PDA

Bekijk Volledige Versie : Maradona: 'With all my love for Iran'



Victory
24-12-07, 07:54
Maradona: 'With all my love for Iran'

http://www.presstv.com/photo/20071223/salami20071223215005593.jpg

Legendary Argentinean soccer player Diego Maradona has bestowed an autographed T-shirt to the Iranian nation as a sign of his affection for Iran.

In a meeting with Iranian Ambassador to Buenos Aires Mohsen Baharavand on Saturday, Maradona presented the T-shirt which read "With all my affection to Iranian people".

"I am with the Iranian people, from the bottom of my heart, I support them. I say it because I feel it, because I mean it," he added.

Maradona also said he supports the Iranian government and wants to meet President Mahmoud Ahmadinejad, Press TV correspondent reported.

"I have already met [Cuban President] Fidel [Castro], [Venezuelan President Hugo] Chavez, now I just want to meet your president, Ahmadinejad", Maradona told the ambassador.

Baharavand said the autographed t-shirt will be sent to Museum of Presents of Foreign Affairs Ministry to be showcased publicly.

http://www.presstv.com/photo/20071223/salami20071223215011531.jpg

http://www.presstv.com/Detail.aspx?id=36108&sectionid=3510211

VIDEO: mms://217.218.67.244/presstv/071224/OUTPUT_01-40-00-SNG-MARIA-BUENOS%20AIRES.wmv

Tomas
24-12-07, 08:19
Wel een beetje jammer dat het nu net weer die drugsverslaafde over het paard getilde fatso moet zijn. Heb je al geinformeerd bij de Spice girls?

Victory
24-12-07, 08:23
Geplaatst door Tomas
Wel een beetje jammer dat het nu net weer die drugsverslaafde over het paard getilde fatso moet zijn. Heb je al geinformeerd bij de Spice girls?

Een typische Nederlander verschilt toch niet veel van hem?

Tomas
24-12-07, 08:26
Geplaatst door Victory
Een typische Nederlander verschilt toch niet veel van hem?

Nee. En dus?

jang0201
24-12-07, 10:02
Kan wel merken dat coke zijn hersens geen goed heeft gedaan!

Victory
25-12-07, 10:32
Geplaatst door Tomas
Nee. En dus?
En dus moet je niet zo slecht over je ouders en kinderen praten.

Het doet mij verder niets, ik dacht dat het leuk zou zijn voor de Nederlanders aangezien jullie zulke voetblliefhebbers zijn.

:fpetaf:

Slinger
25-12-07, 10:56
Geplaatst door Victory
[B][B]"I have already met [Cuban President] Fidel [Castro], [Venezuelan President Hugo] Chavez, now I just want to meet your president, Ahmadinejad", Maradona told the ambassador.



Bien etonnée etc.
Lekker stelletje boeven samen. Er ontbreken er nog wel een paar op zijn lijstje.

elTahar76
25-12-07, 14:24
Geplaatst door Slinger
Bien etonnée etc.
Lekker stelletje boeven samen. Er ontbreken er nog wel een paar op zijn lijstje.

Ja we missen oorlogmisdagigers als Bush en Olmert ook nog en oh ja Blair niet te vergeten,die nu huichelachtig iedereen een fijne kerst wensen aan iedereen

Sallahddin
25-12-07, 19:08
Geplaatst door Slinger
Bien etonnée etc.
Lekker stelletje boeven samen. Er ontbreken er nog wel een paar op zijn lijstje.

Zou je anders gaan "zingen " ,Slinger ,als Maradonna (ben een enthusiast fan van deze DAPPER "natuurwonder" in footballistish zin althans!! :lol: ) zou verkondigen dat die Olmert bijv. (doet die niet minder aan de rest !)zou willen ontmoeten :zou je geen bezwaar tegen hebben inderdaad : da's een selectief hypocriet moraal ;no offense!!!

Ik weet niet echt wat de echte achterliggende motieven van Maradonna zijn om deze anti_Amerikkaanse "krachten" te steunen ;behalve het feit dat de man echt onderdrukking en onrecht ... verwerpt !!!

