PDA

Bekijk Volledige Versie : Unicef-foto van het jaar 2007



StevieK
19-12-07, 07:07
bron : De Telefgraaf

AMSTERDAM - Een schrijnende huwelijksfoto van een 40-jarige Afghaanse bruidegom en zijn slechts 11 jaar oude bruidje is door Unicef tot foto van het jaar 2007 gekozen.

http://farm3.static.flickr.com/2193/2118526282_a4e0ee2b69_o.jpg

Unicef-foto van het jaar 2007.
Foto: EPA


De ceremonie in Damarda op 11 september 2005 werd gefotografeerd door de Amerikaanse Stephanie Sinclair.

Meer dan 1230 foto’s dongen mee naar de prijs van

knuppeltje
19-12-07, 08:43
Geplaatst door StevieK
bron : De Telefgraaf

AMSTERDAM - Een schrijnende huwelijksfoto van een 40-jarige Afghaanse bruidegom en zijn slechts 11 jaar oude bruidje is door Unicef tot foto van het jaar 2007 gekozen.

http://farm3.static.flickr.com/2193/2118526282_a4e0ee2b69_o.jpg

Unicef-foto van het jaar 2007.
Foto: EPA


De ceremonie in Damarda op 11 september 2005 werd gefotografeerd door de Amerikaanse Stephanie Sinclair.

Meer dan 1230 foto’s dongen mee naar de prijs van

En ze leefden nog lang en gelukkig.
Is echt geen pedofilie, want dat begrip kennen ze daar niet, is daar dus ook niet strafbaar.

knuppeltje
19-12-07, 12:20
Geplaatst door knuppeltje
En ze leefden nog lang en gelukkig.
Is echt geen pedofilie, want dat begrip kennen ze daar niet, is daar dus ook niet strafbaar.

Als ik er nog eens naar kijk- dan valt het echt op dat ondanks dat die knakker blijkbaar niet eens de moeite nam om een schone broek aan te trekken voor dat mooiste moment uit zijn leven, het bruudje er stralend van geluk uitziet.
En z'n schoenen waren blijkbaar ook zoek.
Of heb ik weer zand in de ogen?

Eni
19-12-07, 12:36
Geplaatst door knuppeltje
Als ik er nog eens naar kijk- dan valt het echt op dat ondanks dat die knakker blijkbaar niet eens de moeite nam om een schone broek aan te trekken voor dat mooiste moment uit zijn leven, het bruudje er stralend van geluk uitziet.
En z'n schoenen waren blijkbaar ook zoek.
Of heb ik weer zand in de ogen?

:D Mag je niet mee spotten Knuppel.. Ies traditie!!

knuppeltje
19-12-07, 12:45
Geplaatst door Eni
:D Mag je niet mee spotten Knuppel.. Ies traditie!!

Dat van die vuile broek?

Eni
19-12-07, 12:48
Geplaatst door knuppeltje
Dat van die vuile broek?

Ja dat ook.

mark61
19-12-07, 12:49
Geplaatst door Eni
Ja dat ook.

Het beste bewijs dat die meneer dringend een wasvrouwtje nodig had :student:

Hater :jammer:

Eni
19-12-07, 12:56
Geplaatst door mark61

Hater :jammer:

804 posts en zero strafpoints meneer! :student:

mark61
19-12-07, 13:03
Geplaatst door Eni
804 posts en zero strafpoints meneer! :student:

Jij hebt connexies :jammer:

Charlus
19-12-07, 13:48
Geplaatst door knuppeltje
<...>Als ik er nog eens naar kijk- dan valt het echt op dat ondanks dat die knakker blijkbaar niet eens de moeite nam om een schone broek aan te trekken voor dat mooiste moment uit zijn leven, het bruudje er stralend van geluk uitziet.<...>
Ze kijkt eerder bedenkelijk met die schuinse blik van haar: "wat heb ik nu aan mijn fiets hangen?" of "wat zit daar in Allah's naam?". Zo'n baard aan je man lijkt me een horreur voor vrouwen. Mijn vrouw heeft mij zonder meer verboden om een baard te laten staan.
Zeg Mark61, is dit nu een geval van uithuwelijking of gedwongen uithuwelijking?

mark61
19-12-07, 13:51
Geplaatst door Charlus
Zeg Mark61, is dit nu een geval van uithuwelijking of gedwongen uithuwelijking?

Ik was er niet bij, maar je zou haast zeggen dat haar niets gevraagd is. Vzv. ze de vraag had kunnen begrijpen.

StevieK
19-12-07, 13:57
Geplaatst door knuppeltje
Als ik er nog eens naar kijk- dan valt het echt op dat ondanks dat die knakker blijkbaar niet eens de moeite nam om een schone broek aan te trekken voor dat mooiste moment uit zijn leven, het bruudje er stralend van geluk uitziet.
En z'n schoenen waren blijkbaar ook zoek.
Of heb ik weer zand in de ogen?

Ik denk dat hij uitgehuwelijkt is en er absoluut niet mee eens is. Dus daarom ook niet de moeite genoemen heeft zich op te knappen.

Charlus
19-12-07, 14:06
Maar ja, is seks met 11-jarige meisjes eigenlijk wel verboden in de bijbel? Zometeen volgt de gerechtvaardigde toorn van Coolassprov en de zijnen. Een en al hypocrisie bij die blanken.

rami_elharrak
19-12-07, 15:17
Geplaatst door StevieK
bron : De Telefgraaf

AMSTERDAM - Een schrijnende huwelijksfoto van een 40-jarige Afghaanse bruidegom en zijn slechts 11 jaar oude bruidje is door Unicef tot foto van het jaar 2007 gekozen.

http://farm3.static.flickr.com/2193/2118526282_a4e0ee2b69_o.jpg

Unicef-foto van het jaar 2007.
Foto: EPA


De ceremonie in Damarda op 11 september 2005 werd gefotografeerd door de Amerikaanse Stephanie Sinclair.

Meer dan 1230 foto’s dongen mee naar de prijs van

En straks komt r op de same krant een article van die twee waar ze de schuld zullen geven aan de photograaf, net als met de twee Iraniers ('homos met maskers).
Van alle gebeurtenissen ( al over the world), de foto van t jaar moest door een Amerikaan , in Afganistaan, met een anti islamitisch onderwerp genomen worden!!!
Toeval? Zeeeeeeker!!!!

David
19-12-07, 15:21
Geplaatst door rami_elharrak
En straks komt r op de same krant een article van die twee waar ze de schuld zullen geven aan de photograaf, net als met de twee Iraniers ('homos met maskers).
Van alle gebeurtenissen ( al over the world), de foto van t jaar moest door een Amerikaan , in Afganistaan, met een anti islamitisch onderwerp genomen worden!!!
Toeval? Zeeeeeeker!!!!

Het is inderdaad een schande dat de westerse media foto's maken van dit soort traditionele pedopraktijken! :student:

knuppeltje
19-12-07, 15:38
Ik vind jullie zeikerds vandaag. :ego:
Kunnen jullie het dan niet eens opbrengen om bij zo'n heuglijk moment een beetje positief te doen.
Luister eens naar het woord van de dichter- en leer. :student:

Waar werd oprechter trouw
dan tussen man en vrouw
ter wereld ooit gevonden?
Twee zielen gloeiend aan een gesmeed,
of vast geschakeld en verbonden
in lief en leed. (Joost van den Vondel)

Ik denk niet dat ze Vondel daar kennen, maar dat kind is er wel gloeiend bij denk.

rami_elharrak
19-12-07, 15:38
Geplaatst door David
Het is inderdaad een schande dat de westerse media foto's maken van dit soort traditionele pedopraktijken! :student:

De foto zien we well, maar waar t over gaat is wat ze ons vertellen!!
Don t believe the hyp!!
Unless you feel the need to!!
Wat mij betreft, is t een Amerikaanse waarheid die tot omstandigheiden verbonden is, en die in no time andere richtingen kan volgen!!
Enough is enough, van USA en vrienden hoef ik geen lessen meer.

David
19-12-07, 15:41
Geplaatst door rami_elharrak
De foto zien we well, maar waar t over gaat is wat ze ons vertellen!!
Don t believe the hyp!!
Unless you feel the need to!!
Wat mij betreft, is t een Amerikaanse waarheid die tot omstandigheiden verbonden is, en die in no time andere richtingen kan volgen!!
Enough is enough, van USA en vrienden hoef ik geen lessen meer.

http://www.jijmoetverderleren.nl

sater
19-12-07, 17:01
Geplaatst door StevieK
bron : De Telefgraaf

AMSTERDAM - Een schrijnende huwelijksfoto van een 40-jarige Afghaanse bruidegom en zijn slechts 11 jaar oude bruidje is door Unicef tot foto van het jaar 2007 gekozen.

http://farm3.static.flickr.com/2193/2118526282_a4e0ee2b69_o.jpg

Unicef-foto van het jaar 2007.
Foto: EPA


De ceremonie in Damarda op 11 september 2005 werd gefotografeerd door de Amerikaanse Stephanie Sinclair.

Meer dan 1230 foto’s dongen mee naar de prijs van

:mrt2: Nou ja, de bruidegom staat in de [........] .

Joesoef
19-12-07, 17:06
Geplaatst door rami_elharrak
En straks komt r op de same krant een article van die twee waar ze de schuld zullen geven aan de photograaf, net als met de twee Iraniers ('homos met maskers).
Van alle gebeurtenissen ( al over the world), de foto van t jaar moest door een Amerikaan , in Afganistaan, met een anti islamitisch onderwerp genomen worden!!!
Toeval? Zeeeeeeker!!!!


Mister thc himself.

Ron Haleber
19-12-07, 17:07
http://farm3.static.flickr.com/2193/2118526282_a4e0ee2b69_o.jpg


Geplaatst door knuppeltje

Als ik er nog eens naar kijk- dan valt het echt op dat ondanks dat die knakker blijkbaar niet eens de moeite nam om een schone broek aan te trekken voor dat mooiste moment uit zijn leven, het bruudje er stralend van geluk uitziet.

Of heb ik weer zand in de ogen?

Generaal Berlijn - de chef van onze jongens daar - heeft mij toegezegd om daar van de week schone broeken te laten uitdelen. :fparty:


De talib-vijanden van ons leger moeten er in elk geval wel proper uitzien - zegt hij - anders kunnen we geen respect voor hun cultuur opbrengen. :wink:

Je weet het niet - maar die twee zitten eigenlijk te wachten op Geert en Rita die eindelijk eens een echt Afghaans feest wilden meemaken. :koppel:

lihoed
19-12-07, 17:17
De foto is nep!

StevieK
19-12-07, 19:34
Google maar eens op Stephanie Sinclair
Ik denk niet dat foto die de unicefprijs prijs wint nep is.

barfly
19-12-07, 19:49
Komop luitjes, jullie zien toch ook wel dat die baardaap heel niet blij is met z'n nieuwe chickie?

lihoed
19-12-07, 20:02
Geplaatst door barfly
Komop luitjes, jullie zien toch ook wel dat die baardaap heel niet blij is met z'n nieuwe chickie?

Liever een 11 jarige meisje trouwen dan homo zijn of wat heel vaak voorkomt bij blanken is misbruik van eigen kinderen.

Koala64
19-12-07, 20:19
Geplaatst door lihoed
Liever een 11 jarige meisje trouwen dan homo zijn of wat heel vaak voorkomt bij blanken is misbruik van eigen kinderen.

Misbruik van kinderen is het ergste wat er is. Een 11-jarige trouwen is ook kindermisbruik.

En homo zijn daar heeft niemand last van, alleen mensen met homohaat.

lihoed
19-12-07, 20:25
Geplaatst door Koala64
Misbruik van kinderen is het ergste wat er is. Een 11-jarige trouwen is ook kindermisbruik.

En homo zijn daar heeft niemand last van, alleen mensen met homohaat.

Dan moeten homo s Moslims ook niet in een kwade daglicht proberen te zetten met zo'n foto als deze.

Koala64
19-12-07, 20:27
Geplaatst door lihoed
Dan moeten homo s Moslims ook niet in een kwade daglicht proberen te zetten met zo'n foto als deze.

Wie zegt dan dat homo's dat doen?

naam
19-12-07, 20:30
Geplaatst door lihoed
Dan moeten homo s Moslims ook niet in een kwade daglicht proberen te zetten met zo'n foto als deze.

Is de fotografe homo?

lihoed
19-12-07, 20:30
Geplaatst door Koala64
Wie zegt dan dat homo's dat doen?

Jij misschien niet maar die andere homo s op Maroc.nl doen dat wel.

Joesoef
19-12-07, 20:32
Geplaatst door lihoed
Jij misschien niet maar die andere homo s op Maroc.nl doen dat wel.


Empirisch uitgevonden dan.

lihoed
19-12-07, 20:33
Geplaatst door naam
Is de fotografe homo?

Daar gaan het niet om, het gaat er om waarom altijd dat negatieve over Islam, de Media en zelfs hier op Maroc.nl.
Waarom niet eens een keer iets goeds over Islam.

lihoed
19-12-07, 20:34
Geplaatst door Joesoef
Empirisch uitgevonden dan.

