PDA

Bekijk Volledige Versie : Geert Wilders politicus van het jaar in Nederland



Marsipulami
15-12-07, 16:01
Geert Wilders politicus van het jaar in Nederland
Geert Wilders is de politicus van het jaar 2007 in Nederland, zo is zaterdag bekendgemaakt op Radio 1. De oprichter en leider van de Partij voor de Vrijheid (PVV) kreeg in de peiling van de NOS-radio onder de parlementaire pers en het publiek weliswaar niet de meeste stemmen, maar kwam hoog uit in beide onderdelen. Het talent van het jaar is parlementslid Halbe Zijlstra van de rechtsliberale VVD, de partij waar Wilders vroeger bij was.

De redactie van de NOS hield dit jaar voor het eerst een peiling onder zowel politieke verslaggevers als het het publiek. De uitslagen verschillen sterk van elkaar. Alleen Wilders scoort in beide lijstjes hoog, waardoor de redactie hem als winnaar aanwijst.

De eer moet hij wel delen met fractieleider Alexander Pechtold van het linksliberale D66, die met 31 procent van de stemmen de grote winnaar is bij de parlementaire pers, en met fractieleider Bas van der Vlies van de conservatieve Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP). Hij kwam met 11,5 procent bovenaan het publiekslijstje, met hulp van een actie van SGP-jongeren. Wilders eindigde in beide lijstjes op de tweede plaats met respectievelijk 9 en 10,8 procent. Rita Verdonk (TON, ex-VVD) staat bij het publiek op de derde plaats en bij de pers is dat verkeersminister Camiel Eurlings.

Grootste talent in de ogen van de parlementaire pers is Halbe Zijlstra (38), die voor de liberalen het woord voert over onder meer onderwijs. Hij kreeg 22 procent van de stemmen. Zijlstra kwam in november 2006 in de Kamer. Op twee eindigde minister Ronald Plasterk van Onderwijs met 8 procent. Dit onderdeel werd niet aan het publiek voorgelegd.

Marsipulami
15-12-07, 16:02
Nadat Pim Fortuyn de grootste Nederlander van alle tijden werd (dus ook voor de toekomst). Gaan de Nederlanders duchtig verder op hetzelfde elan.

Marsipulami
17-12-07, 09:14
Extreem rechtse Geert Wilders is Nederlandse politicus van het jaar


De man die de Koran vergelijkt met Mein Kampf is door de luisteraars van het Nederlandse Radio 1 tot politicus van het jaar 2007 verkozen. Geert Wilders, leider van de Partij voor de Vrijheid, scoorde zowel bij pers als publiek goed. Wat stuwt een van Nederlands meest controversiële politici naar de top van zo'n peiling?

"Radicaal tot op het bot, maar o zo slim." Iemand die "doordacht, strategisch, doeltreffend en agendastellend" is en "het politieke debat en de media weet te domineren". Het zijn maar enkele kwalificaties die Geert Wilders, leider en oprichter van de extreem rechtse Partij voor de Vrijheid (PVV) toegedicht worden en die van hem de politicus van het jaar 2007 maakten. Hij scoorde zowel bij pers als publiek zeer goed - in beide lijstjes stond hij op de tweede plaats, wat hem samengeteld tot de winnaar van de peiling maakte. Nummer één was volgens de parlementaire pers Alexander Pechtold (D66), het publiek stemde Bas van der Vlies van de Staatkundig Gereformeerde Partij naar de eerste plaats, weliswaar dankzij een actie van de SGP-jongeren.

Hoe komt het dat een van de controversieelste politici van Nederland zo hoog scoort in zo'n peiling? Dorian van der Brempt, directeur van het Vlaams-Nederlands Huis deBuren in Brussel, verbaast zich er niet echt over. "Als ik hem zie, moet ik altijd denken aan een dikkere broer van cowboy Henk", zegt hij. "Hij heeft een zeer hoog stripfiguurgehalte. En we leven nu eenmaal in een tijd waarin communicatie belangrijker is dan informatie. Met Wilders heb je op dat vlak altijd prijs. Met politici als Wilders en Rita Verdonk (Trots Op Nederland) weet je dat je uitspraken krijgt die brutaal en shockerend zijn, maar niet banaal. Het probleem van de politiek dezer dagen is dat de studiediensten van de partijen gehalveerd zijn, en de communicatiediensten verviervoudigd."

Een teken des tijds dus, en niet typisch Nederlands? "Komt er ook nog eens bij dat de verrechtsing overal een trend is, niet alleen in Nederland", zegt Ann De Craemer, medewerkster van deBuren. "Wilders is een figuur die daar op een heel populistische maar even doeltreffende manier vorm aan geeft. Links faalt er voorlopig in om daarmee om te gaan."

"Er zijn overal veel teleurgestelde mensen", vult Dorian van der Brempt aan. "In Vlaanderen zijn er ook een paar. Kijk maar naar Bart De Wever, die loopt ook voortdurend verongelijkt rond. Maar De Wever is een conservatieve verongelijkte, Wilders en Verdonck zijn moderne rechtsen. Ze zijn veel perverser en populistischer."

"De laatste jaren is er een kentering gekomen in het Vlaams-Nederlandse debat", gaat Dorian van der Brempt verder. "Voor Pim Fortuyn keken de Nederlanders vol medelijden naar ons met onze Philip Dewinter. Een paar jaar later lopen daar figuren rond als Verdonk en Wilders die nog veel meer mensen vertegenwoordigen en veel brutaler zijn. En wat ook typisch Nederlands is, is extreem zijn. Vandaag heb je in Nederland zeer libertaire expressies, maar zijn er evengoed dorpen waar op zondag niet gefietst mag worden omdat dat de Dag des Heren is. Het is een land van veel vrijheden, voor iedereen, ook als die diametraal tegenover elkaar staan."

Zelf keek Wilders er niet bepaald van op dat hij zo populair is bij het volk. Dat hij ook zo hoog scoorde bij de pers, verbaasde hem veel meer. "Ze denken blijkbaar positiever over mij dan ik over hen", liet hij zich ontvallen. Al moet hij daar volgens De Craemer niet al te zeker van zijn. "Als het publiek op hem stemt, denk ik dat het dat doet uit een soort bewondering", zegt ze. "Maar ik hoop dat er onder de journalisten een andere reflex heerste. Dat ze Wilders beschouwen als de niet te negeren politicus van het jaar, als degene die het meeste in de kijker liep. Zoals wanneer Belgische journalisten op iemand als Jean-Marie Dedecker zouden stemmen." (Sofie Vanden Bossche)

Rabi'ah.
17-12-07, 12:11
Geplaatst door Marsipulami
Nadat Pim Fortuyn de grootste Nederlander van alle tijden werd (dus ook voor de toekomst). Gaan de Nederlanders duchtig verder op hetzelfde elan.

Inderdaad. :moe:

Charlus
17-12-07, 12:37
Geplaatst door Marsipulami
<...>Hij scoorde zowel bij pers als publiek zeer goed - in beide lijstjes stond hij op de tweede plaats, wat hem samengeteld tot de winnaar van de peiling maakte. Nummer één was volgens de parlementaire pers Alexander Pechtold (D66), het publiek stemde Bas van der Vlies van de Staatkundig Gereformeerde Partij naar de eerste plaats, weliswaar dankzij een actie van de SGP-jongeren.<...>
Iemand die vrouwen discrimineert en een dictator (niemand kan lid worden van zijn partij) die mensen op basis van hun geloof wil gaan discrimineren, met daartussen Pechtold die zijn verheven positie ongetwijfeld te danken heeft aan zijn stellingname tegen Wilders. Niemand die hoog scoort wegens positieve constructiviteit. Wat hebben die drie nu eigenlijk gepresteerd in 2007?

Sallahddin
17-12-07, 13:01
Wilders :kotsen2: :stomp: :fuckit: :sniper: : tragi_hilarish achterlijk onrealistish populistish .....debiel van het jaar : à la Don Quichotte (met respect tot deze laatste inderdaad !) !!! :lol:

Politiek NL moet inderdaad zich diep schamen dat die zulke achterlijke debielen produceert =schande !!! ,dat die ook laat "functionneren " in deze 21ste eeuw notabene :racisten,fascisten ,neo_nazi's .... hadden de 20ste eeuw niet mogen overleven trouwens :fparty:

:zwaai:

lihoed
17-12-07, 13:37
Ja toe maar nog 2 zetels erbij....Je word bedankt media. :fuckit:

jang0201
17-12-07, 22:42
Ja toe maar nog 2 zetels erbij....Je word bedankt media.