P.S.: mensen hebben spontaan meer bewondering & respect voor deze soort politiek en ander ... "Robin Hoods" die het opnemen voor zwakkeren tegen de: dictaat,imperialisme,paternalisme,arrogantie,onder drukking,onrecht... van .... sterken:supermachten als de VS :

ik heb meer respect & bewondering bijv. voor deze under_dogs à la David vs Goliath ,het is maar de vraag of David hiero ook deze strijd kan winnen ,wat zeer twijfelachtig is inderdaad :

maar deze new Roman empire is ook niet eeuwig ,en zal dus ook ten val komen,hoe dan ook =de geschiedenis bewijst en bevestigt dat telkens en weer , als die niet gauw van koers verandert ;wat zeer naief en onrealistish om dat te gaan denken :dat de sterkste uit zichzelf rechtvaardiger ... zou worden !!!!: "might is right " ;right ??? =de geschieddenis herhaalt zich dus weer ,anders en op een geraffineerder manier !!!

:zwaai:

Slinger
25-12-07, 21:04
Geplaatst door Sallahddin
Zou je anders gaan "zingen " ,Slinger ,als Maradonna (ben een enthusiast fan van deze DAPPER "natuurwonder" in footballistish zin althans!! :lol: ) zou verkondigen dat die Olmert bijv. (doet die niet minder aan de rest !)zou willen ontmoeten :zou je geen bezwaar tegen hebben inderdaad : da's een selectief hypocriet moraal ;no offense!!!

Ik weet niet echt wat de echte achterliggende motieven van Maradonna zijn om deze anti_Amerikkaanse "krachten" te steunen ;behalve het feit dat de man echt onderdrukking en onrecht ... verwerpt !!!

P.S.: mensen hebben spontaan meer bewondering & respect voor deze soort politiek en ander ... "Robin Hoods" die het opnemen voor zwakkeren tegen de: dictaat,imperialisme,paternalisme,arrogantie,onder drukking,onrecht... van .... sterken:supermachten als de VS :

ik heb meer respect & bewondering bijv. voor deze under_dogs à la David vs Goliath ,het is maar de vraag of David hiero ook deze strijd kan winnen ,wat zeer twijfelachtig is inderdaad :

maar deze new Roman empire is ook niet eeuwig ,en zal dus ook ten val komen,hoe dan ook =de geschiedenis bewijst en bevestigt dat telkens en weer , als die niet gauw van koers verandert ;wat zeer naief en onrealistish om dat te gaan denken :dat de sterkste uit zichzelf rechtvaardiger ... zou worden !!!!: "might is right " ;right ??? =de geschieddenis herhaalt zich dus weer ,anders en op een geraffineerder manier !!!

:zwaai:

Nou, ik vind het geen Robin Hoods hoor. Wat onderdrukking van hun volk betreft staan deze drie echt hun mannetje wel. Respect heb ik daar echt niet voor. Wat die 'rise en fall' betreft, het rijk van Fidel is inderdaad bijna ten einde en Chavez zit ook niet sterk meer in het zadel. Ahmedinejad moet steeds sterkere stunts gaan uithalen, maar het is al lang duidelijk dat hij de steun van het Iraanse volk verloren heeft. The Land of the Free zal ze echt all drie overleven. :usa:

super ick
26-12-07, 09:49
Geplaatst door Victory
Maradona: 'With all my love for Iran'

http://www.presstv.com/photo/20071223/salami20071223215005593.jpg

Legendary Argentinean soccer player Diego Maradona has bestowed an autographed T-shirt to the Iranian nation as a sign of his affection for Iran.

In a meeting with Iranian Ambassador to Buenos Aires Mohsen Baharavand on Saturday, Maradona presented the T-shirt which read "With all my affection to Iranian people".

"I am with the Iranian people, from the bottom of my heart, I support them. I say it because I feel it, because I mean it," he added.

Maradona also said he supports the Iranian government and wants to meet President Mahmoud Ahmadinejad, Press TV correspondent reported.

"I have already met [Cuban President] Fidel [Castro], [Venezuelan President Hugo] Chavez, now I just want to meet your president, Ahmadinejad", Maradona told the ambassador.

Baharavand said the autographed t-shirt will be sent to Museum of Presents of Foreign Affairs Ministry to be showcased publicly.

http://www.presstv.com/photo/20071223/salami20071223215011531.jpg

http://www.presstv.com/Detail.aspx?id=36108&sectionid=3510211

VIDEO: mms://217.218.67.244/presstv/071224/OUTPUT_01-40-00-SNG-MARIA-BUENOS%20AIRES.wmv

Haha met dergelijke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Ik zou me schamen en direct tot inkeer komen als mijn zaak degelijke randfiguren aan zou trekken. Een beter bewijs dat je verkeerd bezig bent kan je je niet wensen.
Straks komt ie nog op staatsbezoek in Teheran met 30 hoeren en een kilo coke. Zet de hijskraan maar alvast klaar voor hem.

Sallahddin
26-12-07, 11:56
Geplaatst door Slinger
Nou, ik vind het geen Robin Hoods hoor. Wat onderdrukking van hun volk betreft staan deze drie echt hun mannetje wel. Respect heb ik daar echt niet voor. Wat die 'rise en fall' betreft, het rijk van Fidel is inderdaad bijna ten einde en Chavez zit ook niet sterk meer in het zadel. Ahmedinejad moet steeds sterkere stunts gaan uithalen, maar het is al lang duidelijk dat hij de steun van het Iraanse volk verloren heeft. The Land of the Free zal ze echt all drie overleven. :usa:

Ik heb het over maradona als een eventueel figuurlijk metaforish politiek ... Robin Hood!!! :schok: :lol:

:zwaai:

Sallahddin
26-12-07, 12:04
Geplaatst door super ick
Haha met dergelijke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Ik zou me schamen en direct tot inkeer komen als mijn zaak degelijke randfiguren aan zou trekken. Een beter bewijs dat je verkeerd bezig bent kan je je niet wensen.
Straks komt ie nog op staatsbezoek in Teheran met 30 hoeren en een kilo coke. Zet de hijskraan maar alvast klaar voor hem.

We can use all the help we can get !!! :lol:

Wat is er mis met maradona dan ??? dat die drugsverslaafde was ; nou,top politici en celebrities ... zijn meestaal cocaine_lovers .... en ook meest van de planetsbevolking die dat kunnen veroorloven tenminste !!! :lol: (had ik ook wel's gedaan;snuiven.... !!!)!!!!

De man is oprecht bezig ;en is in ieder geval geen kont_likker van grote machten terwijl dat juist heel makkelijk_main_stream en de norm is : hij kiest dapper ervoor anti _main_stream te zijn :daar moet men respect voor hebben :fpetaf: ,geloof ik !!!= no guts ;no glory!!! :lol:

:zwaai:

elTahar76
26-12-07, 13:16
Geplaatst door Sallahddin
We can use all the help we can get !!! :lol:

Wat is er mis met maradona dan ??? dat die drugsverslaafde was ; nou,top politici en celebrities ... zijn meestaal cocaine_lovers .... en ook meest van de planetsbevolking die dat kunnen veroorloven tenminste !!! :lol: (had ik ook wel's gedaan;snuiven.... !!!)!!!!

De man is oprecht bezig ;en is in ieder geval geen kont_likker van grote machten terwijl dat juist heel makkelijk_main_stream en de norm is : hij kiest dapper ervoor anti _main_stream te zijn :daar moet men respect voor hebben :fpetaf: ,geloof ik !!!= no guts ;no glory!!! :lol:

:zwaai:


Ik kan met je meekomen...als Maradonna in plaats van deze personen Bush en zijn kornuiten had ontmoet dan had niemand er een issue van gemaakt...en dan nu hem af te kraken als een randfiguur is beneden peil.

Slinger
26-12-07, 14:05
Geplaatst door Sallahddin
Ik heb het over maradona als een eventueel figuurlijk metaforish politiek ... Robin Hood!!! :schok: :lol:

:zwaai:

Ok, het was dus niet echt waar wat je zei.

panoma79
27-12-07, 06:52
haha...Maradonna is de beste voetballer aller tijden.

Slinger
27-12-07, 07:08
Geplaatst door panoma79
haha...Maradonna is de beste voetballer aller tijden.

Jij hebt blijkbaar Cruijff niet gekend.

Koala64
27-12-07, 08:56
Maradonna was een uitmuntend handballer. :roker:

Victory
27-12-07, 09:02
Argentine Jews ask to see Maradona
Thu, 27 Dec 2007 10:59:38

Families of the 1994 Buenos Aires bombing victims have asked to meet with former soccer player Maradona over his public praise of Iran.

Argentina's soccer legend Diego Maradona who publicly praised the Islamic Republic of Iran on Saturday and expressed his wish to meet with President Mahmoud Ahmadinejad has been severely criticized by some Argentine Jews.

"I have already met (Venezuelan President Hugo) Chavez and (Cuba leader) Fidel (Castro). Now I want to meet your president," Maradona told the Iranian Charge d'affaires in Argentina, Mohsen Baharvand, adding: "I am with the Iranian people."

