PDA

Bekijk Volledige Versie : [b]mogen Vrouwelijke Moslims PatiËnten Een Mannelijke Arts Weigeren?[/b]



TENACH
17-12-07, 22:20
MOGEN VROUWELIJKE MOSLIMS PATIËNTEN EEN MANNELIJKE ARTS WEIGEREN?

Stel, een hoogzwangere moslima komt midden in de nacht naar het ziekenhuis. De gynaecoloog van dienst is een man en wordt door de vrouw en haar echtgenoot geweigerd. Zij willen alleen door een vrouwelijke arts worden geholpen.

Mogen vrouwelijke patiënten een mannelijke arts weigeren? De KNMG vindt van wel. Het ziekenhuis moet in zo'n geval regelen dat er een vrouwelijke arts beschikbaar is. Alleen in acute noodgevallen moet een vrouwelijke patiënt zich laten helpen door een mannelijke arts.

NOVA sprak met artsen en Henk Kamp die vinden dat de richtlijn van de KNMG teveel tegemoet komt aan de wensen van moslims.

Henk kamp vindt dat moslims zich moeten aanpassen en gaat morgen kamervragen stellen. Daarnaast zei die: "als ze niet willen dan moeten ze weer terug". Volgens mij geilt die uilskuiken op wilders.

Oh, oh, wat moest ik kotsen van die sukkel.
In Nederland bestaat al tijden recht op vrije artsenkeuze.
Wordt bij NOVA enkele aziaten getoond die stuk voor stuk aangeven dat ze liever door een vrouwelijke arts geholpen.

Laten ze 1 turkse vrouw zien die opmerkt dat ze liever geholpen wordt door een vrouwelijke arts, mits die aanwezig is. Daarnaast overduidelijk aangegeven dat ze het geen probleem vindt om door en mannelijke arts te worden geholpen.
Wordt een verhaal door NOVA, Henk Kamp en de hele tering zooitje die aan woord komt neergezet alsof moslims de enige zijn die zich niet willen aanpassen en moeten schikken aan Nederlandse normen die inhouden dat je gewoon door een mannelijke arts moet laten helpen.

Naast het feit dat het om een, zo vaak genoemd, "een hele kleine groep" gaat, wordt er een drama verhaal neergezet met een circus aan interviewen en kamervragen bla bla bla.

Whouw, wat een circus. Wilders waar blijf je??? Jij bent aan zet. Morgen horen we meer.

Oh ja, wat doen we met de orthodoxe joden, orthodox-gereformeerden en de hindoestanen?? Die weigeren al tijden mannelijke atsen. Is dat niet een veel grotere groep, of is dat niet spannend genoeg.

Ik vond het werkelijk een walgelijke vertoning.

1973Tanger
17-12-07, 23:05
Geplaatst door TENACH
MOGEN VROUWELIJKE MOSLIMS PATIËNTEN EEN MANNELIJKE ARTS WEIGEREN?

Stel, een hoogzwangere moslima komt midden in de nacht naar het ziekenhuis. De gynaecoloog van dienst is een man en wordt door de vrouw en haar echtgenoot geweigerd. Zij willen alleen door een vrouwelijke arts worden geholpen.

Mogen vrouwelijke patiënten een mannelijke arts weigeren? De KNMG vindt van wel. Het ziekenhuis moet in zo'n geval regelen dat er een vrouwelijke arts beschikbaar is. Alleen in acute noodgevallen moet een vrouwelijke patiënt zich laten helpen door een mannelijke arts.

NOVA sprak met artsen en Henk Kamp die vinden dat de richtlijn van de KNMG teveel tegemoet komt aan de wensen van moslims.

Henk kamp vindt dat moslims zich moeten aanpassen en gaat morgen kamervragen stellen. Daarnaast zei die: "als ze niet willen dan moeten ze weer terug". Volgens mij geilt die uilskuiken op wilders.

Oh, oh, wat moest ik kotsen van die sukkel.
In Nederland bestaat al tijden recht op vrije artsenkeuze.
Wordt bij NOVA enkele aziaten getoond die stuk voor stuk aangeven dat ze liever door een vrouwelijke arts geholpen.

Laten ze 1 turkse vrouw zien die opmerkt dat ze liever geholpen wordt door een vrouwelijke arts, mits die aanwezig is. Daarnaast overduidelijk aangegeven dat ze het geen probleem vindt om door en mannelijke arts te worden geholpen.
Wordt een verhaal door NOVA, Henk Kamp en de hele tering zooitje die aan woord komt neergezet alsof moslims de enige zijn die zich niet willen aanpassen en moeten schikken aan Nederlandse normen die inhouden dat je gewoon door een mannelijke arts moet laten helpen.

Naast het feit dat het om een, zo vaak genoemd, "een hele kleine groep" gaat, wordt er een drama verhaal neergezet met een circus aan interviewen en kamervragen bla bla bla.

Whouw, wat een circus. Wilders waar blijf je??? Jij bent aan zet. Morgen horen we meer.

Oh ja, wat doen we met de orthodoxe joden, orthodox-gereformeerden en de hindoestanen?? Die weigeren al tijden mannelijke atsen. Is dat niet een veel grotere groep, of is dat niet spannend genoeg.

Ik vond het werkelijk een walgelijke vertoning.

Het weigeren van artsen heeft niet specifiek betrekking op moslims, daarom is het een beetje populisme aan de kant van Henk Kamp. Artsen kan je altijd weigeren, bijvoorbeeld als je een bepaalde arts niet vertrouwd en hem niet aan je lijf heb willen zitten. Een arts die uren naar knoflook ruikt of een schizofrene indruk maakt vlak voor een operatie, zou ik ook graag willen weigeren. Henk Kamp blaast de hele boel gewoon op en maakt van een mug een olifant. Dit is een verschijnsel dat prima binnen de eigen medische geledingen (om in hun termen te spreken), behandeld kan worden. Zo ermee naar buiten komen alsof het monster van Lochnes aan de oppervlak is gekomen, getuigd van populisme. Het is in werkelijkheid gewoon heel simpel: weigeren van artsen mag, mits het ziekenhuis voor vervanging zorg kan dragen. Indien niet, dan moet helaas de patiënt later terugkomen en kan dan op dat moment niet behandeld worden, omdat vervanging ontbreekt. De keuze blijft altijd bij de patiënt. Het ziekenhuis moet ook aan haar centen denken, want de patiënt betaald zijn duurverdiende centjes ook maar aan de zorgverzekeraar. Patiënten moeten eigen keuze behouden, kan het ziekenhuis aan die keuze tegemoetkomen, fijn voor de patiënt, zo niet, jammer voor de patiënt. Henk Kamp moet niet net doen alsof de wereld vergaat.

1973Tanger
17-12-07, 23:17
Geplaatst door The_Reporter
Het lijkt wel of die Kamp zijn geweten in Afghanistan kwijt is geraakt, laat hem lekker zijn vrouw door een aantal mannen haar baby ter wereld brengen, zal ze heel prettig vinden zeker!?

Hij moet natuurlijk als doodgeverfde opvolger van Rutte, de achterstand op pathologisch rechts inhalen.

TENACH
17-12-07, 23:17
Mijn vraag is eigenlijk te simpel voor woorden.
Een ezel zou het snappen, maar gekke Henkkie niet.

Wat doen we met orthodoxe joden en zware gereformeerden die al jaren mannelijke artsen weigeren voor hun vrouwen?

Vraag mij af of die paniekzaaier daarover ook zo'n grote bek heeft of piept hij dan een toontje lager.
Misschien hadden ze Verdonk vrijheid goeroe moet laten komen opdraven voor commentaar. Ben alleen bang dat haar mening over vrijheid deze keer niet in haar straatje past.

1973Tanger
17-12-07, 23:22
Geplaatst door TENACH
Mijn vraag is eigenlijk te simpel voor woorden.
Een ezel zou het snappen, maar gekke Henkkie niet.

Wat doen we met orthodoxe joden en zware gereformeerden die al jaren mannelijke artsen weigeren voor hun vrouwen?

Vraag mij af of die paniekzaaier daarover ook zo'n grote bek heeft of piept hij dan een toontje lager.
Misschien hadden ze Verdonk vrijheid goeroe moet laten komen opdraven voor commentaar. Ben alleen bang dat haar mening over vrijheid deze keer niet in haar straatje past.

Ja die vraag kan hij zonder consequenties niet beantwoorden of omzeilen. Dat maakt Kamp wederom een schijnheilige etterbak.