Het is inderdaad tijd voor een frisse rechtse wind!

Orakel
17-12-07, 22:56
Geplaatst door Marsipulami
Nadat Pim Fortuyn de grootste Nederlander van alle tijden werd (dus ook voor de toekomst). Gaan de Nederlanders duchtig verder op hetzelfde elan.

Dit is het land waarin er meesmujilend over de formatieproblemen in Belgie gesproken wordt, maar tevens het enie land waar een dooie 24 zetels in het kabinet krijgt en er 40.000 mensen gezamenlijk in een stadion janken over een overleden volkszanger.
Weinig verassend dus deze uitverkiezing. Treurig, maar weinig verassend.

Marsipulami
18-12-07, 00:10
Geplaatst door Orakel
Dit is het land waarin er meesmujilend over de formatieproblemen in Belgie gesproken wordt, maar tevens het enie land waar een dooie 24 zetels in het kabinet krijgt en er 40.000 mensen gezamenlijk in een stadion janken over een overleden volkszanger.
Weinig verassend dus deze uitverkiezing. Treurig, maar weinig verassend.

Bwoah, maak je niet te veel zorgen. Nederlanders zijn nu eenmaal een erg labiel volkje dat van het ene uiterste in het andere valt. Gelukkig zijn er de allochtonen die de hoop van Nederland vertegenwoordigen.

TENACH
18-12-07, 00:21
Is het niet "Geert Wilders NAZI van het jaar in Nederland".

Ze leren het hiero ook nooit he?

1973Tanger
18-12-07, 00:29
Geplaatst door TENACH
Is het niet "Geert Wilders NAZI van het jaar in Nederland".

Ze leren het hiero ook nooit he?

Helemaal als je bedenkt dat hij ondanks zijn grootspraak zelf van lichte zeden is, door zich regelmatig klem te zuipen, in de duurste auto's rijdt en met zijn vrouwelijke partijgenoot standaard de kast induikt. Hij geeft helemaal geen fuck om Nederland, alleen om zichzelf.

1973Tanger
18-12-07, 00:35
Geplaatst door The_Reporter
Ik hoorde ze bij Ab en Sal zeggen dat hij twee Joodse vrouwen heeft gehad.

Dat verklaard zeker zijn regelmatige bezoeken aan het israëlitische ambasade in 's gravenhage? Dat smaakt naar meer.

TENACH
18-12-07, 00:40
Geplaatst door The_Reporter
Ik hoorde ze bij Ab en Sal zeggen dat hij twee Joodse vrouwen heeft gehad.

Zijn vrouw is ook van joodse komaf. Zelfde streek als Nicolas Sarkozy.

Die goorlap heeft altijd in de joodse poezen zitten roeren.
Wordt jammer genoeg bewust stilgezwegen, anders wordt er een link gemaakt door die oh zo nare moslims.
Zijn oom en deel van zn famiie woont in Israel.
Wordt gefinanced door zionistische oraganisatie.

Alleen zal Wilders en de media dat nooit aan de grote klok hangen.

Alles is zo duidelijk als maar kan.

delirious
18-12-07, 00:46
Geplaatst door Orakel
Dit is het land waarin er meesmujilend over de formatieproblemen in Belgie gesproken wordt, maar tevens het enie land waar een dooie 24 zetels in het kabinet krijgt en er 40.000 mensen gezamenlijk in een stadion janken over een overleden volkszanger.
Weinig verassend dus deze uitverkiezing. Treurig, maar weinig verassend.


:haha: Correctemundo a aghee.

TENACH
18-12-07, 00:47
Geplaatst door The_Reporter
Er zit er zelfs één in ja avatar!

Ja zeker ze zijn continue op de loer. Als je op de plee zit moet je eerst goed kijken waarop je gaat ziten.

Maak aub wel verschil tussen `de joden` en de `bloeddorstige joodse zionisten`.

Ik kies voor de eerste, Wilders de laatste.

1973Tanger
18-12-07, 00:50
Geplaatst door TENACH
Zijn vrouw is ook van joodse komaf. Zelfde streek als Nicolas Sarkozy.

Die goorlap heeft altijd in de joodse poezen zitten roeren.
Wordt jammer genoeg bewust stilgezwegen, anders wordt er een link gemaakt door die oh zo nare moslims.
Zijn oom en deel van zn famiie woont in Israel.
Wordt gefinanced door zionistische oraganisatie.

Alleen zal Wilders en de media dat nooit aan de grote klok hangen.

Alles is zo duidelijk als maar kan.

Dat verklaard dus de media geilheid in Wilders, hij heeft zijn grote klok in hun hangen. Die smeerlap!

Bofko
18-12-07, 03:08
Geplaatst door TENACH
Zijn vrouw is ook van joodse komaf. Zelfde streek als Nicolas Sarkozy.

Die goorlap heeft altijd in de joodse poezen zitten roeren.
Wordt jammer genoeg bewust stilgezwegen, anders wordt er een link gemaakt door die oh zo nare moslims.
Zijn oom en deel van zn famiie woont in Israel.
Wordt gefinanced door zionistische oraganisatie.

Alleen zal Wilders en de media dat nooit aan de grote klok hangen.

Alles is zo duidelijk als maar kan.

Ik heb nog nooit zo'n insinuerend stuk nazi-stront gezien hier als jij. Ben je al kandidaat-lid bij extreem-rechts ? Gatverrrrr ! :kotsen: In het kwadraat !

mark61
18-12-07, 08:50
Ontstellende ranzigheid troef hier. Dat noemt zich fijntjes moslims waar respect voor moet worden opgebracht :kotsen:

Koala64
18-12-07, 09:16
Geplaatst door mark61
Ontstellende ranzigheid troef hier. Dat noemt zich fijntjes moslims waar respect voor moet worden opgebracht :kotsen:

Tja, over de subtiliteiten zul je hier niet snel struikelen.

H.P.Pas
18-12-07, 09:34
Geplaatst door Bofko
Ik heb nog nooit zo'n insinuerend stuk nazi-stront gezien hier als jij.

:slaap: Beheer wil het zo.

Rabi'ah.
18-12-07, 09:35
Geplaatst door mark61
Ontstellende ranzigheid troef hier. Dat noemt zich fijntjes moslims waar respect voor moet worden opgebracht :kotsen:

Ah joh, voor sommigen is de islam ook alleen maar belangrijk als het hun uitkomt: Als ze er stoer of zielig mee kunnen doen. :duim:












Maar dit gescheld is dus volgens iedere normale omgangsvorm, overal ter wereld beneden alle peil. :moe:

mark61
18-12-07, 10:21
Geplaatst door 1973Tanger
Helemaal als je bedenkt dat hij ondanks zijn grootspraak zelf van lichte zeden is, door zich regelmatig klem te zuipen, in de duurste auto's rijdt en met zijn vrouwelijke partijgenoot standaard de kast induikt. Hij geeft helemaal geen fuck om Nederland, alleen om zichzelf.


Alcoholgebruik heeft werkelijk niets met 'lichte zeden' te maken. Wellicht in de islam, maar GW is geen moslim. Dure auto's al helemaal niet; dat mag je dan wel es aan je broeders uitleggen bovendien.

Dat jij je verlaagt tot ranzig geroddel verbaast me hogelijk. Maar lemme guess, het doel heiligt de middelen.

Tis net Bush etc. In het kader van het verspreiden van de Ware Beschaving mag je alle voorschriften van die beschaving overtreden.

mark61
18-12-07, 10:22
Geplaatst door The_Reporter
Ik hoorde ze bij Ab en Sal zeggen dat hij twee Joodse vrouwen heeft gehad.

Was er niet iets met islam en roddelen, munafik?

knuppeltje
18-12-07, 10:31
Geplaatst door H.P.Pas
:slaap: Beheer wil het zo.

Ze geilen erop.
Hoe ranziger hoe liever.

1973Tanger
18-12-07, 12:59
Geplaatst door mark61
Alcoholgebruik heeft werkelijk niets met 'lichte zeden' te maken. Wellicht in de islam, maar GW is geen moslim. Dure auto's al helemaal niet; dat mag je dan wel es aan je broeders uitleggen bovendien.

Dat jij je verlaagt tot ranzig geroddel verbaast me hogelijk. Maar lemme guess, het doel heiligt de middelen.

Tis net Bush etc. In het kader van het verspreiden van de Ware Beschaving mag je alle voorschriften van die beschaving overtreden.

Ik zeg wat ik denk, dat maakt mij i.t.t. jou eerlijker. Bovendien wat een ophef allemaal over een stukje lol? Ik zit niet in een dwangbuis mijn waarde.

mark61
18-12-07, 13:02
Geplaatst door 1973Tanger
Ik zeg wat ik denk, dat maakt mij i.t.t. jou eerlijker.

Huh? Hoe durf je mij te beschuldigen? Waar slaat dat in hemelsnaam op? Tis elke keer hetzelfde, als je iemand 'in een hoek drijft' slingert ie wild om zich heen met modder. Hoe haal je het in je hoofd mij van hypocrisie te beschuldigen?

Fantastisch PF-argument bovendien.


Bovendien wat een ophef allemaal over een stukje lol? Ik zit niet in een dwangbuis mijn waarde.

Oh ja dat is altijd verdediging nr. 2, tis 'lol'. In de islam is racisme en roddel niet lollig. Ik herinner je er maar ff aan.

1973Tanger
18-12-07, 13:08
Geplaatst door mark61
Huh? Hoe durf je mij te beschuldigen? Waar slaat dat in hemelsnaam op? Tis elke keer hetzelfde, als je iemand 'in een hoek drijft' slingert ie wild om zich heen met modder. Hoe haal je het in je hoofd mij van hypocrisie te beschuldigen?

Fantastisch PF-argument bovendien.



Oh ja dat is altijd verdediging nr. 2, tis 'lol'. In de islam is racisme en roddel niet lollig. Ik herinner je er maar ff aan.

Als atheïst Mark61 bij uitstek, moet jij mij eraan herinneren wat de islam mij voorschrijft? Ben jij over een nacht tijd ineens calvinist allà Zwingli geworden? Het wordt steeds leuker met jou.

joken
18-12-07, 16:11
Geplaatst door Marsipulami
Bwoah, maak je niet te veel zorgen. Nederlanders zijn nu eenmaal een erg labiel volkje dat van het ene uiterste in het andere valt. Gelukkig zijn er de allochtonen die de hoop van Nederland vertegenwoordigen.



Ik hoop niet dat ik van jullie ooit afhankelijk moet zijn .( hoop van nederland) Als je de nederlanders een labiel volkje vind rot dan op naar het land vanm herkomst

mark61
19-12-07, 02:44
Geplaatst door 1973Tanger
Als atheïst Mark61 bij uitstek, moet jij mij eraan herinneren wat de islam mij voorschrijft? Ben jij over een nacht tijd ineens calvinist allà Zwingli geworden? Het wordt steeds leuker met jou.

Ah, daar gaat ie weer. Ongelovigen kunnen geen moraliteit hebben, het idee alleen al :argwaan:

Ik word hier elke dag bijgespijkerd over de morele voorschriften van de islam; het zou wat overtuigender overkomen als ze ook gepraktizeerd werden.

mark61
19-12-07, 02:44
Geplaatst door joken
Ik hoop niet dat ik van jullie ooit afhankelijk moet zijn .( hoop van nederland) Als je de nederlanders een labiel volkje vind rot dan op naar het land vanm herkomst

Geen zorgen, Mars is een ouwe Bellug en hij peinst er niet over deze kant op te komen :lachu:

1973Tanger
19-12-07, 11:24
Geplaatst door mark61
Ah, daar gaat ie weer. Ongelovigen kunnen geen moraliteit hebben, het idee alleen al :argwaan:

Ik word hier elke dag bijgespijkerd over de morele voorschriften van de islam; het zou wat overtuigender overkomen als ze ook gepraktizeerd werden.

Door het zo nadrukkelijk uit te dragen, ben je een beetje de moraalridder en zedenmeester aan het uithangen.

H.P.Pas
19-12-07, 11:58
Geplaatst door 1973Tanger
? Ben jij over een nacht tijd ineens calvinist allà Zwingli geworden? Het wordt steeds leuker met jou.

:wtf: Hoebedoelluh ?


Zwingli starb auf dem Feld, quasi als Soldat seiner Reformbestrebungen. Sein Leichnam wurde gevierteilt und verbrannt.