PDA

Bekijk Volledige Versie : Heerlijk hoe kaaskoppen iedere mm gebruiken om stront te smeren



Coolassprov MC
16-12-07, 10:44
Geplaatst door dodi_vega
Vrouw onderging abortus ‘onder dwang’

De vrouw die wordt verdacht van het ondergaan van een illegale abortus in Spanje, heeft haar kind onder dwang laten weghalen. Dat zei haar advocaat Caspar Brouwer donderdagavond in actualiteitenprogramma Pauw & Witteman. Ook verklaarde hij dat een Nederlandse instelling haar heeft doorverwezen.

De 24-jarige vrouw, die een Nederlands en een Marokkaans paspoort heeft, leefde volgens Brouwer in twee verschillende werelden: de wereld van haar Nederlandse vriend en die van haar Marokkaanse familie. Vanuit die laatste kring zou op een bepaalde manier druk op de vrouw zijn uitgeoefend om abortus te laten plegen. Met dit gegeven was de abortus van de vrouw in Spanje legaal, stelt Brouwer.

In Spanje is abortus slechts toegestaan tot week 22, in plaats van de 24 weken in Nederland. Onder bepaalde voorwaarden kan hierop in Spanje echter een uitzondering worden gemaakt, zei Brouwer. Een zo’n uitzondering is wanneer de abortus onder dwang plaatsvindt. Dat is in het geval van zijn cliënt in meer of mindere mate het geval, stelde de advocaat. Hij wilde verder in het belang van het onderzoek niet ingaan op de ‘aard van de dwang’, schrijft Trouw.

De vrouw heeft volgens Brouwer eerst geprobeerd in een Nederlandse kliniek abortus te ondergaan. Die durfden het echter niet aan omdat ze al te dicht bij de uiterste termijn van 24 weken zat, zei Brouwer. De Nederlandse instelling heeft haar een visitekaartje gegeven van de Spaanse abortuskliniek Ginemedex in Barcelona. Hij ontkende dat de vrouw al langer dan 24 weken zwanger was.

Woensdag werd de vrouw onder voorwaarden vrijgelaten. Het Openbaar Ministerie verdenkt haar van moord op haar ongeboren kind of kindermoord. De vrouw was volgens justitie ruim 27 weken zwanger toen ze abortus liet plegen.

Het wordt zelfs als juridisch verdedigingsfeit gebruikt!

Slinger
16-12-07, 10:58
Geplaatst door Coolassprov MC
Het wordt zelfs als juridisch verdedigingsfeit gebruikt!

Nu blijkt dus dat vanuit de Marokkaanse familie van de vrouw aandrang is uitgeoefend om abortus te plegen. Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat abortus in de islam verboden was, maar wellicht woog de schande van een ongehuwd moederschap voor deze familie toch zwaarder dan het geloof. Ik kan me zeker voorstellen dat deze dwang als een verzachtende omstandigheid voor de vrouw wordt aangemerkt.

knuppeltje
16-12-07, 10:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Het wordt zelfs als juridisch verdedigingsfeit gebruikt!

Maar weer goed dat er nog zulke moreel hoogstaande mensen zijn zoals jij. :kotsen:

Shemharosh
16-12-07, 11:18
Geplaatst door Slinger
Nu blijkt dus dat vanuit de Marokkaanse familie van de vrouw aandracht is uitgeoefend om abortus te plegen. Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat abortus in de islam verboden was. Wellicht woog de schande van een ongehuwd moederschap voor deze familie toch zwaarder dan hun geloof. Ik kan me zeker voorstellen dat dweze dwang als een verzachtende omstandigheid wordt aangemerkt.

Dit is de gruwlijkste vorm van "eer"wraak!!! of "eer"moord.....de hele familie moet opgepakt en berecht worden wegens deze zinloze beestachtige moord!!!!

Joesoef
16-12-07, 11:40
Bijna 7 maanden, lekkere familie.

barfly
16-12-07, 11:49
Vreselijk! Een Marokkaanse meid die ongehuwd zwanger is van nota bene een Kaaskop! :zozo:

mark61
16-12-07, 12:16
Geplaatst door Coolassprov MC
Het wordt zelfs als juridisch verdedigingsfeit gebruikt!

Wat is er? Je wilt de vuile was binnenhouden? Je wilt niet weten dat meisjes / vrouwen worden geterroriseerd en in een spagaat gedwongen?

Natuurlijk is dat een omstandigheid ter verdediging, volgens de Spaanse wet.

Wie is hier nou de grote strontsmeerder? Jij toch?

Coolassprov MC
16-12-07, 12:16
Geplaatst door Slinger
Nu blijkt dus dat vanuit de Marokkaanse familie van de vrouw aandrang is uitgeoefend om abortus te plegen. Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat abortus in de islam verboden was, maar wellicht woog de schande van een ongehuwd moederschap voor deze familie toch zwaarder dan het geloof. Ik kan me zeker voorstellen dat deze dwang als een verzachtende omstandigheid voor de vrouw wordt aangemerkt.

Advocaten spreken altijd de waarheid; vooral als ze moordenaars verdedigen. :cool:

mark61
16-12-07, 12:17
Geplaatst door Slinger
Nu blijkt dus dat vanuit de Marokkaanse familie van de vrouw aandrang is uitgeoefend om abortus te plegen. Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat abortus in de islam verboden was, maar wellicht woog de schande van een ongehuwd moederschap voor deze familie toch zwaarder dan het geloof. Ik kan me zeker voorstellen dat deze dwang als een verzachtende omstandigheid voor de vrouw wordt aangemerkt.

Niet elke Marokkaan is een perfecte moslim. De kans bestaat zelfs dat er daar maar weinig van zijn. Heb je zo met mensen.

Duh islam denkt niet eenduidig over abortus. Zie Rabiah.

De vrouw heeft geen misdaad gepleegd in Nederland, en naar het zich laat aanzien ook niet in Spanje. Er valt in NL dus niets te vervolgen.

Ik geloof niet dat het toebrengen van psychische schade op zich een misdrijf is dat bestraft kan worden. Het is gewoon walgelijk en immoreel.

Coolassprov MC
16-12-07, 12:18
Geplaatst door mark61
Wat is er? Je wilt de vuile was binnenhouden? Je wilt niet weten dat meisjes / vrouwen worden geterroriseerd en in een spagaat gedwongen?

Natuurlijk is dat een omstandigheid ter verdediging, volgens de Spaanse wet.

Wie is hier nou de grote strontsmeerder? Jij toch?

Ik wil dat je van de fles afblijft tijdens en vlak voordat voor je hier schuimbekkend gaat posten.

Coolassprov MC
16-12-07, 12:19
Geplaatst door Slinger
Nu blijkt dus dat vanuit de Marokkaanse familie van de vrouw aandrang is uitgeoefend om abortus te plegen. Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat abortus in de islam verboden was, maar wellicht woog de schande van een ongehuwd moederschap voor deze familie toch zwaarder dan het geloof. Ik kan me zeker voorstellen dat deze dwang als een verzachtende omstandigheid voor de vrouw wordt aangemerkt.

Roddels komen in de wereld door vrouwen en christenen..

mark61
16-12-07, 12:22
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik wil dat je van de fles afblijft tijdens en vlak voordat voor je hier schuimbekkend gaat posten.

Ik wil dat jij je fatsoenlijk gedraagt en zindelijk denkt. Ik wil dat je relevant post. Ik wil dat je ophoudt met stompzinnige posts.

Je kan wel zoveel willen.

knuppeltje
16-12-07, 12:23
Geplaatst door Coolassprov MC
Roddels komen in de wereld door vrouwen en christenen..

:kotsen:

mark61
16-12-07, 12:23
Geplaatst door Coolassprov MC
Roddels komen in de wereld door vrouwen en christenen..

Mensen worden onderdrukt doordat we de waarheid fijn doodzwijgen.

knuppeltje
16-12-07, 12:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Advocaten spreken altijd de waarheid; vooral als ze moordenaars verdedigen. :cool:

Ervaring misschien?

Slinger
16-12-07, 12:25
Geplaatst door Coolassprov MC
Advocaten spreken altijd de waarheid; vooral als ze moordenaars verdedigen. :cool:

De waarheid komt in deze zaak echt wel boven tafel. Ik constateer dat jou dat slecht uitkomt. Hypocriet.

knuppeltje
16-12-07, 12:27
Geplaatst door Slinger
Hypocriet.

Dat meen je niet.

Coolassprov MC
16-12-07, 12:44
Geplaatst door Slinger
De waarheid komt in deze zaak echt wel boven tafel. Ik constateer dat jou dat slecht uitkomt. Hypocriet.

Ik constateer dat je je waarheid reeds hebt opgemaakt,
dat niets daar afbreuk aan kan doen,
ondanks je kristalheldere haat en hypocrisie,
blijkens jouw valse schijnbelofte en dat je bovendien, en los hiervan, mijn discussie-stelling slechts bevestigd omdat je toevogeeft dat je het toch wel belangrijk vindt dat er marokkaanse vingers aan de zaak zijn vuil gemaakt

Coolassprov MC
16-12-07, 12:46
Geplaatst door mark61
Mensen worden onderdrukt doordat we de waarheid fijn doodzwijgen.

Als je stopt met zuipen hoef je niet meer te zuipen om te vergeten dat je zuipt.

mark61
16-12-07, 13:07
Geplaatst door Coolassprov MC
mijn discussie-stelling

:haha: Waar zie jij een 'd-s'? Ik zie alleen gescheld en gemonkel op niks af.

Vertel es, waarom denk je dat die vrouw deed wat ze deed? Hoe ging de besluitvorming in zijn werk volgens jou? Niks zeggen, je weet het niet en wil er niet over nadenken :moe:

mark61
16-12-07, 13:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je stopt met zuipen hoef je niet meer te zuipen om te vergeten dat je zuipt.

Ah, onze 'discussiant' :moe:

Slinger
16-12-07, 13:17
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik constateer dat je je waarheid reeds hebt opgemaakt,
dat niets daar afbreuk aan kan doen,
ondanks je kristalheldere haat en hypocrisie,
blijkens jouw valse schijnbelofte en dat je bovendien, en los hiervan, mijn discussie-stelling slechts bevestigd omdat je toevogeeft dat je het toch wel belangrijk vindt dat er marokkaanse vingers aan de zaak zijn vuil gemaakt

Je hoeft me geen woorden in de mond te leggen hoor, want daar ben ik niet van onder de indruk. En, inderdaad, een discussiestelling heb ik van jou nog niet gezien. Mischien lukt het je nog om die helder te formuleren?

barfly
16-12-07, 13:47
http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?threadid=235283

Micchien wel aardig de hele draad op wsdb te lezen...

Coolassprov MC
16-12-07, 13:56
DISCUSSIE-STELLING:

kaaskoppen gebruiken iedere mm om stront te smeren

Coolassprov MC
16-12-07, 13:57
Geplaatst door barfly
http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?threadid=235283

Micchien wel aardig de hele draad op wsdb te lezen...

vAN MIJ :fpetaf: MAG JE

Slinger
16-12-07, 14:01
Geplaatst door Coolassprov MC
DISCUSSIE-STELLING:

kaaskoppen gebruiken iedere mm om stront te smeren

En daar moet iemand serieus op reageren? Dat is geen discussiestelling maar een scheldpartij. Klaarblijkelijk is dat het enige dat jou helder voor ogen staat.

Rabi'ah.
16-12-07, 14:03
Wat een onzin zeg. Het feit dat die vrouw uit een gemeenschap komt waar (over het algemeen) ongehuwd moederschap als een schande, of zo je wilt, 7shuma beschouwd wordt, is een gegeven dat absoluut een rol gespeeld zal hebben bij haar wilsbesluit.

Het is 1 van de relevante omstandigheden van het geval en dus niet meer dan logisch dat dat wordt betrokken in het betoog van de advocaat. Als ik haar advocaat was geweest, had ik precies hetzelfde gedaan en evt. nog aangevoerd dat die 7shuma-cultuur bij haar tot pyshische nood had geleid.

Dat heeft niets met Marokkanenbashen te maken, maar met een reëele juridische redeneertrant en je tot het uiterste inzetten voor je cliënt, hetgeen de taak is van iedere strafrechtsadvocaat.

Slinger
16-12-07, 14:05
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat een onzin zeg. Het feit dat die vrouw uit een gemeenschap komt waar (over het algemeen) ongehuwd moederschap als een schande, of zo je wilt, 7shuma beschouwd wordt, is een gegeven dat absoluut een rol gespeeld zal hebben bij haar wilsbesluit.

Het is 1 van de relevante omstandigheden van het geval en dus niet meer dan logisch dat dat wordt betrokken in het betoog van de advocaat. Als ik haar advocaat was geweest, had ik precies hetzelfde gedaan en evt. nog aangevoerd dat die 7shuma-cultuur bij haar tot pyshische nood had geleid.

Dat heeft niets met Marokkanenbashen te maken, maar met een reëele juridische redeneertrant en je tot het uiterste inzetten voor je cliënt, hetgeen de taak is van iedere strafrechtsadvocaat.

Dat is nog eens helder gezegd. Precies to-the-point. :fpetaf:

illmatik
16-12-07, 14:08
Waarom was dit ook alweer nieuwswaardig?

mark61
16-12-07, 14:16
Geplaatst door illmatik
Waarom was dit ook alweer nieuwswaardig?

Iets met kaaskoppen en stront?

Dat een 7-maandsabortus bizar is?

Dat het bizar is iemand in voorarrest te plaatsen daarom?

Dat er nu een beerput open gaat?

Rabi'ah.
16-12-07, 14:27
Geplaatst door Coolassprov MC
DISCUSSIE-STELLING:

kaaskoppen gebruiken iedere mm om stront te smeren

Ga je nou nog reageren of ga je er als een grote held vandoor?

Rabi'ah.
16-12-07, 14:28
Het ironische vind ik nog wel dat die advocaat juist dat culturele argument gebruikt om een Marokkaanse vrouw vrij te pleiten.

Maar kenmelijk is zij ineens niet Marokkaans meer. :haha:

mark61
16-12-07, 14:36
Geplaatst door Rabi'ah.
Ga je nou nog reageren of ga je er als een grote held vandoor?

Je weet toch dat ie niet serieus is. Gewoon hit & run.

Coolassprov MC
16-12-07, 14:36
Geplaatst door Rabi'ah.
Het ironische vind ik nog wel dat die advocaat juist dat culturele argument gebruikt om een Marokkaanse vrouw vrij te pleiten.

DAT ZEG IK


Geplaatst door Rabi'ah.
Maar kenmelijk is zij ineens niet Marokkaans meer. :haha:

DAT SNAPKNIE

Rabi'ah.
16-12-07, 14:39
@ Mark: Tussen twee haakjes, weet jij iets van abortuscijfers onder Marokkaanse vrouwen? Want daar ben ik dus wel benieuwd naar.

mark61
16-12-07, 14:40
Geplaatst door Rabi'ah.
Het ironische vind ik nog wel dat die advocaat juist dat culturele argument gebruikt om een Marokkaanse vrouw vrij te pleiten.

Waar zie jij een cultureel argument? Ik zie hem alleen naar haar familie verwijzen.


Maar kenmelijk is zij ineens niet Marokkaans meer. :haha:

Want?

Rabi'ah.
16-12-07, 14:41
Geplaatst door Coolassprov MC
DAT ZEG IK

En waarom vind je dat racistisch? Hij scheldt toch niet op Marokkanen, maar beschrijft gewoon de realiteit in veel gezinnen. En die is vaak helaas niet mooi.



Geplaatst door Coolassprov MC

DAT SNAPKNIE

Lees het dan nog maar eens.

Rabi'ah.
16-12-07, 14:44
Geplaatst door mark61
Waar zie jij een cultureel argument? Ik zie hem alleen naar haar familie verwijzen.

Weet ik. Maar dat gedrag is natuurlijk (gedeeltelijk) door cultuur ingegeven.



Geplaatst door mark61

Want?

Dat was een sarcastische opmerking naar Coolass toe. Want hij suggereerde dat die advocaat een Marokkanenbasher zou zijn. En dat terwijl hij dus juist dat familie-argument gebruikte om een Marokkaanse vrij te krijgn.

mark61
16-12-07, 14:49
Geplaatst door Rabi'ah.
@ Mark: Tussen twee haakjes, weet jij iets van abortuscijfers onder Marokkaanse vrouwen? Want daar ben ik dus wel benieuwd naar.

