PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders onthoofd in clip



Marsipulami
29-12-07, 20:41
Wilders onthoofd in clip
De Nederlandse politicus Geert Wilders doet aangifte tegen de makers van een videoclip, waarin gemaskerde jongeren zogenaamd Wilders' keel doorsnijden. "Zo goor is het nog nooit geweest", aldus de PVV-leider.

Glas in je gezicht
In het filmpje slaan de rappers taal uit als "Hou je rustig vriend of wil je glas in je gezicht". Tegen de makers van de videoclip, Youssef en Kamal, deed Wilders twee jaar geleden ook al aangifte. Toen zongen de rappers in een nummer hoe zij Wilders in een kelder martelen en vermoorden.

Excuses
In reactie op de aangifte boden de jongens destijds hun excuses aan in de vorm van het nummer 'Sorry'. Desondanks deed de fractieleiders aangifte tegen de makers van de "smakeloze rap". Het filmpje is mogelijk een reactie op Wilders' aankondiging zelf een film te maken waarin de koran en de islam worden neergesabeld. (novum/bf)

De videoclip: http://youtube.com/watch?v=4oM9EVTDpow

Siah
30-12-07, 00:53
leuk om te zien dat sommige artisten nog altijd zich niets aantrekken of neder-land, met al dat gepraat over kunst, hun artistieke uitingen wel of niet kan verteren.

fan-fuckin-tastic :D
hadden ze maar die een paar koppen ook bedekt gehouden.

Cherry Bo
30-12-07, 01:34
Geplaatst door Siah
leuk om te zien dat sommige artisten nog altijd zich niets aantrekken of neder-land, met al dat gepraat over kunst, hun artistieke uitingen wel of niet kan verteren.

fan-fuckin-tastic :D


Yes!
Eindelijk iemand die Wilders film begrijpt! :duim:

mark61
30-12-07, 02:45
Geplaatst door Cherry Bo
Yes!
Eindelijk iemand die Wilders film begrijpt! :duim:

Scherp zat. Nou nog iemand die em begrijpt :hihi:

Bart.NL
30-12-07, 11:06
Het is in ieder geval weer een knap staaltje islam promotie.

Nu is het voor iedereen duidelijk dat islam vrede betekent.

illmatik
30-12-07, 11:30
Geplaatst door Bart.NL
Nu is het voor iedereen duidelijk dat islam vrede betekent.

En dat komt door deze clip?

:confused:

Spitsboef
30-12-07, 12:10
Geplaatst door Bart.NL
Het is in ieder geval weer een knap staaltje islam promotie.

Nu is het voor iedereen duidelijk dat islam vrede betekent.

Islam heeft geen Pr-manager nodig...:)

Tomas
30-12-07, 12:15
Contrast.

Ik hoorde gister een moslimah nog uitlegen op tv dat hollandse humor zo grof en bot is, in tegenstelling tot de veel subtielere marokkanse humor. En ze begreep de hollandse humor niet altijd. Dat kwam vermoedelijk door de grofheid ervan. Niet omdat het misschien te subtiel zou kunnen zijn geweest.

Bart.NL
30-12-07, 12:21
Geplaatst door illmatik
En dat komt door deze clip?

:confused:

Misschien was ik te bot.

illmatik
30-12-07, 16:07
Geplaatst door Bart.NL
Misschien was ik te bot.

Misschien, maar het gaat mij niet om botheid. Ik snap niet hoe je de link legt tussen islam en deze clip.

barfly
30-12-07, 17:14
Clipje is net zo onsmakelijk als veel uitspraken van Wilders dus ik zit er niet zo mee, zolang ze Wilders niet echt z'n keel afsnijden.

Charlus
30-12-07, 21:47
Geplaatst door barfly
Clipje is net zo onsmakelijk als veel uitspraken van Wilders dus ik zit er niet zo mee, zolang ze Wilders niet echt z'n keel afsnijden.
Kun je een voorbeeldje geven van een uitspraak van Wilders die qua onsmakelijkheid op hetzelfde niveau staat als iemand zogenaamd de keel afsnijden?

barfly
30-12-07, 22:03
Geplaatst door Charlus
Kun je een voorbeeldje geven van een uitspraak van Wilders die qua onsmakelijkheid op hetzelfde niveau staat als iemand zogenaamd de keel afsnijden?

Wat vind je van de uitspraak van Wilders over de koran? Een heilig boek dat verboten moet worden en vergeleken wordt met Mein Kampf?

En de bijbel :p

Siah
31-12-07, 00:12
Geplaatst door Cherry Bo
Yes!
Eindelijk iemand die Wilders film begrijpt! :duim:
Ik begrijp dat sommige moralisten en feministen die minder met ‘gangster rap’ bekend zijn en niet weten in welke wereld we leven, wat problemen mee hebben. Maar als je door het filmpje/situatie heen kijkt, zie je in dat er ook veel andere factoren zijn die onze jonge broeders en stadgenoten tot het maken van zo een artistiek werk dwingen. De beledigingen en alles wat ze te verduren krijgen, wat ze voelen, zien en horen hier, moet op een of andere manier uit. De ene heeft nog steeds illusies en kiest voor om "in politiek te gaan", de andere kiest de artistieke weg.

Overigens niet alleen ik, en de jongens in deze clip, maar ook vele anderen hebben de boodschap van Wilders begrepen. Dat zou juist één van de belangrijke redenen geweest zijn waarom/waarna ze dit artistieke werk gingen maken, waarin hij?!, en bv niet Nawijn of Balkenende onder de zaag gaan. In de clip zie je trouwens niet dat de keel van Wilders afgesneden wordt!
Maar schrik niet. kzweer het je, ze zijn allemaal lieve jongens en dat is, hun performance.

Het was alleen beter geweest als ze aan het eind en op het moment van keelzagen, de licht uit gingen doen zodat de kijker voor een paar seconde alleen de glimmende rand van de heen en weer bewegende zaag kon zien, en dan bv meteen kappen met de filmopname. Zo blijft de kijker met de vraag(en) en twijfel(s) achter. Op deze manier zou dat filmpje ietsje meer in de richting van een kunstwerk gedijen.

Charlus
31-12-07, 00:38
Geplaatst door barfly

Geplaatst door Charlus
Kun je een voorbeeldje geven van een uitspraak van Wilders die qua onsmakelijkheid op hetzelfde niveau staat als iemand zogenaamd de keel afsnijden?
Wat vind je van de uitspraak van Wilders over de koran? Een heilig boek dat verboten moet worden en vergeleken wordt met Mein Kampf?

En de bijbel :p
Beduidend minder onsmakelijk dan een videoclip publiceren waarin wordt gedaan of een werkelijk bestaand persoon de keel wordt doorgesneden. Helemaal met de voorgeschiedenis van Theo van G. in gedachten. Maar laten we het luchtig houden.
Afgezien van de persoon van Wilders en zijn onfrisse masterplan, vind ik wel dat hij hier een puntje heeft. Het verbaast mij sinds jaar en dag dat religieuze teksten (bijbel of koran, wat maakt het uit?) zonder problemen uitgegeven kunnen worden terwijl ze de meest weerzinwekkende aanbevelingen tav. homo's, vrouwen en andersdenkenden bevatten, aanbevelingen waarvoor normaliter een schrijver acuut aangeklaagd zou worden.

Charlus
31-12-07, 00:55
Geplaatst door Siah
<...>In de clip zie je trouwens niet dat de keel van Wilders afgesneden wordt!<...>
Heel smaakvol gedaan kortom.

<...>Het was alleen beter geweest als ze aan het eind en op het moment van keelzagen, de licht uit gingen doen zodat de kijker voor een paar seconde alleen de glimmende rand van de heen en weer bewegende zaag kon zien, en dan bv meteen kappen met de filmopname.<...>
Het keelzagen iets subtieler gevisualiseerd zou de artistieke zeggingskracht zonder meer bevorderd hebben.

<...>Zo blijft de kijker met de vraag(en) en twijfel(s) achter. Op deze manier zou dat filmpje ietsje meer in de richting van een kunstwerk gedijen.
Maar toch: de ontroering blijft.

IbnRushd
31-12-07, 01:08
Geplaatst door Charlus

Beduidend minder onsmakelijk dan een videoclip publiceren waarin wordt gedaan of een werkelijk bestaand persoon de keel wordt doorgesneden. Helemaal met de voorgeschiedenis van Theo van G. in gedachten. Maar laten we het luchtig houden.
Afgezien van de persoon van Wilders en zijn onfrisse masterplan, vind ik wel dat hij hier een puntje heeft. Het verbaast mij sinds jaar en dag dat religieuze teksten (bijbel of koran, wat maakt het uit?) zonder problemen uitgegeven kunnen worden terwijl ze de meest weerzinwekkende aanbevelingen tav. homo's, vrouwen en andersdenkenden bevatten, aanbevelingen waarvoor normaliter een schrijver acuut aangeklaagd zou worden.

Gewoon op Wilders stemmen :)

Ik ben wel blij dat je hier je laat kennen. Al had ik het een tijdje door, natuurlijk. Maar ga gerust verder. :)

Siah
31-12-07, 02:03
Geplaatst door Charlus
Heel smaakvol gedaan kortom.
Dat weet ik niet. Wel gezien de situatie slimme clipje gemaakt.


Het keelzagen iets subtieler gevisualiseerd zou de artistieke zeggingskracht zonder meer bevorderd hebben.
Nee. ik had het niet over subtieler visualiseren van het keelzagen. Maar een rand/stuk van de heen en weer bewegende zaag onder een straaltje licht. Je zou dan verder niks moeten kunnen zien. Niet eens de silhouetten van die mensen. Op dat moment kan je niet eens zien wat er gezaagd wordt. Op deze manier hoef je ook geen teksten meer op zijn/haar gezicht te zetten. Je laat hem/haar ff zien voordat de licht uit gaat.

Maar toch: de ontroering blijft.
Dat is soms een belangrijke en al dan niet letterlijk gevisualiseerde onderdeel van een rijp kunstwerk. Ik praat hier niet over goedkope sentimentaliteit en clichés. Vandaar mijn voorkeur om bij de laatste scène de licht uit te doen. Dat maakt dan het werk meteen anders dan een AlQaida werk.
Maar toch, vond ik het – gezien de situatie- goed gefilmd en edited.

Qaiys
31-12-07, 10:11
Geplaatst door Tomas
Contrast.

Ik hoorde gister een moslimah nog uitlegen op tv dat hollandse humor zo grof en bot is, in tegenstelling tot de veel subtielere marokkanse humor. En ze begreep de hollandse humor niet altijd. Dat kwam vermoedelijk door de grofheid ervan. Niet omdat het misschien te subtiel zou kunnen zijn geweest.

Wilders onthoofden is ‘Grap’ van blank jongetje

‘Youssef & Kamal’ scoren weer

Door: Redactie binnenland

Gepubliceerd: gisteren 23:02
Update: vandaag 08:07

Opnieuw hebben ‘de Marokkaanse rappers Youssef en Kamal’ PVV-leider Geert Wilders zo ver gekregen aangifte te doen vanwege een videoclip. Achter de naam Youssef en Kamal schuilt een jonge, autochtone Eindhovenaar . In zijn nieuwste clip die vrijdag verscheen op de website Geenstijl snijden gemaskerde jongeren een man die op Wilders lijkt de keel door. ‘Ik heb het zelden zo verschrikkelijk gezien’, aldus Wilders in een eerste reactie.

Hij deed twee jaar geleden ook al aangifte tegen ‘Youssef en Kamal’. Onduidelijk was toen nog wie zij waren. Ze rapten destijds hoe ze Wilders in een kelder martelen en vermoorden. Later boden ze hun excuses aan met het nummer Sorry. Wilders zelf lijkt nog niet te weten wie achter ‘Youssef en Kamal’ schuilgaat. Hij was niet bereikbaar voor commentaar. De maker van de clips laat (deels Marokkaanse) vrienden figureren.


http://www.depers.nl/binnenland/157193/Youssef--Kamal-scoren-weer.html

Tomas
31-12-07, 10:18
Geplaatst door Qaiys
Wilders onthoofden is ‘Grap’ van blank jongetje

‘Youssef & Kamal’ scoren weer

Door: Redactie binnenland

Gepubliceerd: gisteren 23:02
Update: vandaag 08:07

Opnieuw hebben ‘de Marokkaanse rappers Youssef en Kamal’ PVV-leider Geert Wilders zo ver gekregen aangifte te doen vanwege een videoclip. Achter de naam Youssef en Kamal schuilt een jonge, autochtone Eindhovenaar . In zijn nieuwste clip die vrijdag verscheen op de website Geenstijl snijden gemaskerde jongeren een man die op Wilders lijkt de keel door. ‘Ik heb het zelden zo verschrikkelijk gezien’, aldus Wilders in een eerste reactie.

Hij deed twee jaar geleden ook al aangifte tegen ‘Youssef en Kamal’. Onduidelijk was toen nog wie zij waren. Ze rapten destijds hoe ze Wilders in een kelder martelen en vermoorden. Later boden ze hun excuses aan met het nummer Sorry. Wilders zelf lijkt nog niet te weten wie achter ‘Youssef en Kamal’ schuilgaat. Hij was niet bereikbaar voor commentaar. De maker van de clips laat (deels Marokkaanse ) vrienden figureren.


http://www.depers.nl/binnenland/157193/Youssef--Kamal-scoren-weer.html

Je vergat wat.

Qaiys
31-12-07, 11:14
Geplaatst door Tomas
Je vergat wat.

Dat is de subtiele Marokkaanse humor.