PDA

Bekijk Volledige Versie : Terreur tegen de Islam is wereldwijd complot van Israel...



Wizdom
05-12-07, 20:52
Het is een taboe onderwerp in de VS. De weinige keren dat Amerikaanse politici vrij durven spreken over de politiek van Israël is vaak off the record. Ze zijn als de dood voor de Israël-lobby en velen vrezen voor hun politieke carriere. Amerikaanse politici zwijgen daarom liever dan dat zij praten over Israël. Zelfs als om hun persoonlijke mening wordt gevraagd, laten zij niets los. Zij zijn liever de onredelijkheid zelve dan dat zij de blinde woede van de verbeten waakhonden van de staat Israël op hun hals halen.

In Nederland is dat minder maar echt niet veel anders. AIPAC en de American Jewish Comittee zijn alom gevreesd door de Amerikaanse politiek en door ‘onafhankelijke’ Amerikaanse media. Wie de werkelijkheid onder ogen ziet, weet dat die vrees gegrond is. Amerikaanse congresleden die het goed doen in de peilingen in aanloop naar de verkiezingen, vinden ineens hun politieke tegenstander in hetzelfde kiesdistrict in een veel betere en sterkere positie. Leden van AIPAC geven massaal gehoor aan de oproep om hun politieke tegenstanders te steunen.

Vaak is er geen enkele relatie tussen AIPAC en de politieke tegenstanders, maar worden zij blindelings gesteund om ervoor te zorgen, dat politici die niet de belangen van AIPAC en dus van de staat Israël, willen behartigen worden gekozen of herkozen. De joodse lobby ondermijnt het democratisch proces in de Verenigde Staten door intimidatie, chantage en omkoping. AIPAC mobiliseert haar leden in alle delen van het land en geeft hen opdracht om geld over te maken aan bijvoorbeeld Amerikaanse congresleden die een vijandige toon tegen de ‘vijanden’ van de staat Israël slaan en een vriendelijke toon bezigen over de joodse staat, ongeacht haar gedrag.

Het beeld dat wij in Nederland hebben van de Verenigde Staten als voorbeelddemocratie is allang niet meer van deze tijd. Machtige lobbygroepen als AIPAC, AJC en Anti-Defamation League, maar ook militair-industriële complexen (MIC) hebben het steeds meer voor het zeggen en hebben het politiek klimaat in de VS vergiftigd met hun eigen vaak geheime politieke agenda’s. Wij moeten in dit land op zoek naar een nieuw toonbeeld van democratie en Amerika laten voor wat het is. Amerika verdedigt niet de belangen van het beschaafde deel van de wereld.

Nederland zelf kan ook niet als toonbeeld van democratie dienen, maar dat is een discussie van een hele andere orde. Wij moeten in dit land de invloed en reikwijdte van internationale MIC’s en lobbygroepen niet onderschatten zoals we de invloed van private equity fondsen onderschatten. AIPAC boekt ‘successen’ en heeft daarom de eerste stappen gezet om een Europees (hoofd)kantoor te openen in Brussel. Terwijl wij in dit land andere delen van de wereld, vaak zijn dat niet-Westerse landen, de les lezen over democratie worden onze democratieën een voor een van binnen uitgehold.

Daar wil ik u met klem op wijzen mocht u in de voetsporen van Geert Wilders willen treden en zeggen dat het Midden Oosten alleen Israël kent als enige democratie. Het is een achterhaald dogma omdat de politiek van Israël door velen, en dat zijn niet eerste de besten, wordt vergeleken met de apartheid in Zuid Afrika. Zo zegt de Zuid-Afrikaanse prof. John Dugard , hoogleraar volkenrecht in Leiden en de speciale VN-rapporteur voor mensenrechten in de Palestijnse gebieden laatst in de VN-mensenrechtenraad in Geneve: Er zijn ,,overeenkomsten'' tussen de Israëlische politiek in bezet Palestijns gebied en het vroegere apartheidsbewind in Zuid-Afrika.

Dugard wordt in zijn uitspraken gesteund door niemand minder dan de Amerikaanse oud-president Jimmy Carter. Dugard beschreef de Gazastrook als een ,,opgesloten samenleving''. Op de Westelijke Jordaanoever leven de Palestijnen onder de ,,heerschappij van terreur'' van het Israëlische leger, aldus Dugard. Hoe kan het dan zijn vraag ik aan u als u het bovenstaande heeft gelezen, dat elke zweem van kritiek op Israël bij iedere willekeurige poging wordt afgedaan als onzin en blijk van antisemitisme.

Waarom worden alleen de Palestijnen en de buurlanden van Israël beschouwt als terreurstaten door het Westen? Wat de oorspronkelijke en historische context van dit conflict is dat mag u geen moment vergeten. De bezetting wordt onzichtbaar gemaakt door de joodse lobby. Ik ben voornemens een opiniërend artikel te schrijven met de titel ‘De onzichtbare bezetting’ eerdaags. Dat is iets voor later, terug naar het hier en nu. Naast Amerikaanse politici maken Nederlandse politici zich veelvuldig schuldig aan het etiketteren van critici van de staat Israël met onlogische en valse verwijten van antisemitisme.

Enerzijds geloof ik dat dit voortkomt uit angst, anderzijds omdat Amerikaanse (vergeet niet ook Nederlandse politici) hun loyaliteit willen betonen aan de Israël-lobby. Maxime Verhagen laat graag zijn gezicht zien op pro-Israël bijeenkomsten net als Geert Wilders en weigert vervolgens premier Haniyeh een visum omdat zijn pro-Israël achterban dat graag ziet van hem. Wilders neemt graag het woord loyaliteit in de mond als het gaat om de dubbele nationaliteit, paspoort van collega Kamerleden.

Weet u wie in het bezit is van de Israëlische nationaliteit mag het land alleen inreizen met een Israëlisch paspoort. Hoevaak heeft u daar Wilders over gehoord?

Zo kan ik nog een lijst opsommen waaruit zonder meer blijkt dat Nederlandse politici met twee maten meten en een volstrekt verwerpelijke dubbele moraal op nahouden. Ook al richt ik mij primair op het gedrag van Amerikaanse politici en journalisten. De persoonlijke consequenties voor journalisten (in spe) of politici die campagne voeren, zijn niet te overzien.

De joodse, pro-Israël-lobby voert de best gecoördineerde aanvallen uit op journalisten, redacties, programmamakers en politici van alle lobbygroepen. Zij probeert critici overal en altijd de mond te snoeren, ook in dit land waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is. Kritiek leveren op Israël is een career-killer politici en journalisten weten dat in hun hart. En maar al te vaak, niet omdat het gegrond is, komt het niet tot een inhoudelijk debat of een eerlijke discussie. Pro-Israël georiënteerde mensen willen dat u de rimpeling op het wateroppervlak ziet , maar u mag geenszins weten wat er onder water gebeurt.

Zij willen u kost wat kost bezighouden en ervoor zorgen dat u zich moet verdedigen tegenover allerlei valse beschuldigingen en niet de kans krijgt om vragen en opmerkingen te pareren. De aanvallen op de niet altijd even intelligente Gretta Duisenberg moeten in datzelfde licht bezien worden. Ik maak nog even snel een sprong zijwaarts. Ayaan Hirsi Ali heeft een prijs ontvangen van de AJC voor haar strijd tegen de radicale islam, maar Hirsi Ali heeft tot nu toe helemaal niets betekend voor de joodse gemeenschap in Nederland noch in Amerika. Weet u waarom Hirsi Ali is beloond door de joodse lobby?

Het antwoord op die vraag is vanwege haar hardnekkige inspanningen als wandelende anti-islam folder om de kloof tussen moslims en christenen enerzijds en moslims en joden anderszijds verder te vergroten in de wereld. Dit alles om sympathie, en dus steun van de publieke opinie, te krijgen. Hirsi Ali wordt net als Afshin Ellian, de vriend van Leon de Winter, door de Israël- lobby ingezet om voortdurend de moslims en de islam te bekritiseren op de website van Elsevier. Kritische geluiden zoals dat van mij worden weggecensureerd.

Elsevier doet mee aan het charmeoffensief van Leon de Winter om zijn geliefde Israël en haar misdadige bezettingspolitiek een mooi en onschuldig kleurtje te geven in de Nederlandse publieke opinie. Dat noemt men eerlijke journalistiek tegenwoordig. De Israël-lobby doet er echt alles aan om Amerikaanse politici zover te krijgen zodat er nog meer miljarden dollars aan steun naar de staat Israël vloeien. Sinds 1957 heeft Israël een bedrag van 1,6 triljoen dollar aan giften ontvangen van de VS.

Een schandalige hoeveelheid geld aan een weinig democratisch land om een mensonterende bezetting in stand te houden voor het oog van de wereld. Vanaf dag dat ik mijn columns schrijf ben ik mij ervan bewust, dat kritiek leveren op de politiek van Israël in Nederland mij het label oplevert van antisemiet. Praten over de misdaden van Israël in Nederland en vooral in de Tweede Kamer is vooral een binnenlandse aangelegenheid en ressorteert niet onder Buitenlandse Zaken zoals velen denken. Wat dat betreft zijn er duidelijke overeenkomsten met de Amerikaanse politiek en de onverkoopbare houding van Nederlandse politici.

Zelfs de meest linkse partijen in Nederland doen de waarheid geen recht aan en steunen kritiekloos de opvattingen van de Israëlische bezetter. Het is een realiteit waar veel Nederlanders misschien nog aan aan moeten wennen, maar nooit mogen accepteren. In tegenstelling tot wat ik eerder heb geschreven zal niet deel 2 maar deel 3 over het Nieuwe Midden-Oosten gaan. In deel 2 heb ik uitvoerig beschreven dat er niet alleen in de VS een machtige joodse lobby bestaat, maar ook in Europa en in het bijzonder in Nederland een invloedrijke joodse lobby actief is.

Auteur: Ata Kirat