PDA

Bekijk Volledige Versie : Islam en Burgerschap houdt het voor bekeken



Marsipulami
08-12-07, 20:30
Islam en Burgerschap houdt het na zes jaar voor gezien

Amsterdam – Na zes jaar bruggenbouwen tussen Nederlandse moslims en autochtone Nederlanders staakt Stichting Islam en Burgerschap haar activiteiten. De jaarlijkse termijn van de subsidiëring nekt de organisatie.


„Werken met een jaarlijkse subsidie is zenuwslopend’’, herinnert oud-coördinator Yassin Hartog zich. „Je kunt aan niemand toezeggingen doen, omdat je niet weet of je volgend jaar nog bestaat. Ik heb zes jaar aan een moeizaam te bewegen paard getrokken.’’

De huidige voorzitter Mohamed Sini klaagt over de tijd die de toekenning in beslag neemt. Een half jaar. In die tijd kunnen geen beslissingen worden genomen en dat is volgens hem niet motiverend voor de medewerkers. Het liefst zag hij een subsidie per vier jaar, maar dit verzoek is door Minister voor Integratie Vogelaar afgewezen. Over een toekenning korter dan vier jaar maar langer dan één jaar heeft Sini niet onderhandeld.

Toch kijkt hij met tevredenheid terug. Door bemiddeling en publicitair optreden heeft de stichting volgens hem veel kunnen betekenen. ,,Kijk naar mensen als Aboutaleb en Marcouch. Op hun succes durfden we alleen maar te hopen toen we begonnen.’’ Sini denkt dat er anno 2007 voldoende andere, particuliere organisaties zijn die een functie als Islam en Burgerschap vervullen. Een woordvoerder van het ministerie bevestigt dit. ,,De subsidie was vanaf het begin tijdelijk.’’

mark61
08-12-07, 20:32
Geplaatst door Marsipulami
,,Kijk naar mensen als Aboutaleb en Marcouch. Op hun succes durfden we alleen maar te hopen toen we begonnen.’’

Das I&B's verdienste zeker :haha:

knuppeltje
08-12-07, 20:38
Geplaatst door Marsipulami
Islam en Burgerschap houdt het na zes jaar voor gezien




„Werken met een jaarlijkse subsidie is zenuwslopend’’, herinnert oud-coördinator Yassin Hartog zich.

Wat let ze om zonder door te gaan.
Het zijn natuurlijk weer subsidie[.......]

Shemharosh
10-12-07, 11:05
Geplaatst door Marsipulami
Islam en Burgerschap houdt het na zes jaar voor gezien

Amsterdam – Na zes jaar bruggenbouwen tussen Nederlandse moslims en autochtone Nederlanders staakt Stichting Islam en Burgerschap haar activiteiten. De jaarlijkse termijn van de subsidiëring nekt de organisatie.




ik heb geen bruggen gezien....wel die die gesloopt zijn maar ik kan niks noemen wat die stichting heeft laten zien behalve die Al Capone hoofd van haar voorzitter....en dat ze nu moeten stoppen omdat ze geen geld meer hebben vind ik heel raar want Islambizniz is booming!!!

Pytaghoras
10-12-07, 11:29
Mohamed Sini is de grootste hypocriet die er is. De subsidie besteedt hij liever aan glasjes rode wijn. Met een beetje gel in je haar bereik je niets. Zo zijn er meer van die Marokkanen die op de rug moslims in de naam van de Islam subsidies binnenhalen.

Charlus
10-12-07, 11:44
Geplaatst door Pytaghoras
<...>in de naam van de Islam subsidies binnenhalen.
Ach, 't is eens wat anders dan in de naam van de Islam mensen bedreigen, onderdrukken, beledigen of overhoop steken.