Families of the 85 people who died in the attack on the Jewish-Argentine Mutual Association (AMIA) community center in Buenos Aires in July 1994 demanded to meet with Maradona to dissuade him from supporting Iran.

"I believe Maradona is wrong and I would like it if he would meet us," Sergio Burstein, a member of the victims support group which was established following the blast, told the Jewish news agency in Argentina AJN.

Iran, which has been accused of collaboration in the attack, has vehemently denied any involvement.

http://www.presstv.com/detail.aspx?id=36499&sectionid=351020706

Slinger
27-12-07, 09:51
Geplaatst door Koala64
Maradonna was een uitmuntend handballer. :roker:

Het was de 'hand van God'.

David
27-12-07, 10:27
Wat vindt Olivia Newton-John van Iran?

naam
27-12-07, 11:06
Geplaatst door David
Wat vindt Olivia Newton-John van Iran?

Misschien weet Chris het?

De Ierse zanger Chris de Burgh treedt volgende zomer op in Iran. De Burgh wordt zo de eerste buitenlandse popzanger die een concert mag geven in de islamitische republiek sinds 1979.

De islamitische republiek heeft zich lange tijd verzet tegen pop- of rockconcerten, die als "decadent" aanzien worden, maar de voorbije jaren mochten sporadisch toch een aantal groepen optreden.

Arian
"De muzikant komt naar Iran voor een reeks concerten tussen 20 juni en 21 augustus", aldus Mohsen Rajapour, de manager van de Iraanse popgroep Arian. De Burgh zal solo optreden en "stukken spelen met Arian". De Burgh en Arian namen onlangs samen een nummer op, dat op de nieuwe cd van de groep staat. Arian, dat in 1999 zijn eerste concert gaf, was de eerste groep met muzikantes en zangeressen. Zij mogen echter niet solo optreden.

Toelating
Muziekgroepen moeten de toelating van het ministerie van Cultuur krijgen om op te treden, waardoor er een officieus circuit van groepen bestaat. De politie organiseert regelmatig invallen bij dergelijke concerten, waarvan de organisatoren en muzikanten vervolgd kunnen worden.

Iran is al een tijdje terug bezig met tekenen van 'cultureel' en 'moreel verval' zwaar te bestraffen. Wie niet gekleed gaat volgens de regels, of betrapt wordt bij een kapper kan zware boetes opgelegd krijgen. In dat opzicht is de aankondiging van het concert ook een beetje vreemd. (belga/edp)

super ick
27-12-07, 12:10
Geplaatst door elTahar76
Ik kan met je meekomen...als Maradonna in plaats van deze personen Bush en zijn kornuiten had ontmoet dan had niemand er een issue van gemaakt...en dan nu hem af te kraken als een randfiguur is beneden peil.

De man is een dief, vreemdganger, harddrugsverslaafde en patetische leugenaar.
Zoals Salladin al zei: Alle hulp is kennelijk welkom.

Tomas
27-12-07, 12:17
Geplaatst door super ick
De man is een dief, vreemdganger, harddrugsverslaafde en patetische leugenaar.

Jij gaat er als cultuurimperialist vanuit dat deze kwalificaties voor iedereen even negatief gelden. Dat is dus fout.

super ick
27-12-07, 18:14
Geplaatst door Tomas
Jij gaat er als cultuurimperialist vanuit dat deze kwalificaties voor iedereen even negatief gelden. Dat is dus fout.

Dat blijkt, als iemand zo'n beetje alles heeft gedaan wat in jou heilige boek als haram omschreven is even in jou straatje lult dan voer je hem gewoon serieus op.

Hij kon goed voetballen. De rest is shit.

Sallahddin
27-12-07, 19:16
Geplaatst door panoma79
haha...Maradonna is de beste voetballer aller tijden.

Inderdaad ;zelfs beter dan ... Pelé!!! :fpetaf:

En ... dat heeft helemaal niks te maken met deze "actie" van maradona ; om Iran president te willen ontmoeten =puur footballistish constatering_oordeel!!! :engel:

:zwaai:

Sallahddin
27-12-07, 19:22
Geplaatst door elTahar76
Ik kan met je meekomen...als Maradonna in plaats van deze personen Bush en zijn kornuiten had ontmoet dan had niemand er een issue van gemaakt...en dan nu hem af te kraken als een randfiguur is beneden peil.

Precies !!! :fpetaf:

Tja... deze mensen zijn helaas het puur product van hun eigen beschaving _cultuur en van al die voortdurend mentaal conditionnering & brainwash : die kunnen dat allemaal niet ONTSTIJGEN en er aan ontsnapen helaas nogmaals :had ik niks anders verwacht =very predictable indeed ,een beetje grosso_modo net als die resultaten van die experimenten van Pavlov betreffend die fysiek_conditionnering !!!!! :lol:

No offense,guys : u can't help it indeed !!! :tover:

:zwaai:

super ick
28-12-07, 11:46
Geplaatst door Sallahddin
Precies !!! :fpetaf:

Tja... deze mensen zijn helaas het puur product van hun eigen beschaving _cultuur en van al die voortdurend mentaal conditionnering & brainwash : die kunnen dat allemaal niet ONTSTIJGEN en er aan ontsnapen helaas nogmaals :had ik niks anders verwacht =very predictable indeed ,een beetje grosso_modo net als die resultaten van die experimenten van Pavlov betreffend die fysiek_conditionnering !!!!! :lol:

No offense,guys : u can't help it indeed !!! :tover:

:zwaai:

Serieuze politice willen niet met deze snuivende vetkwab geassosieerd worden omdat ze weten dat hij een onvoorspelbare junkie is. Morgen roept hij weer wat anders.
Deze man voelt zich god in eigen persoon en daar gedraagt hij zich ook naar.
Je moet wel erg zwak in je schoenen staan als je aan dergelijke hulp behoefte hebt.
Of je gevoel voor verhoudingen is aangetast. Een ieder staatshoofd/politicus die verschijnt met deze junkie aan zijn zijde wordt door velen niet meer voor vol aangezien.
Als ik Amedieniedinges was en hij stond aan mijn deur stuurde ik hem a.s.a.p. weer weg.

mark61
28-12-07, 11:59
Geplaatst door elTahar76
Ik kan met je meekomen...als Maradonna in plaats van deze personen Bush en zijn kornuiten had ontmoet dan had niemand er een issue van gemaakt...en dan nu hem af te kraken als een randfiguur is beneden peil.

Huh? Maradona is een knettere tuinkabouter die het spoor al decennia volledig bijster is. Zijn politieke overtuigingen zijn dus net zo interessant als die van mijn 3-jarige neefje.

Of ie nou voor Bush, Bin Laden of de paus is, de man is knetter, en elk weldenkend mens zou precies hetzelfde van hem vinden.

Jij draait het om. Omdat ie voor Chavez en Iran is is zijn mening plotseling belangwekkend. Terwijl de man zijn eigen naam niet eens kan spellen. Met zulke vrienden heb je idd geen vijanden meer nodig.

Randfiguren zijn randfiguren, daar doe je niet zoveel aan.

Sallahddin
28-12-07, 14:00
Geplaatst door super ick
Serieuze politice willen niet met deze snuivende vetkwab geassosieerd worden omdat ze weten dat hij een onvoorspelbare junkie is. Morgen roept hij weer wat anders.
Deze man voelt zich god in eigen persoon en daar gedraagt hij zich ook naar.
Je moet wel erg zwak in je schoenen staan als je aan dergelijke hulp behoefte hebt.
Of je gevoel voor verhoudingen is aangetast. Een ieder staatshoofd/politicus die verschijnt met deze junkie aan zijn zijde wordt door velen niet meer voor vol aangezien.
Als ik Amedieniedinges was en hij stond aan mijn deur stuurde ik hem a.s.a.p. weer weg.

Ik sprak figuurlijk (absoluut niet letterlijk !) ,MOREEL _ethish;en vooraal voor het ... PRINCIPE ,meer niet hoor :do not give too much credit to this "issue" than it really deserves !!! :lol: =let's drop it : it's not that important !!!! there are much more important things in life then the moods_ of any football player or other of any kind indeed :we might never know what the real motives of maradona are : celebrity ??? ... other ??? who cares anyway !!!!... 'bout his motives then !(i'm not God to know_judge that !!)

Principieel_ethish kwestie !!!

Wie zegt dat moslims op de "hulp" staan te wachten van iemand als chavez ,maradona ....??? =dit is een lachertje :fparty: :

maar ieder die tegen onrecht ,onderdrukking ... en vooraal tegen de dictaat ,arrogantie ,imperialisme ... is van de VS bijv. , die krijgt dan moreel steun althans van ons,meer niet !!!!!!!

Laten wij hopen dan dat aan deze "wij_jullie" belachelijk gefabriceerd polaristaie een einde komt (diep in mijn hart bestaat die niet ... ik heb het meestaal over alle onrecht ... van beiden kanten ...principieel_ethish dan !!!):wij zijn allemaal gelijkwaardige mensen die horen samen te werken en samen te leven in alle vrede en harmonie (ik meen het hoor ! :lol: ): maar tja ... da's voorlopig een utopie : let's have hope for the future then !!! :fparty:


Merry christmas (beetje te laat voor inderdaad !! :lol: )& in case i do not have the opportunity to "talk" to u again 'fore the new year ,well : i wish you ALL already ,without any single exception ,a very happy new year 2008 indeed !!! :fparty:

:zwaai:

super ick
28-12-07, 23:05
Geplaatst door mark61
Huh? Maradona is een knettere tuinkabouter die het spoor al decennia volledig bijster is. Zijn politieke overtuigingen zijn dus net zo interessant als die van mijn 3-jarige neefje.

Of ie nou voor Bush, Bin Laden of de paus is, de man is knetter, en elk weldenkend mens zou precies hetzelfde van hem vinden.

Jij draait het om. Omdat ie voor Chavez en Iran is is zijn mening plotseling belangwekkend. Terwijl de man zijn eigen naam niet eens kan spellen. Met zulke vrienden heb je idd geen vijanden meer nodig.

Randfiguren zijn randfiguren, daar doe je niet zoveel aan.

Ik viel van de lach van mijn stoel. Dat serieuze mensen niet door hebben dat de imgagoschade groot is als je je in het openbaar vertoond met deze paranoia snuiver.

Siah
29-12-07, 12:27
"Randfiguren"?
Het is juist meestal op de 'rand’ dat de barsten beginnen.
Je hoeft trouwens geen intellectueel (wat is dat?) te zijn of een titel te hebben om iets te kunnen doen en dingen, hoe klein dat maar ook, in beweging te kunnen brengen.
Als een skillful voetballer geniet ie massa fans, zowel in Argentinië als in Iran, om maar niet meer over de rest van de wereld te gaan hebben. Onderschat het effect van zo een gebaar niet. Zoiets kan voor veel Iraniërs alleen, als een soort lijm werken.
Pooier, (ex-)verslaafde of hoe men hem wil bestempelen. Het kan hen niks schelen. Niet echt omdat hij nu eenmaal zijn liefde voor hen geuit heeft. Maar misschien omdat altijd rond zo een verhaal over het persoonlijke leven van een beroemd iemand, veel geruchten hangen waardoor dat op gegeven moment voor de mensen en vooral voor de fans, minder interessant wordt.

Het gaat hier eigenlijk vooral om het effect van wat Maradona zegt. Zet dit maar naast het minder belangrijke nieuws over Chris de Burgh die binnenkort Iran gaat bezoeken. En voornamelijk Antonio Negri en Gabriel Garcia Marquez die al eerder daar geweest zijn.
In tegenstelling tot het twee dimensionale en laagloze politiek leven van hier, gebeurt daar heel veel. Dingen die vanuit het gezichtspunt van een gemiddelde ‘westerse’ kijker, in de eerste en tweede instantie niet met elkaar te rijmen zijn.

In deze video vond ik leuk hoe hij in een leeg stadion, spelend een aardebol van de grond houdt.
http://www.youtube.com/watch?v=WgdJaj9hzTc

Joesoef
29-12-07, 12:43
Geplaatst door Siah
[B]Gabriel Garcia Marquez die al eerder daar geweest zijn.



Heeft hij over dat bezoek geschreven, het is een van mijn fav. schrijvers.

Siah
29-12-07, 13:03
Ik dacht dat ik toen iets over hem in de Cubaanse media tegenkwam. het is al heel lang geleden. hij werd, dacht ik, weer dit jaar uitgenodigd, maar mocht van zijn arts niet gaan vanwege zijn kwetsbare gezondheid, zeiden ze.
maar over Negri's bezoek:
Antonio Negri in Iran, 4–6 January 2005, House of Artists and Centre for Dialogue Among Civilizations, Tehran; 7 January 2005, Isfahan (http://www.radicalphilosophy.com/default.asp?channel_id=2193&editorial_id=17194)

Joesoef
29-12-07, 13:09
Geplaatst door Siah
Ik dacht dat ik toen iets over hem in de Cubaanse media tegenkwam. het is al heel lang geleden. hij werd, dacht ik, weer dit jaar uitgenodigd, maar mocht van zijn arts niet gaan vanwege zijn kwetsbare gezondheid, zeiden ze.
maar over Negri's bezoek:
Antonio Negri in Iran, 4–6 January 2005, House of Artists and Centre for Dialogue Among Civilizations, Tehran; 7 January 2005, Isfahan (http://www.radicalphilosophy.com/default.asp?channel_id=2193&editorial_id=17194)

Bedankt voor de link, interessant.

elTahar76
29-12-07, 20:08
Geplaatst door mark61
Huh? Maradona is een knettere tuinkabouter die het spoor al decennia volledig bijster is. Zijn politieke overtuigingen zijn dus net zo interessant als die van mijn 3-jarige neefje.

Of ie nou voor Bush, Bin Laden of de paus is, de man is knetter, en elk weldenkend mens zou precies hetzelfde van hem vinden.

Jij draait het om. Omdat ie voor Chavez en Iran is is zijn mening plotseling belangwekkend. Terwijl de man zijn eigen naam niet eens kan spellen. Met zulke vrienden heb je idd geen vijanden meer nodig.

Randfiguren zijn randfiguren, daar doe je niet zoveel aan.

Ik denk dat je het niet begrijpt, ik reageer op het feit dat een forum lid meteen op deze topic reageert en de man ( maradonna) voor rotte vis uitmaakt omdat hij waarschijnlijk Ahmedinejad gaat bezoeken,mijn vraag is ( dit is een een retorische vraag) of deze persoon dezelfde kwalificaties had gebezigd wanneer Maradonna Bush en zijn andere oorlogsmidadigers had bezoekt,dan kan ik toch bekennen dat niemand daar een issue van had gemaakt, dat vind ik nogal hypocriet ...

mark61
29-12-07, 22:52
Geplaatst door elTahar76
Ik denk dat je het niet begrijpt, ik reageer op het feit dat een forum lid meteen op deze topic reageert en de man ( maradonna) voor rotte vis uitmaakt omdat hij waarschijnlijk Ahmedinejad gaat bezoeken,mijn vraag is ( dit is een een retorische vraag) of deze persoon dezelfde kwalificaties had gebezigd wanneer Maradonna Bush en zijn andere oorlogsmidadigers had bezoekt,dan kan ik toch bekennen dat niemand daar een issue van had gemaakt, dat vind ik nogal hypocriet ...

Het feit dat hier nooit topics verschijnen over 'bekende figuren' die Bush bezoeken zegt al genoeg, denk ik. Bush is knetter en zijn fans, noem es wat, de Schwarzeneggers en een zooitje andere showbiz figuren ofzo al net zo. Wat moet een mens voor commentaar leveren als de ene mongool de andere bezoekt?

Het aparte is dat Argentinië geen ruk met Iran te maken heeft; met de VS des te meer. Anti-amerikanisme is prima, maar mogen we even giechelen om de combinaties die dat oplevert?

Tis natuurlijk fantastisch om de Robin Hood uit te hangen en 'de meest gehate figuur in het westen' te bezoeken, maar het slaat nergens op. Allah mag weten hoe Maradona weet dat Ahmadinejad überhaupt bestaat, ik zie onze cokesnuiver niet dagelijks het wereldnieuws bijhouden. Laat ie liever zijn belastingschuld in Napels gaan betalen.

elTahar76
29-12-07, 23:36
Geplaatst door mark61
Het feit dat hier nooit topics verschijnen over 'bekende figuren' die Bush bezoeken zegt al genoeg, denk ik. Bush is knetter en zijn fans, noem es wat, de Schwarzeneggers en een zooitje andere showbiz figuren ofzo al net zo. Wat moet een mens voor commentaar leveren als de ene mongool de andere bezoekt?

Het aparte is dat Argentinië geen ruk met Iran te maken heeft; met de VS des te meer. Anti-amerikanisme is prima, maar mogen we even giechelen om de combinaties die dat oplevert?

Tis natuurlijk fantastisch om de Robin Hood uit te hangen en 'de meest gehate figuur in het westen' te bezoeken, maar het slaat nergens op. Allah mag weten hoe Maradona weet dat Ahmadinejad überhaupt bestaat, ik zie onze cokesnuiver niet dagelijks het wereldnieuws bijhouden. Laat ie liever zijn belastingschuld in Napels gaan betalen.


Dat is het nu juist...er wordt nooit aandacht besteed als een bekende persoon een bezoekje brengt aan onze godsdienstfanaat Bush,de rede ligt in het feit omdat dit "geaccepteerd" wordt zonder enige punt van kritiek.Maar omdat het een " vijand van Bush" is is het voor sommige "not-done" om zo een persoon te bezoeken,dat vind ik nu wat hypocriet.

Overigens cokesnuiver of niet...hij blijft van superieure kwaliteit ik denk dat Cruijf niet eens in de buurt komt maar dit terzijde...

mark61
30-12-07, 01:57
Geplaatst door elTahar76
Dat is het nu juist...er wordt nooit aandacht besteed als een bekende persoon een bezoekje brengt aan onze godsdienstfanaat Bush,de rede ligt in het feit omdat dit "geaccepteerd" wordt zonder enige punt van kritiek.

Nee, de reden ligt in het feit dat iedereen dit sowieso onzinnig & betekenisloos vindt.


Maar omdat het een " vijand van Bush" is is het voor sommige "not-done" om zo een persoon te bezoeken,dat vind ik nu wat hypocriet.

Wat heeft zo'n nul als Maradona nou te zoeken bij Ahmadinejad, die intellectueel nauwelijks sterker is. Hij is echt niet de man die de buitenlandse politiek van Iran formuleert.

Als je stoer en zinnig bent, bezoek je Ali Khamenei.


Overigens cokesnuiver of niet...hij blijft van superieure kwaliteit ik denk dat Cruijf niet eens in de buurt komt maar dit terzijde...

Mwah, ik schat ze even hoog in. Alleen had Cruyff geen Hand van god nodig, en draaide en loog ook niet zo hard.

Siah
30-12-07, 16:16
Geplaatst door elTahar76
"wanneer Maradonna Bush en zijn andere oorlogsmidadigers had bezoekt,dan kan ik toch bekennen dat niemand daar een issue van had gemaakt, dat vind ik nogal hypocriet ... "
een goede voetballer is een goede voetballer. Voetballers zoals Maradona en Ronaldinho zijn met de bal één geworden, of in Deleuzian termen, als voetballer, zijn ze een bal 'geworden'. Of ze nou Bush bezoeken of Ahamadinezhaad, verandert bijna niets aan hen technische bekwaamheid.
Maar anders maakt dat wel uit. Als Maradona Bush had bezocht, was het nieuws wel interessant te weten maar niet waard om te verspreiden- en daarmee hen te gaan assisteren.
En het belangrijkste is dat in dit geval, het gebaar van Maradona een politieke lading heeft(gekregen) waardoor dat interessanter maakt.
De relatie tussen Iran en Argentinië ligt al een tijd erg gevoelig. Een paar van de Iraanse kopstukken zijn - met behulp van de Zionstische lobby - ervan beschuldigd de AMIA (een joods gemeenschap-centrum) bombing van 1994 in Buenos Aires (en met behulp van Hezbollah) te hebben georganiseerd.

En aan de andere kant, terwijl Argentinië nog steeds aan haar diepe wond -als gevolg van de ineenstorting van haar economie door de US-dominated IMF, zit te likken, heeft de Zionistische lobby daar steeds problemen met de groeiende relatie tussen Chavez en Argentinië. En ze klagen steeds daarover als ze zien hoe Chavez elke keer Ahmadinezhaad in zijn verzet tegen US-militarisme omarmt.


Joesoef,
Dat artikel over Negri onder andere, is goed vooral voor de mensen hier die door de media een eén-dimensionaal beeld van Iran of andere landen in de regio hebben gekregen.
Op één van de gratis junk food kranten die dagelijks door hele Nederland verspreid worden, stond een artikeltje over evt. bezoek van Chris de Burgh aan Iran en zijn “Lady in Red”, onder de titel: “Boerka in Red”.
Sinds je in Iran heel weinig Boerka tegenkomt (alleen in sommige kleine dorpen in het zuiden van Iran waar traditioneel in principe een soort nighaab/mask* dragen), laat zien hoe de media – die min of meer als ogen en oren van de bevolking zou moeten functioneren- hier de mensen “informeren”.

*afhankelijk van de plaats, zijn er veel soorten van nighaabs/bargha in verschillende kleuren en vormen. Sommige gebruikten die ooit als een soort verzet tegen de vijandige blikken van de bezetters.
Photo-01 (http://www.iranian.com/Travelers/2006/October/Jonoob/Images/h5.jpg)
Photo-02 (http://img84.imageshack.us/img84/5913/149999474be96419f13tj6.jpg)