PDA

Bekijk Volledige Versie : Homostel op foto's: Iraanse fotografe misleidde ons



Qaiys
07-12-07, 23:05
Homostel: Kunstenares Hera misleidde ons

Henny de Lange

De Iraanse kunstenares Sooreh Hera heeft homo’s die ze fotografeerde voor haar omstreden project over islam en homoseksualiteit, misleid.

Deze beschuldiging uit een homopaar dat deze week foto’s van zichzelf in diverse media voorbij zag komen. Ook heeft Hera hun foto’s zonder toestemming in een film gemonteerd, die YouTube inmiddels van de site heeft gehaald.

De kunstenares had het Nederlandse stel vorig jaar op een homofeest aangesproken en gevraagd of ze hen mocht fotograferen voor haar eindexamenproject. „Ze presenteerde het volmaakt onschuldig, het woord islam of geloof is niet gevallen”, zeggen de mannen die anoniem willen blijven. Ze voelen zich onveilig omdat ze herkenbaar in beeld zijn gebracht en geen maskers dragen, zoals de twee Iraanse homo’s die Hera ook fotografeerde.

Het stel heeft de kunstenares gevraagd alle foto’s te verwijderen, maar ze weigerde dat tot nu toe. Ze zegt dat dat geen zin heeft omdat de beelden overal zijn verspreid. Ze begrijpt niet waar de mannen zich druk om maken. Ze moeten juist ’trots’ zijn op de foto’s en hun geaardheid. „Maar daar gaat het helemaal niet om, ze heeft ons misbruikt om een statement te kunnen maken.”

Het Haags Gemeentemuseum dat het werk van Hera selecteerde voor een tentoonstelling, heeft de foto’s afgewezen, omdat op de maskers de gezichten van de profeet Mohammed en diens schoonzoon Ali zijn afgebeeld. Volgens het museum is dat beledigend voor bepaalde groepen. Museumgouda heeft aangeboden deze foto’s te exposeren, maar wanneer staat nog niet vast.

lihoed
07-12-07, 23:10
Geplaatst door Qaiys
Homostel: Kunstenares Hera misleidde ons

Henny de Lange

De Iraanse kunstenares Sooreh Hera heeft homo’s die ze fotografeerde voor haar omstreden project over islam en homoseksualiteit, misleid.

Deze beschuldiging uit een homopaar dat deze week foto’s van zichzelf in diverse media voorbij zag komen. Ook heeft Hera hun foto’s zonder toestemming in een film gemonteerd, die YouTube inmiddels van de site heeft gehaald.

De kunstenares had het Nederlandse stel vorig jaar op een homofeest aangesproken en gevraagd of ze hen mocht fotograferen voor haar eindexamenproject. „Ze presenteerde het volmaakt onschuldig, het woord islam of geloof is niet gevallen”, zeggen de mannen die anoniem willen blijven. Ze voelen zich onveilig omdat ze herkenbaar in beeld zijn gebracht en geen maskers dragen, zoals de twee Iraanse homo’s die Hera ook fotografeerde.

Het stel heeft de kunstenares gevraagd alle foto’s te verwijderen, maar ze weigerde dat tot nu toe. Ze zegt dat dat geen zin heeft omdat de beelden overal zijn verspreid. Ze begrijpt niet waar de mannen zich druk om maken. Ze moeten juist ’trots’ zijn op de foto’s en hun geaardheid. „Maar daar gaat het helemaal niet om, ze heeft ons misbruikt om een statement te kunnen maken.”

Het Haags Gemeentemuseum dat het werk van Hera selecteerde voor een tentoonstelling, heeft de foto’s afgewezen, omdat op de maskers de gezichten van de profeet Mohammed en diens schoonzoon Ali zijn afgebeeld. Volgens het museum is dat beledigend voor bepaalde groepen. Museumgouda heeft aangeboden deze foto’s te exposeren, maar wanneer staat nog niet vast.

"Mensen" hebben er alles voor over om de ISLAM zwart te maken.

III
07-12-07, 23:29
Geplaatst door Qaiys
Ze voelen zich onveilig omdat ze herkenbaar in beeld zijn gebracht en geen maskers dragen, zoals de twee Iraanse homo’s die Hera ook fotografeerde.

En dat nog wel ongevraagd.
Wat een schoft dat wijf!


Geplaatst door Qaiys
Het stel heeft de kunstenares gevraagd alle foto’s te verwijderen, maar ze weigerde dat tot nu toe. Ze zegt dat dat geen zin heeft omdat de beelden overal zijn verspreid. Ze begrijpt niet waar de mannen zich druk om maken. Ze moeten juist ’trots’ zijn op de foto’s en hun geaardheid.

Ja, weet je: kunst moet prikkelen en shockeren!



Geplaatst door Qaiys

Museumgouda heeft aangeboden deze foto’s te exposeren, maar wanneer staat nog niet vast.

Dat zal nu ook wel van de baan zijn: die hebben daar natuurlijk geen zin an!

III
07-12-07, 23:32
Hey Qaiys, heb jij die "kunstenares" misschien ingehuurd om zo korte metten te kunnen maken met ons fascistenclubje?

Koala64
07-12-07, 23:36
Hoor en wederhoor, eerst maar eens kijken of dit bericht bevestigd kan worden.

Dit vond ik overigens de meest schrijnende zin: "Ze voelen zich onveilig omdat ze herkenbaar in beeld zijn gebracht en geen maskers dragen, zoals de twee Iraanse homo’s die Hera ook fotografeerde."

Overigens staat dit bericht eigenlijk los van de discussie over wel of niet exposeren. Een debat waarin ook Wouter Bos zowaar stelling heeft genomen, zie het betreffende topic.

IbnRushd
08-12-07, 00:10
Geplaatst door Koala64
Hoor en wederhoor, eerst maar eens kijken of dit bericht bevestigd kan worden.



Is een artikel uit de Trouw. Het lijkt me erg stug dat zij (homostel) het verzonnen hebben.

Maar wat wel zeker is, is dat jij het anti-islam project van die SH bijstaat. Goed, weet ik meteen wat voor een type jij bent.

Koala64
08-12-07, 00:21
Geplaatst door IbnRushd
Is een artikel uit de Trouw. Het lijkt me erg stug dat zij (homostel) het verzonnen hebben.

Maar wat wel zeker is, is dat jij het anti-islam project van die SH bijstaat. Goed, weet ik meteen wat voor een type jij bent.

Ik sta vrijheid van meningsuiting voor. Als jij dat anti-islam wil noemen, be my guest. Jouw woordkeus.

III
08-12-07, 00:23
Geplaatst door Koala64
Hoor en wederhoor, eerst maar eens kijken of dit bericht bevestigd kan worden.

Dit vond ik overigens de meest schrijnende zin: "Ze voelen zich onveilig omdat ze herkenbaar in beeld zijn gebracht en geen maskers dragen, zoals de twee Iraanse homo’s die Hera ook fotografeerde."

Overigens staat dit bericht eigenlijk los van de discussie over wel of niet exposeren. Een debat waarin ook Wouter Bos zowaar stelling heeft genomen, zie het betreffende topic.

Wouter Bos is onderdeel van het establishment dat de anti-islam ingeleid heeft.
Natuurlijk gaat hij voor die stelling: liever vrijheden verdedigen.


In andere woorden: we moeten belangrijke waarden als respect niet aanhalen om vrijheden te beknotten maar we moeten accepteren dat we allebei die waarden –vrijheid én respect- voluit moeten verdedigen, dat ze af en toe op elkaar knallen, dat dit pijnlijk kan zijn maar dat in die volle verdediging van vrijheid en respect, inclusief alle botsingen, wel het hart van de democratische samenleving klopt. Democratie is niet voor bange mensen. Democratie vraagt soms om een olifantenhuid. Daar moeten mensen weerbaar voor gemaakt worden, in opgevoed worden. Dan kun je die foto’s beter ophangen én bekritiseren dan ze in de archiefkelder houden.

wouterbos.nl

De volgende stap die ze gaan nemen:
Vrijheden waarborgen door vrijheden in te perken...

IbnRushd
08-12-07, 00:24
Geplaatst door Koala64
Ik sta vrijheid van meningsuiting voor. Als jij dat anti-islam wil noemen, be my guest. Jouw woordkeus.

Ik sta daar ook achter, maar ik ben tegen beledigingen in welke vorm dan ook. Jij blijkbaar niet.

III
08-12-07, 00:27
Geplaatst door Koala64
Ik sta vrijheid van meningsuiting voor. Als jij dat anti-islam wil noemen, be my guest. Jouw woordkeus.

Als je wilt weten wat hij wil, dan moet je hem eens vragen...

De moslims worden net zo misbruikt als destijds de Joden.
Straks worden ze wel weer gerehabiliteerd, maak je maar geen zorgen. Maar intussen zijn wij met zijn allen weer iets dichter bij de totaalstaat : Eén volk, één rijk, één leider...

En als die leider niet God is (noem het de Liefde) en dat volk niet de broederschap van de mensen in liefde en het rijk niet het Koninkrijk der Liefde, dan kan je op je vingertjes natellen wie er wel gaat regeren in welk rijk en wat dan de éénheid voorstelt...

Koala64
08-12-07, 00:27
Geplaatst door IbnRushd
Ik sta daar ook achter, maar ik ben tegen beledigingen in welke vorm dan ook. Jij blijkbaar niet.
Er is altijd een wrijving tussen de vraag voor respect en de vrijheid van meningsuiting. Ontkom je niet aan.

Koala64
08-12-07, 00:31
Geplaatst door III
Als je wilt weten wat hij wil, dan moet je hem eens vragen...

De moslims worden net zo misbruikt als destijds de Joden.
Straks worden ze wel weer gerehabiliteerd, maak je maar geen zorgen. Maar intussen zijn wij met zijn allen weer iets dichter bij de totaalstaat : Eén volk, één rijk, één leider...

En als die leider niet God is (noem het de Liefde) en dat volk niet de broederschap van de mensen in liefde en het rijk niet het Koninkrijk der Liefde, dan kan je op je vingertjes natellen wie er wel gaat regeren in welk rijk en wat dan de éénheid voorstelt...

Zolang Wilders nog virtueel op 9 zetels staat, ga ik die vergelijking niet aan.

Je twee alinea vat ik niet helemaal ben ik bang.

III
08-12-07, 00:36
Geplaatst door IbnRushd
Ik sta daar ook achter, maar ik ben tegen beledigingen in welke vorm dan ook. Jij blijkbaar niet.

En meneer Bos is ook "vergeten" welke mensen hem aan de macht geholpen hebben...
Dat zijn wel in grote mate de Nederlanders van buitenlandse afkomst geweest.

Je kunt zeggen dat die mensen dan dom waren om te gaan voor de partij die ze het beste voorloog...
Maarja, Hollanders zijn er ook massaal ingetrapt.

III
08-12-07, 00:40
Geplaatst door Koala64
Zolang Wilders nog virtueel op 9 zetels staat, ga ik die vergelijking niet aan.

Je twee alinea vat ik niet helemaal ben ik bang.

Wilders is niks.
Die hoort er ook niet bij.
Dat is het mannetje van de onderbuikgevoelens.
Zal wel een rotjeugd hebben gehad ofzo...

Alinea 2:
Ein Volk, ein Reich, ein Führer!
Hitler wilde destijds al de euro invoeren.
Capiche?

De nazi's hebben de swastika verkracht, de SIG-rune onteerd en wat al niet meer.
Niets heiligs is nog heilig.
Behalve...

Armageddon days are here..AGAIN!

III
08-12-07, 00:42
Geplaatst door Koala64
Er is altijd een wrijving tussen de vraag voor respect en de vrijheid van meningsuiting. Ontkom je niet aan.

Zolang die twee waarden willens en wetens TEGENOVER ELKAAR worden gezet en dat dat verhaal geslikt wordt wel...

VRIJHEID en RESPECT staan tegeover elkaar...
Hoe hebben ze het verzonnen gekregen?

IbnRushd
08-12-07, 00:44
Geplaatst door Koala64
Er is altijd een wrijving tussen de vraag voor respect en de vrijheid van meningsuiting. Ontkom je niet aan.

Ik stel aan mezelf een criterium bij vrijheid van meningsuiting. Jij daarentegen vindt alles best, ook al is het erg beledigend voor één miljoen mensen, én niets bijdraagt aan de samenleving. Geeft meteen je waarden aan.

Koala64
08-12-07, 01:19
Geplaatst door IbnRushd
Ik stel aan mezelf een criterium bij vrijheid van meningsuiting. Jij daarentegen vindt alles best, ook al is het erg beledigend voor één miljoen mensen, én niets bijdraagt aan de samenleving. Geeft meteen je waarden aan.

Verdiep je eens in de motieven van de kunstenares zou ik zeggen. Kom je een andere groep van 1 miljoen mensen tegen die een groot gedeelte van jouw groep het liefst onzichtbaar door het leven ziet gaan en niet mee geconfronteerd wil worden.
Maskers weet je nog?

Maak je je boos om de maskers van Mohammed en Ali en zie je daarbij ook nog de mensen achter de maskers? Of niet.

Toch goede kunst hoor als het dit soort vragen op kan roepen. Jammer dat er alleen niets uit komt. Je bent alleen bezig met het opkloppen van je eigen verontwaardigheid.

IbnRushd
08-12-07, 01:40
Geplaatst door Koala64
Verdiep je eens in de motieven van de kunstenares zou ik zeggen. Kom je een andere groep van 1 miljoen mensen tegen die een groot gedeelte van jouw groep het liefst onzichtbaar door het leven ziet gaan en niet mee geconfronteerd wil worden.
Maskers weet je nog?

Een bedriegster die homoseksualiteit in moslimlanden kenbaar wilt maken? Alsof we dat niet allemaal weten.

Of een debat voeren met moslims over controversiële punten in NL, door ze eerst te beschimpen? Wat ben je toch een zielige pathetic persoon.


Geplaatst door Koala64

Maak je je boos om de maskers van Mohammed en Ali en zie je daarbij ook nog de mensen achter de maskers? Of niet.

Ach, wat weet jij nou van de positie waar moslims zich nu bevinden en hoe zij zich voelen wanneer de moslims over een kam geschoren worden, wanneer ze zonder een geldige reden beschimpt worden, op hen neergekeken omdat ze bijv. een hoofddoek dragen of wanneer ze hen discrimineren (werk) vanwege het geloof dat ze aanhangen. Denk je dat je iets weet, hé?


Geplaatst door Koala64

Toch goede kunst hoor als het dit soort vragen op kan roepen. Jammer dat er alleen niets uit komt. Je bent alleen bezig met het opkloppen van je eigen verontwaardigheid.

Ja, vind je die vragen nieuw? Droom maar lekker fijn verder, oneerbiedige.

Koala64
08-12-07, 01:42
Geplaatst door IbnRushd
Wat ben je toch een zielige pathetic persoon.

Denk je dat je iets weet, hé?

Droom maar lekker fijn verder, oneerbiedige.

't Is wat.

Maar ik ga inderdaad maar eens dromen. Slaap ze.

David
08-12-07, 12:24
Modelletjes die wat extra centen en wat bekendheid willen. Negeren. :moe:

David
08-12-07, 12:25
Geplaatst door IbnRushd
Ik stel aan mezelf een criterium bij vrijheid van meningsuiting. Jij daarentegen vindt alles best, ook al is het erg beledigend voor één miljoen mensen, én niets bijdraagt aan de samenleving. Geeft meteen je waarden aan.


Die één miljoen mensen hangen een religie aan die homofobie propageert. En homofobie is niet acceptabel.

IbnRushd
08-12-07, 12:28
Geplaatst door David
Die één miljoen mensen hangen een religie aan die homofobie propageert. En homofobie is niet acceptabel.

.. en daarom moet een Iraanse bedriegster die één miljoen mensen grof beledigen?

David
08-12-07, 12:35
Geplaatst door IbnRushd
.. en daarom moet een Iraanse bedriegster die één miljoen mensen grof beledigen?


Homofoben kunnen niet genoeg beledigd worden. Ze hebben namelijk het lef om hun eigen homofobie heilig en onaantastbaar te noemen.

Heb je enig idee hoe beledigend, gevaarlijk en zelfs dodelijk dergelijke homofobie voor miljoenen mensen is? En dan zeuren over een paar foto's?

IbnRushd
08-12-07, 12:41
Geplaatst door David
Homofoben kunnen niet genoeg beledigd worden. Ze hebben namelijk het lef om hun eigen homofobie heilig en onaantastbaar te noemen.

- je vergist je deerlijk in als je meent dat alle moslims homofoben zijn. Tis een redenering in de trant van: alle niet-moslims zijn islamofoben.
- je gaat niet in op mijn vraag omdat je kennelijk nog steeds vooronderstelt dat alle moslims geweldadige homofoben zijn en daarom vindt dat een belediging wel op zijn plaats staat.
- dat de islam homoseksualiteit verbiedt, wil niet zeggen dat de islam een aversie heeft tegen homo's.

David
08-12-07, 12:45
Geplaatst door IbnRushd
- je vergist je deerlijk in als je meent dat alle moslims homofoben zijn. Tis een redenering in de trant van: alle niet-moslims zijn islamofoben.
- je gaat niet in op mijn vraag omdat je kennelijk nog steeds vooronderstelt dat alle moslims geweldadige homofoben zijn en daarom vindt dat een belediging wel op zijn plaats staat.
- dat de islam homoseksualiteit verbiedt, wil niet zeggen dat de islam een aversie heeft tegen homo's.

Ik zeg nergens dat als moslims homofoob zijn, ik weet wel beter. Ik zeg enkel dat ze een godsdienst aanhangen die homofobie propageert, hetgeen in een hoop landen bijzonder kwalijke gevolgen heeft. Je laatste argument is natuurlijk kolder.

Daarbij geloof ik ook niet dat alle moslims in Nederland zo vreselijk beledigd zijn door die foto's.

IbnRushd
08-12-07, 13:03
Geplaatst door David
Ik zeg nergens dat als moslims homofoob zijn, ik weet wel beter. Ik zeg enkel dat ze een godsdienst aanhangen die homofobie propageert, hetgeen in een hoop landen bijzonder kwalijke gevolgen heeft. Je laatste argument is natuurlijk kolder.

Daarbij geloof ik ook niet dat alle moslims in Nederland zo vreselijk beledigd zijn door die foto's.

Ik ageer voornamelijk tegen de trend om de moslims in een hoekje te drukken en te bestempelen als wilde dieren die zogenaamd geen fatsoenlijke normen en waarden kennen. Daarbij wordt o.m. frequent alle moslims over een kam geschoren en beschimpt.

Maar jouw argumentatie werkt niet als je meent dat elkaar beledigen de zaak oplost. Fatsoenlijke omgang om bepaalde omstreden punten aan de kaak te stellen werpt meer vruchten af dan shockerende kunst tonen. De discussie zal daardoor hoofdzakelijk over de onnodige beschimping gaan. Het gewenste onderwerp kun je dan op je buik schrijven, en we zijn uiteindelijk nergens aangekomen. Alhoewel, de kloof is weer immens vergroot.

knuppeltje
08-12-07, 13:16
Geplaatst door IbnRushd
.. en daarom moet een Iraanse bedriegster die één miljoen mensen grof beledigen?

Waarom moeten sommige moslims homoseksuelen beledigen, niet in Iran- maar hier dus.

IbnRushd
08-12-07, 13:24
Geplaatst door knuppeltje
Waarom moeten sommige moslims homoseksuelen beledigen, niet in Iran- maar hier dus.

Ik weet niet wat jij onder 'beledigen' verstaat, maar iemand diep kwetsen is hier niet toegestaan. En iedereen beledigt wel elkaar op straat, thuis of waar dan ook. Maar dat is toch wat anders als het op een publieke ruimte gebeurt, en dat herhaaldelijk.

David
08-12-07, 13:25
Geplaatst door IbnRushd
Ik ageer voornamelijk tegen de trend om de moslims in een hoekje te drukken en te bestempelen als wilde dieren die zogenaamd geen fatsoenlijke normen en waarden kennen. Daarbij wordt o.m. frequent alle moslims over een kam geschoren en beschimpt.

Maar jouw argumentatie werkt niet als je meent dat elkaar beledigen de zaak oplost. Fatsoenlijke omgang om bepaalde omstreden punten aan de kaak te stellen werpt meer vruchten af dan shockerende kunst tonen. De discussie zal dan hoofdzakelijk over de onnodige beschimping gaan. Het gewenste onderwerp kun je dan op je buik schrijven, en we zijn uiteindelijk nergens aangekomen. Alhoewel, de kloof is weer immens vergroot.

Hoe zou jij homofobie binnen de islam dan willen aanpakken?

knuppeltje
08-12-07, 13:32
Geplaatst door IbnRushd
Ik ageer voornamelijk tegen de trend om de moslims in een hoekje te drukken en te bestempelen als wilde dieren die zogenaamd geen fatsoenlijke normen en waarden kennen. Daarbij wordt o.m. frequent alle moslims over een kam geschoren en beschimpt.

Maar jouw argumentatie werkt niet als je meent dat elkaar beledigen de zaak oplost. Fatsoenlijke omgang om bepaalde omstreden punten aan de kaak te stellen werpt meer vruchten af dan shockerende kunst tonen. De discussie zal dan hoofdzakelijk over de onnodige beschimping gaan. Het gewenste onderwerp kun je dan op je buik schrijven, en we zijn uiteindelijk nergens aangekomen. Alhoewel, de kloof is weer immens vergroot.

Hoe harder de zaak opgeklopt wodt langs beide kanten- hoe groter die kloof wordt.
Die direkteur mag zelf beslissen wat hij ophangt- moet ie dan ook niet over liegen in eerste instantie.
Maar als iets niet meer kan omdat op voorhand mensen gaan roepen dat andere mensen dat als een belediging gaan opvatten, dan is het hek van de dam, en wordt het alleen maar onwerkbaar.
Die hardroepers over dat beledigen zijn gewoon te laf om naar de rechter te stappen, liever maken ze het werken van bepaalde kunstenaars onmogelijk door met van alles te roepen en moslims weer slachtoffers te maken, dat werkt tenminste. Van de rechter zullen ze alleen maar ongelijk krijgen.

IbnRushd
08-12-07, 13:35
Geplaatst door David
Hoe zou jij homofobie binnen de islam dan willen aanpakken?

Hoe kinderachtig dit ook mag klinken: iedereen die SH bijstaat, krijgt geen antwoorden van mij over dat onderwerp. Geen credits voor haar, daar ben ik heel principieel in.

knuppeltje
08-12-07, 13:35
Geplaatst door IbnRushd
Ik weet niet wat jij onder 'beledigen' verstaat, maar iemand diep kwetsen is hier niet toegestaan. En iedereen beledigt wel elkaar op straat, thuis of waar dan ook. Maar dat is toch wat anders als het op een publieke ruimte gebeurt, en dat herhaaldelijk.

Sinds wanneer is de straat geen publieke ruimte, zelfs dit forum is publieke ruimte.
Kun je het nog gekker maken?
En wat ik beledigen vind is bv als iemand mij minder vind dan een vies varken, of boeken waarin staat dat ik van het hoogste gebouw afgegooid mag worden, etc etc.

knuppeltje
08-12-07, 13:36
Geplaatst door IbnRushd
Hoe kinderachtig dit ook mag klinken: iedereen die SH bijstaat, krijgt geen antwoorden van mij over dat onderwerp. Geen credits voor haar, daar ben ik heel principieel in.

Volgens mij meer heel simpel in.

IbnRushd
08-12-07, 13:39
Geplaatst door knuppeltje
Sinds wanneer is de straat geen publieke ruimte, zelfs dit forum is publieke ruimte.
Kun je het nog gekker maken?
En wat ik beledigen vind is bv als iemand mij minder vind dan een vies varken, of boeken waarin staat dat ik van het hoogste gebouw afgegooid mag worden, etc etc.

Je weet best wat ik met 'publieke ruimte' bedoel, en dat is niet deze site.

Als jij je beledigt voelt kun je altijd de beheerders op de hoogte stellen, voor de miljardste keer.

David
08-12-07, 13:45
Geplaatst door IbnRushd
Hoe kinderachtig dit ook mag klinken: iedereen die SH bijstaat, krijgt geen antwoorden van mij over dat onderwerp. Geen credits voor haar, daar ben ik heel principieel in.

Hoe dan ook, homofobie is bijzonder kwalijk en wijdverspreid. Het moet met alle mogelijke middelen worden aangepakt. Homofobie heeft al vele, vele levens verwoest en zal dat blijven doen als er niet tegen wordt opgetreden. Niets, geen enkel principe, geen enkele religie, geen enkel heilig boek, geen enkele god, geen enkele overtuiging is een excuus voor homofobie. Het is een kanker die moet worden uitgeroeid. En daar ben ik heel principieel in. Geen genade voor homofoben.

knuppeltje
08-12-07, 13:50
Geplaatst door IbnRushd
Je weet best wat ik met 'publieke ruimte' bedoel, en dat is niet deze site.

Als jij je beledigt voelt kun je altijd de beheerders op de hoogte stellen, voor de miljardste keer.

Deze site is publieke ruimte zolang iedereen terecht kan. En als je ziet wat daar allemaal voorbij komt dan hebben sommige moderators ofwel zand in hun ogen- of ze zijn net zo erg. Maar dat even terzijde.
De straat laat je maar even buiten beschouwing, en dat is wel degelijk openbare ruimte bij uitstek. Magoed- niemand heeft mij daar ooit minder dan........ genoemd, maar daar gaat het even niet om. Maar een imam die dat al eens in een boek schreef over homoseksuelen is hier hartstochtelijk vededigd door diverse moslimpredikers, zonder dat er ook maar een moderator daar iets van zei.
Die tekst uit dat boek laat je gemakshalve ook maar buiten beschouwing.
Dus laat die miljardste keer maar zitten, dat stelt toch helemaal niets voor.

Joesoef
08-12-07, 14:00
Niet echt handig van dat grietje.

Joesoef
08-12-07, 14:02
Geplaatst door David
Hoe dan ook, homofobie is bijzonder kwalijk en wijdverspreid. Het moet met alle mogelijke middelen worden aangepakt. Homofobie heeft al vele, vele levens verwoest en zal dat blijven doen als er niet tegen wordt opgetreden. Niets, geen enkel principe, geen enkele religie, geen enkel heilig boek, geen enkele god, geen enkele overtuiging is een excuus voor homofobie. Het is een kanker die moet worden uitgeroeid. En daar ben ik heel principieel in. Geen genade voor homofoben.


Geheel met je eens.

mark61
08-12-07, 14:59
Geplaatst door IbnRushd
Is een artikel uit de Trouw. Het lijkt me erg stug dat zij (homostel) het verzonnen hebben.

Maar wat wel zeker is, is dat jij het anti-islam project van die SH bijstaat. Goed, weet ik meteen wat voor een type jij bent.

De vraag was wat er precies is besproken tussen de 2 en Hera. Het gebeurt nogal vaak dat mensen die ergens bij betrokken waren achteraf heel andere ideeën hebben over wat er besproken is.

Doe niet zo hysterisch. Koala staat niks bij. Wat Hera beoogde, kritiek op aspecten van de overtuigingen van veel moslims heeft werkelijk niets te maken met 'anti-islam'. Bovendien heeft Koala bij mijn weten nergens beweerd dat hij de foto's of de intentie van die foto's goedkeurt.

Waarom overdrijf je zo bespottelijk en denk je zo onzindelijk? Dat maakt het 'anti-tentoonstellingskamp' nodeloos onsympathieker.

mark61
08-12-07, 15:03
Geplaatst door IbnRushd
Ik sta daar ook achter, maar ik ben tegen beledigingen in welke vorm dan ook. Jij blijkbaar niet.

Het is theoretisch niet eens in te schatten wat beledigend zou kunnen zijn en wat niet. Iedereen kan overal wel over vallen. 'Belediging' als argument is een totaal en direct einde van de vrijheid van meningsuiting.

Ik zie jou hier nooit ageren tegen het beledigen van homo's; dat kan blijkbaar ongelimiteerd.

David
08-12-07, 15:06
Geplaatst door mark61
Ik zie jou hier nooit ageren tegen het beledigen van homo's; dat kan blijkbaar ongelimiteerd.

:fpetaf:

mark61
08-12-07, 15:08
Geplaatst door IbnRushd
Ik stel aan mezelf een criterium bij vrijheid van meningsuiting.

Ik ook. Maar het is niet aan jou of mij om dat criterium op te leggen aan de overige 6,5 miljard mensen op deze aardkloot. Alleen al omdat het om zo'n subjectief criterium gaat.


Jij daarentegen vindt alles best, ook al is het erg beledigend voor één miljoen mensen, én niets bijdraagt aan de samenleving.

Heb je het ze dat allemaal gevraagd? Doe niet zo arrogant en spreek niet voor 1 mln mensen die je niet kent.

Oh nou is het criterium of iets iets bijdraagt ad samenleving? Dan kan je de helft van de prikkers hier wel van het bord gooien.

Tomas
08-12-07, 15:09
Geplaatst door mark61
.

Oh nou is het criterium of iets iets bijdraagt ad samenleving? Dan kan je de helft van de prikkers hier wel van het bord gooien.

Optimist.

IbnRushd
08-12-07, 15:12
Geplaatst door mark61


Je spreekt voor je beurt. Laat Koala het maar zien dat ie tegen de foto's is.

mark61
08-12-07, 15:15
Geplaatst door IbnRushd
Een bedriegster die homoseksualiteit in moslimlanden kenbaar wilt maken? Alsof we dat niet allemaal weten.

Nope, de houding tegenover homofielen aldaar en hier.


Of een debat voeren met moslims over controversiële punten in NL, door ze eerst te beschimpen? Wat ben je toch een zielige pathetic persoon.

De 'beschimping' bestaat uit een onduidelijk aantal onder hen beschuldigen van homofobie en -onderdrukking. Dat lijkt me een feitelijke constatering. Ik weet niet wat 'beschimping' volgens jou precies betekent, maar dit valt er iig niet onder.


Ach, wat weet jij nou van de positie waar moslims zich nu bevinden en hoe zij zich voelen wanneer de moslims over een kam geschoren worden, wanneer ze zonder een geldige reden beschimpt worden, op hen neergekeken omdat ze bijv. een hoofddoek dragen of wanneer ze hen discrimineren (werk) vanwege het geloof dat ze aanhangen. Denk je dat je iets weet, hé?

Kijk, nou komt de aap uit de mouw. Dat zei ik altijd al. Kom dan niet met de Profeet aan, schijnheilige. JIJ bent beledigd, evt. nog wat moslims, en verder niemand.

Je zal ermee moeten leren leven dat sommige mensen het verplicht dragen van een hoofddoek idioot vinden. Pech. Wat kan jou dat nou schelen? Je draagt niet eens een hoofddoek.

Het is absurd om te stellen dat mensen om hun godsdienst op het gebied van werk gediscrimineerd worden. Weer dat opblazen van persoonlijk ongerief tot iets Heiligs. Dat is gewoon een leugen. Werkgevers willen bijv. geen in hun ogen 'bizar' gekleed personeel of geen Marokkanen, omdat ze menen dat die niet functioneren. Dat kan onterecht zijn en beledigend en dom en weet ik wat niet al, maar helaas, godsdienst heeft er niets mee te maken.


Ja, vind je die vragen nieuw? Droom maar lekker fijn verder, oneerbiedige.

Ik zie jou hier al helemaal niet eerbiedig zijn. Jouw respect is blijkbaar voorwaardelijk.

IbnRushd
08-12-07, 15:18
Geplaatst door mark61
Ik ook. Maar het is niet aan jou of mij om dat criterium op te leggen aan de overige 6,5 miljard mensen op deze aardkloot. Alleen al omdat het om zo'n subjectief criterium gaat.

Doe ik ook niet. Een vrijwel onzinnige toevoeging die je plaatst.


Geplaatst door mark61

Heb je het ze dat allemaal gevraagd? Doe niet zo arrogant en spreek niet voor 1 mln mensen die je niet kent.

Vind je het leuk om te chicaneren? Of snap je de strekking van mijn 'betoog' niet?


Geplaatst door mark61

Dan kan je de helft van de prikkers hier wel van het bord gooien.

Jij als eerste dan. :moe:

mark61
08-12-07, 15:20
Geplaatst door IbnRushd
- je vergist je deerlijk in als je meent dat alle moslims homofoben zijn. Tis een redenering in de trant van: alle niet-moslims zijn islamofoben.

Dat zegt hij niet, dat maak je er zelf van. Iemand ageert met een 'kunstwerk' tegen homofobie in de wereld van de islam; jij maakt ervan dat ze de islam zwart maakt. Van wie is die conclusie? Van jou toch?


- dat de islam homoseksualiteit verbiedt, wil niet zeggen dat de islam een aversie heeft tegen homo's.

Theoretisch niet. Maar gezien de vuilspuiterij op dit forum waar nooit wat aan gedaan wordt alsmede de juridische positie van homofielen in vrijwel alle islamitische landen is die conclusie in de praktijk niet ongerechtvaardigd.

Het kan heel goed zijn dat boeddhisten net zo homofoob zijn, maar om te beginnen hoor je daar nooit wat over, zijn mij geen boeddhistische geschriften bekend waarin het onderwerp wordt behandeld en zijn er in NL bitter weinig boeddhisten om daar op aan te spreken.

mark61
08-12-07, 15:28
Geplaatst door IbnRushd
Ik ageer voornamelijk tegen de trend om de moslims in een hoekje te drukken en te bestempelen als wilde dieren die zogenaamd geen fatsoenlijke normen en waarden kennen.

Wat heeft dat nou weer met 2 foto's in het Haags Gemeentemuseum te maken. Weet je überhaupt hoe je bij dat museum moet komen?


Fatsoenlijke omgang om bepaalde omstreden punten aan de kaak te stellen werpt meer vruchten af dan shockerende kunst tonen.

Nou, ik zou zeggen, geef het goede voorbeeld met jouw 'criterium' en reinig je forumpie eens. En kom niet met die flauwe smoesjes dat je het niet gezien hebt, niet de hele dag op maroc.nl kan zijn en ik of iemand anders dan maar het bericht moet aanmelden. Als het om vagelijk aan de islam gerelateerde beledigingen gaat ben je er als de kippen bij, types als lihoed en panoma mogen onbeperkt uit hun bol gaan.

ZIJ zijn het die de islam 'beschimpen', niet Hera of David of ik.

IbnRushd
08-12-07, 15:29
Geplaatst door mark61

De 'beschimping' bestaat uit een onduidelijk aantal onder hen beschuldigen van homofobie en -onderdrukking. Dat lijkt me een feitelijke constatering. Ik weet niet wat 'beschimping' volgens jou precies betekent, maar dit valt er iig niet onder.

Beschimping betekent belediging.


Geplaatst door mark61

Kijk, nou komt de aap uit de mouw. Dat zei ik altijd al. Kom dan niet met de Profeet aan, schijnheilige. JIJ bent beledigd, evt. nog wat moslims, en verder niemand.

Schijnheilig? Waar heb je het over, losertje? Ben ik schijnheilig als ik citeer wat in zijn strafpuntenlijst stond? Dacht je nou echt dat ik daar inhoudelijk op ging reageren?


Geplaatst door mark61

Je zal ermee moeten leren leven dat sommige mensen het verplicht dragen van een hoofddoek idioot vinden. Pech. Wat kan jou dat nou schelen? Je draagt niet eens een hoofddoek.

Ik had het over neerkijken. Zoiets zul je nooit in snappen.

Tsjonge jonge, wat ie allemaal erbij sleept. Probeer je een punt te scoren ofzo?


Geplaatst door mark61

Weer dat opblazen van persoonlijk ongerief tot iets Heiligs.

Dat verzin je, leugenaar.


Geplaatst door mark61

Werkgevers willen bijv. geen in hun ogen 'bizar' gekleed personeel of geen Marokkanen, omdat ze menen dat die niet functioneren. Dat kan onterecht zijn en beledigend en dom en weet ik wat niet al, maar helaas, godsdienst heeft er niets mee te maken.

Ik spreek dat uit ervaring. Maar ga gerust verder met liegen. Je zit er toch in, dus, who cares?

mark61
08-12-07, 15:30
Geplaatst door IbnRushd
Hoe kinderachtig dit ook mag klinken: iedereen die SH bijstaat, krijgt geen antwoorden van mij over dat onderwerp. Geen credits voor haar, daar ben ik heel principieel in.

Dat is het inderdaad, maar nog meer is het een laffe uitvlucht om geen antwoord te hoeven geven. Niemand staat hier Hera bij, edoch de vrijheid van meningsuiting danwel de vrijheid van een museumdirecteur om op te hangen waar ie zin in heeft. Gevolgd door de vrijheid van 'beledigde' personen om daar legale actie tegen te ondernemen.

Ik hoorde jou niet klagen toen een kunstenaar in Zweden een bak vol bloed tentoonstelde ivm Palestina. Daar ageerde de ambassadeur van Israel tegen; vzv ik me kan herinneren kon ie het schudden.

mark61
08-12-07, 15:32
Geplaatst door IbnRushd
Ik weet niet wat jij onder 'beledigen' verstaat, maar iemand diep kwetsen is hier niet toegestaan. En iedereen beledigt wel elkaar op straat, thuis of waar dan ook. Maar dat is toch wat anders als het op een publieke ruimte gebeurt, en dat herhaaldelijk.

Maroc.nl is een publiekere ruimte dan het Haags Gemeentemuseum, waar nooit een hond komt, en zeker geen beledigde would-be moslim.

Ik zie dat je nu opeens onderscheid begint te maken tussen 'legaal' beledigen en 'illegaal' beledigen?

IbnRushd
08-12-07, 15:34
Geplaatst door mark61
Dat zegt hij niet, dat maak je er zelf van. Iemand ageert met een 'kunstwerk' tegen homofobie in de wereld van de islam; jij maakt ervan dat ze de islam zwart maakt. Van wie is die conclusie? Van jou toch?

Ik zei 'als'. Niet zo hysterisch reageren, wil je.

Niet alleen mijn conclusies, maar van meerdere. Iedereen probeert een punt te scoren door eerst de meest ranzigste tekst/beeld te produceren om de moslims te shockeren cq beledigen. Het maakt mij geen ruk uit wat zij achteraf allemaal bedoelen.


Geplaatst door mark61

Theoretisch niet. Maar gezien de vuilspuiterij op dit forum waar nooit wat aan gedaan wordt

Dien maar een klacht in bij de beheerders, zeurpiet.

mark61
08-12-07, 15:35
Geplaatst door Joesoef
Niet echt handig van dat grietje.

Als we niet erg handige grietjes en gozertjes moeten gaan tellen ken ik er nog wel een paar :strik:

IbnRushd
08-12-07, 15:37
Geplaatst door mark61
Wat heeft dat nou weer met 2 foto's in het Haags Gemeentemuseum te maken. Weet je überhaupt hoe je bij dat museum moet komen?

Als je het niet kunt volgen, dan kun je beter je mond dicht houden.


Geplaatst door mark61

Nou, ik zou zeggen, geef het goede voorbeeld met jouw 'criterium' en reinig je forumpie eens. En kom niet met die flauwe smoesjes dat je het niet gezien hebt, niet de hele dag op maroc.nl kan zijn en ik of iemand anders dan maar het bericht moet aanmelden. Als het om vagelijk aan de islam gerelateerde beledigingen gaat ben je er als de kippen bij, types als lihoed en panoma mogen onbeperkt uit hun bol gaan.

Gewoon melden, niet hysterisch dom zeuren.

mark61
08-12-07, 15:38
Geplaatst door IbnRushd
Je spreekt voor je beurt. Laat Koala het maar zien dat ie tegen de foto's is.

Ik behoud me het recht voor priksels van andere prikkers aan te halen en te interpreteren. Als die interpretatie verkeerd blijkt dan hoor ik het wel.

De kwestie is helemaal niet of hij voor of tegen die foto's is. Ik zou persoonlijk niet weten hoe ik voor of tegen die foto's moet zijn want ik begrijp ze niet eens. Twas trouwens toch maar 1 foto?

mark61
08-12-07, 15:41
Geplaatst door IbnRushd
Doe ik ook niet. Een vrijwel onzinnige toevoeging die je plaatst.

Dat doe je wel. Jij bent degene die vindt dat die foto's beledigend zijn en ze daarom niet veropenbaard mogen worden. Mis ik iets?


Vind je het leuk om te chicaneren? Of snap je de strekking van mijn 'betoog' niet?

Huh? JIJ beweert dat 1 mln moslims zijn beledigd; ik vraag simpelweg naar bewijs voor die stelling.


Jij als eerste dan. :moe:

Dat vind je wel een volwassen antwoord? Ik vind mijn bijdragen vaak heel waardevol :ego:

IbnRushd
08-12-07, 15:41
Geplaatst door mark61
Dat is het inderdaad, maar nog meer is het een laffe uitvlucht om geen antwoord te hoeven geven. Niemand staat hier Hera bij, edoch de vrijheid van meningsuiting danwel de vrijheid van een museumdirecteur om op te hangen waar ie zin in heeft. Gevolgd door de vrijheid van 'beledigde' personen om daar legale actie tegen te ondernemen.

Jawel. In een andere topic werd haar standpunt goed verdedigd. Krimpen werd daarentegen figuurlijk bespuugd, alleen omdat ie een andere mening had.

En het is geen laffe uitvlucht. Dat maak jij weer van. Het is mijn 'principe', leefregel (norm). Begrijp je dat wel, of ga je weer koddig hysterisch reageren?


Geplaatst door mark61

Ik hoorde jou niet klagen toen een kunstenaar in Zweden een bak vol bloed tentoonstelde ivm Palestina. Daar ageerde de ambassadeur van Israel tegen; vzv ik me kan herinneren kon ie het schudden.

Nog nooit gelezen.

IbnRushd
08-12-07, 15:46
Geplaatst door mark61
Maroc.nl is een publiekere ruimte dan het Haags Gemeentemuseum, waar nooit een hond komt, en zeker geen beledigde would-be moslim.

Ik zie dat je nu opeens onderscheid begint te maken tussen 'legaal' beledigen en 'illegaal' beledigen?

Maroc.nl heeft huisregels en kent een ander beleid dan musea. Hier kun je niet alles publiceren, en hier moet je rekening houden met de islam.

Er bestaat hier geen 'illegaal' beledigen, dat is in tegenspraak met de huisregels. Mensen die zich hier registeren behoren het reglement te lezen en weten derhalve dat ze hier niet alles kunnen.

mark61
08-12-07, 15:51
Geplaatst door IbnRushd
Beschimping betekent belediging.

Als de constatering dat in moslimlanden een zeer overwegend homofobe houding bestaat beledigend is, heb ik daar niet zo'n moeite mee.


Schijnheilig? Waar heb je het over, losertje? Ben ik schijnheilig als ik citeer wat in zijn strafpuntenlijst stond? Dacht je nou echt dat ik daar inhoudelijk op ging reageren?

Kijk, nou begin je te schelden. Waarom? Is dat niet beledigend? Oh, legaal zeker. Maar ik begrijp eigenlijk niet waarover je het hebt. De prikkers die ik eerder noemde?


Ik had het over neerkijken. Zoiets zul je nooit in snappen.

Waarom niet? Ik heb een tamelijk grote empathie en kan me tamelijk goed verplaatsen in de positie van Marokkaanse danwel moslimNederlanders. Mijn halve vriendenkring bestaat uit moslims.


Tsjonge jonge, wat ie allemaal erbij sleept. Probeer je een punt te scoren ofzo?

Eh, jij begon er toch over? Ik ga graag mee in afdwalen van het onderwerp, vind ik helemaal niet erg.


Dat verzin je, leugenaar.

Huh?


Ik spreek dat uit ervaring. Maar ga gerust verder met liegen. Je zit er toch in, dus, who cares?

??? Waar lieg ik over? Vertel mij dan hoe werkgevers geen moslims willen vanwege hun geloof?

mark61
08-12-07, 15:56
Geplaatst door IbnRushd
Niet alleen mijn conclusies, maar van meerdere. Iedereen probeert een punt te scoren door eerst de meest ranzigste tekst/beeld te produceren om de moslims te shockeren cq beledigen. Het maakt mij geen ruk uit wat zij achteraf allemaal bedoelen.

Wat is dan ranzig aan het beeld? Ik begrijp het beeld niet eens. Als ze achteraf niet verteld had 'wie op die maskers stonden' had je het niet eens geweten. Ga me niet vertellen dat je een portret van een onafbeeldbare Profeet blindelings als zodanig herkent. Het maakt je dus juist wel heel veel uit wat ze er achteraf mee bedoelen.

Anyway, we dwalen af. De vraag was of het exposeren van dergelijk werk verboden moet worden. Ik vind van niet. Stap naar de rechter and let him decide.


Dien maar een klacht in bij de beheerders, zeurpiet.

Ik had je nog expliciet gevraagd om niet met die smoes aan te komen :moe:

Besides geloof ik niet in strafpunten. Ik wil graag dat iedereen kan zien wat voor vlees hij in de kuip heeft met bepaalde prikkers.

IbnRushd
08-12-07, 15:56
Geplaatst door mark61
Dat doe je wel. Jij bent degene die vindt dat die foto's beledigend zijn en ze daarom niet veropenbaard mogen worden. Mis ik iets?

Haal eerst even diep adem, en adem het rustig uit. Ik heb nergens beweerd dat mijn critirium ook het criterium van andere moslims zijn. Ik heb duidelijk in een IK-vorm gesproken en niet in WIJ-vorm. Je haalt teveel dingen door elkaar.


Geplaatst door mark61

Huh? JIJ beweert dat 1 mln moslims zijn beledigd; ik vraag simpelweg naar bewijs voor die stelling.

Ik zei: 'ook al'. Iets mis met je leesbril? Ik heb nergens beweerd dat zij beledigd ZIJN.
Maar het moest een uitdagende vraag voorstellen, waar ik de vraagteken ben vergeten.

mark61
08-12-07, 16:05
Geplaatst door IbnRushd
Maroc.nl heeft huisregels en kent een ander beleid dan musea. Hier kun je niet alles publiceren, en hier moet je rekening houden met de islam.

Wat is er nou anders? Volgens jou kan het in het Gemeentemuseum toch ook niet?


Er bestaat hier geen 'illegaal' beledigen, dat is in tegenspraak met de huisregels. Mensen die zich hier registeren behoren het reglement te lezen en weten derhalve dat ze hier niet alles kunnen.

Je bedoelt, geen 'legaal' beledigen?

Ik wil voor de aardigheid het wel even bijhouden de komende tijd, en de beledigende homofobe berichten melden, als jij belooft dat je ze geen strafpunten geeft, want daar gaat het niet om en daar ben ik op tegen :)

mark61
08-12-07, 16:06
Geplaatst door IbnRushd
Haal eerst even diep adem, en adem het rustig uit. Ik heb nergens beweerd dat mijn critirium ook het criterium van andere moslims zijn. Ik heb duidelijk in een IK-vorm gesproken en niet in WIJ-vorm. Je haalt teveel dingen door elkaar.

Als je iets wil verbieden, verbied je dat voor de hele wereld.

Maar enfin, laten we maar ophouden. Dialogen hier zijn vermoeiend en bovendien tegen de regels :student:

IbnRushd
08-12-07, 16:14
Geplaatst door mark61

Kijk, nou begin je te schelden. Waarom? Is dat niet beledigend? Oh, legaal zeker. Maar ik begrijp eigenlijk niet waarover je het hebt. De prikkers die ik eerder noemde?

Yeps, ik noem je een losertje. Je weet vast de vertaling ervan, he? Je noemt me schijnheilig omdat ik Knuppeltje aangaf dat in zijn strafpuntenlijst belediging van de profeet stond. En aangezien ik met hem al eerder een discussie gevoerd heb waar hij erg beledigend overkwam, en op dezelfde topic bijna weer deed, heb ik hem daar op gewezen. Maar jij kwam als de kippen bij, zonder enig idee waar het allemaal over ging, en schreef dat Mohammed (vzmh) niet te beledigen was. Die opmerking ontging mij, en daarom nam ik de moeite niet om te reageren. Maar hier doe je opnieuw dunnetjes over, en noemt me weer schijnheilig. Maar ik vind dat geen belediging, je bent zo nu en dan inaccuraat bezig, als je hysterisch reageert.


Geplaatst door mark61

Waarom niet? Ik heb een tamelijk grote empathie en kan me tamelijk goed verplaatsen in de positie van Marokkaanse danwel moslimNederlanders.

Dat moet je niet aan mij vragen. Ga bij jezelf te rade.


Geplaatst door mark61

Mijn halve vriendenkring bestaat uit moslims.

Ja, huilen ze altijd bij jou uit? Of wil je daramee iets anders zeggen? Misschien moet je het een keer ervaren, maar dat is onmogelijk omdat je niet in die positie zit.


Geplaatst door mark61

Eh, jij begon er toch over? Ik ga graag mee in afdwalen van het onderwerp, vind ik helemaal niet erg.

Mark, het gaat nergens over. Je loopt hier, as usually, te kloten. Bij jou gaat het nergens over.


Geplaatst door mark61

Huh?

Wat huh? Ik heb niets Heiligs verklaard noch de drang gegeven. Dat maak jij er zoals gewoonlijk van.


Geplaatst door mark61


??? Waar lieg ik over? Vertel mij dan hoe werkgevers geen moslims willen vanwege hun geloof?

Ik voel er geen behoefte toe om daar een uitleg over te geven. Ik heb dat ervaren PUNT. Take it or leave it.

IbnRushd
08-12-07, 16:17
Geplaatst door mark61

Je bedoelt, geen 'legaal' beledigen?

Ik wil voor de aardigheid het wel even bijhouden de komende tijd, en de beledigende homofobe berichten melden, als jij belooft dat je ze geen strafpunten geeft, want daar gaat het niet om en daar ben ik op tegen :)

Oke, ik hou je daaraan, maar de email notificatie doet effe niet ivm de nieuwe maroc.nl die binnenkort gelanceerd wordt. Je kunt me pm'en.

Joesoef
08-12-07, 16:25
Geplaatst door mark61
Als we niet erg handige grietjes en gozertjes moeten gaan tellen ken ik er nog wel een paar :strik:


Jami en Sooreh :fpetaf:

IbnRushd
08-12-07, 16:25
Geplaatst door mark61
Wat is dan ranzig aan het beeld? Ik begrijp het beeld niet eens. Als ze achteraf niet verteld had 'wie op die maskers stonden' had je het niet eens geweten. Ga me niet vertellen dat je een portret van een onafbeeldbare Profeet blindelings als zodanig herkent. Het maakt je dus juist wel heel veel uit wat ze er achteraf mee bedoelen.

Het idee dat Mohammed (vzmh) en Ali (ra) die figuren moeten voorstellen is ranzig. Totaal geen respect en inleveringsvermogen in een tijd waar de moslims op alle fronten aangevallen worden. Dat doet de druppel de emmer overlopen.

mark61
08-12-07, 16:37
Geplaatst door Joesoef
Jami en Sooreh :fpetaf:

Zullen we ze uithuwelijken?

Tomas
08-12-07, 16:52
Geplaatst door IbnRushd
Het idee dat Mohammed (vzmh) en Ali (ra) die figuren moeten voorstellen is ranzig. Totaal geen respect en inleveringsvermogen in een tijd waar de moslims op alle fronten aangevallen worden. Dat doet de druppel de emmer overlopen.

Ik kan me dat goed vootrstellen. Net zoiets als voor kukulx clan leden dat hun grote voorbeeld op een masker door negers zou worden misbruikt. Nee, dat is niet leuk. Als je homo's minacht dan wil je dit niet meemaken nee. Ik kan me daar wel inleven. Mark61 niet. De homo.

mark61
08-12-07, 17:02
Geplaatst door Tomas
Ik kan me dat goed vootrstellen. Net zoiets als voor kukulx clan leden dat hun grote voorbeeld op een masker door negers zou worden misbruikt. Nee, dat is niet leuk. Als je homo's minacht dan wil je dit niet meemaken nee. Ik kan me daar wel inleven. Mark61 niet. De homo.

Ik meld je bij Beheer :ego:

Tomas
08-12-07, 17:05
Geplaatst door mark61
Ik meld je bij Beheer :ego:

nsb-er.

Wizdom
08-12-07, 17:13
Geplaatst door knuppeltje
Hoe harder de zaak opgeklopt wodt langs beide kanten- hoe groter die kloof wordt.
Die direkteur mag zelf beslissen wat hij ophangt- moet ie dan ook niet over liegen in eerste instantie.
Maar als iets niet meer kan omdat op voorhand mensen gaan roepen dat andere mensen dat als een belediging gaan opvatten, dan is het hek van de dam, en wordt het alleen maar onwerkbaar.
Die hardroepers over dat beledigen zijn gewoon te laf om naar de rechter te stappen, liever maken ze het werken van bepaalde kunstenaars onmogelijk door met van alles te roepen en moslims weer slachtoffers te maken, dat werkt tenminste. Van de rechter zullen ze alleen maar ongelijk krijgen.

Als de rechter zelf HOMO of PEDOFIEL is danwel bang is voor de MEDIA dan wel... Als hij zijn gezond verstand gebruikt dan weet hij ook dat moedwillig beledigen in een beschaafde samenleving gewoon niet kan...

Wizdom
08-12-07, 17:15
Geplaatst door IbnRushd
Het idee dat Mohammed (vzmh) en Ali (ra) die figuren moeten voorstellen is ranzig. Totaal geen respect en inleveringsvermogen in een tijd waar de moslims op alle fronten aangevallen worden. Dat doet de druppel de emmer overlopen.

Die gore dame van lichte zeden moet zich gewoon bij haar eigen leest houden...

knuppeltje
08-12-07, 17:24
Sodeju, ik kan niet eens een uurtje naar vrienden of de pleuris breekt hier uit. :stout:

mark61
08-12-07, 17:25
Geplaatst door IbnRushd
Yeps, ik noem je een losertje. Je weet vast de vertaling ervan, he? Je noemt me schijnheilig omdat ik Knuppeltje aangaf dat in zijn strafpuntenlijst belediging van de profeet stond.

Huh? Ik heb geen knuppeltje gezien, gelezen of gedacht. Duidelijk misverstand. Lamaar dan.


Maar jij kwam als de kippen bij, zonder enig idee waar het allemaal over ging, en schreef dat Mohammed (vzmh) niet te beledigen was. Die opmerking ontging mij, en daarom nam ik de moeite niet om te reageren. Maar hier doe je opnieuw dunnetjes over, en noemt me weer schijnheilig. Maar ik vind dat geen belediging, je bent zo nu en dan inaccuraat bezig, als je hysterisch reageert.

Ik kan het allemaal niet meer volgen, maar een Profeet is niet te beledigen, dat is correct. Tenzij hij nu nog leeft.


Dat moet je niet aan mij vragen. Ga bij jezelf te rade.

Dat doe ik vrijwel permanent. Zeker hier.


Ja, huilen ze altijd bij jou uit? Of wil je daramee iets anders zeggen? Misschien moet je het een keer ervaren, maar dat is onmogelijk omdat je niet in die positie zit.

Nee, hoewel ze zeker giftig commentaar hebben vinden ze dat overdreven gedoe net wat het is, overdreven gedoe.

Hm, je ontkent het bestaan van empathie. Das niet leuk.


Mark, het gaat nergens over. Je loopt hier, as usually, te kloten. Bij jou gaat het nergens over.

Ik ben bloedserieus, as almost always.


Ik voel er geen behoefte toe om daar een uitleg over te geven. Ik heb dat ervaren PUNT. Take it or leave it.

Tsja.

mark61
08-12-07, 17:28
Geplaatst door knuppeltje
Sodeju, ik kan niet eens een uurtje naar vrienden of de pleuris breekt hier uit. :stout:

Ach welnee, Ibn en ik hebben theekransje. Moet kunnen op de zaterdagmiddag.

knuppeltje
08-12-07, 17:54
Geplaatst door IbnRushd
Yeps, ik noem je een losertje. Je weet vast de vertaling ervan, he? Je noemt me schijnheilig omdat ik Knuppeltje aangaf dat in zijn strafpuntenlijst belediging van de profeet stond. En aangezien ik met hem al eerder een discussie gevoerd heb waar hij erg beledigend overkwam, en op dezelfde topic bijna weer deed, heb ik hem daar op gewezen. Maar jij kwam als de kippen bij, zonder enig idee waar het allemaal over ging, en schreef dat Mohammed (vzmh) niet te beledigen was. Die opmerking ontging mij, en daarom nam ik de moeite niet om te reageren. Maar hier doe je opnieuw dunnetjes over, en noemt me weer schijnheilig. Maar ik vind dat geen belediging, je bent zo nu en dan inaccuraat bezig, als je hysterisch reageert.




Dat moet je niet aan mij vragen. Ga bij jezelf te rade.



Ja, huilen ze altijd bij jou uit? Of wil je daramee iets anders zeggen? Misschien moet je het een keer ervaren, maar dat is onmogelijk omdat je niet in die positie zit.



Mark, het gaat nergens over. Je loopt hier, as usually, te kloten. Bij jou gaat het nergens over.



Wat huh? Ik heb niets Heiligs verklaard noch de drang gegeven. Dat maak jij er zoals gewoonlijk van.



Ik voel er geen behoefte toe om daar een uitleg over te geven. Ik heb dat ervaren PUNT. Take it or leave it.


Jou heb ik uitgelegd hoe ik aan dat strafpunt kwam.
Zal je nog iets leuks vertellen.
Toen ik een keer een stel zeer baldadige allonozems 'kut marokkaantjes' noemde- leverde me dat al dan niet terecht van Rinco zo een bos van die punten op, kun je zo nazien.
Toen dat een allo dat hier een tijdje geleden ook deed gebeurde er niets.
Ik heb er nooit over geklaagd- wel gelachen, doe ik noch.
In iedergeval nind ik jou net zo homofood als verschillende andere moslimprikkers hier.
Ook jij verdedigt een boek waarin homofobe tekst staat, zoal het van het hoogste gebouw afsmijten.
Ook jij veroordeelt niet het boek van al Moemni- waarin hij homoseksuelen minder vindt dan vieze varkens.
Ook jij laat prikkers gewoon hun gang gaan in het plaatsen van de meest ranzige
homofobe teksten.
Ook jij vind dat het veronderstellen dat iemand homoseksueel zou kunnen zijn ranzig, en dat kan alleen als je homoseksualiteit ranzig vind, en als je dat vindt- dan ben je homofoob en dus ranzig.
Ook jij behoort tot de grossiers van de angst die graag voor anderen praten- inplaats van ze zelf te laten spreken.
Ook jij met al de beledigdheid- bent te laf om naar de rechter te stappen.
Ook jij geeft met al je angstvertolking voeding aan hen die daarom verder willen gaan, met alle gevolgen van dien.
Ook jij bent schijnheilig.
Moslims hebben geen vijanden nodig- zij hebben hun eigen infantaliserende valse waarzeggers.

mark61
08-12-07, 18:41
Geplaatst door Wizdom
Die gore dame van lichte zeden moet zich gewoon bij haar eigen leest houden...

Karaktermoord helpt niet tegen argumenten. Vertel, waar haal jij je roddel vandaan? Schaam je je niet?

mark61
08-12-07, 18:44
Geplaatst door IbnRushd
ranzig.

Dit zegt alles. Ten eerste is Allah / de islam niet tegen homofilie omdat het ranzig zou zijn.

Ten tweede zegt dat dus meer over jou dan over de islam. Jij vindt het een belediging omdat je homofilie ranzig vindt. Mij zegt het niets. Helaas ben ik niet gelovig en kan ik dat inderdaad niet navoelen, maar met de persoon die ik ben zou het me werkelijk niet kunnen schelen of de stichter van mijn godsdienst homofiel was of niet, en zou het bijgevolg ook niet als belediging opvatten ook.

Think about it.

Wizdom
08-12-07, 18:50
Hoe vinden jullie mijn kunstwerk van die dame van lichte zeden...

Wizdom
08-12-07, 18:52
Geplaatst door mark61
Karaktermoord helpt niet tegen argumenten. Vertel, waar haal jij je roddel vandaan? Schaam je je niet?

Karaktermoord? Hahahaha.... Welk karakter...? De karakter die 2 vuile vieze HOMO's laat zien die obsceen bezig zijn...?

Wizdom
08-12-07, 18:53
Geplaatst door Wizdom
Karaktermoord? Hahahaha.... Welk karakter...? De karakter die 2 vuile vieze HOMO's laat zien die obsceen bezig zijn...?

In een opzicht heb je wel gelijk... Het is een leugenachtig karakter dat moet ik je wel nageven...

Charlus
08-12-07, 18:59
Geplaatst door Wizdom
<...>Karaktermoord? Hahahaha.... Welk karakter...? De karakter die 2 vuile vieze HOMO's laat zien die obsceen bezig zijn...?
Stormfront.org, maroc.nl... Het verschil is enkel academisch voor zover het de virtuele pennevruchten van een aantal prikkers betreft.

mark61
08-12-07, 19:05
Geplaatst door Wizdom
Hoe vinden jullie mijn kunstwerk van die dame van lichte zeden...

Wat roddel je nou? Belediging en smaad.

Hoogst onislamitisch, heb ik net van Ibn Rushd geleerd.

mark61
08-12-07, 19:07
Geplaatst door Wizdom
Karaktermoord? Hahahaha.... Welk karakter...? De karakter die 2 vuile vieze HOMO's laat zien die obsceen bezig zijn...?

De tweede melding aan Ibn Rushd.

Heb jij überhaupt de gewraakte foto bekeken? Typerend. Weer zo'n rage boy die bij God niet weet waarover hij loopt te schuimbekken. Op de ene gewraakte foto ziet men een bed, waarop een man rechtop tegen het hoofdeinde zit en een andere op de rand van het bed. Ze raken elkaar niet aan, en kijken elkaar niet aan, en zijn gekleed. Er gebeurt helemaal niets.

Ik begin bij jou een geaardheid a la Schaap te vermoeden. Jouw geile homofantasie loopt ver op de feiten vooruit...

knuppeltje
08-12-07, 19:09
Geplaatst door Wizdom
Karaktermoord? Hahahaha.... Welk karakter...? De karakter die 2 vuile vieze HOMO's laat zien die obsceen bezig zijn...?

De zelfkant van de maatschappij aan het woordt.

mark61
08-12-07, 19:10
Geplaatst door Wizdom
In een opzicht heb je wel gelijk... Het is een leugenachtig karakter dat moet ik je wel nageven...

Wie liegt waarover precies? Hera liegt dat in de islamitische wereld homofobie de regel is? Heb je daar een ontkrachting met bron voor? Bewijzen van haar stelling zijn er te over. Je bent er zelf een, rund :hihi:

Je begrijpt nog steeds niet dat lelijke dingen over iemand zeggen (die je niet eens kent) geen argument vormt tegen diens beweringen?

Je vindt jezelf op dit moment een fatsoenlijk moslim die respect verdient? Ik niet 2x.

Tomas
08-12-07, 19:12
Geplaatst door knuppeltje
De zelfkant van de maatschappij aan het woordt.

Ik meen me te herinneren dat die witz de woordvoerder is van één of andere moskee. De naam ben ik kwijt. Debielen kunnen me ook niet lang boeien. Magoed, dat van woordvoerderschap staat me nog bij, want daar kijk je toch wel even van op. Me dunkt. En woord met dt trouwens.

Wizdom
08-12-07, 19:14
Geplaatst door mark61
De tweede melding aan Ibn Rushd.

Heb jij überhaupt de gewraakte foto bekeken? Typerend. Weer zo'n rage boy die bij God niet weet waarover hij loopt te schuimbekken. Op de ene gewraakte foto ziet men een bed, waarop een man rechtop tegen het hoofdeinde zit en een andere op de rand van het bed. Ze raken elkaar niet aan, en kijken elkaar niet aan, en zijn gekleed. Er gebeurt helemaal niets.

Ik begin bij jou een geaardheid a la Schaap te vermoeden. Jouw geile homofantasie loopt ver op de feiten vooruit...

Ook hetero's die zo poseren vindt ik vuil en vies...

knuppeltje
08-12-07, 19:16
Geplaatst door Wizdom
Ook hetero's die zo poseren vindt ik vuil en vies...

Ik vind jouw erg vies.

Wizdom
08-12-07, 19:16
Geplaatst door mark61
Wat roddel je nou? Belediging en smaad.

Hoogst onislamitisch, heb ik net van Ibn Rushd geleerd.

Wat mij betreft is het de WAARHEID... Zij vertolkt de taak van de DUIVEL... Het bestrijden van de PROFEET is een rechtstreekse daad van de DUIVEL... Zij is daar een hulpje van... Dus ze staat er niet zo veel vanaf wat mij betreft....

mark61
08-12-07, 19:17
Geplaatst door Wizdom
Ook hetero's die zo poseren vindt ik vuil en vies...

Ach zo. Een terugtrekkende beweging. Wat is er precies vies aan?


Gek genoeg is de kreet 'belediging van geloof / profeet / volksdeel' nog niet eens gevallen :haha:

Man man man wat laat je je kennen. Laat Allah het maar niet zien.

Wizdom
08-12-07, 19:18
Geplaatst door knuppeltje
Ik vind jouw erg vies.

Wellicht omdat ik te schoon ben voor jou...

mark61
08-12-07, 19:20
Geplaatst door Tomas
Ik meen me te herinneren dat die witz de woordvoerder is van één of andere moskee. De naam ben ik kwijt. Debielen kunnen me ook niet lang boeien. Magoed, dat van woordvoerderschap staat me nog bij, want daar kijk je toch wel even van op. Me dunkt. En woord met dt trouwens.

Saillant. Wil de echte moskeewoordvoerder met naam en toenaam opstaan? Dat anonieme gedoe is ook zo.

Ik vind het heel boeiend. Ergens moet toch een keer kortsluiting optreden. Ja toch?

Woord met dt vind ik inderdaad van evengrote nieuwswaarde :hihi:

Wizdom
08-12-07, 19:20
Geplaatst door mark61
Ach zo. Een terugtrekkende beweging. Wat is er precies vies aan?


Gek genoeg is de kreet 'belediging van geloof / profeet / volksdeel' nog niet eens gevallen :haha:

Man man man wat laat je je kennen. Laat Allah het maar niet zien.

Allah (SWT) ziet alles. Ik heb de WAARHEID gesproken... Zo POSEREN is allebei een GRUWEL....

Koala64
08-12-07, 19:30
Geplaatst door IbnRushd
Je spreekt voor je beurt. Laat Koala het maar zien dat ie tegen de foto's is.

Het gaat allang niet meer om die foto's. Als die museumdirecteur niet zo in de kramp geschoten was (bedankt Wouter) had er geen haan naar gekraaid.

En ik blijf mezelf niet herhalen. Alles is terug te lezen.

mark61
08-12-07, 19:37
Geplaatst door Wizdom
Allah (SWT) ziet alles. Ik heb de WAARHEID gesproken... Zo POSEREN is allebei een GRUWEL....

Voor jou dus. Zoveel is wel duidelijk.

knuppeltje
08-12-07, 19:42
Geplaatst door Wizdom
Wat mij betreft is het de WAARHEID... Zij vertolkt de taak van de DUIVEL... Het bestrijden van de PROFEET is een rechtstreekse daad van de DUIVEL... Zij is daar een hulpje van... Dus ze staat er niet zo veel vanaf wat mij betreft....

Ze bestijd helemaal niet de profeet maar de homofobie van jou en anderen die ook zo zijn.
Ik weet tis een beetje moeilijk voor je- geeft niet, je wordt nog wel eens volwassen, denk.

knuppeltje
08-12-07, 19:43
Geplaatst door Wizdom
Wellicht omdat ik te schoon ben voor jou...

Mwa- zou je echt denken?

knuppeltje
08-12-07, 19:44
Geplaatst door mark61

Woord met dt vind ik inderdaad van evengrote nieuwswaarde :hihi:

Ik ben nog steeds boos. :mad:

Wizdom
08-12-07, 19:49
Begrijp ik het goed dat er hier een aantal pleitbezorgers zijn van de HOMO ZAAK....

Dit is maroc.nl.... Ik hoop maar dat jullie de site niet verwarren met gay.nl, knul.nl en dat soort sites...

Dit is geen site die homofilie propageert maar daar juist heel kritisch tegenover staat....

Koala64
08-12-07, 19:53
Geplaatst door Wizdom

Dit is geen site die homofilie propageert maar daar juist heel kritisch tegenover staat....

'Karaktermoord? Hahahaha.... Welk karakter...? De karakter die 2 vuile vieze HOMO's laat zien die obsceen bezig zijn...?'

Gaat toch wat verder dan 'kritisch' Wiz.

Wizdom
08-12-07, 19:55
Geplaatst door Koala64
'Karaktermoord? Hahahaha.... Welk karakter...? De karakter die 2 vuile vieze HOMO's laat zien die obsceen bezig zijn...?'

Gaat toch wat verder dan 'kritisch' Wiz.

Ze zijn vuil en vies bezig ja.... Dat jij daar anders over denkt is jou perceptie...

mark61
08-12-07, 19:57
Geplaatst door knuppeltje
Ik ben nog steeds boos. :mad:

Respect moet je verdienen :ego:

Je kan een beroep doen op belediging van het dyslectische volksdeel :denk:

knuppeltje
08-12-07, 19:59
Geplaatst door Wizdom


Dit is geen site die homofilie propageert maar daar juist heel kritisch tegenover staat....

Tis dat je het zegt- het zou echt niet zijn opgevallen.

mark61
08-12-07, 20:00
Geplaatst door Wizdom
Begrijp ik het goed dat er hier een aantal pleitbezorgers zijn van de HOMO ZAAK....

Nee, dat begrijp je niet goed. Er zijn geen pleitbezorgers en er is geen homozaak. Jah hier en daar een cafeetje misschien.


Dit is maroc.nl.... Ik hoop maar dat jullie de site niet verwarren met gay.nl, knul.nl en dat soort sites...

Als je voor je begon te gillen even het hele topic door zou lezen zou het met jouw intelligentie te doen moeten zijn te begrijpen waar het hier over gaat.

Daarnaast heb ik je al enige malen uitgelegd hoe dit komt. Ibn Rushd is tegen belediging in het openbaar van volksdelen. Ik informeerde beleefd of dat dan ook voor homofielen gold.


Dit is geen site die homofilie propageert maar daar juist heel kritisch tegenover staat....

Jij bent niet kritisch, je braakt gore taal uit als de eerste de beste stormfronter.

Koala64
08-12-07, 20:00
Geplaatst door Wizdom
Ze zijn vuil en vies bezig ja.... Dat jij daar anders over denkt is jou perceptie...
Ze zitten op een bed.

Vreselijk.

knuppeltje
08-12-07, 20:01
Geplaatst door mark61
Respect moet je verdienen :ego:

Je kan een beroep doen op belediging van het dyslectische volksdeel :denk:

Kan dat ook bij Ibn?

mark61
08-12-07, 20:01
Geplaatst door Wizdom
Ze zijn vuil en vies bezig ja.... Dat jij daar anders over denkt is jou perceptie...

Ik blijf je niet melden hoor, twee keer is wel genoeg per persoon.

mark61
08-12-07, 20:03
Geplaatst door knuppeltje
Kan dat ook bij Ibn?

Vast wel. Alleen maak je zo mijn axie zwart :vreemd:

knuppeltje
08-12-07, 20:04
Geplaatst door mark61
Vast wel. Alleen maak je zo mijn axie zwart :vreemd:

Nou vooruit dan, maar boos is boos. :blowen:

Koala64
08-12-07, 20:10
Geplaatst door janlom


*diepe zucht*

lihoed
08-12-07, 20:12
Geplaatst door janlom


Handen af van je kleine kinderen, [.......] staan daar heel bekend om.

lihoed
08-12-07, 20:12
Geplaatst door janlom


Handen af van je kleine kinderen, [.......] staan daar heel bekend om.

mark61
08-12-07, 20:13
Geplaatst door janlom


Pleurt ff op.

Man_Ray
08-12-07, 20:18
Ik word zo moe van dit topic. Ben dan ook maar tot pagina 1,5 geraakt.

Hier worden dingen gigantisch door elkaar gehaald en tegenover elkaar gezet waar dat nergens voor nodig is. Homofobie en anti-islam om de meest opvallende dingen te noemen.

Beide zijn verwerpelijk. Laat dat duidelijk zijn.

Zoals de grote Antwerpse filosoof Stef Kamil Carlens al zei: 'Mijn vrijheid om met m'n vuist te zwaaien stopt waar uw neus begint'. (in het plat Antwerps dan)

Dit soort discussies is echt zinloos. De moslims zitten wereldwijd en in het westen in het verdomhoekje (ondanks de aantallen etc) en binnen de islam zitten de homo's in het verdomhoekje.

Enkele persoonlijke bedenkingen:

Alle religies zijn homofoob. Er eentje uitlichten heeft dus geen zin. Je zou aan andere motieven dan homofobie bestrijden kunnen denken wanneer iemand dat wel doet. (Niet in geval van David en Koala bedoel ik).

Dat die kunstenares haar modellen niet deftig inlicht over wat ze met die foto's gaat doen is verwerpelijk, illegaal en een héél zware deontologische fout. De vrije meningsuiting wordt hier overruled door het portretrecht (en is dus de facto niet absoluut).

Vrije meningsuiting houdt ook in 'het recht om iets niet te zeggen'. Iemand 'pakken' op wat die niet zei (en daar vanalles gaan achter suggereren) vind ik een twijfelachtige prik- en discussiemanier.

En nog wat andere dingen waar ik nu geen zin in heb.

knuppeltje
08-12-07, 20:20
Geplaatst door mark61
Pleurt ff op.

Die lul heeft zeker niet in de gaten dat dit een serieus gesprek is. :duivels:

mark61
08-12-07, 20:22
Geplaatst door knuppeltje
Die lul heeft zeker niet in de gaten dat dit een serieus gesprek is. :duivels:

Ik vrees dat ie serieus is.

Joesoef
08-12-07, 20:25
Geplaatst door janlom



Zo spuitelf, durf je dit soort dingen niet onder je eigen nick te prikken? Stoer!

Man_Ray
08-12-07, 20:27
Geplaatst door Koala64
*diepe zucht*

Hier kan ik me bij aansluiten. :moe:

knuppeltje
08-12-07, 20:28
Geplaatst door Man_Ray
Ik word zo moe van dit topic. Ben dan ook maar tot pagina 3 geraakt.

Hier worden dingen gigantisch door elkaar gehaald en tegenover elkaar gezet waar dat nergens voor nodig is. Homofobie en anti-islam om de meest opvallende dingen te noemen.

Beide zijn verwerpelijk. Laat dat duidelijk zijn.

Zoals de grote Antwerpse filosoof Stef Kamil Carlens al zei: 'Mijn vrijheid om met m'n vuist te zwaaien stopt waar uw neus begint'. (in het plat Antwerps dan)

Dit soort discussies is echt zinloos. De moslims zitten wereldwijd en in het westen in het verdomhoekje (ondanks de aantallen etc) en binnen de islam zitten de homo's in het verdomhoekje.

Enkele persoonlijke bedenkingen:

Alle religies zijn homofoob. Er eentje uitlichten heeft dus geen zin. Je zou aan andere motieven dan homofobie bestrijden kunnen denken wanneer iemand dat wel doet. (Niet in geval van David en Koala bedoel ik).

Dat die kunstenares haar modellen niet deftig inlicht over wat ze met die foto's gaat doen is verwerpelijk, illegaal en een héél zware deontologische fout. De vrije meningsuiting wordt hier overruled door het portretrecht (en is dus de facto niet absoluut).

Vrije meningsuiting houdt ook in 'het recht om iets niet te zeggen'. Iemand 'pakken' op wat die niet zei (en daar vanalles gaan achter suggereren) vind ik een twijfelachtige prik- en discussiemanier.

En nog wat andere dingen waar ik nu geen zin in heb.

Wie zegt dat er in werkelijkheid die beide mannen niet zijn ingelicht?
Als je je leent voor zo'n sessie dan wil je toch echt wel weten wat er met die foto's gebeurt, zeker als zoiets zo gevoelig ligt.
Zeer onwaarschijnlijk dus dat ze van niets wisten, dat ze na alle comotie daarover zich liever veilig opstelden is heel begrijpelijk als je ziet wat er al eens is gebeurd.
Verder leuter je een aardig eind weg.

knuppeltje
08-12-07, 20:30
Geplaatst door mark61
Ik vrees dat ie serieus is.

Atijd wat met die gasten.

Man_Ray
08-12-07, 20:37
Geplaatst door knuppeltje

Verder leuter je een aardig eind weg.

Liever een end weg leuteren dan wat voorgekauwde simpelheden rondstrooien.

knuppeltje
08-12-07, 20:40
Geplaatst door Man_Ray
Liever een end weg leuteren dan wat voorgekauwde simpelheden rondstrooien.

Gaat heel vaak samen.

Man_Ray
08-12-07, 20:45
Geplaatst door knuppeltje
Gaat heel vaak samen.

Excuseer. Ik vergat even dat jij altijd van die hoogstaande, ter zake doende opmerkingen plaatste.


Geplaatst door knuppeltje
Ik vind jouw erg vies.

mark61
08-12-07, 20:49
Geplaatst door Man_Ray
Ik word zo moe van dit topic. Ben dan ook maar tot pagina 1,5 geraakt.

Hier worden dingen gigantisch door elkaar gehaald en tegenover elkaar gezet waar dat nergens voor nodig is. Homofobie en anti-islam om de meest opvallende dingen te noemen.

Beide zijn verwerpelijk. Laat dat duidelijk zijn.

Na ja, hier ging het oorspronkelijk om de concrete vraag of een zekere tentoonstelling verboden moet worden. Wat vind jij?

Aangezien volgens Ibn 'belediging van een profeet c.q. volksdeel' de issue was wierp ik tegen dat belediging van het homofiele volksdeel hier althans veel minder bezwaarlijk lijkt. Waarop we een diel hebben gesloten. Geloof ik :hihi:


Alle religies zijn homofoob.

Is dat zo? Of bedoel je die 3 van de 10.000 existerende godsdiensten? Ik heb nog nooit een sjamanist een exposé horen geven over de verderfelijkheid der heren- danwel damesliefde.

Enfin, ik ga! Vrolijke avond eenieder!

Joesoef
08-12-07, 20:58
Benieuw wie die museumdirecteur ingefluisterd heeft wat hij moest zeggen.

mulan
08-12-07, 20:59
Geplaatst door Man_Ray
Ik word zo moe van dit topic. Ben dan ook maar tot pagina 1,5 geraakt.

Hier worden dingen gigantisch door elkaar gehaald en tegenover elkaar gezet waar dat nergens voor nodig is. Homofobie en anti-islam om de meest opvallende dingen te noemen.

Beide zijn verwerpelijk. Laat dat duidelijk zijn.

Zoals de grote Antwerpse filosoof Stef Kamil Carlens al zei: 'Mijn vrijheid om met m'n vuist te zwaaien stopt waar uw neus begint'. (in het plat Antwerps dan)

Dit soort discussies is echt zinloos. De moslims zitten wereldwijd en in het westen in het verdomhoekje (ondanks de aantallen etc) en binnen de islam zitten de homo's in het verdomhoekje.

Enkele persoonlijke bedenkingen:

Alle religies zijn homofoob. Er eentje uitlichten heeft dus geen zin. Je zou aan andere motieven dan homofobie bestrijden kunnen denken wanneer iemand dat wel doet. (Niet in geval van David en Koala bedoel ik).

Dat die kunstenares haar modellen niet deftig inlicht over wat ze met die foto's gaat doen is verwerpelijk, illegaal en een héél zware deontologische fout. De vrije meningsuiting wordt hier overruled door het portretrecht (en is dus de facto niet absoluut).

Vrije meningsuiting houdt ook in 'het recht om iets niet te zeggen'. Iemand 'pakken' op wat die niet zei (en daar vanalles gaan achter suggereren) vind ik een twijfelachtige prik- en discussiemanier.

En nog wat andere dingen waar ik nu geen zin in heb.

Word.

mulan
08-12-07, 21:00
Geplaatst door Joesoef
Benieuw wie die museumdirecteur ingefluisterd heeft wat hij moest zeggen.

You tell me. Heeft iemand hem wat ingefluisterd?

Man_Ray
08-12-07, 21:00
Geplaatst door mark61
Na ja, hier ging het oorspronkelijk om de concrete vraag of een zekere tentoonstelling verboden moet worden. Wat vind jij?


Die tentoonstelling moet wat mij betreft niet verboden worden. Vrije meningsuiting (die niet absoluut is zoals ik eerder al aanhaalde) enzo. En dat moslims zich dan beledigd voelen is hun goed recht.

Ik stel me wel vragen bij de beweegredenen en werkwijze van die fotografe en van de organisatoren.

Wizdom
08-12-07, 21:02
Geplaatst door Joesoef
Benieuw wie die museumdirecteur ingefluisterd heeft wat hij moest zeggen.

Je kan zeggen wat je wilt van die museumdirecteur.... Maar zijn redenering klopt als een bus.... Die laat zich tenminste niet door oneliners om de tuin leiden...

Ik heb veel respect voor die man.... Ze hielden hem de vuur op zijn schenen... Maar hij bleef consequent bij zijn verhaal....

Waar zijn jullie toch mee bezig hield hij ze voor... En dat is eigenlijk ook de beste opmerking die er is... Waar zijn jullie in hemelsnaam mee bezig....

Die Selima Belhaj van D66 viel me zwaar tegen... Als of je onder het valse voorwendsel van kunst propaganda kunt en mag uitoefenen om een podium te etaleren van vijandige denkbeelden....

Schandalig waar men de kunst voor misbruikt...

knuppeltje
08-12-07, 21:20
Geplaatst door Wizdom
Je kan zeggen wat je wilt van die museumdirecteur.... Maar zijn redenering klopt als een bus.... Die laat zich tenminste niet door oneliners om de tuin leiden...

Ik heb veel respect voor die man.... Ze hielden hem de vuur op zijn schenen... Maar hij bleef consequent bij zijn verhaal....

Waar zijn jullie toch mee bezig hield hij ze voor... En dat is eigenlijk ook de beste opmerking die er is... Waar zijn jullie in hemelsnaam mee bezig....

Die Selima Belhaj van D66 viel me zwaar tegen... Als of je onder het valse voorwendsel van kunst propaganda kunt en mag uitoefenen om een podium te etaleren van vijandige denkbeelden....

Schandalig waar men de kunst voor misbruikt...

Schandalig waar men godsdienst allemaal voor misbruikt, zoals inperken van vrije meningsuiting bijvoorbeeld.
Daar zouden jullie je druk om moeten maken, al die geloofgenoten van jullie die in die diktaturen leven, geleid door aanhangers van het zelfde geloof.

Wizdom
08-12-07, 21:36
Geplaatst door knuppeltje
Schandalig waar men godsdienst allemaal voor misbruikt, zoals inperken van vrije meningsuiting bijvoorbeeld.
Daar zouden jullie je druk om moeten maken, al die geloofgenoten van jullie die in die diktaturen leven, geleid door aanhangers van het zelfde geloof.

Godsdienst perkt helemaal geen vrijheid van meningsuiting in... Maar ook vrijheid van meningsuiting is niet HEILIG... Zo zien we dat iedere keer weer terugkomen wanneer het gaat om ventileren van een zogenaamde mening over anderen om ze moedwillig te beledigen onder het mom van vrijheid van meningsuiting...

Godsdienst stelt grenzen van het betamelijke vast... Wanneer deze grenzen correct zijn is de rest ook correct... Dat men hier in de Middeleeuwen daar slechte ervaringen mee heeft hoeft niet te betekenen dat dat overal geld...

Bij onze geloofsgenoten in Islamitische landen is er juist een gebrek aan Islamitisch recht...

In de tijd van de Profeet Mohamed (VZMH) kon je juist ongebreideld kritische vragen stellen.... Zowel vrouwen als mannen konden kritische vragen stellen... Dat kun je vandaag de dag niet en daarmee is er een wereld van verschil hoe het in een werkelijk Islamitische staat er aan toe gaat en hoe het heden ten dage er aan toe gaat...

Om als voorbeeld maar eens aan te geven hoe scherp kritisch men was....

Toen de Kalief Omar (VZMH), DE REUS zoals zijn bijnaam genoemd werd een keer een preek aan het uitspreken was naar de gelovigen werd hij door een burger uit het midden gevraagd hoe hij aan zijn nieuwe kleed was gekomen omdat de meneer niet wist hoe hij hieraan was gekomen....

Moet uw zich voorstellen.... Dat een burger uit het midden de President van Nederland terwijl deze bezig is met zijn speech wordt geinterrumpeerd om te vragen hoe hij is gekomen aan die 2e huis.....

Omar gaf netjes antwoord op de vraag (hij had deze voor deze bijzondere gelegenheid geleend van een vriend) en ging verder met de preek....

D.w.z. dat in de tijd van de ECHTE ISLAM de verantwoordelijke mensen in eenvoud ongeacht hun gezag met hun medeburgers omgingen zonder enig POEHA.... Met alle vrijheid en redelijkheid die daar bij hoort...

Dat is niet te vergelijken met de dictaturen van nu waaraan de westerse bezetting medeschuldig is....

lihoed
08-12-07, 21:38
Geplaatst door Qaiys
Homostel: Kunstenares Hera misleidde ons

Henny de Lange

De Iraanse kunstenares Sooreh Hera heeft homo’s die ze fotografeerde voor haar omstreden project over islam en homoseksualiteit, misleid.

Deze beschuldiging uit een homopaar dat deze week foto’s van zichzelf in diverse media voorbij zag komen. Ook heeft Hera hun foto’s zonder toestemming in een film gemonteerd, die YouTube inmiddels van de site heeft gehaald.

De kunstenares had het Nederlandse stel vorig jaar op een homofeest aangesproken en gevraagd of ze hen mocht fotograferen voor haar eindexamenproject. „Ze presenteerde het volmaakt onschuldig, het woord islam of geloof is niet gevallen”, zeggen de mannen die anoniem willen blijven. Ze voelen zich onveilig omdat ze herkenbaar in beeld zijn gebracht en geen maskers dragen, zoals de twee Iraanse homo’s die Hera ook fotografeerde.

Het stel heeft de kunstenares gevraagd alle foto’s te verwijderen, maar ze weigerde dat tot nu toe. Ze zegt dat dat geen zin heeft omdat de beelden overal zijn verspreid. Ze begrijpt niet waar de mannen zich druk om maken. Ze moeten juist ’trots’ zijn op de foto’s en hun geaardheid. „Maar daar gaat het helemaal niet om, ze heeft ons misbruikt om een statement te kunnen maken.”

Het Haags Gemeentemuseum dat het werk van Hera selecteerde voor een tentoonstelling, heeft de foto’s afgewezen, omdat op de maskers de gezichten van de profeet Mohammed en diens schoonzoon Ali zijn afgebeeld. Volgens het museum is dat beledigend voor bepaalde groepen. Museumgouda heeft aangeboden deze foto’s te exposeren, maar wanneer staat nog niet vast.

Als Wilders geen fokcin anti ISLAMIST was had ik zeker op em gestemd aangezien hij de deuren wil sluiten voor die kut asielzoekers, het moeten net zij zijn die hier komen trappen tegen de ISLAM.

1.Hirshi Magan
2.Afshin Elian
3.Ehsan Jami
4.Sooreh Hera en nog vele anderen.

Fokcin asielstront.

III
08-12-07, 21:49
Geplaatst door knuppeltje
Schandalig

Conclusie had je al.


Geplaatst door knuppeltje
waar men godsdienst allemaal voor misbruikt,

?


Geplaatst door knuppeltje
zoals inperken van vrije meningsuiting


Oh ja!


Geplaatst door knuppeltje
bijvoorbeeld.


Ja, kom eens met voorbeeld.



Geplaatst door knuppeltje
Daar zouden jullie je druk om moeten maken, al die geloofgenoten van jullie die in die diktaturen leven, geleid door aanhangers van het zelfde geloof.

"Jullie"?

Wow, jij doet het erom, hè?

Qaiys
08-12-07, 22:07
do 06 dec 2007, 12:06

'Kabouter Buttplug' toch op straat

ROTTERDAM - Het lijkt er op dat de Rotterdammmers toch het omstreden beeld Santa Claus van de Amerikaanse kunstenaar Paul McCarthy in de openbare ruimte kunnen zien.

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/images/kabbutt.jpg

De VVD, eerder fel tegenstander, verzet zich niet langer tegen de plaatsing van in de volksmond genoemde 'kabouter Buttplug' in de stad. „Hiermee is een raadsmeerderheid ontstaan”, zo liet Rotterdams VVD-raadslid Kees de Gruiter donderdag weten.

De zes meter hoge bronzen kabouter houdt een soort kerstboom in zijn hand die nog het meest lijkt op een buttplug, een anaal genotsmiddel. Het beeld staat sinds september 2005 op de binnenplaats van museum Boijmans van Beuningen omdat een meerderheid in de gemeenteraad destijds het beeld niet in het straatbeeld wilde hebben uit angst dat het winkelend publiek er aanstoot aan zou nemen.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2715073/_Kabouter_Buttplug_toch_op_straat__.html

Qaiys
08-12-07, 22:10
Christenen tegen penisboom

Gepubliceerd: vrijdag 30 november 2007 16:50
Update: vrijdag 30 november 2007 18:13

SGP en ChristenUnie in Apeldoorn zijn tegen een nieuw kunstwerk van een boom met daarin penissen en borsten.

"Wij vragen ons af waar de grenzen liggen in Apeldoorn", zei SGP-fractievoorzitter Henk van den Berge. Ook de wijkraad ziet het ‘boomsieraad’ van kunstenares Maria Rossen niet zitten.

De christelijke partijen hebben het college van burgemeester en wethouders om opheldering gevraagd. Onbekend is wanneer het werk wordt geplaatst. Een boom in het Sprengenpark zou al uitgezocht zijn.

Eerder wist de Apeldoornse bevolking met succes een kunstwerk van grafzerken in een verkeersberm tegen te houden.


http://www.depers.nl/opmerkelijk/132179/Christenen-tegen-penisboom.html

David
08-12-07, 22:21
Geplaatst door Wizdom
Karaktermoord? Hahahaha.... Welk karakter...? De karakter die 2 vuile vieze HOMO's laat zien die obsceen bezig zijn...?


Beheer!

Ik constateer beledigende homofobie.

David
08-12-07, 22:23
Geplaatst door Wizdom
Allah (SWT) ziet alles. Ik heb de WAARHEID gesproken... Zo POSEREN is allebei een GRUWEL....

Beheer!

Ik constateer beledigende homofobie!

knuppeltje
08-12-07, 22:23
Geplaatst door Wizdom
Godsdienst perkt helemaal geen vrijheid van meningsuiting in... Maar ook vrijheid van meningsuiting is niet HEILIG... Zo zien we dat iedere keer weer terugkomen wanneer het gaat om ventileren van een zogenaamde mening over anderen om ze moedwillig te beledigen onder het mom van vrijheid van meningsuiting...

Godsdienst stelt grenzen van het betamelijke vast... Wanneer deze grenzen correct zijn is de rest ook correct... Dat men hier in de Middeleeuwen daar slechte ervaringen mee heeft hoeft niet te betekenen dat dat overal geld...

Bij onze geloofsgenoten in Islamitische landen is er juist een gebrek aan Islamitisch recht...

In de tijd van de Profeet Mohamed (VZMH) kon je juist ongebreideld kritische vragen stellen.... Zowel vrouwen als mannen konden kritische vragen stellen... Dat kun je vandaag de dag niet en daarmee is er een wereld van verschil hoe het in een werkelijk Islamitische staat er aan toe gaat en hoe het heden ten dage er aan toe gaat...

Om als voorbeeld maar eens aan te geven hoe scherp kritisch men was....

Toen de Kalief Omar (VZMH), DE REUS zoals zijn bijnaam genoemd werd een keer een preek aan het uitspreken was naar de gelovigen werd hij door een burger uit het midden gevraagd hoe hij aan zijn nieuwe kleed was gekomen omdat de meneer niet wist hoe hij hieraan was gekomen....

Moet uw zich voorstellen.... Dat een burger uit het midden de President van Nederland terwijl deze bezig is met zijn speech wordt geinterrumpeerd om te vragen hoe hij is gekomen aan die 2e huis.....

Omar gaf netjes antwoord op de vraag (hij had deze voor deze bijzondere gelegenheid geleend van een vriend) en ging verder met de preek....

D.w.z. dat in de tijd van de ECHTE ISLAM de verantwoordelijke mensen in eenvoud ongeacht hun gezag met hun medeburgers omgingen zonder enig POEHA.... Met alle vrijheid en redelijkheid die daar bij hoort...

Dat is niet te vergelijken met de dictaturen van nu waaraan de westerse bezetting medeschuldig is....

Mwa- is het dan niet de godsdienst- dan toch wel door een hele boel van die aanhangers die vrijheidsbeperkingen zorgen.
Met je hele verhaal alles best- maar we leven wel nu- en niet toen.
Trouwens al dat geromantiseer over toen is toch niet te geloven, lees is geschiedenis over die tijd.

David
08-12-07, 22:24
Geplaatst door Wizdom
Begrijp ik het goed dat er hier een aantal pleitbezorgers zijn van de HOMO ZAAK....

Dit is maroc.nl.... Ik hoop maar dat jullie de site niet verwarren met gay.nl, knul.nl en dat soort sites...

Dit is geen site die homofilie propageert maar daar juist heel kritisch tegenover staat....


Beheer!

Ik constateer beledigende homofobie!

knuppeltje
08-12-07, 22:26
Geplaatst door Qaiys
do 06 dec 2007, 12:06

'Kabouter Buttplug' toch op straat

ROTTERDAM - Het lijkt er op dat de Rotterdammmers toch het omstreden beeld Santa Claus van de Amerikaanse kunstenaar Paul McCarthy in de openbare ruimte kunnen zien.

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/images/kabbutt.jpg

De VVD, eerder fel tegenstander, verzet zich niet langer tegen de plaatsing van in de volksmond genoemde 'kabouter Buttplug' in de stad. „Hiermee is een raadsmeerderheid ontstaan”, zo liet Rotterdams VVD-raadslid Kees de Gruiter donderdag weten.

De zes meter hoge bronzen kabouter houdt een soort kerstboom in zijn hand die nog het meest lijkt op een buttplug, een anaal genotsmiddel. Het beeld staat sinds september 2005 op de binnenplaats van museum Boijmans van Beuningen omdat een meerderheid in de gemeenteraad destijds het beeld niet in het straatbeeld wilde hebben uit angst dat het winkelend publiek er aanstoot aan zou nemen.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2715073/_Kabouter_Buttplug_toch_op_straat__.html

Net als in een museum dus.

knuppeltje
08-12-07, 22:28
Geplaatst door Qaiys
Christenen tegen penisboom

Gepubliceerd: vrijdag 30 november 2007 16:50
Update: vrijdag 30 november 2007 18:13

SGP en ChristenUnie in Apeldoorn zijn tegen een nieuw kunstwerk van een boom met daarin penissen en borsten.

"Wij vragen ons af waar de grenzen liggen in Apeldoorn", zei SGP-fractievoorzitter Henk van den Berge. Ook de wijkraad ziet het ‘boomsieraad’ van kunstenares Maria Rossen niet zitten.

De christelijke partijen hebben het college van burgemeester en wethouders om opheldering gevraagd. Onbekend is wanneer het werk wordt geplaatst. Een boom in het Sprengenpark zou al uitgezocht zijn.

Eerder wist de Apeldoornse bevolking met succes een kunstwerk van grafzerken in een verkeersberm tegen te houden.


http://www.depers.nl/opmerkelijk/132179/Christenen-tegen-penisboom.html

Er is hier al door vele auto's gezegd dat die SGP en aanverwanten net zo zot zijn.

Wizdom
08-12-07, 22:41
Geplaatst door knuppeltje
Mwa- is het dan niet de godsdienst- dan toch wel door een hele boel van die aanhangers die vrijheidsbeperkingen zorgen.
Met je hele verhaal alles best- maar we leven wel nu- en niet toen.
Trouwens al dat geromantiseer over toen is toch niet te geloven, lees is geschiedenis over die tijd.

Geromantiseer.... De Islam heeft de Islamitische UMMA behoedt voor rampen zoals het Westen die heeft ondergaan... En de Islam zal nog een grotere rol gaan spelen in de toekomst...

Wanneer de Islam ophoudt is het speelkwartier afgelopen.... En mag iedereen stante depe naar huis voor een goed gesprek....

Alle aardbewoners leven op deze aardbol omwille van de genade van Allah (SWT) omdat een aantal van deze aardbewoners nog altijd zegt "Allah (SWT) vergeef ons onze Zonden"....

Zonder deze zielen was het al heel gauw over en uit...

knuppeltje
08-12-07, 22:50
Geplaatst door Wizdom
Geromantiseer.... De Islam heeft de Islamitische UMMA behoedt voor rampen zoals het Westen die heeft ondergaan... En de Islam zal nog een grotere rol gaan spelen in de toekomst...

Wanneer de Islam ophoudt is het speelkwartier afgelopen.... En mag iedereen stante depe naar huis voor een goed gesprek....

Alle aardbewoners leven op deze aardbol omwille van de genade van Allah (SWT) omdat een aantal van deze aardbewoners nog altijd zegt "Allah (SWT) vergeef ons onze Zonden"....

Zonder deze zielen was het al heel gauw over en uit...

Droom verder.
Maar misschieen zou je toch wat aan je geschiedenis kunnen doen.

Wizdom
08-12-07, 22:58
Geplaatst door knuppeltje
Droom verder.
Maar misschieen zou je toch wat aan je geschiedenis kunnen doen.

Je zult nog zien wie er droomt en wie wakker is.... Als jij wakker wordt ben ik bang dat het te laat is... Maar je weet nooit... Allah (SWT) is Barmhartig...

knuppeltje
08-12-07, 23:06
Geplaatst door Wizdom
Je zult nog zien wie er droomt en wie wakker is.... Als jij wakker wordt ben ik bang dat het te laat is... Maar je weet nooit... Allah (SWT) is Barmhartig...

Nou dat zullen we dan maar hopen.
Als jij dan ondertussen iets aan je geschiedenis gaat doen, komt het allemaal weer goed.

Tomas
08-12-07, 23:07
Geplaatst door Wizdom
Geromantiseer.... De Islam heeft de Islamitische UMMA behoedt voor rampen zoals het Westen die heeft ondergaan... En de Islam zal nog een grotere rol gaan spelen in de toekomst...

Wanneer de Islam ophoudt is het speelkwartier afgelopen.... En mag iedereen stante depe naar huis voor een goed gesprek....

Alle aardbewoners leven op deze aardbol omwille van de genade van Allah (SWT) omdat een aantal van deze aardbewoners nog altijd zegt "Allah (SWT) vergeef ons onze Zonden"....

Zonder deze zielen was het al heel gauw over en uit...

't zijn de zevende dag adventisten die het einde nog weten te rekken. Niet moslims. Dat is een vergissing.

Red Sonja
09-12-07, 00:37
Weet je wat het is: die religies zijn ervoor om onder anderen ons van onze ware natuur af te houden.
Homosexualiteit (like atracks like) is een neiging die veel dichter bij ons eigenlijke natuur ligt dan heterosexualiteit.
Daarom zie je bijvoorbeeld ook veel hetero stellen in hun vrije tijd graag met hun gelijkgeslachtelijke vrienden doorbrengen en met hun eigen partner weinig uit te wisselen hebben.

Geen persoon die jou zo goed kan begrijpen als die van hetzelfde geslacht.

Heterosexualiteit is feitelijk iets heel opgelegds/kunstmatigs. Waarschijnlijk een soort genetische code die daarvoor zorgt, voor de voortplanting enzo, en de religies en andere doctrines stampen het er ook nog eens extra in.

Ach, je kunt kiezen: blijven hangen in een religieuze loop of jezelf bevrijden door zelf te gaan nadenken.

Man_Ray
09-12-07, 00:57
Geplaatst door Wizdom
Geromantiseer.... De Islam heeft de Islamitische UMMA behoedt voor rampen zoals het Westen die heeft ondergaan... En de Islam zal nog een grotere rol gaan spelen in de toekomst...

Wanneer de Islam ophoudt is het speelkwartier afgelopen.... En mag iedereen stante depe naar huis voor een goed gesprek....

Alle aardbewoners leven op deze aardbol omwille van de genade van Allah (SWT) omdat een aantal van deze aardbewoners nog altijd zegt "Allah (SWT) vergeef ons onze Zonden"....

Zonder deze zielen was het al heel gauw over en uit...

Ik denk niet dat er een God / Allah bestaat, met wat goede wil kan je me agnost noemen, en heb geen hekel aan mensen die wél geloven. Integendeel. Sommigen putten uit dat geloof de kracht om heel mooie dingen te doen.

En zolang ze elkaar de kop niet inslaan moeten mensen vooral doen wat ze willen.

Wat is mijn lot denk je?

III
09-12-07, 01:18
Geplaatst door knuppeltje
Er is hier al door vele auto's gezegd dat die SGP en aanverwanten net zo zot zijn.
En gelukkig spreken die wél de waarheid.
Gelukkig zijn we toch met die superieure blanken in dit land...
:moe:

lihoed
09-12-07, 01:31
Geplaatst door Man_Ray
Ik denk niet dat er een God / Allah bestaat, met wat goede wil kan je me agnost noemen, en heb geen hekel aan mensen die wél geloven. Integendeel. Sommigen putten uit dat geloof de kracht om heel mooie dingen te doen.

En zolang ze elkaar de kop niet inslaan moeten mensen vooral doen wat ze willen.

Wat is mijn lot denk je?

Ik moet je eerlijk zeggen dat je er zwaar naast zit mijn eerbiedige Belg. :maf2:

mark61
09-12-07, 01:39
Geplaatst door Man_Ray
Die tentoonstelling moet wat mij betreft niet verboden worden. Vrije meningsuiting (die niet absoluut is zoals ik eerder al aanhaalde) enzo. En dat moslims zich dan beledigd voelen is hun goed recht.

Ik stel me wel vragen bij de beweegredenen en werkwijze van die fotografe en van de organisatoren.

Ik snap die vrouw ook niet helemaal. De organisatoren organiseerden als ik het goed heb een overzichtstentoonstelling van kunstacademiestudenten. Waaronder de next ondergedoken 'burn the witch'-witch.

mark61
09-12-07, 01:41
Geplaatst door lihoed
Als Wilders geen fokcin anti ISLAMIST was had ik zeker op em gestemd aangezien hij de deuren wil sluiten voor die kut asielzoekers,

Fokcin asielstront.

Ik meende al een zekere overeenkomst tussen jullie vast te stellen. Nog een Abdelgeert.

lihoed
09-12-07, 01:45
Geplaatst door mark61
Ik meende al een zekere overeenkomst tussen jullie vast te stellen. Nog een Abdelgeert.

Waar is de rest van mijn tekst?

III
09-12-07, 01:58
Geplaatst door Man_Ray
Ik denk niet dat er een God / Allah bestaat, met wat goede wil kan je me agnost noemen, en heb geen hekel aan mensen die wél geloven. Integendeel. Sommigen putten uit dat geloof de kracht om heel mooie dingen te doen.

En zolang ze elkaar de kop niet inslaan moeten mensen vooral doen wat ze willen.

Wat is mijn lot denk je?

De universele waarheden die in de zg heilige boeken staan inspireren de mensen die er waarde aan hechten zeer zeker.
Alleen kun je die waarheden niet UIT een boek halen. Die moet je je eigen maken door ervaring. In boeken kun je wel mooi de jou bekende wijsheden nalezen en er hernieuwd door geïnspireerd raken...
Dus het boek is niet het geloof, maar de state of mind van de lezer.

Ik geloof niet dat er maar één boek geschreven is waarin de Geest niet aanwezig is.
Onze heilige boeken zijn naar aller waarschijnlijkheid geschreven door mensen met verborgen kennis. Mensen die daarmee macht hebben over de lezer.
Maar voor de goede verstaander is maar een half woord nodig...

Spiritualiteit is gerelateerd aan de geest, niet aan het materiaal.
De geest bepaalt niet wat waar is en wat niet, maar voelt wat het is en wat het niet is.
Dus is het doorgaans mogelijk om spiritualiteit te genereren zonder ook maar één boek te hebben gelezen.

Uiteindelijk is er geen godheid buiten het Ik.
Geen externe goden voor mij.
Maar ook geen interne anti-goden in mij...
Dus ík ben de baas over mijn leven, ik ben God voor mij.
En jij (die vanuit jou gezien ook Ik is) bent de baas over jouw leven.
Wederzijds respect maakt die waarheid reëel.

lihoed
09-12-07, 02:05
Allah bestaat en degenen die HEM niet aanbidden gaan op de dag des oordeels zwaar boeten.

Islam lives!

mark61
09-12-07, 02:06
Geplaatst door lihoed
Waar is de rest van mijn tekst?

Hoezo moet ik een rijtje Iraanse namen kwoten? Er zijn in NL tienduizenden, zo niet honderdduizenden asielzoekers, onder wie ca. 10.000 Iraniërs. Van jou kunnen ze allemaal doodvallen. Vind je het niet een beetje brutaal coming from (naar ik aanneem) een 2e generatie immigrant die niet voor zijn leven moest vluchten?

mark61
09-12-07, 02:07
Geplaatst door lihoed
Allah bestaat en degenen die HEM niet aanbidden gaan op de dag des oordeels zwaar boeten.

Ik denk dat het met jou met die avatar ook niet helemaal lekker zal gaan tegen die tijd. :hihi:

Aan de ene kant moslimprikkers die te hoop lopen tegen vermeende obsceniteiten ergens onzichtbaar in een museum, aan de andere kant een obscene moslim die hier elke dag rondparadeert. :confused:

Wie dit gekkenhuis nog begrijpt mag het zeggen

lihoed
09-12-07, 02:09
Geplaatst door mark61
Vind je het niet een beetje brutaal coming from (naar ik aanneem) een 2e generatie immigrant die niet voor zijn leven moest vluchten?

Wat bedoel je?

mark61
09-12-07, 02:10
Geplaatst door lihoed
Wat bedoel je?

Gekke henkie spelen. Ciao! :zwaai:

lihoed
09-12-07, 02:12
Geplaatst door mark61
Ik denk dat het met jou met die avatar ook niet helemaal lekker zal gaan tegen die tijd. :hihi:

Aan de ene kant moslimprikkers die te hoop lopen tegen vermeende obsceniteiten ergens onzichtbaar in een museum, aan de andere kant een obscene moslim die hier elke dag rondparadeert. :confused:

Wie dit gekkenhuis nog begrijpt mag het zeggen

Alles is nog beter dan fag zijn zoals jij. :hihi: :haha:

David
09-12-07, 07:35
Geplaatst door The_Reporter
Iconophile (http://en.wikipedia.org/wiki/Iconodule)

:moe:

Joesoef
09-12-07, 08:01
Geplaatst door lihoed
Allah bestaat en degenen die HEM niet aanbidden gaan op de dag des oordeels zwaar boeten.

Islam lives!


Aanbidden, heb je wel eens gekeken naar je eigen avatar?

Wizdom
09-12-07, 10:58
Geplaatst door Man_Ray
Ik denk niet dat er een God / Allah bestaat, met wat goede wil kan je me agnost noemen, en heb geen hekel aan mensen die wél geloven. Integendeel. Sommigen putten uit dat geloof de kracht om heel mooie dingen te doen.

En zolang ze elkaar de kop niet inslaan moeten mensen vooral doen wat ze willen.

Wat is mijn lot denk je?

Wat ik denk wat jou lot is, is niet relevant... Afgezien daarvan is het niet correct om over het lot van mensen te speculeren... Allah (SWT) heeft in zijn Heilige KORAN de voorschriften en regels kristal helder uitgelegd... De Profeet (VZMH) heeft het kristal helder in praktijk gebracht... De regels zijn geschreven... De inkt is opgedroogd... Wie wil volgt ZIJN leiding.... Wie anders wil volgt automatisch dat van de Satan...

Satan is een soort roofdier die aast op mensen die twijfelen of wijfelen... Hij belooft ze van alles en nog wat of brengt ze in de verleiding...


Hij maakt ze wijs dat ze een eigen God zijn of dat ze agnost zijn of dat ze onafhankelijk zijn of dat ze falen of dat ze geslaagd zijn of dat ze superieur zijn of dat ze inferieur zijn.... Allemaal flauwekul en trucs van de Satan... Allemaal afleiding en bedrog...

Er is een WAARHEID... Allah (SWT) heeft ons geschapen om HEM te aanbidden... Om te genieten van het leven binnen de grenzen van Allah (SWT)... Maar ook om geduld te betrachten en als goede mensen het leven op deze AARDE te doorstaan... Om het slechte af te wijzen het goede te prediken.... Om ons niet te laten afleiden door het dagelijkse maar om te focussen op het oneindige... En dit alles staat allemaal in KORAN en de SUNNA...

De SATAN heeft geen macht over ZIJN dienaren (dienaren van ALLAH (SWT).... De SATAN is machteloos tegenover ALLAH (SWT)...

Daarom gebruikt hij zijn stemmetje om wijfelende en twijfelende personen te verderven met zijn visioenen en valse denkbeelden...

lihoed
09-12-07, 12:22
Geplaatst door Joesoef
Aanbidden, heb je wel eens gekeken naar je eigen avatar?

Allah made me funny, can't help it.

mark61
09-12-07, 13:16
Geplaatst door lihoed
Alles is nog beter dan fag zijn zoals jij. :hihi: :haha:

Als jij in God gelooft ben ik van de Falun Gong. Munafik. :jammer:

knuppeltje
09-12-07, 13:40
Geplaatst door Wizdom
Wat ik denk wat jou lot is, is niet relevant... Afgezien daarvan is het niet correct om over het lot van mensen te speculeren... Allah (SWT) heeft in zijn Heilige KORAN de voorschriften en regels kristal helder uitgelegd... De Profeet (VZMH) heeft het kristal helder in praktijk gebracht... De regels zijn geschreven... De inkt is opgedroogd... Wie wil volgt ZIJN leiding.... Wie anders wil volgt automatisch dat van de Satan...

Satan is een soort roofdier die aast op mensen die twijfelen of wijfelen... Hij belooft ze van alles en nog wat of brengt ze in de verleiding...


Hij maakt ze wijs dat ze een eigen God zijn of dat ze agnost zijn of dat ze onafhankelijk zijn of dat ze falen of dat ze geslaagd zijn of dat ze superieur zijn of dat ze inferieur zijn.... Allemaal flauwekul en trucs van de Satan... Allemaal afleiding en bedrog...

Er is een WAARHEID... Allah (SWT) heeft ons geschapen om HEM te aanbidden... Om te genieten van het leven binnen de grenzen van Allah (SWT)... Maar ook om geduld te betrachten en als goede mensen het leven op deze AARDE te doorstaan... Om het slechte af te wijzen het goede te prediken.... Om ons niet te laten afleiden door het dagelijkse maar om te focussen op het oneindige... En dit alles staat allemaal in KORAN en de SUNNA...

De SATAN heeft geen macht over ZIJN dienaren (dienaren van ALLAH (SWT).... De SATAN is machteloos tegenover ALLAH (SWT)...

Daarom gebruikt hij zijn stemmetje om wijfelende en twijfelende personen te verderven met zijn visioenen en valse denkbeelden...

Allah heeft vast die twijfel- en wijfelaars geschapen om die dekselse duivel lekker een tijdje bezig te houden, hebben de echte gelovigen er tenminste geen last van.

Koala64
09-12-07, 18:33
Geplaatst door lihoed
Allah made me funny, can't help it.

:lekpuh: