PDA

Bekijk Volledige Versie : 14 jarige jongen (Jehovah) sterft na weigering bloedtransfusie



Marsipulami
30-11-07, 16:26
Getuige van Jehovah (14) sterft na weigeren bloedtransfusie

SEATTLE (RKnieuws.net) - In het kinderziekenhuis van Seattle (VS) is woensdag een 14-jarige jongen die aan leukemie leed gestorven omdat hij een bloedtransfusie weigerde wegens religieuze motieven en ondanks tegengesteld advies van zijn ouders. De jongen was een getuige van Jehovah.
De jongen stierf enkele uren nadat de rechter het verzoek van de ouders verwierp om hun zoon een bloedtransfusie toe te dienen. De rechter oordeelde dat de jongen oud genoeg was om zelf een beslissing te nemen en om te begrijpen dat zijn weigering zou leiden tot zijn dood. (tb)

Stopnaald
30-11-07, 19:36
Erg voor die ouders. Maar zoals die jongen het recht heeft (had) op zijn mening, heb ik het recht (vrijheid van meningsuiting) om het een belachelijke, domme, op reli-idioterie berustende, beslissing te vinden.

Los daarvan, vraag ik me af hoe het ter plaatse zit met de ouderlijke macht. Heeft die rechter wel conform de wet gevonnist, aangaande de macht die ouders hebben om voor hun kinderen te beslissen?

Zo ja, dan is het helaas pindakaas voor de ouders.
Zo nee, dan is het een schandaal en hoort deze rechter aangeklaagd te worden.

Hassan_B
30-11-07, 22:57
maffe christenen

sater
01-12-07, 12:12
Geplaatst door Hassan_B
maffe christenen

Tja, Jahweh=God=Allah kent rare kostgangers.

Stopnaald
01-12-07, 16:25
Geplaatst door Hassan_B
maffe christenen

Wees gerust Hassan, er zijn ook zát maffe moslims....en hindoes....en joden....en boedisten.....en vul zelf maar aan....

Witte78
01-12-07, 16:43
In iedergeval kan deze dwaas op latere leeftijd niet zijn kinderen indoctrineren met dit soort onzin. Vorm van evolutie?

kultoom
01-12-07, 21:57
.

sater
01-12-07, 22:21
Geplaatst door Witte78
In iedergeval kan deze dwaas op latere leeftijd niet zijn kinderen indoctrineren met dit soort onzin. Vorm van evolutie?


:zwaai: Nee, genade gods.