PDA

Bekijk Volledige Versie : Pechtold: PVV zet aan tot vreemdelingenhaat



Wizdom
13-12-07, 20:03
Pechtold: PVV zet aan tot vreemdelingenhaat

PVV’er tegen SP’er: U bent erger dan Doekle Terpstra
Cees van der Laan
D66-leider Pechtold daagde gisteren de PVV uit tot een openbaar debat buiten de Tweede Kamer om de partij ’te ontmaskeren’.

Lees het artikel

D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold laat geen gelegenheid voorbij gaan om het debat te zoeken met de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders. Ook de behandeling van de onderwijsbegroting, gisteren, liep uit op een harde confrontatie tussen hem en PVV-Kamerlid Martin Bosma, waarbij toevallig Wilders vervangend Kamervoorzitter was.



D66-leider Alexander Pechtold

Volgens Bosma gold artikel 23 van de Grondwet, waarin de vrijheid van onderwijs is geregeld, niet voor islamitische scholen. ,,Ik ben tegen deze scholen, omdat de islam geen godsdienst is, maar een ideologie die uiteindelijk uit is op onze ondergang. Deze ideologie dient bestreden te worden.’’

De PVV wordt steeds harder en abjecter om nog maar op te vallen, stelde Pechtold vast. ,,U valt voor mij door de mand als xenofoob en iemand die niet met goede intenties deelneemt aan een onderwijsdebat. U zet aan tot discriminatie van een hele bevolkingsgroep.’’

Bosma reageerde: „Ik kom op voor iets wat verdedigd moet worden.’’

GroenLinks-Kamerlid Dibi, van Marokkaanse afkomst, bemoeide zich ook met het debat: ,,Waarom denkt u dat ik uit ben op uw ondergang?’’

Bosma: ,,Ik denk niet dat u uit bent op mijn ondergang, maar ik weet wel zeker dat de islam uit is op de ondergang van het Westen.’’ Vervolgens klaagde de PVV’er over het ’volumevraagstuk’ van de grote instroom van migranten.

Pechtold: ,,Alleen al het woord volumeprobleem getuigt van weinig historisch besef. Dit is een onderwijsdebat, dat dreigt te ontsporen in een discriminerend debat. Ik vind inderdaad dat u racistische uitlatingen doet.’’

Pechtold daagde daarna Bosma uit buiten de Tweede Kamer in het openbaar hetzelfde debat te voeren (in de Tweede Kamer kan een Kamerlid niet vervolgd worden voor racisme of discriminatie, daarbuiten wel). ,,Mijn doel is om eventuele mensen die sympathie hebben voor uw standpunt ervan te overtuigen dat wat u doet is bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten. Ik wil dat in het openbaar kunnen doen buiten deze zaal, opdat ik u daar kan ontmaskeren.’’



PVV-Kamerlid Martin Bosma

Bosma zei bereid te zijn tot ’praten’, maar ontkende de schuld te geven aan buitenlanders. ,,Ik schuif het juist af op een elite die niet meer snapt wat er gebeurt in Nederland, die honderdduizenden mensen uit het Rifgebergte en Anatolië haalt en daarmee ongelooflijke problemen produceert voor Nederland.’’

Jasper van Dijk (SP) vond dat Bosma moslims en islam wegzette als gevaarlijk en extremistisch. ,,Dat is abject’’.

Bosma: ,,U kunt die teksten niet waarmaken. U bent erger dan Doekle Terpstra.’’

illmatik
13-12-07, 20:08
Geplaatst door Wizdom
Bosma: ,,U kunt die teksten niet waarmaken. U bent erger dan Doekle Terpstra.’’

Geweldige uitsmijter :haha: !

David
13-12-07, 20:09
Pechtold: :fpetaf:

illmatik
13-12-07, 20:10
Geplaatst door David
Pechtold: :fpetaf:

Pechtold ontpopt zich de laatste tijd steeds meer tot de broer die de Nederlandse moslimgemeenschap in het politiek spectrum nooit heeft gehad.

Knuffeldromedaris Dibi lijkt - afgaande op dit verslagje - slechts te zorgen voor plaatsvervangende schaamte.

illmatik
13-12-07, 20:15
Geert Wilders wordt Marokkaan (http://nl.youtube.com/watch?v=IKtVCxsURaU)

David
13-12-07, 20:17
Geplaatst door illmatik
Pechtold ontpopt zich de laatste tijd steeds meer tot de broer die de Nederlandse moslimgemeenschap in het politiek spectrum nooit heeft gehad.

