PDA

Bekijk Volledige Versie : Shirt Internazionale belediging voor islam



Slinger
11-12-07, 19:09
Shirt Internazionale belediging voor islam

Een voetbalshirt dat beledigend is voor een geloof, het moet niet gekker worden. In mijn opinie is dit dan ook totale waanzin, maar Fenerbahçe denkt hier anders over. De Turkse club heeft namelijk een klacht ingediend tegen Inter Milan bij de FIFA en de Uefa.

Het wijst erop dat Fenerbahçe er alles aan wil doen om alsnog bij de laatste zestien van de Champions League te komen. De Italiaanse landskampioen droeg tijdens de uitwedstrijd (waarin ze 3-0 wonnen) niet in het traditionele blauw-zwarte teneu, maar in een shirt met een rood kruis op de borst. De claim naar de club is gek genoeg niet dat het shirt wordt afgeschaft, maar dat Fenerbahçe nu de wedstrijd tegen Inter gewonnen heeft.

De advocaat van de club, Baris Kaska, geeft aan dat het uitshirt een belediging is voor de Islam. Volgens de advocaat is dit kruis ongepast en gaat het veel te ver. Het verhaal achter het kruis zit ingewikkeld in elkaar, maar het komt op het volgende neer. Het doet de Islam denken aan de gewelddadige inname van Jeruzalem door de kruistochtleger in 1099. Hier werden duizenden moslims vermoord.

Een bijzonder verhaal, ik betwijfel ook of de FIFA en de Uefa dit serieus zullen nemen, ik ga er in ieder geval niet vanuit.

Uithaal.nl

III
11-12-07, 19:17
Geplaatst door Slinger
Shirt Internazionale belediging voor islam

Een voetbalshirt dat beledigend is voor een geloof, het moet niet gekker worden. In mijn opinie is dit dan ook totale waanzin, maar Fenerbahçe denkt hier anders over. De Turkse club heeft namelijk een klacht ingediend tegen Inter Milan bij de FIFA en de Uefa.

Het wijst erop dat Fenerbahçe er alles aan wil doen om alsnog bij de laatste zestien van de Champions League te komen. De Italiaanse landskampioen droeg tijdens de uitwedstrijd (waarin ze 3-0 wonnen) niet in het traditionele blauw-zwarte teneu, maar in een shirt met een rood kruis op de borst. De claim naar de club is gek genoeg niet dat het shirt wordt afgeschaft, maar dat Fenerbahçe nu de wedstrijd tegen Inter gewonnen heeft.

De advocaat van de club, Baris Kaska, geeft aan dat het uitshirt een belediging is voor de Islam. Volgens de advocaat is dit kruis ongepast en gaat het veel te ver. Het verhaal achter het kruis zit ingewikkeld in elkaar, maar het komt op het volgende neer. Het doet de Islam denken aan de gewelddadige inname van Jeruzalem door de kruistochtleger in 1099. Hier werden duizenden moslims vermoord.

Een bijzonder verhaal, ik betwijfel ook of de FIFA en de Uefa dit serieus zullen nemen, ik ga er in ieder geval niet vanuit.

Uithaal.nl

Tja, dan had de scheidsrechter de voetbalwedstrijd niet door moeten laten gaan.
En de Turkse club had dat voor de aftrap al wel bekend moeten maken dat men zo niet wenst te spelen...

Sjoweloo
11-12-07, 19:23
Tegenwoordig wordt de islam voor de kar van allerlei politieke spelletjes gespannen; net als het jodendom gepolitiseerd is voor het rechtvaardigen van stelen en etnisch zuiveren van Palestijns land.

III
11-12-07, 19:27
Geplaatst door Sjoweloo
Tegenwoordig wordt de islam voor de kar van allerlei politieke spelletjes gespannen; net als het jodendom gepolitiseerd is voor het rechtvaardigen van stelen en etnisch zuiveren van Palestijns land.

Goed, nu bedoel je de media zeker?

Sjoweloo
11-12-07, 19:33
Geplaatst door III
Goed, nu bedoel je de media zeker?
Ik doelde op de Zionisten, die waarschijnlijk ook wel de mediatouwtjes in handen hebben.

sater
11-12-07, 23:37
Het dunkt mij dat de FIFA maar één ding kan doen:het Turkse Fenerbace het heilig kruis nageven.

lihoed
12-12-07, 00:14
Geplaatst door Sjoweloo
Ik doelde op de Zionisten, die waarschijnlijk ook wel de mediatouwtjes in handen hebben.

Waarschijnlijk? Moet je daar nog over twijfelen?

The_Grand_Wazoo
12-12-07, 11:53
In Joris Luyendijk 'Het zijn net mensen' wordt de gelikte amerikaanse en Israelische propaganda machine gezet naast die van de Palestijnen. De laatste komen er zeer bekaaid af.
Overigens geeft Luyendijk aan dat dit niet alleen met de verschillen in kapitaal te maken heeft, maar ook doordat de Palestijnen een hogere prioriteit toekennen aan het elkaar het leven onmogelijk maken dan aan een eendrachtig mediabeleid ten gunste van de palestijnse zaak.
Volgens Luyendijk: hoe is het mogelijk dat een volk dat toch heus, ook in het westen, op veel goodwill kan rekenen er zo'n potje van maakt. Alle pro-palestijnse propaganda in het westen is gemaakt in weerwil van de palestijnen, niet dankzij hun.

Marsipulami
12-12-07, 12:33
Geplaatst door Slinger
Shirt Internazionale belediging voor islam

...maar in een shirt met een rood kruis op de borst. De claim naar de club is gek genoeg niet dat het shirt wordt afgeschaft, maar dat Fenerbahçe nu de wedstrijd tegen Inter gewonnen heeft.

De advocaat van de club, Baris Kaska, geeft aan dat het uitshirt een belediging is voor de Islam. Volgens de advocaat is dit kruis ongepast en gaat het veel te ver. Het verhaal achter het kruis zit ingewikkeld in elkaar, maar het komt op het volgende neer. Het doet de Islam denken aan de gewelddadige inname van Jeruzalem door de kruistochtleger in 1099. Hier werden duizenden moslims vermoord.


http://www.viewimages.com/Search.aspx?mid=78110858&epmid=2&partner=Google

http://www.cbc.ca/gfx/images/sports/photos/2007/09/29/190inter-milan070929cp.jpg

super ick
12-12-07, 12:48
Geplaatst door III
Tja, dan had de scheidsrechter de voetbalwedstrijd niet door moeten laten gaan.


Op basis van wat? Beledigend voor de Islam?
Zo langzamerhand is alles beledigend voor de Islam(ieten). Langzamerhand neemt niemand die reclameringen meer serieus. Dat komt ervan als er om de meest stompzinnige redene gejankt wordt. Dat krijg je als een boomerang terug.

lihoed
12-12-07, 13:06
Moslims laten zich niet graag beledigen, dat is het verschil tussen MOSLIMS en niet- Moslims.

knuppeltje
12-12-07, 13:08
Geplaatst door lihoed
Moslims laten zich niet graag beledigen, dat is het verschil tussen MOSLIMS en niet- Moslims.

Ja- wij zijn er dol op. :fuckit2:

Eni
12-12-07, 13:19
Geplaatst door super ick
Op basis van wat? Beledigend voor de Islam?
Zo langzamerhand is alles beledigend voor de Islam(ieten). Langzamerhand neemt niemand die reclameringen meer serieus. Dat komt ervan als er om de meest stompzinnige redene gejankt wordt. Dat krijg je als een boomerang terug.

Precies. Dit shirt is ontworpen met het stadswapen van Milaan in het achterhoofd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Milaan_%28stad%29

Dat rode kruis zie je ook terug in de logo's van AC Milan en bijvoorbeeld Alfa Romeo.

