PDA

Bekijk Volledige Versie : Massagraf en martelcomplex ontdekt in Irak



Slinger
20-12-07, 13:38
Massagraf en martelcomplex ontdekt in Irak

Gepubliceerd op donderdag 20 december 2007, Planet Internet

Coalitietroepen hebben een massagraf en een 'martelcomplex' gevonden in Noord-Irak. Dat staat in een verklaring van de multinationale divisie noord, meldde de Amerikaanse tv-zender CNN donderdag op zijn website. In het massagraf lagen 26 lijken.

De troepen deden de ontdekking ten noorden van de plaats Muqdadiya. Dat gebied zou een toevluchtsoord zijn voor al-Qaeda in Irak. Irakezen tipten de troepen over de locatie tijdens een andere militaire operatie. ,,In het hele gebied zijn bewijzen van moord, marteling en intimidatie van dorpsbewoners gevonden'', aldus de verklaring.

Stroom
De lijken zijn gevonden in de buurt van een plek waar waarschijnlijk executies hebben plaatsgevonden. Er werden daar zwaarden en messen met bloed aangetroffen. Ook lagen er bokshandschoenen en skimaskers. De stoffelijke overschotten lagen vermoedelijk al tussen de zes en acht maanden in het graf en enkele lijken zijn aangetroffen met de handen op de rug vastgebonden. Sommige stoffelijke overschotten zouden van Iraakse politieagenten zijn, aldus de verklaring.

In het met bloed bevlekte martelcomplex hingen kettingen aan het plafond en de muren en er stond een smerig bed dat op de stroom zat aangesloten. Ook zijn mijnen, bommen, mortiergranaten en 65 kilo zelfgemaakte explosieven aangetroffen. Daarnaast hebben de troepen diverse wapens, waaronder 65 machinegeweren en 50 handgranaten en raket- en lanceerapparatuur gevonden.

Slinger
20-12-07, 13:40
Dit is toch nog even iets anders dan 'hardhandig verhoren'.

The_Grand_Wazoo
20-12-07, 14:59
Geplaatst door Slinger
Dit is toch nog even iets anders dan 'hardhandig verhoren'.

Daar staat weer tegenover dat deze partijen zich zelf nooit als morele hoeders hebben opgesteld, terwijl de VS de Irakezen kwamen bevrijden, om ze vervolgens over te leveren aan zowel zichzelf, als dergelijk gespuis.

Slinger
20-12-07, 17:24
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
Daar staat weer tegenover dat deze partijen zich zelf nooit als morele hoeders hebben opgesteld, terwijl de VS de Irakezen kwamen bevrijden, om ze vervolgens over te leveren aan zowel zichzelf, als dergelijk gespuis.

Mensen die de koran zo hoog in het vaandel hebben staan als de volgelingen van Al Kaida? Die zouden wel degelijk moreel aanspreekbaar dienen te zijn.

Joesoef
20-12-07, 18:16
Nou ja, complex. Een lemen hut met een hoop troep. Opmerkelijk is het ook niet, vrees dat het redelijk 'normaal' is in bepaalde gebieden.

Coolassprov MC
21-12-07, 09:57
Geplaatst door Slinger
Massagraf en martelcomplex ontdekt in Irak

Gepubliceerd op donderdag 20 december 2007, Planet Internet

Coalitietroepen hebben een massagraf en een 'martelcomplex' gevonden in Noord-Irak. Dat staat in een verklaring van de multinationale divisie noord, meldde de Amerikaanse tv-zender CNN donderdag op zijn website. In het massagraf lagen 26 lijken.

De troepen deden de ontdekking ten noorden van de plaats Muqdadiya. Dat gebied zou een toevluchtsoord zijn voor al-Qaeda in Irak. Irakezen tipten de troepen over de locatie tijdens een andere militaire operatie. ,,In het hele gebied zijn bewijzen van moord, marteling en intimidatie van dorpsbewoners gevonden'', aldus de verklaring.

Stroom
De lijken zijn gevonden in de buurt van een plek waar waarschijnlijk executies hebben plaatsgevonden. Er werden daar zwaarden en messen met bloed aangetroffen. Ook lagen er bokshandschoenen en skimaskers. De stoffelijke overschotten lagen vermoedelijk al tussen de zes en acht maanden in het graf en enkele lijken zijn aangetroffen met de handen op de rug vastgebonden. Sommige stoffelijke overschotten zouden van Iraakse politieagenten zijn, aldus de verklaring.

In het met bloed bevlekte martelcomplex hingen kettingen aan het plafond en de muren en er stond een smerig bed dat op de stroom zat aangesloten. Ook zijn mijnen, bommen, mortiergranaten en 65 kilo zelfgemaakte explosieven aangetroffen. Daarnaast hebben de troepen diverse wapens, waaronder 65 machinegeweren en 50 handgranaten en raket- en lanceerapparatuur gevonden.

Ze kunnen beter zelf stoppen met martelen i.p.v. de aandacht af te leiden naar archeologische vondsten.

The_Grand_Wazoo
21-12-07, 10:33
Geplaatst door Slinger
Mensen die de koran zo hoog in het vaandel hebben staan als de volgelingen van Al Kaida? Die zouden wel degelijk moreel aanspreekbaar dienen te zijn.

Zinloos, want dan krijg je een oneindige discussie over wat er volgens hun interpretatie wel en niet is toegestaan binnen de jihad. De VS hebben gewoon de universele mensenrechten verklaringen ondertekend en de verdragen van Geneve. Alles door mensen gemaakt, met jurisprudentie. Daar zijn zij op aan te spreken met rationele argumenten. Een stelletje godsdienstige fanaten, daar valt niet mee te praten, want zij accepteren jou moraliteit toch niet. De VS hebben dat officieel duidelijk wel gedaan.

Coolassprov MC
21-12-07, 10:52
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
Zinloos, want dan krijg je een oneindige discussie over wat er volgens hun interpretatie wel en niet is toegestaan binnen de jihad. De VS hebben gewoon de universele mensenrechten verklaringen ondertekend en de verdragen van Geneve. Alles door mensen gemaakt, met jurisprudentie. Daar zijn zij op aan te spreken met rationele argumenten. Een stelletje godsdienstige fanaten, daar valt niet mee te praten, want zij accepteren jou moraliteit toch niet. De VS hebben dat officieel duidelijk wel gedaan.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=235361

Coolassprov MC
21-12-07, 11:01
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
Zinloos, want dan krijg je een oneindige discussie over wat er volgens hun interpretatie wel en niet is toegestaan binnen de jihad. De VS hebben gewoon de universele mensenrechten verklaringen ondertekend en de verdragen van Geneve. Alles door mensen gemaakt, met jurisprudentie. Daar zijn zij op aan te spreken met rationele argumenten. Een stelletje godsdienstige fanaten, daar valt niet mee te praten, want zij accepteren jou moraliteit toch niet. De VS hebben dat officieel duidelijk wel gedaan.

Er zijn 2 formules waarmee je ieder (toekomstig) internationaal westers probleem oplost:

1. Dauw anderen nooit iets ongevraagd door de strot; of dat nu het christendom of een zogenaamd ''ontwikkelingssysteem'' betreft;
2. Bemoei je met je eigen zaken.

Max Stirner
21-12-07, 11:47
Geplaatst door Coolassprov MC
Er zijn 2 formules waarmee je ieder (toekomstig) internationaal westers probleem oplost:

1. Dauw anderen nooit iets ongevraagd door de strot; of dat nu het christendom of een zogenaamd ''ontwikkelingssysteem'' betreft;
2. Bemoei je met je eigen zaken.



Maar niet de problemen in Irak.

Die martelcomplexen en massagraven zijn daar tientallen jaren de gewoonste zaak van de wereld. Westen of geen Westen.

The_Grand_Wazoo
21-12-07, 12:15
Geplaatst door Coolassprov MC
Er zijn 2 formules waarmee je ieder (toekomstig) internationaal westers probleem oplost:

1. Dauw anderen nooit iets ongevraagd door de strot; of dat nu het christendom of een zogenaamd ''ontwikkelingssysteem'' betreft;
2. Bemoei je met je eigen zaken.

