PDA

Bekijk Volledige Versie : Eén jaar cel voor AEL-kopstuk Abou Jahjah



Marsipulami
21-12-07, 09:51
Eén jaar cel voor AEL-kopstuk Abou Jahjah


Ahmed Azzuz, de rechterhand van Abou Jahjah.De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft Dyab Abou Jahjah en Ahmed Azzuz van de Arabisch Europese Liga (AEL) veroordeeld tot een jaar cel. Na de moord op Mohamed Achrak in november 2002 braken er rellen uit in Borgerhout. Jongeren vernielden auto's en winkels, sloegen agenten en burgers en belemmerden het verkeer. De rechtbank stelde dat Abou Jahjah en Azzuz een groot moreel gezag bij hen genoten.

Opgehitst
Zij hadden de gemoederen dus kunnen bedaren, maar hadden dat niet gedaan, in tegendeel zelfs. Ze hadden de menigte volgens de rechtbank juist aangezet tot het plegen van die baldadigheden. Youssef Rahimi werd vrijgesproken. De rechtbank vond het niet bewezen dat hij de jongeren had opgehitst.

Schadevergoeding
Het openbaar ministerie had twee jaar cel gevorderd voor het trio. Abou Jahjah en Azzuz moeten verzekeraar Ethias, die zich burgerlijke partij had gesteld, een schadevergoeding van 5.109,78 euro betalen. (belga/dm)

Julien
21-12-07, 09:54
1 jaar onvoorwaardelijk? :gechoquee

zat hij trouwens al in Libanon?

Marsipulami
21-12-07, 09:55
Nounou, België heeft ook twee politieke gevangenen nu. Mogelijks kunnen ze asiel aanvragen in Nederland.

Coolassprov MC
21-12-07, 09:56
Geplaatst door Marsipulami
Nounou, België heeft ook twee politieke gevangenen nu. Mogelijks kunnen ze asiel aanvragen in Nederland.

Dat noemt zich een democratie..

Shemharosh
21-12-07, 11:40
Geplaatst door Marsipulami
Nounou, België heeft ook twee politieke gevangenen nu. Mogelijks kunnen ze asiel aanvragen in Nederland.

Misschien kunnen ze asiel in Marokko en Libanon vragen....geld krijgen ze al ergens vandaan nu het geld maar volgen!!!...Dubai lijkt me de juiste plaats voor ze kunnen ze het voor de Marokkannen daar opnemen en wat dure arabische...sorry duitse auto's in de fik steken!!!

mark61
21-12-07, 15:09
Geplaatst door Marsipulami
Nounou, België heeft ook twee politieke gevangenen nu. Mogelijks kunnen ze asiel aanvragen in Nederland.

Yeps. Soms is B nog gekker dan NL.

1973Tanger
21-12-07, 15:26
Geplaatst door Marsipulami
Eén jaar cel voor AEL-kopstuk Abou Jahjah


Ahmed Azzuz, de rechterhand van Abou Jahjah.De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft Dyab Abou Jahjah en Ahmed Azzuz van de Arabisch Europese Liga (AEL) veroordeeld tot een jaar cel. Na de moord op Mohamed Achrak in november 2002 braken er rellen uit in Borgerhout. Jongeren vernielden auto's en winkels, sloegen agenten en burgers en belemmerden het verkeer. De rechtbank stelde dat Abou Jahjah en Azzuz een groot moreel gezag bij hen genoten.

Opgehitst
Zij hadden de gemoederen dus kunnen bedaren, maar hadden dat niet gedaan, in tegendeel zelfs. Ze hadden de menigte volgens de rechtbank juist aangezet tot het plegen van die baldadigheden. Youssef Rahimi werd vrijgesproken. De rechtbank vond het niet bewezen dat hij de jongeren had opgehitst.

Schadevergoeding
Het openbaar ministerie had twee jaar cel gevorderd voor het trio. Abou Jahjah en Azzuz moeten verzekeraar Ethias, die zich burgerlijke partij had gesteld, een schadevergoeding van 5.109,78 euro betalen. (belga/dm)

Dus als ik het goed begrijp wordt door deze veroordeling de AEL in België aangemerkt als een criminele organisatie allà Hels Angels? In Nederland wordt ook bij de vleet opgehitst moslims te wantrouwen en boeken te verscheuren en verbranden. Ja als je bestuurloos bent weet je opeens geen raad.

knuppeltje
21-12-07, 15:37
Geplaatst door 1973Tanger
Ja als je bestuurloos bent weet je opeens geen raad.

Ja- weer is het volk redeloos, de regering radeloos en het land reddeloos.
Vluchten wie nog kan, vrouwen en kinderen eerst..

super ick
21-12-07, 16:37
Geplaatst door 1973Tanger
Dus als ik het goed begrijp wordt door deze veroordeling de AEL in België aangemerkt als een criminele organisatie allà Hels Angels? In Nederland wordt ook bij de vleet opgehitst moslims te wantrouwen en boeken te verscheuren en verbranden. Ja als je bestuurloos bent weet je opeens geen raad.

Er is een verschil tussen een veroordeling van de rechter en wat loos geroep over moslims.
Bovendien speelt het ook nog eens in twee verschillende landen.
Extreme verschijnselen heb je overal. Gelukkig voor Nederland hier op beperkte schaal. En gelukkig worden ze erkend als extreem. In andere gebieden van de wereld discrimineren ze alsof het de normaalste zaak van de wereld is en hebben ze zelfs 'eigen volk eerst' in wetten en regels opgenomen. Dat is toch van een heel andere orde.

1973Tanger
21-12-07, 16:40
Geplaatst door super ick
Er is een verschil tussen een veroordeling van de rechter en wat loos geroep over moslims.
Bovendien speelt het ook nog eens in twee verschillende landen.
Extreme verschijnselen heb je overal. Gelukkig voor Nederland hier op beperkte schaal. En gelukkig worden ze erkend als extreem. In andere gebieden van de wereld discrimineren ze alsof het de normaalste zaak van de wereld is en hebben ze zelfs 'eigen volk eerst' in wetten en regels opgenomen. Dat is toch van een heel andere orde.

België is niet verwegiestan, Nederland heeft veel gemeen met België. Ook extreemrechtse groeperingen.

sater
21-12-07, 16:57
Geplaatst door Julien
1 jaar onvoorwaardelijk? :gechoquee

zat hij trouwens al in Libanon?

:melig: foei Julien, verband legen tussen hulp aan Libanese broeders en het vermijden van de rechtbank. Minachting van de Belgische rechtspraak? Indien zo, dan geef ik de letters AEL deze betekenis. Abou Echt Laf.

AmirAlMominien
21-12-07, 17:11
Het is een signaal dat wordt afgegeven aan de moslims om zich te schikken in hun onderdanige rol: een moslim is in de praktijk een tweederangsburger, dus moet men onderdrukking en uitsluiting stilzwijgend slikken; dit gebeurt er dus als je als 'achterlijke' moslim in opstand komt tegen de blanke machthebbers met een superieure joods-christelijke cultuur.

Ron Haleber
21-12-07, 19:39
Deze avond kwam de AEL.be met een reactie.

Hopelijk brengen ze het er beter af bij hun hoger beroep! De zaak ruikt ook m.i. naar politiek... :kotsen:

Klassejustitie van de bovenste plank.

Persberichten - Persberichten vrijdag 21 december 2007

21 December 2007 werd de zoveelste kaakslag voor AEL in haar nog zeer korte leven.

Twee voormalige voorzitters zijn vandaag 5 jaar na datum veroordeeld op basis van art. 66 van het strafwetboek voor hun zogezegde aandeel in de rellen van November 2002.

Wij kunnen dit niet meer of niet minder dan een politieke veroordeling noemen, en dit om 3 belangrijke redenen:


1) De hele aanloop naar dit proces (zowel politiek als in de media) en de uiteindelijke veroordeling in eerste aanleg was een rechtstreeks gevolg van de politieke stemmingmakerij rond AEL. De oproep van Verhofstadt in het parlement toonde duidelijk aan dat van de scheiding der machten een héél relatief begrip is. Zeker indien het tot een eerst arrestatie van Dyab, en nu blijkt ook nog eens een veroordeling, van de twee AEL voormannen leidt.


2) Het voorstel van toenmalig minister van binnenlandse zaken Duquesne om een legislatieve manier uit te vinden om de AEL bij wet te verbieden toonde toen en toont vandaag meer dan ooit aan hoe men AEL via alle mogelijke manieren zou en wilde kapotmaken.


3) De toepassing van Artikel 66 van het strafwetboek:
Artikel 66 dateert van 1891 en werd ingevoerd na de stakingsacties van 1886 in de Borinage. Het werd ingevoerd om de rechterlijke macht de middelen te geven om de zogezegde "aanstokers van wanorde, de predikers van anarchie die het lijden van arbeiders misbruikten om tot wanorde te komen" te kunnen bestraffen. Eigenlijk kwam het erop neer dat de elite (oppermachtige industrielen van weleer) een vrijgeleide kregen om de arbeiders verder te blijven onderdrukken, uitbuiten en uit te sluiten van enige vorm van machtsdeelname en inspraak.

Vandaag kregen onze meest rabiate tegenstanders de kers op de taart met deze veroordeling, die niets anders is dan een verlengstuk van het beleid van de laatste 5 jaar: een politieke veroordeling waardoor een organisatie met een andere maatschappijvisie en mening dan het establishement een zware slag wordt toegedient.


Geen enkel concreet aanwijsbaar feit werd aangehaald. Enkel het morele gezag van Dyab Abou Jahjah en Ahmed Azzuz dat zogezegd de rellen had moeten voorkomen.

Wij gaan zeer zeker in beroep en hopen dat het Hof van Beroep een einde maakt aan dit politiek proces.

jang0201
21-12-07, 19:40
Het is een signaal dat wordt afgegeven aan de moslims om zich te schikken in hun onderdanige rol: een moslim is in de praktijk een tweederangsburger, dus moet men onderdrukking en uitsluiting stilzwijgend slikken; dit gebeurt er dus als je als 'achterlijke' moslim in opstand komt tegen de blanke machthebbers met een superieure joods-christelijke cultuur.

Wat zal jij een rotleven hebben hier met die blanke machtshebbers, waarom zoek je je heil niet ergens anders dan? Hier hebben we een woord voor mensen zoals jij, KAKKERLAK!

Marsipulami
21-12-07, 19:53
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Joesoef
21-12-07, 20:12
Vraag mij toch af waar deze overdreven reactie uit voortkomt. AEL is niets en zal ook nooit meer worden dan een groepje boze protestdemonstranten met een grappemaker als aanvoerder.

Als je Jaja bekijkt als raddraaier dan is de reactie eigenlijk wel te begrijpen.

Charlus
21-12-07, 20:58
Geplaatst door AmirAlMominien
<..>superieure joods-christelijke cultuur.

Nee, werkelijk?

elTahar76
21-12-07, 22:51
Het Belgische estabilisment probeert zijn gram te halen,het oordeel heeft veel weg van een politieke beladenheid

sater
21-12-07, 23:29
Geplaatst door AmirAlMominien
Het is een signaal dat wordt afgegeven aan de moslims om zich te schikken in hun onderdanige rol: een moslim is in de praktijk een tweederangsburger, dus moet men onderdrukking en uitsluiting stilzwijgend slikken; dit gebeurt er dus als je als 'achterlijke' moslim in opstand komt tegen de blanke machthebbers met een superieure joods-christelijke cultuur.


:duim: Bewonderenswaardig, fraai, staaltje zelfspot van moslimhuize.

illmatik
22-12-07, 00:00
De AEL, wat was dat ook alweer?

Ron Haleber
22-12-07, 10:41
Geplaatst door Joesoef
Vraag mij toch af waar deze overdreven reactie uit voortkomt. AEL is niets en zal ook nooit meer worden dan een groepje boze protestdemonstranten met een grappemaker als aanvoerder.

Als je Jaja bekijkt als raddraaier dan is de reactie eigenlijk wel te begrijpen.

Dit lijkt mij een zeer onjuiste visie!

De AEL is naast het vroegere KMAN in NL en de daarmee verbonden ATMF in France - de enige serieuze politieke organisatie en vakbond die met name de Marokkanen heeft proberen te organiseren op basis van het verdedigen van hun legitieme burgerrechten... :handbang:

DAJJ was een waardig intelligent en deskundig woordvoerder. Ik herinner aan zijn zeer to the point discussies met vanaf het begin o.a. oud minister Van Mierlo voor de NL-televisie!

Toen ik daarvoor gevraagd werd, hielp ik dan ook mee met enige hand en spandiensten voor het opzetten van de NL-afdeling...

Maar van de toenmalige NL-filiaalchef Nabil Marmouch horen we niets meer... Nabil had trouwens niet het niveau noch het stralende charisma van DAJJ die voor een overtuigend leider nodig zijn. Maar dat doet uiteindelijk niet ter zake - de AEL-NL had tenslotte wel in bekwame handen gekomen - konden we toen nog hopen...

Ik vond het een echte ramp toen DAJJ tenslotte afscheid nam van de AEL. De Marokkanen zijn m.i. sindsdien op politiek en vakbond-gebied weeskinderen geworden.

Bijzaak: natuurlijk struikelde DAJJ naar zijn eigen woorden intern over het extreme orthodoxe religie-gedoe van de Marokkanen - lees maar op deze site. Van daaruit kun je nu eenmaal geen burgerrechten verdedigen... De moskee dient nu eenmaal voor heel iets anders...!

Weeskinderen werden de Marokkanen in NL, want ook het KMAN hield namelijk op te bestaan... De door de NL-overheid opgezette instanties bleken bureaucraten zonder enig eigen initiatief... Bounties of oom Toms kun je ervan zeggen..

Nu krijgen DAJJ en de zijnen nog een smerige trap na die ze echt niet verdiend hebben... Een paar stevige vloeken zijn hier gvd op zijn plaats - die ik maar niet zal slaken :gechoquee

Zelfs het DAJJ-uitspraak-citaat van de rechter in België: met op het einde: 'vecht terug' kan ik niet opvatten als een oproep tot vernielingen. Maar zie ik in de geest van DAJJ als een oproep tot zelfverdediging bij een eventuele aanvalsactie van de Belgische politie die sterk door het VB is geïnfiltreerd... :rambo:


België heeft zoals ook hier weer eens blijkt - oliedomme politici, tot op het bot verdeeld en tot niets in staat...! bandiet

Ze kunnen dat territorium beter weer opsplitsen in een deel dat weer aan NL komt en de rest o.a. aan Frankrijk.


Alle lof van dr. Ron Haleber aan de waardige AEL-leiders DAJJ en Azzuz...! :fplayer:

knuppeltje
22-12-07, 11:19
Geplaatst door Ron Haleber
Dit lijkt mij een zeer onjuiste visie!

De AEL is naast het vroegere KMAN in NL en de daarmee verbonden ATMF in France - de enige serieuze politieke organisatie en vakbond die met name de Marokkanen heeft proberen te organiseren op basis van het verdedigen van hun legitieme burgerrechten... :handbang:

DAJJ was een waardig intelligent en deskundig woordvoerder. Ik herinner aan zijn zeer to the point discussies met vanaf het begin o.a. oud minister Van Mierlo voor de NL-televisie!

Toen ik daarvoor gevraagd werd, hielp ik dan ook mee met enige hand en spandiensten voor het opzetten van de NL-afdeling...

Maar van de toenmalige NL-filiaalchef Nabil Marmouch horen we niets meer... Nabil had trouwens niet het niveau noch het stralende charisma van DAJJ die voor een overtuigend leider nodig zijn. Maar dat doet uiteindelijk niet ter zake - de AEL-NL had tenslotte wel in bekwame handen gekomen - konden we toen nog hopen...

Ik vond het een echte ramp toen DAJJ tenslotte afscheid nam van de AEL. De Marokkanen zijn m.i. sindsdien op politiek en vakbond-gebied weeskinderen geworden.

Bijzaak: natuurlijk struikelde DAJJ naar zijn eigen woorden intern over het extreme orthodoxe religie-gedoe van de Marokkanen - lees maar op deze site. Van daaruit kun je nu eenmaal geen burgerrechten verdedigen... De moskee dient nu eenmaal voor heel iets anders...!

Weeskinderen werden de Marokkanen in NL, want ook het KMAN hield namelijk op te bestaan... De door de NL-overheid opgezette instanties bleken bureaucraten zonder enig eigen initiatief... Bounties of oom Toms kun je ervan zeggen..

Nu krijgen DAJJ en de zijnen nog een smerige trap na die ze echt niet verdiend hebben... Een paar stevige vloeken zijn hier gvd op zijn plaats - die ik maar niet zal slaken :gechoquee

Zelfs het DAJJ-uitspraak-citaat van de rechter in België: met op het einde: 'vecht terug' kan ik niet opvatten als een oproep tot vernielingen. Maar zie ik in de geest van DAJJ als een oproep tot zelfverdediging bij een eventuele aanvalsactie van de Belgische politie die sterk door het VB is geïnfiltreerd... :rambo:


België heeft zoals ook hier weer eens blijkt - oliedomme politici, tot op het bot verdeeld en tot niets in staat...! bandiet

Ze kunnen dat territorium beter weer opsplitsen in een deel dat weer aan NL komt en de rest o.a. aan Frankrijk.


Alle lof van dr. Ron Haleber aan de waardige AEL-leiders DAJJ en Azzuz...! :fplayer:


Ga jij nu echt die minkukels bewonderen, das straf van je!

Ron Haleber
22-12-07, 13:24
Geplaatst door knuppeltje
Ga jij nu echt die minkukels bewonderen, das straf van je!

Hyperarrogant van je!

Noem mij dan eens andere Marokkanen die hun kop in organisatieverband voor hun burgerrechten durven uitsteken en die jij géén minkukels vindt...????

Ik ben heel erg benieuwd naar je antwoord....!!! :vingers:

Joesoef
22-12-07, 13:29
Geplaatst door Ron Haleber
Hyperarrogant van je!

Noem mij dan eens andere Marokkanen die hun kop in organisatieverband voor hun burgerrechten durven uitsteken en die jij géén minkukels vindt...????

Ik ben heel erg benieuwd naar je antwoord....!!! :vingers:


Burgers hebben ook plichten.

Ron Haleber
22-12-07, 13:50
Geplaatst door Joesoef
Burgers hebben ook plichten.

Het opkomen voor de burgerrechten van hun gediscrimineerde medemensen is één van die plichten - en niet de minste. :wow:

Joesoef
22-12-07, 13:59
Geplaatst door Ron Haleber
Het opkomen voor de burgerrechten van hun gediscrimineerde medemensen is één van die plichten - en niet de minste. :wow:


:huil2:

AmirAlMominien
22-12-07, 14:34
Geplaatst door jang0201
Het is een signaal dat wordt afgegeven aan de moslims om zich te schikken in hun onderdanige rol: een moslim is in de praktijk een tweederangsburger, dus moet men onderdrukking en uitsluiting stilzwijgend slikken; dit gebeurt er dus als je als 'achterlijke' moslim in opstand komt tegen de blanke machthebbers met een superieure joods-christelijke cultuur.

Wat zal jij een rotleven hebben hier met die blanke machtshebbers, waarom zoek je je heil niet ergens anders dan? Hier hebben we een woord voor mensen zoals jij, KAKKERLAK!
Dat bedoel ik dus. Als je kritiek hebt op de blanke onderdrukkers dan moet je uitgesloten en gedemoniseerd worden.

Gek dat het beheer hier niet tegen optreedt, terwijl Al Sawt mij een strafpunt geeft omdat ik zulke reacties reageer. Vooral dit soort gasten blijven verdedigen en Marokkanen wegjagen.

elTahar76
22-12-07, 14:55
Geplaatst door AmirAlMominien
Dat bedoel ik dus. Als je kritiek hebt op de blanke onderdrukkers dan moet je uitgesloten en gedemoniseerd worden.

Gek dat het beheer hier niet tegen optreedt, terwijl Al Sawt mij een strafpunt geeft omdat ik zulke reacties reageer. Vooral dit soort gasten blijven verdedigen en Marokkanen wegjagen.


Ik begrijp niet helemaal de haat jegens deze man en zijn partij,de partij was een tikkeltje reactionair,maar was in het leven geroepen om een stem te geven aan met name de allochtonen moslims.Maar wat krijg je dan een, de blanke establisement die blijkbaar angst heeft voor een eloquente intelligente partijleider die moslim is..zo een persoon wordt door gebrek aan argumenten afgeschildert als " een wolf in schaapskleding" , extremist etc... ( ik zie datzelfde bijv gebeuren bij een moslim intellectueel als Tariq Ramadan).

