PDA

Bekijk Volledige Versie : Turkse en Marokkaanse importbruiden fors gedaald



Maurice
07-01-08, 18:45
Turkse en Marokkaanse importbruiden fors gedaald



Gepost door Rob (R@b) - Bron: CBS
Gepubliceerd: maandag 7 januari 2008 @ 13:13

Het aantal Turkse en Marokkaanse Nederlandse mannen dat een bruid uit hun land van herkomst haalt, is tussen 2001 en 2006 sterk gedaald. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag. In 2006 liet ongeveer 25% van de Turkse en Marokkaanse mannen in Nederland die trouwden, hun bruid overkomen uit Turkije of Marokko.

In 2001 liet nog 56% van de Turkse mannen hun bruid overkomen uit het land van herkomst. Bij de Marokkanen lag dat percentage toen op 57.

Het overgrote deel van de Turkse mannen die in 2006 trouwden, koos voor een Turkse bruid uit Nederland (54%) of een uit Turkije (27%). Dat is een daling van 1100 naar 400 importhuwelijken per jaar. Bij de Marokkaanse mannen is een vergelijkbaar beeld zichtbaar. in 2006 trouwde 23% van de Marokkaanse bruidegommen met een bruid uit Marokko (360 huwelijken), tegen 57% in 2001 (1000 huwelijken). Daarbij vond ook voor deze groep vanaf 2004 een sterke stijging plaats van het percentage huwelijken met een partner van dezelfde herkomst uit Nederland.

Als mogelijke reden voor de scherpe daling noemt het CBS de strengere eisen die Nederland sinds 2004 stelt aan dergelijke huwelijken. Zo is de minimumleeftijd van degene die een partner uit het buitenland mag halen, verhoogd van 18 naar 21 jaar en is diens inkomenseis verhoogd. Verder noemt het CBS factoren zoals integratie en de veranderende samenstelling van de allochtone bevolking naar generatie. Zo zullen allochtone jongeren van de tweede generatie liever trouwen met een partner die net als zij in Nederland is opgegroeid, dan met iemand uit het land van hun ouders.

Trouwen met een Nederlandse vrouw doen Nederlandse Turken en Marokkanen nog niet veel. Van de Turkse en Marokkaanse mannen die in 2006 trouwden, deed slechts 10% dat met een autochtone vrouw. Dat komt neer op ongeveer 150 huwelijken per jaar.



http://frontpage.fok.nl/nieuws/86336

wesley de Kafir
07-01-08, 19:18
dank je rita,

AmirAlMominien
07-01-08, 19:23
Geplaatst door Maurice
Turkse en Marokkaanse importbruiden fors gedaald




Trouwen met een Nederlandse vrouw doen Nederlandse Turken en Marokkanen nog niet veel. Van de Turkse en Marokkaanse mannen die in 2006 trouwden, deed slechts 10% dat met een autochtone vrouw. Dat komt neer op ongeveer 150 huwelijken per jaar.



http://frontpage.fok.nl/nieuws/86336
Zo, 10% is nog steeds meer dan ik had verwacht. Als dat eens meer gaat worde, schiet de Islamisering van Nederland lekker op. Ga zo door!

wesley de Kafir
07-01-08, 19:29
Geplaatst door AmirAlMominien
Zo, 10% is nog steeds meer dan ik had verwacht. Als dat eens meer gaat worde, schiet de Islamisering van Nederland lekker op. Ga zo door!

Als moslim mannen met autochtone vrouwen trouwen is dat nog geen groeiende islamisering want het lijkt me sterk dat vrouwen die vrijheid kennen er voor gaan kiezen onder een stuk stof te lopen. Het zijn eerder de mannen die verwesteren.

AmirAlMominien
07-01-08, 21:01
Geplaatst door wesley de Kafir
Als moslim mannen met autochtone vrouwen trouwen is dat nog geen groeiende islamisering want het lijkt me sterk dat vrouwen die vrijheid kennen er voor gaan kiezen onder een stuk stof te lopen. Het zijn eerder de mannen die verwesteren.
http://www.wijblijvenhier.nl/images/authors/pektas-weber_thumb.jpg

Ceylan Pektas-Weber had een rooms-katholieke opvoeding. Ze is nu moslima en 11 jaar actief geweest bij Al Nisa (waarvan 6 jaar als voorzitter), een organisatie voor moslimvrouwen. Onlangs verscheen haar boek 'Moslima's, emancipatie achter de dijken'.

http://www.senmagazine.com/_uploads/editorials/melanie.jpg
Melanie

http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/mmbase/images/1054549

Gemiddeld genomen nemen Autochtone Moslimvrouwen iets meer discriminatie waar vanwege hun etnische/religieuze achtergrond (5,24 op een schaal van 1 tot 9, SD = 1.72) in vergelijking met Allochtone Moslimvrouwen (5,13 op een schaal van 1 tot 9, SD = 1.69). Er is echter geen significant verschil tussen deze groepen Moslimvrouwen wat betreft waargenomen discriminatie (F < 1, p = .64, ç = .06).

Cherry Bo
07-01-08, 21:07
Geplaatst door AmirAlMominien
Zo, 10% is nog steeds meer dan ik had verwacht. Als dat eens meer gaat worde, schiet de Islamisering van Nederland lekker op. Ga zo door!

Ja? Moet Nederland ge-islamiseerd worden?

wesley de Kafir
07-01-08, 21:11
Geplaatst door AmirAlMominien
http://www.wijblijvenhier.nl/images/authors/pektas-weber_thumb.jpg

Ceylan Pektas-Weber had een rooms-katholieke opvoeding. Ze is nu moslima en 11 jaar actief geweest bij Al Nisa (waarvan 6 jaar als voorzitter), een organisatie voor moslimvrouwen. Onlangs verscheen haar boek 'Moslima's, emancipatie achter de dijken'.

http://www.senmagazine.com/_uploads/editorials/melanie.jpg
Melanie

http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/mmbase/images/1054549

Gemiddeld genomen nemen Autochtone Moslimvrouwen iets meer discriminatie waar vanwege hun etnische/religieuze achtergrond (5,24 op een schaal van 1 tot 9, SD = 1.72) in vergelijking met Allochtone Moslimvrouwen (5,13 op een schaal van 1 tot 9, SD = 1.69). Er is echter geen significant verschil tussen deze groepen Moslimvrouwen wat betreft waargenomen discriminatie (F < 1, p = .64, ç = .06).


leuk hoor zo'n voorbeeld en die berekening maar daar kan ik natuurlijk niks mee, en bovendien die vrouw probeert emancipatie te bevorderen in de islam, wat ik zie als een verwestering

AmirAlMominien
07-01-08, 21:13
Geplaatst door Cherry Bo
Ja? Moet Nederland ge-islamiseerd worden?
Het liefst wel. Anders kan het nog altijd een pedofielenland blijven. Wat jij wilt hoor.

AmirAlMominien
07-01-08, 21:14
Geplaatst door wesley de Kafir
leuk hoor zo'n voorbeeld en die berekening maar daar kan ik natuurlijk niks mee, en bovendien die vrouw probeert emancipatie te bevorderen in de islam, wat ik zie als een verwestering
Hoe jij iets ziet is niet belangrijk. Emancipatie is een islamitische plicht.

wesley de Kafir
07-01-08, 21:15
Geplaatst door AmirAlMominien
Het liefst wel. Anders kan het nog altijd een pedofielenland blijven. Wat jij wilt hoor.

het is niet echt relevant om Nederland een pedofielenland te noemen helemaal omdat Mohammed himself met een klein meisje getrouwt was

Cherry Bo
07-01-08, 21:17
Geplaatst door AmirAlMominien
Het liefst wel. Anders kan het nog altijd een pedofielenland blijven. Wat jij wilt hoor.

?

jang0201
07-01-08, 21:18
liever een 'pedofielen'land dan een islamstaat!

Mag ik vragen wat jij hier doet samir? Lijkt me een hel hier voor je!
Waarom zoek je je heil niet in de woestijn.

Cherry Bo
07-01-08, 21:23
Geplaatst door AmirAlMominien
Het liefst wel. Anders kan het nog altijd een pedofielenland blijven. Wat jij wilt hoor.

Het is haram om in een pedofielenland te leven.

