PDA

Bekijk Volledige Versie : Saudi paper: Militant cell planned to assassinate top state clerics



The_Reporter
09-12-07, 10:51
gewist

Bar
09-12-07, 13:48
Die Saudi's beginnen inderdaad veel te slap te worden in het geloof.
Worden daar nou nog wel eens op substantiele schaal koppen afgehakt?
Nou dan!

mark61
09-12-07, 14:10
Geplaatst door Olive Yao
Frappant bericht zeg.


Hardstikke goed.

Bedenk in dit verband dat terroristen in Afghanistan in 2007 tot nu toe 133 zelfmoordbomaanslagen gepleegd hebben terwijl islam zelfmoord verbiedt.

Al Sawt wist te melden dat de maatschappelijke vooruitzichten voor jonge Saoedi's niet al te florissant zijn. Dat komt meestal door een starre overheid, als een land niet arm is, en dat is SA niet echt. Dus als je mensen afknijpt in hun ambities krijg je dit. Zie de parallel Egypte, Algerije. Sociaal verzet kruipt waar het niet gaan kan.

Met godsdienst heeft het allemaal geen ruk te maken, tenzij als instrument van onderdrukking, of anders aderverkalking van een samenleving.

knuppeltje
09-12-07, 14:24
Die kerel is toch tevens voorzitter van het parlement? Daar weten ze kerk en staat wel te scheiden.
Zag hem pas op tv in een documantaire. Een Belgische documantairemaker vroeg aan hem in Riad of ie toch naar Mekka mocht als niet moslim.
Mekka is voor de gelovigen- de ongelovigen kijken maar op Gogle Eart, zei ie.
Zo wordt dat met het toerisme mooi niks natuurlijk, ben benieuwd of ze tegen de tijd dat de olie opraakt er nog zo over denken.

Olive Yao
09-12-07, 14:38
Geplaatst door mark61
Al Sawt wist te melden dat de maatschappelijke vooruitzichten voor jonge Saoedi's niet al te florissant zijn. Dat komt meestal door een starre overheid, als een land niet arm is, en dat is SA niet echt. Dus als je mensen afknijpt in hun ambities krijg je dit. Zie de parallel Egypte, Algerije. Sociaal verzet kruipt waar het niet gaan kan.

Met godsdienst heeft het allemaal geen ruk te maken, tenzij als instrument van onderdrukking, of anders aderverkalking van een samenleving.
Ja, mee eens dat sociaal-economische factoren allicht bepalend zijn.

Mensen overtuigen zichzelf met godgeloof, en andere mensen nagelen hen daarop vast. (Zo doet iemand als Wilders mee aan wat hijzelf zegt te bestrijden).

mark61
09-12-07, 16:05
Geplaatst door Olive Yao
Ja, mee eens dat sociaal-economische factoren allicht bepalend zijn.

Mensen overtuigen zichzelf met godgeloof, en andere mensen nagelen hen daarop vast. (Zo doet iemand als Wilders mee aan wat hijzelf zegt te bestrijden).

Mijn eeuwige vraag bij dit onderwerp en andere is waarom altijd de islam noodzakelijkerwijs het voertuig moet zijn voor het kanaliseren van ongerief.

H.P.Pas
10-12-07, 10:03
Geplaatst door mark61
Mijn eeuwige vraag bij dit onderwerp en andere is waarom altijd de islam noodzakelijkerwijs het voertuig moet zijn voor het kanaliseren van ongerief.

'Kanaliseren van ongerief', dat is toch precies de functie van religie ?

knuppeltje
10-12-07, 10:06
Geplaatst door H.P.Pas
'Kanaliseren van ongerief', dat is toch precies de functie van religie ?

Soms denk ik wel eens dat het meer het cultiveren van het ongerief is.

H.P.Pas
10-12-07, 10:12
Geplaatst door knuppeltje
Soms denk ik wel eens dat het meer het cultiveren van het ongerief is.

Dat zei LaoTse.

Shemharosh
10-12-07, 10:52
Geplaatst door The_Reporter


another top cleric

Bhttp://www.selefieforum.nl/vb/showthread.php?p=13375#post13375

Mensen hebben top wetenschappers en geleerden en zij hebben top clerics!!!....wat maakt ze top eigenlijk??!!!

mark61
10-12-07, 10:59
Geplaatst door H.P.Pas
'Kanaliseren van ongerief', dat is toch precies de functie van religie ?

Jawel, maar normaliter is dat dan 'intern', d.w.z. binnen het kader van de godsdienst zelf. Hier gaat het om die uitzinnige demonstraties.

knuppeltje
10-12-07, 11:56
Geplaatst door H.P.Pas
Dat zei LaoTse.

Shit- pleeg ik weer plagiaat.

mark61
10-12-07, 16:47
Geplaatst door The_Reporter
Ehm, wellicht dat het de derde Grand Mufti op een rij is die fysiek aan zijn ogen blind is?

Wat denk jij eigenlijk van dit bericht? Waarom denk je dat er mensen, jongeren zijn in SA die dergelijke aanslagen willen plegen?

While we're at it, heb jij een verklaring waarom vrijwel uitsluitend in islamitische landen gewelddadig tegen boeken, teddyberen en homofielen wordt gedemonstreerd?

mark61
12-12-07, 20:38
Geplaatst door The_Reporter
Ik denk dat daar heel veel verschillende redenen achter kunnen liggen, zoveel dat je er moeilijk een algeheel plaatje van kan maken.

Maar dat onwetendheid en een incompleet beeld en/of drang naar macht een leidende rol kan spelen, staat mijns inziens buiten kijf. De mensen willen teveel in één keer.

Vaag hoor.


Verder is het iets van alle tijden,

Nou niet echt.


Demonstraties zijn niet van de Islam, dat is iets wat ze van de Westerlingen gejat hebben.

Niet over genoemde onderwerpen. Magoed, je weigert erover na te denken.

mark61
13-12-07, 07:06
Geplaatst door The_Reporter
Vraag een geleerde. (http://selefieforum.nl/vb/ulama.php)

Nee, ik vraag het jou. Is het het werkelijk zo angstaanjagend dat er een beroep wordt gedaan op je eigen denkvermogen?