AmirAlMominien
22-12-07, 15:23
Geplaatst door elTahar76
Ik begrijp niet helemaal de haat jegens deze man en zijn partij,de partij was een tikkeltje reactionair,maar was in het leven geroepen om een stem te geven aan met name de allochtonen moslims.Maar wat krijg je dan een, de blanke establisement die blijkbaar angst heeft voor een eloquente intelligente partijleider die moslim is..zo een persoon wordt door gebrek aan argumenten afgeschildert als " een wolf in schaapskleding" , extremist etc... ( ik zie datzelfde bijv gebeuren bij een moslim intellectueel als Tariq Ramadan).
Helemaal waar. Moslims die zich conformeren aan de macht krijgen een interessante positie waarin ze carriere kunnen maken; een podium waarin ze als spreekbuis mogen fungeren voor hun 'achtergebleven' geloofsgenoten. Hetzelfde geldt al heel lang voor kritische journalisten. Zij die de premissen ter discussie stellen die tot onrechtvaardigheid en uitsluiting leiden, zullen al gauw door het systeem eruit gefilterd worden. Wat hou je dan over? Marchouchjes, Aboutlebjes, Ali Beetjes, Hirsiaatjes, Wildertjes, Jamietjes en nog meer van dat gespuis.

Maar steun je bijvoorbeeld het Zionisme en de etnische zuiveringen in Palestina dan krijg je als CIDI (pro-Israelische Zionistische lobbygroep)wel een aanstelling aan dezelfde Universiteit Leiden waar Ramadan geweigerd is:

http://www.cidi.nl/info/zioncollegesverslag2007.html

sater
22-12-07, 15:40
Geplaatst door illmatik
De AEL, wat was dat ook alweer?

De Arabisch Europese Liga.

super ick
22-12-07, 17:40
Geplaatst door Ron Haleber
Dit lijkt mij een zeer onjuiste visie!

De AEL is naast het vroegere KMAN in NL en de daarmee verbonden ATMF in France - de enige serieuze politieke organisatie en vakbond die met name de Marokkanen heeft proberen te organiseren op basis van het verdedigen van hun legitieme burgerrechten... :handbang:

DAJJ was een waardig intelligent en deskundig woordvoerder. Ik herinner aan zijn zeer to the point discussies met vanaf het begin o.a. oud minister Van Mierlo voor de NL-televisie!

Toen ik daarvoor gevraagd werd, hielp ik dan ook mee met enige hand en spandiensten voor het opzetten van de NL-afdeling...

Maar van de toenmalige NL-filiaalchef Nabil Marmouch horen we niets meer... Nabil had trouwens niet het niveau noch het stralende charisma van DAJJ die voor een overtuigend leider nodig zijn. Maar dat doet uiteindelijk niet ter zake - de AEL-NL had tenslotte wel in bekwame handen gekomen - konden we toen nog hopen...

Ik vond het een echte ramp toen DAJJ tenslotte afscheid nam van de AEL. De Marokkanen zijn m.i. sindsdien op politiek en vakbond-gebied weeskinderen geworden.

Bijzaak: natuurlijk struikelde DAJJ naar zijn eigen woorden intern over het extreme orthodoxe religie-gedoe van de Marokkanen - lees maar op deze site. Van daaruit kun je nu eenmaal geen burgerrechten verdedigen... De moskee dient nu eenmaal voor heel iets anders...!

Weeskinderen werden de Marokkanen in NL, want ook het KMAN hield namelijk op te bestaan... De door de NL-overheid opgezette instanties bleken bureaucraten zonder enig eigen initiatief... Bounties of oom Toms kun je ervan zeggen..

Nu krijgen DAJJ en de zijnen nog een smerige trap na die ze echt niet verdiend hebben... Een paar stevige vloeken zijn hier gvd op zijn plaats - die ik maar niet zal slaken :gechoquee

Zelfs het DAJJ-uitspraak-citaat van de rechter in België: met op het einde: 'vecht terug' kan ik niet opvatten als een oproep tot vernielingen. Maar zie ik in de geest van DAJJ als een oproep tot zelfverdediging bij een eventuele aanvalsactie van de Belgische politie die sterk door het VB is geïnfiltreerd... :rambo:


België heeft zoals ook hier weer eens blijkt - oliedomme politici, tot op het bot verdeeld en tot niets in staat...! bandiet

Ze kunnen dat territorium beter weer opsplitsen in een deel dat weer aan NL komt en de rest o.a. aan Frankrijk.


Alle lof van dr. Ron Haleber aan de waardige AEL-leiders DAJJ en Azzuz...! :fplayer:


Moet er wel sympathie zijn voor een politieke groepering die zich op basis van afkomst wil profileren?
Het lijkt mij een bijzonder goed plan om politiek actief te zijn maar dan alleen op basis van standpunten en niet op basis van de plek waar je het geboortekanaal uit bent gerolt.
Hoever lagen zijn standpunten af van bv. Groen Links? Waarom voelde hij zich daartoe niet aangetrokken? AJJ is wel erg veel bezig met AJJ. Ik vind hem een beetje de tegenpool van Wilders. Roepen dat alles verkeerd is, verkeerd gedaan wordt, onrechtvaardig is en intussen geen realistische alternatieven bieden. Een barkrukpoliticus.

knuppeltje
22-12-07, 17:42
Geplaatst door Ron Haleber
Hyperarrogant van je!

Noem mij dan eens andere Marokkanen die hun kop in organisatieverband voor hun burgerrechten durven uitsteken en die jij géén minkukels vindt...????

Ik ben heel erg benieuwd naar je antwoord....!!! :vingers:

Wat denk je van Abu Thaleb en Ahmed Marcouch.

1973Tanger
22-12-07, 19:30
Geplaatst door super ick
Moet er wel sympathie zijn voor een politieke groepering die zich op basis van afkomst wil profileren?
Het lijkt mij een bijzonder goed plan om politiek actief te zijn maar dan alleen op basis van standpunten en niet op basis van de plek waar je het geboortekanaal uit bent gerolt.
Hoever lagen zijn standpunten af van bv. Groen Links? Waarom voelde hij zich daartoe niet aangetrokken? AJJ is wel erg veel bezig met AJJ. Ik vind hem een beetje de tegenpool van Wilders. Roepen dat alles verkeerd is, verkeerd gedaan wordt, onrechtvaardig is en intussen geen realistische alternatieven bieden. Een barkrukpoliticus.

Dat zie je verkeerd, want AJJ is op geen enkele wijze met Wilders te vergelijken. Wilders is i.t.t. AJJ volksvertegenwoordiger en AJJ niet. Het enige wat AJJ vertegenwoordigd is in eerste instantie zichzelf. Wilders kan in de Kamer invloed uitoefenen, dat kan AJJ niet. Uitspraken van Wilders als Kamerlid wegen zwaarder dan die van AJJ als doodeenvoudige burger. Wilders geniet als Kamerlid onschendbaarheid, AJJ kan voor iedere wissewasje (zoals nu blijkt) strafrechtelijk vervolgd worden. De verhouding tussen AJJ en Wilders is te verwaarlozen.

Ron Haleber
22-12-07, 20:37
Geplaatst door knuppeltje
Wat denk je van Abu Thaleb en Ahmed Marcouch.

Ja zeg, kom nou effe, die beide vogels reken ik al tientallen jaren onder mijn persoonliijke vrienden en collegae... Die zal ik dus nooit afvallen...

Zo kan ik je nog wel wat meer van mijn vrienden noemen als Abdou Menebhi en zijn vroegere kader waar ik 20 jaar lang mee werkte...

Maar die lui zijn met iets heel anders bezig dan DAJJ!

Ahmed Aboutaleb - die me al in 1985 bij mij thuis voor de lokale tv interviewde - die Ahmed koos tenslotte voor een reguliere politieke carrière binnen een oude politieke partij. Prima natuurlijk. :wink:

Maar hij profileert zich allerminst als een charismatisch volksleider van moslims cq Marokkanen waar die juist enorm behoefte aan hebben... Idem dito met Ahmed Marcouch...

Zelfs mij hebben Marokkanen wel eens als lijsttrekker voor het karretje van een moslimpartij willen spannen... Maar dat wees ik natuurlijk af want zo'n kar trekken moeten ze in eerste instantie zelf doen. Meedoen is iets anders... :blij:

Ik hoop dat je nu begrijpt wat voor soort leider ik bedoel? :stout:

Joesoef
22-12-07, 20:44
Geplaatst door Ron Haleber
Ik hoop dat je nu begrijpt wat voor soort leider ik bedoel? :stout:


Een schreeuwende, huilende, jammerende demagoog die klaagt hoe zielig ze wel niet zijn en hoe moeilijk ze het wel niet hebben.

knuppeltje
22-12-07, 21:05
Geplaatst door Ron Haleber
Ja zeg, kom nou effe, die beide vogels reken ik al tientallen jaren onder mijn persoonlioijke vrienden en collegae... Die zal ik dus nooit afvallen...

Zo kan ik je nog wel wat meer van mijn vrienden noemen als Abdou Menebhi en zijn vroegere kader waar ik 20 jaar lang mee werkte...

Maar die lui zijn met iets heel anders bezig dan DAJJ!

Ahmed Aboutaleb - die me al in 1985 bij mij thuis voor de lokale tv interviewde - die Ahmed koos tenslotte voor een reguliere politieke carrière binnen een oude politieke partij. Prima natuurlijk. :wink:

Maar hij profileert zich allerminst als een charismatisch volksleider van moslims cq Marokkanen waar die juist enorm behoefte aan hebben... Idem dito met Ahmed Marcouch...

Zelfs mij hebben Marokkanen wel eens als lijsttrekker voor het karretje van een moslimpartij willen spannen... Maar dat wees ik natuurlijk af want zo'n kar trekken moeten ze in eerste instantie zelf doen. Meedoen is iets anders... :blij:

Ik hoop dat je nu begrijpt wat voor soort leider ik bedoel? :stout:

Gewoon een ordinaire opportunistische schreeuwlelijk dus.

Ron Haleber
22-12-07, 21:05
Geplaatst door super ick
Moet er wel sympathie zijn voor een politieke groepering die zich op basis van afkomst wil profileren?
Het lijkt mij een bijzonder goed plan om politiek actief te zijn maar dan alleen op basis van standpunten en niet op basis van de plek waar je het geboortekanaal uit bent gerolt.
Hoever lagen zijn standpunten af van bv. Groen Links? Waarom voelde hij zich daartoe niet aangetrokken? AJJ is wel erg veel bezig met AJJ. Ik vind hem een beetje de tegenpool van Wilders. Roepen dat alles verkeerd is, verkeerd gedaan wordt, onrechtvaardig is en intussen geen realistische alternatieven bieden. Een barkrukpoliticus.

Dyab als barkrukpoliticus. Nu maak je het echt te bont! Dan zou hij nooit veroordeeld zijn. DAJJ is een man van de straat dichtbij het volk!

Idd voelde hij zich aangetrokken tot links... Met de extreme Vlaamse PvdA-communisten ging hij zelfs samen de verkiezingen in! En verloor natuurlijk omdat Marokkanen radicaal Links zien als atheïstisch...

Uit betrouwbare bron weet ik dat er toen ook contact was met een gematigde vleugel van de internationalisten - denk aan Abraham Serfaty! -. Daarmee had ik hem veel meer kans op succes gegeven...


En wat betreft die ideologisch Arabische basis, daar viel heus wel redelijk over te praten (al heb ik dat zelf natuurlijk niet met ze gedaan).

Van de Imazighen waren ze heus niet vies - integendeel! :)

En het AEL-kader was binnenskamers stinkend jaloers op de Milli Görüsj van Haci Karacaer en zag diens club als hun lichtend voorbeeld... De Turken hadden ze er best bij willen hebben!

En Haci Karacaer zag dat - althans tegenover mij - ook best zitten - dus om indien mogelijk bij de AEL aan te haken...

Maar ja de geschiedenis loopt nu eenmaal niet zoals wij willen. Daar gooiden die verdomde moffen-turken roet in het eten... :sniper:

Ron Haleber
22-12-07, 21:21
Geplaatst door Joesoef
Een schreeuwende, huilende, jammerende demagoog die klaagt hoe zielig ze wel niet zijn en hoe moeilijk ze het wel niet hebben.

Joesoef, erg kinderachtig om de enige Arabier die ooit politiek de Marokkanen wist te binden en te activeren zo af te schilderen...

Noem mij - behalve Menebhi - mensen die het beter deden!

Marokkanen zijn onderling uiterst verdeeld! Heb je dat nog niet door? DAJJ verrichtte dus een waar wonder! :student:

Ik ben bang dat je als Pers gewoon jaloers bent op die verdoemde Arabier! Jou zal het in elk geval nooit lukken al kreeg je er 200 jaar de tijd voor! :stomp:

sater
22-12-07, 22:29
Geplaatst door Ron Haleber
Joesoef, erg kinderachtig om de enige Arabier die ooit politiek de Marokkanen wist te binden en te activeren zo af te schilderen...

Noem mij - behalve Menebhi - mensen die het beter deden!

Marokkanen zijn onderling uiterst verdeeld! Heb je dat nog niet door? DAJJ verrichtte dus een waar wonder! :student:

Ik ben bang dat je als Pers gewoon jaloers bent op die verdoemde Arabier! Jou zal het in elk geval nooit lukken al kreeg je er 200 jaar de tijd voor! :stomp:

:engel: Begrijp in ieder geval uit de gerechtelijke uitspraak dat Jah Jah eerder het jonge volk ophitst dan leidt. Of hem daarmee uiteindelijk recht is gedaan is een ander verhaal.

Joesoef
22-12-07, 23:27
Geplaatst door Ron Haleber
Joesoef, erg kinderachtig om de enige Arabier die ooit politiek de Marokkanen wist te binden en te activeren zo af te schilderen...

Noem mij - behalve Menebhi - mensen die het beter deden!

Marokkanen zijn onderling uiterst verdeeld! Heb je dat nog niet door? DAJJ verrichtte dus een waar wonder! :student:

Ik ben bang dat je als Pers gewoon jaloers bent op die verdoemde Arabier! Jou zal het in elk geval nooit lukken al kreeg je er 200 jaar de tijd voor! :stomp:

Het enige wat jaja haalt heeft bereikt zijn de koppen in de krant. Een charlatan als leider is geen goede keus als je toch al niet te goed voor staat.

Ron Haleber
23-12-07, 09:00
Geplaatst door Joesoef
Het enige wat jaja haalt heeft bereikt zijn de koppen in de krant. Een charlatan als leider is geen goede keus als je toch al niet te goed voor staat.

Mij lijkt het best mee te vallen...

Om in jouw denigrerende termen te spreken:

Een bij de Belgen aangespoelde Libanese activist - en vrijheidstrijder tegen de Israëlische bezetting van zijn land - die daar zijn univ. studie afmaakt en in Leuven wil promoveren - dat is geen charlatan..

Zeker niet als hij daarbij op grond van de lokale wetten tegen het ingebakken Belse racisme wil strijden aan het hoofd van zijn broeders - dat lijkt mij toch echt geen slechte keus :hardlach:

Zeker als ook jij niet met een beter alternatieve leider aankomt...???? :jeweetog:

Ik heb Dyab in elk geval van begin af aan gesteund... :nl:

Ik heb onze fanatieke Maarten die wat voor ze wilde doen met name op publicitair gebied - aan hem voorgesteld...

Maar daarna nooit meer iets van of over onze verbaal zo bekwame Maarten in de AEL gehoord - of ooit van zijn hand gelezen...! :maf:


Joesoef wat deed jij intussen voor je broeders??? :zweep:

Ron Haleber
23-12-07, 09:29
Ik ben stomverbaasd dat ik als kaaskop op deze Marokkaanse site, de enige blijk die het beargumenteerd voor DAJJ opneemt en degene is die hem prijst... :confused:


Nu begrijp ik pas beter waarom het literair Marokkaanse coryfee Fouad Laroui mij altijd publiekelijk "Marokkaan" noemt...

Zou hij dan toch gelijk hebben? :koppel:

Joesoef
23-12-07, 09:58
Geplaatst door Ron Haleber
Joesoef wat deed jij intussen voor je broeders??? :zweep:

Ik geef ze een schop onder hun kont, dat hebben ze namelijk nodig.

Ron Haleber
23-12-07, 10:09
Geplaatst door Joesoef
Ik geef ze een schop onder hun kont, dat hebben ze namelijk nodig.

Joesoef, heel terecht! Ik hoop dat je je herinnert dat ik dat ook heel vaak heb gedaan - met name op grond van moderne moslimdenkers als Arkoun, Hanafi, Abed Jabri, Ramadan, Tozy en vele anderen... :knife_hea

Ik heb er itt jou zelfs meermalen een ban voor over gehad! :boogie:

Al jaren geledenl vanaf de ban die ik kreeg toen Fatima Elatik als ambtenaar van de burgerlijke stand hier in stadsdeel Zeeburg het homohuwelijk van haar stadsdeelvoorzitter inschreef... :strik:

Dat vermelden van mij noch de reacties erop vielen hier in goede aarde... Dus weg met die Ron, die boodschapper van het slechte nieuws:jumping:

knuppeltje
23-12-07, 10:26
Geplaatst door Ron Haleber
Joesoef, heel terecht! Ik hoop dat je je herinnert dat ik dat ook heel vaak heb gedaan - met name op grond van moderne moslimdenkers als Arkoun, Hanafi, Abed Jabri, Ramadan, Tozy en vele anderen... :knife_hea

Ik heb er itt jou zelfs meermalen een ban voor over gehad! :boogie:

Al jaren geledenl vanaf de ban die ik kreeg toen Fatima Elatik als ambtenaar van de burgerlijke stand hier in stadsdeel Zeeburg het homohuwelijk van haar stadsdeelvoorzitter inschreef... :strik:

Dat vermelden van mij noch de reacties erop vielen hier in goede aarde... Dus weg met die Ron, die booodschapper van het slechte nieuws:jumping:

Slecht nieuws brengers horen inderdaad geband te worden. :ego:

azulay
23-12-07, 10:43
Ron,

Ik wilde me niet mengen in deze discussie omdat ik weinig weet over het voorval in Antwerpen dat aanleiding is voor deze straf. Aan de andere kant kan ik het ook moeilijk verkroppen dat de Belgische justitie politiek gemotiveerd is.

Kan je concreet aangeven wat DAJ of AEL) heeft betekend voor de Marokkanen en Arabieren? Ik heb het niet over nietszeggende demonstratietjes of domme verklaringen na bepaalde incidenten, met name waar ene of andere Barbaar (Berber) een misdrijf heeft gepleegd.

super ick
23-12-07, 11:44
Geplaatst door 1973Tanger
Dat zie je verkeerd, want AJJ is op geen enkele wijze met Wilders te vergelijken. Wilders is i.t.t. AJJ volksvertegenwoordiger en AJJ niet. Het enige wat AJJ vertegenwoordigd is in eerste instantie zichzelf. Wilders kan in de Kamer invloed uitoefenen, dat kan AJJ niet. Uitspraken van Wilders als Kamerlid wegen zwaarder dan die van AJJ als doodeenvoudige burger. Wilders geniet als Kamerlid onschendbaarheid, AJJ kan voor iedere wissewasje (zoals nu blijkt) strafrechtelijk vervolgd worden. De verhouding tussen AJJ en Wilders is te verwaarlozen.

Ik weet wel dat ze verschillende posities hebben maar beiden zetten aan het randje van het politieke spectrum de hakken in het zand.
Beiden hanteren ze een methode waarop de nadruk komt te liggen op de verschillen terwijl we in eerste instantie mensen zijn en 99% gelijkenissen en dezelfde behoeften hebben. Als we die 1% door deze figuren tussen ons in laten staan dan wordt de samenleving gesplitst in twee groepen en zullen de nieuwkomers uiteindelijk aan het kortste eind trekken. Alleen al door het feit dat de meeste niet zo sterk zijn als AJJ en Wilders en hun weg op die manier in deze samenleving nooit zullen vinden en altijd onderaan zullen blijven bungelen.

p.s.
Jij lijkt je weg wel gevonden te hebben Tanger. Denk jij dat AJJ de oplossing had geboden als hij 51% vd stemmen had gekregen? Denk jij dat Belgie er dan beter voor had gestaan? Of denk je alleen aan moslims die iets kunnen doen voor moslims en dat de hele maatschappij daar omheen zomaar vanzelf doordraaid?

Ron Haleber
23-12-07, 12:21
Geplaatst door azulay


Ron,

Ik wilde me niet mengen in deze discussie omdat ik weinig weet over het voorval in Antwerpen dat aanleiding is voor deze straf. Aan de andere kant kan ik het ook moeilijk verkroppen dat de Belgische justitie politiek gemotiveerd is.

Kan je concreet aangeven wat DAJ of AEL) heeft betekend voor de Marokkanen en Arabieren? Ik heb het niet over nietszeggende demonstratietjes of domme verklaringen na bepaalde incidenten, met name waar ene of andere Barbaar (Berber) een misdrijf heeft gepleegd.

Azulay, allereerst het getuigenis van twee autochtone Belgische buitenstaanders die jou al m.i. voldoende antwoord geven.

Graag weet ik of je net als ikzelf hun mening deelt? Daarna praten we verder.


Justitie speelt met vuur

door Luk Vervaet (leraar in een Brusselse gevangenis)
Wim de Neuter (journalist en ex-leraar Nederlands voor migranten)

zondag 23 december 2007

In België kan je vandaag de dag niet alleen veroordeeld worden voor wat je eventueel verkeerd gedaan hebt, maar ook voor wat je niét gedaan hebt. Dyab Abou Jahjah en Ahmed Azzuz werden op 21 december laatstleden veroordeeld tot één jaar effectieve gevangenisstraf en een boete van meer dan 5.000 euro, omdat ze tijdens de rellen in Borgerhout in 2002 ‘de jongeren hebben opgehitst’, maar ook omdat ze ‘hun invloed niet hebben aangewend om de jongeren te kalmeren’! Wie morgen een manifestatie wil organiseren, is gewaarschuwd.
Ook als je die manifestatie niet georganiseerd hebt en als je, net als Dyab Abou Jahjah, je mengt in een spontane betoging, en je probeert die, met al het charisma dat je eigen is, in goede banen te leiden, in dit geval in de richting van een plaats waar samen kan gebeden worden, een kerk of een moskee zeg maar, dan ben je verantwoordelijk voor alles wat er verkeerd is gelopen voordat je op die spontane betoging aankwam!

Justitie speelt, letterlijk, met vuur.

Op juridisch vlak door de veroordeling van de AEL-activisten met een oude (en door de arbeidersbeweging gehate) anti-arbeiderswet van 1886. Op politiek vlak geeft het gerecht - wat hun toekomst betreft - een gevaarlijk signaal aan de jongeren in de volkswijken. Precies dit politieke signaal zou de hele maatschappij in de eerstvolgende jaren wel eens zuur kunnen opbreken.

Vooreerst waren de ‘rellen in Borgerhout’ van vijf jaar geleden voor de rechtbank niet de gelegenheid om een krachtige waarschuwing te geven over oorzaak en aanleiding van deze incidenten, namelijk een racistische moord. De rechtbank was alleen geïnteresseerd in de incidenten, en nagelt de reactie van de jongeren en de enige aanwezige migrantenorganisatie aan de schandpaal. Nochtans waren de vijf afgelopen jaren niét de AEL of Abou Jahjah, maar wél nieuwe racistische moordpartijen het probleem.

Ten tweede is dit vonnis niet los te zien van de achtergrond van jongerenrevoltes hier en in andere Europese landen. In november 2005 brandden auto’s, fabrieken en scholen wekenlang in de Parijse banlieues na de dood van Zyed (17 jaar) en Bouna (15 jaar). Twee jaar later, in november 2007, kent Parijs een nieuwe en nog gewelddadigere uitbarsting in Villiers-le-Bel na de dood van Moushin (15 jaar) en Larami (16 jaar). In oktober 2007 kent Amsterdam meer dan een week nachtelijke brandstichtingen na de dood van de 22-jarige Bilal op een politiebureau.

In vergelijking met bovenstaande gebeurtenissen stelde de reactie van de jongeren uit Antwerpen op de racistische moord van de 27 jarige moslimleraar Mohamed Achrak niets voor.

Maar, na dit vonnis, zou dit wel eens kunnen veranderen.

Als het in Borgerhout niét tot incidenten van de aard van Parijs of Amsterdam kwam, is het precies te danken aan de tussenkomst van de AEL- activisten.

Wat de revoltes in Parijs en Amsterdam kenmerkt is het ontbreken van enige organisatorische leiding en politieke visie op emancipatie van de migrantengemeenschap.

Het zijn precies die elementen die de AEL-activisten binnenbrachten door op het moment zelf de woede van de jongeren te kanaliseren, hen op te vangen en met hen te discussiëren in een plaatselijke moskee, en hen op langere termijn te richten naar een globale bevrijdingsstrijd. En zij alleen waren hiertoe in staat en zij alleen hadden hiervoor de nodige autoriteit bij de jongeren.

Voor die rol krijgen ze vandaag één jaar gevangenisstraf! Dat is noch min noch meer een aanmoediging voor de jongeren om het volgende keer dan ook maar guerrillagewijze en op de manier van Parijs of Amsterdam te gaan reageren.

Ten derde is er vandaag veel te doen rond het schrikbeeld van de ‘moslimfundamentalisten’. Dyab Abou Jahjah is geen religieuze extremist of een Al Qaida-aanhanger. Verre van.

Zijn veroordeling is de veroordeling van een man die de jongeren uit de volkswijken waardigheid, zelfrespect en zelfbewustzijn bijbracht. Hij richtte hun ogen op een strijd voor de verdediging van hun rechten en van die van de Arabische volkeren.

En iedereen die, zoals wij in een gevangenis werken, of als journalist en tussendoor als leraar Nederlands voor migranten en asielzoekers, weten dat dit fundamentele kwesties zijn in de bestrijding van de kleine criminaliteit, het soms blinde geweld als reactie op een wankelende identiteit.

De veroordeling van Dyab Abou Jahjah is een slag voor iedereen die in dit perspectief werkt en dreigt andere krachten, die een heel andere en destructieve logica hebben, vrij spel te geven.

Op een moment dat in België na zes maanden Vlaams-Waalse communautaire stammentwisten een voorlopige regering werd gevormd, was een positieve boodschap van verzoening, respect en ernstige toenadering aan het adres van de Belgisch-Arabische gemeenschap en haar jongeren op zijn plaats geweest.

In de plaats daarvan reikt het gerecht een molotovcocktail aan.

Luk Vervaet (leraar in een Brusselse gevangenis)
Wim de Neuter (journalist en ex-leraar Nederlands voor migranten)

Ron Haleber
23-12-07, 12:37
Azulay, om de zaak in perspectief te begrijpen is natuurlijk nodig de rol van de Belgisch racistische media te belichten.

Ook hier weer een autochtone Belg aan het woord!

In vet heb ik het doel van de AEL gezet - aan het einde van het artikel. De tekstindeling is van mij - RH.


"AEL"-PROCES - DE RECHTER ALS "HOER"...

vrijdag 21 december 2007

Dyab en Achmed worden dus veroordeeld tot één jaar cel.Voor wie Antwerpen niet kent als extreem rechts nest, enkele reacties op de site van "Gazet van Antwerpen", vlak na het bekend maken van het vonnis,vrijdag voormiddag. Ene Johan V.H. uit Edegem: "Levenslang moesten ze da krapul geve!!!". J.J. uit Malle:"En steek dat crapuul maar eens een jaar in de HEL VAN TANGER idp van een luxehotel hier in België.Ze zullen daar wel een toontje lager zingen !".


Wie vandaag in de volks café's gaat luisteren,weet waarom deze "Metropool" zo "gastvrij" heet...

Vijf jaar geleden werd van uit àlle burgerlijke politieke partijen, àlle media, politiediensten, staatsveiligheid en van uit het Parlement een racistische beerput geopend.Die beerput staat nog steeds open en stinkt nu van uit het "Vlinderpaleis".

STRAFBARE FEITEN ? NIET NODIG!

De veroordeling van Dyab en Ahmed tot één jaar cel is niet alleen "politiek geïnspireerd", maar ook racistisch van aard. Vermits beide AEL voormannen van zo wat niets beschuldigd konden worden, behalve dat ze het recht op vrije meningsuiting ook op straat toepasten,werd een wetsartikel van onder het stof gehaald dat Procureur Björn Backx soelaas boodt.Het is art.66§4 van het Strafwetboek van...1886. Het is een art.dat ingevoerd werd om stakende Waalse mijnwerkers,glasblazers én hun leiding aan te pakken. Het was het vroege begin van de georganiseerde arbeidersbeweging. Een emancipatie beweging met zelforganisaties, zoals "spaarkassen" als voorloper van de mutualiteiten.

Dit art.66§4 komt er op neer dat men veroordeeld kan worden zonder iets gedaan te hebben, behalve in het openbaar zijn/haar menig te zeggen.De Procureur had dit snel door.Hij zei:"Het is niet nodig dat er strafbare feiten zijn gepleegd.Je moet héél art. 66§4 lezen".En inderdaad,als daders zijn strafbaar:"(...)zij die,hetzij door woorden in openbare bijeenkomsten of plaatsen gesproken(...)het plegen van het feit rechtstreeks hebben uitgelokt(...)zelfs voor het geval dat die aanzetting zonder gevolg is gebleven"...

MEDIA DIE "KNIPPEN".

"Gesproken","uitgelokt","zelfs zonder gevolg...".Behalve twee wankele politie getuigen tegen de AEL,waarvan één van Arabische afkomst,zijn er vele getuigen en bewijzen voor de kalmerende invloed die Dyab,Ahmed en andere AEL verantwoordelijken bewust uitoefenden. Zelfs van corpschef Luk Laminne (in Humo)die op de Turnhoutsebaan neus aan neus stond met Dyab Abou Jahjah en die als getuige van de verdediging geweigerd werd door de rechtbank.

Ook via vele (toevallige)) beelden en geluidsopnamen van de media,die zoals deze van de VRT-TV,slechts maanden na de "rellen" getoond zijn.Daarvoor "knipten" ze deze handig uit het nieuws.Vervalsing van de werkelijkheid door journalisten met een "beroepskaart" die de bek vol hebben over "deontologie",maar in de praktijk de "hoeren" zijn van de heersende politci.

Ik was jaren beroepsjournalist voor linkse media. Het enige leuke aan die kaart was de gratis toegang er mee in de Antwerpse Zoo...In ruil voor nu en dan een kiekje van gorilla Gust in de krant.

Ik was bij "rellen op de Turnhoutsebaan" aanwezig en tijdens vele andere momenten in die periode.Ik volgde de massaal bijgewoonde meetings van de AEL.

Deze "Liga" sprak en spreekt millitante allochtone jongeren - meisjes en jongens - sterk aan,omdat ze niet bedelt,niet vraagt,maar eisen stelt en trots is.(Jonge vrouwen spelen er een belangrijke rol in.De "progressieve witten" die zich hier druk maken om vrouwenrechten, raad ik "een bad" in deze wereld aan,inplaats van zich betutelend druk te maken van op een veilige afstand. ..)

Deze "rellen op de Turnhoutsebaan" waren alles in acht genomen,terecht woedende maar beheerste manifestaties en in de racistische sfeer van toen en nu meer dan begrijpelijk.Sommige "doop rituelen" van "witte" universiteit studenten zorgen voor meer "overlast".Dat zijn dan wel "die van ons"...

"EENHEIDSWORST" OF TROTS ?

De AEL is een bevrijdingsbeweging die deels haar inspiratie haalt uit die van zwart Amerika,met de filosofie van Malcolm X en "Black Panther".Een zelfzekere,trotse beweging uit de zestiger jaren die een alternatief gaf voor deze van dominee Maarten Luther King."Black Panther" werd moordend vervolgd door de CIA. Luther King kreeg de Nobelprijs.

In het racistische Antwerpen bestaat de maximale toegeving van de stedelijke overheid er in een maaltijd met "frieten en couscous" te subsidiëren,als "eenheidsworst" en als poging tot assimilatie.Het verbod op hoofddoekjes is een discriminerend voorbeeld. Dyab, Ahmed en de AEL weigeren deze assimilatie,het cultureel,religieus en politiek "verdwijnen" van de identiteit.

Integratie ja,assimilatie neen.

Daarom,om racistische en politieke redenen,moeten alle sporen van deze beweging kapot gemaakt worden.Zoals "Black Panther" letterlijk door de CIA uitgemoord werd.

En voor een dergelijke strategie van het politieke beleid laten Procureur en Rechter zich slaafs gebruiken, als "hoeren" van de heersende politiek in een Vlaanderen waar racisme "bon ton" is.De onafhankelijke rechtspraak negerend, zoals vijf jaar geleden de scheiding der machten door premier Verhofstadt in het Parlement verkracht werd,toen hij in het halfrond voor de TV camera's de arrestatie van Dyab Abou Jahjah eiste.

Ik ben geen "allochtoon uit Allochtonië",maar ik ben al mijn hele leven "anders",zoals ook Tom Lanoye en velen op hun terrein bewust zijn van hun "anders" zijn.De politieke en racistische uitspraak ,door de Correctionele rechter,houdt een gevaar in voor allen die niet wensen te "assimileren", tot "eenheidsworst" gekneedt te worden.

SOLIDARITEIT OPBOUWEN.

Karim Hassoun,voorzitter van de AEL,zegt dat men in beroep gaat tegen dit niet te slikken vonnis.Het is broodnodig dat rond dit politieke en racistische proces snel een brede,militante solidariteit beweging tot stand komt met de AEL.

Koen Calliauw

mark61
23-12-07, 12:37
Tis mij nooit duidelijk geworden wat de AEL nou eigenlijk wilde. Het was geen politieke partij, werd het een beetje, mislukte. Als beweging wilde het alle kanten tegelijk uit; spagaat Arabisch <> islamitisch <> Europees. Eigenlijk toonde het denk ik aan dat er niet zoiets bestaat als een homogene immigrantengemeenschap. Hoogstens van buitenaf.

De lol van DAJJ was denk ik dat ie messcherp het feilen van anderen kon aantonen. Nou is kritiek leveren altijd makkelijker natuurlijk. Maar wat er nou eigenlijk moest worden opgezet of veranderd is mij dus niet duidelijk geworden. Niemand, blijkt, gezien de roemloze ineenzakking der pudding.

Ron Haleber
23-12-07, 12:54
Geplaatst door mark61
Tis mij nooit duidelijk geworden wat de AEL nou eigenlijk wilde. Het was geen politieke partij, werd het een beetje, mislukte. Als beweging wilde het alle kanten tegelijk uit; spagaat Arabisch <> islamitisch <> Europees. Eigenlijk toonde het denk ik aan dat er niet zoiets bestaat als een homogene immigrantengemeenschap. Hoogstens van buitenaf.

De lol van DAJJ was denk ik dat ie messcherp het feilen van anderen kon aantonen. Nou is kritiek leveren altijd makkelijker natuurlijk. Maar wat er nou eigenlijk moest worden opgezet of veranderd is mij dus niet duidelijk geworden. Niemand, blijkt, gezien de roemloze ineenzakking der pudding.

Je valt me nu erg tegen! Ik had meer inzicht van je verwacht. Maar politiek was je nu eenmaal nooit erg sterk - cultureel wel - blijkt weer eens! :confused:

Lees eens bovenstaande 2 stukken nota bene van autochtone Belgen...!

Ik zette hier uitgebreid bespekingen neer van boeken van o.m. AELer Mo Benzakour die veel verduidelijkten! :nerd:

Meer gaan lezen over waar je over oordeelt dus! :fplet:

Groeten Ron.

1973Tanger
23-12-07, 12:54
Geplaatst door super ick
Ik weet wel dat ze verschillende posities hebben maar beiden zetten aan het randje van het politieke spectrum de hakken in het zand.
Beiden hanteren ze een methode waarop de nadruk komt te liggen op de verschillen terwijl we in eerste instantie mensen zijn en 99% gelijkenissen en dezelfde behoeften hebben. Als we die 1% door deze figuren tussen ons in laten staan dan wordt de samenleving gesplitst in twee groepen en zullen de nieuwkomers uiteindelijk aan het kortste eind trekken. Alleen al door het feit dat de meeste niet zo sterk zijn als AJJ en Wilders en hun weg op die manier in deze samenleving nooit zullen vinden en altijd onderaan zullen blijven bungelen.

p.s.
Jij lijkt je weg wel gevonden te hebben Tanger. Denk jij dat AJJ de oplossing had geboden als hij 51% vd stemmen had gekregen? Denk jij dat Belgie er dan beter voor had gestaan? Of denk je alleen aan moslims die iets kunnen doen voor moslims en dat de hele maatschappij daar omheen zomaar vanzelf doordraaid?


Natuurlijk had België bij 51% van de stemmen in voordeel van AEL er niet opeens beter voor gestaan. Je ziet dat België zelfs zonder AEL in staat van ontbinding verkeerd. De Belgische tak van de AEL onder leiding van DAJJ had in de centrum van de macht wel degelijk billijke tegenwicht kunnen leveren t.o.v. het Vlaams Belang. Dat zou een Nederlandse tak van de AEL ook zijn aangedaan t.o.v. de PVV. Want nu is het vrijwel uitsluitend éénrichtingsverkeer, waar commentaar van de andere kant meteen als clownesk en oproerkraaierij wordt afgedaan. Het zou natuurlijk geen oplossing zijn, maar het zou wel enorm wat schelen, gezien DAJJ gedrevenheid destijds, daarvan ben ik overtuigd.

Ron Haleber
23-12-07, 13:22
Geplaatst door 1973Tanger
Natuurlijk had België bij 51% van de stemmen in voordeel van AEL er niet opeens beter voor gestaan. Je ziet dat België zelfs zonder AEL in staat van ontbinding verkeerd. De Belgische tak van de AEL onder leiding van DAJJ had in de centrum van de macht wel degelijk billijke tegenwicht kunnen leveren t.o.v. het Vlaams Belang. Dat zou een Nederlandse tak van de AEL ook zijn aangedaan t.o.v. de PVV. Want nu is het vrijwel uitsluitend éénrichtingsverkeer, waar commentaar van de andere kant meteen als clownesk en oproerkraaierij wordt afgedaan. Het zou natuurlijk geen oplossing zijn, maar het zou wel enorm wat schelen, gezien DAJJ gedrevenheid destijds, daarvan ben ik overtuigd.

51% - is natuurlijk onzin waar we over praten... :loog:

Maar een paar zetels had Dyab al veel meer gewicht en stem gegeven...

De grote ellende van de Marokkanen is m. i. dat ze een - zeker een linkse - voorvechter voor hun rechten helemaal niet zien zitten. DAJJ ving dus overal bot - nergens een echt aantal stemmen... Echt een tragische vertoning!

Tanger, waar ligt dat aan??? Zijn Marokkanen in wezen aartsconservatief - of lijkt dat alleen maar??? :boer:

Het zal wel weer de remmende invloed van de religie wezen? Of vergis ik me daarin? :auw2:

1973Tanger
23-12-07, 13:45
Geplaatst door Ron Haleber
51% - is natuurlijk onzin waar we over praten... :loog:

Maar een paar zetels had Dyab al veel meer gewicht en stem gegeven...

De grote ellende van de Marokkanen is m. i. dat ze een - zeker een linkse - voorvechter voor hun rechten helemaal niet zien zitten. DAJJ ving dus overal bot - nergens een echt aantal stemmen... Echt een tragische vertoning!

Tanger, waar ligt dat aan??? Zijn Marokkanen in wezen aartsconservatief - of lijkt dat alleen maar??? :boer:

Het zal wel weer de remmende invloed van de religie wezen? Of vergis ik me daarin? :auw2:

Nou Ron, Marokkanen zijn naar mijn gevoel (los van religie) meer opportunistisch. Je kunt met ze over alles van gedachten wisselen, maar in geval van religie is daar geen poot tussen te krijgen, dan zijn ze inderdaad aartsconservatief, dan moet ook alles wijken. Maar terug op DAJJ, was het beter geweest uit gebrek aan een gelijkwaardige alternatief om de gelederen te sluiten. De AEL had met DAJJ de potentie om een beweging te worden waar ook met de vertegenwoordiging rekening mee gehouden moest worden. Omdat DAJJ zelf geen Marokkaan is, was hij de uitgelezen figuur, omdat tussen Marokkanen onderling weleens irritatie ontstaat over de eigen afkomst. Zelfs zonder marokkaanse afkomst werd DAJJ geen ruimte geboden en werd alles boven het maaiveld kortgewiekt.

Ron Haleber
23-12-07, 14:01
Geplaatst door 1973Tanger
Nou Ron, Marokkanen zijn naar mijn gevoel (los van religie) meer opportunistisch. Je kunt met ze over alles van gedachten wisselen, maar in geval van religie is daar geen poot tussen te krijgen, dan zijn ze inderdaad aartsconservatief, dan moet ook alles wijken. Maar terug op DAJJ, was het beter geweest uit gebrek aan een gelijkwaardige alternatief om de gelederen te sluiten. De AEL had met DAJJ de potentie om een beweging te worden waar ook met de vertegenwoordiging rekening mee gehouden moest worden. Omdat DAJJ zelf geen Marokkaan is, was hij de uitgelezen figuur, omdat tussen Marokkanen onderling weleens irritatie ontstaat over de eigen afkomst. Zelfs zonder marokkaanse afkomst werd DAJJ geen ruimte geboden en werd alles boven het maaiveld kortgewiekt.

Ik ben het geheel met je eens... Het is jammer dat het zo liep! Nu moet ik me met de Marokkaanse vriend bezighouden die net bij me langskwam... Salaam! :)

1973Tanger
23-12-07, 14:23
Geplaatst door Ron Haleber
Ik ben het geheel met je eens... Het is jammer dat het zo liep! Nu moet ik me met de Marokkaanse vriend bezighouden die net bij me langskwam... Salaam! :)

Zorg dat je dan je sikkel paraat hebt staan, mocht je marokkaanse vriend (met wat dan ook) boven het maaiveld uitsteken. ;)

elTahar76
23-12-07, 16:33
Geplaatst door Joesoef
Het enige wat jaja haalt heeft bereikt zijn de koppen in de krant. Een charlatan als leider is geen goede keus als je toch al niet te goed voor staat.

Heerlijk dat karaktermoord, men is door sommige hier zelfs in de verleiding gegaan om hem in hetzelfde categorie te plaatsen als een persoon als Wilders.