Vzv. ik weet ietsjes hoger dan onder NL vrouwen, maar niet veel. Ik weet het niet echt.

Vrees wel dat het tijdelijk gaat toenemen door mismatch, ongelijkmatige ontwikkeling tussen grotere sexuele vrijheid maar achterstand op voorlichtings- en euh gedragsgebied.

Hmm, volgens deze cijfers zijn Marokkaansen 4,5x oververtegenwoordigd, als ik goed redeneer. Moet je ws. corrigeren voor demografische opbouw, in termen van aantallen vrouwen in 'die' leeftijdscategorie, maar toch...

Tabel 4.1 Abortuscliëntes naar land van herkomst (eerste en tweede generatie3),
2004-2006 (%)
2004 2005 2006
Nederland (aut.) 41,7 40,9 42,8
Suriname 10,3 10,8 10,8
Ned. Antillen4 5,4 5,4 5,1
Turkije 3,9 4,6 4,1
Marokko 4,9 5,6 5,9
Overige landen 26,6 23,7 24,0

http://www.rutgersnissogroep.nl/downloads/Publicaties/Rapport_LAR_2006.pdf/view?searchterm=abortus

Ff geëdit, wat meer hoofdrekenen maakt ca. 4,5% oververtegenwoordiging.

Rabi'ah.
16-12-07, 14:55
Geplaatst door mark61


ongelijkmatige ontwikkeling tussen grotere sexuele vrijheid maar achterstand op voorlichtings- en euh gedragsgebied.

Vooral dit is iets wat ik heel, heel vaak heb gezien.

Er lopen dus in Nederland gewoon nog jongeren rond, die denk ik door de strenge scheiding tussen mannen en vrouwen, zo niet meer fysiek dan wel in belevingswereld, geen flauw idee hebben wat een normale manier van omgang tussen jongens en meisjes is.

Dus grotere vrijheid is niet altijd een voordeel. Regels scheppen tenminste duidelijkheid. Maar juist tijdens die overgangsfases krijg je gelazer, dat schijn je in Marokko zelf ook gehad te hebben in de jaren '70. (Dat leid ik tenminste af uit de boeken van Mernissi en andere dames met soortgelijk gedachtegoed)

mark61
16-12-07, 14:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Weet ik. Maar dat gedrag is natuurlijk (gedeeltelijk) door cultuur ingegeven.

Vinden wij wellicht, maar dat heeft de advocaat hierboven niet gezegd :nerd:


Dat was een sarcastische opmerking naar Coolass toe. Want hij suggereerde dat die advocaat een Marokkanenbasher zou zijn. En dat terwijl hij dus juist dat familie-argument gebruikte om een Marokkaanse vrij te krijgn.

Na, dan basht hij toch mooi 'de meerderheid' want die familie is meer personen dan zij. :hihi:

Rabi'ah.
16-12-07, 14:58
Geplaatst door mark61
Vinden wij wellicht, maar dat heeft de advocaat hierboven niet gezegd :nerd:

Ok ok, dat is dus een gedachtesprong die ik alvast maakte.



Geplaatst door mark61

Na, dan basht hij toch mooi 'de meerderheid' want die familie is meer personen dan zij. :hihi:

Coolass-logica. :hihi:

mark61
16-12-07, 15:01
Geplaatst door Rabi'ah.
Vooral dit is iets wat ik heel, heel vaak heb gezien.

Er lopen dus in Nederland gewoon nog jongeren rond, die denk ik door de strenge scheiding tussen mannen en vrouwen, zo niet meer fysiek dan wel in belevingswereld, geen flauw idee hebben wat een normale manier van omgang tussen jongens en meisjes is.

Tsja, wat is normaal? Moet ik mijn normen op gaan leggen aan anderen? Maja, als je uit je 'strikte' normen komt lijkt het idd wel alsof daarbuiten geen verschillende normen meer bestaan. Volgens mij werkt dat zwart-witbeeld zo. Als je je toch niet aan de strikte normen van je ouders houdt maakt het daarna niet meer uit ook. Anything goes. Als de 'Hollandse' normen die je om je heen ziet dan de VMBO-normen zijn...


Maar juist tijdens die overgangsfases krijg je gelazer, dat schijn je in Marokko zelf ook gehad te hebben in de jaren '70. (Dat leid ik tenminste af uit de boeken van Mernissi en andere dames met soortgelijk gedachtegoed)

Tsja dat zal wel over gaan, door schade en schande.

Rabi'ah.
16-12-07, 15:05
Geplaatst door mark61
Tsja, wat is normaal? Moet ik mijn normen op gaan leggen aan anderen? Maja, als je uit je 'strikte' normen komt lijkt het idd wel alsof daarbuiten geen verschillende normen meer bestaan. Volgens mij werkt dat zwart-witbeeld zo. Als je je toch niet aan de strikte normen van je ouders houdt maakt het daarna niet meer uit ook. Anything goes. Als de 'Hollandse' normen die je om je heen ziet dan de VMBO-normen zijn...

De normen die die groep jongeren om zich heen zien en nadoen, zijn volgens mij eerder die van 50 Cent en MTV.



Geplaatst door mark61

Tsja dat zal wel over gaan, door schade en schande.

Idd. Alhoewel de gedachtegang "een vrouw buitenshuis is loslopend wild" en "een vreemde man die em aanspreekt wil iets van me" er nog steeds diep inzit.

Het eigenaardige is alleen dat Marokko wat dat betreft voorligt op de immigranten in Nederland. Want dat proces is daar, zoals ik het begrijp althans, al grotendeels voltooid.

illmatik
16-12-07, 15:07
Geplaatst door mark61
Iets met kaaskoppen en stront?

Kaaskoppen die van stront nieuws maken?


Dat een 7-maandsabortus bizar is?

Zeldzaamheid is een criterium voor nieuwswaardigheid. Kennelijk niet als het om Marokkanen gaat.


Dat het bizar is iemand in voorarrest te plaatsen daarom?

'Wij' vinden gebeurtenissen in andere landen altijd bizar, zonder ook maar enige vorm van context te kennen.


Dat er nu een beerput open gaat?

Menig Hollander zou die beerput liever niet open willen maken. Aan het oppervlak drijft dit Marokkaans geval dankzij de journalistieke haaien die dit dom gupje naar boven hebben gesleept, terwijl de oceaan eronder gevuld is met autochtone sardientjes in soortgelijke situaties.

mark61
16-12-07, 15:13
Geplaatst door Rabi'ah.
De normen die die groep jongeren om zich heen zien en nadoen, zijn volgens mij eerder die van 50 Cent en MTV.

Jaha wat is het verschil? :hihi:


Idd. Alhoewel de gedachtegang "een vrouw buitenshuis is loslopend wild" en "een vreemde man die em aanspreekt wil iets van me" er nog steeds diep inzit.

In hun omgeving zal dat wel kloppen ook :moe:


Het eigenaardige is alleen dat Marokko wat dat betreft voorligt op de immigranten in Nederland. Want dat proces is daar, zoals ik het begrijp althans, al grotendeels voltooid.

In je 'eigen' veilige wereld kan dat makkelijker. Hier is het idee dat de groep wordt belegerd.

mark61
16-12-07, 15:17
Geplaatst door illmatik
Kaaskoppen die van stront nieuws maken?

Nieuws is vrijwel altijd stront.


Zeldzaamheid is een criterium voor nieuwswaardigheid. Kennelijk niet als het om Marokkanen gaat.

? Kennelijk wel. Nooit eerder zoiets gelezen.


'Wij' vinden gebeurtenissen in andere landen altijd bizar, zonder ook maar enige vorm van context te kennen.

In dit geval is het in eigen land, en statistisch alleen al bizar.


Menig Hollander zou die beerput liever niet open willen maken. Aan het oppervlak drijft dit Marokkaans geval dankzij de journalistieke haaien die dit dom gupje naar boven hebben gesleept, terwijl de oceaan eronder gevuld is met autochtone sardientjes in soortgelijke situaties.

Kletskoek. Zelden zulke onzin gelezen. Verdiep je een keer in abortus in Nederland. NL had altijd de allerlaagste abortuscijfers van de hele wereld. De lichte stijging van de laatste jaren komt gedeeltelijk van auto's, gedeeltelijk van nieuwe (al dan niet islamitische) immigranten.

Het slaat nergens op om de vrouw in kwestie zo denigrerend te beschrijven. Je begrijpt blijkbaar niet wat er aan de hand is, of wil het niet weten. Gewoon lekker focussen op een individu losgezongen van omgeving en omstandigheden :duim:

Alsof enige vrouw die niet onder druk van de omgeving staat ooit zoiets vreselijks zou doen. Belachelijk.

Rabi'ah.
16-12-07, 15:19
Geplaatst door mark61
Jaha wat is het verschil? :hihi:

Nihil. Maar die VMBO-kindertjes en breezahs hebben dat dus overgenomen van MTV. Daar gaat het om.



Geplaatst door mark61

In hun omgeving zal dat wel kloppen ook :moe:

Juist. Dus de problemen ontstaan als ze buiten hun eigen omgeving treden. Dan zijn de normen niet meer duidelijk.

Daar heb ik trouwens ook last van (gehad) en met schade en schande :hihi: moeten leren.



Geplaatst door mark61

In je 'eigen' veilige wereld kan dat makkelijker. Hier is het idee dat de groep wordt belegerd.

Jawel. Alhoewel ik het idee heb dat het ook komt omdat de bevolking in Marokko qua achtergrond natuurlijk veel gemixter is dan hier: Platteland, stad, Arabisch, verschillende Berbergroepen, hoogopgeleid, laagopgeleid, middenklasse, arbeidersklasse etc.

knuppeltje
16-12-07, 15:20
Geplaatst door Coolassprov MC
DISCUSSIE-STELLING:

kaaskoppen gebruiken iedere mm om stront te smeren

Mag ik even spontaan vomeren? :kotsen:

Rabi'ah.
16-12-07, 15:23
Geplaatst door knuppeltje
Mag ik even spontaan vomeren? :kotsen:

Is dat een bestaand werkwoord?

illmatik
16-12-07, 15:25
Geplaatst door mark61
Nieuws is vrijwel altijd stront.

Waarschijnlijk omdat kaaskoppen enkel stront opzoeken om nieuws van te maken.


? Kennelijk wel. Nooit eerder zoiets gelezen.

Ik wel. Mijn bronnen zijn gelukkig niet beperkt tot maroc.nl.


In dit geval is het in eigen land, en statistisch alleen al bizar.

De abortus was niet gepleegd in Spanje, 'de plaats des delicts', met het eigen geldend strafrecht?


Kletskoek. Zelden zulke onzin gelezen. Verdiep je een keer in abortus in Nederland. NL had altijd de allerlaagste abortuscijfers van de hele wereld. De lichte stijging van de laatste jaren komt gedeeltelijk van auto's, gedeeltelijk van nieuwe (al dan niet islamitische) immigranten.

Gristenen zijn professionals, aankomend op het binnenhouden van de vuile was.


Het slaat nergens op om de vrouw in kwestie zo denigrerend te beschrijven. Je begrijpt blijkbaar niet wat er aan de hand is, of wil het niet weten. Gewoon lekker focussen op een individu losgezongen van omgeving en omstandigheden :duim:

Wat een droevige poging de zwarte Piet ergens naartoe te rollen. De vrouw in kwestie heb ik mij amper over uitgelaten. Haar benoemen als 'dom gupje' heeft slechts te maken met mijn standpunt over abortussen in het algemeen: pure moord, in mijn optiek.


Alsof enige vrouw die niet onder druk van de omgeving staat ooit zoiets vreselijks zou doen. Belachelijk.

Da's dus precies mijn punt. Maar jij probeert met je dronken kop (voor de zoveelste keer) de aandacht af te wenden van waar het nu om gaat en richt je focus op allerlei zijweggetjes, gestaafd met aannames. Ik vin't prima verder.

on-topic: dit feit is niet nieuwswaardig. Het feit dat dit in Nederland massaler gebeurt dan mark61 wil doen geloven is een veel groter probleem. Nederland is groter dan de Randstad alleen en bestaat uit meer dan alleen allochtonen.

mark61
16-12-07, 15:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Nihil. Maar die VMBO-kindertjes en breezahs hebben dat dus overgenomen van MTV. Daar gaat het om.

Oh is dat zo? Ik denk dat het in sommige Hollandse kringen al gebruikelijk was voordat er MTV was, in sommige Surinaamse en Antilliaanse nog wat heftiger.


Jawel. Alhoewel ik het idee heb dat het ook komt omdat de bevolking in Marokko qua achtergrond natuurlijk veel gemixter is dan hier: Platteland, stad, Arabisch, verschillende Berbergroepen, hoogopgeleid, laagopgeleid, middenklasse, arbeidersklasse etc.

Yeps.

Rabi'ah.
16-12-07, 15:33
Geplaatst door mark61
Oh is dat zo? Ik denk dat het in sommige Hollandse kringen al gebruikelijk was voordat er MTV was, in sommige Surinaamse en Antilliaanse nog wat heftiger.


Mwah, iig niet zo exhibitionistisch en ordinair en het werd niet als wenselijk/de norm gezien.

Maar tegenwoordig is het stoer om vrouwen als een stuk vlees te zien.

mark61
16-12-07, 15:39
Geplaatst door illmatik
Waarschijnlijk omdat kaaskoppen enkel stront opzoeken om nieuws van te maken.

Zou het? Goed nieuws is geen nieuws.


Ik wel. Mijn bronnen zijn gelukkig niet beperkt tot maroc.nl.

Oh. Nou dat toont dan maar weer aan dat de pers niet zo sensationeel is, als ze die andere gevallen hebben laten liggen.


De abortus was niet gepleegd in Spanje, 'de plaats des delicts', met het eigen geldend strafrecht?

De aanwezigheid van een Nederlandse, de arrestatie en voorarrest.


Gristenen zijn professionals, aankomend op het binnenhouden van de vuile was.

Dat zijn ze in rap tempo aan het afleren. Jij had dat niet geweten als het niet zo was. De voorsprong op nieuwe Nederlanders is ca. 40 jaar, niet veel meer nee. Echter, abortus is geen gristelijke oplossing.


Wat een droevige poging de zwarte Piet ergens naartoe te rollen. De vrouw in kwestie heb ik mij amper over uitgelaten.

Daarom juist. Ik heb het ff over de hele Marokkaanse reactie hier, y compris wsdb.


Haar benoemen als 'dom gupje' heeft slechts te maken met mijn standpunt over abortussen in het algemeen: pure moord, in mijn optiek.

Ik zie het verband tussen 'dom' en 'moreel afkeurenswaardig' niet. Jij slaat alleen maar denigrerende taal uit, geen morele. Bovendien ben je zelf geen vrouw, dus das lekker makkelijk allemaal.


Da's dus precies mijn punt. Maar jij probeert met je dronken kop

:moe: goh ben jij ook al van dat niveau?


(voor de zoveelste keer) de aandacht af te wenden van waar het nu om gaat en richt je focus op allerlei zijweggetjes, gestaafd met aannames. Ik vin't prima verder.

Huh? Jij leidde de aandacht af van het topic en moest gaan informeren naar de nieuwswaarde, die in dit geval zonneklaar is.


on-topic: dit feit is niet nieuwswaardig. Het feit dat dit in Nederland massaler gebeurt dan mark61 wil doen geloven is een veel groter probleem.

Bron?

Autochtone benauwende kringen waar alles met sex taboe is en vrouwen ongewenst zwanger worden zijn over het algemeen christelijk. Daar wordt niet op de zevende maand geaborteerd.

Maar wat dat hulliezullie wijzen in dit geval voor zin heeft ontgaat mij volledig. Dan heb je het over een minieme minderheid in NL; in Marokkaanse kring is het taboe vrij algemeen.

mark61
16-12-07, 15:40
Geplaatst door Rabi'ah.
Mwah, iig niet zo exhibitionistisch en ordinair en het werd niet als wenselijk/de norm gezien.

Maar tegenwoordig is het stoer om vrouwen als een stuk vlees te zien.

Op de Antillen meen ik van wel, uit eigen observatie :lachu:

Hoe vindt en interpreteer je die cijfers nou?

mark61
16-12-07, 15:44
Geplaatst door Rabi'ah.
Is dat een bestaand werkwoord?

Bèja:

vo·me·ren (onov.ww.)
1 [form.] braken

Rabi'ah.
16-12-07, 15:45
Geplaatst door mark61


Hoe vindt en interpreteer je die cijfers nou?


Tja, niet dus. Dit is per definitie een onderwerp waar je geen serieuze cijfers van gaat vinden, ook omdat het zo moeilijk meetbaar is.

Ik spreek puur uit eigen ervaring. En die reikt van Surinaamse intellectuelen, tot aan Surinaamse volksklasse, autochtone suburbs-breezahs, Bijlmerstraatcultuur, orthodoxe sunnieten, Nederlandse middenklasse en Marokkaans in verschillende smaken. :lachu:

mark61
16-12-07, 15:47
Geplaatst door Rabi'ah.
Tja, niet dus. Dit is per definitie een onderwerp waar je geen serieuze cijfers van gaat vinden, ook omdat het zo moeilijk meetbaar is.

Ik spreek puur uit eigen ervaring. En die reikt van Surinaamse intellectuelen, tot aan Surinaamse volksklasse, autochtone suburbs-breezahs, Bijlmerstraatcultuur, orthodoxe sunnieten, Nederlandse middenklasse en Marokkaans in verschillende smaken. :lachu:

De cijfers die ik je net gaf :moe:

:hihi:

Rabi'ah.
16-12-07, 15:48
Geplaatst door mark61
De cijfers die ik je net gaf :moe:


Ik had het meer over sociale normen van omgang man/vrouw in het algemeen, niet meer over abortus.

mark61
16-12-07, 15:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik had het meer over sociale normen van omgang man/vrouw in het algemeen, niet meer over abortus.

Ik stel toch prijs op je commentaar :ego:

illmatik
16-12-07, 15:52
Geplaatst door mark61
Zou het? Goed nieuws is geen nieuws.

En dan is het maar goed, toch?


Oh. Nou dat toont dan maar weer aan dat de pers niet zo sensationeel is, als ze die andere gevallen hebben laten liggen.

Wie had het over de pers?


De aanwezigheid van een Nederlandse, de arrestatie en voorarrest.

In Spanje, niet in Nederland.


Dat zijn ze in rap tempo aan het afleren.

Alleen zij, toch?


Jij had dat niet geweten als het niet zo was.

Jij kan niet weten wat ik wel of niet had geweten als het niet zo was.


Daarom juist. Ik heb het ff over de hele Marokkaanse reactie hier, y compris wsdb.

Wel ja joh, jij hebt het achteraf altijd wel over iets anders.


Ik zie het verband tussen 'dom' en 'moreel afkeurenswaardig' niet. Jij slaat alleen maar denigrerende taal uit, geen morele.

Jij moraliseert er maar op los. 'Dom' is geen scheldwoord. Dat maak jij er van.


Bovendien ben je zelf geen vrouw, dus das lekker makkelijk allemaal.

Dooddoener.


:moe: goh ben jij ook al van dat niveau?

Van het nuchtere, alcoholvrij niveau? Absoluut.


Huh? Jij leidde de aandacht af van het topic en moest gaan informeren naar de nieuwswaarde, die in dit geval zonneklaar is.

Het enige dat zonneklaar is, is het feit dat voorgaande (autochtone) gevallen nooit het nieuws hebben gehaald. Terwijl die gevallen er in overvloed zijn. Dit balletje ging pas echt rollen toen aan het licht kwam dat de Nederlandse een Nederlandse van Marokkaanse afkomst is.

Nog triester dan de hypocriete benadering van het geheel, is de moralisatie die nu is losgeslagen over dit soort gebeurtenissen in Marokkaanse families. Alsof ze een trend hebben uitgevonden. Niemand die ook maar werkelijk iets geeft om de vrouw in kwestie zelf en haar familie, of wat voor emotionele/psychologische gevolgen dit heeft. Nee, in plaats daarvan praat men nu al over 'beerputten die worden geopend'.


Bron?

Gevallen in de praktijk.


Autochtone benauwende kringen waar alles met sex taboe is en vrouwen ongewenst zwanger worden zijn over het algemeen christelijk. Daar wordt niet op de zevende maand geaborteerd.

Nee, het kan ook de achtste maand nog zijn. Of de zesde.


Maar wat dat hulliezullie wijzen in dit geval voor zin heeft ontgaat mij volledig.

Goh, nu heeft het ineens geen zin meer?


Dan heb je het over een minieme minderheid in NL; in Marokkaanse kring is het taboe vrij algemeen.


Maar wat dat hulliezullie wijzen in dit geval voor zin heeft ontgaat mij volledig.

... neem nog een biertje, mark. Tis goed zo.

Rabi'ah.
16-12-07, 15:59
Geplaatst door mark61
Ik stel toch prijs op je commentaar :ego:

Over die cijfers? Tja het is same old, same old he?

Ik ben wel verbaasd trouwens dat Surinaamsen zo oververtegenwoordigd zijn, ook qua huiselijk geweld btw. Had ik toch niet verwacht.

Van Antiliaansen sta ik weer minder te kijken. En van Turksen had ik een hoger aantal verwacht vanwege de eerwraak.

mark61
16-12-07, 16:00
Geplaatst door illmatik
En dan is het maar goed, toch?

Nee.


Wie had het over de pers?

Jij.


In Spanje, niet in Nederland.

Nee, dat was in NL.


Alleen zij, toch?

Nee.


Jij kan niet weten wat ik wel of niet had geweten als het niet zo was.

:moe:


Jij moraliseert er maar op los. 'Dom' is geen scheldwoord. Dat maak jij er van.

Nee, 'dom gupje' is geen scheldwoord, het is een morele qualificatie :ego:


Van het nuchtere, alcoholvrij niveau? Absoluut.

:moe: Nee, van het stompzinnige subvmbo-niveau.


Het enige dat zonneklaar is, is het feit dat voorgaande (autochtone) gevallen nooit het nieuws hebben gehaald. Terwijl die gevallen er in overvloed zijn.

Bron? :moe:


Dit balletje ging pas echt rollen toen aan het licht kwam dat de Nederlandse een Nederlandse van Marokkaanse afkomst is.

Nee.


Nog triester dan de hypocriete benadering van het geheel,

En daar istie weer, het h-woord. Wat is er h? :moe:


is de moralisatie die nu is losgeslagen over dit soort gebeurtenissen in Marokkaanse families. Alsof ze een trend hebben uitgevonden. Niemand die ook maar werkelijk iets geeft om de vrouw in kwestie zelf en haar familie, of wat voor emotionele/psychologische gevolgen dit heeft. Nee, in plaats daarvan praat men nu al over 'beerputten die worden geopend'.

blablabla


Gevallen in de praktijk.

Dat is geen bron; je zuigt het dus uit je duim.


Goh, nu heeft het ineens geen zin meer?

Ik heb nieuws voor je: het heeft het nooit gehad.


... neem nog een biertje, mark. Tis goed zo.

Wat blijk je toch telkens weer een ontstellende loser. Kom je niet meer uit je zelf gecreëerde onzin, dan ga je maar schelden.

Zo teleurstellend. Waarom gaat dat hier toch elke keer zo? Wordt hier dan niemand ooit volwassen?

:zwaai:

mark61
16-12-07, 16:03
Geplaatst door Rabi'ah.
Over die cijfers? Tja het is same old, same old he?

Ik ben wel verbaasd trouwens dat Surinaamsen zo oververtegenwoordigd zijn, ook qua huiselijk geweld btw. Had ik toch niet verwacht.

Van Antiliaansen sta ik weer minder te kijken. En van Turksen had ik een hoger aantal verwacht vanwege de eerwraak.

Na, ik had dus veel minder verwacht, zie mijn post.

Met eerwraak heeft abortus niks te maken, ech niet. Eerwraak gaat over vermeend gedrag, meestal is er niet eens een andere man in beeld, en if so, is ze niet ongewenst zwanger van die man.

Rabi'ah.
16-12-07, 16:05
Geplaatst door mark61
Na, ik had dus veel minder verwacht, zie mijn post.

Ik vind het dus nog wel meevallen. Kennelijk zijn de meeste NL-Marokkaanse meisjes dus een stuk rustiger dan sommige mensen heir willen suggereren.


Geplaatst door mark61

Met eerwraak heeft abortus niks te maken, ech niet. Eerwraak gaat over vermeend gedrag, meestal is er niet eens een andere man in beeld, en if so, is ze niet ongewenst zwanger van die man.

Er is laatst een boek over uitgekomen, van Rana Husseini. Ik ga hem maar eens aanschaffen denk ik.

Rabi'ah.
16-12-07, 16:12
Geplaatst door mark61

Met eerwraak heeft abortus niks te maken, ech niet. Eerwraak gaat over vermeend gedrag, meestal is er niet eens een andere man in beeld, en if so, is ze niet ongewenst zwanger van die man.

Het leek me juist vanwel, vanwege de volgende redenatie.

Meisje heeft stiekem vriendje en raakt ongewenst zwanger. Vervolgens pleegt ze abortus uit angst dat de familie haar, vanwege de schande, om zal (laten) brengen.

Logisch toch?

mark61
16-12-07, 16:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Het leek me juist vanwel, vanwege de volgende redenatie.

Meisje heeft stiekem vriendje en raakt ongewenst zwanger. Vervolgens pleegt ze abortus uit angst dat de familie haar, vanwege de schande, om zal (laten) brengen.

Logisch toch?

Joh zover komt het nooit :hihi: Meisje kijkt brutaal uit ogen > dood :moe:

Eh, de meeste eerwraak wordt denk ik gepleegd op gescheiden vrouwen. Scheiden is 1 ding, het gore lef hebben door te leven Met Een Andere Man iets heel anders.

De schande zit niet in het kind, maar al ver ver daarvoor.

Rabi'ah.
16-12-07, 16:16
Geplaatst door mark61
Joh zover komt het nooit :hihi: Meisje kijkt brutaal uit ogen > dood :moe:

Eh, de meeste eerwraak wordt denk ik gepleegd op gescheiden vrouwen. Scheiden is 1 ding, het gore lef hebben door te leven Met Een Andere Man iets heel anders.

De schande zit niet in het kind, maar al ver ver daarvoor.

Ah, dus je bedoelt dat een meisje uit een milieu waarin eerwraak voorkomt het niet eens in haar hoofd zal halen om naar een jongen te kijken?

illmatik
16-12-07, 16:17
Geplaatst door mark61
Nee.

Dus?


Jij.

Lees nog een keer. Probeer het anders morgen, als die kater weg is.


Nee, dat was in NL.


In Spanje is abortus slechts toegestaan tot week 22, in plaats van de 24 weken in Nederland. Onder bepaalde voorwaarden kan hierop in Spanje echter een uitzondering worden gemaakt, zei Brouwer. Een zo’n uitzondering is wanneer de abortus onder dwang plaatsvindt. Dat is in het geval van zijn cliënt in meer of mindere mate het geval, stelde de advocaat. Hij wilde verder in het belang van het onderzoek niet ingaan op de ‘aard van de dwang’, schrijft Trouw.


plaats des delicts


Nee.

Doe dan niet alsof dat wel zo is.


:moe:

Beweer je van wel?


Nee, 'dom gupje' is geen scheldwoord, het is een morele qualificatie :ego:

Dus we moraliseren er beiden op los en je bent het er niet mee eens dat ik dat doe. Nice work.


:moe: Nee, van het stompzinnige subvmbo-niveau.

Da's ook maar een mening. Niks waard, in this case.


Bron? :moe:

Als ze het nieuws hadden gehaald, dan waren er bronnen geweest. Denk je ook niet? Slimmerik. :moe:


Nee.

Ja.


En daar istie weer, het h-woord. Wat is er h? :moe:

Nog eens lezen.


blablabla

Zeer steekhoudend.


Dat is geen bron; je zuigt het dus uit je duim.

Je noemt mij dus indirect een leugenaar. Kom ik verderop op terug.


Ik heb nieuws voor je: het heeft het nooit gehad.

Waarom ga je er dan in mee? Kennelijk steekt het je.


Wat blijk je toch telkens weer een ontstellende loser. Kom je niet meer uit je zelf gecreëerde onzin, dan ga je maar schelden.

Jij noemt mij een loser en een leugenaar, en dan ben ik degene die scheld? Voor zover je nog niet hebt afgedaan, dan heb je dat nu. Ik hoop maar voor je dat dit de alcohol is die typt, want dit slaat werkelijk alles. Als JIJ niet uit je zelfgecreëerde onzin komt, dan ga je mensen maar betichten van schelden en liegen. Kennelijk maakt het dan bij voorbaat al niet meer uit of ik je uitscheld of niet. Je bent een uitgerangeerd mannetje dat slechts zijn functie in de samenleving heeft op zeer trieste wijze mogelijk nuttige discussies op dit forum op voorhand te saboteren met je eindeloos geneuzel en bagatelliseren van alle info die mensen aandragen. Voor al het andere dat bestaat, ben je niet goed genoeg, zoals jij de zaken benadert. Zolang het in je straatje past, is het allemaal ok. Zodra dat niet het geval is, dan bestempel je mensen als leugenaars en beschuldig je ze van schelden. Ik ben helemaal klaar met jou, ouwe. Verdrink niet in je bierglas. Tabee en stik er in, for all I care.

mark61
16-12-07, 16:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind het dus nog wel meevallen. Kennelijk zijn de meeste NL-Marokkaanse meisjes dus een stuk rustiger dan sommige mensen heir willen suggereren.

20 per 1000, oftewel 1 op de 50 vind ik nogal wat. Onder Marokkaansen neemt het nog steeds toe (ook onder NL), onder Turkse neemt het flink af.


Er is laatst een boek over uitgekomen, van Rana Husseini. Ik ga hem maar eens aanschaffen denk ik.

Palestijnse?

sjaakie
16-12-07, 16:19
Feiten en cijfers
In 2006 zijn er 32.992 abortussen uitgevoerd. Het abortuscijfer in Nederland ligt hiermee op 8.6. Dit is het aantal abortussen per duizend vrouwen en meisjes tussen de 15 en 45 jaar. Sinds 2000 schommelt het aantal abortussen in Nederland rond 33.000.
Na een daling in de jaren zeventig is het abortuscijfer in de jaren negentig gestegen. In 1990 was het nog 5.2.
13,7 procent van de behandelingen betreft vrouwen die in het buitenland wonen en voor de abortus naar Nederland komen.
Allochtone vrouwen laten vaker een abortus doen dan autochtone vrouwen, maar hun abortuscijfers waren in 2006 lager dan het jaar ervoor. Met name onder Surinaamse en Antilliaanse vrouwen en onder vrouwen uit Afrikaanse en overige Midden- en Zuid-Amerikaanse landen is het abortuscijfer veel hoger dan het landelijke cijfer: tussen 33 en 42.
Het abortuscijfer van Marokkaanse en Turkse vrouwen is gestabiliseerd.
De dalende trend van abortussen onder tieners zet door. Er raken ook minder tieners zwanger. Allochtone tieners blijven een aandachtsgroep. Zij maken als ze zwanger zijn vaker de keus voor abortus dan autochtone tieners. Marokkaanse en Surinaamse meisjes kiezen het vaakst voor een abortus.
Nederland telt 16 abortusklinieken. Deze voeren bijna 95 procent van de zwangerschapsafbrekingen uit. De overige abortussen vinden plaats in ziekenhuizen. 99 ziekenhuizen hebben in het kader van de Wet afbreking zwangerschap een vergunning om abortussen uit te voeren.
Internationaal gezien is het Nederlandse abortuscijfer zeer laag; in andere West-Europese landen en in de VS is het twee- tot driemaal zo hoog.
Ongeveer de helft van de vrouwen die een abortus liet uitvoeren, heeft kinderen. Eén op de drie vrouwen die een abortus laat uitvoeren, heeft al eerder een zwangerschap laten afbreken.
De jaarlijkse abortuscijfers worden berekend op basis van de Landelijke Abortus Registratie van de Rutgers Nisso Groep en gegevens van de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ). De IGZ krijgt melding van alle zwangerschapsafbrekingen (inclusief de zogenaamde overtijdbehandelingen) die in Nederland worden verricht.

BRON (http://www.minvws.nl/dossiers/abortus/abortus-in-feiten-en-cijfers/)

mark61
16-12-07, 16:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Ah, dus je bedoelt dat een meisje uit een milieu waarin eerwraak voorkomt het niet eens in haar hoofd zal halen om naar een jongen te kijken?

Ze zal zich niet laten betrappen :ego:

Naar jongens / meisjes kijken doen we allemaal. De meeste gevallen die mij bijstaan gingen over getrouwde / gescheiden vrouwen. Weet niet of daar nou weer cijfers van zijn.

Rabi'ah.
16-12-07, 16:21
Geplaatst door mark61
20 per 1000, oftewel 1 op de 50 vind ik nogal wat. Onder Marokkaansen neemt het nog steeds toe (ook onder NL), onder Turkse neemt het flink af.

Hmm. Het blijft een kleine minderheid. 2%? Mja, ik zou niet weten wat "normaal" is bij dit soort dingen.



Geplaatst door mark61

Palestijnse?

Jordaanse. Aan de hand van een aantal casus illustreert ze wat eerwraak precies inhoudt en ook de sociale processen/samenleving die er aan ten grondslag ligt.

En, groot pluspunt, ze laat de religie er bijna volledig buiten.

Rabi'ah.
16-12-07, 16:23
Geplaatst door mark61
Ze zal zich niet laten betrappen :ego:

Of niet zo levensmoe zijn om het risico te nemen.


Geplaatst door mark61

Naar jongens / meisjes kijken doen we allemaal.

Ik bedoelde dat maar bij wijze van spreken.


Geplaatst door mark61

De meeste gevallen die mij bijstaan gingen over getrouwde / gescheiden vrouwen. Weet niet of daar nou weer cijfers van zijn.

Gek, voor mijn geestesoog duikt bij eerwraak altijd het ongetrouwde meisje/vriendje/maagdelijkheid/boze broers-verhaal op.

Maar ik ben dan ook niet zo thuis in Turkse kringen.

mark61
16-12-07, 16:27
Geplaatst door sjaakie
Het abortuscijfer van Marokkaanse en Turkse vrouwen is gestabiliseerd.

Bizarre conclusies ogv dezelfde cijfers die ik net plaatste:

Tabel 4.3 Geschat abortuscijfer (per 1.000 vrouwen van 15-44 jaar) naar land van herkomst,
2004-2006
2004-2006 (%)
2004 2005 2006
Turkije 12,2 13,6 11,9
Marokko 18,5 20,2 20,6

12% daling onder Turksen, 2% stijging onder Marokkaansen. Bijvoorbeeld.

mark61
16-12-07, 16:32
Geplaatst door Rabi'ah.
Hmm. Het blijft een kleine minderheid. 2%? Mja, ik zou niet weten wat "normaal" is bij dit soort dingen.

In NL was 1 op 200 lange tijd normaal. Wat je zelf normaal moet vinden weet ik niet. Hangt van zoveel af.

Voor zoiets als abortus bij strenge gemeenschappen vind ik het abnormaal. Vooral als je ziet dat het bij Marokkaansen 2x zo hoog is als bij Turksen.


En, groot pluspunt, ze laat de religie er bijna volledig buiten.

Dat doet iedereen die er ff serieus naar kijkt.

mark61
16-12-07, 16:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Of niet zo levensmoe zijn om het risico te nemen.

Nou als je kijkt naar Turkse fora dan wordt er vrijuit gebabbeld over vriendjes, en nauwelijks over eerwraak in dat verband. Daar wordt wel over gepraat, maar dan gaat het over getrouwde / gescheiden vrouwen. In NL dan.


Gek, voor mijn geestesoog duikt bij eerwraak altijd het ongetrouwde meisje/vriendje/maagdelijkheid/boze broers-verhaal op.

Je had Eindhoven, wild in het rond schietend broertje op school, en Enschede, man neemt dochter mee naar TR om haar daar af te maken. Verder herinner ik me alleen BVML-vrouwen, opgespoord, afgemaakt.

III
16-12-07, 18:18
Jullie verdient elkaar...

Divine_70
16-12-07, 23:19
Geplaatst door Coolassprov MC
DISCUSSIE-STELLING:

kaaskoppen gebruiken iedere mm om stront te smeren

Vreemd dat jij dan nog niet Shitcolordbrown bent, het valt dus best mee, ook kaaskoppen laten blijkbaar wel eens een steekje vallen. :tik:

Coolassprov MC
17-12-07, 07:46
Geplaatst door Rabi'ah.
En waarom vind je dat racistisch? Hij scheldt toch niet op Marokkanen, maar beschrijft gewoon de realiteit in veel gezinnen. En die is vaak helaas niet mooi.

Waar noem ik wie racistisch?


Geplaatst door Rabi'ah.
Lees het dan nog maar eens.

Heb ik geen tijd voor.

Coolassprov MC
17-12-07, 07:48
Geplaatst door Rabi'ah.
Coolass-logica. :hihi:

De Popi-Jopi aan het uithangen?

Coolassprov MC
17-12-07, 07:50
Geplaatst door knuppeltje
Mag ik even spontaan vomeren? :kotsen:

Waarom heb je dat nooit als je andermans stront staat te karnen?

Coolassprov MC
17-12-07, 07:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Meisje heeft stiekem vriendje en raakt ongewenst zwanger. Vervolgens pleegt ze abortus uit angst dat de familie haar, vanwege de schande, om zal (laten) brengen.

Wat juridisch ter verdediging aangedragen wordt is in 99,9% van de gevallen een gelogen verhaal.

Maar dat is niet eens de discussie; het gaat erom dat iets nieuwswaardig wordt zodra ermee een mm marokkaan valt te bespeuren en dat de vooroordelen rond marokkanen zo aanwezig zijn dat het ter verdediging opgeroepen kan worden.

Heb je zin om de verzekering te tille?
Vertel ze dat e op straat beroofd bent van je laptops door een stelletje marokkanen succes verzekerd!

Coolassprov MC
17-12-07, 07:55
Geplaatst door Divine_70
Vreemd dat jij dan nog niet Shitcolordbrown bent, het valt dus best mee, ook kaaskoppen laten blijkbaar wel eens een steekje vallen. :tik:

Ik laat me geen stront aansmeren.

knuppeltje
17-12-07, 10:10
Geplaatst door Coolassprov MC
Waarom heb je dat nooit als je andermans stront staat te karnen?

Ach- gelukkig ben je wat je zegt.

Coolassprov MC
17-12-07, 10:31
Geplaatst door knuppeltje
Ach- gelukkig ben je wat je zegt.

Waarom beantwoord je m'n vraag niet?

Hoe wil je anders begrip voor je homoseksualiteit kweken op een marokkaans/islamitisch forum?

Rabi'ah.
17-12-07, 11:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat juridisch ter verdediging aangedragen wordt is in 99,9% van de gevallen een gelogen verhaal.

Bewijs?


Geplaatst door Coolassprov MC

Maar dat is niet eens de discussie; het gaat erom dat iets nieuwswaardig wordt zodra ermee een mm marokkaan valt te bespeuren en dat de vooroordelen rond marokkanen zo aanwezig zijn dat het ter verdediging opgeroepen kan worden.

Bewijs? In casu gaat het niet om een vooroordeel, maar om een vader die ook werkelijk zijn dochter onderdrukte. Don't blame the messenger.


Geplaatst door Coolassprov MC

Heb je zin om de verzekering te tille?
Vertel ze dat e op straat beroofd bent van je laptops door een stelletje marokkanen succes verzekerd!

Bewijs?

knuppeltje
17-12-07, 12:02
Geplaatst door Coolassprov MC
Waarom beantwoord je m'n vraag niet?

Hoe wil je anders begrip voor je homoseksualiteit kweken op een marokkaans/islamitisch forum?

Zolang jij in zulke ranzige taal gebruikt voor je vragen verdien je daar niet eens een antwoord op.

Rabi'ah.
17-12-07, 12:06
Geplaatst door knuppeltje
Zolang jij in zulke ranzige taal gebruikt voor je vragen verdien je daar niet eens een antwoord op.

Precies.

Coolassprov MC
17-12-07, 13:19
Geplaatst door knuppeltje
Zolang jij in zulke ranzige taal gebruikt voor je vragen verdien je daar niet eens een antwoord op.

Homoseks is ranzig.

Slinger
17-12-07, 14:19
Geplaatst door knuppeltje
Ach- gelukkig ben je wat je zegt.

Knuppeltje realiseer je je wel dat onze Coolass eigenlijk heeft aangegeven uit de kast te willen komen? Zal mij benieuwen of hij de moed werkelijk kan opbrengen!

Rabi'ah.
17-12-07, 14:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Homoseks is ranzig.

Wat vooral ranzig is, is jouw taalgebruik.

Dus begin je mond te spoelen en iets aan je a7laaq (of eerder het gebrek daaraan) te doen voordat je over anderen komt praten.

Je zet jezelf en de islam te schande met je gescheld.

lihoed
17-12-07, 15:06
Geplaatst door Coolassprov MC
Homoseks is ranzig.

I second that. :blowen:

Coolassprov MC
17-12-07, 15:51
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat vooral ranzig is, is jouw taalgebruik.

Dus begin je mond te spoelen en iets aan je a7laaq (of eerder het gebrek daaraan) te doen voordat je over anderen komt praten.

Je zet jezelf en de islam te schande met je gescheld.

Jij bent natuurlijk gek op homo's en vind het heerlijk wat ze doen en hebt ontelbare homovrienden

Houdt de islam er buiten zolang je te dom bent om hoofdzaak van bijzaak te scheiden en context van content.

Coolassprov MC
17-12-07, 15:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat vooral ranzig is, is jouw taalgebruik.

Dus begin je mond te spoelen en iets aan je a7laaq (of eerder het gebrek daaraan) te doen voordat je over anderen komt praten.

Je zet jezelf en de islam te schande met je gescheld.

Wat vind jij van homoseks? Heerlijk?

Karin.N
17-12-07, 16:00
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat vind jij van homoseks? Heerlijk?


Waarom zoek jij je heil niet op de ontelbare ranzige sexsites, ipv ons hier te vervelen met al je sexuele getinte opmerkingen.

Coolassprov MC
17-12-07, 16:01
Geplaatst door Karin.N
Waarom zoek jij je heil niet op de ontelbare ranzige sexsites, ipv ons hier te vervelen met al je sexuele getinte opmerkingen.

waarom ga je niet koken?

mark61
17-12-07, 16:01
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat vind jij van homoseks? Heerlijk?

Je obsessie spreekt boekdelen. Ga met lihoed lekker het internet afgrazen.

Coolassprov MC
17-12-07, 16:10
Geplaatst door mark61
Je obsessie spreekt boekdelen. Ga met lihoed lekker het internet afgrazen.

Ga je lege bierflesjes uitlikken :haha:

The_Grand_Wazoo
17-12-07, 16:31
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat juridisch ter verdediging aangedragen wordt is in 99,9% van de gevallen een gelogen verhaal.

Maar dat is niet eens de discussie; het gaat erom dat iets nieuwswaardig wordt zodra ermee een mm marokkaan valt te bespeuren en dat de vooroordelen rond marokkanen zo aanwezig zijn dat het ter verdediging opgeroepen kan worden.

Heb je zin om de verzekering te tille?
Vertel ze dat e op straat beroofd bent van je laptops door een stelletje marokkanen succes verzekerd!

Nee, het is nieuwswaardig omdat het OM voor het eerst sinds de nieuwe abortuswetgeving tot vervolging overgaat. Ik wist pas na een paar dagen dat het om een Marokkaans meisje ging ... maar ik ben dan ook niet zo gepreocuppeerd, door marokkanen noch door homo's.

knuppeltje
17-12-07, 16:37
Geplaatst door Coolassprov MC
Homoseks is ranzig.

Alleen zo jammer dat jij tot de grootste groep behoort die het zo dikwijls bedrijft, niet?
Mwa- dat heb ik je al uitgelegd.
Alleen hoor ik jou daar nooit zo over.
Het enige wat je kunt is constant in een uiterst ranzig taalgebruik je walgelijke opvattingen ventileren.

knuppeltje
17-12-07, 16:38
Geplaatst door lihoed
I second that. :blowen:

Is de kleuterschool al uit, en weet je moeder dat je hier aan het doen bent?

Coolassprov MC
17-12-07, 16:38
Geplaatst door knuppeltje
Alleen zo jammer dat jij tot de grootste groep behoort die het zo dikwijls bedrijft, nie?t.
Mwa- dat heb ik je al uitgelegd.
Alleen hoor ik jou daar nooit zo over.
Het enige wat je kunt is constant in een uiterst ranzig taalgebruik je walgelijke opvattingen ventileren.

Als je je beledigd voelt door mijn mening wil ik er wel over praten; datgene dat je in eerste instantie vertikte.

Coolassprov MC
17-12-07, 16:40
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
Nee, het is nieuwswaardig omdat het OM voor het eerst sinds de nieuwe abortuswetgeving tot vervolging overgaat. Ik wist pas na een paar dagen dat het om een Marokkaans meisje ging ... maar ik ben dan ook niet zo gepreocuppeerd, door marokkanen noch door homo's.

Dat zal me allemaal een reet roesten.

knuppeltje
17-12-07, 16:41
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je je beledigd voelt door mijn mening wil ik er wel over praten; datgene dat je in eerste instantie vertikte.

Ik vertik niks- zolang je je ranzig gedoe maar laat- en anders kun je de boom in.

knuppeltje
17-12-07, 16:42
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat zal me allemaal een reet roesten.

Vergeet je fixatie met dat lichaamsdeel eens voor een keer.

Coolassprov MC
17-12-07, 16:57
Geplaatst door knuppeltje
Ik vertik niks- zolang je je ranzig gedoe maar laat- en anders kun je de boom in.

Ik vind jouw homoseks ranzig; mag ik?

Joesoef
17-12-07, 17:51
Topic kan gesloten worden.

lihoed
17-12-07, 18:39
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik vind jouw homoseks ranzig; mag ik?

Ik vind het ook, ieder heeft z'n eigen mening.
Ik heb een nieuwe quote Coolio, thanks again.

Thermopylae
17-12-07, 19:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik vind jouw homoseks ranzig; mag ik?

Wees dan maar elke dag enorm dankbaar, dat jij niet als homo ter wereld bent gekomen....

Joesoef
17-12-07, 19:15
Geplaatst door Thermopylae
Wees dan maar elke dag enorm dankbaar, dat jij niet als homo ter wereld bent gekomen....


Hoe kan jij dat weten?

lihoed
17-12-07, 19:16
Geplaatst door Thermopylae
Wees dan maar elke dag enorm dankbaar, dat jij niet als homo ter wereld bent gekomen....

Een vraagje: ik ken jou niet maar ben jij ook homo?

Joesoef
17-12-07, 19:19
Geplaatst door lihoed
Een vraagje: ik ken jou niet maar ben jij ook homo?

Je kan ook een pm sturen hoor als je een date wil :o

Thermopylae
17-12-07, 19:20
Geplaatst door Joesoef
Hoe kan jij dat weten?

Hoe kan ik wat weten?

Thermopylae
17-12-07, 19:22
Geplaatst door lihoed
Een vraagje: ik ken jou niet maar ben jij ook homo?

Eerst ook een vraagje, waarom wil je dat weten?

Divine_70
17-12-07, 19:56
Geplaatst door Karin.N
Waarom zoek jij je heil niet op de ontelbare ranzige sexsites, ipv ons hier te vervelen met al je sexuele getinte opmerkingen.

:eek: Denk jij ook dat hij denkt aan P&P sex? :vreemd:

mark61
17-12-07, 20:35
Geplaatst door Joesoef
Je kan ook een pm sturen hoor als je een date wil :o

:haha:

mark61
17-12-07, 20:37
Geplaatst door Thermopylae
Hoe kan ik wat weten?

Dat lihoed niet als homo ter wereld is gekomen.

sufkut :gechoquee

:hihi: scusi signore Th

lihoed
17-12-07, 21:12
Geplaatst door Joesoef
Je kan ook een pm sturen hoor als je een date wil :o

weer 1 homo van wie ik het niet wist.

Joesoef
17-12-07, 21:24
Geplaatst door lihoed
weer 1 homo van wie ik het niet wist.

Dr zitten er hier wel meer, je zult je hier wel thuis voelen.

lihoed
17-12-07, 21:37
Geplaatst door Joesoef
Dr zitten er hier wel meer, je zult je hier wel thuis voelen.

dacht het niet ranzige homo.