Maar goed, dit alles is een zionistische complot om met behulp van het kruisvaarder shirt de arme moslims van Fenerbahçe angst aan te jagen. :rolleyes:

Slinger
12-12-07, 13:26
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/13/Milano-Stemma.png

Stadswapen Milaan

lihoed
12-12-07, 13:27
Turken zijn van nature al een beetje getikt.
Dan moet je echt niet met zo een sluwe tactiek aankomen, het kon heel verkeerd afgelopen zijn maar gelukkig zijn de kruisvaarders er heelhuids van afgekomen.

http://img178.imageshack.us/img178/7236/croze7.jpg

mark61
12-12-07, 14:38
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-7223899490465_1980_3802991242

Tis duidelijk minder intimiderend :chinees:

knuppeltje
12-12-07, 15:05
Geplaatst door mark61
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-7223899490465_1980_3802991242

Tis duidelijk minder intimiderend :chinees:

Gaan die nou reklame maken voor groene stroom of zo met die gif kleur. :confused:

H.P.Pas
12-12-07, 15:07
Geplaatst door mark61
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-7223899490465_1980_3802991242

Tis duidelijk minder intimiderend :chinees:

:argwaan: Met dat slagzwaard op het borstbeen ?

mark61
12-12-07, 15:09
Geplaatst door H.P.Pas
:argwaan: Met dat slagzwaard op het borstbeen ?

tis maar een klein klein zwaardje... :nerveus:

H.P.Pas
12-12-07, 15:22
Geplaatst door mark61
tis maar een klein klein zwaardje... :nerveus:

't Gaat om het principe. :ego:

mark61
12-12-07, 16:56
Geplaatst door H.P.Pas
't Gaat om het principe. :ego:

Hater :ego:

III
12-12-07, 17:07
Geplaatst door super ick
Op basis van wat? Beledigend voor de Islam?
Zo langzamerhand is alles beledigend voor de Islam(ieten). Langzamerhand neemt niemand die reclameringen meer serieus. Dat komt ervan als er om de meest stompzinnige redene gejankt wordt. Dat krijg je als een boomerang terug.

Begrijpend lezen is niet jouw ding.
Citeer nu i.p.v. één zin die jij denkt te kunnen gebruiken voor je anti-islamhouding meteen alletwee en zie hoe vast je jezelf nu aan het zetten bent.

III
12-12-07, 17:08
Geplaatst door Eni
Precies. Dit shirt is ontworpen met het stadswapen van Milaan in het achterhoofd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Milaan_%28stad%29

Dat rode kruis zie je ook terug in de logo's van AC Milan en bijvoorbeeld Alfa Romeo.

Maar goed, dit alles is een zionistische complot om met behulp van het kruisvaarder shirt de arme moslims van Fenerbahçe angst aan te jagen. :rolleyes:

Dus had men het goed willen doen, dan had men de aanklacht vóór de wedstrijd gedropt.

H.P.Pas
12-12-07, 17:11
Geplaatst door mark61
Hater :ego:
:loens: Ik ben beledigd.

mark61
12-12-07, 20:43
Geplaatst door H.P.Pas
:loens: Ik ben beledigd.

Dat recht heb je :ego:

panoma79
12-12-07, 20:50
Geplaatst door mark61
Dat recht heb je :ego:

Gedraag je niet zo kinderachtig, man. :fuckit2:

Man_Ray
12-12-07, 20:55
Geplaatst door mark61
tis maar een klein klein zwaardje... :nerveus:

Die van Arsenal hebben een kanon in hun embleem. De oorlogsstokers.

http://centerholdsit.files.wordpress.com/2007/08/arsenal.png

Tijd dat dit soort uitwassen met wortel en al wordt aangepakt. :mad:

Charlus
12-12-07, 22:01
Geplaatst door mark61

Geplaatst door H.P.Pas
:loens: Ik ben beledigd.
Dat recht heb je :ego:
Nee nee nee, je hebt het recht om niet beledigd te worden.

mark61
12-12-07, 22:27
Geplaatst door Charlus
Nee nee nee, je hebt het recht om niet beledigd te worden.

Ik raak helemaal in de war van al die rechten. :mad:

mark61
12-12-07, 22:28
Geplaatst door panoma79
Gedraag je niet zo kinderachtig, man. :fuckit2:

Tizzer jochie?

mark61
12-12-07, 22:31
Geplaatst door Man_Ray
Die van Arsenal hebben een kanon in hun embleem. De oorlogsstokers.