AJJ is een uitstekende spreker die kort door de bocht genomen aangeeft dat moslims geen andere benadering moeten krijgen door de overheid en politiek dan andere groepen.In de kern geeft hij aan dat hij ( en velen andere met hem) in assimiltatie verkeerd en contraproduktief , maar dat moslims wel hun geloof en cultuur mogen behouden,MITS binnen de wettelijke kader.Het feit dat hij door sommige opiniemakers,intellectuelen etc... is geplaatst in de categorie extremisten zegt veel over het huidige klimaat waarin erover dit onderwerp blijkbaar gediscuseerd wordt.De vaak witte establisemnt kan het niet verkroppen als er een " new kid on the block" komt die ook nog eens moslim is en velen niet naar de mond praat.

mark61
23-12-07, 16:47
Geplaatst door Ron Haleber
Je valt me nu erg tegen! Ik had meer inzicht van je verwacht. Maar politiek was je nu eenmaal nooit erg sterk - cultureel wel - blijkt weer eens! :confused:

Lees eens bovenstaande 2 stukken nota bene van autochtone Belgen...!

Ik zette hier uitgebreid bespekingen neer van boeken van o.m. AELer Mo Benzakour die veel verduidelijkten! :nerd:

Meer gaan lezen over waar je over oordeelt dus! :fplet:

Groeten Ron.

Je achtenswaardige Belgen hebben het vooral over het absurde proces; dat was ik al met ze eens, zie prik.

Een beweging zonder veel achterban, dat zegt al genoeg. Theoretisch waren ze echt te verward om een duidelijk programma te hebben; het enige wat hen bond was 'I'm against it' en 'trots zijn en rechten opeisen'. Wat prima is, maar wat deden ze nou eigenlijk concreet? Als politieke beweging was het simpelweg een flop; ik kan er ook niets aan doen. Zie waar ze nu staan, als ze er nog zijn.

Dit geheel afgezien van de 'receptie' in de maatschappij at large, die was nog beroerder. Niet dat ik hen dat verwijt, maar uit oogpunt van effectiviteit en strategisch is dat dus nuchter beschouwd mislukt. Ik kon zelf de lol nog wel inzien van die A10-actie; half NL werd hysterisch.

Benzakour beschouw ik als een dwaallicht. Die man vindt zoveel, en onderling strijdig, dat het werkelijk niet opschiet. Beetje als de AEL zelf. Denk je dat ze 'nationalistisch' zijn, gezien de A, ging Nabil me vertellen dat ze enthousiaste Turkse leden hadden. Dan kan die A dus weg. Vervolgens kroop godsdienst wel eens om de hoek, wat gezien de euh afwijkende gezindte van de voorman, om niet te zeggen zijn euh 'seculiere' positie, erg lastig werd. Al met al was het vlees noch vis.

Bestudering der klassieken, nl. van nationalistische, islamistische, en nogwatistische bewegingen uit de 19e eeuw was leerzaam geweest :student: :hihi:

Joesoef
23-12-07, 17:05
Geplaatst door elTahar76
Heerlijk dat karaktermoord, men is door sommige hier zelfs in de verleiding gegaan om hem in hetzelfde categorie te plaatsen als een persoon als Wilders.

AJJ is een uitstekende spreker die kort door de bocht genomen aangeeft dat moslims geen andere benadering moeten krijgen door de overheid en politiek dan andere groepen.In de kern geeft hij aan dat hij ( en velen andere met hem) in assimiltatie verkeerd en contraproduktief , maar dat moslims wel hun geloof en cultuur mogen behouden,MITS binnen de wettelijke kader.Het feit dat hij door sommige opiniemakers,intellectuelen etc... is geplaatst in de categorie extremisten zegt veel over het huidige klimaat waarin erover dit onderwerp blijkbaar gediscuseerd wordt.De vaak witte establisemnt kan het niet verkroppen als er een " new kid on the block" komt die ook nog eens moslim is en velen niet naar de mond praat.


Hij zegt wat jij voelt maar verder dan oreren komt hij niet. Het is dus absoluut geen leider.

elTahar76
23-12-07, 17:53
Geplaatst door Joesoef
Hij zegt wat jij voelt maar verder dan oreren komt hij niet. Het is dus absoluut geen leider.

Ik persoonlijk ben prima in staat omdat voor mezelf te doen,overigens heb ik een broertje dood aan mensen die hun "verlossing" zoeken naar een charismatische leider, het heeft iets van gemakzucht eb onmacht ,maar er zijn velen die geen podium hebben om hun ongenoegen te kunnen uiten. De dagelijkse gang van zaken in opiniebladen,media, politiek was toch dat men vaak over deze mensen sprak in plaats van met ze..daar wringt de schoen...

Het beloven van "gouden bergen" is inherent aan demagogen maar om hem te plaatsen in het hoekje daarvan vind ik te gratuite.

elTahar76
23-12-07, 17:58
Geplaatst door mark61
Je achtenswaardige Belgen hebben het vooral over het absurde proces; dat was ik al met ze eens, zie prik.

Een beweging zonder veel achterban, dat zegt al genoeg. Theoretisch waren ze echt te verward om een duidelijk programma te hebben; het enige wat hen bond was 'I'm against it' en 'trots zijn en rechten opeisen'. Wat prima is, maar wat deden ze nou eigenlijk concreet? Als politieke beweging was het simpelweg een flop; ik kan er ook niets aan doen. Zie waar ze nu staan, als ze er nog zijn.

Dit geheel afgezien van de 'receptie' in de maatschappij at large, die was nog beroerder. Niet dat ik hen dat verwijt, maar uit oogpunt van effectiviteit en strategisch is dat dus nuchter beschouwd mislukt. Ik kon zelf de lol nog wel inzien van die A10-actie; half NL werd hysterisch.

Benzakour beschouw ik als een dwaallicht. Die man vindt zoveel, en onderling strijdig, dat het werkelijk niet opschiet. Beetje als de AEL zelf. Denk je dat ze 'nationalistisch' zijn, gezien de A, ging Nabil me vertellen dat ze enthousiaste Turkse leden hadden. Dan kan die A dus weg. Vervolgens kroop godsdienst wel eens om de hoek, wat gezien de euh afwijkende gezindte van de voorman, om niet te zeggen zijn euh 'seculiere' positie, erg lastig werd. Al met al was het vlees noch vis.

Bestudering der klassieken, nl. van nationalistische, islamistische, en nogwatistische bewegingen uit de 19e eeuw was leerzaam geweest :student: :hihi:

Benzakour heeft gewag gemaakt van het fenomeen AJJ en de AEL en hoe een nieuwe wind waait door het politieke landschap, een woord geven aan velen,hij deed dit met veel eloquentie,maar analoog aan andere emancipatie bewegingen wordt je door de huidige ( vaak witte oudere ) status-quo van alle kanten beticht van allerlei soorten termen.

Ron Haleber
23-12-07, 18:48
QUOTE]Geplaatst door mark61

Je achtenswaardige Belgen hebben het vooral over het absurde proces; dat was ik al met ze eens, zie prik.

Een beweging zonder veel achterban, dat zegt al genoeg. Theoretisch waren ze echt te verward om een duidelijk programma te hebben; het enige wat hen bond was 'I'm against it' en 'trots zijn en rechten opeisen'. Wat prima is, maar wat deden ze nou eigenlijk concreet? Als politieke beweging was het simpelweg een flop; ik kan er ook niets aan doen. Zie waar ze nu staan, als ze er nog zijn.


Beste Mark, Tahar zei hier al: karatermoord is al te gemakkelijk...

Denk niet dat ik je op alle punten wil tegenspreken en weerleggen.

Maar noem mij dan iets van onze NL-Marokkanen dat wel echt is geslaagd??? Dan zou ik jouw kritiek zonder meer accepteren...

Ik hoopte van harte dat DAJJ met de Marokkanen hier erin zou slagen om iets van de grond te krijgen. En dat hij daartoe tenslotte naar NL zou overkomen... Hier had hij de ruimte gekregen...


De afgelopen 40 jaar is het KMAN tenslotte de enige club geweest die iets voorstelde - dank zij Menebhi en de medewerking van de NL-ers...

Maar verder...???

Ik herinner me nog hoe Maarten nadat hij bij mij op bezoek was - op deze site zei: "Ron heeft gelijk. Marokkanen moeten NL-ers als directe steun achter zich hebben om iets te kunnen presteren".

Ik denk dat aan de overigens loffelijke pretentie van de AEL om het helemaal alleen te willen doen - de AEL tenslotte ten onder ging...

Jammer, ze hadden zich van meet af aan niet zo op zichzelf gericht moeten isoleren!

Hadden ze maar meteen een soort fusie met Karacaer aangegaan...

Maar jij weet beter dan ik dat ze dat nooit durfden...



QUOTE]Geplaatst door mark61

Dit geheel afgezien van de 'receptie' in de maatschappij at large, die was nog beroerder. Niet dat ik hen dat verwijt, maar uit oogpunt van effectiviteit en strategisch is dat dus nuchter beschouwd mislukt. Ik kon zelf de lol nog wel inzien van die A10-actie; half NL werd hysterisch.


Lees het boek van Benzakour over waarom jouw 'receptie' in de maatschappij at large niet lukte. Dat heeft hij wel heel goed beschreven!

QUOTE] Benzakour beschouw ik als een dwaallicht. Die man vindt zoveel, en onderling strijdig, dat het werkelijk niet opschiet. Beetje als de AEL zelf.
[/QUOTE]

Benzakour is de enige columnist van kwaliteit uit zijn groep...

Wou je onze brave intelligente Orakel soms met hem vergelijken??? Ook al stelde Maarten zich achter hem op en wou hem vaak een schop onder zijn kont geven - het mag blijkbaar niet baten...


QUOTE]
Denk je dat ze 'nationalistisch' zijn, gezien de A, ging Nabil me vertellen dat ze enthousiaste Turkse leden hadden. Dan kan die A dus weg.
[/QUOTE]

Over dwaallichten gesproken - Nabil met zijn rap-cdtjes was er echt eentje...



Vervolgens kroop godsdienst wel eens om de hoek, wat gezien de euh afwijkende gezindte van de voorman, om niet te zeggen zijn euh 'seculiere' positie, erg lastig werd. Al met al was het vlees noch vis.

Dyab heeft zelf gezegd dat het monomane islamgeleuter van de Marokkanen, hem de strot uitkwam. :boos:

Cheppih begreep dat... :verrassin


Maar dat monomane islamgeleuter is blijkbaar een Marokkaanse ziekte - zie hier Ibn en die Salah - een ziekte die ongeneeslijk is... Jammer! :fplet:

QUOTE]Geplaatst door mark61


Bestudering der klassieken, nl. van nationalistische, islamistische, en nogwatistische bewegingen uit de 19e eeuw was leerzaam geweest :student: :hihi:

Ja zeg, nou leg je de lat van je eisen veel te hoog...!!! :maf:

Nasser en Black Power hadden best kunnen volstaan volgens mij - als je je maar voor nieuwe ideeën openstelt.

Maar dan moet je wel steeds je kader vernieuwen... En dat deed het KMAN ook niet - en dan zit je na 30 jaar nog steeds met dezelfde oude mensen... :baard:

mark61
23-12-07, 18:49
Geplaatst door elTahar76
Benzakour heeft gewag gemaakt van het fenomeen AJJ en de AEL en hoe een nieuwe wind waait door het politieke landschap, een woord geven aan velen,hij deed dit met veel eloquentie,maar analoog aan andere emancipatie bewegingen wordt je door de huidige ( vaak witte oudere ) status-quo van alle kanten beticht van allerlei soorten termen.

Dat had niet uitgemaakt als mensen die zich aangesproken voelden zich massaal hadden aangemeld.

elTahar76
23-12-07, 19:04
Geplaatst door Ron Haleber
QUOTE]Geplaatst door mark61

Beste Mark, Tahar zei hier al: karatermoord is al te gemakkelijk...

Denk niet dat ik je op alle punten wil tegenspreken en weerleggen.

Maar noem mij dan iets van onze NL-Marokkanen dat wel echt is geslaagd??? Dan zou ik jouw kritiek zonder meer accepteren...

Ik hoopte van harte dat DAJJ met de Marokkanen hier erin zou slagen om iets van de grond te krijgen. En dat hij daartoe tenslotte naar NL zou overkomen... Hier had hij de ruimte gekregen...


De afgelopen 40 jaar is het KMAN tenslotte de enige club geweest die iets voorstelde - dank zij Menebhi en de medewerking van de NL-ers...

Maar verder...???

Ik herinner me nog hoe Maarten nadat hij bij mij op bezoek was - op deze site zei: "Ron heeft gelijk. Marokkanen moeten NL-ers als directe steun achter zich hebben om iets te kunnen presteren".

Ik denk dat aan de overigens loffelijke pretentie van de AEL om het helemaal alleen te willen doen - de AEL tenslotte ten onder ging...

Jammer, ze hadden zich van meet af aan niet zo op zichzelf gericht moeten isoleren!

Hadden ze maar meteen een soort fusie met Karacaer aangegaan...

Maar jij weet beter dan ik dat ze dat nooit durfden...



QUOTE]Geplaatst door mark61

Dit geheel afgezien van de 'receptie' in de maatschappij at large, die was nog beroerder. Niet dat ik hen dat verwijt, maar uit oogpunt van effectiviteit en strategisch is dat dus nuchter beschouwd mislukt. Ik kon zelf de lol nog wel inzien van die A10-actie; half NL werd hysterisch.



Lees het boek van Benzakour over waarom jouw 'receptie' in de maatschappij at large niet lukte. Dat heeft hij wel heel goed beschreven!

QUOTE]Geplaatst door mark61

Benzakour beschouw ik als een dwaallicht. Die man vindt zoveel, en onderling strijdig, dat het werkelijk niet opschiet. Beetje als de AEL zelf.
[/QUOTE]

Benzakour is de enige columnist van kwaliteit uit zijn groep...

Wou je onze brave intelligente Orakel soms met hem vergelijken??? Ook al stelde Maarten zich achter hem op en wou hem vaak een schop onder zijn kont geven - het mag blijkbaar niet baten...


QUOTE]Geplaatst door mark61

Denk je dat ze 'nationalistisch' zijn, gezien de A, ging Nabil me vertellen dat ze enthousiaste Turkse leden hadden. Dan kan die A dus weg.
[/QUOTE]

Over dwaallichten gesproken - Nabil met zijn rap-cdtjes was er echt eentje...

QUOTE]Geplaatst door mark61

Vervolgens kroop godsdienst wel eens om de hoek, wat gezien de euh afwijkende gezindte van de voorman, om niet te zeggen zijn euh 'seculiere' positie, erg lastig werd. Al met al was het vlees noch vis.[/QUOTE]

Dyab heeft zelf gezegd dat het monomane islamgeleuter van de Marokkanen, hem de strot uitkwam. :boos:

Cheppih begreep dat... :verrassin


Maar dat monomane islamgeleuter is blijkbaar een Marokkaanse ziekte - zie hier Ibn en die Salah - een ziekte die ongeneeslijk is... Jammer! :fplet:

QUOTE]Geplaatst door mark61

Bestudering der klassieken, nl. van nationalistische, islamistische, en nogwatistische bewegingen uit de 19e eeuw was leerzaam geweest :student: :hihi: [/QUOTE]

Ja zeg, nou leg je de lat van je eisen veel te hoog...!!! :maf:

Nasser en Black Power hadden best kunnen volstaan volgens mij - als je je maar voor nieuwe ideeën openstelt.

Maar dan moet je wel steeds je kader vernieuwen... En dat deed het KMAN ook niet - en dan zit je na 30 jaar nog steeds met dezelfde oude mensen... :baard: [/QUOTE]


Je hebt sterke punten maar je bent dan aan het doorschieten door het onderwerp Islam als "geleuter" en zelfs te kwalificeren als een "ziekte" jammer je ging goed... je maakt een aperte fout: de AEL is niet opgericht om de Marokkanen te vertegenwoordigen,maar alle allochtonen, alhoewel de partij logischerwijs gespeend is met islam sentimenten,dat jij dat als geleuter betitelt is voor jouw rekening

mark61
23-12-07, 19:06
Geplaatst door Ron Haleber
QUOTE]Geplaatst door mark61

Beste Mark, Tahar zei hier al: karatermoord is al te gemakkelijk...

Denk niet dat ik je op alle punten wil tegenspreken en weerleggen.

Ik pleeg geen karaktermoord, ik constateer. In een tamelijk dood lijk prikken helpt niet.


Maar noem mij dan iets van onze NL-Marokkanen dat wel echt is geslaagd??? Dan zou ik jouw kritiek zonder meer accepteren...

Dat de concurrentie het er nog beroerder vanaf brengt is geen argument. Ik als pomo intel zie niks in massabewegingen. Geslaagde NL-Marokkanen al evenmin, zoals je weet. De Bouazza's en Benali's geloven het wel met hun 'achterban' :slaap: Laat ze eerst es hun school afmaken :hihi:


Ik hoopte van harte dat DAJJ met de Marokkanen hier erin zou slagen om iets van de grond te krijgen. En dat hij daartoe tenslotte naar NL zou overkomen... Hier had hij de ruimte gekregen...

Nou dat dacht ik niet. Graag geziene gast bij P&W had ie kunnen worden. Huisenfantterrible.


Ik denk dat aan de overigens loffelijke pretentie van de AEL om het helemaal alleen te willen doen - de AEL tenslotte ten onder ging...

De verbintenis met de Belgische PvdA was ook niet echt een succes. En een paar slagen te links voor de gemiddelde achterban.


Hadden ze maar meteen een soort fusie met Karacaer aangegaan...

Maar jij weet beter dan ik dat ze dat nooit durfden...

Volkomen terecht, is achteraf gebleken. Wat moet de AEL met een stel crypto-neonazi's? :haha:


Benzakour is de enige columnist van kwaliteit uit zijn groep...

Bouazza zou gehakt van hem maken, als het hem interesseerde.


Wou je onze brave intelligente Orakel soms met hem vergelijken??? Ook al stelde Maarten zich achter hem op en wou hem vaak een schop onder zijn kont geven - het mag blijkbaar niet baten...

Yep, tis Orakel zijn schuld dat de AEL nooit wat werd :duizelig:


Over dwaallichten gesproken - Nabil met zijn rap-cdtjes was er echt eentje...

Was anders de prominente AEL-er te NL.


Nasser en Black Power hadden best kunnen volstaan volgens mij - als je je maar voor nieuwe ideeën openstelt.

Die waren te ephemeer. De echte vragen & antwoorden zijn in de 19e eeuw gesteld & beantwoord.

elTahar76
23-12-07, 19:12
oftopic: waarom zijn alleen de Benali's en Bouazza's "geslaagd" en is Bouazza een betere columnist dan Benzakour ?( wat kul is aangezien Bouazza vaak geschreven heeft voor bijv de nrc) Heeft dat misschien te maken met het feit dat Bouazza afstand heeft gedaan en nu precies zegt wat rechts wit nederland denkt

mark61
23-12-07, 19:38

mark61
23-12-07, 20:05
Geplaatst door elTahar76
oftopic: waarom zijn alleen de Benali's en Bouazza's "geslaagd"

Wie zegt dat? Je hebt IT'ers en die mode-ontwerper en die architect en ik weet niet wie...


en is Bouazza een betere columnist dan Benzakour ?( wat kul is aangezien Bouazza vaak geschreven heeft voor bijv de nrc)

Hmm, een moeilijke zin. Ik vind Bouazza een helderder denker.


Heeft dat misschien te maken met het feit dat Bouazza afstand heeft gedaan en nu precies zegt wat rechts wit nederland denkt

Voor mij niet. Ik denk dat hij gewoon zegt wat hij vindt. Of ik het daarmee eens ben is een tweede. In ieder geval heeft hij een erudiete mening.

elTahar76
23-12-07, 20:31
Geplaatst door mark61
Wie zegt dat? Je hebt IT'ers en die mode-ontwerper en die architect en ik weet niet wie...



Hmm, een moeilijke zin. Ik vind Bouazza een helderder denker.



Voor mij niet. Ik denk dat hij gewoon zegt wat hij vindt. Of ik het daarmee eens ben is een tweede. In ieder geval heeft hij een erudiete mening.

Het laatste zin betwijfel ik geenszins,maar Benzoukar is van hetzelfde allooi.

mark61
23-12-07, 20:43
Geplaatst door elTahar76
Het laatste zin betwijfel ik geenszins,maar Benzoukar is van hetzelfde allooi.

Hmm. Ik wou dat ie wat consistenter was. Intelligent istie wel.

IbnRushd
23-12-07, 21:23
Geplaatst door Ron Haleber


Maar dat monomane islamgeleuter is blijkbaar een Marokkaanse ziekte - zie hier Ibn en die Salah - een ziekte die ongeneeslijk is... Jammer! :fplet:




:p wat een ouwe 'seniele' agitator ben je ook hé. Probeer je iets los te peuteren op zn AHA stijl? Een wijze middelvinger als antwoord krijgen zulke figuren als jij. :) Daar toon ik geen respect voor.

mark61
23-12-07, 22:17
Geplaatst door IbnRushd
:p wat een ouwe 'seniele' agitator ben je ook hé. Probeer je iets los te peuteren op zn AHA stijl? Een wijze middelvinger als antwoord krijgen zulke figuren als jij. :) Daar toon ik geen respect voor.

Dat blijkt maar weer. Ouwe respectvrager. Middelvingers zijn echt nooit wijs. Ter informatie.

IbnRushd
23-12-07, 22:22
Geplaatst door mark61
Dat blijkt maar weer. Ouwe respectvrager. Middelvingers zijn echt nooit wijs. Ter informatie.

