PDA

Bekijk Volledige Versie : Met tumor van 2,5 kilo in cel



mark61
23-12-07, 21:21
Jaren zat Ali Karakus met een tumor van 2,5 kilo achter de tralies, maar zijn bewakers vonden dat hij zich niet moest aanstellen.
Karakas (35) raakte naar eigen zeggen door verkeerde vrienden in de problemen. De in Turkije geboren Nederlander werd in 2000 op verzoek van justitie gearresteerd in Italië.
In de gevangenis kreeg hij last van zijn buik. “Het was alsof ik met een mes in mijn buik werd gestoken en het er in was blijven zitten. Mijn buik was helemaal opgeblazen, alsof ik zwanger was, en het voelde alsof er allemaal ballonnetjes knapten.”
Maar de Italiaanse bewakers namen zijn klachten niet serieus. Een dokter zei zelfs “honden krijgen in dit land betere zorg dan gevangenen Eerst behandelen we de mensen, dan de dieren en dan pas komen jullie”.
Toen april dit jaar de pijn zo erg werd dat Karakas buiten westen raakte, werd hij in Nederland medisch onderzocht. Tijdens een operatie haalde chirurgen een 2,5 kilo zwaar tumor tevoorschijn.
De rest van zijn tijd mag Karakas nu met enkelband voltooien. “Wat betekent ‘justitie’?”, vraagt hij zich nu geëmotioneerd af in BN DeStem. “Rechtvaardigheid, toch? Maar ik ben nu dubbel gestraft. Ik draag dit voor altijd met mij mee.”