PDA

Bekijk Volledige Versie : Teddybeer-lerares trekt boetekleed aan



Marsipulami
10-12-07, 12:07
Teddybeer-lerares trekt boetekleed aan

De Britse lerares die in een Soedanese gevangenis zat omdat ze toestond dat haar leerlingen een teddybeer Mohammed noemden, geeft zichzelf de schuld van wat ze heeft moeten doormaken. Gillian Gibbons zegt het onbegrijpelijk te vinden dat ze werd veroordeeld voor het opzettelijk beledigen van de islam, maar zegt ook dat ze zich niet wil verschuilen achter haar onwetendheid van de islamitische wet. Dat meldt persbureau AP op basis van een kranteninterview met Gibbons.

Ze werd veroordeeld tot een celstraf van vijftien dagen en uitzetting uit Soedan. Wereldwijd werd veel na heel wat kritiek op de veroordeling dan toch vrijgelaten. (novum/svm)

mark61
10-12-07, 12:11
Soort Stockholmsyndroom. Engeland is wel vaker hypercorrect. Geen islamitische wet vertelt je dat je teddyberen niet naar jongetjes mag noemen. Absurd.

Weinig boetekleed trouwens.

naam
10-12-07, 12:16
Geplaatst door Marsipulami
Teddybeer-lerares trekt boetekleed aan

De Britse lerares die in een Soedanese gevangenis zat omdat ze toestond dat haar leerlingen een teddybeer Mohammed noemden, geeft zichzelf de schuld van wat ze heeft moeten doormaken. Gillian Gibbons zegt het onbegrijpelijk te vinden dat ze werd veroordeeld voor het opzettelijk beledigen van de islam, maar zegt ook dat ze zich niet wil verschuilen achter haar onwetendheid van de islamitische wet. Dat meldt persbureau AP op basis van een kranteninterview met Gibbons.

Ze werd veroordeeld tot een celstraf van vijftien dagen en uitzetting uit Soedan. Wereldwijd werd veel na heel wat kritiek op de veroordeling dan toch vrijgelaten. (novum/svm)

En terecht dat zij het boetekleed aantrekt, deze dame is het paard van Troje.
Er zullen liederen tot in de verre toekomtst worden gezongen voor de dappere Soedanse justitie voor hun gevecht tegen het westerse facistische kwaad en tegen de onwetendheid om teddyberen zo maar de naam van Mohammed te geven.

Shemharosh
10-12-07, 12:18
Geplaatst door mark61
Geen islamitische wet vertelt je dat je teddyberen niet naar jongetjes mag noemen. Absurd.



hahhaha....ik ken genoeg Mootjes die meer de naam Satan of de antichrist moeten dragen...moeten die van naam veranderen dan of ook de zweep voelen...Gaddafi heet ook Mohammed en Mobarak van Egypte en de marokkaanse leider der gelovigen heet ook Mohammed.....dus wat is nog heilig aan die naam??!!!

mark61
10-12-07, 12:29
Geplaatst door Shemharosh
hahhaha....ik ken genoeg Mootjes die meer de naam Satan of de antichrist moeten dragen...moeten die van naam veranderen dan of ook de zweep voelen...Gaddafi heet ook Mohammed en Mobarak van Egypte en de marokkaanse leider der gelovigen heet ook Mohammed.....dus wat is nog heilig aan die naam??!!!

Nou dat is wel een interessant onderwerp. Ik heb gelezen dat bepaalde volkeren die naam als taboe beschouwen voor mensen; weet alleen niet meer wie. Bedoeïnen ergens, dacht ik. In Turkije doen ze ook alleen aangepaste vocalisaties, Mehmet, Mahmut, maar erg taboe-ig is het niet geloof ik, meer traditie.

Zouden we meteen eens moeten nagaan wat diverse christenen van de naam Jezus voor hun spruit vinden. In Spanje no problemo.

knuppeltje
10-12-07, 12:47
Geplaatst door Shemharosh
hahhaha....ik ken genoeg Mootjes die meer de naam Satan of de antichrist moeten dragen...moeten die van naam veranderen dan of ook de zweep voelen...Gaddafi heet ook Mohammed en Mobarak van Egypte en de marokkaanse leider der gelovigen heet ook Mohammed.....dus wat is nog heilig aan die naam??!!!

Wahaab heette ook al Mohammed, moet je zien wat daarvan gekomen is.