Tijd dat dit soort uitwassen met wortel en al wordt aangepakt. :mad:

Tuig is het, allemaal :jammer:

H.P.Pas
12-12-07, 22:53
Geplaatst door mark61
Tizzer jochie?

:slaap: Hij eist respect.

III
12-12-07, 23:08
Geplaatst door H.P.Pas
:slaap: Hij eist respect.

Hetwelk van jullie teveel is gevraagd.
Ach, dan kom je toch gewoon nog 500 keer terug, zoutzak!

:zwaai:

Ach, jullie kunt er ook niets aan doen dat je zo geboren bent.
http://funnymovies.net/pictureimage/68_med.jpg

mark61
13-12-07, 07:03
Geplaatst door H.P.Pas
:slaap: Hij eist respect.

Oh ja. Stom van me.

mark61
13-12-07, 07:04
Geplaatst door III
Hetwelk van jullie teveel is gevraagd.
Ach, dan kom je toch gewoon nog 500 keer terug, zoutzak!

:zwaai:

Tizzer jochie? Spit it out!

Slinger
13-12-07, 07:12
Geplaatst door III
Hetwelk van jullie teveel is gevraagd.
Ach, dan kom je toch gewoon nog 500 keer terug, zoutzak!

:zwaai:

Ach, jullie kunt er ook niets aan doen dat je zo geboren bent.
http://funnymovies.net/pictureimage/68_med.jpg

Respect moet je doen!

Julien
13-12-07, 10:10
Geplaatst door III

http://funnymovies.net/pictureimage/68_med.jpg
:lol:

maareh wat betreft dat shirt; wat een jankerds.. alsof er geen grote halve maan op de vlag van Turkije staat? :watte?:

super ick
13-12-07, 10:24
Geplaatst door lihoed
Moslims laten zich niet graag beledigen, dat is het verschil tussen MOSLIMS en niet- Moslims.

Aha mijnheer praat namens de moslims? Daar hebben meer mensen last van hier; hun persoonlijke mening brengen als de mening van de moslims.

Moslims laten zich niet graag beledigen is snel gezegd, laten we het is omdraaien: Moslims zijn snel beledigd. Dan klinkt het ineens wel heel generaliserend en wordt je hier, terrecht op je vingers getikt.

Conclusie: je bent dom aan het ouwehoeren. Een snotneus die denkt even de mening van 'de moslim' te verkondigen. Grootheidswaanzin die op den duur kan leiden tot een psychische stoornis. waarschijnlijk is het al zover.

super ick
13-12-07, 10:33
Geplaatst door III
Begrijpend lezen is niet jouw ding.
Citeer nu i.p.v. één zin die jij denkt te kunnen gebruiken voor je anti-islamhouding meteen alletwee en zie hoe vast je jezelf nu aan het zetten bent.

Anti-Islam nee,
Anti Islamieten die de Islam zelf keer op keer verkrachten, JA!
En natuurlijk ook tegen die moslims die uit frustratie achter dergelijke onzin aan hobbelen.

Shemharosh
13-12-07, 10:56
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
In Joris Luyendijk 'Het zijn net mensen' wordt de gelikte amerikaanse en Israelische propaganda machine gezet naast die van de Palestijnen. De laatste komen er zeer bekaaid af.
Overigens geeft Luyendijk aan dat dit niet alleen met de verschillen in kapitaal te maken heeft, maar ook doordat de Palestijnen een hogere prioriteit toekennen aan het elkaar het leven onmogelijk maken dan aan een eendrachtig mediabeleid ten gunste van de palestijnse zaak.
Volgens Luyendijk: hoe is het mogelijk dat een volk dat toch heus, ook in het westen, op veel goodwill kan rekenen er zo'n potje van maakt. Alle pro-palestijnse propaganda in het westen is gemaakt in weerwil van de palestijnen, niet dankzij hun.

