PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische (14) steekt biddende vader dood



David
07-12-07, 11:53
In het Belgische plaatsje Jemeppe-sur-Meuse heeft een 14-jarig meisje eergisteren haar 45-jarige vader doodgestoken. Ze deed dat toen de man zat te bidden in de woonkamer. Volgens de eerste berichten wilde het meisje een einde maken aan de zware mishandeling die ze al maanden moest ondergaan. Bovendien had haar vader gedreigd haar uit te huwelijken in Algerije.

Het Luikse gezin stond niet bekend als probleemgeval. Maar achter de deur van de woning ging het er hard aan toe. De vader, afkomstig uit Algerije, wilde koste wat het kost vermijden dat zijn dochter contact had met jongens. Als hij iets niet vertrouwde, sloeg hij er op los.

De moeder, een vrouw van Nederlandse afkomst, probeerde haar man wel tegen te houden, maar kon weinig uitrichten.

Woensdag ging het weer fout. De man ranselde zijn dochter af met een stuk hout omdat hij dacht dat ze met een vriendje belde. Toen de vader eindelijk kalmeerde, vluchtte het meisje naar haar kamer. Rond het avondeten zat de man biddend op een kleedje in de woonkamer. De dochter liep naar de keuken, pakte twee flinke messen en stak die in de rug van de man. De moeder zag het voor haar ogen gebeuren maar kon niet tijdig ingrijpen. Ook een oudere broer kwam te laat.

De jeugdrechter moet nog beslissen wat er met het meisje gaat gebeuren. In een kort vehoor heeft ze gezegd dat ze haar vader niet wilde doden. Wel wilde ze hem pijn doen, om hem duidelijk te maken dat hij haar met rust moest laten.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/85130

naam
07-12-07, 12:10
Geplaatst door David
In het Belgische plaatsje Jemeppe-sur-Meuse heeft een 14-jarig meisje eergisteren haar 45-jarige vader doodgestoken. Ze deed dat toen de man zat te bidden in de woonkamer. Volgens de eerste berichten wilde het meisje een einde maken aan de zware mishandeling die ze al maanden moest ondergaan. Bovendien had haar vader gedreigd haar uit te huwelijken in Algerije.

Het Luikse gezin stond niet bekend als probleemgeval. Maar achter de deur van de woning ging het er hard aan toe. De vader, afkomstig uit Algerije, wilde koste wat het kost vermijden dat zijn dochter contact had met jongens. Als hij iets niet vertrouwde, sloeg hij er op los.

De moeder, een vrouw van Nederlandse afkomst, probeerde haar man wel tegen te houden, maar kon weinig uitrichten.

Woensdag ging het weer fout. De man ranselde zijn dochter af met een stuk hout omdat hij dacht dat ze met een vriendje belde. Toen de vader eindelijk kalmeerde, vluchtte het meisje naar haar kamer. Rond het avondeten zat de man biddend op een kleedje in de woonkamer. De dochter liep naar de keuken, pakte twee flinke messen en stak die in de rug van de man. De moeder zag het voor haar ogen gebeuren maar kon niet tijdig ingrijpen. Ook een oudere broer kwam te laat.

De jeugdrechter moet nog beslissen wat er met het meisje gaat gebeuren. In een kort vehoor heeft ze gezegd dat ze haar vader niet wilde doden. Wel wilde ze hem pijn doen, om hem duidelijk te maken dat hij haar met rust moest laten.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/85130

Dat is gelukt.

lihoed
07-12-07, 12:16
Six million ways to die, choose one.....

ieder z'n lot, to bad.

mark61
07-12-07, 12:21
Geplaatst door naam
Dat is gelukt.

Vreemd altijd, die tunnelvisie die onafwendbaar naar de meest extreme oplossing leidt. Naar de politie gaan en scheiden was blijkbaar erger dan dit.

lihoed
07-12-07, 12:25
Geplaatst door lihoed
Six million ways to die, choose one.....

ieder z'n lot, to bad.

?

naam
07-12-07, 12:31
Geplaatst door mark61
Vreemd altijd, die tunnelvisie die onafwendbaar naar de meest extreme oplossing leidt. Naar de politie gaan en scheiden was blijkbaar erger dan dit.

Als je in een systeem zit kun je vaak niet meer nuchter nadenken.
Er is in een gesloten systeem als een familie vaak zonder hulp van buitenaf geen buitenwereld die je bij de les houdt of even de ogen opent. Dit soort daden worden vaak in een opwelling gedaan.
Ik ken ook een verhaal van een jongen op school (van dichtbij) die is neegestoken door een klasgenoot die zo opgefokt was door een ruzie dat hij deze jongen zo maar neerstak bij een bushalte.
Helaas, maar er is gewoon statistisch gesproken een percentage psychopaten op deze wereld en daar doe je niets aan. Zelfs al is dat in Nederland maar een 0,5 procent dan heb je al 80000 gekken rondlopen die door impulsen gedreven worden en een niet zelfregulerend karakter hebben. Stel 0,1 % is ronduit gevaarlijk en je hebt 16000 potentiele gevallen van incidenten die in de krant kunnen komen.

sater
07-12-07, 17:20
Godlof buigen shariarechters zich niet over de daad van het meisje. Indien zo, dan zou haar (dood)vonnis al zijn getekend.

Slinger
07-12-07, 17:51
Geplaatst door David
In het Belgische plaatsje Jemeppe-sur-Meuse heeft een 14-jarig meisje eergisteren haar 45-jarige vader doodgestoken. Ze deed dat toen de man zat te bidden in de woonkamer. Volgens de eerste berichten wilde het meisje een einde maken aan de zware mishandeling die ze al maanden moest ondergaan. Bovendien had haar vader gedreigd haar uit te huwelijken in Algerije.

Het Luikse gezin stond niet bekend als probleemgeval. Maar achter de deur van de woning ging het er hard aan toe. De vader, afkomstig uit Algerije, wilde koste wat het kost vermijden dat zijn dochter contact had met jongens. Als hij iets niet vertrouwde, sloeg hij er op los.

De moeder, een vrouw van Nederlandse afkomst, probeerde haar man wel tegen te houden, maar kon weinig uitrichten.

Woensdag ging het weer fout. De man ranselde zijn dochter af met een stuk hout omdat hij dacht dat ze met een vriendje belde. Toen de vader eindelijk kalmeerde, vluchtte het meisje naar haar kamer. Rond het avondeten zat de man biddend op een kleedje in de woonkamer. De dochter liep naar de keuken, pakte twee flinke messen en stak die in de rug van de man. De moeder zag het voor haar ogen gebeuren maar kon niet tijdig ingrijpen. Ook een oudere broer kwam te laat.

De jeugdrechter moet nog beslissen wat er met het meisje gaat gebeuren. In een kort vehoor heeft ze gezegd dat ze haar vader niet wilde doden. Wel wilde ze hem pijn doen, om hem duidelijk te maken dat hij haar met rust moest laten.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/85130

Het was beter geweest dat hij minder had gebeden en meer zijn dochter met rust gelaten.

Rabi'ah.
07-12-07, 18:06
Geplaatst door Slinger
Het was beter geweest dat hij minder had gebeden en meer zijn dochter met rust gelaten.

Het was beter geweest als hij met niyya had gebeden en zich aan de wetten van Allah swt had gehouden.

1973Tanger
07-12-07, 18:08
Geplaatst door Slinger
Hij had beter minder kunnen bidden en meer zijn dochter met rust kunnen laten.

Gewoon blijven bidden. Maar zijn dochter de nodige aandacht en tijd geven. Wat aan zijn verstand laten doen was ook noodzakelijk geweest. Hopelijk gaat er een lichtje bij hem branden, na het feit dat zijn eigen dochter hem heeft neergestoken. De aanklacht intrekken is een eerste gebaar.