Gelukkig ben jij er geen een (respectvrager).

mark61
23-12-07, 22:25
Geplaatst door IbnRushd
Gelukkig ben jij er geen een (respectvrager).

Voor mezelf niet, dat ben ik niet waard. Maar als sommigen respect vragen stel ik ze voor ook zelf respect op te brengen voor anderen.

IbnRushd
23-12-07, 22:38
Geplaatst door mark61
Voor mezelf niet, dat ben ik niet waard. Maar als sommigen respect vragen stel ik ze voor ook zelf respect op te brengen voor anderen.

Wees maar niet bang en droog je traantjes maar af. 'Wijze middelvinger' was metaforisch bedoeld. Wat hij 'ziekte' noemt, noem ik 'seniel'. :) Niet beleefd, maar je zult het vast wel snappen. :)

Mensen die meteen beginnen te beledigen om te kunnen provoceren (uitdagen) krijgen inderdaad van mij geen respect en zullen ook geen 'verwachte' antwoorden uit mijn post krijgen.

Maar goed, genoeg hierover, voordat er weer ellenlange pagina's aan geschonken wordt.

1973Tanger
23-12-07, 23:10
Geplaatst door mark61
Voor mezelf niet, dat ben ik niet waard. Maar als sommigen respect vragen stel ik ze voor ook zelf respect op te brengen voor anderen.

Ben je weer de moraalridder aan het uithangen? Niemand zit hier respect vragen of willen krijgen. Het is toch allemaal respecteloosheid wat de klok slaat, dus achterhaalde isseu, tenzij jezelf om respect vraagt.

Ron Haleber
23-12-07, 23:29
Geplaatst door IbnRushd
:p wat een ouwe 'seniele' agitator ben je ook hé. Probeer je iets los te peuteren op zn AHA stijl? Een wijze middelvinger als antwoord krijgen zulke figuren als jij. :) Daar toon ik geen respect voor.

Keeper Ibn, jammer - wel effe te laat op de bal gereageerd!

Om het maar te verklappen: ik zag dat Mark naar jouw doellijn liep en gaf hem stiekum een voorzetje.

Mark maakte er natuurlijk meteen gebruik van en kopte de bal recht in!

Seniele Ibn keek wel effe op zn neus met dat onverwachte doelpunt... :regie:

IbnRushd
23-12-07, 23:48
Geplaatst door Ron Haleber
Keeper Ibn, jammer - wel effe te laat op de bal gereageerd!

Om het maar te verklappen: ik zag dat Mark naar jouw doellijn liep en gaf hem stiekum een voorzetje.

Mark maakte er natuurlijk meteen gebruik van en kopte de bal recht in!

Seniele Ibn keek wel effe op zn neus met dat onverwachte doelpunt... :regie:

Och, dat doelpuntje was een cadeautje van mij. Het stond al 10-0, nou.. 10-1 nu. :)

Maar he, heb je nog iets 'intellectueels' te vertellen? Iets met ongeneeslijk ziekte? :hihi: Nou? Sterk in discussieren ben je toch nooit geweest: zie recente discussies met Lucida en Maarten, en hier stond je ook niet echt sterk. :D

Ron Haleber
23-12-07, 23:57
Geplaatst door mark61
Ik pleeg geen karaktermoord, ik constateer.

In een tamelijk dood lijk prikken helpt niet.



Gut dat wist ik nog niet - dat Dyab ondertussen in de strijd tegen Israhel gesneuveld was...?


Geplaatst door mark61

Dat de concurrentie het er nog beroerder vanaf brengt is geen argument. Ik als pomo intel zie niks in massabewegingen. Geslaagde NL-Marokkanen al evenmin, zoals je weet. De Bouazza's en Benali's geloven het wel met hun 'achterban' :slaap: Laat ze eerst es hun school afmaken :hihi:


Bouazza zag Marokkanen als achterban nooit zitten...



Geplaatst door mark61

Volkomen terecht, is achteraf gebleken. Wat moet de AEL met een stel crypto-neonazi's? :haha:


Karacaer is geen crypto-nazi! Ondanks zijn geheime jeugdzonde door vreemd te gaan met Alparslan! Maar dat kan jij niet weten!




Geplaatst door mark61

Yep, tis Orakel zijn schuld dat de AEL nooit wat werd :duizelig:


Wel ff lezen! Ik zeg nergens dat Orakel wat met de AEL te maken had of heeft...

Het ging erom dat hij een goede 2e zou kunnen zijn voor Benzakour!


Geplaatst door mark61

Was anders de prominente AEL-er te NL.


Nou zo prominent als jij Nabil ziet, heeft geen enkele AELer hem ooit gezien. Hij was altijd aan het bakkeleien en rappen...


Geplaatst door mark61

Die waren te ephemeer. De echte vragen & antwoorden zijn in de 19e eeuw gesteld & beantwoord.

Je kunt de Marokkanen hier geen grondige studie van Hegel en Marx aandoen. Dat is te veel van het goede.

Ook al studeerde ikzelf erin af - bij onze beste hegeliaan Jan Hollak en bij Veit Bader die en passant het program voor de CPN schreef - nadat hij Duitsland was uitgezet als te verdacht links - 'Berufsverbot' heette dat toen...

1973Tanger
24-12-07, 00:07
Geplaatst door Ron Haleber
Gut dat wist ik nog niet - dat Dyab ondertussen in de strijd tegen Israhel gesbeuveld was...?



Bouazza zag Marokkanen als achterban nooit zitten...




Karacaer is geen crypto-nazi! Ondanks zijn geheime jeugdzonde door vreemd te gaan met Alparslan! Maar dat kan jij niet weten!





Wel ff lezen! Ik zeg nergens dat Orakel wat met de AEL te maken had of heeft...

Het ging erom dat hij een goede 2e zou kunnen zijn voor Benzakour!



Nou zo prominent als jij Nabil ziet, heeft geen enkele AELer hem ooit gezien. Hij was altijd aan het bakkeleien en rappen...



Je kunt de Marokkanen hier geen grondige studie van Hegel en Marx aandoen. Dat is te veel van het goede.

Ook al studeerde ikzelf erin af - bij onze beste hegeliaan Jan Hollak en bij Veit Bader die en passant het program voor de CPN schreef - nadat hij Duitsland was uitgezet als te verdacht links - 'Berufsverbot' heette dat toen...

Misschien was dat berufsverbot een tijdelijke zaak en was misschien sprake van aufheben: optillen, afschaffen als bewaren?

elTahar76
24-12-07, 00:07
Geplaatst door IbnRushd
Och, dat doelpuntje was een cadeautje van mij. Het stond al 10-0, nou.. 10-1 nu. :)

Maar he, heb je nog iets 'intellectueels' te vertellen? Iets met ongeneeslijk ziekte? :hihi: Nou? Sterk in discussieren ben je toch nooit geweest: zie recente discussies met Lucida en Maarten, en hier stond je ook niet echt sterk. :D


Afgezien van wat hij in het verleden ooit als mening verkondigte, vond ik de opmerkingen die hij bezigde wanneer hij het over het "islamgeleuter" en dat hij Marokkanen met een geloof als een "ongeneeslijke ziekte" ziet ook nogal onkies.

elTahar76
24-12-07, 00:11
Geplaatst door Ron Haleber
Gut dat wist ik nog niet - dat Dyab ondertussen in de strijd tegen Israhel gesneuveld was...?



Bouazza zag Marokkanen als achterban nooit zitten...




Karacaer is geen crypto-nazi! Ondanks zijn geheime jeugdzonde door vreemd te gaan met Alparslan! Maar dat kan jij niet weten!





Wel ff lezen! Ik zeg nergens dat Orakel wat met de AEL te maken had of heeft...

Het ging erom dat hij een goede 2e zou kunnen zijn voor Benzakour!



Nou zo prominent als jij Nabil ziet, heeft geen enkele AELer hem ooit gezien. Hij was altijd aan het bakkeleien en rappen...



Je kunt de Marokkanen hier geen grondige studie van Hegel en Marx aandoen. Dat is te veel van het goede.

Ook al studeerde ikzelf erin af - bij onze beste hegeliaan Jan Hollak en bij Veit Bader die en passant het program voor de CPN schreef - nadat hij Duitsland was uitgezet als te verdacht links - 'Berufsverbot' heette dat toen...


Ik vind het gebrabbel eerlijk gezegd als we het over Hegel en Marx
(beide van dezelfde school),Schopenhauer was deze mening al toegedaan, het dialectiek heeft mij nooit aangetrokken..

sater
24-12-07, 00:12
:fucyc: Ging het topic niet over het al dan niet moedwillig ophitsen door Jah Jah van jongeren? Het daarop volgende vonnis van een jaar. Volgens sommigen uwer overigens een gerechtelijke dwaling. Politieke inblazingen nietwaar? Allah;ief, de Trias Politicas in een Gordiaanse knoop. Montesquie draait zich in zijn graf om.

Ron Haleber
24-12-07, 00:16
Geplaatst door IbnRushd
Sterk in discussieren ben je toch nooit geweest: zie recente discussies met Lucida en Maarten, en hier stond je ook niet echt sterk. :D

Nou ik heb Lucida flink op zijn nummer gezet - hij was erg verontwaardigd... :ninja2:

Maarten reageerde nog wat onwennig - die wist niet echt wat voor vlees hij in de kuip had...

Maar ja, je zag het toch? Ik moest me inhouden... Want jouw baas angkor dreigde ons er allebei uit te smijten. :student:

elTahar76
24-12-07, 00:20
Geplaatst door sater
:fucyc: Ging het topic niet over het al dan niet moedwillig ophitsen door Jah Jah van jongeren? Het daarop volgende vonnis van een jaar. Volgens sommigen uwer overigens een gerechtelijke dwaling. Politieke inblazingen nietwaar? Allah;ief, de Trias Politicas in een Gordiaanse knoop. Montesquie draait zich in zijn graf om.

Montesquie zal de afgelopen jaren vaak in zijn graf zijn gedraait gezien politici zich vaak inmengen in bijv rechterlijke uitspraken.Ik ken de Belgische rechtssysteem ( alhoewel ik denk dat het een Angelsaksische insteek heeft) ,maar als ik de rechter hoor spreken in zijn uitspraak dat er een Marokkaanse politieman ten tijde aanwezig was en hij/zij AJJ heeft horen zeggen in het Arabisch dat hij ophitsende taal heeft gebezigd.Maar wat dat in concreto was en of dit met feiten valt te verifieëren betreffende de gewraakte uitspraken van AJJ is me niet geheel duidelijk en geeft me een toch onbehaagelijk gevoel..

1973Tanger
24-12-07, 00:21
Geplaatst door sater
:fucyc: Ging het topic niet over het al dan niet moedwillig ophitsen door Jah Jah van jongeren? Het daarop volgende vonnis van een jaar. Volgens sommigen uwer overigens een gerechtelijke dwaling. Politieke inblazingen nietwaar? Allah;ief, de Trias Politicas in een Gordiaanse knoop. Montesquie draait zich in zijn graf om.

Jij hebt het over ophitsen, terwijl het een politieke berechting betreft. Wat denk jezelf? Is niet iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen handelen? Voetbalhooligans worden bij wangedrag ook individueel aangepakt. Daar is ook geen sprake van ophitsing, maar meer van gemeenschappelijke agressie. Waarom moet een persoon opdraaien voor eventuele rellen veroorzaakt door derden. Ik denk dat de politie zelf aanstichter van ophitsing is geweest daar.

Ron Haleber
24-12-07, 00:23
Geplaatst door elTahar76
Afgezien van wat hij in het verleden ooit als mening verkondigte, vond ik de opmerkingen die hij bezigde wanneer hij het over het "islamgeleuter" en dat hij Marokkanen met een geloof als een "ongeneeslijke ziekte" ziet ook nogal onkies.

Dat moet je niet generaliseren! Dat doe ook ik niet!

Ik sprak tegen Ibn... Neem Rourchid: die komt vaak erg goed onderlegd en met argumenten uit de hoek! :cool:

elTahar76
24-12-07, 00:27
Geplaatst door Ron Haleber
Dat moet je niet generaliseren! Dat doe ook ik niet!

Ik sprak tegen Ibn... Neem Rourchid: die komt vaak erg goed onderlegd en met argumenten uit de hoek! :cool:


Dat weet ik...en ik tracht me zelf altijd te distantiëren van generalisaties, maar het ging mij in concreto over de opmerking die je maakte betreffende "ongeneeslijke ziekte" maar soit...ontopic graag als het kan

Ron Haleber
24-12-07, 00:35
Geplaatst door 1973Tanger
Misschien was dat berufsverbot een tijdelijke zaak en was misschien sprake van aufheben: optillen, afschaffen als bewaren?

Nee dat was niet tijdelijk. De moffen waren in de jaren 70 onder Kohl weer eens hysterisch geworden - wegens de Bader-Meinhof-club en zetten toen proffen uit hun ambt - alleen al omwege van hun abstracte ideeën...

Maar misschien kikten ze bij Veit Bader op z'n naam en was dat al genoeg!

Wij hebben van die vluchtelingen geprofiteerd aan onze universiteit...

Alleen Berlijn - de Freie Uni - bleef veilig - want daar had het Westen nog zeggenschap over!

1973Tanger
24-12-07, 00:42
Geplaatst door Ron Haleber
Nee dat was niet tijdelijk. De moffen waren in de jaren 70 onder Kohl weer eens hysterisch geworden - wegens de Bader-Meinhof-club en zetten toen proffen uit hun ambt - alleen al omwege van hun abstracte ideeën...

Maar misschien kikten ze bij Veit Bader op z'n naam en was dat al genoeg!

Wij hebben van die vluchtelingen geprofiteerd aan onze universiteit...

Alleen Berlijn - de Freie Uni - bleef veilig - want daar had het Westen nog zeggenschap over!

Heb jij ook ooit iets in opdracht van UVA gedaan?

Ron Haleber
24-12-07, 00:52
Geplaatst door 1973Tanger
Heb jij ook ooit iets in opdracht van UVA gedaan?

Ik werkte o.a. bij het onderwijsinstituut van de UvA en moest dus wel opdrachten uitvoeren - want het was tenslotte mijn werkgever...

Je weet wel, onderzoek doen naar wat de studenten met hun studie uitvreten. En colleges geven en meer van dat soort dingen.

Democratisering van de studie was toen in de mode - linke soep - wij moesten uitzoeken hoe dat kon... Maar daar zijn ze later weer gauw van afgestapt...

Ook heb ik congressen opgezet en daartoe in het buitenland - Marokko, Egypte, Duitsland etc. proffen aangezocht... :engel:

Ron Haleber
24-12-07, 09:47
Geplaatst door IbnRushd
:p wat een ouwe 'seniele' agitator ben je ook hé. Probeer je iets los te peuteren op zn AHA stijl? Een wijze middelvinger als antwoord krijgen zulke figuren als jij. :) Daar toon ik geen respect voor.



Geplaatst door elTahar76
Dat weet ik...en ik tracht me zelf altijd te distantiëren van generalisaties, maar het ging mij in concreto over de opmerking die je maakte betreffende "ongeneeslijke ziekte" maar soit...ontopic graag als het kan

Nog maar eens een laatste uitleg nav de verwijten van moderator IbnRushd en anderen:

Ik nam als uitgangspunt voor mijn verwijt :de klachten van DAJJ bij zijn afscheid van het activisme, met als een van de redenen dat hij zich ergerde aan de onzinnige wijze waarop Marokkanen met islam bezig zijn... Dat lijkt mij zeer on-topic nu hij tot de cel veroordeeld werd als zogenaamd ophitser van Marokkanen!

Hier op Maroc-nl stuit ik vaak op voorbeelden van een vervreemde islam.

Neem het topic waar Marokkanen vanuit hun geloof en zeden het vreemde huwelijk gaan verdedigen van een oude bebaarde Afghaan met een 11-jarig meisje. Dat noem ik 'islamgeleuter':

Lees: Afghaan huwt 11-jarige (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=235624)


Ook wissel ik wel eens van gedachte met een imaam en een gelovig islamoloog. Als die hier -vaak na lange tijd - terugkeren en de topics gaan lezen, dan vinden zij de discussies ver beneden alle niveau.

Ik kan moeilijk ontkennen dat ik dat ook vind. Ik zou moeten gaan liegen om zulk soort dicussies aan te prijzen...

Nog een duidelijk voorbeeld van waarom jij en Ibn Ruchd c.s. me denigrerend zullen vinden:

Maarten gaf hele duidelijke en heldere voorbeelden van het feit dat het sociale contract in de lijn van Rousseau voor moslims een belangrijke rol speelt. Juist vandaag de dag nu democratie en islam zich met elkaar zouden moeten verzoenen. Tariq Ramadan geeft daar veel stof tot denken over...

Maarten deed dat op m.i. voor gelovige moslims zeer aanvaardbare wijze. Natuurlijk steunde ik Maarten's visie in grote lijnen - Maarten is zelf een gelovige.

Maar tot mijn verbazing was er niemand die op zijn heldere logica inhaakte en er iets positiefs mee deed. Er kwam alleen "islamgeleuter" - namelijk dat Maarten helemaal niet begreep wat islam was en meer van dat soort domme onbegrip.

Hoewel Maarten om bepaalde persoonlijke redenen met mij niet in gesprek wil, vond ik het toch erg beledigend en onder zijn niveau hoe hij bejegend werd...

Ik had hem die domme reacties al meteen in het begin van dat T. Ramadantopic al voorspeld. En Maarten ondervond het aan den lijve... :alien:

Gelukkig voor de Marokkanen heeft Maarten een onwrikbaar geloof in ze en blijft hij ze altijd verdedigen tegen heug en meug. Hij vindt dat bij zijn 'respect' horen waarmee hij ze tegemoet treedt - mede nav de vermaningen die Admin angkor van tijd tot tijd aan de autochtonen als 'gasten' op deze site uitdeelt...

Geert Mak is hun grote voorbeeld. Die vindt indringende kritiek op islam als van Ayaan, Jami en anderen: laster als van de nazi Goebbels. Dan ben je gauw uitgepraat en wordt kritiek volkomen zinloos. :schok:



Dit als uitleg van mijn weerzin bij veel wat ik hier lees over islam - een godsdienst die zeer rijke varianten kent die in onze tijd echter onderdrukt worden. Een weerzin die ik deel met imaam Abdulwahid van Bommel. En waar hij in een interview met mij dat op mijn website staat - uitgebreid uiting aan gaf.

Lees hiervoor: Interview met imaam Van Bommel (http://www.ronhaleber.nl/bommel.htm)


Mijn afkeer betreft dus zeker niet de islam op zich, maar de manier waarop sommigen de boodschap ervan vertolken.

Ook DAJJ bleek daar grote problemen mee te hebben! :loog:

mark61
24-12-07, 10:01
Geplaatst door IbnRushd
Wees maar niet bang en droog je traantjes maar af. 'Wijze middelvinger' was metaforisch bedoeld. Wat hij 'ziekte' noemt, noem ik 'seniel'. :) Niet beleefd, maar je zult het vast wel snappen. :)

Ah, het aloude oog om oog. De hele moraal doet er niet meer toe als het erom gaat de 'tegenstander' af te serveren; dan is het opeens prima om je te 'verlagen' tot zijn 'niveau'. Nee nou begrijp ik het.

mark61
24-12-07, 10:05
Geplaatst door Ron Haleber
Gut dat wist ik nog niet - dat Dyab ondertussen in de strijd tegen Israhel gesneuveld was...?

Flauw hoor. Met DAJJ gaat alles best denk ik, ik had het over de gesneefde AEL. Je kan moeilijk ontkennen dat die ter ziele is.


Bouazza zag Marokkanen als achterban nooit zitten...

Ik weet niet zoveel van hem maar ik denk dat het hele concept 'achterban' hem niet aantrekt.


Karacaer is geen crypto-nazi! Ondanks zijn geheime jeugdzonde door vreemd te gaan met Alparslan! Maar dat kan jij niet weten!

Hij persoonlijk niet. MG als organisatie wel.


Wel ff lezen! Ik zeg nergens dat Orakel wat met de AEL te maken had of heeft...

Het ging erom dat hij een goede 2e zou kunnen zijn voor Benzakour!


Gaintje baas.


Nou zo prominent als jij Nabil ziet, heeft geen enkele AELer hem ooit gezien. Hij was altijd aan het bakkeleien en rappen...

Hmm, nou wordt ie historisch weggefotosjopt. Tis net Trotski.


Je kunt de Marokkanen hier geen grondige studie van Hegel en Marx aandoen. Dat is te veel van het goede.

Dat had echt niet gehoeven.

mark61
24-12-07, 10:13
Geplaatst door 1973Tanger
Ben je weer de moraalridder aan het uithangen? Niemand zit hier respect vragen of willen krijgen. Het is toch allemaal respecteloosheid wat de klok slaat, dus achterhaalde isseu, tenzij jezelf om respect vraagt.

Begrijp je nou echt niet wat ik bedoel? Ik leg het nog een keer uit.

Regelmatig verschijnen hier topics waarin om 'respect' wordt gevraagd voor moslims; waarin wordt betoogd dat moslims niet mogen worden beledigd; dat er een grens is aan de vrijheid van meningsuiting; dat er een recht bestaat op niet-beledigd worden. Ik kom daar niet mee, moslims komen daarmee. Dus zeg niet dat 'niemand hier r vraagt of wil krijgen', want dat is gewoon niet waar. Zie o.a. Heradiscussie.

Vervolgens blijkt dat die 'principes' maar zeer beperkt geldig zijn; in geval van een 'aanval' zijn in de 'tegenaanval' alle middelen geoorloofd.

Vervolgens ga jij mij van 'moraalridderschap' beschuldigen. Het enige dat ik echter doe is de respectvrager confronteren met zijn eigen gebrek aan respect. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit; ik geloof in tamelijk vergaande vrijheid van meningsuiting, vind 'beledigd zijn' absoluut geen criterium voor of iets kan of niet; ik heb alleen zo mijn eigen normen over wat wel en niet kan.

http://www.haltlasterenvanislam.nl/ :)

Ron Haleber
24-12-07, 11:05
Geplaatst door mark61

Ik weet niet zoveel van hem maar ik denk dat het hele concept 'achterban' hem niet aantrekt.

Bouazza kende ik vroeger goed - ook als 'fan-achterban' maakten we afspraken in De Balie. Lees m'n oude topics over hem!

Hij was erg gesteld op zijn achterban. Maar met name werd hij later dermate door het bewonderend vrouwelijk geslacht omringd dat contact met hem onmogelijk werd...


Geplaatst door mark61

Hij persoonlijk niet. MG als organisatie wel.


Zolang Karacaer de organisatie in NL onder controle had, was er niets aan de hand.

Zoals ik al zei: pas met de coup van de Duitse Turken werd het een catastrophe...



Geplaatst door mark61

Dat had echt niet gehoeven.

Geen Hegel-Marx studie dus...?

Waarop doel je dan met 19e eeuwse politieke antwoorden waar Marokkanen lering uit moeten trekken? mij een compleet raadsel...? :confused:

mark61
24-12-07, 12:13
Geplaatst door Ron Haleber
Zolang Karacaer de organisatie in NL onder controle had, was er niets aan de hand.

Zoals ik al zei: pas met de coup van de Duitse Turken werd het een catastrophe...

Karacaer was de uitzondering, Keulen de regel.


Waarop doel je dan met 19e eeuwse politieke antwoorden waar Marokkanen lering uit moeten trekken? mij een compleet raadsel...? :confused:

Pogingen de islam te verbinden met moderne ideologieën. Namik Kemal, Moh. Abduh, Djamaleddin el-Afghani, Yusuf Akçura, dat soort volk.

IbnRushd
24-12-07, 12:30
Geplaatst door Ron Haleber
Nog maar eens een laatste uitleg nav de verwijten van moderator IbnRushd en anderen:
............


Je bent zoals gewoonlijk weer aan 't liegen. Je kunt geen enkele post ontdekken waar ik huwelijk met minderjarige verdedigd, noch dergelijke topics. Maarten heeft me daar al eens voor gewaarschuwd (over jouw gelieg). :jammer:

mark61
24-12-07, 12:33
Geplaatst door IbnRushd
Je bent zoals gewoonlijk weer aan 't liegen. Je kunt geen enkele post ontdekken waar ik huwelijk met minderjarige verdedigd , noch dergelijke topics.

Waar beweert ie dat dan? Liegen over wat iemand zegt en dan zeggen dat ie liegt schiet niet erg op...

Ron Haleber
24-12-07, 12:39
Geplaatst door IbnRushd
Je bent zoals gewoonlijk weer aan 't liegen. Je kunt geen enkele post ontdekken waar ik huwelijk met minderjarige verdedigd, noch dergelijke topics. Maarten heeft me daar al eens voor gewaarschuwd (over jouw gelieg). :jammer:

Uit je duim gezogen! Te dwaas voor me om op zaken te reageren die ik nooit heb gezegd!
Liegen is blijkbaar jouw specialiteit?

IbnRushd
24-12-07, 13:07
Geplaatst door Ron Haleber
Uit je duim gezogen! Te dwaas voor me om op zaken te reageren die ik nooit heb gezegd!
Liegen is blijkbaar jouw specialiteit?

Nee hoor.

Citaat:
Neem het topic waar Marokkanen vanuit hun geloof en zeden het vreemde huwelijk gaan verdedigen van een oude bebaarde Afghaan met een 11-jarig meisje. Dat noem ik islamgeleuter':

En volgens jou ben ik ongeneeslijk ziek omdat ik aan islamgeleuter doe? Ik relativeer gewoon hoor. Of was er ook een andere omschrijving van 'islamgeleuter'?

sater
24-12-07, 13:10
Geplaatst door 1973Tanger
Jij hebt het over ophitsen, terwijl het een politieke berechting betreft. Wat denk jezelf? Is niet iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen handelen? Voetbalhooligans worden bij wangedrag ook individueel aangepakt. Daar is ook geen sprake van ophitsing, maar meer van gemeenschappelijke agressie. Waarom moet een persoon opdraaien voor eventuele rellen veroorzaakt door derden. Ik denk dat de politie zelf aanstichter van ophitsing is geweest daar.

Maar @Tanger de veronderstelde politieke berechting kwam toch ná het vermeende ophitsen, ipv de gemoederen bedaren, door Jah Jah?

Volstrekt eens met eigen verantwoordelijkheid voor eigen daden.

Personen laten opdraaien voor eventuele rellen veroorzaakt door derden. Zeg je nu dat Jah Jah niet op de hoogte van enige betoging toevallig aanwezig was? Mijns inziens doet het gerechtelijk vonnis anders vermoeden.

Politie aanstichter ophitsing? Waarom dat dan?

mark61
24-12-07, 13:17
Geplaatst door IbnRushd
Nee hoor.

Citaat:
Neem het topic waar Marokkanen vanuit hun geloof en zeden het vreemde huwelijk gaan verdedigen van een oude bebaarde Afghaan met een 11-jarig meisje. Dat noem ik islamgeleuter':

Waar in die zin zie je IbnRushd staan?

IbnRushd
24-12-07, 13:20
Geplaatst door mark61
Waar in die zin zie je IbnRushd staan?

Heet jij Ron Haleber? Nee? Bemoei er dan niet mee.

1973Tanger
24-12-07, 13:45
Geplaatst door mark61
Begrijp je nou echt niet wat ik bedoel? Ik leg het nog een keer uit.

Regelmatig verschijnen hier topics waarin om 'respect' wordt gevraagd voor moslims; waarin wordt betoogd dat moslims niet mogen worden beledigd; dat er een grens is aan de vrijheid van meningsuiting; dat er een recht bestaat op niet-beledigd worden. Ik kom daar niet mee, moslims komen daarmee. Dus zeg niet dat 'niemand hier r vraagt of wil krijgen', want dat is gewoon niet waar. Zie o.a. Heradiscussie.

Vervolgens blijkt dat die 'principes' maar zeer beperkt geldig zijn; in geval van een 'aanval' zijn in de 'tegenaanval' alle middelen geoorloofd.

Vervolgens ga jij mij van 'moraalridderschap' beschuldigen. Het enige dat ik echter doe is de respectvrager confronteren met zijn eigen gebrek aan respect. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit; ik geloof in tamelijk vergaande vrijheid van meningsuiting, vind 'beledigd zijn' absoluut geen criterium voor of iets kan of niet; ik heb alleen zo mijn eigen normen over wat wel en niet kan.

http://www.haltlasterenvanislam.nl/ :)

Rustig maar, je hebt gelijk. :)

1973Tanger
24-12-07, 13:51
Geplaatst door sater
Maar @Tanger de veronderstelde politieke berechting kwam toch ná het vermeende ophitsen, ipv de gemoederen bedaren, door Jah Jah?

Volstrekt eens met eigen verantwoordelijkheid voor eigen daden.

Personen laten opdraaien voor eventuele rellen veroorzaakt door derden. Zeg je nu dat Jah Jah niet op de hoogte van enige betoging toevallig aanwezig was? Mijns inziens doet het gerechtelijk vonnis anders vermoeden.

Politie aanstichter ophitsing? Waarom dat dan?

De situatie is duidelijk uit de hand gelopen daar. Maar Jah Jah zal het niet in de hand hebben gehad of enige controle over kunnen uitoefenen. Hij werd zelf slachtoffer van de situatie, waar de Belgische overheid uiteindelijk dankbaar gebruik van hebben gemaakt.

mark61
24-12-07, 13:57
Geplaatst door IbnRushd
Heet jij Ron Haleber? Nee? Bemoei er dan niet mee.

Last time I checked was dit een discussieforum, en zijn volgens de regels dialogen verboden :ego:

Twas gewoon pure interesse in jouw manier van redeneren.

1973Tanger
24-12-07, 14:10
Geplaatst door Ron Haleber
Nog maar eens een laatste uitleg nav de verwijten van moderator IbnRushd en anderen:

Ik nam als uitgangspunt voor mijn verwijt :de klachten van DAJJ bij zijn afscheid van het activisme, met als een van de redenen dat hij zich ergerde aan de onzinnige wijze waarop Marokkanen met islam bezig zijn... Dat lijkt mij zeer on-topic nu hij tot de cel veroordeeld werd als zogenaamd ophitser van Marokkanen!

Hier op Maroc-nl stuit ik vaak op voorbeelden van een vervreemde islam.

Neem het topic waar Marokkanen vanuit hun geloof en zeden het vreemde huwelijk gaan verdedigen van een oude bebaarde Afghaan met een 11-jarig meisje. Dat noem ik 'islamgeleuter':

Lees: Afghaan huwt 11-jarige (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=235624)


Ook wissel ik wel eens van gedachte met een imaam en een gelovig islamoloog. Als die hier -vaak na lange tijd - terugkeren en de topics gaan lezen, dan vinden zij de discussies ver beneden alle niveau.

Ik kan moeilijk ontkennen dat ik dat ook vind. Ik zou moeten gaan liegen om zulk soort dicussies aan te prijzen...

Nog een duidelijk voorbeeld van waarom jij en Ibn Ruchd c.s. me denigrerend zullen vinden:

Maarten gaf hele duidelijke en heldere voorbeelden van het feit dat het sociale contract in de lijn van Rousseau voor moslims een belangrijke rol speelt. Juist vandaag de dag nu democratie en islam zich met elkaar zouden moeten verzoenen. Tariq Ramadan geeft daar veel stof tot denken over...

Maarten deed dat op m.i. voor gelovige moslims zeer aanvaardbare wijze. Natuurlijk steunde ik Maarten's visie in grote lijnen - Maarten is zelf een gelovige.

Maar tot mijn verbazing was er niemand die op zijn heldere logica inhaakte en er iets positiefs mee deed. Er kwam alleen "islamgeleuter" - namelijk dat Maarten helemaal niet begreep wat islam was en meer van dat soort domme onbegrip.

Hoewel Maarten om bepaalde persoonlijke redenen met mij niet in gesprek wil, vond ik het toch erg beledigend en onder zijn niveau hoe hij bejegend werd...

Ik had hem die domme reacties al meteen in het begin van dat T. Ramadantopic al voorspeld. En Maarten ondervond het aan den lijve... :alien:

Gelukkig voor de Marokkanen heeft Maarten een onwrikbaar geloof in ze en blijft hij ze altijd verdedigen tegen heug en meug. Hij vindt dat bij zijn 'respect' horen waarmee hij ze tegemoet treedt - mede nav de vermaningen die Admin angkor van tijd tot tijd aan de autochtonen als 'gasten' op deze site uitdeelt...

Geert Mak is hun grote voorbeeld. Die vindt indringende kritiek op islam als van Ayaan, Jami en anderen: laster als van de nazi Goebbels. Dan ben je gauw uitgepraat en wordt kritiek volkomen zinloos. :schok:



Dit als uitleg van mijn weerzin bij veel wat ik hier lees over islam - een godsdienst die zeer rijke varianten kent die in onze tijd echter onderdrukt worden. Een weerzin die ik deel met imaam Abdulwahid van Bommel. En waar hij in een interview met mij dat op mijn website staat - uitgebreid uiting aan gaf.

Lees hiervoor: Interview met imaam Van Bommel (http://www.ronhaleber.nl/bommel.htm)


Mijn afkeer betreft dus zeker niet de islam op zich, maar de manier waarop sommigen de boodschap ervan vertolken.

Ook DAJJ bleek daar grote problemen mee te hebben! :loog:

Beste Ron, dat discussies hier bij tijd en wijle beneden alle maat is, heeft denk ik te maken met de deelnemers op dat moment. Want er zijn legio topics waarvan de kwaliteit er wel vanaf druipt. Neem bijvoorbeeld "geloofsafval bloedlink", waar o.a. Maarten uitzonderlijk hoogstaand actief in was en een boel andere topics waar op het scherpst van de snede digitale debaten werden uitgevochten, waar ik nu even niet opkomen kan. Islamgeleuter in de negatieve zin van het woord is denk ik weggelegd voor individuele deelnemers die werkelijk geen kruimel kaas van de materie hebben gegeten en zich toch voordoen als specialisten (Charlus als voorbeeld), die kan het beter bij thee leuten houden, dan met islamgeleuter. Ik neem aan dat jij persoonlijk alsmede beroepsmatig je in de materie hebt verdiept en als zodanig kan weten dat dergelijke discussies op zinnige basis, niet voor iedereen is weggelegd. Dat onderscheid kan je hoop ik toch wel maken Ron?

Ron Haleber
24-12-07, 14:10
Geplaatst door IbnRushd
Heet jij Ron Haleber? Nee? Bemoei er dan niet mee.

Als Mark 61 wil reageren, dan is hij bij mij altijd uiterst welkom! :lole:

Mark kan tenminste lezen! En is nog intelligent bovendien... Dat kunnen we van jou niet zeggen:

Want met jou hebben we blijkbaar met een verstokte analfabeet te maken! Kijk, het is al voor de tweede keer op één dag dat ik jou er op betrap niet te kunnen lezen... :maf:

Of je hebt een neiuwe bril nodig!

Ik geef je effe maar een gratis tip:

Mods kunnen brillen als beroepskosten van de belasting aftrekken! :zwaai:

IbnRushd
24-12-07, 14:22
Geplaatst door Ron Haleber
Als Mark 61 wil reageren, dan is hij bij mij altijd uiterst welkom! :lole:

Mark kan tenminste lezen! En is nog intelligent bovendien... Dat kunnen we van jou niet zeggen:

Want met jou hebben we blijkbaar met een verstokte analfabeet te maken! Kijk, het is al voor de tweede keer op één dag dat ik jou er op betrap niet te kunnen lezen... :maf:

Of je hebt een neiuwe bril nodig!

Ik geef je effe maar een gratis tip:

Mods kunnen brillen als beroepskosten van de belasting aftrekken! :zwaai:

Yep, daar was ik al bang voor. Net als tegen Lucida e.d. prikkers kom je met nietszeggende en zogenaamde denigrerende opmerkingen.

Vast staat is de volgende en iedereen kan het nalezen:

- Je scheldt/beledigt prikkers zonder geldige reden
- Je omschrijft islamgeleuter als o.a. het verdedigen van huwelijken met minderjarigen. Er is kennelijk geen andere omschrijving, want die wil jij niet geven. En al zou er een andere beschrijving bestaan hetgeen op een lijn komt als de bovenstaande, dan blijf je nog steeds een leugenaar.
- Over begrijpend lezen gesproken, kennelijk heb jij daar meer moeite mee dan ik. Want nochtans heb ik naast 'huwelijk met minderjarige' ook 'dergelijke' erbij geplaatst. Kan ook niet anders, want een omschrijving van een woord behoort niet tegenstrijdig te zijn.

Blijft dat je niet alleen door mij, maar ook door kennelijk je beste ex-vriend als een leugenaar bent bestempeld. Zegt in ieder geval meer over jou dan ik.
:fpetaf:

ps: ik ben hier op vrijwillige basis, krijg dus geen cent betaald. :)

ps2: maar laten we er maar op houden, gaat toch nergens over. :)

Ron Haleber
24-12-07, 14:46
Geplaatst door 1973Tanger
Beste Ron, dat discussies hier bij tijd en wijle beneden alle maat is, heeft denk ik te maken met de deelnemers op dat moment. Want er zijn legio topics waarvan de kwaliteit er wel vanaf druipt. Neem bijvoorbeeld "geloofsafval bloedlink", waar o.a. Maarten uitzonderlijk hoogstaand actief in was en een boel andere topics waar op het scherpst van de snede digitale debaten werden uitgevochten, waar ik nu even niet opkomen kan. Islamgeleuter in de negatieve zin van het woord is denk ik weggelegd voor individuele deelnemers die werkelijk geen kruimel kaas van de materie hebben gegeten en zich toch voordoen als specialisten (Charlus als voorbeeld), die kan het beter bij thee leuten houden, dan met islamgeleuter. Ik neem aan dat jij persoonlijk alsmede beroepsmatig je in de materie hebt verdiept en als zodanig kan weten dat dergelijke discussies op zinnige basis, niet voor iedereen is weggelegd. Dat onderscheid kan je hoop ik toch wel maken Ron?

Beste Tanjawi, je hebt voor het grootste deel gelijk! Er zijn hier ook wel eens goede topics. :wijs:

En de door jou genoemde Maarten die mij om persoonlijke redenen afwijst - hetgeen ik erg betreur - die blinkt juist vaak uit in begrijpelijk uitleggen van godsdienst - juist met name van islam!

Al kun je hem ook wel eens terecht bekritiseren zoals Mark61 doet vanuit disciplines waar zijn tegenstander dus niet voor openstaat! :denk:


Dat niet-moslims weinig van islam afweten, kunnen we ze gezien de stand van het NL-onderwijs, niet kwalijk nemen - behalve als ze echt opzettelijk grof willen beledigen - net zoals Wilders.


Maar veel niet-moslims komen juist hier naar toe om iets over islam en Marokkanen te horen... En ik kan je uit ervaring vertellen dat ze dan vreselijk teleurgesteld worden...

Alles staat al van te voren vast! Niets is meer bespreekbaar... En als ze daartegen protesteren, krijgen ze paginalang vrome teksten van een of andere internet-sjeich over zich uitgestort.

Kijk Tanjawi, dat kweekt nou meer Wilders-aanhangers... Terwijl hier het omgekeerde had moeten gebeuren...

En wat de Marokkanen hier betreft - die zijn vaak bij het minste geringste op hun lange tenen getrapt... :wtf:


We moeten er dus maar het beste van maken tussen auto's en alloos! :romance:

1973Tanger
24-12-07, 15:03
Geplaatst door Ron Haleber
Beste Tanjawi, je hebt voor het grootste deel gelijk! Er zijn hier ook wel eens goede topics. :wijs:

En de door jou genoemde Maarten die mij om persoonlijke redenen afwijst - hetgeen ik erg betreur - die blinkt juist vaak uit in begrijpelijk uitleggen van godsdienst - juist met name van islam!

Al kun je hem ook wel eens terecht bekritiseren zoals Mark61 doet vanuit disciplines waar zijn tegenstander dus niet voor openstaat! :denk:


Dat niet-moslims weinig van islam afweten, kunnen we ze gezien de stand van het NL-onderwijs, niet kwalijk nemen - behalve als ze echt opzettelijk grof willen beledigen - net zoals Wilders.


Maar veel niet-moslims komen juist hier naar toe om iets over islam en Marokkanen te horen... En ik kan je uit ervaring vertellen dat ze dan vreselijk teleurgesteld worden...

Alles staat al van te voren vast! Niets is meer bespreekbaar... En als ze daartegen protesteren, krijgen ze paginalang vrome teksten van een of andere internet-sjeich over zich uitgestort.

Kijk Tanjawi, dat kweekt nou meer Wilders-aanhangers... Terwijl hier het omgekeerde had moeten gebeuren...

En wat de Marokkanen hier betreft - die zijn vaak bij het minste geringste op hun lange tenen getrapt... :wtf:


We moeten er dus maar het beste van maken tussen auto's en alloos! :romance:

Oh mijn beste Ron, niet alleen sommige niet-moslims die hier komen weten er de ballen van, maar ook praktijkmoslims in ruime mate hoor. Ik heb bijvoorbeeld ook mijn beperkingen, ik ben ervan overtuigd (gezien je achtergrond), dat jij op theoretische onderwerpen aangaande islam beter dan mij zult scoren. Moslims hebben geen monopolie op de islam.

Ron Haleber
24-12-07, 15:22
Geplaatst door IbnRushd


....

Blijft dat je niet alleen door mij, maar ook door kennelijk je beste ex-vriend als een leugenaar bent bestempeld. Zegt in ieder geval meer over jou dan ik.
:fpetaf:



Ibn, wel erg typerend voor je dat je bij gebrek aan argumenten het met roddelen denkt te kunnen winnen! :D :D :D

Als je dan wat ze hier in A'dam noemen: begint te zuigen, dan wil ik je best vertellen waar het grootste meningsverschil tussen Maarten en mij een jaar geleden uit bestond.

Maarten was trouwens in geen enkel opzicht mijn beste vriend. We kenden elkaar enkel van hier - en telefoneerden elkaar als enig contact - wel urenlang want Maarten is een gezellige prater!