Dommem opmerking

Bij internationale problemen ben je per definitie met 'andermans zaken' aan het bemoeien.
Daarnaast, 'andermans problemen' zijn in veel gevallen direct verbonden met je eigen problemen: moet je op letten wat er gebeurd als het 'westen' (wat je daar ook onder moge verstaan) plotseling beslist niet meer te handelen met Marokko. Dan bemoeit het zich niet meer met andermans zaken, maar ook weer wel.
Zo ook met ongevraagd door de strot duwen. Door jouw ademen ben ik gedwongen jouw uitgeademde lucht tot mij te nemen. Zou je daar wel eens onmiddelijk mee op willen houden.

Beetje simplistische bla bla, die je hier allemaal uitkraamt. Volgens mij ben je een beetje geprecocuppeerd door het 'westen' en het 'christendom' als de bron van alle kwaad.

Shemharosh
21-12-07, 12:19
Geplaatst door Slinger
Massagraf en martelcomplex ontdekt in Irak

Gepubliceerd op donderdag 20 december 2007, Planet Internet

Coalitietroepen hebben een massagraf en een 'martelcomplex' gevonden in Noord-Irak. Dat staat in een verklaring van de multinationale divisie noord, meldde de Amerikaanse tv-zender CNN donderdag op zijn website. In het massagraf lagen 26 lijken.

De troepen deden de ontdekking ten noorden van de plaats Muqdadiya. Dat gebied zou een toevluchtsoord zijn voor al-Qaeda in Irak. Irakezen tipten de troepen over de locatie tijdens een andere militaire operatie. ,,In het hele gebied zijn bewijzen van moord, marteling en intimidatie van dorpsbewoners gevonden'', aldus de verklaring.

Stroom
De lijken zijn gevonden in de buurt van een plek waar waarschijnlijk executies hebben plaatsgevonden. Er werden daar zwaarden en messen met bloed aangetroffen. Ook lagen er bokshandschoenen en skimaskers. De stoffelijke overschotten lagen vermoedelijk al tussen de zes en acht maanden in het graf en enkele lijken zijn aangetroffen met de handen op de rug vastgebonden. Sommige stoffelijke overschotten zouden van Iraakse politieagenten zijn, aldus de verklaring.

In het met bloed bevlekte martelcomplex hingen kettingen aan het plafond en de muren en er stond een smerig bed dat op de stroom zat aangesloten. Ook zijn mijnen, bommen, mortiergranaten en 65 kilo zelfgemaakte explosieven aangetroffen. Daarnaast hebben de troepen diverse wapens, waaronder 65 machinegeweren en 50 handgranaten en raket- en lanceerapparatuur gevonden.

Heet dat massagraf en martelcomplex niet Irak ?

Coolassprov MC
21-12-07, 13:57
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
Volgens mij ben je een beetje geprecocuppeerd door het 'westen' en het 'christendom' als de bron van alle kwaad.

De spijker op zn kop!

Slinger
21-12-07, 14:09
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
Zinloos, want dan krijg je een oneindige discussie over wat er volgens hun interpretatie wel en niet is toegestaan binnen de jihad. De VS hebben gewoon de universele mensenrechten verklaringen ondertekend en de verdragen van Geneve. Alles door mensen gemaakt, met jurisprudentie. Daar zijn zij op aan te spreken met rationele argumenten. Een stelletje godsdienstige fanaten, daar valt niet mee te praten, want zij accepteren jou moraliteit toch niet. De VS hebben dat officieel duidelijk wel gedaan.

Ze hoeven mijn moraal niet te accepteren maar ze hebben tenminste de islam wel geaccepteerd, sterker nog, ze behoren tot de meest fanatieke moslims. Alles wat ze doen, doen ze voor Allah, zie ook de verschillende vidoboodschappen van Bin Laden. Je wilt toch niet zeggen dat uit die godsdienst geen algemeen geldende omgangsregels zijn af te leiden, berustend op het natuurrecht? Hetzelfde natuurrecht overigens, als waar de mensenrechten van zijn afgeleid. Als marteling en massamoord daarbij niet uitgesloten zijn, dan is die godsdienst geen knip voor de neus waard. Maar dat weiger ik te geloven dus ik vind dat ze er wel degelijk op aangesproken kunnen worden.