Ik zou een wegtrekker nemen naar SA als ik jou was.

wesley de Kafir
07-01-08, 21:26
Geplaatst door AmirAlMominien
Hoe jij iets ziet is niet belangrijk. Emancipatie is een islamitische plicht.

emancipatie is het gelijk worden aan het ander en zolang de man boven de vrouw staat in de islam is het niet echt logisch het gelijk worden een plicht te noemen

AmirAlMominien
07-01-08, 21:34
Geplaatst door wesley de Kafir
emancipatie is het gelijk worden aan het ander en zolang de man boven de vrouw staat in de islam is het niet echt logisch het gelijk worden een plicht te noemen
Emancipatie is eveneens eerlijker maatschappelijke verhoudingen. De Islam staat die eerlijkere verhoudingen voor. Dus niet de man als lamme vent die het slaafje is van de vrouw, zodat hij te laf is om nog iets te ondernemen buiten zijn eigen pleziertjes om.

AmirAlMominien
07-01-08, 21:43
Geplaatst door wesley de Kafir
het is niet echt relevant om Nederland een pedofielenland te noemen helemaal omdat Mohammed himself met een klein meisje getrouwt was
Pedofielen komen als paddestoelen uit de grond door de ongeremde sexuele beesten in Nederland.

De Profeet (vrede zij met hem) was geen pedofiel, lees maar:


http://www.islamicsupremecouncil.com/ayesha.htm
http://www.muslim.org/islam/aisha-age.htm
http://upload.wikimedia.org/wikisource/en/8/8f/Age_of_Aisha.pdf

AmirAlMominien
07-01-08, 21:46
Geplaatst door Cherry Bo
Het is haram om in een pedofielenland te leven.

Ik zou een wegtrekker nemen naar SA als ik jou was.
Daarom moet dit land ook geislamiseerd worden, lieve meisje.

SA is trouwens het slaafje van het westen.

barfly
07-01-08, 21:47
Geplaatst door AmirAlMominien
Daarom moet dit land ook geislamiseerd worden, lieve meisje.

SA is trouwens het slaafje van het westen.

Welk land is eigenlijk wel een goed islamitisch land? Behalve Nederland dan.

AmirAlMominien
07-01-08, 22:00
Geplaatst door barfly
Welk land is eigenlijk wel een goed islamitisch land? Behalve Nederland dan.
Er bestaat geen islamitisch land, omdat het concept van nationale staten een westerse uitvinding is gebasseerd op nationalisme en een sterke soeverein, die d.m.v het sociaal contract het machtsmonopolie naar zich toe getrokken heeft. Dit concept bestaat niet in de Islam, omdat deze grensoverschrijdend is en allesomvattend. Alle moslims verenigd in hun gemeenschappen vallen onder het Islamitisch land met als enige soeverein God, met de mens als zijn aanbidder, waaraan heilige individuele rechten zijn gegeven. Dus alleen de mens beschikt over zichzelf en God over allen.

Voila, je antwoord.

barfly
07-01-08, 22:14
Geplaatst door AmirAlMominien
Er bestaat geen islamitisch land, omdat het concept van nationale staten een westerse uitvinding is gebasseerd op nationalisme en een sterke soeverein, die d.m.v het sociaal contract het machtsmonopolie naar zich toe getrokken heeft. Dit concept bestaat niet in de Islam, omdat deze grensoverschrijdend is en allesomvattend. Alle moslims verenigd in hun gemeenschappen vallen onder het Islamitisch land met als enige soeverein God, met de mens als zijn aanbidder, waaraan heilige individuele rechten zijn gegeven. Dus alleen de mens beschikt over zichzelf en God over allen.

Voila, je antwoord.

Fijn, dank je voor je moeite. Zou je me verder nog willen uitleggen waarom er dan nog geen islamitische staat is? Ik denk namelijk dat het nationalisme verhaal niet zo westers is als je boven vermeld.

Tomas
07-01-08, 22:20
Geplaatst door AmirAlMominien
Pedofielen komen als paddestoelen uit de grond door de ongeremde sexuele beesten in Nederland.

De Profeet (vrede zij met hem) was geen pedofiel, lees maar:


http://www.islamicsupremecouncil.com/ayesha.htm
http://www.muslim.org/islam/aisha-age.htm
http://upload.wikimedia.org/wikisource/en/8/8f/Age_of_Aisha.pdf

Ach wat een onzin. pedofilie is een westerse uitvinding. Dat is zeer zeker. Alleen in het westen waar jij nu woont is er namelijk ooit een wet verzonnen die het volwassen mannen verbied om iets met meisjes jonger dan 16 te hebben. Dankzij die wet bestaat er zoiets als een pedofiel. Buiten het westen bestaan er daarom bijna nergens pedofielen. Althans deze wet versprijd zich wel langzamerhand over de hele wereld. De verwestering heet dat geloof ik.

Cherry Bo
07-01-08, 22:46
Geplaatst door Tomas
Ach wat een onzin. pedofilie is een westerse uitvinding. Dat is zeer zeker. Alleen in het westen waar jij nu woont is er namelijk ooit een wet verzonnen die het volwassen mannen verbied om iets met meisjes jonger dan 16 te hebben. Dankzij die wet bestaat er zoiets als een pedofiel. Buiten het westen bestaan er daarom bijna nergens pedofielen. Althans deze wet versprijd zich wel langzamerhand over de hele wereld. De verwestering heet dat geloof ik.

:duim:

naam
07-01-08, 23:10
Geplaatst door Tomas
Ach wat een onzin. pedofilie is een westerse uitvinding. Dat is zeer zeker. Alleen in het westen waar jij nu woont is er namelijk ooit een wet verzonnen die het volwassen mannen verbied om iets met meisjes jonger dan 16 te hebben. Dankzij die wet bestaat er zoiets als een pedofiel. Buiten het westen bestaan er daarom bijna nergens pedofielen. Althans deze wet versprijd zich wel langzamerhand over de hele wereld. De verwestering heet dat geloof ik.

Daarom is de Islamisering belangrijk want dan kan AmirAlMominien weer zijn nichtje van 14 uit Marokko trouwen. :strik:

mark61
08-01-08, 10:00
Gek dat het alleen maar gaat over mannen dit mannen dat. Zouden er ook vrouwen iets doen? Over samenwonen gaat het ook al niet. Ik schat maar zo dat er meer MT vrouwen met een NL man gaan dan andersom. Tegenwoordig dan, vroeger zal dat omgekeerd zijn geweest.

CBS en machismo :cheefbek:

panoma79
08-01-08, 10:35
Allahuakbar.There is only one God and Muhammed(saw) is the final messenger of Allah("Islam the Truth")

Slinger
08-01-08, 10:56
Geplaatst door panoma79
Allahuakbar.There is only one God and Muhammed(saw) is the final messenger of Allah("Islam the Truth")

Spreekt die 'messenger' ook Nederlands of kent hij alleen maar Engels??

273Kelvin
08-01-08, 10:56
Geplaatst door wesley de Kafir
het is niet echt relevant om Nederland een pedofielenland te noemen helemaal omdat Mohammed himself met een klein meisje getrouwt was

Pedofielen trouwen dikwijls niet met hun slachtoffers.

Hou oud was de Maagd Maria (as) toen ze Jezus (assws) kreeg?

Cherry Bo
08-01-08, 11:04
Geplaatst door 273Kelvin
Pedofielen trouwen dikwijls niet met hun slachtoffers.



Hier heet het 'pedofiel' en mag er niet getrouwd worden, daar heet het 'profeet' of 'uithuwelijken' en wordt er wél getrouwd. What's in a name?

273Kelvin
08-01-08, 11:06
Geplaatst door Tomas
Ach wat een onzin. pedofilie is een westerse uitvinding. Dat is zeer zeker. Alleen in het westen waar jij nu woont is er namelijk ooit een wet verzonnen die het volwassen mannen verbied om iets met meisjes jonger dan 16 te hebben. Dankzij die wet bestaat er zoiets als een pedofiel. Buiten het westen bestaan er daarom bijna nergens pedofielen. Althans deze wet versprijd zich wel langzamerhand over de hele wereld. De verwestering heet dat geloof ik.

Zodra moslims en Arabieren massaal naar Nederland komen om jouw zusjes en nichtjes voor een habbekrats te wippen, wil ik je opnieuw horen..

273Kelvin
08-01-08, 11:07
Geplaatst door Cherry Bo
Hier heet het 'pedofiel' en mag er niet getrouwd worden, daar heet het 'profeet' of 'uithuwelijken' en wordt er wél getrouwd. What's in a name?

Ik daag je uit om jouw westerse definitie van een pedofiel te posten.

Rabi'ah.
08-01-08, 11:11
Geplaatst door mark61
Gek dat het alleen maar gaat over mannen dit mannen dat. Zouden er ook vrouwen iets doen? Over samenwonen gaat het ook al niet. Ik schat maar zo dat er meer MT vrouwen met een NL man gaan dan andersom. Tegenwoordig dan, vroeger zal dat omgekeerd zijn geweest.

CBS en machismo :cheefbek:

Mijn indruk is toch echt dat er veel meer Marokkanen zijn die met een Nederlandse vrouw trouwen dan Marokkaansen die met een Nederlandse man zijn getrouwd. (Tenminste, van wat ik in mijn kennissenkring heb gezien)

Dat wordt gelukkig ook steeds meer geaccepteerd.

Ik denk dat gemengde relaties van Marokkaanse vrouwen met NL mannen wel toenemen, maar dat dat lang niet zo vanzelfsprekend is.

Verder heb ik ook wel wat gevallen gezien van Marokkaansen die met Surinamers (meestal creolen) getrouwd zijn of een relatie hebben, maar zoals we weten geeft dat vaak de nodige heibel.

Omgekeerd heb ik het trouwens ook weleens gezien, maar die relaties (Mar. man Sur. vrouw) lopen vaak stuk.

Van Turken en Turksen heb ik geen idee wat ze doen. Ik denk dat die wat meer onderling trouwen.

Al dan niet openlijk samenwonen komt denk ik heel weinig voor.

lihoed
08-01-08, 11:22
Geplaatst door AmirAlMominien
http://www.wijblijvenhier.nl/images/authors/pektas-weber_thumb.jpg

Ceylan Pektas-Weber had een rooms-katholieke opvoeding. Ze is nu moslima en 11 jaar actief geweest bij Al Nisa (waarvan 6 jaar als voorzitter), een organisatie voor moslimvrouwen. Onlangs verscheen haar boek 'Moslima's, emancipatie achter de dijken'.

http://www.senmagazine.com/_uploads/editorials/melanie.jpg
Melanie

http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/mmbase/images/1054549

Gemiddeld genomen nemen Autochtone Moslimvrouwen iets meer discriminatie waar vanwege hun etnische/religieuze achtergrond (5,24 op een schaal van 1 tot 9, SD = 1.72) in vergelijking met Allochtone Moslimvrouwen (5,13 op een schaal van 1 tot 9, SD = 1.69). Er is echter geen significant verschil tussen deze groepen Moslimvrouwen wat betreft waargenomen discriminatie (F < 1, p = .64, ç = .06).

Ik ben niet echt voor Islamisering van Nederlanders maar ik ben er ook niet op tegen.
Als ik deze niet-Moslim geboren vrouwen hier zo zie dan herinner ik me een citaat uit de Koran waarin staat, "Allah leid wie hij wil.

BTW: prachtvrouwen zijn het, respect.

273Kelvin
08-01-08, 11:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Mijn indruk is toch echt dat er veel meer Marokkanen zijn die met een Nederlandse vrouw trouwen dan Marokkaansen die met een Nederlandse man zijn getrouwd. (Tenminste, van wat ik in mijn kennissenkring heb gezien)

Dat wordt gelukkig ook steeds meer geaccepteerd.

Ik denk dat gemengde relaties van Marokkaanse vrouwen met NL mannen wel toenemen, maar dat dat lang niet zo vanzelfsprekend is.

Verder heb ik ook wel wat gevallen gezien van Marokkaansen die met Surinamers (meestal creolen) getrouwd zijn of een relatie hebben, maar zoals we weten geeft dat vaak de nodige heibel.

Omgekeerd heb ik het trouwens ook weleens gezien, maar die relaties (Mar. man Sur. vrouw) lopen vaak stuk.

Van Turken en Turksen heb ik geen idee wat ze doen. Ik denk dat die wat meer onderling trouwen.

Al dan niet openlijk samenwonen komt denk ik heel weinig voor.

Roddelaarster!

Rabi'ah.
08-01-08, 11:31
Geplaatst door 273Kelvin
Roddelaarster!

Waar slaat dat nou weer op?

Is het tegenwoordig roddelen om tendensen die je in je omgeving ziet, zonder namen te noemen of het zelfs maar over specifieke mensen te hebben, te bespreken?

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. :moe:

mark61
08-01-08, 11:41
Geplaatst door Rabi'ah.
Mijn indruk is toch echt dat er veel meer Marokkanen zijn die met een Nederlandse vrouw trouwen dan Marokkaansen die met een Nederlandse man zijn getrouwd. (Tenminste, van wat ik in mijn kennissenkring heb gezien)

Tsja, in mijn kennissenkring is dat dan weer omgekeerd :)

Dat wordt gelukkig ook steeds meer geaccepteerd.


Ik denk dat gemengde relaties van Marokkaanse vrouwen met NL mannen wel toenemen, maar dat dat lang niet zo vanzelfsprekend is.

Enerzijds niet. Anderzijds hoor ik nogal wat vrouwen gillen dat ze het met een M man wel gehad hebben.


Omgekeerd heb ik het trouwens ook weleens gezien, maar die relaties (Mar. man Sur. vrouw) lopen vaak stuk.

Ik zie ze dan weer met Antilliaansen. Das geloof ik helemaaal geen succes.


Van Turken en Turksen heb ik geen idee wat ze doen. Ik denk dat die wat meer onderling trouwen.

Je moest es weten. Ik ken er 1 met een Chinese, tis trouwens nog een Koerd ook, verder een Turkse met een M man, die door zijn familie verstoten is :haha: en nog zo wat. Bendes Turksen met Nederlanders. Maar uit de aard van de zaak zijn de vrouwen, M en T, natuurlijk low profile.


Al dan niet openlijk samenwonen komt denk ik heel weinig voor.

Zet's wot joe think :strik:

mark61
08-01-08, 11:41
Geplaatst door Rabi'ah.
Waar slaat dat nou weer op?

Is het tegenwoordig roddelen om tendensen die je in je omgeving ziet, zonder namen te noemen of het zelfs maar over specifieke mensen te hebben, te bespreken?

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. :moe:

Je tast zijn imaginaire raszuiverheidswaan aan.

Charlus
08-01-08, 11:42
Geplaatst door Rabi'ah.
<...>Mijn indruk is toch echt dat er veel meer Marokkanen zijn die met een Nederlandse vrouw trouwen dan Marokkaansen die met een Nederlandse man zijn getrouwd.<...>
Enkele suggesties:
1. Marokkaanse mannen mogen meer dan Marokkaanse vrouwen (algemeen).
2. Marokkaanse mannen mogen trouwen met wie ze willen, Marokkaanse vrouwen niet (specifiek). Hierbij de overweging dat een witte autochtone vrouw statusverhogend is. Liefst blond.
3. Moslims mogen trouwen met wie ze willen, moslima's niet.
4. Marokkaanse mannen en vrouwen hebben ieder precies dezelfde rechten en beperkingen vanuit cultuur en religie, maar wegens biologische redenen voelt de Marokkaanse vrouw zich in verreweg de meeste gevallen aangetrokken tot Marokkaanse mannen.

273Kelvin
08-01-08, 12:00
Geplaatst door Rabi'ah.
Waar slaat dat nou weer op?

Is het tegenwoordig roddelen om tendensen die je in je omgeving ziet, zonder namen te noemen of het zelfs maar over specifieke mensen te hebben, te bespreken?

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. :moe:

Je ben zeker een Surinaamster?

Dat zijn de grootste roddelaarster in mijn kennissenkring en de grootste tendens in mijn omgeving.

Rabi'ah.
08-01-08, 12:04
Geplaatst door 273Kelvin
Je ben zeker een Surinaamster?

Dat zijn de grootste roddelaarster in mijn kennissenkring en de grootste tendens in mijn omgeving.

Ik ben inderdaad 100% Surinaams en daar ben ik heel, heel trots op.

En ga jij maar snel naar je geestverwanten van Nieuw Rechts en consorten of naar de speeltuin waar je leeftijdsgenoten rondhangen (met mijn oprechte excuses aan alle kleuters), in plaats van iets te proberen wat je allang hebt bewezen niet te kunnen, nl. op een beschaafde manier discussiëren, achterlijke racist.


:zwaai:

Rabi'ah.
08-01-08, 12:11
Geplaatst door mark61
Tsja, in mijn kennissenkring is dat dan weer omgekeerd :)

En toch houd ik vol dat statistisch gezien een mar. man met nl vrouw (zeker als ze moslim is) veel vaker voorkomt, ook als je bv. naar het straatbeeld kijkt.


Geplaatst door mark61

Dat wordt gelukkig ook steeds meer geaccepteerd.

Het begint te komen. Alhoewel er ook milieu's zijn die zo bekrompen zijn dat zelfs een islamitische Nederlandse man niet wordt geaccepteerd, soms tot slaande ruzie en verstoting aan toe.