Moslimos kunnen alleen zichzelf in de vingers snijden....ik weet niet waar het mee te maken heeft maar het het zal misschien iets te doen hebben met een zelfdestructieve moraal en vurige doodswensen....haast naar het namaals zeker....en een alles vernietigende kuddenmentaliteit.

lihoed
13-12-07, 13:19
Geplaatst door super ick
Aha mijnheer praat namens de moslims? Daar hebben meer mensen last van hier; hun persoonlijke mening brengen als de mening van de moslims.

Moslims laten zich niet graag beledigen is snel gezegd, laten we het is omdraaien: Moslims zijn snel beledigd. Dan klinkt het ineens wel heel generaliserend en wordt je hier, terrecht op je vingers getikt.

Conclusie: je bent dom aan het ouwehoeren. Een snotneus die denkt even de mening van 'de moslim' te verkondigen. Grootheidswaanzin die op den duur kan leiden tot een psychische stoornis. waarschijnlijk is het al zover.

Als jij me beledigd sla ik jou ook op je bek, dat is mijn Moslimmentaliteit. :wow:

mark61
13-12-07, 13:31
Geplaatst door lihoed
Als jij me beledigd sla ik jou ook op je bek, dat is mijn Moslimmentaliteit. :wow:

Weet je zeker dat het niet gewoon een achterbuurtmentaliteit is?

III
13-12-07, 13:37
Geplaatst door lihoed
Als jij me beledigd sla ik jou ook op je bek, dat is mijn Moslimmentaliteit. :wow:

Ach, ik zie het niet de taak van een moslim er lustig op los te timmeren.
Maar je staat wel in je recht!
:boogjes:

lihoed
13-12-07, 13:55
Geplaatst door mark61
Weet je zeker dat het niet gewoon een achterbuurtmentaliteit is?

Sinds kort woon ik onder het blanke tuig.
Ik ben namelijk verhuisd.

naam
13-12-07, 14:11
Geplaatst door lihoed
Sinds kort woon ik onder het blanke tuig.
Ik ben namelijk verhuisd.

En voel je je dan snel beledigd kruizenvrijver?

lihoed
13-12-07, 14:15
Geplaatst door naam
En voel je je dan snel beledigd kruizenvrijver?

[.....kappen nou met barbaarse opmerkingen!.. afz. IbnRushd] op maroc.nl.
Ik vind het maar raar.

David
13-12-07, 14:16
Heeft Zitserland eigenlijk een nationaal voetbalteam? Wat hebben die op hun shirt?

naam
13-12-07, 14:19
Geplaatst door lihoed
[.....] op maroc.nl.
Ik vind het maar raar.

Hé, jij zit je de hele tijd mannen lekker op te geilen kruizenvrijver. Je kan er kennelijk niet vanaf blijven, dus wees niet verbaasd als andere mannen denken wat een lekker ding, die heeft wel zin.
Heeft het al gewerkt?

mark61
13-12-07, 14:21
Geplaatst door lihoed
Sinds kort woon ik onder het blanke tuig.
Ik ben namelijk verhuisd.

En toen smolt je innerlijke beschaving als sneeuw voor de zon weg? Was niet veel soeps dan.

Rabi'ah.
13-12-07, 14:27
Het moet idd echt niet gekker worden.

David
13-12-07, 14:28
Geplaatst door lihoed
[.....] op maroc.nl.
Ik vind het maar raar.


Hou nou toch eens op man. :moe:

Rabi'ah.
13-12-07, 14:31
Geplaatst door lihoed
[B][.....] op maroc.nl.
Ik vind het maar raar.

Dan blijf je toch lekker weg als het je niet bevalt? Niemand heeft je laten roepen of gestuurd om hier te komen, hoor.

Slinger
13-12-07, 14:39
Geplaatst door David
Heeft Zitserland eigenlijk een nationaal voetbalteam? Wat hebben die op hun shirt?

:stout:

Marsipulami
13-12-07, 14:45
‘Blasphemous’ balls anger Afghans

U.S. Official Claims Misunderstanding, Saying, ‘We Do Not Want to Offend’

http://farm2.static.flickr.com/1332/1244651832_50af6ddfe0_o.jpg



By ALASTAIR LEITHEAD

KABUL, Afghanistan, Aug. 26, 2007 — A demonstration has been held in south-east Afghanistan accusing U.S. troops of insulting Islam after they distributed soccer balls bearing the name of Allah.


The balls showed the Saudi Arabian flag, which features the Koranic declaration of faith.

The U.S. military said the idea had been to give something for Afghan children to enjoy and they did not realise it would cause offense.

The soccer balls were dropped from a helicopter in Khost province.

Some displayed flags from countries all over the world, including Saudi Arabia, which features the shahada, one of the five pillars of Islam — the declaration of faith.

The words, which include the name of Allah, are revered, and Muslims are very sensitive about where and how they can be used.

Saudi Arabia has complained to the World Cup’s ruling body in the past about the use of its flag on soccer balls.

Mullahs in Afghanistan criticised the U.S. forces for their insensitivity, and around 100 people held a demonstration in Khost.

Afghan MP Mirwais Yasini said: “To have a verse of the Koran on something you kick with your foot would be an insult in any Muslim country around the world.”

A spokeswoman for the U.S. forces in Afghanistan said they made “significant efforts to work with local leaders, mullahs and elders to respect their culture,” and distributing the footballs was an effort to give a gift the Afghan children would enjoy.

“Unfortunately,” she added, “there was something on those footballs we didn’t immediately understand to be offensive and we regret that, as we do not want to offend.”

mark61
13-12-07, 14:50
Geplaatst door lihoed
[B][.....] op maroc.nl.
Ik vind het maar raar.

Ik heb je gemeld.

Ik vind dat je je maar eens moet gaan gedragen. Hoe oud ben je nu? Je vertoont het gedrag van een max. 13-jarige.

Charlus
13-12-07, 15:23
Geplaatst door Marsipulami
<...>Muslims are very sensitive<...>
En heb het lef eens daar geen rekening mee te houden. Het recht op niet beledigd worden treedt dan onverminderd in werking. Welke vlag zie ik daar broederlijk links naast de Arabische vlag staan?

lihoed
13-12-07, 15:26
Geplaatst door mark61
Ik heb je gemeld.

Ik vind dat je je maar eens moet gaan gedragen. Hoe oud ben je nu? Je vertoont het gedrag van een max. 13-jarige.

Wie denk je wel dat je bent?

naam
13-12-07, 15:50
Geplaatst door mark61
Ik heb je gemeld.

Ik vind dat je je maar eens moet gaan gedragen. Hoe oud ben je nu? Je vertoont het gedrag van een max. 13-jarige.

Wat ben je positief! :fpotver:

III
13-12-07, 16:29
Geplaatst door Rabi'ah.
Dan blijf je toch lekker weg als het je niet bevalt? Niemand heeft je laten roepen of gestuurd om hier te komen, hoor.

III
13-12-07, 16:35
Geplaatst door Marsipulami


http://farm2.static.flickr.com/1332/1244651832_50af6ddfe0_o.jpg



Apart:
SA staat tussen IL en N-IRL, DK en I.
De kruissatanen die ze omringen...

Maar men moet niet belachelijk gaan doen: óf men doet niet mee aan dat voetjebal, zodat de vlag niet op een trapleer komt te staan ó men zet niet de allerheiligste naam op zijn vlag.

Al geloof ik niet zomaar dat men niet doorhad wat men deed met die ballenactie...

mark61
14-12-07, 00:40
Geplaatst door lihoed
Wie denk je wel dat je bent?

Wat ouder en beschaafder dan jij.

III
14-12-07, 01:38
Geplaatst door mark61
Wat ouder en beschaafder dan jij.

Maar zeker geen 25 jaar!

sjo
14-12-07, 21:12
Geplaatst door lihoed
Moslims laten zich niet graag beledigen, dat is het verschil tussen MOSLIMS en niet- Moslims.

Is het daarom dat niet-moslims "eerlozen" worden genoemd ?

gr.
sjo

III
14-12-07, 21:38
Geplaatst door sjo
Is het daarom dat niet-moslims "eerlozen" worden genoemd ?

gr.
sjo

Nee, dat komt meer door uitspraken of suggestieve vragen zoals die van jou...