Slinger
07-12-07, 18:10
Geplaatst door 1973Tanger
Gewoon blijven bidden. Maar zijn dochter de nodige aandacht en tijd geven. Wat aan zijn verstand laten doen was ook noodzakelijk geweest. Hopelijk gaat er een lichtje bij hem branden, na het feit dat zijn eigen dochter hem heeft neergestoken. De aanklacht intrekken is een eerste gebaar.

Hij is dood, dus lichtjes zal hij genoeg zien branden.

Slinger
07-12-07, 18:13
Geplaatst door The_Reporter
Ben jij uit de dood opgestaan ofzo?

Niet ik...

1973Tanger
07-12-07, 18:17
Geplaatst door Slinger
Hij is dood, dus lichtjes zal hij genoeg zien branden.

In dat geval kan zijn dochter goed met de mes omgaan.

Slinger
07-12-07, 18:18
Geplaatst door The_Reporter
Aha, dus jij kan zien wat de doden zien. Apart.

Er zijn genoeg beschrijvingen van de hel, daar put ik uit.

Slinger
07-12-07, 18:23
Geplaatst door The_Reporter
Nu niet gaan draaien he. Hoeveel lichtjes?

Lees zelf maar:

La Divina Comedia (http://www.gutenberg.org/etext/1012)

David
07-12-07, 18:38
Ik hoop dat die vent brand in de diepste krochten van wat voor hel dan ook.
En die meid moeten ze een lintje geven.

Slinger
07-12-07, 18:39
Geplaatst door David
Ik hoop dat die vent brand in de diepste krochten van wat voor hel dan ook.
En die meid moeten ze een lintje geven.

Helemaal mee eens.

knuppeltje
07-12-07, 19:45
Geplaatst door The_Reporter
Ik heb het eens zelf gelezen en ik kan niet bepaald zeggen dat het wijsheid is om het met David helemaal eens te zijn.

Hoe graag je ook een afranseling mag afkeuren. Niet zo lang geleden was het in de Nederlandse schoolbanken ook niet vreemd een pak slaag te ontvangen, alle voorouderse leraren -->> hel en verdoemenis? Alleen een atheïst kan daarbij inkomen.

Stomme.......... was het hier de gewoonte dat leraren regelmatig leerlingen met een stuk hout aftuigden.
In ieder geval hoop ik dat ze alle hulp krijgt die ze nodig heeft en zeker meer begrip dan van een stomme reporter..

1973Tanger
07-12-07, 22:34
Geplaatst door David
Ik hoop dat die vent brand in de diepste krochten van wat voor hel dan ook.
En die meid moeten ze een lintje geven.

Voor het doden van haar vader, of het doden van een "moslim"?

lihoed
07-12-07, 22:40
Geplaatst door 1973Tanger
Voor het doden van haar vader, of het doden van een "moslim"?

Voor het doden van een Moslim+Arabier bedoelt de fascist.

Slinger
07-12-07, 22:48
Geplaatst door lihoed
Voor het doden van een Moslim+Arabier bedoelt de fascist.

Voor het doden van een biddende fascist die met zijn daden heeft laten zien dat hij dat is.

Tomas
07-12-07, 22:58
Fantasten. We weten niets. Nada. Noppes.

lihoed
07-12-07, 22:59
Geplaatst door Slinger
Voor het doden van een biddende fascist die met zijn daden heeft laten zien dat hij dat is.

Een nicht als jij heeft totaal geen respekt voor de doden.

Nichten denken vast "me against the world" of is het Me,Myself and I.

Marsipulami
07-12-07, 23:38
Geplaatst door sater
Godlof buigen shariarechters zich niet over de daad van het meisje. Indien zo, dan zou haar (dood)vonnis al zijn getekend.

Ben jij dan shariarechter dat je hun oordeel zo goed kan voorspellen ?

Bovendien verbaast me het gemak waarop Hollanders berichtjes op FOK.Nl kritiekloos voor waarheid nemen.

Koala64
07-12-07, 23:58
Geplaatst door lihoed


Nichten denken vast "me against the world" of is het Me,Myself and I.
Ja, klopt. Begint 's ochtends al bij het tanden poetsen en gaat zo de hele dag door.

Flupke.
08-12-07, 03:50
Geplaatst door Slinger
Het was beter geweest dat hij minder had gebeden en meer zijn dochter met rust gelaten. Was het niet beter geweest als hij meer ging bidden,waardoor hij zijn dochter meer rust kon gunnen? :argwaan:

mark61
08-12-07, 07:54
Geplaatst door naam
Als je in een systeem zit kun je vaak niet meer nuchter nadenken.
Er is in een gesloten systeem als een familie vaak zonder hulp van buitenaf geen buitenwereld die je bij de les houdt of even de ogen opent. Dit soort daden worden vaak in een opwelling gedaan.

Vind je haar psychopatisch? Dat ze iig voor haar gevoel in een gesloten systeem zat geloof ik wel, maar omdat nou psychopatisch te noemen. Afijn, in de letterlijke betekenis is iedereen pp.

Slinger
08-12-07, 07:57
Geplaatst door Flupke.
Was het niet beter geweest als hij meer ging bidden,waardoor hij zijn dochter meer rust kon gunnen? :argwaan:

Ja, maar dan 24 uur per dag, verplicht in de knielhouding.

mark61
08-12-07, 07:59
Geplaatst door 1973Tanger
Voor het doden van haar vader, of het doden van een "moslim"?

Hoe kom je erop... :moe:

Rabi'ah.
08-12-07, 08:50
Geplaatst door David
Ik hoop dat die vent brand in de diepste krochten van wat voor hel dan ook.
En die meid moeten ze een lintje geven.

Pardon?

Persoonlijk begrijp ik heel goed waarom dit meisje het heeft gedaan. Het huiselijke geweld en de daarmee gepaard gaande angst, het gevoel geen andere uitweg meer te kennen......

Maar toch gaat het om een mensenleven. Daarom zou ik het dan ook nooit goedkeuren, laat staan roepen dat ze een lintje verdient.

Wat mij betreft ga je daarmee 3 stappen te ver. Ook miserabele kindermishandelaard hebben recht op leven.

Slinger
08-12-07, 08:51
Geplaatst door Rabi'ah.
Pardon?

Persoonlijk begrijp ik heel goed waarom dit meisje het heeft gedaan. Het huiselijke geweld en de daarmee gepaard gaande angst, het gevoel geen andere uitweg meer te kennen......

Maar toch gaat het om een mensenleven. Daarom zou ik het dan ook nooit goedkeuren, laat staan roepen dat ze een lintje verdient.

Wat mij betreft ga je daarmee 3 stappen te ver. Ook miserabele kindermishandelaard hebben recht op leven.

Hij is al dood, het gaat nu om zijn straf na de dood.

Rabi'ah.
08-12-07, 09:00
Geplaatst door Slinger
Hij is al dood, het gaat nu om zijn straf na de dood.

Daar kunnen wij niet over oordelen want wij zijn Allah swt niet. Maar als dit verhaal klopt, denk ik dat het er slecht uitziet voor hem.

En het lijkt me dat zij in dit leven met het trauma van die mishandeling en het schuldgevoel over haar misdaad al voldoende gestraft zal zijn.

Maar nogmaals, dat kunnen wij nooit met zekerheid zeggen wallahu 3alem.

David
08-12-07, 09:12
Geplaatst door 1973Tanger
Voor het doden van haar vader, of het doden van een "moslim"?

Voor het doden van een onmenselijke schoft die totaal geen respect voor z'n dochter had, maar haar behandelde als vuil.

