PDA

Bekijk Volledige Versie : Homo's en vrouwen zorgen voor splitsing Anglicaanse kerk VS...



Wizdom
08-12-07, 20:09
Scheuring in Anglicaanse Kerk VS
Uitgegeven: 8 december 2007 20:34

FRESNO - Een bisdom in Californië heeft zaterdag besloten zich af te splitsen van de Anglicaanse (Episcopaalse) Kerk in de Verenigde Staten. De beslissing komt na jaren van onenigheid over de rol van vrouwen en homo's binnen de kerk.

Het is de eerste van de in totaal 110 bisdommen die zich daadwerkelijk afsplitst.




Het Episcopaalse Bisdom van San Joaquin, gevestigd in Fresno, telt 8800 leden en 47 kerken in veertien counties (provincies).

Op een conventie stemden 173 geestelijken en leken voor afsplitsing en waren er 22 tegenstemmers. Vorig jaar had het bisdom al gedreigd zich af te scheiden.

mark61
08-12-07, 20:12
Foutieve kop. Waar in de tekst zie jij dat vrouwen en homo's voor afscheiding hebben gestemd?

Of zou het zijn dat opvattingen over v en h hebben geleid tot? Opvattingen van pakweg heterosexuele mannen, die de meerderheid zullen vormen in de kerk?

knuppeltje
08-12-07, 20:15
Geplaatst door Wizdom
Scheuring in Anglicaanse Kerk VS
Uitgegeven: 8 december 2007 20:34

FRESNO - Een bisdom in Californië heeft zaterdag besloten zich af te splitsen van de Anglicaanse (Episcopaalse) Kerk in de Verenigde Staten. De beslissing komt na jaren van onenigheid over de rol van vrouwen en homo's binnen de kerk.

Het is de eerste van de in totaal 110 bisdommen die zich daadwerkelijk afsplitst.




Het Episcopaalse Bisdom van San Joaquin, gevestigd in Fresno, telt 8800 leden en 47 kerken in veertien counties (provincies).

Op een conventie stemden 173 geestelijken en leken voor afsplitsing en waren er 22 tegenstemmers. Vorig jaar had het bisdom al gedreigd zich af te scheiden.

Groot gelijk, ik zou ook niet als vrouw bij zo'n club willen horen. :schreeuw:

mark61
08-12-07, 20:20
Geplaatst door knuppeltje
Groot gelijk, ik zou ook niet als vrouw bij zo'n club willen horen. :schreeuw:

Eh, ik geloof dat het de afscheiders zijn die tegen vrouwen in functies en homohuwelijken etc. zijn.

http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=11768

knuppeltje
08-12-07, 20:35
Geplaatst door mark61
Eh, ik geloof dat het de afscheiders zijn die tegen vrouwen in functies en homohuwelijken etc. zijn.

http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=11768

Heb ik dat weer.

mark61
08-12-07, 20:40
Geplaatst door knuppeltje
Heb ik dat weer.

Nederigheid broedert :student:

Nouw ik denk het alleen maar hoor, want het is niet meer bij te houden, die afscheidingen van afscheidingen van afscheidingen. Ik krijgt er zelf afscheiding van.

knuppeltje
08-12-07, 20:42
Geplaatst door mark61
Nederigheid broedert :student:

Nouw ik denk het alleen maar hoor, want het is niet meer bij te houden, die afscheidingen van afscheidingen van afscheidingen. Ik krijgt er zelf afscheiding van.

Ik zal het nooit leren denk. :schreeuw:

mark61
08-12-07, 20:43
Geplaatst door knuppeltje
Ik zal het nooit leren denk. :schreeuw:

Rustig, iedereen kan leren lezen :hihi:

Oeps, geef me maar aan bij de oppersmurft :gechoquee

knuppeltje
08-12-07, 21:27
Geplaatst door mark61
Rustig, iedereen kan leren lezen :hihi:

Oeps, geef me maar aan bij de oppersmurft :gechoquee

Ik zal m'n best doen in 't vervolg. :blowen:
Oppersmurft kan het bekijken. :fuckit2: