PDA

Bekijk Volledige Versie : Flip Dewinter presenteert anti-moskeelied



Qaiys
05-12-07, 17:14
di 04 dec 2007, 16:00

Dewinter presenteert 'moskeelied'

AMSTERDAM - België houdt de adem in na een nieuwe provocatie van Dewinter. Hij presenteerde vandaag zijn 'moskeelied'.

Terwijl Geert Wilders de filmindustrie ingaat, ontpopt zijn Belgische collega Filip Dewinter zich als muziekproducer. De leider van het Vlaams Belang gaf vandaag zijn eerste singel uit: 'Oh nee, alweer een moskee'.

Het carnavalachtige lied valt de multiculturele samenleving aan met teksten als "Minaret en islamgebed voor Mohammed, Vlaanderenland is toch geen islamland!".

De single maakt onderdeel uit van de campagne 'Stop islamisering' die het Vlaams Belang in Antwerpen voert. Voor vijf euro kunnen Vlamingen het liedje kopen, ook is het online te beluisteren en te downloaden als ringtone.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2697047/_Dewinter_presenteert_moskeelied__.html?p=1,1

Sjoweloo
05-12-07, 20:01
Hahahaha. Kan het nog imbecieler?

Marsipulami
05-12-07, 23:15
Geplaatst door Qaiys
di 04 dec 2007, 16:00

Dewinter presenteert 'moskeelied'

AMSTERDAM - België houdt de adem in na een nieuwe provocatie van Dewinter.

:maf2: De auteur van dit artikeltje is duidelijk van zijn hele leven nog niet in België geweest. Belgen stoppen niet zo snel met ademen. Zeker niet voor dergelijke onozeligheden. Behalve op de site van Filip kan je er enkel over lezen in de NL pers. Het liedje is van vierderangs kwaliteit en de tekst is superbraaf. Het enige wat er in staat is dat de zanger van dit liedje niet mee wil doen met de islam. So What ? Dat is zijn goed recht, geen enkele moslim zal dat betwisten.

III
06-12-07, 00:13
http://www.vkmag.com/videos/videos_oh_nee_alweer_een_moskee/

Maurice
06-12-07, 00:24
Geplaatst door Marsipulami
Het enige wat er in staat is dat de zanger van dit liedje niet mee wil doen met de islam. So What ?


Precies; So what!?



Geplaatst door Marsipulami
Dat is zijn goed recht, geen enkele moslim zal dat betwisten.


Nou, dat laatste betwijfel ik, er zullen altijd een stel reli-fascisten zijn die dat niet iemands goed recht vinden en dan hun eigen zich beledigd voelen projecteren op "hun profeet die beledigd zou zijn"

III
06-12-07, 00:33
Geplaatst door Maurice
Precies; So what!?

Nou, dat laatste betwijfel ik, er zullen altijd een stel reli-fascisten zijn die dat niet iemands goed recht vinden en dan hun eigen zich beledigd voelen projecteren op "hun profeet die beledigd zou zijn"

Ik als "reli-fascist kontneuker" ben het hier niet mee eens.
Er is teveel "aandacht" geweest in de media voor de islam.
Mensen worden het zat.
Zelfs de rustigsten onder hen hebben het nu wel gehad.
Kunnen we niet overgaan tot de orde van de dag en de HAARP-installaties platgooien bijvoorbeeld?

Ik ben ook geen fan van bepaalde architectuur die afsteekt tegen de omgeving. Maar dat betekent niet dat men niet mag neerzetten wat men wil.
Niet mooi vinden en ertegen zijn, zijn twee verschillende dingen!

En er zijn hele mooie moskeeën gebouwd hoor, die vind ik architectonisch gezien prachtig passen ook.

http://www.sendspace.com/file/nkuu66

Marsipulami
06-12-07, 00:37
Geplaatst door Maurice


Nou, dat laatste betwijfel ik, er zullen altijd een stel reli-fascisten zijn die dat niet iemands goed recht vinden en dan hun eigen zich beledigd voelen projecteren op "hun profeet die beledigd zou zijn"

Hmm, zelfs de echte of vermeende islamitische reli-fascisten hebben niet de moeite genomen om te reageren op dit liedje.

III
06-12-07, 00:44
Geplaatst door Marsipulami
Hmm, zelfs de echte of vermeende islamitische reli-fascisten hebben niet de moeite genomen om te reageren op dit liedje.

Hier bedoel je?

Marsipulami
06-12-07, 01:07
Geplaatst door III
Hier bedoel je?

Dat Maurice (islamitische) spoken heeft gezien.

lihoed
06-12-07, 01:16
Geplaatst door Marsipulami
Dat Maurice (islamitische) spoken heeft gezien.

Maurice is bang van Moslims.

III
06-12-07, 12:24
Geplaatst door Marsipulami
Dat Maurice (islamitische) spoken heeft gezien.

Hij waagt te betwijfelen of er geen enkele moslim zal betwisten of het iemands goed recht is zulke liedjes uit te geven.
Niet voor, zoals jij dat hier bagetelliserend noemt.
Maarja, niet voor is in dit geval tégen...

III
06-12-07, 12:30
Geplaatst door lihoed
Maurice is bang van Moslims.

Ik zou zeggen: vraag het hem.
Ik zet 10 euro op een zelfbedacht antwoord van prikker Maurice!
:cola:

Maurice
06-12-07, 17:09
Geplaatst door lihoed
Maurice is bang van Moslims.

Nou idd, ik zit elke dag te shaken in me tuig als er zelfs maar ergens het woord "moslim" valt..


:maf3:

Maurice
06-12-07, 17:15
Geplaatst door Marsipulami
Hmm, zelfs de echte of vermeende islamitische reli-fascisten hebben niet de moeite genomen om te reageren op dit liedje.


Ik had het niet zozeer over dit liedje op zich maar had het meer in het algemeen over kritiek of satire aangaande alles omtrent de islam en bovendien, omdat er heden nog niemand de moeite heeft genomen te reageren wil dit niet zeggen dat dat niet alsnog in de nabije toekomst gaat gebeuren, of heb jij al in je glazen bol kunnen zien dat dit pertinent niet gaat gebeuren? nou dan..

III
06-12-07, 17:20
Geplaatst door Maurice
Nou idd, ik zit elke dag te shaken in me tuig als er zelfs maar ergens het woord "moslim" valt..


:maf3:

HIER MET DAT GELD!!!

http://www.youtube.com/watch?v=647NPqTP8Tg

Qaiys
06-12-07, 22:07
do 06 dec 2007, 10:44

Moskee-lied plagiaat!

AMSTERDAM - De controversiële single van Filip Dewinter is geschreven door een Rotterdammer.

Filip Dewinter kwam dinsdag op de proppen met het liedje 'Oh nee, alweer een moskee'. De leider van het rechtse Vlaams Belang schopte veel commotie, maar nu blijkt dat het nummer geschreven is door een Nederlander.

De Rotterdamse Armando Monsanto (51) herkent één van zijn eigen creaties, 'O jee, alweer een moskee', terug in het provocerende lied. Hij schreef het twee jaar geleden als protest tegen de bouw van de Essalam-moskee in zijn wijk.

Monsanto wist niet dat Dewinter aan de haal ging met zijn creatie. "Als er winst wordt gemaakt wil ik daarin meedelen", zegt de artiest in het Algemeen Dagblad.

Dewinter geeft toe dat het liedje "zeer zeker geďnspireerd is door onze Nederlandse vriend Armando". Hij heeft het indertijd gekregen van Michiel Smit, de lijsttrekker van Nieuw Rechts.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2714135/_Moskee-lied_plagiaat___.html?p=26,2

Marsipulami
07-12-07, 09:17
Geplaatst door Qaiys
do 06 dec 2007, 10:44

Moskee-lied plagiaat!

AMSTERDAM - De controversiële single van Filip Dewinter is geschreven door een Rotterdammer.

Filip Dewinter kwam dinsdag op de proppen met het liedje 'Oh nee, alweer een moskee'. De leider van het rechtse Vlaams Belang schopte veel commotie, maar nu blijkt dat het nummer geschreven is door een Nederlander.

De Rotterdamse Armando Monsanto (51) herkent één van zijn eigen creaties, 'O jee, alweer een moskee', terug in het provocerende lied. Hij schreef het twee jaar geleden als protest tegen de bouw van de Essalam-moskee in zijn wijk.

Monsanto wist niet dat Dewinter aan de haal ging met zijn creatie. "Als er winst wordt gemaakt wil ik daarin meedelen", zegt de artiest in het Algemeen Dagblad.

Dewinter geeft toe dat het liedje "zeer zeker geďnspireerd is door onze Nederlandse vriend Armando". Hij heeft het indertijd gekregen van Michiel Smit, de lijsttrekker van Nieuw Rechts.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2714135/_Moskee-lied_plagiaat___.html?p=26,2

Onmiddelijk klacht indien m.b.t. schending auteursrechten. Het gaat niet op dat de Belgen gebruik maken van dergelijke hoogstaande emanaties van de Nederlandse cultuur zonder dat ze er moeten voor betalen.

Shemharosh
07-12-07, 12:31
Geplaatst door Qaiys
di 04 dec 2007, 16:00

Dewinter presenteert 'moskeelied'

AMSTERDAM - België houdt de adem in na een nieuwe provocatie van Dewinter. Hij presenteerde vandaag zijn 'moskeelied'.

Terwijl Geert Wilders de filmindustrie ingaat, ontpopt zijn Belgische collega Filip Dewinter zich als muziekproducer. De leider van het Vlaams Belang gaf vandaag zijn eerste singel uit: 'Oh nee, alweer een moskee'.

Het carnavalachtige lied valt de multiculturele samenleving aan met teksten als "Minaret en islamgebed voor Mohammed, Vlaanderenland is toch geen islamland!".

De single maakt onderdeel uit van de campagne 'Stop islamisering' die het Vlaams Belang in Antwerpen voert. Voor vijf euro kunnen Vlamingen het liedje kopen, ook is het online te beluisteren en te downloaden als ringtone.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2697047/_Dewinter_presenteert_moskeelied__.html?p=1,1

waarom is een moslimlied een provocatie...ik ken er een paar uit Marokko en de Moslimgrappen over de Islam en Allah en Mohammed zou ik hier niet kunnen vertellen...te grof en hard en sexstisch......de schuinste grappen over de moslims maken de moslims zelf.

lihoed
07-12-07, 12:46
Geplaatst door Shemharosh
waarom is een moslimlied een provocatie...ik ken er een paar uit Marokko en de Moslimgrappen over de Islam en Allah en Mohammed zou ik hier niet kunnen vertellen...te grof en hard en sexstisch......de schuinste grappen over de moslims maken de moslims zelf.

Jij past heel goed in dat rijtje van Salman Rushdie, Jami, Wilders, en nog vele van die nichten.
Homo.

mark61
07-12-07, 12:49
Geplaatst door lihoed
Jij past heel goed in dat rijtje van Salman Rushdie, Jami, Wilders, en nog vele van die nichten.
Homo.

Wat heeft Rushdie er in vredesnaam mee te maken? Lemme guess, je hebt nooit 1 letter van hem gelezen en weet bij God niet waar je over brabbelt.

Zet jezelf even in dat rijtje.

lihoed
07-12-07, 12:52
Geplaatst door mark61
Wat heeft Rushdie er in vredesnaam mee te maken? Lemme guess, je hebt nooit 1 letter van hem gelezen en weet bij God niet waar je over brabbelt.

Zet jezelf even in dat rijtje.

Marcus von Anus. :slapen:

Marsipulami
07-12-07, 14:53
Nederlander beschuldigt Dewinter van plagiaat


O jee, alweer een moskeelied

Het lied dat Filip Dewinter dinsdag met veel bombarie aankondigde, is volgens de Nederlander Armando Monsanto (51) plagiaat. Die schreef twee jaar terug het lied 'O jee, alweer een moskee'. Dat lijkt verdacht veel op Dewinters 'O nee, alweer een moskee'.



De versie die Dewinter op YouTube lanceerde, heeft een stevigere beat met een prominenter oosters tintje. Ondanks dat lijken de melodieën flink op elkaar. Wat betreft de tekst vertonen niet alleen de titels gelijkenissen. Dewinters anonieme zangers zingen 'Minaret en islamgebed voor Mohammed', Monsanto houdt het bij het beschrijvende 'Van boven bol, van binnen hol, een minaret voor het gebed'. Verderop in Hollandse tekst klinkt het: 'We leven hier toch niet in één of ander islamitisch land'. Daar maakt Dewinter het volgende van: 'Vlaanderenland is toch geen islamland'.

Twee jaar geleden bracht Monsanto de cd Houden van Nederland uit, met naast O jee meezingers als Pleurt op, man! en Spreek Nederlands. De presentatie van de song gebeurde op een bijeenkomst van de partij Nieuw Rechts, een splintergroep van Pim Fortuyn's Leefbaar Rotterdam. Ook Dewinter was daar aanwezig en kreeg een cd mee naar huis.

'Ik vond dat een leuk ding', zegt Dewinter. 'Ik wilde ook wel zoiets maken, maar dan met een andere melodie en professioneel gemaakt. Daar heb ik nooit een geheim van gemaakt.' Op de site van Dewinter staat geen enkele bronvermelding. 'Ik heb van tevoren toestemming gevraagd aan Michiel Smit, de voorzitter van Nieuw Rechts. Die vond het oké. Ik ben alleen vergeten contact op te nemen met Armando, dat is een kleine communicatiestoornis.'

Monsanto zei vandaag in de Nederlandse krant AD een deel van de opbrengst te willen als Dewinter winst maakt. 'Het gaat om een misverstand', zegt Dewinter. 'Ik heb net al met Armando gebeld en ga hem volgende week opzoeken om alles te regelen. Hij is van dezelfde strekking en steunt ons.'


Eline Strik

____________


O nee, alweer een moskee (F. Dewinter)


Oh nee, alweer een moskee,

Ze staan echt overal, van 't stad tot aan de zee.

Oh nee, alweer een moskee.

Trop is teveel, dus zeg ik nee! (refrein 1)

Politiek correct, anti-racist, multicultureel.

Het wordt me allemaal veel teveel.

Minaret en islamgebed voor Mohammed.

Vlaanderenland is toch geen islamland!

refrein 1

Allez, alweer een moskee.

Voor Ahmed, Ali, Mohammed.

O jee, nog een moskee.

Islam, koran, ik doe niet meer mee ! (refrein 2)

Mijn koekestad, mijn Vlaamse stad, wordt veel te snel Antwerpistan.

Met sjaria en djellabah, alles halal en altijd ramadan.

De kathedraal, Brabo en het Steen.

Antwerpen met een A, da's toch beter dan 'Inch Allah'!

refrein 1 refrein 2 refrein 1

_________________

O jee, alweer een moskee (A. Monsanto)


O jee, alweer een moskee.

Zo zie je er één, zo zie je er twee.

O jee, alweer een moskee.

Daar zijn we met zijn allen lekker mee. (refrein)

Van boven bol, van binnen hol.

Een minaret voor het gebed.

Een imam schreeuwt je oren vol.

Ik vraag me af welke sjeik

dit ding nu weer heeft neergezet

Refrein

Je ziet rijen schoenen staan.

En kijkt tegen rijen konten aan.

Je kijkt er vol verbazing rond

en denkt: de paddestoelen schieten als moskeeën uit de grond.

Refrein

Een sluier hier, een doekje daar

over het plakkerige haar.

Mannen met jurken, heel charmant.

Je ziet ze in het theehuis

met hun kraaltjes in de hand.

Refrein (2x)

Kan allemaal in Nederland.

Alweer zo'n eigenaardig pand.

Er staan er zat van.

Bouw in Bagdad, man.

We leven hier toch niet in één of ander islamitisch land.

Refrein (2x)

Saddam Hoessein, wat is er gebeurd?

Jij baasje van Irak.

Jij dook onder in een rattenhol.

Tot werd je gepakt

met een flink pak geld op zak.

III
07-12-07, 17:59
Geplaatst door Shemharosh
waarom is een moslimlied een provocatie...ik ken er een paar uit Marokko en de Moslimgrappen over de Islam en Allah en Mohammed zou ik hier niet kunnen vertellen...te grof en hard en sexstisch......de schuinste grappen over de moslims maken de moslims zelf.

Waar moet ik hierbij aan denken?
Mag ook via PM als je niet wilt dat anderen je daarom in een hokje gaan douwen.
Maar ik ben wel benieuwd!
Naar mijn ervaringen zijn er geen grappen over de islam, die verteld worden door moslims.
Die nemen hun geloof net erven iets meer serieus dan sommigen wel lief is...

:fpimp:

Slinger
07-12-07, 18:07
Geplaatst door III
Waar moet ik hierbij aan denken?
Mag ook via PM als je niet wilt dat anderen je daarom in een hokje gaan douwen.
Maar ik ben wel benieuwd!
Naar mijn ervaringen zijn er geen grappen over de islam, die verteld worden door moslims.
Die nemen hun geloof net erven iets meer serieus dan sommigen wel lief is...

:fpimp:

Wie geen grappen maakt over zijn geloof neemt het niet echt serieus!

III
07-12-07, 18:30
Geplaatst door Slinger
Wie geen grappen maakt over zijn geloof neemt het niet echt serieus!

Hoezo?
Komt op mij over als een loze kreet.
Ik maak geen grappen over mijn geloof.
Ik maak wel grappen over mijzelf en mijn beperkingen.
Maar dat is wat anders.

Daar komt nog eens bij dat je dingen ook té serieus kunt nemen.
Wat ik gisteren ineens zag toen ik naar een Joods lied luisterde: het goede leven is het leven wat jou een goed gevoel brengt. Een goed gevoel heb je als je vrolijk bent!
En als iedereen die vrolijkheid zou hebben, dan was er niets anders dan een goed leven!

Hajom, hajom teamzenu
Hajom, hajom tevorchenu
Hajom, hajom tegadlenu
Hajom, hajom tidreshenu letova
Hajom, hajom tichtevenu lechajim tovim
Hajom, hajom tishma shavossenu
Hajom, hajom tekabel berachim uveratzon es tefillossenu
Hajom, hajom tismechenu bijmin zidkecho
Hajom, hajom tismechenu bijmin zidecho


Heute gib uns Kraft!
Heute segne uns!
Heute erhöhe uns!
Heute bekehre uns zum Guten!
Heute schreibe uns zum guten Leben ein!
Heute erhöre unser Flehen!
Heute empfange mit Erbarmen und Wohlgefallen unser Gebet!
Heute stütze uns mit der Rechten Deiner Gerechtigkeit!
Heute stütze uns mit der Rechten Deiner Gerechtigkeit!

Slinger
07-12-07, 18:38
Geplaatst door III
Hoezo?

Daar komt nog eens bij dat je dingen ook té serieus kunt nemen.


Dat bedoel ik maar...

III
07-12-07, 20:14
Geplaatst door Slinger
Dat bedoel ik maar...

Ah, bedoelde je dát?
Tja, zeg dat dan...

Ik dacht dat je het over de mensen had die niet lachen om dat waarin ze geloven.
Vreugde hebben in je geloof is toch wel weer iets anders.
Relativeringsvermogen ook.
Incasseringsvermogen ook.

Shemharosh
08-12-07, 12:55
Geplaatst door lihoed
Jij past heel goed in dat rijtje van Salman Rushdie, Jami, Wilders, en nog vele van die nichten.
Homo.

hahhaha...ken je die grap van de imaam die de duivel heeft verkracht?....of die van de goedgeklede junk die ineens moest invallen voor een imaam op een vrijdagsgebed?....nee joh...mokrootjes als jij zijn opgegroeid met belgen- en blondinnenmoppen.

III
08-12-07, 16:41
Geplaatst door Shemharosh
hahhaha...ken je die grap van de imaam die de duivel heeft verkracht?....of die van de goedgeklede junk die ineens moest invallen voor een imaam op een vrijdagsgebed?....nee joh...mokrootjes als jij zijn opgegroeid met belgen- en blondinnenmoppen.

Ow, en ik maar denken dat je het over gelovige mensen had...
Blowen, zuipen en je een slag in de rondte neuken is niet bepaald het gedrag van beschreven groep...
Tja, die vertellen wel krasse moppen.
Ken je die van die baan die vrijkwam bij de CIA?
Dat er drie sollicitanten overbleven: Een Hollander, een Jood en een Marokkaan?

mark61
08-12-07, 16:47
Geplaatst door lihoed
Marcus von Anus. :slapen:

Intelligente reactie :duim: