PDA

Bekijk Volledige Versie : Zorg duurder...



III
19-12-07, 23:29
Premie basisverzekering gemiddeld 51 euro lager

Verzekerden gaan gemiddeld 51 euro per jaar minder betalen voor hun basisverzekering. Ondanks de daling gaan verzekerden toch veel meer betalen aan zorgkosten. Dat komt door de afschaffing van de no-claim en invoering van een verplicht eigen risico van 150 euro per volwassene. Ook stijgen de premies van de aanvullende verzekeringen met ongeveer 10%. Dat heeft de onafhankelijke vergelijkingssite Verzekeringssite berekend op basis van 90% van de premies.


Grote verschillen premies

Het verschil tussen de goedkoopste en duurste verzekeraar bedraagt € 171 per jaar. Anderzorg biedt de voordeligste basispremie aan met 81,25 per maand. Het duurst is Avéro Achmea met een maandpremie van 95,50. Een verschil van 18%. De verschillen in de aanvullende premies zijn nog groter.


Stijging zorgkosten 2008 per volwassene

http://img176.imageshack.us/img176/4017/stijgingzorgkosten2008pz9.jpg

* De stijging van de zorgkosten wordt gedeeltelijk gecompenseerd door verhoging van de zorgtoeslag.


Trend collectief verzekeren zet door


Door de stijging van de zorgkosten verwacht Verzekeringssite dat verzekerden massaal op zoek gaan naar collectieven met lagere premies. Erik Hordijk: “Dit jaar is al 57% van de Nederlanders collectief verzekerd. Op Verzekeringssite kiest zelfs 85% van de bezoekers voor een zorgverzekering met collectiviteitskorting. Wij verwachten dat volgend jaar 70% van de Nederlanders een collectieve zorgverzekering heeft”.


Vergelijking

Consumenten kunnen op Verzekeringssite sinds vandaag een vergelijking maken van alle zorgverzekeringen. Hiermee is Verzekeringssite de eerste site die een vergelijking heeft. Verzekeringssite vergelijkt naast alle individuele zorgverzekeringen ook ledencollectieven zoals collectieven van bijvoorbeeld vakbondscollectieven en patiëntenorganisaties. Daarnaast biedt Verzekeringssite open collectieven aan waarbij iedereen tot 10% korting krijgt op de basisverzekering.

Verzekeringssite 5 november 2007

Bron (http://www.verzekeringssite.nl/nieuws/archief.cfm?ID=620)

mark61
19-12-07, 23:47
www.zekur.nl 56,78

III
20-12-07, 00:21
Geplaatst door mark61
www.zekur.nl 56,78

Dat meen je niet?
Ik wilde net vandaag een wijziging doorgeven aan TRIAS: ipv Tand U een Tand E.
En nog ben ik duurder uit dan dit jaar. Immers krijg ik die 255 euro gewoon terug...

Maar als dit wat is, thanks! :kusgrijs:

mark61
20-12-07, 00:29
Geplaatst door III
Dat meen je niet?
Ik wilde net vandaag een wijziging doorgeven aan TRIAS: ipv Tand U een Tand E.
En nog ben ik duurder uit dan dit jaar. Immers krijg ik die 255 euro gewoon terug...

Maar als dit wat is, thanks! :kusgrijs:

Dit is kaal, geen gebitten no frills, eigen risico ^

III
20-12-07, 00:34
Geplaatst door mark61
Dit is kaal, geen gebitten no frills, eigen risico ^

Ja, idd met eigen risico van 150 (wettelijk verplicht) + 500 = 650 euro.
Als je dan net pech hebt, dan pis je naast de pot.
Nee, ik neem geen eigen risco!
En Tand E is toch het minimum wat je nodig hebt...
Een elementaire aanvullende verzekering had ik altijd al, maar dat kwam doordat toendertijd het Tand U-pakket zonder die aanvulling niet kon worden genomen.
Bij deze verzekeraar zit het in één bundel:

-Basis
-Aanvullende verzekering
-Tand E

Tja, zou me wel zo'n 18 euro per maand schelen die overstap
Ik ga morgen eens de hele zooi doornemen.

Tof! :duim:

mark61
20-12-07, 00:38
Geplaatst door III
Ja, idd met eigen risico van 150 (wetelijk verplicht) + 500 = 650 euro.
ls je dan net pech hebt, dan pis je naast de pot.

Ik spaar de uitgespaarde premie gewoon op, krijg ik er zelf rente over. Tot nu toe is de balans positief. Zei hij dapper.

III
20-12-07, 11:42
Geplaatst door mark61
Ik spaar de uitgespaarde premie gewoon op, krijg ik er zelf rente over. Tot nu toe is de balans positief. Zei hij dapper.

Je krijgt niet elk jaar een ongeluk, dus dat is op zich geen slecht idee.
Die keer dat je wat overkomt, betaal je dat uit je opgepotte uitgespaarde kapitaal...

Maarja, ziektekosten zijn zo gemaakt...
Ook al zit er een hoop aan vergoedingen in je basispakket.
Maar de huisarts gaat daar geloof ik uit...

mark61
20-12-07, 14:10
Geplaatst door III
Je krijgt niet elk jaar een ongeluk, dus dat is op zich geen slecht idee.
Die keer dat je wat overkomt, betaal je dat uit je opgepotte uitgespaarde kapitaal...

Maarja, ziektekosten zijn zo gemaakt...
Ook al zit er een hoop aan vergoedingen in je basispakket.
Maar de huisarts gaat daar geloof ik uit...

Die 650 euro heb ik wel liggen. Tandarts is een groter risico, wegens open einde aan de kosten. Tenzij medisch noodzakelijk, dat zit er altijd in dacht ik.

Kan me niet voorstellen dat de huisarts eruit gaat, maar we gaan het zien.

III
20-12-07, 17:14
Geplaatst door mark61
Die 650 euro heb ik wel liggen. Tandarts is een groter risico, wegens open einde aan de kosten. Tenzij medisch noodzakelijk, dat zit er altijd in dacht ik.

Kan me niet voorstellen dat de huisarts eruit gaat, maar we gaan het zien.

Ja, ik vind dat allemaal wel apart hoor.
Jij moet vóór einde jaar weten wat je wilt, terwijl zij niet weten wat ze te bieden hebben.
Zou het daarom allemaal particulier zijn geworden?

Shemharosh
21-12-07, 12:12
http://www.partena-ziekenfonds.be/jsp/index.jsp?language=Nl&tmplt_folderid=413&id=1416&origin=Ozv

als je alles wil weten over zorg in Nederland....Belgie ook.

mark61
21-12-07, 14:56
Geplaatst door III
Ja, ik vind dat allemaal wel apart hoor.
Jij moet vóór einde jaar weten wat je wilt, terwijl zij niet weten wat ze te bieden hebben.
Zou het daarom allemaal particulier zijn geworden?

Voor 31 jan 2008. www.kiesbeter.nl

III
22-12-07, 09:58
Zou er ook een cursus of zelfs studie zijn om te kunnen achterhalen wat voor jou het meest geschikte zorgpakket is?
:giechel:

Sorry, maar ik vind dit toch een beetje lijken op dat bos dat door de bomen niet meer te zien is...
:fucyc: