PDA

Bekijk Volledige Versie : Verboden liefde? Of niet?

fadoua19
14-05-02, 20:23
een vraag....

ouders willen je niet laten trouwen met een moslim, omdat hij eerder getrouwd is geweest en een kind heeft en dus zal (volgens de ouders) DAAROM niet goed voor zijn en haar dochter zullen zorgen omdat hij al eerder gescheiden is geweest en de dochter problemen zal krijgen in het huwelijk, met zijn 1e vrouw..

wat te doen...........

Van de Islam mag het, maar je mag ook weer niet je ouders ongehoorzaam zijn.........

Hier loop ik vast.......

hypocriet
21-05-02, 07:10
De mening van je ouders is belangrijk en daar moet je respect voor hebben. Een gescheiden man met kind als partner geeft andere problemen dan een man met onbeschreven blad. Voordeel kan zijn dat de man weet wat hij wil en dat hij geleerd heeft van fouten die gemaakt zijn in zijn vorige relatie. Je moet een goede band nastreven met de ex omdat je vriend, vanwege het kind, regelmatig contact blijft houden met haar. Je ouders moeten je vriend waarschijnlijk beter leren kennen en leren vertrouwen. Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd. Als er vooroordelen een rol spelen dan is dat een lastiger zaak. Feit blijft dat je vriend veel aandacht en tijd in de relatie met je ouders moet steken zodat er een vertrouwensband zal ontstaan. Mochten ze afwijzend blijven dan moet je in alle respect naar je ouders toe toch voor de liefde kiezen. Je ouders zullen na je keuze van je blijven houden, daar zijn het ouders voor.

fadoua19
22-05-02, 11:21
Ja, hij komt binnenkort mijn hand vragen.....

Hij is ontzettend lief en een goede man.......

Mijn moeder wil gewoon sowieso niks van hem weten......

Ik zie wel wat er dan gebeurd...misshien kunnen mijn opa en oma een handje helpen..... :huil: ik hoop het

fadoua19
22-05-02, 11:22
Dank je hypocriet...... :p

BennyBlanco
30-05-02, 18:31
:verliefd: Anders ben ik er nog voor je. :hihi: :jeweetog:

a-Salafi
07-06-02, 19:42
Geplaatst door fadoua19
een vraag....

ouders willen je niet laten trouwen met een moslim, omdat hij eerder getrouwd is geweest en een kind heeft en dus zal (volgens de ouders) DAAROM niet goed voor zijn en haar dochter zullen zorgen omdat hij al eerder gescheiden is geweest en de dochter problemen zal krijgen in het huwelijk, met zijn 1e vrouw..

wat te doen...........

Van de Islam mag het, maar je mag ook weer niet je ouders ongehoorzaam zijn.........

Hier loop ik vast.......

Assalaam u'alaikum,

Als je een praktiserende Moslima bent, dan moet je het volgende in acht nemen:

De Boodschapper van Allah (sallallahu 'alaihi wa sallam) heeft gezegd:

"Er bestaat geen gehoorzaamheid aan de schepping in iets, wat ongehoorzaamheid betekent aan de Schepper"

kawtar276
10-06-02, 10:12
een ding ga ik je vertellen je weet toch wat voor verantwoordelijkheid dat dat meebrengt een ex getrouwde man met een kind dat is niet niks joch echt wel niet het is iets immens ik hoop voor jou dat je stressbestendig bent en sorry voor je dit mee te dele maaaaaaar ik moet gelijk geven aan jou ouders vergeet niet zij zijn de enigste die jou gelukkig willen zien dus ze doen dirt echter niet om jou zo gezegd ongelukkig te maken zoals veeel denken, maar hoe dan ook jou ouders hebben bijna altijd gelijk, moehiem in mijn geval dan wel.
maar ik wens jou nog veel geluk
manaar

kawtar276
10-06-02, 10:14
:zweep: :zweep: :zweep: :zweep: :zweep: :fpotver: :vlammen: :maroc: :traan2: :melk: :engel: :mrt: :love: :wijs: :maf2: :maf2: :maf2: :maf2: :maf2:

najataim2000
29-06-02, 15:10
:maf2: :huil: :( het is moeilijke beslissing om te nemen vooral als je verliefd bent op hem maar als een zus zou ik zeggen beter niet doen want je zal veel problemen met hem krijgen ik praat niet over nu maar over paar jaar ik geef je ouders ook gelijk heb even geduld en je zal mister right tegen komen