The_Grand_Wazoo
21-12-07, 17:39
Geplaatst door Slinger
Ze hoeven mijn moraal niet te accepteren maar ze hebben tenminste de islam wel geaccepteerd, sterker nog, ze behoren tot de meest fanatieke moslims. Alles wat ze doen, doen ze voor Allah, zie ook de verschillende vidoboodschappen van Bin Laden. Je wilt toch niet zeggen dat uit die godsdienst geen algemeen geldende omgangsregels zijn af te leiden, berustend op het natuurrecht? Hetzelfde natuurrecht overigens, als waar de mensenrechten van zijn afgeleid. Als marteling en massamoord daarbij niet uitgesloten zijn, dan is die godsdienst geen knip voor de neus waard. Maar dat weiger ik te geloven dus ik vind dat ze er wel degelijk op aangesproken kunnen worden.

Algemeen geldende omgangsregels hoeven marteling en moord niet uit te sluiten, erger nog, er zijn godsdienstige regels die marteling en moord juist sanctioneren.
De kerken en hun functionearissen hebben eeuwenlang niets anders gedaan en verschillen in principe geen haar van instanties als Al Queda en aanverwanten.
Dat jij ze geen knip voor de neus waard vindt geeft alleen maar aan dat jij geen ware gelovige bent. Zo gaat het toch voortdurend met gelovigen: als je om redelijke argumenten vraagt dan is het antwoord dat het transcedente zich aan de menselijke rede onttrekt.
Ik bedoel maar te zeggen: met dergelijk volk kan je niet redelijk praten, zij denken totalitair; pas je niet binnen hun systeem, dan ben je per definitie fout (het Bushiaanse als je niet voor mij bent, dan ben je tegen mij).

Coolassprov MC
21-12-07, 21:12
Geplaatst door Slinger
Ze hoeven mijn moraal niet te accepteren...

..zegt onze grootste zendeling en bezettingsapologeet.

Slinger
22-12-07, 08:06
Geplaatst door Coolassprov MC
..zegt onze grootste zendeling en bezettingsapologeet.

Hoezo? Is het zo gek dat ik verwijs naar een algemene menselijke moraal waarin het plegen van massamoorden en het uitvoeren van martelingen niet zijn toegestaan? Dat heeft niets te maken met bezettings- of zendingsdrang. Dat is ook niet nodig. Want ik ga er vanuit dat ook de hoofdstroom van de moslims die moraal aanhangt.

Coolassprov MC
22-12-07, 08:40
Geplaatst door Slinger
Hoezo? Is het zo gek dat ik verwijs naar een algemene menselijke moraal waarin het plegen van massamoorden en het uitvoeren van martelingen niet zijn toegestaan? Dat heeft niets te maken met bezettings- of zendingsdrang. Dat is ook niet nodig. Want ik ga er vanuit dat ook de hoofdstroom van de moslims die moraal aanhangt.

Je moet een keertje stoppen met het zoeken naar exotische oorzaken voor iets wat helder en duidelijk is; iets dat je niet doet als het gaat om misdaden van Christenen, Joden en andere imperialisten.

Slinger
22-12-07, 08:48
Geplaatst door Coolassprov MC
Je moet een keertje stoppen met het zoeken naar exotische oorzaken voor iets wat helder en duidelijk is; iets dat je niet doet als het gaat om misdaden van Christenen, Joden en andere imperialisten.

Hier snap ik niets van!
Naar welke exotische oorzaken zoek ik?
Wat is helder en duidelijk?
Als we dat begrijpen kunnen we het hebben over het gedeelte na de puntkomma.

Coolassprov MC
22-12-07, 09:18
Geplaatst door Slinger
Hier snap ik niets van!
Naar welke exotische oorzaken zoek ik?
Wat is helder en duidelijk?
Als we dat begrijpen kunnen we het hebben over het gedeelte na de puntkomma.

De VS martelt ook in Irak en de rest van de weeld en hebben sinds WO2 niets anders gedaan bij hun bezetting van niet-Amerikanen; waarom zoek je daar de oorzaak niet van in de Amerikaanse cultuur en religie?

Slinger
22-12-07, 09:48
Geplaatst door Coolassprov MC
De VS martelt ook in Irak en de rest van de weeld en hebben sinds WO2 niets anders gedaan bij hun bezetting van niet-Amerikanen; waarom zoek je daar de oorzaak niet van in de Amerikaanse cultuur en religie?

