PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen Red Bull voor kindje Jezus



Marsipulami
01-12-07, 14:30
Geen Red Bull voor kindje Jezus


Hilversum (ANP/DPA) 30 november 2007 - Pastoor Marco Damanti uit het Italiaanse Agrigento voert sinds enige dagen actie tegen de fabrikant van de energiedrank Red Bull. Volgens de geestelijke uit de befaamde tempelstad in het zuiden van Sicilië wordt in een reclamespotje van het bedrijf het kerstfeest bespottelijk gemaakt.

Vierde koning
Dat meldt de Italiaanse krant La Repubblica vandaag. In de reclame geven de drie koningen de net geboren Jezus goud, wierook en mirre, overeenkomstig het bijbelverhaal. Naast hen echter duikt een vierde koning op met een doos blikjes Red Bull. Wijzend op de engelen zegt Jozef tot Maria: “Hoe denk je dat die kunnen vliegen?''

Spotje teruggetrokken
De Oostenrijkse fabrikant van de energiedrank maakt reclame met de leus: 'Red Bull geeft vleugels'. Het bedrijf heeft intussen excuses aangeboden en bekendgemaakt dat het het spotje terugtrekt.

III
02-12-07, 01:50
Die gare gasten hebben natuurlijk niet door dat het werkelijk zo is!
Hoe komen de engelen anders aan vleugels?

Ik kan nu wel mijn verontschuldigingen aanbieden, maar de vraag blijft daardoor wel onbeantwoord...

sylvia
02-12-07, 17:14
Ik vind het volkomen terecht dat deze spot is ingetrokken. Jezus vertegenwoordigt voor heel veel mensen de Verlosser, en ik vind het volstrekt respectloos om dat op zo'n manier neer te zetten.

III
02-12-07, 17:35
Geplaatst door sylvia
Ik vind het volkomen terecht dat deze spot is ingetrokken. Jezus vertegenwoordigt voor heel veel mensen de Verlosser, en ik vind het volstrekt respectloos om dat op zo'n manier neer te zetten.

:lol:

Er zijn echter ook mensen die dat hele verzonnen verhaal als vrijheidbeperkend ervaren.
Die kunnen niet terugvallen op blasphemie ofzo.

http://www.zeitgeistmovie.com



LONDON PREMIERE OF ZEITGEIST


A REMASTERED VERSION OF 'ZEITGEIST' WILL PREMIERE AT THE
NONPROFIT "ARTIVISTS FILM FESTIVAL"

ON DECEMBER 7TH AT 9:00PM
AT THE GENESIS CINEMA IN LONDON

Q & A WITH THE CREATOR
WILL FOLLOW THE SCREENING.

PLEASE COME OUT AND SUPPORT THE COURAGE OF ARTIVISTS.ORG TO PRESENT THIS MAJOR SHOWING OF "ZEITGEIST, THE MOVIE"

TICKETS

Friday, December 7, 2007 at 9:00 PM

Genesis Cinema
93 - 95 Mile End Road
Whitechapel,
London
E1 4UJ

Artivists
Phone: (310) 712-1222
Website: www.Artivists.org
E-Mail: [email protected]

sjaen
02-12-07, 19:03
Zielig

III
02-12-07, 22:16
Geplaatst door sjaen
Zielig

Van wie?