, en Balkenbrij de Minister presindent. En wij als volk zitten hier maar tussen in te roeien, met de kinderopvang,de jeugdhulpverlening,de zorg,de armoede in de onheilsbuurten, de zorg nog een keer: Scootmobile niet meer aan te leveren. Hangplekken over vol. Boeken over slechtziendheid totaal uitverkocht. (Al Gore).
De schappen leeg aan exotische diersoorten die verorberd zijn door onze klassieke Nederlanders, die alles willen proberen, ook een Frikandel speciaal: Het wilkom aan huis.
Nouja, Wilders komt dus vandaag uiteindelijk op de t.v. Derde Kerstdag dus. Datum onbekend, maar nog in het oude vertrouwde jaar,2007.
Hahaha!Poltitieke shit ligt weer op haar kop.
Hou je Kop heilig..En al die andere zotte koppen op maroc.nl....

Hawa
30-12-07, 17:07
Wilders gezien op de Nova. Nou! Oude koek uit eigen doos dus.
Ik dacht dat het een debat zou zijn, integendeel. Wilders op zijn blauwe stoeltje uit zijn beschermde politieke kader, de Partij voor de Vrijheid.
Het is ook schaamteloos hoe de Nova zijn kop aan Wilders weer liet zien en nks bijdraagt aan al die onvrede over kamp Wilders.
De winnende hand aan de populisten zoals Wilders en Verdonk zet Nederland neer als een Kaap aan de vlakte aan het onderliggende peil aan waterstanden an Nederlands peil gebiedt,gestrekt onder de gevleugelde woorden van Al Gore.
Misselijk word ik onder deze strekkingen aan doemdenken in fases...
Faecis in gezicht geblazen popie jopie stellingen van heer Wilders.
Het zelfde liedje, geen woord anders dan die Donald Duck in tegen stellingen aan de koran versies,die haaks slaan op de begaanbare versies aan joods en christelijke beginselen.
Hoe kan islam nu samen zijn met onze beginsbeginselen, in vooruitgangen en vrede,zoals Wilders het zegt.
Wilders is een lomperik! Een zuurkoolhomp in vergaande glorie aan echte zuurzookstampotten,waar iedereen zich zot zag te eten, mar nu krijg je van schrik,nietens nog een hap door je keel,omdat anderen uitgesloten worden van die ene koek, die welvaart heet.
Welvaart is mee doen, en mee kunnen doen en niet de verworpenen de aarde, en die nog als je worst ligt al die shit op haar kop krijgt.Door heer Wilders. Wilders doet mar wat, en die anderen, die hypocrieten doen toch ook niks.
Een kersttoespraak door onze Koningin,weerlegt door Balkenende,en met verve geopenbaard door Bea. Zij heeft wel iets anders te doen toch!
En Wilders zoekt het op. Ja hij is nu de dupe door die multi-culti toespraak,hij zoekt weer de publiciteits gordel op.
En alles wat Wilders zegt is een koekje uit zijn eigen domme doos.
Dat die Nederlanders zich nog aan hem vergrijpen is mij een raadsel.
Als en braadworst wil ik die gast nog niet op mijn eigen bordje geprensenteerd hebben. En als een halal vleesje ook al niet.
Wilders is dood! Zoals de politiek in Nederland als ware domme gansen in de Binnenhof vijver zitten te zwemmen op hun eigen stomme gansen koers. Het lelijke jonge eendje zwemt alleen wel rond.