Deze voorstelling van zaken is wel populair maar toch erg eenzijdig, maar voor zo ver toch correct, wie zegt je dat ik dat niet doe? Maar goed, daar gaat dit topic niet over, maar over de martel- en moordcentra van Al Kaida in Irak. Blijkbaar komt het je niet uit om het daar over te hebben en vlucht je liever naar een ander onderwerp. Besef je wel dat dat impliciet ook een stellingname is?

Coolassprov MC
22-12-07, 09:52
Geplaatst door Slinger
Deze voorstelling van zaken is wel populair maar toch erg eenzijdig, maar voor zo ver toch correct, wie zegt je dat ik dat niet doe? Maar goed, daar gaat dit topic niet over, maar over de martel- en moordcentra van Al Kaida in Irak. Blijkbaar komt het je niet uit om het daar over te hebben en vlucht je liever naar een ander onderwerp. Besef je wel dat dat impliciet ook een stellingname is?

Ik vraag je simpelweg waarom je naar exotische oorzaken zoekt wanneer het arabieren betreft?

Impliceren dat ik me aangevallen voel wanneer martelbeulen voor hun martelpraktijken veroordeeld worden is gewoonweg een nieuw voorbeeld van jouw zieke, lasterljke gedrag.

Niet vergeten dat jij degene bent die ier bezeting en marteling goedpraat.

Coolassprov MC
22-12-07, 10:00
Geplaatst door Slinger
Deze voorstelling van zaken is wel populair maar toch erg eenzijdig, maar voor zo ver toch correct, wie zegt je dat ik dat niet doe?


Geplaatst door Coolassprov MC
Ze kunnen beter zelf stoppen met martelen i.p.v. de aandacht af te leiden naar archeologische vondsten.

Slinger
22-12-07, 10:16
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik vraag je simpelweg waarom je naar exotische oorzaken zoekt wanneer het arabieren betreft?

Die uitspraak van jou vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Ik zoek helemaal niet naar oorzaken. Wat ik doe is mijn verbazing uitspreken dat zulke 'diepgelovige' mensen tot zulke wreedheden in staat zijn. Omdat ik niet geloof dat de islam een rechtvaardiging voor dergelijke daden geeft, zet ik vraagtekens bij hun religieuze motivatie.


Impliceren dat ik me aangevallen voel wanneer martelbeulen voor hun martelpraktijken veroordeeld worden is gewoonweg een nieuw voorbeeld van jouw zieke, lasterljke gedrag.

Ik heb je niet aangevallen hoor, maar als jij dat impliciet toch voelt, dan moet je dat bij jezelf zoeken en maar eens bij je zelf te rade gaan. In elk geval voel ik me persoonlijk niet aangevallen wanneer jij Amarika van alles en nog wat beticht.


Niet vergeten dat jij degene bent die ier bezeting en marteling goedpraat.

Dat heb ik nog nooit gedaan.

Coolassprov MC
22-12-07, 10:23
Geplaatst door Slinger
Die uitspraak van jou vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Ik zoek helemaal niet naar oorzaken. Wat ik doe is mijn verbazing uitspreken dat zulke diepgelovige mensen tot zulke wreedheden in staat zijn. Omdat ik niet geloof dat de islam een rechtvaardiging voor dergelijke daden geeft, zet ik vraagtekens bij hun religieuze motivatie.

Dat bedoel ik nu precies met je exotische veronderstellingen; en je ratelt maar door.


Geplaatst door Slinger
Ik heb je niet aangevallen hoor, maar als jij dat impliciet toch voelt, dan moet je dat bij jezelf zoeken en maar eens bij je zelf te rade gaan. In elk geval voel ik me persoonlijk niet aangevallen wanneer jij Amarika van alles en nog wat beticht.


Geplaatst door Slinger
...de martel- en moordcentra van Al Kaida in Irak. Blijkbaar komt het je niet uit om het daar over te hebben en dus..


Geplaatst door Slinger
Dat heb ik nog nooit gedaan.

Zie iedere Israhel-topic; inclusief deze.

Slinger
22-12-07, 10:55
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat bedoel ik nu precies met je exotische veronderstellingen; en je ratelt maar door.







Zie iedere Israhel-topic; inclusief deze.

Daar noem je precies het probleem waar het om gaat: jij herleidt alles naar één zaak. Wegschuifsysteem. Lekker dom blijven. Gemakkelijk.