Rabi'ah.
08-12-07, 09:14
Geplaatst door David
Voor het doden van een onmenselijke schoft die totaal geen respect voor z'n dochter had, maar haar behandelde als vuil.

Ook een onmenselijk schoft, waar ik trouwens ook geen traan om zal laten, heeft recht op leven.

Slinger
08-12-07, 09:19
Geplaatst door Rabi'ah.
Daar kunnen wij niet over oordelen want wij zijn Allah swt niet. Maar als dit verhaal klopt, denk ik dat het er slecht uitziet voor hem.

En het lijkt me dat zij in dit leven met het trauma van die mishandeling en het schuldgevoel over haar misdaad al voldoende gestraft zal zijn.

Maar nogmaals, dat kunnen wij nooit met zekerheid zeggen wallahu 3alem.

Nou, dan zijn we het helemaal eens.

knuppeltje
08-12-07, 09:32
Wel raar dat als het om kindermisbruik door een auto zou gaan- dat dan sommige prikkers hier terecht moord en brand over schreeuwen en de dader de meest gruwelijke straffen toewensen, en nu het om een allo gaat- dat niet meer zo hoeft.
Dat meiske is door al die mishandelingen ook grof vele malen misbruikt, zowel lichamelijk als geestelijk.
Uiteraard had ze het voor haar zelf beter niet kunnen doen.
Waarom heeft die moeder nooit aangifte gedaan tegen die mishandelingen, of waarom ramde ze die vent niet zelf in mekaar met dat zelfde stuk hout- terwijl die zo braaf op zijn knieën zat, en waarom bleef ze bij die malloot?
Is liefde dan zo blind?

M@riska
08-12-07, 10:43
Geplaatst door 1973Tanger
In dat geval kan zijn dochter goed met de mes omgaan.
Zal wel uit Skikda komen..

mulan
08-12-07, 11:37
Ok she just ruined her life bij die actie. Veel van dat 'met rust laten' gaat er nu niet meer komen voor haar. My God..hoe ga je met zoiets om.

Daarbij moet er nog maar blijken wat er gebeurd is. Een impulsieve actie van een 14jarige meteen omschrijven als heldendaad gaat me iets te ver. Daarbij je eigen pa...tijdens het bidden en dus in de rug zowel letterlijk als figuurlijk....She is going to be screwed up for life.

Joesoef
08-12-07, 11:44
Geplaatst door mulan
is going to be screwed up for life.

Daar was pa toch al mee begonnen lijkt het op.

David
08-12-07, 11:48
Geplaatst door Joesoef
Daar was pa toch al mee begonnen lijkt het op.

Precies.

Overigens: het enige dat dat meisje thuis van papa had geleerd was geweld. Het is het enige voorbeeld dat ze ooit heeft gehad. Geen wonder dat ze zelf ook gebruik maakte van geweld.

mark61
08-12-07, 16:18
Geplaatst door mulan
She is going to be screwed up for life.

Dat was ze al, anders had ze het niet gedaan.

Waarom het idee van weglopen enger is zal ik wel nooit begrijpen. Iets met als individu totaal verloren zijn ofzo. Ik heb het eigenlijk over de moeder.

sater
08-12-07, 20:55
Moet het meisje na haar daad zij broederlijke eerwraak vrezen?

mulan
08-12-07, 21:05
Geplaatst door mark61
Dat was ze al, anders had ze het niet gedaan.

Waarom het idee van weglopen enger is zal ik wel nooit begrijpen. Iets met als individu totaal verloren zijn ofzo. Ik heb het eigenlijk over de moeder.

Dat laatste is op zich in een rationele situatie het meest logische. Maar in absurde leefwerelden leven alleen extremen. Waarschijnlijk ging het er normaal gesproken heel vreedzaam aan toe.

En met dat screwed up for life bedoelde ik te zeggen dat zij moet gaan leven met idee dat ze haar eigen pa van het leven beroofd heeft. Dat was voorheen niet zo uiteraard. Hoe groot de chaos in het hoofd van dat kind nu moet zijn. Dramatisch gewoon.

mulan
08-12-07, 21:06
Geplaatst door sater
Moet het meisje na haar daad zij broederlijke eerwraak vrezen?

Wishful thinking schoft..

lihoed
08-12-07, 21:11
Haar vader heeft geprobeerd haar te behoeden voor loverboys,drugs en alle slechte dingen op deze vervloekte aarde en dit is haar dank.
De focking [.......] heeft moord gepleegd.

knuppeltje
08-12-07, 21:13
Geplaatst door lihoed
Haar vader heeft geprobeerd haar te behoeden voor loverboys,drugs en alle slechte dingen op deze vervloekte aarde en dit is haar dank.
De focking [.......] heeft moord gepleegd.

Alles goed met je.

lihoed
08-12-07, 21:16
Geplaatst door knuppeltje
Alles goed met je.

Ik ben boos...

De mens is slecht.

knuppeltje
08-12-07, 21:23
Geplaatst door lihoed
Ik ben boos...

De mens is slecht.

Maar niet die vader die haar regelmatig met dat stuk hout aftuigde?

lihoed
08-12-07, 21:29
Geplaatst door knuppeltje
Maar niet die vader die haar regelmatig met dat stuk hout aftuigde?

Biddend dood gaan zou ik ook willen , de man is een martelaar in mijn ogen.
God hebbe zijn ziel.

Wat weet jij nou over die man behalve dat hij MOSLIM is.

knuppeltje
08-12-07, 22:36
Geplaatst door lihoed
Biddend dood gaan zou ik ook willen , de man is een martelaar in mijn ogen.
God hebbe zijn ziel.

Wat weet jij nou over die man behalve dat hij MOSLIM is.

Gewoom wat er in de openingspost staat, kun jij ook lezen.
Misschien dat jouw idee van martelaarschap iets bijgesteld moet worden als je dat leest.

lihoed
08-12-07, 22:39
Geplaatst door knuppeltje
Gewoom wat er in de openingspost staat, kun jij ook lezen.
Misschien dat jouw idee van martelaarschap iets bijgesteld moet worden als je dat leest.

volgens mij keur jij z'n dood goed, geef es heel kort antwoord met JA of NEE.

knuppeltje
08-12-07, 22:45
Geplaatst door lihoed
volgens mij keur jij z'n dood goed, geef es heel kort antwoord met JA of NEE.

NEE.

Ik weet alleen niet of hem niet zelf met dat stuk houd de hersens had ingeslagen.

lihoed
08-12-07, 22:57
Geplaatst door knuppeltje


Ik weet alleen niet of hem niet zelf met dat stuk houd de hersens had ingeslagen.

Ik nie begrijp

Tomas
08-12-07, 23:05
Geplaatst door lihoed
Ik nie begrijp

Hij bedoelt hout.

knuppeltje
08-12-07, 23:09
Geplaatst door Tomas
Hij bedoelt hout.

Tja sommigen moeten nog heel de tijd kijken waar ze hun vingers op dat toetsenbord neerplanten, vergat weer op het scherm te kijken.

lihoed
08-12-07, 23:15
Geplaatst door Tomas
Hij bedoelt hout.

Zelfs dan nog is het geen goed Nederlandse zin,

mark61
09-12-07, 02:02
Geplaatst door lihoed
Zelfs dan nog is het geen goed Nederlandse zin,

Vooral niet als je oostindisch blind bent.

knuppeltje
09-12-07, 08:00
Geplaatst door lihoed
Zelfs dan nog is het geen goed Nederlandse zin,

Ik denk dat ie het prima zou begrijpen.

Joesoef
09-12-07, 08:04
De fik in het hout. Onee, is slecht voor het klimaat :moe: