PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwjaarsfestijn doelwit terroristen



Joesoef
03-01-08, 07:56
Nieuwjaarsfestijn doelwit terroristen


door Jolande van der Graaf
ROTTERDAM - Doelwit van de drie terreurverdachten blijkt de feestende massa van de nieuwjaarsparty op de Rotterdamse Erasmusbrug te zijn geweest.


Dat heeft De Telegraaf woensdagavond vernomen bij welingelichte bronnen rond het onderzoek tegen de verdachten. De twee Marokkanen en de Soedanees die maandag - slechts uren voordat het feestgedruis in het hart van de stad in alle hevigheid zou losbarsten - op drie adressen in Rotterdam-West werden opgepakt door zwaarbewapende teams van de Dienst Speciale Interventies, liepen al wekenlang bij de geheime dienst AIVD en de Rotterdamse politie in de kijker.



Pas de afgelopen dagen bleek uit hun communicatie via internet wat de moslimextremisten precies beoogden: een bloedbad veroorzaken op de drukbezochte nieuwjaarsparty die zich urenlang op en rond de Erasmusbrug afspeelde.




Ramp


Door het kordate ingrijpen is waarschijnlijk een ramp van ongekende proporties voorkomen. Het feest werd bezocht door ruim 15.000 mensen die dicht opeengepakt naar allerlei optredens keken, een mensenmassa die niet of nauwelijks te beveiligen valt. Toch waren er die avond speciale maatregelen afgekondigd. Zo werd het bezoekers niet toegestaan om op de brug te komen. Van de twee Marokkaanse verdachten is bekend dat zij tevens de Nederlandse nationaliteit hebben. De opgepakte Soedanees verbleef al langere tijd illegaal in ons land, maar zou niet speciaal voor een aanslag naar Nederland zijn gestuurd.

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft woensdag laten weten dat de drie verdachten worden voorgeleid aan de rechter-commissaris. De onderzoeksrechter bepaalt of de drie mannen langer vast mogen worden gehouden.

Net als België had ons land via informanten en infiltranten de afgelopen weken 'vage signalen' doorgekregen dat er rond de jaarwisseling een terroristische aanslag was gepland. Het is nog onduidelijk of er een verband is met de veertien mannen die kortstondig vastzaten in Brussel.

Joesoef
03-01-08, 07:59
Via deze onsympathieke weg wil ik mijn broeders danken voor hun tomeloze inzet om de Islam zwart te maken. jongens, bedankt :duim:

Dit is een goede reden om dubbele paspoorten niet te verbieden, dit geeft de mogelijkheid om dit gespuis zonder ook maar een probleem uit te zetten (nadat ze eerst gekielhaald zijn).

mark61
03-01-08, 08:13
Oei, de baas is boos. :traan1:

Wat ze nou eigenlijk van plan waren is mij duister. Extra grote lawinepijlen? Kunstmestbommen?

Wat moet een dolende Soedanees met aanslagen op inboorlingen? Wraak voor de slechte pers over Darfoer?

David
03-01-08, 08:55
Geplaatst door Joesoef
Via deze onsympathieke weg wil ik mijn broeders danken voor hun tomeloze inzet om de Islam zwart te maken. jongens, bedankt :duim:

Dit is een goede reden om dubbele paspoorten niet te verbieden, dit geeft de mogelijkheid om dit gespuis zonder ook maar een probleem uit te zetten (nadat ze eerst gekielhaald zijn).

Dat zijn geen moslims, moslims doen zoiets niet. En dat weet je best.

sater
03-01-08, 14:42
Geplaatst door David
Dat zijn geen moslims, moslims doen zoiets niet. En dat weet je best.

Zal best. Tot dusver vielen mij overigens geen openbare betogingen op van moslims tegen hun dwalende terreurbroeders. Benieuwd of NMO en NIOS kritische beschouwingen geven over het verijdeld terrorisme.

De groeten
03-01-08, 21:38
Van Nu.nl:


"De suggestie in De Telegraaf hedenochtend dat de mogelijk gewelddadige actie gericht zou zijn op het nieuwjaarsfestijn in Rotterdam, is uit de lucht gegrepen", aldus het landelijk parket.


De Telegraaf wilde weer eens wat extra kranten verkopen...

Joesoef
04-01-08, 06:22
Geplaatst door De groeten
Van Nu.nl:




De Telegraaf wilde weer eens wat extra kranten verkopen...



Nee, ze wilden kaki's uitdelen op de koolsingel :maf3:

lihoed
04-01-08, 07:48
een en al leugens, de Islam in een kwaad daglicht zetten om zo wraak te nemen op de moord van Theo. :jumping:

Joesoef
04-01-08, 07:56

Joesoef
04-01-08, 07:56
:zucht:

Joesoef
04-01-08, 07:57
:blabla: