PDA

Bekijk Volledige Versie : Oprichting eerste Nederlandse Islamitische partij



IbnRushd
04-01-08, 13:59
Oprichting eerste Nederlandse Islamitische partij

donderdag 03 januari 2008

De eerste Nederlandse politieke partij gefundeerd op Islamitische grondslag is onder de naam Islamitisch Democratische partij (IDP) momenteel in oprichting. De IDP stelt in een verklaring 'een echte Nederlandse politieke partij te zijn'.

Zo onderschrijft ze de Nederlands democratische beginselen en erkent de grondwet. In eerste instantie wil de IPD, naar eigen zeggen, in de Tweede Kamer 'een politiek weerwoord kunnen geven tegen de aanhoudende anti-islamitische geluiden, met name van de kant van PVV leider Geert Wilders'.

Op termijn streeft de IDP ernaar langs politieke weg wetgeving aan te passen aan Islamitische normen en waarden. Volgens de IDP is er een groot politiek vacuüm doordat een miljoen Nederlandse moslims niet kunnen stemmen op een islamitisch georiënteerde partij. De IDP wil dit electoraat een politieke stem geven.

Bron: Staatscourant (via nieuwsfeit.nl)

:cheefbek:

Koala64
04-01-08, 14:40
Waarom die smiley IbnRushd, zie je het niet zitten zo'n partij?

IbnRushd
04-01-08, 15:18
Geplaatst door Koala64
Waarom die smiley IbnRushd, zie je het niet zitten zo'n partij?

Ik denk dat het niets wordt. Heeft denk ik vooral met de partijnaam te maken. De doeleinden zien er ook niet echt uit als stemmingtrekkerij: Enerzijds onderschrijven zij de grondwet en de democratische beginselen, wat natuurlijk helemaal niets mee is, en anderzijds willen zij de wetgeving zodanig hervormen ten gunste van islamitische normen en waarden. Ik vraag me af welke moslims zich daar aangesproken voelen. Orthodoxen? Gematigde moslims? Hebben ze uberhaupt over nagedacht welke doel(sub)groep ze ermee willen benaderen?

Goed, tis mijn mening en kijk er met gemengde gevoelens naar.

The_Grand_Wazoo
04-01-08, 15:39
Shiitisch, sunietisch, alawitisch?

sater
04-01-08, 17:46
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
Shiitisch, sunietisch, alawitisch?

:lole: kolderiek!. Dhimmituud Nederland kan niet wachten tot we gesharialiseerd zijn.

Julien
04-01-08, 18:02
Lijkt mij een aanwinst voor de Nederlandse politiek.
Vooral vanwege het tegengeluid dat ze kunnen bieden aan Geert Wilders..
Deze partij lijkt me ook interessanter dan de AEL; die vooral de provocatie opzocht en meer gericht was op Arabieren.

In de praktijk zal deze partij veel samenwerken met de christeunie en SGP, denk ik. Ik ben wel benieuwd hoe ze sociaal/ economisch in elkaar zitten.

Koala64
04-01-08, 18:03
Geplaatst door IbnRushd
Ik denk dat het niets wordt. Heeft denk ik vooral met de partijnaam te maken. De doeleinden zien er ook niet echt uit als stemmingtrekkerij: Enerzijds onderschrijven zij de grondwet en de democratische beginselen, wat natuurlijk helemaal niets mee is, en anderzijds willen zij de wetgeving zodanig hervormen ten gunste van islamitische normen en waarden. Ik vraag me af welke moslims zich daar aangesproken voelen. Orthodoxen? Gematigde moslims? Hebben ze uberhaupt over nagedacht welke doel(sub)groep ze ermee willen benaderen?

Goed, tis mijn mening en kijk er met gemengde gevoelens naar.
Mja, daar zit wat in. Veel onduidelijk nog. Maar om van de grond te komen in het politieke landschap zullen ze zich duidelijker moeten profileren en dan wordt vanzelf wel duidelijk wat de speerpunten worden en wie ze tot de doelgroep rekenen denk ik.

Bar
04-01-08, 18:14
Geplaatst door Koala64
Mja, daar zit wat in. Veel onduidelijk nog. Maar om van de grond te komen in het politieke landschap zullen ze zich duidelijker moeten profileren en dan wordt vanzelf wel duidelijk wat de speerpunten worden en wie ze tot de doelgroep rekenen denk ik.

Een paar van de speerpunten:

-Verplichte hoofddoek in openbare gebouwen en functies voor alle vrouwen
-Invoering doodstraf en steniging als sanctie
-Tegengaan bouw van christelijke kerken
-Bevordering door overheid van moskeebouw
-Verbod op ongeloof-propaganda en valse godsdiensten in het openbaar terrein
-Alle scholen worden islamitische scholen
-Krachtige bestrijding homosexueel gedrag
-Inrichting van de maatschappij volgens de koran
-Verbod vrouwen in politieke, maatschappelijke en bestuursfuncties

http://islamitischdemocratischepartij.org/

1973Tanger
04-01-08, 18:18
Geplaatst door IbnRushd
Ik denk dat het niets wordt. Heeft denk ik vooral met de partijnaam te maken. De doeleinden zien er ook niet echt uit als stemmingtrekkerij: Enerzijds onderschrijven zij de grondwet en de democratische beginselen, wat natuurlijk helemaal niets mee is, en anderzijds willen zij de wetgeving zodanig hervormen ten gunste van islamitische normen en waarden. Ik vraag me af welke moslims zich daar aangesproken voelen. Orthodoxen? Gematigde moslims? Hebben ze uberhaupt over nagedacht welke doel(sub)groep ze ermee willen benaderen?

Goed, tis mijn mening en kijk er met gemengde gevoelens naar.

Jouw bedenkingen zijn zeer gegrond Ibn. Moslims wachten niet op een partij die enerzijds democratische beginselen en de Nederlandse grondwet gaan uitleggen of onderschrijven, alsof dergelijke zaken onder moslims nieuw of onbekend zijn en door moslims nog moeten worden erkend. Verder een speerpunt maken van islamitische normen en waarden specifiek is bijzonder vaag? Normaal doen in daad en gedrag in onze maatschappij is ook islamitisch. Tenzij je de Sharia wil invoeren in een duidelijk niet-islamitisch land. Dat zie ik nooit gebeuren, dus het zal inderdaad niks worden.

1973Tanger
04-01-08, 18:25
Geplaatst door Julien
Lijkt mij een aanwinst voor de Nederlandse politiek.
Vooral vanwege het tegengeluid dat ze kunnen bieden aan Geert Wilders..
Deze partij lijkt me ook interessanter dan de AEL; die vooral de provocatie opzocht en meer gericht was op Arabieren.

In de praktijk zal deze partij veel samenwerken met de christeunie en SGP, denk ik. Ik ben wel benieuwd hoe ze sociaal/ economisch in elkaar zitten.

Een partij oprichten alleen voor een tegengeluid bieden aan dhr Wilders is krankzinnig, niet noodzakelijk. De rest is doelloos.

Wizdom
04-01-08, 21:22
Geplaatst door IbnRushd
Oprichting eerste Nederlandse Islamitische partij

donderdag 03 januari 2008

De eerste Nederlandse politieke partij gefundeerd op Islamitische grondslag is onder de naam Islamitisch Democratische partij (IDP) momenteel in oprichting. De IDP stelt in een verklaring 'een echte Nederlandse politieke partij te zijn'.

Zo onderschrijft ze de Nederlands democratische beginselen en erkent de grondwet. In eerste instantie wil de IPD, naar eigen zeggen, in de Tweede Kamer 'een politiek weerwoord kunnen geven tegen de aanhoudende anti-islamitische geluiden, met name van de kant van PVV leider Geert Wilders'.

Op termijn streeft de IDP ernaar langs politieke weg wetgeving aan te passen aan Islamitische normen en waarden. Volgens de IDP is er een groot politiek vacuüm doordat een miljoen Nederlandse moslims niet kunnen stemmen op een islamitisch georiënteerde partij. De IDP wil dit electoraat een politieke stem geven.

Bron: Staatscourant (via nieuwsfeit.nl)

:cheefbek:

Volgens mij is het geen goed plan... Er moeten te veel concessies worden gedaan ten koste van Heilige Islamitische Principes... Dat is het niet waard... Een Islamitische Partij mag geen concessies doen t.a.v. geloofspunten...

Kijk alleen maar naar de SGP... Die worden gewoon met subsidie geld gedreigd c.q. bedreigd... Een Islamitische Partij moet volkomen onafhankelijk opereren niet onder het juk van subsidie dreigementen of anderzijds ideologische chantage....

Tomas
04-01-08, 21:41
Geplaatst door 1973Tanger
Normaal doen in daad en gedrag in onze maatschappij is ook islamitisch.

Iedereen heeft zo zijn eigen definitie van normaal. Ik zie niet in waarom moslims niet een eigen partij zouden willen, als je ook partijen als het cda, sgp of cu hebt voor de verschillende christenen die hun definite van normaal in de politie terug willen zien.

And yes, never, never mention the sha'ria.

Tomas
04-01-08, 21:47
Geplaatst door Bar
Een paar van de speerpunten:

-Verplichte hoofddoek in openbare gebouwen en functies voor alle vrouwen
-Invoering doodstraf en steniging als sanctie
-Tegengaan bouw van christelijke kerken
-Bevordering door overheid van moskeebouw
-Verbod op ongeloof-propaganda en valse godsdiensten in het openbaar terrein
-Alle scholen worden islamitische scholen
-Krachtige bestrijding homosexueel gedrag
-Inrichting van de maatschappij volgens de koran
-Verbod vrouwen in politieke, maatschappelijke en bestuursfuncties

http://islamitischdemocratischepartij.org/

Yep, 't blijven griezels. Magoed, dat zijn er wel meer. En we hebben hier ook te maken met een groep die nogal abdrupt in de 21e eeuw terecht zijn gekomen. En dat kunnen christen fundi's van de sgp niet zeggen. Dat zijn dus ietwat verzachtende omstandigheden.

Julien
04-01-08, 21:47
Geplaatst door Wizdom
Volgens mij is het geen goed plan... Er moeten te veel concessies worden gedaan ten koste van Heilige Islamitische Principes... Dat is het niet waard... Een Islamitische Partij mag geen concessies doen t.a.v. geloofspunten...

Kijk alleen maar naar de SGP... Die worden gewoon met subsidie geld gedreigd c.q. bedreigd... Een Islamitische Partij moet volkomen onafhankelijk opereren niet onder het juk van subsidie dreigementen of anderzijds ideologische chantage....

Waarom kan islam niet samengaan met democratie en mensenrechten? Turkije lijkt me een goed voorbeeld; een (semi)Europese seculiere democratie met een islamitische partij in de regering..

Wizdom
04-01-08, 21:55
Geplaatst door Julien
Waarom kan islam niet samengaan met democratie en mensenrechten? Turkije lijkt me een goed voorbeeld; een (semi)Europese seculiere democratie met een islamitische partij in de regering..

Dat zou alleen kunnen als men zich zou houden aan een vorm van gelijkwaardigheidsbeginsel... Maar daar is geen sprake van... Dat is bij de SGP heel goed zichtbaar... Ze worden als het ware in een hoek gedrukt vanuit een ideologische houding van arrogantie met als argument de "tijdsgeest"... Als sanctie wordt de subsidie kraan uit de hoge hoed getovert... Alsof SGP'ers niet aan die grote SUBSIDIE pot bijdragen... Het is een vorm van machtsmisbruik...

Laat de Islam buiten dit politiek bestel. Ik voorzie te veel complicaties op allerlei gebieden.... Op gebieden waar de Islam geen concessies kan doen... En terecht... De Islam is niet voor koehandel...

Dat heeft overigens niets te maken met mensenrechten of democratie... Het heeft meer te maken met de interpretatie daarvan en de randvoorwaarden...

David
04-01-08, 22:06
Geplaatst door Bar
Een paar van de speerpunten:

-Verplichte hoofddoek in openbare gebouwen en functies voor alle vrouwen
-Invoering doodstraf en steniging als sanctie
-Tegengaan bouw van christelijke kerken
-Bevordering door overheid van moskeebouw
-Verbod op ongeloof-propaganda en valse godsdiensten in het openbaar terrein
-Alle scholen worden islamitische scholen
-Krachtige bestrijding homosexueel gedrag
-Inrichting van de maatschappij volgens de koran
-Verbod vrouwen in politieke, maatschappelijke en bestuursfuncties

http://islamitischdemocratischepartij.org/

Ik dacht eerst dat je liep te zieken, maar het is verdomme nog waar ook. Wat een griezels.

Tomas
04-01-08, 22:12
Geplaatst door David
Ik dacht eerst dat je liep te zieken, maar het is verdomme nog waar ook. Wat een griezels.

Ik had het ook maar even voor de zekerheid nagezocht. Maar inderdaad het zijn echte moslims.

David
04-01-08, 22:15
Geplaatst door Tomas
Ik had het ook maar even voor de zekerheid nagezocht. Maar inderdaad het zijn echte moslims.

Nog een SGP. Gezellig. :moe:

barfly
04-01-08, 22:15
Geplaatst door Bar
Een paar van de speerpunten:

-Verplichte hoofddoek in openbare gebouwen en functies voor alle vrouwen
-Invoering doodstraf en steniging als sanctie
-Tegengaan bouw van christelijke kerken
-Bevordering door overheid van moskeebouw
-Verbod op ongeloof-propaganda en valse godsdiensten in het openbaar terrein
-Alle scholen worden islamitische scholen
-Krachtige bestrijding homosexueel gedrag
-Inrichting van de maatschappij volgens de koran
-Verbod vrouwen in politieke, maatschappelijke en bestuursfuncties

http://islamitischdemocratischepartij.org/

Mjah ik denk dat deze partij nog nuttelozer is dan de PVV. Next! :regie:

David
04-01-08, 22:19
Geplaatst door barfly
Mjah ik denk dat deze partij nog nuttelozer is dan de PVV. Next! :regie:

Ze zullen elkaar wel binnen de kortste keren de tent uit vechten, da's een hele geruststelling. :hihi:

sater
04-01-08, 22:21
Geplaatst door Julien
Lijkt mij een aanwinst voor de Nederlandse politiek.
Vooral vanwege het tegengeluid dat ze kunnen bieden aan Geert Wilders..
Deze partij lijkt me ook interessanter dan de AEL; die vooral de provocatie opzocht en meer gericht was op Arabieren.

In de praktijk zal deze partij veel samenwerken met de christeunie en SGP, denk ik. Ik ben wel benieuwd hoe ze sociaal/ economisch in elkaar zitten.

Versta en begrijp ik correct uit topicpost dat de mogelijk beoogde moslimpartij uiteindelijk omvorming van de Nederlandse wet en samenleving naar islamitisch model voorstaat? Indien zo @julien, hoe zie jij dan de samenwerking met de Staatkundig Gereformeerde Partij en de Christen Unie?

mark61
04-01-08, 22:23
Eerste? Er zijn er al twee. Minstens.

David
04-01-08, 22:27
Geplaatst door mark61
Eerste? Er zijn er al twee. Minstens.

Oh, heel goed. Dan kunnen ze met elkaar vechten.

mark61
04-01-08, 22:47
Geplaatst door David
Oh, heel goed. Dan kunnen ze met elkaar vechten.

Verdwenen als sneeuw voor de zon. Je ziet hier al dat ze of te islamitisch, of niet islamitisch genoeg zijn. Eenheid is altijd ver te zoeken.

David
04-01-08, 22:48
Geplaatst door mark61
Verdwenen als sneeuw voor de zon. Je ziet hier al dat ze of te islamitisch, of niet islamitisch genoeg zijn. Eenheid is altijd ver te zoeken.

Goddank, if you pardon my French.

1973Tanger
04-01-08, 22:53
Geplaatst door Tomas
Iedereen heeft zo zijn eigen definitie van normaal. Ik zie niet in waarom moslims niet een eigen partij zouden willen, als je ook partijen als het cda, sgp of cu hebt voor de verschillende christenen die hun definite van normaal in de politie terug willen zien.

And yes, never, never mention the sha'ria.

Vergeefse moeite.

Witte78
04-01-08, 23:52
Geplaatst door Bar
Een paar van de speerpunten:

-Verplichte hoofddoek in openbare gebouwen en functies voor alle vrouwen
-Invoering doodstraf en steniging als sanctie
-Tegengaan bouw van christelijke kerken
-Bevordering door overheid van moskeebouw
-Verbod op ongeloof-propaganda en valse godsdiensten in het openbaar terrein
-Alle scholen worden islamitische scholen
-Krachtige bestrijding homosexueel gedrag
-Inrichting van de maatschappij volgens de koran
-Verbod vrouwen in politieke, maatschappelijke en bestuursfuncties

http://islamitischdemocratischepartij.org/


Orthodoxe partij dus. Ik zie niet in hoe ze veel stemmen kunnen krijgen. Hopeloze zaak als je het mij vraagt. Jammer, ik had graag een Islamitische partij gezien met een wat meer verlicht programma.

Koala64
05-01-08, 00:15
Geplaatst door David
Ik dacht eerst dat je liep te zieken, maar het is verdomme nog waar ook. Wat een griezels.
Ik kreeg de programmastandpunten dus niet open maar dit stond er dus.
Wat een verlangen naar de middeleeuwen spreekt hieruit. Maakt de SGP echt limoentjesfris.

sjaen
05-01-08, 00:57
Geplaatst door Koala64
Ik kreeg de programmastandpunten dus niet open maar dit stond er dus.
Wat een verlangen naar de middeleeuwen spreekt hieruit. Maakt de SGP echt limoentjesfris.

http://islamitischdemocratischepartij.org/beginselprogramma.pdf

Julien
05-01-08, 01:29
Geplaatst door sater
Versta en begrijp ik correct uit topicpost dat de mogelijk beoogde moslimpartij uiteindelijk omvorming van de Nederlandse wet en samenleving naar islamitisch model voorstaat? Indien zo @julien, hoe zie jij dan de samenwerking met de Staatkundig Gereformeerde Partij en de Christen Unie?

Ik had verwacht dat deze islamitische partij op een liberale manier de islam zou uitdragen..

Bij nader inzien is deze partij inderdaad zeker geen aanwinst voor de Nederlandse samenleving. Veel van de bovengenoemde punten zijn in strijd met de grondwet en met internationale mensenrechten.
Wilders is er een lieverdje bij vergeleken..

Julien
05-01-08, 01:39
De mensen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Het westerse gelijkheidsideaal dat is gebaseerd op de
Franse Revolutie wijst de IDP met kracht af. Er zijn verschillen in geaardheid, gaven, talenten en
roeping in de maatschappij.

De uitleving van het homofiel-zijn, de homosexualiteit, is een
gruweldaad volgens de Koran, en moet daarom krachtig worden bestreden.

Alle aardse
recht dient zijn bron en norm te vinden in de door Allah gegeven gerechtigheid, zoals geopenbaard in
de Heilige Koran en verder uitgewerkt in de Haddith.

Echter,
de grenzen van deze staat zijn volgens het IDP al in 1923 vastgesteld. Pas wanneer het Joodse volk
zicht in zijn geheel terugtrekt binnen de grenzen van door de Britten ingesteld mandaat gebied van
1923 zal de IDP bereid zijn een mogelijk erkenning van een Joodse staat te overwegen.

:wat?!:

1973Tanger
05-01-08, 01:54
Geplaatst door sjaen
http://islamitischdemocratischepartij.org/beginselprogramma.pdf

Deze quote uit het beginselprogram slaat meteen alle stoppen door: "Moskee en Staat; De verhouding van Moskee en staat (moskee met capital en staat met kleine letter), is een theocratische. De theocratie staat wat uitgangspunt èn richtsnoer betreft tegenover die van de neutrale staat, die de Moskee (weer met hoofdletter), in haar wezen niet erkent ". Dit zegt voor de rest al genoeg.

Apropos: Partij noemt zich bovendien "democratisch" , vraag me af op basis waarvan? Die gasten zijn op z'n zachts gezegd het spoor volledig bijster.

Joesoef
05-01-08, 09:13
Website Title: None given.
AboutUs: Wiki article on Islamitischdemocratischepartij.org
SEO Score: 67%
Terms: 251 (Unique: 138, Linked: 9)
Images: 3 (Alt tags missing: 3)
Links: 5 (Internal: 5, Outbound: 0)

Indexed Data

Registry Data
Created: 2007-10-11
Expires: 2008-10-11
Whois Server: whois.pir.org

Server Data
IP Address: 208.109.181.62
IP Location - New York - New York - Godaddy.com Inc
Response Code: 200
Blacklist Status: Clear
Domain Status: Registered And Active Website

DomainTools Exclusive
Registrant Search: "Domains by Proxy, Inc." owns about 4,355,942 other domains
IP History: 2 changes on 2 unique name servers over 1 years.
Whois History: 1 record has been archived since 2008-01-03.
Reverse IP: 3,264 other sites hosted on this server.
Monitor Domain: Set Free Alerts on islamitischdemocratischepartij.org
Free Tool:

Whois Record
Domain ID:D149381809-LROR
Domain Name:ISLAMITISCHDEMOCRATISCHEPARTIJ.ORG
Created On:11-Oct-2007 21:14:54 UTC
Last Updated On:11-Dec-2007 03:48:35 UTC
Expiration Date:11-Oct-2008 21:14:54 UTC
Sponsoring Registrar:GoDaddy.com, Inc. (R91-LROR)
Status:CLIENT DELETE PROHIBITED
Status:CLIENT RENEW PROHIBITED
Status:CLIENT TRANSFER PROHIBITED
Status:CLIENT UPDATE PROHIBITED
Registrant ID:GODA-038515397
Registrant Name:Registration Private
Registrant Organization:Domains by Proxy, Inc.
Registrant Street1:DomainsByProxy.com
Registrant Street2:15111 N. Hayden Rd., Ste 160, PMB 353
Registrant Street3:
Registrant City:Scottsdale
Registrant State/Province:Arizona
Registrant Postal Code:85260
Registrant Country:US
Registrant Phone:+1.4806242599
Registrant Phone Ext.:
Registrant FAX:+1.4806242599
Registrant FAX Ext.:
Registrant Email:
Admin ID:GODA-238515397
Admin Name:Registration Private
Admin Organization:Domains by Proxy, Inc.
Admin Street1:DomainsByProxy.com
Admin Street2:15111 N. Hayden Rd., Ste 160, PMB 353
Admin Street3:
Admin City:Scottsdale
Admin State/Province:Arizona
Admin Postal Code:85260
Admin Country:US
Admin Phone:+1.4806242599
Admin Phone Ext.:
Admin FAX:+1.4806242599
Admin FAX Ext.:
Admin Email:
Tech ID:GODA-138515397
Tech Name:Registration Private
Tech Organization:Domains by Proxy, Inc.
Tech Street1:DomainsByProxy.com
Tech Street2:15111 N. Hayden Rd., Ste 160, PMB 353
Tech Street3:
Tech City:Scottsdale
Tech State/Province:Arizona
Tech Postal Code:85260
Tech Country:US
Tech Phone:+1.4806242599
Tech Phone Ext.:
Tech FAX:+1.4806242599
Tech FAX Ext.:
Tech Email:
Name Server:NS30.DOMAINCONTROL.COM
Name Server:NS29.DOMAINCONTROL.COM
Name Server:
Name Server:
Name Server:
Name Server:
Name Server:
Name Server:
Name Server:
Name Server:
Name Server:
Name Server:
Name Server:





Islamitisch Democratische Partij is hoax
Jan 5th, 2008
Visited 54 times, 54 so far today by Robert Engel

Geaardheid kan ook betrekking hebben op verschillen in geslacht. In de Nederlandse wetgeving wordt het begrip vooral gehanteerd met het oog op de sexuele gerichtheid. Deze wetgeving heeft vooral betrekking op de bescherming van homosexuelen. De IDP stelt dat er een duidelijk onderscheid is tussen aard en daad. De uitleving van het homofiel-zijn, de homosexualiteit, is een gruweldaad volgens de Koran, en moet daarom krachtig worden bestreden.

Een zin uit het verkiezingsprogramma van de nieuwe Islamitisch Democratische Partij (IDP). En daar zou je woest om kunnen worden, het hele partijprogramma staat vol met achterlijke denkbeelden, ware het niet dat die partij omgeven is met de mystiek van de sprookjes van 1001 nacht.


Zo is de naam van de penningmeester Jebel Ali. Dat is dezelfde naam als het poenerige eiland dat voor de kust van Dubai is verrezen. Leuk verzonnen: Dubai, geld, penningmeester. Secretaris van het gebeuren is Mohammed Nasser. Grappig gevonden, want Mohammed Nasr is in werkelijkheid een Marokkaans Nederlandse schrijver. En een secretaris die schrijft. De voorzitter van de IDP luistert naar de illustere naam van Mustafa Sabbagh en is op Google een totaal onbekende. Kan, maar een oprichter van een Islamitische partij moet toch op zijn minst een beetje bekend zijn. De foto van de heren is op zijn zachtst gezegd hilarisch en is geshopt. De makers van de site hebben die van de huidige versie verwijderd. Google cache (mirror, let vooral op de nekken van de heren links en rechts) heeft hem gelukkig nog wel. De registratie van de site laat ook niet veel meer los dan volstrekte anonimiteit.

De staatscourant meldt keurig de oprichting van de partij. De tokkies van SIOE staan als vanzelfsprekend op hun achterste benen. Ik zeg voorlopig dikke vette hoax.

David
05-01-08, 10:16
Geplaatst door Joesoef
De staatscourant meldt keurig de oprichting van de partij. De tokkies van SIOE staan als vanzelfsprekend op hun achterste benen. Ik zeg voorlopig dikke vette hoax.

Spannend....

1973Tanger
05-01-08, 11:52
Ik durf vooralsnog niet te denken dat dit een serieuze worp voor een politiek podium betreft. Hopelijk zal de boel ontmaskerd worden als grap. Want bij politieke aspiratie op basis van gegeven beginselprogram, zal er geen spaan van de partij heel gelaten worden en zal de partij tot op het bot, maar dan ook rigoreus tot op het bot uitgekleedt en afgekloven worden, om dan vervolgens nog verpulverd worden. Knappe jongen die dat kan weerstaan. Naast het feit dat het moslims alleen maar meer schade dan gewin opbrengt. Vooralsnog ga ik uit van een slechte grap.

Koala64
05-01-08, 12:02
Geplaatst door 1973Tanger
Ik durf vooralsnog niet te denken dat dit een serieuze worp voor een politiek podium betreft. Hopelijk zal de boel ontmaskerd worden als grap. Want bij politieke aspiratie op basis van gegeven beginselprogram, zal er geen spaan van de partij heel gelaten worden en zal de partij tot op het bot, maar dan ook rigoreus tot op het bot uitgekleedt en afgekloven worden, om dan vervolgens nog verpulverd worden. Knappe jongen die dat kan weerstaan. Naast het feit dat het moslims alleen maar meer schade dan gewin opbrengt. Vooralsnog ga ik uit van een slechte grap.

Daarom is het goed dat Joesoef schreef wat hij schreef.

Witte78
05-01-08, 12:10
Het ziet er niet uit als een grap, daarvoor zit er veelste veel werk in. Het ziet er echter wel naar uit dat het door mensen is gemaakt die iets tegen de islam hebben. Zieke lui die zoiets doen.

Sallahddin
05-01-08, 12:12
Geplaatst door IbnRushd
Ik denk dat het niets wordt. Heeft denk ik vooral met de partijnaam te maken. De doeleinden zien er ook niet echt uit als stemmingtrekkerij: Enerzijds onderschrijven zij de grondwet en de democratische beginselen, wat natuurlijk helemaal niets mee is, en anderzijds willen zij de wetgeving zodanig hervormen ten gunste van islamitische normen en waarden. Ik vraag me af welke moslims zich daar aangesproken voelen. Orthodoxen? Gematigde moslims? Hebben ze uberhaupt over nagedacht welke doel(sub)groep ze ermee willen benaderen?

Goed, tis mijn mening en kijk er met gemengde gevoelens naar.

Ben ik het inderdaad met je ééns !!! :fpetaf: :

En... je weet niet echt wie er achter zit bovendien,welk Islam-interpretatie_aanpak.... die dien eventueel "aanhangen" ..... +de achterliggend motieven daarvan +++++++++++++

Naar mijn mening ,moet Islam uit de politiek gehouden worden in NIET-Islamitish landen althans :

moeten moslims eerst deze issue thuis beslissen :

deelname van politieke partijen met een islamitish grondslag aan de locale politieken;onde ander ="strijd" tussen secularisme & Islam : momenteel is het een impasse-crisis :

kijk's naar Egypte met haar "moslim-broeders" , Hamas-fatah , en in de rest van die zgn moslim_landen :

deze laatsten (=seculaire dictaturen in feite !) zweven nog steeds tussen westerse democratie _secularisme en Islam als bron van wetgeving , als bestuursvorm .... en willen feitelijk geen van beide systemen inderdaad (secularisme of Islam !) :want beide challengen de "macht_legetimatie" van die dictaturen die geen macht willen afstaan :daar komt het op neer ,met uitzondering van Turkije natuurlijk die wordt beschouwd als een soort "pionieer_experiment_voorbeeld " voor moslim_landen ,maar is in feite een raar soort democratie die moet leven onder het constant dreiging van het zwaard van Damocles van het leger =gemilitariseerd secularisme-democratie= secularisme kan blijkbaar zich BOVENDIEN niet handhaven in deze zgn moslim_landen of zijn voet op de grond durven zetten zonder militair kracht _"_bescherming" .met Turlkije als voorbeeld dus =maar da's een ander verhaal ...


Da's de kern van de problematiek in die zgn moslim_landen inderdaad : zelfs die zgn locale liberaal democraten , "progressieve krachten" flirten "schaamteloos" met de dictatoriale regimes in plaatse en gaan meestaal zo ver dat die "contracten " gaan sluiten met deze "duivels=dictaturen" als zgn alternatief voor een ander soort "duivel" : "moslim-fanatieken " , als een soort "noodzakelijk " fase op weg naar ...democratie,volgens die zgn democraten weer .... blablablabla... !!!!

Maar de praktijk leert ons dat deze zgn democraten ... blablabla ... opééns "roomser dan de paus" gaan worden met betrekking tot de locale dictaturen zodra die in ruil ervan een beetje macht krijgen =deze veraad van de eigen "idealen" ...blablabla ... is bijna de norm geworden in onze zgn moslim_landen ,van meest partijen ,zelfs sommige zgn "islamisten" worden niet van uitgezonderd helaas :de grootste & enig "overwinaar" is natuurlijk altijd deze : die dictaturen ,die bovendien van die verwerpelijk verdeel & heers tactieken-technieken aanpassen op de locale verschillen_geschillen (in de vorm van : verschillende culturen ,ethniciteit ,minderheden...) =machiavellistish uiterst complex vies-slim politiek spel_puzzel ,om echt gek & hopeloos van te worden ,bij wijze van spreken :

en die verschillende locale krachten telkens & weer tegen elkaar te gaan opzetten conform de politiek strategieen_tactieken_belangen _humeuren van deze dictaturen om aan de macht te kunnen blijven ,om maar te zwijgen over het feit dat deze dictaturen de islam zelf gebruiken als een ander dekmantel _legetimatie-rechtvaardiging voor hun eigen macht en ander ,en deze Islam ge-misbruiken voor down_to_earth_politieke en ander motieven_doleinden bovendien :

zeer complex "politiek en ander equatie" met heel veel varianten en gegevens ,subtiliteiten , nuances , uitersten , illogica, tegenstrijdigheden ,multiple faces , dubbelzinnigheden , hypocrisie , politiek en ander schizofrenie en multiple -personnality-disorders :lol: ,onrecht ,onderdrukking ,leugens,propaganda , desinformatie ....

Het westen zelf is moreel en ander veraantwoordelijk voor deze impasse_onrecht-status-quo ,met zijn absoluut steun aan deze dictaturen ,met pakistan als recent voorbeeld .....!!!!

Wij moeten deze onbeslist problematiek_dilemma_crisis ... niet buiten onze eigen oorspronkelijke _landen_grenzen gaan exporteren naar bijv. het westen ,want dat zou alleem maar meer schade gaan aanrichten aan de al "onterecht slecht_imago" van Islam in deze westen :& that's an understatement of course!!!

Eigen problemen eerst thuis oplossen dan pas : van die avontuurlijke buitenenshuis_experimenten gaan uitvoeren zoals ...deze bovenstaande inderdaad ,van deze topic!!!

Waar zijn mee bezig dan ,vraag ik me af ???

:zwaai:

1973Tanger
05-01-08, 12:15
Geplaatst door Witte78
Het ziet er niet uit als een grap, daarvoor zit er veelste veel werk in. Het ziet er echter wel naar uit dat het door mensen is gemaakt die iets tegen de islam hebben. Zieke lui die zoiets doen.

Niet alleen ziekelijk, maar ook doodzonde van de tijd. Zolang het een (gezien het artikel) partij in wording is en zich nog nergens heeft geregistreerd, is het tot die tijd een hoax en te vergelijken met andere stompzinnige opwellingen.

Bar
05-01-08, 13:24
Geplaatst door Witte78
Het ziet er niet uit als een grap, daarvoor zit er veelste veel werk in. Het ziet er echter wel naar uit dat het door mensen is gemaakt die iets tegen de islam hebben. Zieke lui die zoiets doen.

SGP (http://www.sgp.nl/Media/download/5257/Toelichting%20Pr.v.B.pdf)

Er gaan geruchten dat dit een geintje is van de Doekle-gang. bandiet

Tomas
05-01-08, 16:55
Geplaatst door Joesoef

De staatscourant meldt keurig de oprichting van de partij.

Denk niet dat dit een hoax is, te veel moslims herkennen zich wel in het programma. Misschien dat ze het iets te liberaal of te soft vinden.

1973Tanger
05-01-08, 16:58
Geplaatst door Tomas
Denk niet dat dit een hoax is, te veel moslims herkennen zich wel in het programma. Misschien dat ze het iets te liberaal of te soft vinden.

Welke moslims herkennen zich dan in het programma?

Tomas
05-01-08, 17:00
Geplaatst door 1973Tanger
Welke moslims herkennen zich dan in het programma?

Zat.

Aït Ayt
05-01-08, 17:14
Geplaatst door Bar
Een paar van de speerpunten:

-Verplichte hoofddoek in openbare gebouwen en functies voor alle vrouwen
-Invoering doodstraf en steniging als sanctie
-Tegengaan bouw van christelijke kerken
-Bevordering door overheid van moskeebouw
-Verbod op ongeloof-propaganda en valse godsdiensten in het openbaar terrein
-Alle scholen worden islamitische scholen
-Krachtige bestrijding homosexueel gedrag
-Inrichting van de maatschappij volgens de koran
-Verbod vrouwen in politieke, maatschappelijke en bestuursfuncties

http://islamitischdemocratischepartij.org/

:haha:

Joesoef
05-01-08, 17:18
Geplaatst door Tomas
Denk niet dat dit een hoax is, te veel moslims herkennen zich wel in het programma. Misschien dat ze het iets te liberaal of te soft vinden.

De site zit bij go-daddy, anoniem, registratie afgeschermd. De documenten op de site zijn anoniem, meestal is er wel wat te achterhalen. In de broncode is ook niets te vinden.

IbnRushd
05-01-08, 17:21
Geplaatst door Tomas
Denk niet dat dit een hoax is, te veel moslims herkennen zich wel in het programma. Misschien dat ze het iets te liberaal of te soft vinden.

Ja, welke moslims? Ik in ieder geval niet. Orthodox zeker niet, liberaal ook niet. Wat voor soort moslims hou je dan over?

Joesoef copieerde het al, maar hier de site met verwijzingen: http://www.lucaswashier.nl/?p=5501

Maar misschien ben je weer in een sarcastische/cynische (?) bui. Dat zou ook zomaar kunnen :)

Bar
05-01-08, 17:23
Geplaatst door Tomas
Denk niet dat dit een hoax is, te veel moslims herkennen zich wel in het programma. Misschien dat ze het iets te liberaal of te soft vinden.

Had je al gezien dat gaat om het SGP-beginselprogramma (met vervanging van 'God' door 'Allah' en dergelijke)?

Tomas
05-01-08, 17:25
Geplaatst door Bar
Had je al gezien dat gaat om het SGP-beginselprogramma (met vervanging van 'God' door 'Allah' en dergelijke)?

Nee, is dat zo?

1973Tanger
05-01-08, 17:28
Geplaatst door Tomas
Zat.


Teveel drank op is zat makker, wat weet jij van moslims of islam af!

Bar
05-01-08, 17:28
Geplaatst door Joesoef
De site zit bij go-daddy, anoniem, registratie afgeschermd. De documenten op de site zijn anoniem, meestal is er wel wat te achterhalen. In de broncode is ook niets te vinden.

In de broncode staat als plaatje israel.jpg

Ik bedoel maar....(en dat voor de tempelberg nog wel)

Bar
05-01-08, 17:30
Geplaatst door Tomas
Nee, is dat zo?

ja, exact hetzelfde

Sallahddin
05-01-08, 17:31
Geplaatst door Sallahddin
Ben ik het inderdaad met je ééns !!! :fpetaf: :

En... je weet niet echt wie er achter zit bovendien,welk Islam-interpretatie_aanpak.... die dien eventueel "aanhangen" ..... +de achterliggend motieven daarvan +++++++++++++

Naar mijn mening ,moet Islam uit de politiek gehouden worden in NIET-Islamitish landen althans :

moeten moslims eerst deze issue thuis beslissen :

deelname van politieke partijen met een islamitish grondslag aan de locale politieken;onde ander ="strijd" tussen secularisme & Islam : momenteel is het een impasse-crisis :

kijk's naar Egypte met haar "moslim-broeders" , Hamas-fatah , en in de rest van die zgn moslim_landen :

deze laatsten (=seculaire dictaturen in feite !) zweven nog steeds tussen westerse democratie _secularisme en Islam als bron van wetgeving , als bestuursvorm .... en willen feitelijk geen van beide systemen inderdaad (secularisme of Islam !) :want beide challengen de "macht_legetimatie" van die dictaturen die geen macht willen afstaan :daar komt het op neer ,met uitzondering van Turkije natuurlijk die wordt beschouwd als een soort "pionieer_experiment_voorbeeld " voor moslim_landen ,maar is in feite een raar soort democratie die moet leven onder het constant dreiging van het zwaard van Damocles van het leger =gemilitariseerd secularisme-democratie= secularisme kan blijkbaar zich BOVENDIEN niet handhaven in deze zgn moslim_landen of zijn voet op de grond durven zetten zonder militair kracht _"_bescherming" .met Turlkije als voorbeeld dus =maar da's een ander verhaal ...


Da's de kern van de problematiek in die zgn moslim_landen inderdaad : zelfs die zgn locale liberaal democraten , "progressieve krachten" flirten "schaamteloos" met de dictatoriale regimes in plaatse en gaan meestaal zo ver dat die "contracten " gaan sluiten met deze "duivels=dictaturen" als zgn alternatief voor een ander soort "duivel" : "moslim-fanatieken " , als een soort "noodzakelijk " fase op weg naar ...democratie,volgens die zgn democraten weer .... blablablabla... !!!!

Maar de praktijk leert ons dat deze zgn democraten ... blablabla ... opééns "roomser dan de paus" gaan worden met betrekking tot de locale dictaturen zodra die in ruil ervan een beetje macht krijgen =deze veraad van de eigen "idealen" ...blablabla ... is bijna de norm geworden in onze zgn moslim_landen ,van meest partijen ,zelfs sommige zgn "islamisten" worden niet van uitgezonderd helaas :de grootste & enig "overwinaar" is natuurlijk altijd deze : die dictaturen ,die bovendien van die verwerpelijk verdeel & heers tactieken-technieken aanpassen op de locale verschillen_geschillen (in de vorm van : verschillende culturen ,ethniciteit ,minderheden...) =machiavellistish uiterst complex vies-slim politiek spel_puzzel ,om echt gek & hopeloos van te worden ,bij wijze van spreken :

en die verschillende locale krachten telkens & weer tegen elkaar te gaan opzetten conform de politiek strategieen_tactieken_belangen _humeuren van deze dictaturen om aan de macht te kunnen blijven ,om maar te zwijgen over het feit dat deze dictaturen de islam zelf gebruiken als een ander dekmantel _legetimatie-rechtvaardiging voor hun eigen macht en ander ,en deze Islam ge-misbruiken voor down_to_earth_politieke en ander motieven_doleinden bovendien :

zeer complex "politiek en ander equatie" met heel veel varianten en gegevens ,subtiliteiten , nuances , uitersten , illogica, tegenstrijdigheden ,multiple faces , dubbelzinnigheden , hypocrisie , politiek en ander schizofrenie en multiple -personnality-disorders :lol: ,onrecht ,onderdrukking ,leugens,propaganda , desinformatie ....

Het westen zelf is moreel en ander veraantwoordelijk voor deze impasse_onrecht-status-quo ,met zijn absoluut steun aan deze dictaturen ,met pakistan als recent voorbeeld .....!!!!

Wij moeten deze onbeslist problematiek_dilemma_crisis ... niet buiten onze eigen oorspronkelijke _landen_grenzen gaan exporteren naar bijv. het westen ,want dat zou alleem maar meer schade gaan aanrichten aan de al "onterecht slecht_imago" van Islam in deze westen :& that's an understatement of course!!!

Eigen problemen eerst thuis oplossen dan pas : van die avontuurlijke buitenenshuis_experimenten gaan uitvoeren zoals ...deze bovenstaande inderdaad ,van deze topic!!!

Waar zijn mee bezig dan ,vraag ik me af ???

:zwaai:


Wordt vervolgd : moet ik eerst afwachten voor aanvullend info over deze topic..... ga ik zelf achterna dan :lol: ,bij wijze van spreken !!! :aftel:

:zwaai:

Witte78
05-01-08, 17:36
Geplaatst door Bar
ja, exact hetzelfde

Dus het kan ook nog bedacht zijn om mensen een spiegel voor te houden? Mensen die schande roepen er op wijzen exact zon partij al bestaat?

Bar
05-01-08, 17:41
Geplaatst door Witte78
Dus het kan ook nog bedacht zijn om mensen een spiegel voor te houden? Mensen die schande roepen er op wijzen exact zon partij al bestaat?

Je mag nooit meer raden.

Tomas
05-01-08, 18:09
Geplaatst door Bar
ja, exact hetzelfde


Artikel 17

Het Midden Oosten heeft de bijzondere aandacht van de IPD. De IDP erkent de staat Israël niet, maar ontkent het Joodse volk ook niet het recht op een eigen staat in het Midden Oosten. Echter, de grenzen van deze staat zijn volgens het IDP al in 1923 vastgesteld. Pas wanneer het Joodse volk zicht in zijn geheel terugtrekt binnen de grenzen van door de Britten ingesteld mandaat gebied van 1923 zal de IDP bereid zijn een mogelijk erkenning van een Joodse staat te overwegen.

Toelichting

Het Joodse volk is een van oorsprong Arabisch volk dat de boodschap van achtereenvolgende Islamitische profeten heeft verdraaid en misbruikt om hun eigen doelen te kunnen bereiken. Dit heeft onder andere geleid tot een historische genocide die terug te vinden is in de boeken Numeri en Deuteronomium uit de Joodse Pentateuch (het oude testament in de bijbel): het in bezit nemen van ‘het beloofde land’. Na het oneigenlijk in bezit nemen van het huidige Palestina raakte het Joodse volk in de eerste eeuw na de geboorte van de Islamitische profeet Jezus verspreid.

Aan het eind van de 19e eeuw is er onder het Joodse volk een nieuwe zionistische beweging ontstaan. Na de tweede wereldoorlog is door de Britten in 1917 een mandaat gebied ingesteld waar de Joden zich konden vestigen. Oorspronkelijk bevatte dit mandaatgebied eveneens een gebied ten oosten van de Jordaan, maar in 1923 werd het mandaatgebied door de Volkenbond gesplitst en vanaf toen bedoelde men met het Brits mandaatgebied enkel het gebied tussen de Middellandse Zee en de Jordaan.

Sinds de opkomst van het zionisme vindt er een hernieuwde Pentateuchische inname van Israël plaats, met alle daarbij behorende vreselijkheden.

Omdat het Joodse volk van oorsprong een Arabisch volk is, en omdat het een lange historie in het Midden Oosten heeft, erkent de IDP het recht van het Joodse volk op een eigen staat in het Midden Oosten. Echter, de huidige staat Israël wordt door het IPD nadrukkelijk niet erkent. Pas wanneer het Joodse volk zicht in zijn geheel terugtrekt binnen de grenzen van het mandaat gebied van 1923, en alle huidige bezette gebieden teruggegeven zijn aan de rechtmatige eigenaren, de Palestijnen, zal de IDP bereid zijn haar standpunt te heroverwegen.
Tot die tijd dient de Nederlandse regering alle politieke banden met de Staat Israël te verbreken.

Voor het overige dient de overheid zich in te zetten voor vrede en stabiliteit in het Midden-Oosten.

Dit is inderdaad wel wat mild, maar hoe is dit dan vertaald? Israel=palestina? Lijkt me lastig.

Tomas
05-01-08, 18:09
Geplaatst door 1973Tanger
Teveel drank op is zat makker, wat weet jij van moslims of islam af!

Meer dan jou lief is.

1973Tanger
05-01-08, 18:12
Geplaatst door Tomas
Meer dan jou lief is.

Proost dan. :cola:

sater
05-01-08, 23:44
Geplaatst door Bar
Een paar van de speerpunten:

-Verplichte hoofddoek in openbare gebouwen en functies voor alle vrouwen
-Invoering doodstraf en steniging als sanctie
-Tegengaan bouw van christelijke kerken
-Bevordering door overheid van moskeebouw
-Verbod op ongeloof-propaganda en valse godsdiensten in het openbaar terrein
-Alle scholen worden islamitische scholen
-Krachtige bestrijding homosexueel gedrag
-Inrichting van de maatschappij volgens de koran
-Verbod vrouwen in politieke, maatschappelijke en bestuursfuncties

http://islamitischdemocratischepartij.org/

Ah, zwarte : :duivel: Typerend en typisch staaltje salafistische moslim humor.

Witte78
06-01-08, 09:20
Ik lees net dat het inderdaad een hoax is.

Islam-partij inderdaad een hoax
Gepost door Rob (R@b) - Bron: FOK!
Gepubliceerd: zondag 6 januari 2008 @ 10:02
Het bericht dat FOK! gisteren plaatste over de nieuwe Islamitisch Democratische Partij (IDP) in oprichting, waarin gesteld werd dat het hoogst waarschijnlijk een hoax betreft, blijkt te kloppen. De makers achter de site - Islamitischdemocratischepartij.org - geven dat vandaag toe.

Opmerkelijk is dat de Staatscourant deze week melding maakte van de oprichting van de partij. Maar veel zaken bleken niet te kloppen. Zo was het beginselprogramma van de IDP dat vol 'schokkende' passages staat, gekopieerd van het beginselprogramma van de SGP. Alleen was het aangepast (God naar Allah, Bijbel naar Koran) en aangevuld.

Boodschap
Volgens een bericht van vanochtend op de site is de boodschap van de hoax drieledig:

Volgens de hoaxers heerst er in het algemeen een grote angst voor strenge Islamitische ideeën in Nederland, en veel van die ideeën worden betiteld als on-Nederlands, achterlijk en gevaarlijk. ''Echter, de SGP hangt vrijwel exact dezelfde strenge ideeën aan, en draagt deze ook in de Tweede Kamer uit. Blijkbaar zijn dit soort ideeën ‘Nederlandser dan iedereen denkt. Notabene: de SGP was de allereerste politieke partij van Nederland.''

De makers achter de IDP-hoax stellen verder dat er op termijn ongetwijfeld een islamitische partij in een SGP-jasje zal komen. ''Democratie is niet voor bange mensen. Vroeg of laat komt er een islamitische politieke partij, en die maken dan gewoon gebruik van hun democratisch recht hun levensbeschouwelijke ideeën en opvattingen ook op het politieke vlak uit te dragen. Niet alle moslims zullen op een strenge Islamtische partij stemmen, net zomin als niet alle christenen op de SGP stemmen.''

Verder hopen de bedenkers van de hoax dat er op termijn een op islamitische gronden gestoelde partij in de Tweede Kamer komt. ''Moslims kunnen dan ook op politiek niveau worden gevraagd zich te verantwoorden voor hun achterban. Dat zal een hoop misverstanden in onze maatschappij helpen oplossen en is in het belang van de hele Nederlandse samenleving.''

'Ogen te openen'
De hoax is volgens de makers bedoeld ''om zowel Nederlanders die moeite hebben met een Islamitische politieke partij als ook moslims zelf de ogen te openen. Ga aan de slag met zo’n partij. We hebben het nodig. ''

Wie er achter de hoax zit, blijft onduidelijk. Het schrijven wordt ondertekend met K. S. Ook blijft het opmerkelijk dat de Staatscourenat het bericht heeft geplaatst. De Nederlandse Staatscourant is namelijk een uitgifte van de regering van het Koninkrijk der Nederlanden. De zorg voor de uitgifte van de Staatscourant berust bij de minister van Binnenlandse Zaken.

sater
06-01-08, 12:20
Hoax of niet mogelijk toekomstige moslimpartijen zullen zich aan democratisch westerse kernwaarden als scheiding van kerk en staat dienen te houden.

Witte78
06-01-08, 12:25
Geplaatst door sater
Hoax of niet mogelijk toekomstige moslimpartijen zullen zich aan democratisch westerse kernwaarden als scheiding van kerk en staat dienen te houden.

Waarom alleen moslimpartijen? Of gewoon all partijen?

Aït Ayt
06-01-08, 15:05
Geplaatst door sater
Hoax of niet mogelijk toekomstige moslimpartijen zullen zich aan democratisch westerse kernwaarden als scheiding van kerk en staat dienen te houden.

toen jouw over-over-over-over-over-over grootvader door het pauselijke rome aan het handje werd vastgehouden tijdens het plassen was er al lang en breed scheiding van moskee & staat in sultanaten, emiraten, khalifaten en andere oorden waar moslimgemeenschappen leefden.

super ick
06-01-08, 15:38
Geplaatst door Aït Ayt
toen jouw over-over-over-over-over-over grootvader door het pauselijke rome aan het handje werd vastgehouden tijdens het plassen was er al lang en breed scheiding van moskee & staat in sultanaten, emiraten, khalifaten en andere oorden waar moslimgemeenschappen leefden.

Haha ga toch fietsen man. Die bestaan nergens ter wereld en hebben ook nooit bestaan. Voor een moslim is scheiding tussen geloof en politiek niet mogelijk omdat Islam een politiek geloof is.

sater
06-01-08, 15:54
Geplaatst door Aït Ayt
toen jouw over-over-over-over-over-over grootvader door het pauselijke rome aan het handje werd vastgehouden tijdens het plassen was er al lang en breed scheiding van moskee & staat in sultanaten, emiraten, khalifaten en andere oorden waar moslimgemeenschappen leefden.

Dank @Aït Ayt, nooit geweten dat moslims verlicht waren voordat Voltaire c.s. het licht zag. Versta en begrijp ik overigens goed dat scheiding tussen moskee en staat ten grondslag ligt aan de scheiding tussen kerk en staat? Of is er tóch onderscheid in de wijze waarop de verlichting ontstond?

sater
06-01-08, 15:55
Geplaatst door Witte78
Waarom alleen moslimpartijen? Of gewoon all partijen?

Alle partijen @Witte 78

Aït Ayt
06-01-08, 16:37
Geplaatst door sater
Dank @Aït Ayt, nooit geweten dat moslims verlicht waren voordat Voltaire c.s. het licht zag. Versta en begrijp ik overigens goed dat scheiding tussen moskee en staat ten grondslag ligt aan de scheiding tussen kerk en staat? Of is er tóch onderscheid in de wijze waarop de verlichting ontstond?

ja is er onderscheid tussen de geschiedenis van het christelijke europa en de islamitische wereld..
moslims hebben hun portie gehad in de 9e eeuw toen schriftgeleerden door abassidische khaliefen als ketters vervolgd werden en de 'staat' zich actief bemoeide met geloofszaken.. zo rond de 11e eeuw was dit voorbij en hielden emirs, sultans en khaliefen zich over het algemeen niet meer bezig met geloofszaken.. dit was het terrein van de schriftgeleerden (de ulama).. deze vrome heren hadden weliswaar het alleenrecht op het gebied van religie maar ze hadden veelal niets in te brengen in politieke aangelegenheden.. dat is al sinds een zeer vroeg stadium ontwortelt geraakt toen islamitische regeringsleiders door erf opvolging benoemd werden.. hier en daar zat er wel een khalief tussen die ook schriftgeleerde was zoals bij de abassieden het geval was maar over het algemeen had je als schriftgeleerde niks te vertellen over aardse staatszaken en had je als sultan, emir of khalief niks te vertellen over geloofszaken..

wesley de Kafir
06-01-08, 16:47
ik denk dat de mensen die deze hoax bedacht hebben misschien wel iets zien in meneer fortyn, ik citeer : de islam is een achterlijk geloof, net als het christelijke en joodse

1973Tanger
07-01-08, 19:24
Denk dat er misschien meer behoefte is aan een partij die de belangen van gangbare religieuze stromingen in het land behartigen. Religieuze stromingen kunnen beter zich onder het huidige klimaat verenigen. Meer elkaars raakvlakken benadrukken. Want het effect op de ene overtuiging heeft automatisch zijn uitwerking op de andere. Alle stromingen hebben met elkaar in de praktijk dezelfde grondrechten gemeen. Eventuele beperkingen bij de ene heeft automatisch zijn weerslag op de andere. Daar kom je niet onderuit. Denk dat een concept in die richting met de nadruk op een gemeenschappelijk belang positiever wordt onthaald.

sater
08-01-08, 07:14
Geplaatst door Aït Ayt
ja is er onderscheid tussen de geschiedenis van het christelijke europa en de islamitische wereld..
moslims hebben hun portie gehad in de 9e eeuw toen schriftgeleerden door abassidische khaliefen als ketters vervolgd werden en de 'staat' zich actief bemoeide met geloofszaken.. zo rond de 11e eeuw was dit voorbij en hielden emirs, sultans en khaliefen zich over het algemeen niet meer bezig met geloofszaken.. dit was het terrein van de schriftgeleerden (de ulama).. deze vrome heren hadden weliswaar het alleenrecht op het gebied van religie maar ze hadden veelal niets in te brengen in politieke aangelegenheden.. dat is al sinds een zeer vroeg stadium ontwortelt geraakt toen islamitische regeringsleiders door erf opvolging benoemd werden.. hier en daar zat er wel een khalief tussen die ook schriftgeleerde was zoals bij de abassieden het geval was maar over het algemeen had je als schriftgeleerde niks te vertellen over aardse staatszaken en had je als sultan, emir of khalief niks te vertellen over geloofszaken..

Wederom dank, je geeft me veel om over na te denken.

Beslist off-topic, maar te lief om buiten om niet te vertellen. Het gebeuren speelt zich af op een islamitische school waar ik leesbegeleiding (groep 3 en 4) geef. Ter
ere van het Offerfeest staat in de gang een met groene doeken beklede tafel. Hierop een, door de kinderen vervaardigde, Kaäba, een tespih, en afbeeldingen van de Koran en wat moskee's. Aan de wand, het is tenslotte Offerfeest, een kudde schapen.

Op mijn vraag:"Wat stelt het allemaal voor, gaven mijn leeskinderen antwoorden als:
"In de Kaäba woont Mohammed en je mag er altijd op bezoek komen. Het is een huisdoos vol met cadeautjes is. De Kaaba is wel 100 meter hoog. Dus liepen wij 50meterstappen door de gang, om te ontdekken halverwege Kaaba-hoogte te zijn. De Kaäba wordt zwart als je liegt. Allah, vergeeft je als je spijt hebt. Blijf je, zo meldde de kleine met een benauwd smoeltje, echter liegen, dan stuurt Hij je voorgoed naar het grote vuur. Nam hier de vrijheid mijn leeskindje te verzekeren dat Allah altijd alles vergeeft. Wellicht niet volgens de leer, maar ik had met het angstige koppie te doen. Naar mijn opvatting mag hierover geen enkel kind schrik worden aangejaagd.

Rabi'ah.
08-01-08, 10:35
Geplaatst door sater
Hoax of niet mogelijk toekomstige moslimpartijen zullen zich aan democratisch westerse kernwaarden als scheiding van kerk en staat dienen te houden.

Ach gut en de SGP hoeft dat niet?

Want voor jouw informatie, de SGP wil de Grondwet afschaffen en de Bijbel als wetboek invoeren. (zoiets als nu in Saudi-Arabië het geval is)

AmirAlMominien
08-01-08, 13:17
Geplaatst door Aït Ayt
ja is er onderscheid tussen de geschiedenis van het christelijke europa en de islamitische wereld..
moslims hebben hun portie gehad in de 9e eeuw toen schriftgeleerden door abassidische khaliefen als ketters vervolgd werden en de 'staat' zich actief bemoeide met geloofszaken.. zo rond de 11e eeuw was dit voorbij en hielden emirs, sultans en khaliefen zich over het algemeen niet meer bezig met geloofszaken.. dit was het terrein van de schriftgeleerden (de ulama).. deze vrome heren hadden weliswaar het alleenrecht op het gebied van religie maar ze hadden veelal niets in te brengen in politieke aangelegenheden.. dat is al sinds een zeer vroeg stadium ontwortelt geraakt toen islamitische regeringsleiders door erf opvolging benoemd werden.. hier en daar zat er wel een khalief tussen die ook schriftgeleerde was zoals bij de abassieden het geval was maar over het algemeen had je als schriftgeleerde niks te vertellen over aardse staatszaken en had je als sultan, emir of khalief niks te vertellen over geloofszaken..
Interessante info Ait Ayt. Kun je mij misschien een relevant boek aanraden waarin deze en andere geschiedenislessen op het niveau van staatsordening te vinden zijn? Ik ben nu bezig met dit boek, waarin interessante geschiedkundige feiten worden verhaald die in boeken van andere westerse historici zelden vermeld worden:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51YImUQDbfL._SS500_.jpg

AmirAlMominien
08-01-08, 13:25
Geplaatst door sater
Wederom dank, je geeft me veel om over na te denken.

Beslist off-topic, maar te lief om buiten om niet te vertellen. Het gebeuren speelt zich af op een islamitische school waar ik leesbegeleiding (groep 3 en 4) geef. Ter
ere van het Offerfeest staat in de gang een met groene doeken beklede tafel. Hierop een, door de kinderen vervaardigde, Kaäba, een tespih, en afbeeldingen van de Koran en wat moskee's. Aan de wand, het is tenslotte Offerfeest, een kudde schapen.

Op mijn vraag:"Wat stelt het allemaal voor, gaven mijn leeskinderen antwoorden als:
"In de Kaäba woont Mohammed en je mag er altijd op bezoek komen. Het is een huisdoos vol met cadeautjes is. De Kaaba is wel 100 meter hoog. Dus liepen wij 50meterstappen door de gang, om te ontdekken halverwege Kaaba-hoogte te zijn. De Kaäba wordt zwart als je liegt. Allah, vergeeft je als je spijt hebt. Blijf je, zo meldde de kleine met een benauwd smoeltje, echter liegen, dan stuurt Hij je voorgoed naar het grote vuur. Nam hier de vrijheid mijn leeskindje te verzekeren dat Allah altijd alles vergeeft. Wellicht niet volgens de leer, maar ik had met het angstige koppie te doen. Naar mijn opvatting mag hierover geen enkel kind schrik worden aangejaagd.
Dan begrijp jij niks van de religie en haar opvoeding. Een kind vertellen dat alles vergeven wordt, laat ruimte over voor een kind om wel te liegen als het positief kan uitpakken. Bovendien is imaginatie deel van de belevingswereld van een kind en is angst voor het slechte per definitie beter dan onverschilligheid tegenover het slechte. En dat allemaal ten behoeve van jouw zelfverkozen emotionele leegheid, waarbij angst geen plek kent behalve als het om het verliezen van de eigen pleziertjes gaat.

Rabi'ah.
08-01-08, 13:27
Geplaatst door AmirAlMominien
Dan begrijp jij niks van de religie en haar opvoeding. Een kind vertellen dat alles vergeven wordt, laat ruimte over voor een kind om wel te liegen als het positief kan uitpakken.

Dus een kind bangmaken is beter dan de nadruk te leggen op de ra7ma van Allah (zoals Hij Zelf keer op keer doet in de Qur'an!)?

AmirAlMominien
08-01-08, 13:39
Geplaatst door Rabi'ah.
Dus een kind bangmaken is beter dan de nadruk te leggen op de ra7ma van Allah (zoals Hij Zelf keer op keer doet in de Qur'an!)?
Je moet kijken naar de context waarin je iets zegt. Een kind mag best bang zijn voor het slechte, daar dat de bedoeling is van een islamitische opvoeding: het kind afhouden van het slechte en het goede bevorderen. Je kan op andere momenten de nadruk leggen op de rahma van Allah, wanneer je het kind vergeving, naastenliefde of barmhartigheid wilt bijbrengen. Dat te doen op een moment dat een kind nog geleid wordt door verkeerde impulsen en dan nog een keuze voor het goede moet maken, is inflatie voor de betekenis van de Sjaitan en de Godsvrezendheid. Immers bestaat de Sjaitan ook om een reden, namelijk om ons te leren dat niet elke ingeving goed is.

Beetje pragmatisch beredeneerd, maar de Islam doet dan ook recht aan elk aspect van de mens, of het nou rationalisaties zijn of de emoties.

sater
08-01-08, 13:46
Geplaatst door Rabi'ah.
Dus een kind bangmaken is beter dan de nadruk te leggen op de ra7ma van Allah (zoals Hij Zelf keer op keer doet in de Qur'an!)?

Dank @Rabi'ah: wordt met Allah's ra7ma zijn vergevingsgezindheid bedoelt?

M.b.t. je SGP reactie: antwoordde eerder aan @Witte 78 dat alle partijen moeten voldoen aan democratische voorwaarden, zoals scheiding tussen kerk en staat.

Rabi'ah.
08-01-08, 13:47
Geplaatst door sater
Dank @Rabi'ah: wordt met Allah's ra7ma zijn vergevingsgezindheid bedoelt?



Ja. Iets preciezer betekent het barmhartigheid.

sater
08-01-08, 14:03
Geplaatst door AmirAlMominien
Je moet kijken naar de context waarin je iets zegt. Een kind mag best bang zijn voor het slechte, daar dat de bedoeling is van een islamitische opvoeding: het kind afhouden van het slechte en het goede bevorderen. Je kan op andere momenten de nadruk leggen op de rahma van Allah, wanneer je het kind vergeving, naastenliefde of barmhartigheid wilt bijbrengen. Dat te doen op een moment dat een kind nog geleid wordt door verkeerde impulsen en dan nog een keuze voor het goede moet maken, is inflatie voor de betekenis van de Sjaitan en de Godsvrezendheid. Immers bestaat de Sjaitan ook om een reden, namelijk om ons te leren dat niet elke ingeving goed is.

Beetje pragmatisch beredeneerd, maar de Islam doet dan ook recht aan elk aspect van de mens, of het nou rationalisaties zijn of de emoties.

Hemeltjelief het angstige koppie waar ik het over heb is hooguit zeven jaar. En ja, ik houd staande dat kleintjes nog geen weet van de toornige Allah hoeven te hebben. Geldt overigens ook voor andere religies.

AmirAlMominien
08-01-08, 14:09
Geplaatst door sater
Hemeltjelief het angstige koppie waar ik het over heb is hooguit zeven jaar. En ja, ik houd staande dat kleintjes nog geen weet van de toornige Allah hoeven te hebben. Geldt overigens ook voor andere religies.
Maar jij hebt helemaal niets te willen over de inhoud van het geloof dat islamitische kinderen meekrijgen van hun ouders. Zolang dat binnen de wet blijft, moet jij je verre houden van een dergelijke levensbeschouwelijke indoctrinatie. Vooral als je daarbij lesgeeft op een openbare school is. Dus hou je persoonlijke mening in het vervolg gewoon voor je, zodat je kinderen niet vervreemdt van de samenleving, daar hun ouders voor de religieuze opvoeding zorgen en jij voor het onderwijs. Als mijn kind dit aan me zou vertellen, had ik onmiddelijk een klacht ingediend of een andere school gekozen.

Joesoef
08-01-08, 14:20
Geplaatst door AmirAlMominien
Maar jij hebt helemaal niets te willen over de inhoud van het geloof dat islamitische kinderen meekrijgen van hun ouders. Zolang dat binnen de wet blijft, moet jij je verre houden van een dergelijke levensbeschouwelijke indoctrinatie. Vooral als je daarbij lesgeeft op een openbare school is. Dus hou je persoonlijke mening in het vervolg gewoon voor je, zodat je kinderen niet vervreemdt van de samenleving, daar hun ouders voor de religieuze opvoeding zorgen en jij voor het onderwijs. Als mijn kind dit aan me zou vertellen, had ik onmiddelijk een klacht ingediend of een andere school gekozen.


Probeer je nu lollig te zijn of zo? Ik weet niet uit wat voor Pakistaans bergdorp jij komt maar het is in ieder geval een andere Islam dan dat ik ken.

sjaen
08-01-08, 14:26
Geplaatst door AmirAlMominien
Maar jij hebt helemaal niets te willen over de inhoud van het geloof dat islamitische kinderen meekrijgen van hun ouders. Zolang dat binnen de wet blijft, moet jij je verre houden van een dergelijke levensbeschouwelijke indoctrinatie. Vooral als je daarbij lesgeeft op een openbare school is. Dus hou je persoonlijke mening in het vervolg gewoon voor je, zodat je kinderen niet vervreemdt van de samenleving, daar hun ouders voor de religieuze opvoeding zorgen en jij voor het onderwijs. Als mijn kind dit aan me zou vertellen, had ik onmiddelijk een klacht ingediend of een andere school gekozen.

i.p.v. geschiedenis boeken te lezen over arabische veroveringen; raad ik je dringend aan om boeken te lezen over de verschillende ontwikkelingsfasen van het kind .....vóór je ze krijgt.

sater
08-01-08, 14:29
Geplaatst door AmirAlMominien
Maar jij hebt helemaal niets te willen over de inhoud van het geloof dat islamitische kinderen meekrijgen van hun ouders. Zolang dat binnen de wet blijft, moet jij je verre houden van een dergelijke levensbeschouwelijke indoctrinatie. Vooral als je daarbij lesgeeft op een openbare school is. Dus hou je persoonlijke mening in het vervolg gewoon voor je, zodat je kinderen niet vervreemdt van de samenleving, daar hun ouders voor de religieuze opvoeding zorgen en jij voor het onderwijs. Als mijn kind dit aan me zou vertellen, had ik onmiddelijk een klacht ingediend of een andere school gekozen.

Laat de godsdienstleraar, van de islamitische school waar ik leesbegeleiding geef, het nou volstrekt eens zijn met mijn opvatting.

Rabi'ah.
08-01-08, 14:30
Geplaatst door sater
Laat de godsdienstleraar, van de islamitische school waar ik leesbegeleiding geef, het nou volstrekt eens zijn met mijn opvatting.

Dat is dan een verstandige man.

Julien
08-01-08, 14:37
Geplaatst door AmirAlMominien
Interessante info Ait Ayt. Kun je mij misschien een relevant boek aanraden waarin deze en andere geschiedenislessen op het niveau van staatsordening te vinden zijn? Ik ben nu bezig met dit boek, waarin interessante geschiedkundige feiten worden verhaald die in boeken van andere westerse historici zelden vermeld worden:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51YImUQDbfL._SS500_.jpg

Maar zodra Nederlanders trots willen zijn over hun veroveringen in Oost-Indië, of Spanjaarden over Zuid Amerika, of Fransen over Noord Afrika, of Engelsen over Zuid Azië.. dan zijn het opeens slechte imperialisten.
Ik zou weer bijna het woord willen gebruiken dat begint met h... en eindigt op ..t

AmirAlMominien
08-01-08, 14:51
Geplaatst door sjaen
i.p.v. geschiedenis boeken te lezen over arabische veroveringen; raad ik je dringend aan om boeken te lezen over de verschillende ontwikkelingsfasen van het kind .....vóór je ze krijgt.
Welke? Bernard Lievengoed (de levensloop van de mens) of Rudolf Steiner, met hun atheistische levensbeschouwelijke visie?:haha:
Ik heb ze gelezen, maar dat antroposofisme, waar bibliotheken vol mee liggen, is qua moraal en opvoeding niet mijn ding. Een mens leeft door God te aanbidden, niet anders.
Al deze psychopathologische sprookjes die het kind tot een verwend, egoistisch mormel maken, moeten islamitische kinderen bespaard blijven.

AmirAlMominien
08-01-08, 14:54
Geplaatst door sater
Laat de godsdienstleraar, van de islamitische school waar ik leesbegeleiding geef, het nou volstrekt eens zijn met mijn opvatting.
Je hebt inderdaad moslims die schipperen met hun geloof, daar ze zich wensen te conformeren aan de heersende opinie, zonder het gevaar te worden weggezet als paria.

AmirAlMominien
08-01-08, 15:01
Geplaatst door Julien
Maar zodra Nederlanders trots willen zijn over hun veroveringen in Oost-Indië, of Spanjaarden over Zuid Amerika, of Fransen over Noord Afrika, of Engelsen over Zuid Azië.. dan zijn het opeens slechte imperialisten.
Ik zou weer bijna het woord willen gebruiken dat begint met h... en eindigt op ..t
Zo'n waardeoordeel zou mij nog steeds niet weerhouden van het zoeken naar kennis. Ik begrijp dat jij in je frustratie jezelf weerhoudt van het geven van een mening over een onderwerp waarin jij je hebt verdiept?

Als je trouwens een discussie wilt voeren over de inhoud van het boek, lees het dan eerst. Als je meer van kaften houdt, kunnen we deze alsnog voortzetten. Wat jij wilt hoor.

Julien
08-01-08, 15:14
Geplaatst door AmirAlMominien
Zo'n waardeoordeel zou mij nog steeds niet weerhouden van het zoeken naar kennis. Ik begrijp dat jij in je frustratie jezelf weerhoudt van het geven van een mening over een onderwerp waarin jij je hebt verdiept?

Als je trouwens een discussie wilt voeren over de inhoud van het boek, lees het dan eerst. Als je meer van kaften houdt, kunnen we deze alsnog voortzetten. Wat jij wilt hoor.

Ik weet precies over welke geschiedenis je het hebt, daar hoef ik geen boekekaft voor te bekijken. En ik vind het verheerlijken van het arabische imperialisme (met bijkomende plunderingen, verkrachtingen, moorden en onderwerping van de oorspronkelijke bevolking) van hetzelfde soort als de verheerlijking van de europese misdaden in de voormalige kolonies.

AmirAlMominien
08-01-08, 15:44
Geplaatst door Julien
Ik weet precies over welke geschiedenis je het hebt, daar hoef ik geen boekekaft voor te bekijken. En ik vind het verheerlijken van het arabische imperialisme (met bijkomende plunderingen, verkrachtingen, moorden en onderwerping van de oorspronkelijke bevolking) van hetzelfde soort als de verheerlijking van de europese misdaden in de voormalige kolonies.
Wat jij vindt is voor mij niet zo interessant. Het gaat om de feiten. Feit is dat het genoemde boek geschreven is door een Engelse academicus en historicus. Het is ontzettend verhelderend en geeft een goed inzicht in de grootsheid van het toenmalig islamitisch rijk. Dat heeft deze oprechte Engelsman zelfs moeten toegeven. Alleen weerhouden jouw Franse koloniale instincten je van het rationeel kunnen beoordelen van wetenschap. Zo mag je gerust zijn. Het zou wel iets gepaster zijn om dat ergens anders te doen, bijvoorbeeld in een laboratorium met een gekooide Kamoroenees, terwijl jij met een groep Franse biologen empirisme bedrijft.

Julien
08-01-08, 16:21
Geplaatst door AmirAlMominien
Wat jij vindt is voor mij niet zo interessant. Het gaat om de feiten. Feit is dat het genoemde boek geschreven is door een Engelse academicus en historicus.Het is ontzettend verhelderend en geeft een goed inzicht in de grootsheid van het toenmalige islamitisch rijk. Dat heeft deze oprechte Engelsman zelfs moeten toegeven. Alleen weerhouden jouw Franse koloniale instincten je van het rationeel kunnen beoordelen van wetenschap. Zo mag je gerust zijn. Het zou wel iets gepaster zijn om dat ergens anders te doen, bijvoorbeeld in een labratorium met een gekooide Kamoroenees, terwijl jij met een groep Franse biologen empirisme bedrijft.

Waar ik het over had, waren ook feiten. Wat jij doet, is oogkleppen opdoen en een geschiedenis verromantiseren. Dat jij de bal terugspeelt naar mij (en de Franse kolonisatie) is een teken van zwakke argumentatie, want ik heb namelijk nergens de Franse kolonisatie verheerlijkt.

Julien
08-01-08, 16:26
Overigens is de laatste opmerking van de zelfbenoemde Amir van Maroc.NL erg racistisch van karakter. Hij doet namelijk net alsof het in de natuur van de blanke zit om een zwarte te mishandelen. Ik neem aan dat hij echter ook bewust is van het grote racisme jegens zwarten dat aanwezig is in Arabische landen. Bijvoorbeeld Soedan, maar zelfs ook in Mekka..

Joesoef
08-01-08, 16:37
Geplaatst door Julien
Overigens is de laatste opmerking van de zelfbenoemde Amir van Maroc.NL erg racistisch van karakter. Hij doet namelijk net alsof het in de natuur van de blanke zit om een zwarte te mishandelen. Ik neem aan dat hij echter ook bewust is van het grote racisme jegens zwarten dat aanwezig is in Arabische landen. Bijvoorbeeld Soedan, maar zelfs ook in Mekka..


Achja, wie de broek past trekt hem aan. Wat ik niet zou doen is veel hier te serieus opvatten. Het is hier een forum van minderheden, enkele minderheden vallen alleen wat meer op omdat ze hard schreeuwen.

Julien
08-01-08, 16:58
Geplaatst door Joesoef
Achja, wie de broek past trekt hem aan. Wat ik niet zou doen is veel hier te serieus opvatten. Het is hier een forum van minderheden, enkele minderheden vallen alleen wat meer op omdat ze hard schreeuwen.

Ik voelde me al sowieso niet aangesproken wat betreft 'Fransen' die een empirisch onderzoek verrichten bij een Kameroenees, maar ik vind dat types als AmirAlMominiem geconfronteerd moeten worden met hun (letterlijke en figuurlijke) zwart-witte wereldbeeld. Namelijk het wereldbeeld van de westerse wereld als slecht en imperialistisch, en de arabische wereld als alleen maar tolerant en goed.

H.P.Pas
08-01-08, 16:59
Geplaatst door Julien
zelfbenoemde Amir van Maroc.NL

Hij is Amir van de Moeminien. Dat is iets héél anders. :hihi:

Koala64
08-01-08, 18:16
Geplaatst door Julien
Overigens is de laatste opmerking van de zelfbenoemde Amir van Maroc.NL erg racistisch van karakter. Hij doet namelijk net alsof het in de natuur van de blanke zit om een zwarte te mishandelen. Ik neem aan dat hij echter ook bewust is van het grote racisme jegens zwarten dat aanwezig is in Arabische landen. Bijvoorbeeld Soedan, maar zelfs ook in Mekka..

t´Is ons eigen MocroGeertje. Schattig toch... zou ie zijn haar ook blonderen... :p

AmirAlMominien
09-01-08, 20:15
Geplaatst door Julien
Ik voelde me al sowieso niet aangesproken wat betreft 'Fransen' die een empirisch onderzoek verrichten bij een Kameroenees, maar ik vind dat types als AmirAlMominiem geconfronteerd moeten worden met hun (letterlijke en figuurlijke) zwart-witte wereldbeeld. Namelijk het wereldbeeld van de westerse wereld als slecht en imperialistisch, en de arabische wereld als alleen maar tolerant en goed.
Het is heel wat anders om je te verdiepen in onafhankelijk wetenschappelijk werk, dan voorgeprogammeerd te worden om te denken dat je superieur bent.

Op 23 februari 2005 is er een wet aangenomen in Frankrijk. Deze schrijft voor dat 'de schoolprogramma’s de positieve rol van de Franse aanwezigheid overzee moeten erkennen', met andere woorden propaganda moeten maken over het Frans kolonialisme; het is om zo te zeggen positief geweest voor de Afrikanen dat Kameroenezen gekooid werden en Algerijnen afgeslacht.

AmirAlMominien
09-01-08, 20:18
Geplaatst door Julien
Overigens is de laatste opmerking van de zelfbenoemde Amir van Maroc.NL erg racistisch van karakter. Hij doet namelijk net alsof het in de natuur van de blanke zit om een zwarte te mishandelen. Ik neem aan dat hij echter ook bewust is van het grote racisme jegens zwarten dat aanwezig is in Arabische landen. Bijvoorbeeld Soedan, maar zelfs ook in Mekka..
:D

Nu spreek je tot mij in derde persoon, omdat ik je een verbale steek tussen je ribben toedien en jij overkookt van emotie, wat jouw onnozelheid alleen maar nog meer bevestigd. Alsof mensen op dit forum niet voor zichzelf kunnen denken of en hoe ik racistisch ben. Ik kom gewoon met feiten, jij met loze argumentatie gebasseerd op de kaft van één boek van een Britse historicus.

Bofko
09-01-08, 23:24
Geplaatst door Julien
maar ik vind dat types als AmirAlMominiem geconfronteerd moeten worden met hun (letterlijke en figuurlijke) zwart-witte wereldbeeld.

Heb jij nog steeds niet door dat dat Schaap\Qais is ? :jammer:

Julien
09-01-08, 23:51
Geplaatst door Bofko
Heb jij nog steeds niet door dat dat Schaap\Qais is ? :jammer:

Nu je het zegt..

Ik vond hem al verdacht op een oude prikker lijken, maar wie wist ik niet. Hij had zich al verraden door op de man te spelen bij mij en anderen, op een manier die alleen prikkers kunnen met een geschiedenis op maroc.NL. Wat is dat toch met die gefrustreerde mannetjes die steeds een nieuw profiel aanmaken?

Grappigste is nog dat hij mij beschuldigt van superieuriteitsgevoel, terwijl zijn reacties doordrenkt zijn met arabisch en islamitische arrogantie en superieuriteitsgevoel.

super ick
10-01-08, 10:01
Geplaatst door AmirAlMominien
Maar jij hebt helemaal niets te willen over de inhoud van het geloof dat islamitische kinderen meekrijgen van hun ouders. Zolang dat binnen de wet blijft, moet jij je verre houden van een dergelijke levensbeschouwelijke indoctrinatie. Vooral als je daarbij lesgeeft op een openbare school is. Dus hou je persoonlijke mening in het vervolg gewoon voor je, zodat je kinderen niet vervreemdt van de samenleving, daar hun ouders voor de religieuze opvoeding zorgen en jij voor het onderwijs. Als mijn kind dit aan me zou vertellen, had ik onmiddelijk een klacht ingediend of een andere school gekozen.

Jij moet je heel goed realiseren dat je nu een persoonlijk standpunt neerzet en niet voor alle moslims in Nederland spreekt.
Ik heb eens een enorme rel meegemaakt waarin een kleuter mij vertelde dat hij nu in de hel kon belanden omdat tijdens een schoolfeestje per ongeluk een stukje kroket had gegeten. Dit was hem door zijn ouders verteld. Dat is een voorbeeld van doctrine, van een toornige Allah die m.i. (maar ja ik ben MAAR een kafir he?) volkomen misplaatst was.