What the a fuck.

Joesoef
19-12-07, 20:35
Geplaatst door lihoed
Waarom niet eens een keer iets goeds over Islam.

Moet je tegen die baardaap zeggen die een kind trouwd.

Koala64
19-12-07, 20:35
Geplaatst door lihoed
Jij misschien niet maar die andere homo s op Maroc.nl doen dat wel.

Weet je, als homo heb je vaak het gevoel dat je dat je niet gewenst bent onder religieuzen. Datzelfde gevoel hebben veel moslims ook onder autochtonen. Zit niet eens zoveel verschil in en daarom komen mensen wel eens fel uit de hoek.

Zo zie ik het tenminste.

Joesoef
19-12-07, 20:36
Geplaatst door lihoed
What the a fuck.


Precies :D.

lihoed
19-12-07, 20:39
Geplaatst door Joesoef
Moet je tegen die baardaap zeggen die een kind trouwd.

Waarom vraag jij het niet.... Ik ben ook Moslim maar zou niet met een 11 jarige trouwen.
Ik zeg toch ook niet dat alle Hollanders homo zijn.
Jij zit vol met vooroordelen over de Islam,

lihoed
19-12-07, 20:40
Geplaatst door Joesoef
Precies :D.

"Precies" op je oog. :schrik:

naam
19-12-07, 20:50
Geplaatst door lihoed
Ik zeg toch ook niet dat alle Hollanders homo zijn.


Was dat maar waar hé. bandiet

Joesoef
19-12-07, 20:55
Geplaatst door lihoed
Waarom vraag jij het niet.... Ik ben ook Moslim maar zou niet met een 11 jarige trouwen.
Ik zeg toch ook niet dat alle Hollanders homo zijn.
Jij zit vol met vooroordelen over de Islam,


Ik heb geen vooroordelen, ik spreek mij echter wel uit over het geen wat mijn mede broeders en zusters niet durven zeggen.


Die baardaap is gewoon een tokkie, een afgaanse tokkie met bidvlek en blinde vlek.

Joesoef
19-12-07, 20:58
:maf:

lihoed
19-12-07, 21:01
Homo s moeten verbannen worden naar dat ene eilandje ergens in Afrika, kom er even niet op.

Joesoef
19-12-07, 21:03
Geplaatst door lihoed
Homo s moeten verbannen worden naar dat ene eilandje ergens in Afrika, kom er even niet op.


Marokko is geen eiland.....

lihoed
19-12-07, 21:04
Geplaatst door Joesoef
Marokko is geen eiland.....

[........] zijn ranzig.

lihoed
19-12-07, 21:05
Geplaatst door Joesoef
Marokko is geen eiland.....

word het niet eens tijd voor een [........] ? [........]

rami_elharrak
19-12-07, 21:34
Geplaatst door David
http://www.jijmoetverderleren.nl

Je suis ceux qui cherchent la vérité, et je fuis ceux qui l ont trouvé!!
Bedenk goed wat je met je (hersens) doet!!

Joesoef
19-12-07, 21:37
Geplaatst door rami_elharrak
Je suis ceux qui cherchent la vérité, et je fuis ceux qui l ont trouvé!!
Bedenk goed wat je met je (hersens) doet!!


Kan jij lihoed niet helpen met zijn klisma?

Koala64
19-12-07, 21:42
Geplaatst door lihoed
[........] zijn ranzig.
Dank je Lihoed. Erg subtiel.

Charlus
19-12-07, 22:18
Geplaatst door lihoed
<...>Liever een 11 jarige meisje trouwen dan homo zijn of wat heel vaak voorkomt bij blanken is misbruik van eigen kinderen.
Pedo-fantasieën en homobashing in één adem.

Charlus
19-12-07, 22:30
Geplaatst door rami_elharrak
<...>En straks komt r op de same krant een article van die twee waar ze de schuld zullen geven aan de photograaf, net als met de twee Iraniers ('homos met maskers).
Van alle gebeurtenissen ( al over the world), de foto van t jaar moest door een Amerikaan , in Afganistaan, met een anti islamitisch onderwerp genomen worden!!!
Toeval? Zeeeeeeker!!!!
Het woord "Islam" en aanverwante begrippen werden niet gebruikt. Jij associëert de obscene strekking van de foto als vanzelfsprekend met de Islam?

StevieK
19-12-07, 22:58
Geplaatst door Charlus
Het woord "Islam" en aanverwante begrippen werden niet gebruikt. Jij associëert de obscene strekking van de foto als vanzelfsprekend met de Islam?

Het gaat inderdaad gewoon hier over een pedosexueel die met een minderjarig meisje trouwt, en inderdaad wordt het woord islam niet genoemd. Ik weet niet of deze pedosexueel een volgeling van de islam is, staat nergens beschreven.

mark61
19-12-07, 23:07
Geplaatst door Charlus
Het woord "Islam" en aanverwante begrippen werden niet gebruikt. Jij associëert de obscene strekking van de foto als vanzelfsprekend met de Islam?

Bizar ja.

StevieK
19-12-07, 23:15
Geplaatst door lihoed
Daar gaan het niet om, het gaat er om waarom altijd dat negatieve over Islam, de Media en zelfs hier op Maroc.nl.
Waarom niet eens een keer iets goeds over Islam.

Lihoud, ik heb zelfs heel veel vrienden die van islamitsche afkomst zijn, Daarbij ook nog boedisten, hele fijne hartelijke mensen. Hartelijkheid waar sommige christenen nog veel van kunnen leren.Altijd ben ik daar welkom, wordt ook vaak uitgenodigt om te komen eten. Personen die ook anders denkenden accepteren. Ook mijn homo geaardheid wordt geaccpteerd. verder nog, deze kennissen hebben daar begrip voor. Deze personen ( ook vrouwen) zijn een belangrijk deel van mijn vriendenkring. Neen, niet zulke figuren als jij die alleen maar haat kweken en vaak grof in taalgebruik zijn. Maar volgens jouw zullen dan mijn kennissen ongelovige en afvallige zijn.

Het zou veel beter zijn als we elkanderen wat meer kunnen accepteren of tolereren over het het hoe en wie we zijn.

We weten jouw stellingsname tegenover de homo's nu inmiddels wel. Verbannen lukt niet, je zult er het nu eenmaal moeten accepteren dat ze er zijn. heb je daar grote problemen mee, dan is er maar 1 oplossing, zorgen dat je kapitaalkrachtig genoeg bent om te emigreren naar een land waar homofilie niet aanwezig is.