Knuffeldromedaris Dibi lijkt - afgaande op dit verslagje - slechts te zorgen voor plaatsvervangende schaamte.

Ik heb Pechtold altijd al een nette, fatsoenlijke politicus gevonden. Daar is een tekort aan tegenwoordig.

lihoed
13-12-07, 20:18
Go Go Go--Pechtold.

Ma man!!!

illmatik
13-12-07, 20:21
Geplaatst door David
Ik heb Pechtold altijd al een nette, fatsoenlijke politicus gevonden. Daar is een tekort aan tegenwoordig.

Ik had al D66 gestemd toen hij D66-Big Kahuna werd, dus ik was je voor. :ego:

En bij de laatste verkiezingen vond ik dat mijn stem nergens anders beter terecht kon dan bij hem. Op dat moment was het meer zoiets van 'bij gebrek aan beter' maar voorlopig maakt ie het waar met zijn anti-PVV-felheid.

David
13-12-07, 20:24
Geplaatst door illmatik
Ik had al D66 gestemd toen hij D66-Big Kahuna werd, dus ik was je voor. :ego:

En bij de laatste verkiezingen vond ik dat mijn stem nergens anders beter terecht kon dan bij hem. Op dat moment was het meer zoiets van 'bij gebrek aan beter' maar voorlopig maakt ie het waar met zijn anti-PVV-felheid.


Ik heb ook op 'm gestemd hoor.

illmatik
13-12-07, 20:24
Geplaatst door David
Ik heb ook op 'm gestemd hoor.

Toch was ik eerder. :ego:


( :duim: )

David
13-12-07, 20:32
Geplaatst door illmatik
Toch was ik eerder. :ego:


( :duim: )

:haha:

Okay, jij was eerder. Ik sliep lekker uit die dag.

III
13-12-07, 20:32
Geplaatst door David
Ik heb Pechtold altijd al een nette, fatsoenlijke politicus gevonden. Daar is een tekort aan tegenwoordig.

Schijn bedriegt.
Ik heb al eerder gezien van watvoor hout hij is gesneden.
Ik hoef hem niet.
En dat hij nu credits aan het opbouwen is, moet hij weten.
Zal hem nog lukken ook.
Denk dat D'66 gaat stijgen naar 5 zetels als er nu verkiezingen werden gehouden...

AmirAlMominien
13-12-07, 20:34
Ik heb ooit eens op die grote homo van een Dittrich gestemd. Beetje een anarchistische partij die schijt heeft aan het systeem. Er zouden meer van die partijen moeten komen. De islam heeft er zeker behoefte aan, kunnen we in no time de boel hier overnemen.

illmatik
13-12-07, 20:36
Geplaatst door AmirAlMominien
Ik heb ooit eens op die grote homo van een Dittrich gestemd. Beetje een anarchistische partij die schijt heeft aan het systeem. Er zouden meer van die partijen moeten komen. De islam heeft er zeker behoefte aan, kunnen we in no time de boel hier overnemen.

Hoe de fok kun je nou stemmen op zo'n idioot als Boris?! Hij en Loesewies waren bijna de ondergang van die hele partij.

Wizdom
13-12-07, 20:44
[SWF=http://www.youtube.com/v/IKtVCxsURaU&rel=1]width='425' height='355'*********

III
13-12-07, 20:45
Geplaatst door illmatik
Hoe de fok kun je nou stemmen op zo'n idioot als Boris?! Hij en Loesewies waren bijna de ondergang van die hele partij.

Dáárom dus...
;)

AmirAlMominien
13-12-07, 20:46
Geplaatst door illmatik
Hoe de fok kun je nou stemmen op zo'n idioot als Boris?! Hij en Loesewies waren bijna de ondergang van die hele partij.
Precies. Nederland gaat toch al naar z'n moer, dan maar met een -[Iemand die zich zelf Amir Al Mominien noemt, dient eerst zijn taalgebruik onder controle te houden. Al Sawt.]- aan het roer. :gniffel:

David
13-12-07, 20:52
Geplaatst door AmirAlMominien
Precies. Nederland gaat toch al naar z'n moer, dan maar met een -[Iemand die zich zelf Amir Al Mominien noemt, dient eerst zijn taalgebruik onder controle te houden. Al Sawt.]- aan het roer. :gniffel:


Zo slecht gaat het niet met Nederland hoor.

Koala64
13-12-07, 20:55
Geplaatst door illmatik
Toch was ik eerder. :ego:


( :duim: )

Sorry. Maar ik was voor jullie. :roker:

III
13-12-07, 20:55
Geplaatst door AmirAlMominien
Precies. Nederland gaat toch al naar z'n moer, dan maar met een poot aan het roer. :gniffel:

Poot?

AmirAlMominien
13-12-07, 21:06
Geplaatst door III
-[Iemand die zich zelf Amir Al Mominien noemt, dient eerst zijn taalgebruik onder controle te houden. Al Sawt.]- ?
Ow sorry, I'll refrase that

"Heumeu"

1973Tanger
13-12-07, 21:07
"De islam is geen godsdienst, maar een gevaarlijke ideologie"? De PVV is geen politieke stroming, maar een extremistische ideologie. Zijn die gasten daar nou werkelijk zo achterlijk, of doen ze maar alsof? Eureka! Archimedes heeft een idee, dat is niet goed. De wereld is niet rond, maar plat. Iedereen die anders denkt hangt een gevaarlijke ideologie aan. Het enige verstand dat die gasten hebben, is dat ze er geen hebben. Islam geen godsdienst, die vent is zeker niet verder dan basisvorming gekomen?

III
13-12-07, 22:41
Geplaatst door AmirAlMominien
Ow sorry, I'll refrase that

"Heumeu"

Oh, je denkt dat homo's en poten dezelfden zijn?

Een poot aan het roer = één hand aan het stuur...zonder vrouw tóch bloed aan de muur...



:hihi:

Al Sawt
13-12-07, 23:59
Waar PvdA met rechts flirt en totaal laat afweten in het integratiedebat, toont Pechthold moed.

1973Tanger
14-12-07, 00:16
Ben een beetje telleurgesteld in de heer Dibbi. Een uitgelezen kans om vanuit de oppositie i.s.m. andere op dit punt gelijkgestemde partijen de PVV schaakmat te zetten. Maar de lieve jongen moet het schaken nog leren.

III
14-12-07, 01:48
Geplaatst door 1973Tanger
Ben een beetje telleurgesteld in de heer Dibbi. Een uitgelezen kans om vanuit de oppositie i.s.m. andere op dit punt gelijkgestemde partijen de PVV schaakmat te zetten. Maar de lieve jongen moet het schaken nog leren.

Heeft het nog zin om geloof te hebben in vrienden in de politiek?
-Wilders uit openlijk zijn ongenoegen over moslims en de islam.
-De rest doet het volgens de agenda: "terrorismebestrijding" en het gepeupel voorliegen dat die ergens anders gezocht moeten worden dan daar waar ze werkelijk zitten...

Denk je dat de tweede groep zich niet graag bedient van tactiekjes die lijken op "moslimbescherming"?
En de beste grap is nog dat ze onze vrijheden gaan inperken door te zeggen dat we het niet moeten pikken dat onze vrijheden worden ingeperkt...

panoma79
14-12-07, 01:49
Geplaatst door Wizdom
Pechtold: PVV zet aan tot vreemdelingenhaat

PVV’er tegen SP’er: U bent erger dan Doekle Terpstra
Cees van der Laan
D66-leider Pechtold daagde gisteren de PVV uit tot een openbaar debat buiten de Tweede Kamer om de partij ’te ontmaskeren’.

Lees het artikel

D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold laat geen gelegenheid voorbij gaan om het debat te zoeken met de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders. Ook de behandeling van de onderwijsbegroting, gisteren, liep uit op een harde confrontatie tussen hem en PVV-Kamerlid Martin Bosma, waarbij toevallig Wilders vervangend Kamervoorzitter was.



D66-leider Alexander Pechtold

Volgens Bosma gold artikel 23 van de Grondwet, waarin de vrijheid van onderwijs is geregeld, niet voor islamitische scholen. ,,Ik ben tegen deze scholen, omdat de islam geen godsdienst is, maar een ideologie die uiteindelijk uit is op onze ondergang. Deze ideologie dient bestreden te worden.’’

De PVV wordt steeds harder en abjecter om nog maar op te vallen, stelde Pechtold vast. ,,U valt voor mij door de mand als xenofoob en iemand die niet met goede intenties deelneemt aan een onderwijsdebat. U zet aan tot discriminatie van een hele bevolkingsgroep.’’

Bosma reageerde: „Ik kom op voor iets wat verdedigd moet worden.’’

GroenLinks-Kamerlid Dibi, van Marokkaanse afkomst, bemoeide zich ook met het debat: ,,Waarom denkt u dat ik uit ben op uw ondergang?’’

Bosma: ,,Ik denk niet dat u uit bent op mijn ondergang, maar ik weet wel zeker dat de islam uit is op de ondergang van het Westen.’’ Vervolgens klaagde de PVV’er over het ’volumevraagstuk’ van de grote instroom van migranten.

Pechtold: ,,Alleen al het woord volumeprobleem getuigt van weinig historisch besef. Dit is een onderwijsdebat, dat dreigt te ontsporen in een discriminerend debat. Ik vind inderdaad dat u racistische uitlatingen doet.’’

Pechtold daagde daarna Bosma uit buiten de Tweede Kamer in het openbaar hetzelfde debat te voeren (in de Tweede Kamer kan een Kamerlid niet vervolgd worden voor racisme of discriminatie, daarbuiten wel). ,,Mijn doel is om eventuele mensen die sympathie hebben voor uw standpunt ervan te overtuigen dat wat u doet is bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten. Ik wil dat in het openbaar kunnen doen buiten deze zaal, opdat ik u daar kan ontmaskeren.’’



PVV-Kamerlid Martin Bosma

Bosma zei bereid te zijn tot ’praten’, maar ontkende de schuld te geven aan buitenlanders. ,,Ik schuif het juist af op een elite die niet meer snapt wat er gebeurt in Nederland, die honderdduizenden mensen uit het Rifgebergte en Anatolië haalt en daarmee ongelooflijke problemen produceert voor Nederland.’’

Jasper van Dijk (SP) vond dat Bosma moslims en islam wegzette als gevaarlijk en extremistisch. ,,Dat is abject’’.

Bosma: ,,U kunt die teksten niet waarmaken. U bent erger dan Doekle Terpstra.’’

Pechtold krijgt een staande ovatie van mij alleen jammer dat hij niet zoveel macht heeft hoewel hij die uitstraling wel heeft.:duim:

III
14-12-07, 02:04
Geplaatst door panoma79
Pechtold krijgt een staande ovatie van mij alleen jammer dat hij niet zoveel macht heeft hoewel hij die uitstraling wel heeft.:duim:

Mag ik even smakelijck lachen?

:haha:

panoma79
14-12-07, 02:27
Geplaatst door III
Mag ik even smakelijck lachen?

:haha:

Lach je me toe of lach je me uit? :boos:

III
14-12-07, 02:33
Geplaatst door panoma79
Lach je me toe of lach je me uit? :boos:

Standaard lach ik je toe.
In dit geval lach ik je uit.
Waarom geen moslimpartij oprichten?
Ik geloof dat je 60.000 handtekeningen moet hebben en dan zit je erin!

Shemharosh
14-12-07, 12:09
Moslims moeten eerst dat kankergezwel uit hun hoofd verwijderen anders gaan ze er aan!!!!.....iedereen weet en ziet wie wel achterlijk en dom bezig is en wie niet....en het blijft zo:wie in een glazenhuis woont moet zijn buren niet met stenen bekogelen!!!.... wie alleen maar Mohammed Bees en Samir Aaas en andere papagaien produceert heeft geen recht van praten!!!

III
14-12-07, 15:06
Geplaatst door Shemharosh
Moslims moeten eerst dat kankergezwel uit hun hoofd verwijderen anders gaan ze er aan!!!!.....iedereen weet en ziet wie wel achterlijk en dom bezig is en wie niet....en het blijft zo:wie in een glazenhuis woont moet zijn buren niet met stenen bekogelen!!!.... wie alleen maar Mohammed Bees en Samir Aaas en andere papagaien produceert heeft geen recht van praten!!!

Leve de democratie! :zozo:

panoma79
14-12-07, 15:30
Geplaatst door III
Leve de democratie! :zozo:

Voted!