Het voor mij onbenullige meningsverschil dan: zoals profeet Aaron het Gouden Kalf ter aanbidding opdrong - zo eistte Maarten van mij keer op keer weer opnieuw in lange mails dat ik samen met hem het Gouden Schaap aanbad... :gek:

Ik weigerde dat en was er niet van gediend want schaap was in die tijd erg met schelden op bepaalde groepen autochtonen bezig - ook op mij - en mij daarmee bemoeien vond ik bij voorbaat verloren energie. Ik had wel wat anders te doen!

Maar verder over Maarten niets dan goeds hoor!

Dat laatste kan ik bewijzen want ik heb een week lang dag en nacht met Maarten opgesloten gezeten bij mij thuis in een kamer van 5 bij 5...

We hebben toen hard gewerkt vanuit de vakkennis van Maarten - maar ook veel gelachen en lekker gegeten. Ikzelf heb dus niets tegen Maarten. Meer mag ik niet vertellen want dat wordt als hoogst privé beschouwd!

Wat mijzelf betreft mag je me alles vragen en zal ik alles beantwoorden - zolang het maar geen aanleiding kan geven tot allerlei dom discirminerend gescheld dat hier zo populair is! :mad:

p.s. zo vertelde ik gisteren al desgevraagd over mijn arbeidskring aan de UvA.

IbnRushd
24-12-07, 15:35
Geplaatst door Ron Haleber
Ibn, wel erg typerend voor je dat je bij gebrek aan argumenten het met roddelen denkt te kunnen winnen! :D :D :D

Tis niet roddelen hoor. Is meermaals op het forum gezegd :D. Eigenaardig dat je 't vergeten bent, maar ook weer typerend.

Inhoudelijk reageren was toch nooit jouw sterkste kant. :) Dus daar begin ik maar niet over.


Geplaatst door Ron Haleber

Wat mijzelf betreft mag je me alles vragen en zal ik alles beantwoorden - zolang het maar geen aanleiding kan geven tot allerlei dom disciminerend gescheld dat hier zo populair is! :mad:


Ik heb wel een vraagje: Waarom heb ik het predikaat ongeneeslijke zieke Marokkaan die louter over de islam kletst, verdiend?

Ik neem btw mijn woorden van 'seniel' en 'middelvinger' terug. Was niet netjes van mij, en was ook niet verstandig om tot jouw niveau te verlagen. :)

Ron Haleber
24-12-07, 16:48
Geplaatst door IbnRushd
Tis niet roddelen hoor. Is meermaals op het forum gezegd :D.


Dit is een erg mooi staaltje van jouw logica!

Als iets meermalen op dit forum wordt gezegd, is het dus geen roddelen meer maar de waarheid...

Als ik die logica zou toepassen op waar jij vaak voor uitgemaakt wordt - dan ziet het er somber voor je uit!

A propos, meneer de moslim, valt dit soort logica ook onder die islam van jou?

Die arme profeet Mohammed toch - wat moet je als profeet als je mensen met dat soort gebrek aan logica tot je gelovigen moet rekenen. God sta hem bij, die intelligente profeet...! :fpotver:



Geplaatst door IbnRushd


Ik heb wel een vraagje: Waarom heb ik het predikaat ongeneeslijke zieke Marokkaan die louter over de islam kletst, verdiend?

Dat predicaat heb je jezelf aangepraat.

Ik had het toen in eerste instantie over Maarten die zijn mooie filosofische theorie over sociaal contract door jou de prullebak zag ingegooid met wat vroom geprevel van je... Zoals dat Maarten niet zou weten wat islam voorstelt... :o

Dat soort logica noem ik een ongeneeslijke ziekte.



Geplaatst door IbnRushd


Ik neem btw mijn woorden van 'seniel' en 'middelvinger' terug. Was niet netjes van mij, en was ook niet verstandig om tot jouw niveau te verlagen. :)

Jij begon met dat tegen mij te zeggen vanuit jouw - door jezelf beweerde - hoog intellectueel niveau...!

Ik zei toen terecht terug dat niet ik maar jijzelf bewijst seniel te zijn! :moeilijk:


Maar goed ik accepteer de excuses van onze Admin angkor die over jouw schouders meegekeken zal hebben en je op de vingers tikte dat dit niet op zijn site thuishoort! :nijn:

IbnRushd
24-12-07, 17:49
Geplaatst door Ron Haleber
Dit is een erg mooi staaltje van jouw logica!

Als iets meermalen op dit forum wordt gezegd, is het dus geen roddelen meer maar de waarheid...

Dat maak jij er weer van. Verder ageerde ik op de term 'roddelen' die ik zonder meer van de tafel heb geveegd.


Geplaatst door Ron Haleber

Die arme profeet Mohammed toch - wat moet je als profeet als je mensen met dat soort gebrek aan logica tot je gelovigen moet rekenen. God sta hem bij, die intelligente profeet...! :fpotver:

Aldus de atheïst, die zich hoger opstelt dan dat ie is.


Geplaatst door Ron Haleber

Dat predicaat heb je jezelf aangepraat.

Ik had het toen in eerste instantie over Maarten die zijn mooie filosofische theorie over sociaal contract door jou de prullebak zag ingegooid met wat vroom geprevel van je... Zoals dat Maarten niet zou weten wat islam voorstelt... :o

Dat soort logica noem ik een ongeneeslijke ziekte.

I see. Dan moet je helaas concluderen dat bijna alle moslimprikkers onder jouw genoemde ziekte vallen, incl. Rourchid die jij nb hoog had staan. :p

Toch frappant dat jij destijds niet op die topic reageerde en Maarten helemaal in zijn eentje liet staan. Aan de andere kant is het typisch weer Ron Haleber die op afstand scheldwoordjes bedenkt en later kan gebruiken. :)

Het blijft een merkwaardige omschrijving: je stelt de verdediging van huwelijken met minderjarigen gelijk aan de discussie met Maarten.


Geplaatst door Ron Haleber

Maar goed ik accepteer de excuses van onze Admin angkor die over jouw schouders meegekeken zal hebben en je op de vingers tikte dat dit niet op zijn site thuishoort! :nijn:

Angkor staat buiten kijf. Even voor alle duidelijkheid, ik heb op maroc.nl geen 'baas'.

Blijft leuk natuurlijk hoe je dacht dat ik mijn excuses aanbood. Maar dat deed ik natuurlijk niet. Ik wilde gewoon niet op jou lijken. :fpetaf:

Ron Haleber
25-12-07, 07:08
Geplaatst door IbnRushd

Dat maak jij er weer van. Verder ageerde ik op de term 'roddelen' die ik zonder meer van de tafel heb geveegd.


Over het feit dat jij je een roddelaar betoont, daar heb ik het al uitgebreid over gehad. Ook over jouw logica daarbij... Niks is toen van tafel geveegd. :zozo:

Goed lezen a.u.b. Dit van tafel vegen ontsproot dus aan je ongeremde fantasie...



Geplaatst door IbnRushd

Aldus de atheïst, die zich hoger opstelt dan dat ie is.


Interessant! Waaruit leid jij eigenlijk af dat ik arheïst ben? :ergleuk:


Geplaatst door IbnRushd

I see. Dan moet je helaas concluderen dat bijna alle moslimprikkers onder jouw genoemde ziekte vallen, incl. Rourchid die jij nb hoog had staan. :p


Velen op dit forum lijden er aan. Dat geef ik toe! :eek:


Geplaatst door IbnRushd

Toch frappant dat jij destijds niet op die topic reageerde en Maarten helemaal in zijn eentje liet staan. Aan de andere kant is het typisch weer Ron Haleber die op afstand scheldwoordjes bedenkt en later kan gebruiken. :)


Ik liet Maarten niet alleen staan! Ik viel hem bij!

Goed lezen a.u.b. Dit ontsproot aan je ongeremde, kwaadwillige fantasie...

Alleen wees ik er wel op dat Maarten tav jouw groep alleen zou blijken te staan. Hetgeen idd uitkwam!



Geplaatst door IbnRushd

Het blijft een merkwaardige omschrijving: je stelt de verdediging van huwelijken met minderjarigen gelijk aan de discussie met Maarten.


Goed lezen a.u.b. Dit ontsproot weer eens aan je ongeremde, kwaadwillige fantasie...


Geplaatst door IbnRushd

Angkor staat buiten kijf. Even voor alle duidelijkheid, ik heb op maroc.nl geen 'baas'.

Blijft leuk natuurlijk hoe je dacht dat ik mijn excuses aanbood. Maar dat deed ik natuurlijk niet. Ik wilde gewoon niet op jou lijken. :fpetaf:

Dat je niet op mij, noch op Mark61 lijkt - dat is iedereen op dit forum ondertussen wel duidelijk! :schreeuw:

Ron Haleber
25-12-07, 09:12
De politieke bronnen van de Arabieren cq. moslims:


Geplaatst door mark61

Pogingen de islam te verbinden met moderne ideologieën. Namik Kemal, Moh. Abduh, Djamaleddin el-Afghani, Yusuf Akçura, dat soort volk.




Mark, de auteurs die jij noemt, zijn historisch gezien wel belangrijk. Maar in de 100 jaar daarna zijn hun pogingen al uit den treure toegepast in verschillende stromingen.

En ook door politieke denkers uitgewerkt - ik noem maar recentelijk Hanafi, Abid Jabri, Mohammed Tozy en eerder door vele Egyptenaren al in de eerste helft van de 20ste eeuw...

Zij bleken echter m.i. niet in staat een fundamentele basis te leggen voor de huidige democratie met een degelijke staatstheorie zoals vergelijkenderwijs de klassieke liberale denkers in Europa deden.

Noch werd er toen een basis gelegd voor een eigen authentieke vorm van een sociaal rechtvaardig ingerichte samenleving zoals de sociaal-democratie die nu in Europa de toon aangeeft - in het voetspoor van de 19e eeuwse arbeidersbewegibg met socialisten in het kielzog van Marx...


Er waren in Egypte wel veel politieke imitaties van het westen maar die zijn - zoals jezelf toch ook weet - doodgebloed...

Uiteindelijk bleek het door jou genoemde 19e eeuwse gedachtengoed een - bij voorbeeld in de Moslimbroederschap, of met het Arabisch nationalisme een doodlopend spoor dat de democratische transformatie van de Arabische cq. moslimsamenleving niet kon bewerkstelligen - maar eerder afremde...


Niet voor niets hebben we net met Maarten als initiator een lange discussie achter de rug over het sociaal contract van Rousseau c.s. Het ging erom die realiteit ervan tenminste te kunnen herkennen in de huidige moslimmaatschappij...!

Jij mag wel afgehaakt hebben bij die discussie... Maar jouw denkers geven niet een dergelijk noodzakelijk alternatief voor wat o.a. Maarten aan de orde stelde... :gechoquee

Of je zou met iets verrassend aan moeten komen uit die historische grabbelton van je...? Succes, Ron! :zwaai:

IbnRushd
25-12-07, 13:14
Geplaatst door Ron Haleber
Over het feit dat jij je een roddelaar betoont, daar heb ik het al uitgebreid over gehad. Ook over jouw logica daarbij... Niks is toen van tafel geveegd. :zozo:

Goed lezen a.u.b. Dit van tafel vegen ontsproot dus aan je ongeremde fantasie...

Goed nadenken. Jij had het over roddelen. En ik ageerde daarop. En jij haalt er alles van bij. Lees: Er is geen sprake van roddelen als het besproken onderwerp al aan de orde is gekomen.


Geplaatst door Ron Haleber

Velen op dit forum lijden er aan. Dat geef ik toe! :eek:

:hardlach: Je ziet het waarschijnlijk ook niet meer zitten om met die moslims een discussie te voeren he? Het enige wat er nog over blijft is hen beledigen en jezelf hoogmoedig opstellen?
Ik mag je wel, alleen omdat je als een pias overkomt. :)


Geplaatst door Ron Haleber

Ik liet Maarten niet alleen staan! Ik viel hem bij!

Goed lezen a.u.b. Dit ontsproot aan je ongeremde, kwaadwillige fantasie...

Schijnbaar hebben we het niet over dezelfde topic. De topic waar ik en Maarten een discussie voerden ging in eerste instantie over de doodsbedreigingen tav geloofsafval. Daaraan heb je geen bijdrage geleverd, zover ik me kan herinneren.


Geplaatst door Ron Haleber

Alleen wees ik er wel op dat Maarten tav jouw groep alleen zou blijken te staan. Hetgeen idd uitkwam!

Over welke topic heb je 't nou over?


Geplaatst door Ron Haleber

Goed lezen a.u.b. Dit ontsproot weer eens aan je ongeremde, kwaadwillige fantasie...

Met zo'n reactie kan ik niks mee. Blijft maar één ding over: je hebt niets meer te zeggen, behalve 't herhalen v/dezelfde woordenreeks.


Geplaatst door Ron Haleber

Dat je niet op mij, noch op Mark61 lijkt - dat is iedereen op dit forum ondertussen wel duidelijk! :schreeuw:

Nee, ik lijk niet op jou, en dat zie ik als een zegening. :hardlach:

mark61
25-12-07, 13:45
Geplaatst door Ron Haleber
Zij bleken echter m.i. niet in staat een fundamentele basis te leggen voor de huidige democratie met een degelijke staatstheorie zoals vergelijkenderwijs de klassieke liberale denkers in Europa deden.

Das logisch, want in de 19e eeuw was al aangetoond dat dat niet ging lukken.


Niet voor niets hebben we net met Maarten als initiator een lange discussie achter de rug over het sociaal contract van Rousseau c.s. Het ging erom die realiteit ervan tenminste te kunnen herkennen in de huidige moslimmaatschappij...!

Jij mag wel afgehaakt hebben bij die discussie... Maar jouw denkers geven niet een dergelijk noodzakelijk alternatief voor wat o.a. Maarten aan de orde stelde... :gechoquee

Ik deed niet mee omdat louter op theoretisch vlak Rousseau nou eenmaal niet met (de politieke theorie en theologie van) een godsdienst te verzoenen is. Dat geldt in Europa net zo hard, het is dat mensen zo inconsequent zijn dat er in de praktijk een modus vivendi is gevonden. Theoretiseren heeft dus volstrekt geen zin (zag net nog Cliteur gruwelijke taal uitslaan), het is de praktijk die telt. En dan zie je simpelweg, hoe groter de welvaart, hoe meer democratie. Dus dat regelt zichzelf, of niet.

mark61
25-12-07, 13:47
Geplaatst door IbnRushd
Ik neem btw mijn woorden van 'seniel' en 'middelvinger' terug. Was niet netjes van mij, en was ook niet verstandig om tot jouw niveau te verlagen. :)

Aha. Een leermoment ;)

elTahar76
25-12-07, 14:38
Geplaatst door mark61
Aha. Een leermoment ;)

Je doet alsof de "social contract" op staatsrechtelijke wijze nog uitgevonden moet worden in de arabische wereld.De vrije gelijke burger ten opzichte van de overheidsgezag. Maar wat veel westerlingen als aperte denkfout maken dat veel van die arabische c.q. moslim landen geen seculiere constitutie hebben. De schoen wringt hem nu dat die constitutie geen werking heeft jegens de vaak toch westers geörienteerde dictatoriale regimes, vaak uit een vorm van onvrede en onmacht zullen een aantal van die burgers hun "heil" vinden in de politieke islam die uit gebrek aan enige alternatieven de weinig echte oppositie is naar de huidige regimes toe.

mark61
25-12-07, 14:41
Geplaatst door elTahar76
Je doet alsof de "social contract" op staatsrechtelijke wijze nog uitgevonden moet worden in de arabische wereld.De vrije gelijke burger ten opzichte van de overheidsgezag. Maar wat veel westerlingen als aperte denkfout maken dat veel van die arabische c.q. moslim landen geen seculiere constitutie hebben. De schoen wringt hem nu dat die constitutie geen werking heeft jegens de vaak toch westers geörienteerde dictatoriale regimes, vaak uit een vorm van onvrede en onmacht zullen een aantal van die burgers hun "heil" vinden in de politieke islam die uit gebrek aan enige alternatieven de weinig echte oppositie is naar de huidige regimes toe.

Nee hoor, dat doe ik niet. Ik zeg alleen dat sociaal contract en MO-godsdiensten in theorie onverenigbaar zijn; in de praktijk gaat het prima. Dat de uitvoering niet overal een succes is is wat heel anders, dat ben ik met je eens.

elTahar76
25-12-07, 14:50
Geplaatst door mark61
Nee hoor, dat doe ik niet. Ik zeg alleen dat sociaal contract en MO-godsdiensten in theorie onverenigbaar zijn; in de praktijk gaat het prima. Dat de uitvoering niet overal een succes is is wat heel anders, dat ben ik met je eens.

Daar ben ik het dan met je eens, ik als moslim heb dat altijd een geforceerd idee gevonden van sommige overheden en denkers om een " islamitische democratie" te bewerkstelligen. Locke had het lang geleden over een overheid ten opzicht van vrije en gelijke burgers ( ongeacht religieus, of een wereldse ideologie) .Wat een semi- theodemocratie nu moet inhouden is niet geheel duidelijk,aangezien een rechtstatelijke democratie nu juist de rechten van de minderheden en andere groepen respecteert.

mark61
25-12-07, 14:53
Geplaatst door elTahar76
Daar ben ik het dan met je eens, ik als moslim heb dat altijd een geforceerd idee gevonden van sommige overheden en denkers om een " islamitische democratie" te bewerkstelligen. Locke had het lang geleden over een overheid ten opzicht van vrije en gelijke burgers ( ongeacht religieus, of een wereldse ideologie) .Wat een semi- theodemocratie nu moet inhouden is niet geheel duidelijk,aangezien een rechtstatelijke democratie nu juist de rechten van de minderheden en andere groepen respecteert.

Yep :)

elTahar76
25-12-07, 14:59
Geplaatst door mark61
Yep :)

Ik heb gisteren toevallig op tv gezien de boekbespreking van rechtswetenshapper Cliteur (waar ik overigens in het verleden ooit college bij gevolgd heb) betreffende zijn werk " moreel esperanto" zijnwerk komt er op neer dat in een pluriform samenleving juist essentieel is dat de staat zich onthoudt van enige religieus of ideologische insteek ,zoveel mogelijk de pretentie om neutraliteit uit te stralen

mark61
25-12-07, 15:10
Geplaatst door elTahar76
Ik heb gisteren toevallig op tv gezien de boekbespreking van rechtswetenshapper Cliteur (waar ik overigens in het verleden ooit college bij gevolgd heb) betreffende zijn werk " moreel esperanto" zijnwerk komt er op neer dat in een pluriform samenleving juist essentieel is dat de staat zich onthoudt van enige religieus of ideologische insteek ,zoveel mogelijk de pretentie om neutraliteit uit te stralen

Daar heeft ie gelijk in. Voor de rest vind ik het een enorme griezel met zijn in 'wetenschappelijke' praat verpakt angst- en stemmingmakerij tegen de islam / moslims. Wat een griezel, werkelijk. Waar hij het lef vandaan haalt om zo te praten...

elTahar76
25-12-07, 15:26
Geplaatst door mark61
Daar heeft ie gelijk in. Voor de rest vind ik het een enorme griezel met zijn in 'wetenschappelijke' praat verpakt angst- en stemmingmakerij tegen de islam / moslims. Wat een griezel, werkelijk. Waar hij het lef vandaan haalt om zo te praten...

Ik lees nu vaak over hem en volg hem vaak op tv internet, nu moet ik zeggen dat in de loop der jaren toch wat verstandiger is geworden, in zijn tijd bij buitenhof maakte hij zich nog wel vaak schuldig aan slecht gefundeerde islam basherij maar is na verloop van tijd toch in gaan zien dat zijn wijze van discours te islamofobisch is geworden ( maar wat wil je als zijn naaste vrienden en ideologische strijdmakkers Hirschi Ali en Afshan Ellian zijn).Hij heeft toen publiekelijk aangegeven dat hij genuanceerder te werk zou gaan en niet zou laten leiden door de waan van de dag..

sater
25-12-07, 21:13
Geplaatst door elTahar76
Je doet alsof de "social contract" op staatsrechtelijke wijze nog uitgevonden moet worden in de arabische wereld.De vrije gelijke burger ten opzichte van de overheidsgezag. Maar wat veel westerlingen als aperte denkfout maken dat veel van die arabische c.q. moslim landen geen seculiere constitutie hebben. De schoen wringt hem nu dat die constitutie geen werking heeft jegens de vaak toch westers geörienteerde dictatoriale regimes, vaak uit een vorm van onvrede en onmacht zullen een aantal van die burgers hun "heil" vinden in de politieke islam die uit gebrek aan enige alternatieven de weinig echte oppositie is naar de huidige regimes toe.

Versta en begrijp ik goed dat, evenals Turkije arabische c.q.moslimlanden een vorm van scheiding tussen kerk en staat hanteren? Indien niet wat moet ik me dan voorstellen bij seculiere constitutie voorstellen?

mark61
25-12-07, 23:32
Geplaatst door sater
Versta en begrijp ik goed dat, evenals Turkije arabische c.q.moslimlanden een vorm van scheiding tussen kerk en staat hanteren? Indien niet wat moet ik me dan voorstellen bij seculiere constitutie voorstellen?

De meeste niet-westerse landen hebben grondwetten en wetten die vrijwel kopieën zijn van westerse (grond)wetten. Turkije heeft bijvoorbeeld veel Frans en Zwitsers recht overgenomen. Daarnaast hebben veel islamitische landen een versie van islamitisch recht, vrijwel uitsluitend familierecht. Het zijn hybride systemen waar vaak parallelle rechtssystemen en -gangen bestaan.

Ron Haleber
26-12-07, 10:35
Geplaatst door IbnRushd

Ik mag je wel, alleen omdat je als een pias overkomt. :)


Wie er pias is : laten we dat maar aan de lezers hier overlaten! Ik denk dat jij de prijs van clown wint! :)




Geplaatst door IbnRushd

Schijnbaar hebben we het niet over dezelfde topic. De topic waar ik en Maarten een discussie voerden ging in eerste instantie over de doodsbedreigingen tav geloofsafval. Daaraan heb je geen bijdrage geleverd, zover ik me kan herinneren.

Over welke topic heb je 't nou over?



Idd over een ander topic. dat over Tariq Ramadan... In elk geval dat waar Maarten met Rousseau op de proppen komt!




Geplaatst door IbnRushd

Nee, ik lijk niet op jou, en dat zie ik als een zegening. :hardlach:


Het genoegen is wederzijds...

Ik vermoed dat Mark61 en met hem vele anderen net zo als ik over jou denken! :D

Ron Haleber
26-12-07, 10:54
Geplaatst door 1973Tanger
Oh mijn beste Ron, niet alleen sommige niet-moslims die hier komen weten er de ballen van, maar ook praktijkmoslims in ruime mate hoor. Ik heb bijvoorbeeld ook mijn beperkingen, ik ben ervan overtuigd (gezien je achtergrond), dat jij op theoretische onderwerpen aangaande islam beter dan mij zult scoren. Moslims hebben geen monopolie op de islam.

Beste Tanjawi, bedankt voor je eerlijkheid! Ook ik heb natuurlijk geen monopolie op islam...

Fiqh - daar weet ik heel weinig van. Dat laat ik aan mijn leermeesters Ruud Peters en met name aan Sjoerd van Koningsveld met zijn Palestijnse vriend Wasif Shadid over (beide laatsten hoogleraren in Leiden - wellicht al met emeritaat)....

De laatste - van Koningsveld - wordt voortdurend gebeld door moslims met vragen over rechtskwesties... Die hij volgens andere moslims heel wijs beantwoord... :cool:

M. i is hij de beste kenner van islam in NL!

Zelfs de "chef" van de Begische moslims zocht hem als collega op voor uitgebreide discussies...



Zoek zijn boeken er maar op na via google! : dr. P.S. van Koningsveld

Werk van V. Koningsveld (http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE2/koningsveldcv.html)

Met o.a daar vermeld: 1992 R.Haleber & P.S.van Koningsveld, Interview met Mohammed Arkoun. In: Haleber & Van Koningsveld, Islam en Humanisme. De wereld van Mohammed Arkoun, pp. 249-292.


Mijn kennis betreft met name de sociologie en de anthropologische consequenties van de lokale islam - dus in de lijn van Gellner, Geertz en van Marokkanen als Paul Pascon en zijn medewerkers - Uni Rabat...

Typ op google in: Ron Haleber.



Groet Ron! :fparty:

1973Tanger
26-12-07, 11:50
Geplaatst door Ron Haleber
Beste Tanjawi, bedankt voor je eerlijkheid! Ook ik heb natuurlijk geen monopolie op islam...

Fiqh - daar weet ik heel weinig van. Dat laat ik aan mijn leermeesters Ruud Peters en met name aan Sjoerd van Koningsveld met zijn Palestijnse vriend Wasif Shadid over (beide laatsten hoogleraren in Leiden - wellicht al met emeritaat)....

De laatste - van Koningsveld - wordt voortdurend gebeld door moslims met vragen over rechtskwesties... Die hij volgens andere moslims heel wijs beantwoord... :cool:

M. i is hij de beste kenner van islam in NL!

Zelfs de "chef" van de Begische moslims zocht hem als collega op voor uitgebreide discussies...



Zoek zijn boeken er maar op na via google! : dr. P.S. van Koningsveld

Werk van V. Koningsveld (http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE2/koningsveldcv.html)

Met o.a daar vermeld: 1992 R.Haleber & P.S.van Koningsveld, Interview met Mohammed Arkoun. In: Haleber & Van Koningsveld, Islam en Humanisme. De wereld van Mohammed Arkoun, pp. 249-292.


Mijn kennis betreft met name de sociologie en de anthropologische consequenties van de lokale islam - dus in de lijn van Gellner, Geertz en van Marokkanen als Paul Pascon en zijn medewerkers - Uni Rabat...

Typ op google in: Ron Haleber.



Groet Ron! :fparty:

Van Koningsveld is heel betrouwbaar. Heb tijdens mijn studie destijds een aantal gastcolleges bij hem in leiden gevolgd.

sater
26-12-07, 13:01
Geplaatst door mark61
De meeste niet-westerse landen hebben grondwetten en wetten die vrijwel kopieën zijn van westerse (grond)wetten. Turkije heeft bijvoorbeeld veel Frans en Zwitsers recht overgenomen. Daarnaast hebben veel islamitische landen een versie van islamitisch recht, vrijwel uitsluitend familierecht. Het zijn hybride systemen waar vaak parallelle rechtssystemen en -gangen bestaan.

Dank @mark61. Vraag me af hoe landen met parallele rechtssystemen/-gangen rechtvaardig kunnen worden bestuurd.

elTahar76
26-12-07, 13:22
Geplaatst door sater
Versta en begrijp ik goed dat, evenals Turkije arabische c.q.moslimlanden een vorm van scheiding tussen kerk en staat hanteren? Indien niet wat moet ik me dan voorstellen bij seculiere constitutie voorstellen?

Met seculiere consitutie bedoel ik dat de staat zijn bestaansrecht en gezag baseert op de consitutie ofwel de grondwet.De grondwet in een staat die de hoogste autoriteit is en die wars is van enig ideologisch of religieus invloeden .

Rourchid
26-12-07, 23:08
Geplaatst door elTahar76

Het beloven van "gouden bergen" is inherent aan demagogen maar om hem te plaatsen in het hoekje daarvan vind ik te gratuite.


In 1992 publiceert 'Tijdschrift voor Sociologie', het artikel 'De erkenning van de islam in België, Groot Britannië en Nederland' geschreven door Rath, J., K. Groenendijk & R. Penninx. Hun conclusie luidt :

"Afgaande op de juridische stelsels, zou de erkenning van de islam het meest eenvoudig haar
beslag kunnen krijgen in België. Daar behoort een algemene formele erkenning tot de juridische
mogelijkheden. Groot Brittannië en Nederland kennen een dergelijke wettelijke procedure niet en
daar zou de formele erkenning de vorm moeten krijgen van een reeks van afzonderlijke regelingen
en beslissingen. Dat laatste is omslachtig en kost veel tijd, terwijl de opbrengst relatief beperkt is.
De situatie in België belooft voor moslims dus het meest."
Bron : http://users.fmg.uva.nl/jrath/downloads/@Tijdschrift%20Sociologie%20Erkenning%20Islam%2019 93.pdf (.pdf bestand, pp. 15)

Voorgaand citaat spreekt voor zich en alleen al vanwege de verschillen tussen België en Nederland zijn de inspanningen van DAJJ in het Nederlandse domein het best te omschrijven als een mission impossible.
In Nederland is het er overigens niet beter op geworden. Paradoxaal genoeg is de Grondwetwijziging van 1983 tegen de integratie gaan werken.
Het emancipatieproces dat geleid heeft tot de burgerlijke vrijheden van de jaren 60 (van vorige eeuw) is niet los te zien van het proces van ontzuiling.
Evenwel is in de jaren 80 de Islam in een zuil gepropt van (verplichte) mancipatiebehoeftigen met daarbij het mechanisme dat vanuit de overheid de "Islamitische zuil" onder de noemer differentiatie in een schier oneindig aantal hokjes is opgedeeld met allerlei vertegenwoordigers van de hokjes die om het hardst schreeuwen teneinde hun eigen bestaansrecht te waarborgen.
Kortom, de Islam wordt getracht gevangen te houden in verzuild emancipatieland dat zodanig gestructureerd is dat - enigszins zwartwit gesteld- iedere vorm van integratie in feite tegengehouden wordt : een patstelling.

Geplaatst door elTahar76

Ik vind het gebrabbel eerlijk gezegd als we het over Hegel en Marx
(beide van dezelfde school),Schopenhauer was deze mening al toegedaan, het dialectiek heeft mij nooit aangetrokken..


Tijdens de klucht rond Tariq Ramadan (onlangs) vond iemand het nodig om op de Volkskrant-blog te melden dat alhoewel de doctoraalscriptie van dhr. Ramadan Nietzsche betreft, hij een Hegeliaan is die filosofisch bezien het deconstructivisme van taalfilosooof J. Derrrida als instrument hanteert maar er mee ophoudt als hij niet meer mee kan gaan in discussies.
Een betere omschrijving van de grenzen en methodologie van het bestaande politiek establishment in Nederland is er waarschijnlijk niet te vinden op i-net.

Geplaatst door elTahar76

Daar ben ik het dan met je eens, ik als moslim heb dat altijd een geforceerd idee gevonden van sommige overheden en denkers om een " islamitische democratie" te bewerkstelligen.


Een volkssoevereiniteit gebaseerd op het morele kader van de Islam kan je een islamitische democratie noemen.
Vanwege het morele kader van de islam kan zo een een volkssoevereiniteit - in tegenstelling tot wat sommigen denken - nooit tot monisme leiden omdat de Islam pluralisme voorschrijft.

Shemharosh
27-12-07, 10:55
Geplaatst door Shemharosh
Misschien kunnen ze asiel in Marokko en Libanon vragen....geld krijgen ze al ergens vandaan nu het geld maar volgen!!!...Dubai lijkt me de juiste plaats voor ze kunnen ze het voor de Marokkannen daar opnemen en wat dure arabische...sorry.... duitse auto's in de fik steken!!!

Ron Haleber
27-12-07, 11:07
Geplaatst door Rourchid


In 1992 publiceert 'Tijdschrift voor Sociologie', het artikel 'De erkenning van de islam in België, Groot Britannië en Nederland' geschreven door Rath, J., K. Groenendijk & R. Penninx. Hun conclusie luidt :

"Afgaande op de juridische stelsels, zou de erkenning van de islam het meest eenvoudig haar beslag kunnen krijgen in België. Daar behoort een algemene formele erkenning tot de juridische mogelijkheden. Groot Brittannië en Nederland kennen een dergelijke wettelijke procedure niet en
daar zou de formele erkenning de vorm moeten krijgen van een reeks van afzonderlijke regelingen en beslissingen. Dat laatste is omslachtig en kost veel tijd, terwijl de opbrengst relatief beperkt is.
De situatie in België belooft voor moslims dus het meest."
Bron : http://www.ai.rug.nl/~freeks/uittreksels/kim.html (bijna onderaan)

Voorgaand citaat spreekt voor zich en alleen al vanwege de verschillen tussen België en Nederland zijn de inspanningen van DAJJ in het Nederlandse domein het best te omschrijven als een mission impossible.
In Nederland is het er overigens niet beter op geworden. Paradoxaal genoeg is de Grondwetwijziging van 1983 tegen de integratie gaan werken.
Het emancipatieproces dat geleid heeft tot de burgerlijke vrijheden van de jaren 60 (van vorige eeuw) is niet los te zien van het proces van ontzuiling.
Evenwel is in de jaren 80 de Islam in een zuil gepropt van (verplichte) mancipatiebehoeftigen met daarbij het mechanisme dat vanuit de overheid de "Islamitische zuil" onder de noemer differentiatie in een schier oneindig aantal hokjes is opgedeeld met allerlei vertegenwoordigers van de hokjes die om het hardst schreeuwen teneinde hun eigen bestaansrecht te waarborgen.
Kortom, de Islam wordt getracht gevangen te houden in verzuild emancipatieland dat zodanig gestructureerd is dat - enigszins zwartwit gesteld- iedere vorm van integratie in feite tegengehouden wordt : een patstelling.

Tijdens de klucht rond Tariq Ramadan (onlangs) vond iemand het nodig om op de Volkskrant-blog te melden dat alhoewel de doctoraalscriptie van dhr. Ramadan Nietzsche betreft, hij een Hegeliaan is die filosofisch bezien het deconstructivisme van taalfilosooof J. Derrrida als instrument hanteert maar er mee ophoudt als hij niet meer mee kan gaan in discussies.
Een betere omschrijving van de grenzen en methodologie van het bestaande politiek establishment in Nederland is er waarschijnlijk niet te vinden op i-net.



Inderdaad Rourchid!

Noch de politieke duivelskunstenaar DAJJ, noch de geëmancipeerde moslimintellectueel Ramadan zijn onder één hoedje te vangen!


Beiden prikken de valse ballonnen van de media-woordvoerders genadeloos door...

Ook Europese politici als Sarkozy, Verhofstad en Balkenende c.s. hebben geen weerwoord tegen ze... Het enige weerwoord van die laffe klootzakken is om ze te verbieden!

Enkel domme laster en roddel zoals van de Bushclub tegen Ramadan - of bij ons gescheld van dat rund Verhagen en de zijnen tegen DAJJ - Ja, maar dat moet je gewoon negeren! Daar is nu eenmaal geen redelijk antwoord op mogelijk!

En Ramadan vond zelf wel een goede baan!

DAJJ zal dat ook doen... Doodzonde dat hij niet in A'dam zijn studie wil voortzetten. Ik weet nog wel geschikte promotoren voor hem... :wow:



DAJJ had trouwens in NL volstrekt geen 'mission impossible' tot taak gehad - Nabil was gewoon de foute keus.

Zijn club vroeg mij dan ook allereerst om hun idool Fatima Elatik te bewerken om de AEL-kar te trekken - de brutaaltjes boden haar via mij zelfs 'geschikte' echtgenoten aan!

Maar mijn vriendin Fatima bleek niet van haar PvdA-carrière af te brengen...

Terecht... Het was te respecteren en verstandig want zij wist in wat voor nesten zij zich - zeker als te discrimineren vrouw - gestoken had met al die hyperorthodoxe, nooit tevreden, gefrustreerde, rellerige Marokkanen als die van Asd West...

Achteraf blijkt zij gelijk te hebben gehad... :nl:



Rourchid, jouw verzuiling was nu eenmaal in NL politiek ten einde.

In de jaren 80 werd die voor moslims afgebouwd met de wettelijk laatst mogelijke subsidies aan moskeeën... :moe:

Een moslimpartij maakt nu dan ook heel weinig kans meer - zie het politieke lot van DAJJ... :slaap:


Jammer, maar: Marokkanen als politieke groep hebben vandaag voorgoed de boot gemist! Wat zal er van ze worden??? :aftel:



Geplaatst door IbnRushd


I see. Dan moet je helaas concluderen dat bijna alle moslimprikkers onder jouw genoemde ziekte vallen, incl. Rourchid die jij nb hoog had staan. :p
:fpetaf:



Oliedomme mod Ibn, hier heb je het bewijs van je grote domheid - met name van jouw stomme verwijten aan intellectuelen als mijzelf en Mark... :huil:

Rourchid is prima in staat zonder allerlei vrome islamverhaaltjes van exotisch obscure sheichs, heel zakelijk een goed verhaal te bieden. :ego:

Armzalig leeghoofd Ibn, jij kunt dat geeneens dommerik! :fuckit2:

IbnRushd
27-12-07, 13:23
Geplaatst door Ron Haleber

Oliedomme mod Ibn, hier heb je het bewijs van je grote domheid - met name van jouw stomme verwijten aan intellectuelen als mijzelf en Mark... :huil:

Rourchid is prima in staat zonder allerlei vrome islamverhaaltjes van exotisch obscure sheichs, heel zakelijk een goed verhaal te bieden. :ego:

Armzalig leeghoofd Ibn, jij kunt dat geeneens dommerik! :fuckit2:

En daar is ie weer met zijn gescheld. Zal ik het maar verklappen? Elk scheldwoord dat je gebruikt brengt je niet nader tot een goede discussiant, integendeel. :)

Aan de andere kant begrijp ik je knorrigheid wel. Ik heb je pijn gedaan en nu probeer je tevergeefs met termen te gooien die geen enkele waarde hebben, louter om een strafpunt te ontlokken. Immers, het geven van één, duidt aan dat ik niet mij in kan houden. Een soort van Wilders-truk. Uitlokken toch? Maar besef je niet dat ik lol met je hebt? Je bent niet eens waard om een discussie te voeren. Je kunt niets anders dan liegen en schelden.

Want lieve Ron Haleber, we hadden niet over dezelfde topic. De topic over T. Ramadan daar heb ik geen discussie met Maarten gevoerd en ook niet met jou. Weliswaar vroeg je mijn mening omtrent het 'modernisme' van islam, maar toen verwees ik je onmiddelijk naar een topic waar ik het e.e.a. duidelijk heb gemaakt.

Mijn islam, en ook velen van hier, is rechtvaardig. Wij moorden niet omdat iemand een ex-moslim is geworden. Anderzijds, veranderen wij de islam niet conform de 'westerse' maatstaven.

Je mag hoog èn laag springen, Ron haleber. Er is hier, nogmaals, geen moslim(a) die jouw of Maartens mening deelt betreffende het modernisme van islam. Met Maarten heb ik een goede discussie gevoerd. Hij kwam met argumenten, en onderbouwde keurig zijn visie. Maar jij? Jij als pias kan slechts schelden, beledigen, alleen omdat ik of wij jouw visie niet delen. Pathetic he? :)

Hoe dan ook, heb ik je een pagina terug je compleet uitgeluld. Je hebt geen enkel argument om mij tot een ongeneeslijke zieke Marokkaan te noemen, louter omdat ik Maartens visie niet deel. En niet alleen ik hoor, maar ook andere prikkers hier, o.a. Rourchid.

Maar natuurlijk ben je hartstikke bang, zoals een ware schijtluis betaamt, om anderen in een kwaad daglicht te stellen. Wat zeg ik, jouw 'kwaad', niet van de weldenkenden.

Ziehier, Ron Haleber, die niet met zijn eigen vuisten kan polemiseren, maar graag gebruikt maakt van namen die compleet niets met deze discussie te maken hebben. Zijn heilige Mark61 wordt frequent gebruikt om zich in zijn eigen waanidee te storten zodat hij niet alleen voelt. :student:

Ik weet vermoedelijk wel een reden waarom jij zo tekeer gaat. :gefeli:

Ron Haleber
28-12-07, 13:03
Geplaatst door IbnRushd
......

Over schelden gesproken... :duivel:

Met die laatste lange scheldkanonade vol loze insinuaties zonder argumenten: daar betoon jij dat jij hier de baas bent in zinloos schelden!

Succes ermee toegewenst!

Mijn mening is - hiewel ik geen moderator ben - dat zo'n scheldkanonade niet op deze site thuis hoort..

Ik gun je die lol. Maar zoek voortaan maar een ander slachtoffer. Ik houd de eer verder aan mijzelf... :fpetaf:

Rourchid
30-12-07, 01:42
Geplaatst door Ron Haleber

Jammer, maar: Marokkanen als politieke groep hebben vandaag voorgoed de boot gemist! Wat zal er van ze worden???


Marokkanen benoemen als een groep die een afzonderlijke politieke vertegenwoordiging nodig zou hebben , is het paard achter de wagen spannen. Een marokkaans-islamitische partij, een turks-islamitische partij etc. --> eeuwig hokjesland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Rourchid
30-12-07, 01:44
Geplaatst door IbnRushd

Er is hier, nogmaals, geen moslim(a) die jouw of Maartens mening deelt betreffende het modernisme van islam.


Dit soort "modernisme" eindigt altijd vroeg of laat in tevergeefse pogingen de Koran en Soenna te herinterpreteren en binnen het perspectief van de filosfie is dit hetzelfde als wat, de afgelopen afgelopen zomer overleden, R. Rorty zijn hele leven getracht heeft te doen : hermeneutiek en epistemologie laten fuseren.

Ron Haleber
30-12-07, 09:29
Geplaatst door Rourchid
Marokkanen benoemen als een groep die een afzonderlijke politieke vertegenwoordiging nodig zou hebben , is het paard achter de wagen spannen. Een marokkaans-islamitische partij, een turks-islamitische partij etc. --> eeuwig hokjesland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

In de bestaande partijën spelen de problemen van Marokkanen cq moslims nauwelijks een rol...

Of dat zomaar opgelost kan worden zonder eigen politieke groep, daar gaat ook het topic over de politiek rond de heer Kreeft over... :argwaan:

sater
30-12-07, 14:13
Geplaatst door Ron Haleber
In de bestaande partijën spelen de problemen van Marokkanen cq moslims nauwelijks een rol...

Of dat zomaar opgelost kan worden zonder eigen politieke groep, daar gaat ook het topic over de politiek rond de heer Kreeft over... :argwaan:

:ninja2: Ah, heer Haleber zegt in zijn eerste alinea dat de PVV, Wilders voorop, zich ten onrechte druk maakt over partij politieke dhimmitude van derden?