Shemharosh
20-12-07, 11:55
Geplaatst door StevieK
bron : De Telefgraaf

AMSTERDAM - Een schrijnende huwelijksfoto van een 40-jarige Afghaanse bruidegom en zijn slechts 11 jaar oude bruidje is door Unicef tot foto van het jaar 2007 gekozen.

http://farm3.static.flickr.com/2193/2118526282_a4e0ee2b69_o.jpg

Unicef-foto van het jaar 2007.
Foto: EPA


De ceremonie in Damarda op 11 september 2005 werd gefotografeerd door de Amerikaanse Stephanie Sinclair.

Meer dan 1230 foto’s dongen mee naar de prijs van

mooie foto...doet me denken aan me oom en mijn jonge tante...echt waar....mijn oom lust geen afgelikte boterhammen....alleen die oude mafkees op de foto had wel een schonere broek moet aantrekken op zijn zo veelste mooiste dag van zijn leven.

Rabi'ah.
20-12-07, 12:52
En toch is het een mooie foto.

knuppeltje
20-12-07, 12:56
Geplaatst door Rabi'ah.
En toch is het een mooie foto.

Als je er niet over nadenkt misschien?

Rabi'ah.
20-12-07, 12:57
Geplaatst door knuppeltje
Als je er niet over nadenkt misschien?

Puur esthetisch gezien. Net zoals er in vluchtelingenkampen in Dar Fur ook prachtige foto's zijn gemaakt.

Dat wat daar gebeurt verre van mooi is, behoeft denk ik geen betoog.

mark61
20-12-07, 12:58
Geplaatst door Rabi'ah.
Puur esthetisch gezien. Net zoals er in vluchtelingenkampen in Dar Fur ook prachtige foto's zijn gemaakt.

Dat wat daar gebeurt verre van mooi is, behoeft denk ik geen betoog.

Ik vind die meneer bepaaldelijk onesthetisch. Maar dat heb ik al gauw met mensen :hihi:

Rabi'ah.
20-12-07, 13:00
Geplaatst door mark61
Ik vind die meneer bepaaldelijk onesthetisch. Maar dat heb ik al gauw met mensen :hihi:

Zij is masha'Allah heel mooi, die achtergrond op die sofa/dat bed ook.

Hem zou ik niet in een donker steegje tegen willen komen. Then again, ook niet bij broad daylight. :hihi:

DieSter
20-12-07, 13:16
Geplaatst door StevieK
bron : De Telefgraaf

AMSTERDAM - Een schrijnende huwelijksfoto van een 40-jarige Afghaanse bruidegom en zijn slechts 11 jaar oude bruidje is door Unicef tot foto van het jaar 2007 gekozen.

http://farm3.static.flickr.com/2193/2118526282_a4e0ee2b69_o.jpg

Unicef-foto van het jaar 2007.
Foto: EPA


De ceremonie in Damarda op 11 september 2005 werd gefotografeerd door de Amerikaanse Stephanie Sinclair.

Meer dan 1230 foto’s dongen mee naar de prijs van

Wat zijn jullie lekker bezig zeg, het is een UNICEF gekozen foto, UNICEF die zich inzetten voor kinderen in de arme landen, een huwlijk in Afghanistan betekent dat de zorg voor de vrouw op de man valt, ze zien er arm uit en dus zal dit huwlijk het gemakkelijker maken voor iedereen uit deze armoedige situatie. Verder, jullie oordeel of dit nou wel of niet pedofilie is en of zij een fijn leven zal lijden met deze man of niet is onderdeel van een niet al te leuke luxe die jullie hier hebben...ga eens wat nuttigs doen.

Rabi'ah.
20-12-07, 13:20
Geplaatst door DieSter
en dus zal dit huwlijk het gemakkelijker maken voor iedereen uit deze armoedige situatie. Verder jullie oordeel dat dit pedofilie is of niet en of zij een fijn leven zal lijden met deze man, dat is dan een niet al te leuke luxe die jullie hier hebben...ga wat nuttigs doen.

Tuurlijk joh. Ouwe kerels van over de 50/60 die het met minderjarige meisjes doen is ok, zolang ze er maar voor betalen nietwaar. :duim:

Owee als ik jou straks in een topic over kindermisbruik tekeer zie gaan. Want het is gewoon hetzelfde, alleen noemen ze het hier een "huwelijk" en is ze ook nog voor altijd gebonden aan die vent.

Tenzij hij haar natuurlijk zat is en op straat schopt en ze nog maar moet zien of haar familie zin heeft haar weer in huis te nemen. :kotsen:

DieSter
20-12-07, 13:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Tuurlijk joh. Ouwe kerels van over de 50/60 die het met minderjarige meisjes doen is ok, zolang ze er maar voor betalen nietwaar. :duim:

Owee als ik jou straks in een topic over kindermisbruik tekeer zie gaan. Want het is gewoon hetzelfde, alleen noemen ze het hier een "huwelijk" en is ze ook nog voor altijd gebonden aan die vent.

Tenzij hij haar natuurlijk zat is en op straat schopt en ze nog maar moet zien of haar familie zin heeft haar weer in huis te nemen. :kotsen:

Weer zo'n mening met een ondankbaar bijsmaakje wat me onderhand al bekend is geworden, weet je wel wat het is om arm te zijn? natuurlijk weet je dat! je moet het nog alleen erkennen!

mark61
20-12-07, 13:27
Geplaatst door DieSter
Wat zijn jullie lekker bezig zeg, het is een UNICEF gekozen foto, UNICEF die zich inzetten voor kinderen in de arme landen, een huwlijk in Afghanistan betekent dat de zorg voor de vrouw op de man valt, ze zien er arm uit en dus zal dit huwlijk het gemakkelijker maken voor iedereen uit deze armoedige situatie. Verder, jullie oordeel of dit nou wel of niet pedofilie is en of zij een fijn leven zal lijden met deze man of niet is onderdeel van een niet al te leuke luxe die jullie hier hebben...ga eens wat nuttigs doen.

Oh je vindt gelegaliseerde prostitutie annex kindersex uit nood, door armoede wel OK? :kotsen:

Als die meneer geld over heeft voor de armen kan ie het op de rek. van Islamic Relief storten. Zonder in ruil zijn geile lusten bot te kunnen vieren.

Good day to you!

Rabi'ah.
20-12-07, 13:27
Geplaatst door DieSter
Weer zo'n mening met een ondankbaar bijsmaakje wat me onderhand al bekend is geworden, weet je wel wat het is om arm te zijn? natuurlijk weet je dat! je moet het nog alleen erkennen!

O ze moet er dankbaar voor zijn dat ze een gratis huishoudster/prostituée en bediende is voor een ouwe man die haar vader, zo niet haar grootvader kan zijn, want hij betaalt haar er toch voor?

Werkelijk, deze reactie zou belachelijk zijn als het niet zo triest was. :jammer:

Griezelig dat er in NL anno 2007 nog mensen rondlopen die zo denken.

Rabi'ah.
20-12-07, 13:28
Geplaatst door mark61
Oh je vindt gelegaliseerde prostitutie annex kindersex uit nood, door armoede wel OK? :kotsen:

Als die meneer geld over heeft voor de armen kan ie het op de rek. van Islamic Relief storten. Zonder in ruil zijn geile lusten bot te kunnen vieren.

Good day to you!

Je haalt me de woorden van het toetsenbord.

mark61
20-12-07, 13:29
Geplaatst door DieSter
Weer zo'n mening met een ondankbaar bijsmaakje wat me onderhand al bekend is geworden, weet je wel wat het is om arm te zijn? natuurlijk weet je dat! je moet het nog alleen erkennen!

Ja joh armoede rechtvaardigt pedofilie. Het gaat echt goed met je.

Als 'westerlingen' het doen is het bar en boos, maar in een arm land is het naastenliefde :kotsen:

Het enige bezwaar tegen Hollandse toeristen in Thailand is dat ze geen papiertje tekenen?

Ziekelijke hypocrisie gewoon.

DieSter
20-12-07, 13:29
Geplaatst door mark61
Oh je vindt gelegaliseerde prostitutie annex kindersex uit nood, door armoede wel OK? :kotsen:

Als die meneer geld over heeft voor de armen kan ie het op de rek. van Islamic Relief storten. Zonder in ruil zijn geile lusten bot te kunnen vieren.

Good day to you!

dat jij het huwlijk gelijk ziet als prostitutie dat is iets waar jij mee moet zien uit te komen.

"Bot te kunnen vieren" dat heb je goed gezegd, want veel meer zal het niet zijn in de soep.

mark61
20-12-07, 13:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Je haalt me de woorden van het toetsenbord.

Jah tis toch, tis toch, ik heb er geen woorden voor. Na ja wel dus.

DieSter
20-12-07, 13:32
Geplaatst door Rabi'ah.
O ze moet er dankbaar voor zijn dat ze een gratis huishoudster/prostituée en bediende is voor een ouwe man die haar vader, zo niet haar grootvader kan zijn, want hij betaalt haar er toch voor?

Werkelijk, deze reactie zou belachelijk zijn als het niet zo triest was. :jammer:

Griezelig dat er in NL anno 2007 nog mensen rondlopen die zo denken.


Ja moet ook niet reageren wanneer men het probleem niet wil zien maar de gevolgen ervan wil bekritiseren, lekker makkelijk,....trouwens in de koran is het ideaal beeld van de vrouwen in het paradijs "vrouwen van gelijke leeftijd" , net of die man er zo gelukkig bij zit met zijn jonge bruidje.

mark61
20-12-07, 13:32
Geplaatst door DieSter
dat jij het huwlijk gelijk ziet als prostitutie dat is iets waar jij mee moet zien uit te komen.

"Bot te kunnen vieren" dat heb je goed gezegd, want veel meer zal het niet zijn in de soep.

Dat doe jij, oh dwaas, door het een fijne oplossing voor armoede te vinden om met 11-jarigen te 'trouwen'.

Zeldzaam cynisme. Voor wat vlees in de soep mogen kleine meisjes wel hun benen wijd doen. Ziekelijk.

En dat noemt zich dan moslim, zo niet jij, dan toch die (andere) griezel.

mark61
20-12-07, 13:35
Geplaatst door DieSter
Ja moet ook niet reageren wanneer men het probleem niet wil zien maar de gevolgen ervan wil bekritiseren, lekker makkelijk,....trouwens in de koran is het ideaal beeld van de vrouwen in het paradijs "vrouwen van gelijke leeftijd" , net of die man er zo gelukkig bij zit met zijn jonge bruidje.

Nou nog mooier. Jah hij vindt het vreselijk dat ie niet 1 van de honderdduizenden weduwes daar kon trouwen, hij vond het een straf, zo'n sappig jong maagdje :kotsen:

Laat de Koran erbuiten estaghfurullah.

Het probleem daaro is nou net dat haar moeder niet mag werken :gechoquee

David
20-12-07, 13:36
Geplaatst door DieSter
Wat zijn jullie lekker bezig zeg, het is een UNICEF gekozen foto, UNICEF die zich inzetten voor kinderen in de arme landen, een huwlijk in Afghanistan betekent dat de zorg voor de vrouw op de man valt, ze zien er arm uit en dus zal dit huwlijk het gemakkelijker maken voor iedereen uit deze armoedige situatie. Verder, jullie oordeel of dit nou wel of niet pedofilie is en of zij een fijn leven zal lijden met deze man of niet is onderdeel van een niet al te leuke luxe die jullie hier hebben...ga eens wat nuttigs doen.

:kotsen:

Charlus
20-12-07, 13:37
We kennen de achtergrond niet. Misschien is de man familie of een vriend van de zeer arme ouders van het meisje die niet goed voor haar meer kunnen zorgen of misschien zijn ze pas overleden. Op deze manier kan hij haar van onderdak en voeding voorzien en krijgt ze automatisch een goede status als vrouw van... Om seks is het hem niet te doen.
Barmhartigheid.

mark61
20-12-07, 13:38
Geplaatst door Charlus
We kennen de achtergrond niet. Misschien is de man familie of een vriend van de zeer arme ouders van het meisje die niet goed voor haar meer kunnen zorgen of misschien zijn ze pas overleden. Op deze manier kan hij haar van onderdak en voeding voorzien en krijgt ze automatisch een goede status als vrouw van... Om seks is het hem niet te doen.
Barmhartigheid.

:hihi: hij raakt er niet aan tot ze 37 is.

DieSter
20-12-07, 13:38
Geplaatst door mark61
Dat doe jij, oh dwaas, door het een fijne oplossing voor armoede te vinden om met 11-jarigen te 'trouwen'.

Zeldzaam cynisme. Voor wat vlees in de soep mogen kleine meisjes wel hun benen wijd doen. Ziekelijk.

En dat noemt zich dan moslim, zo niet jij, dan toch die (andere) griezel.


Helemaal geen fijne situatie, daarom is het een UNICEF foto...er moet wat aan gedaan worden, en dat is niet debateren over of het pedofilie is of niet maar over hoe men de wereld uit de arme situaties kunnen halen waarin dit niet meer hoeft. En waar jij me allemaal van probeert te betichten dat is pas ziekelijk.

Koala64
20-12-07, 13:40
Geplaatst door Rabi'ah.
Tuurlijk joh. Ouwe kerels van over de 50/60 die het met minderjarige meisjes doen is ok, zolang ze er maar voor betalen nietwaar. :duim:

Owee als ik jou straks in een topic over kindermisbruik tekeer zie gaan. Want het is gewoon hetzelfde, alleen noemen ze het hier een "huwelijk" en is ze ook nog voor altijd gebonden aan die vent.

Tenzij hij haar natuurlijk zat is en op straat schopt en ze nog maar moet zien of haar familie zin heeft haar weer in huis te nemen. :kotsen:
Precies.

DieSter
20-12-07, 13:41
Beter een afghaans huwlijk dan dat tourisme zoals het met de kindertjes gaat in bijvoorbeeld thailand....

Charlus
20-12-07, 13:42
Geplaatst door David
Homoseksualiteit voorkomt abortus.
Pro Life?

mark61
20-12-07, 13:42
Geplaatst door DieSter
Helemaal geen fijne situatie, daarom is het een UNICEF foto...er moet wat aan gedaan worden, en dat is niet debateren over of het pedofilie is of niet maar over hoe men de wereld uit de arme situaties kunnen halen waarin dit niet meer hoeft. En waar jij me allemaal van probeert te betichten dat is pas ziekelijk.

Net vond je het nog fijn. Bij nader inzien al wat minder?

Nee we moeten vooral niet debatteren. Ik wil jou NOOIT in een topic zien over westerse sexuele aberraties.

Ik zal je vertellen hoe: om te beginnen had die griezel met haar moeder kunnen trouwen. 10 tegen 1 dat het een berooide, werkloze weduwe is.

Ik probeer niks, jij praat het zelf goed. Lees wat je schrijft man.

DieSter
20-12-07, 13:43
Geplaatst door DieSter
Beter een afghaans huwlijk dan dat tourisme zoals het met de kindertjes gaat in bijvoorbeeld thailand....


AIDS remember?

mark61
20-12-07, 13:44
Geplaatst door DieSter
Beter een afghaans huwlijk dan dat tourisme zoals het met de kindertjes gaat in bijvoorbeeld thailand....

Tis echt ongelooflijk. Dat noemde ik net al. Wat bedoel je? Die ouwe betaalt meer? Hij hep een brieffie getekend en ceremonie gedaan?

mark61
20-12-07, 13:46
Geplaatst door DieSter
AIDS remember?

Owja, fantastisch argument. Ik ben helemaal om :duim: Je moet idd ook alleen kleine maagdjes pakken, dan weet je zeker dat je niet ziek wordt :kotsen:

Dat zulke mensen in NL rondlopen. Weten je moeder, zuster, evt. vrouw dat jij zulke ideeën hebt?

DieSter
20-12-07, 13:47
Geplaatst door mark61
Tis echt ongelooflijk. Dat noemde ik net al. Wat bedoel je? Die ouwe betaalt meer? Hij hep een brieffie getekend en ceremonie gedaan?

Wat zit je nou zwart te kijken? waarom spreek je mij over de kwaad bedrijvers? waarom zou ik me om hun moeten vermen? nee, ik heb slechts te maken met de beterende dienaren van Allah, die zijn verdedigbaar met de verdediging van Allah, voor de onrechtdoeners is er zonder Allah geen verdediger noch helper.

Charlus
20-12-07, 13:51
Geplaatst door DieSter
<...>ik heb slechts te maken met de beterende dienaren van Allah, die zijn verdedigbaar met de verdediging van Allah, voor de onrechtdoeners is er zonder Allah geen verdediger noch helper.
Als jij geen waarachtige moslim bent dan weet ik het niet meer.

DieSter
20-12-07, 13:54
Geplaatst door mark61
Owja, fantastisch argument. Ik ben helemaal om :duim: Je moet idd ook alleen kleine maagdjes pakken, dan weet je zeker dat je niet ziek wordt :kotsen:

Dat zulke mensen in NL rondlopen. Weten je moeder, zuster, evt. vrouw dat jij zulke ideeën hebt?

Ja zeker, sex tourisme is fout, zeker voor de kinderen. Beter gedwongen te worden om jong te trouwen dan jong in de bordelen te verdwijnen, beide het gevolg van armoede.

mark61
20-12-07, 13:54
Geplaatst door DieSter
Wat zit je nou zwart te kijken? waarom spreek je mij over de kwaad bedrijvers? waarom zou ik me om hun moeten vermen? nee, ik heb slechts te maken met de beterende dienaren van Allah, die zijn verdedigbaar met de verdediging van Allah, voor de onrechtdoeners is er zonder Allah geen verdediger noch helper.

Je gaat van kwaad naar erger.

Nu is het: moslims mogen wel aan pedofilie doen, niet-moslims niet. :nerd:

DieSter
20-12-07, 13:55
Geplaatst door Charlus
Als jij geen waarachtige moslim bent dan weet ik het niet meer.

alle lof is voor Allah, wat de toestand ook moge zijn....

Koala64
20-12-07, 13:58
Geplaatst door DieSter
Wat zit je nou zwart te kijken? waarom spreek je mij over de kwaad bedrijvers? waarom zou ik me om hun moeten vermen? nee, ik heb slechts te maken met de beterende dienaren van Allah, die zijn verdedigbaar met de verdediging van Allah, voor de onrechtdoeners is er zonder Allah geen verdediger noch helper.

Holle vaten klinken het hardst.

DieSter
20-12-07, 13:59
Geplaatst door mark61
Je gaat van kwaad naar erger.

Nu is het: moslims mogen wel aan pedofilie doen, niet-moslims niet. :nerd:

De profeet Muhammad is zeker verdedigbaar....

DieSter
20-12-07, 14:00
Geplaatst door Koala64
Holle vaten klinken het hardst.

Waar, tenzij je er tegen slaat of er iets ingooit wat er niet in hoort en heen en weer gaat schudden zijn ze heel stil.

Rabi'ah.
20-12-07, 14:03
Geplaatst door DieSter
Ja moet ook niet reageren wanneer men het probleem niet wil zien maar de gevolgen ervan wil bekritiseren, lekker makkelijk,....trouwens in de koran is het ideaal beeld van de vrouwen in het paradijs "vrouwen van gelijke leeftijd" , net of die man er zo gelukkig bij zit met zijn jonge bruidje.

Ach gut als de argumenten op zijn, beginnen we maar over de Qur'an? :rolleyes:

Zal ik eens opzoeken wat de Qur'an zegt over het uitbuiten en onderdrukken van zwakkeren en hoe het onderdrukkers in het hiernamaals vergaat?

Of toch maar niet? :tik:

David
20-12-07, 14:05
Geplaatst door DieSter
Beter een afghaans huwlijk dan dat tourisme zoals het met de kindertjes gaat in bijvoorbeeld thailand....

:kotsen:

Rabi'ah.
20-12-07, 14:05
Geplaatst door DieSter
voor de onrechtdoeners is er zonder Allah geen verdediger noch helper.

Precies. Voor die vieze ouwe uitbuitende vent zal er geen helper zijn op de Dag des Oordeels.

Rabi'ah.
20-12-07, 14:07
Geplaatst door DieSter
De profeet Muhammad is zeker verdedigbaar....

En nu heb je nog het gore lef en de treurige moed om rasul-Allah sal'Allahu 3aleyhi wa salam erbij te halen. :mad:

Je houdt ook niet op he?

Geen zee gaat ons te hoog en niets is ons te dol, zelfs het beledigen van onze profeet vzmh is ok, zolang we maar vieze ouwe mannen die op arme kleine meisjes geilen kunnen verdedigen. :duim:

Ziek.

mark61
20-12-07, 14:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Precies. Voor die vieze ouwe uitbuitende vent zal er geen helper zijn op de Dag des Oordeels.

Tis prima reclame voor de islam om met de Koran en de Profeet pedofilie en uitbuiting te verdedigen :duim:

En dan klagen dat die Hollanders allemaal zitten te lasteren. Hij doet het toch echt zelf. Ik kwam niet met religieuze rechtvaardiging.

DieSter
20-12-07, 14:17
Dat jullie al die dingen uit een UNICEF foto halen, ik zie het anders. En waar jullie het over hebben, los je echt niet op door een mens te veroordelen voor gruwlijkheden die bij jullie zo waardevol lijken te zijn dat jullie ze wel even aan deze man op de foto aanmeten.
Armoede heeft twee gevolgen, of je trouwt jong met iemand die jou kan onderhouden en het liefst je arme familie ook of je eindigt in een bordeel als er een vraag naar je, zoals in Thailand...maak maar een afweging, en stort op UNICEF en stop met dit hatelijke geklaag.

Rabi'ah.
20-12-07, 14:19
Geplaatst door mark61
Tis prima reclame voor de islam om met de Koran en de Profeet pedofilie en uitbuiting te verdedigen :duim:

Ja joh, geen zee gaat ons te hoog.

En dan durven dezelfde lui die kindermisbruikend tuig met de profeet vzmh durven te vergelijken, zich nog als fantastische moslims te beschouwen. :haha:

Dat ze de kromheid van hun denkwijze zelf niet inzien.


Geplaatst door mark61

En dan klagen dat die Hollanders allemaal zitten te lasteren.

Dat doen ze ook. Maar moslims doen helaas dus vaak hetzelfde.



Geplaatst door mark61

Hij doet het toch echt zelf. Ik kwam niet met religieuze rechtvaardiging.

Yep. Ik vraag me weleens af waarom sommige moslims iedere wandaad van zich moslim noemend tuig menen te moeten gaan verdedigen.

De islam zegt dat je je broeder zowel moet helpen als hij onderdrukt wordt als wanneer hij onderdrukker is. In het laatste geval moet je hem helpen door hem te laten stoppen met onderdrukken.

mark61
20-12-07, 14:21
Geplaatst door Rabi'ah.
Yep. Ik vraag me weleens af waarom sommige moslims iedere wandaad van zich moslim noemend tuig menen te moeten gaan verdedigen.

Het blijft bizar, al wen ik eraan.

Rabi'ah.
20-12-07, 14:22
Geplaatst door mark61
Het blijft bizar, al wen ik eraan.

Ik vind het ziek en hoop dan maar dat zulke mensen het niet echt menen en niet de draagwijdte beseffen van wat ze zeggen.

Rabi'ah.
20-12-07, 14:24
Geplaatst door DieSter
Armoede heeft twee gevolgen, of je trouwt jong met iemand die jou kan onderhouden en het liefst je arme familie ook of je eindigt in een bordeel als er een vraag naar je, zoals in Thailand...

Mijn punt is nou juist dat die twee "opties" hoogstens juridisch van elkaar verschillen, maar feitelijk dus niet, behalve dan dat dit meisje de persoonlijke seksslavin is van 1 man ipv. meerdere mannen.

Joesoef
20-12-07, 16:32
:LOL: Jullie hebben het maar druk met die idioot.


Nu vrouwenbesnijdenis redelijk goed op de agenda staat en veel landen waar traditioneel veel aan besnijdenis van vrouwen eord gedaan is dit een volgend belangrijk punt. Kinderbruidjes.

Armoede is geklets. Traditie. Pa zal wel een paar schapen van die boer hebben doodgereden oid en 'moest' iets terug betalen.

knuppeltje
20-12-07, 16:54
Geplaatst door Joesoef
:LOL: Jullie hebben het maar druk met die idioot.


Nu vrouwenbesnijdenis redelijk goed op de agenda staat en veel landen waar traditioneel veel aan besnijdenis van vrouwen eord gedaan is dit een volgend belangrijk punt. Kinderbruidjes.

Armoede is geklets. Traditie. Pa zal wel een paar schapen van die boer hebben doodgereden oid en 'moest' iets terug betalen.

Misscchien kwam die zelf zo aan een paar van die schapen.

knuppeltje
20-12-07, 16:59
Geplaatst door DieSter

Armoede heeft twee gevolgen, of je trouwt jong met iemand die jou kan onderhouden en het liefst je arme familie ook of je eindigt in een bordeel als er een vraag naar je, zoals in Thailand...maak maar een afweging, en stort op UNICEF en stop met dit hatelijke geklaag.

Waarom zou zij in een bordeel beland zijn als ze niet met die veel ouwere zak trouwde?

knuppeltje
20-12-07, 17:04
Je ziet maar weer- beelden zeggen veel meer dan woorden.
Alleen wordt er noal eens heel hypocriet over gedaan.

sater
20-12-07, 17:41
Geplaatst door Shemharosh
mooie foto...doet me denken aan me oom en mijn jonge tante...echt waar....mijn oom lust geen afgelikte boterhammen....alleen die oude mafkees op de foto had wel een schonere broek moet aantrekken op zijn zo veelste mooiste dag van zijn leven.

:kotsen2: Wat is de houdbaarheidsdatum van het bruidje?

Joesoef
20-12-07, 17:49
Geplaatst door knuppeltje
Je ziet maar weer- beelden zeggen veel meer dan woorden.
Alleen wordt er noal eens heel hypocriet over gedaan.


Nou, beelden zeggen niet veel. Beelden ondersteunen een verhaal, omgekeerd natuurlijk ook. Een verhaal kan zonder beeld, een beeld alleen zegt echter niet veel.

Eigenlijk kan je met alle waarschijnlijkeid zeggen dat die man niet beter weet. Je kan je dan ook beter richten op voorlichting dan veroordelen.

StevieK
20-12-07, 19:59
Geplaatst door Joesoef
Nou, beelden zeggen niet veel. Beelden ondersteunen een verhaal, omgekeerd natuurlijk ook. Een verhaal kan zonder beeld, een beeld alleen zegt echter niet veel.

Eigenlijk kan je met alle waarschijnlijkeid zeggen dat die man niet beter weet. Je kan je dan ook beter richten op voorlichting dan veroordelen.

Vind ik een juiste opmerking,

Waarom heb ik deze foto geplaatst ?

Een tijd geleden werd ik door een bepaald persoon als pedo uitgemaakt omdat ik Thailand woon. Daar me dit vreselijk pijn deed heb ik deze foto misschien wel als een tegenreactie geplaatst

Het woord sextourisme in Thailand werd ook in dit topic weer aangehaald.
Ik kan stellen dat de overheid de laatste jaren steeds strenger optreed tegen dit soort sex touristen. Regelmatig worden er sextouristen( pedosexuelen) opgepakt en met naam , toenaam en foto in de krant gezet. ( Pattaya people). Gelukkig ook maar.
Jammer dat de homo ook gauw als pedosexueel wordt gezien. Terwijl in het hetreogebied dit vele malen groter is.

Weer werd in deze discussie de homo aangevallen, wat is de oorzaak hiervan,
misschien omtrent het onderzoek van

Jongens Huilen Niet (http://www.huiselijkgeweld.nl/seksueel_kindermisbruik/onderzoek/jongens_huilen_niet.html)



Tijden veranderen. Helaas geldt dat voor sommige culturen niet. Die willen bij het oude blijven. Afstammelingen hebben we genoeg in het Westen. Velen zijn al ingeburgerd en zijn met de tijd meegegaan. Maar ook kleine schreeuwende minderheid heeft kommentaar op het westen, maar kijken ondertussen wel TV, luisteren wel naar opzwepende teksten van hip-hop, men ziet ze vaak in speelautomaten hallen, gaan wel onbewust mee met de tijd.


Even terug te komen op de uithuwelijking;
In plaats met het jonge meisje te huwen zou je ook een deel van de familie kunnen worden door ze financieel te ondersteunen.


Zoals Joesoef zegt, ik denk dat voorlichting op zijn plaats is,

TonH
20-12-07, 22:44
Geplaatst door StevieK
Vind ik een juiste opmerking,

Waarom heb ik deze foto geplaatst ?

Een tijd geleden werd ik door een bepaald persoon als pedo uitgemaakt omdat ik Thailand woon. Daar me dit vreselijk pijn deed heb ik deze foto misschien wel als een tegenreactie geplaatst

Het woord sextourisme in Thailand werd ook in dit topic weer aangehaald.
Ik kan stellen dat de overheid de laatste jaren steeds strenger optreed tegen dit soort sex touristen. Regelmatig worden er sextouristen( pedosexuelen) opgepakt en met naam , toenaam en foto in de krant gezet. ( Pattaya people). Gelukkig ook maar.
Jammer dat de homo ook gauw als pedosexueel wordt gezien. Terwijl in het hetreogebied dit vele malen groter is.

Weer werd in deze discussie de homo aangevallen, wat is de oorzaak hiervan,
misschien omtrent het onderzoek van

Jongens Huilen Niet (http://www.huiselijkgeweld.nl/seksueel_kindermisbruik/onderzoek/jongens_huilen_niet.html)



Tijden veranderen. Helaas geldt dat voor sommige culturen niet. Die willen bij het oude blijven. Afstammelingen hebben we genoeg in het Westen. Velen zijn al ingeburgerd en zijn met de tijd meegegaan. Maar ook kleine schreeuwende minderheid heeft kommentaar op het westen, maar kijken ondertussen wel TV, luisteren wel naar opzwepende teksten van hip-hop, men ziet ze vaak in speelautomaten hallen, gaan wel onbewust mee met de tijd.


Even terug te komen op de uithuwelijking;
In plaats met het jonge meisje te huwen zou je ook een deel van de familie kunnen worden door ze financieel te ondersteunen.


Zoals Joesoef zegt, ik denk dat voorlichting op zijn plaats is,

Je uitleg past goed bij de motivatie zoals Unicef die zelf op haar site zet:

Child brides

He’s forty, she’s eleven. And they are a couple – the Afghan man Mohammed F.* and the child Ghulam H.*. “We needed the money”, Ghulam’s parents said. Faiz claims he is going to send her to school. But the women of Damarda village in Afghanistan’s Ghor province know better: “Our men don’t want educated women.” They predict that Ghulam will be married within a few weeks after her engagement in 2006, so as to bear children for Faiz.

During her stay in Afghanistan, it consistently struck American photographer Stephanie Sinclair how many young girls are married to much older men. She decided to raise awareness about this topic with her pictures. Particularly as the official minimum age for brides in Afghanistan is sixteen and it is therefore illegal to marry children.

Early marriages are not only a problem in Afghanistan: worldwide there are about 51 million girls aged between 15 and 19 years who are forced into marriage. The youngest brides live in the Indian state of Rajasthan, where 15% of all wives are not even 10 years old when they are married. Child marriages are a reaction to extreme poverty and mainly take place in Asian and African regions where poor families see their daughters as a burden and as second-class citizens. Already in their younger years, girls are given into the “care” of a husband, a tradition that often leads to exploitation. Many girls become victims of domestic violence. In an Egyptian survey, about one-third of the interviewed child brides stated that they were beaten by their husbands. The young brides are under pressure to prove their fertility as soon as possible. But the risk for girls between the ages of 10 and 14 not to survive pregnancy is five times higher than for adult women. Every year, about 150,000 pregnant teenagers die due to complications – in particular due to a lack of medical care, let alone sex education.

For her project, Stephanie Sinclair also traveled to Nepal and Ethiopia. She wants to do research on the topic of child marriage in other regions as well and then publish a book on the issue.


Photo: Stephanie Sinclair, USA, Freeleance Photographer



Islam is dus niet de issue. Kindhuwelijken en vooral een van de hoofdredenen, namelijk armoede, is dat wel. Daar zou de discussie over moeten gaan.
Eigenlijk had de Telegrof dat er al bij moeten zetten, maar dat paste kennelijk niet zo in het hedendaagse stramien.