Geplaatst door mark61

Enerzijds niet. Anderzijds hoor ik nogal wat vrouwen gillen dat ze het met een M man wel gehad hebben.

Ja, dat roepen ze allemaal, maar in hun hart zijn ze gek op Marokkanen en willen het liefst met een Marokkaan trouwen. :hihi:


Geplaatst door mark61

Ik zie ze dan weer met Antilliaansen. Das geloof ik helemaaal geen succes.

Denk het ook niet.



Geplaatst door mark61

Je moest es weten. Ik ken er 1 met een Chinese, tis trouwens nog een Koerd ook, verder een Turkse met een M man, die door zijn familie verstoten is :haha: en nog zo wat. Bendes Turksen met Nederlanders. Maar uit de aard van de zaak zijn de vrouwen, M en T, natuurlijk low profile.

Nu ik erover nadenk, is een tante van mij ook met een Turk getrouwd; dat gaat prima. Zij spreekt vloeiend Turks en hij Sranan.

De families wonen allebei dichtbij en kunnen het uitstekend met elkaar vinden. :)

Hun (traditioneel-Turkse) bruiloft heb ik helaas gemist. :(

Nu ik erover nadenk komt Marokkaans met Turks nauwelijks voor. Terwijl die culturen toch aardig wat overeenkomsten heben. (In grote lijnen, dan)



Geplaatst door mark61

Zet's wot joe think :strik:

Misschien stiekem. Maar zie je het al voor je bij een traditionele MA of TR ouder: "Ma, pa, ik ga samenwonen."

When hell freezes over. :haha:

Rabi'ah.
08-01-08, 12:15
Geplaatst door Charlus
Enkele suggesties:
1. Marokkaanse mannen mogen meer dan Marokkaanse vrouwen (algemeen).

Yep.


Geplaatst door Charlus

2. Marokkaanse mannen mogen trouwen met wie ze willen, Marokkaanse vrouwen niet (specifiek). Hierbij de overweging dat een witte autochtone vrouw statusverhogend is. Liefst blond.

In sommige kringen, ja. In andere kringen is het juist statusverlagend, omdat Nederlandse vrouwen nog steeds vaak als onzedelijk worden gezien.


Geplaatst door Charlus

3. Moslims mogen trouwen met wie ze willen, moslima's niet.

Nee. Een moslimman mag alleen met een joodse of christin trouwen, een moslimvrouw alleen met een moslim.

(Volgens de traditie althans, uiteraard zijn er ook andere interpretatie en uitzonderingen)


Geplaatst door Charlus

4. Marokkaanse mannen en vrouwen hebben ieder precies dezelfde rechten en beperkingen vanuit cultuur en religie, maar wegens biologische redenen voelt de Marokkaanse vrouw zich in verreweg de meeste gevallen aangetrokken tot Marokkaanse mannen.

Wat bedoel je met biologische redenen? Over het algemeen vallen Marokkaanse vrouwen idd veel eerder op een Marokkaan dan op een Nederlander, denk ik.

Maar eigenlijk zouden de dames zelf eens aan het woord moeten komen.

273Kelvin
08-01-08, 12:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik ben inderdaad 100% Surinaams..

Dat zeg ik!

:slaap:

Rabi'ah.
08-01-08, 12:31
Geplaatst door 273Kelvin
Dat zeg ik!

:slaap:

Ja en je legt daarnaast ook de link tussen mijn afkomst en vermeend roddelen.

Dat is racistisch.

Dus ik ga jou echt nooooooit meer serieus nemen als je jammert over racisme van autochtonen.

273Kelvin
08-01-08, 13:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja en je legt daarnaast ook de link tussen mijn afkomst en vermeend roddelen.

Dat is racistisch.

Dus ik ga jou echt nooooooit meer serieus nemen als je jammert over racisme van autochtonen.

Ik pas dezelfde onderzoeksmethodieken toe als jij; dus wat ik ben, ben jij minstens ook.

Rabi'ah.
08-01-08, 13:13
Geplaatst door 273Kelvin
Ga nu maar weer roti maken.

Gefeliciteerd; nu ben je naast racistisch ook nog seksistisch. :duim:

Wat laat jij je ongelooflijk kennen.

Rabi'ah.
08-01-08, 13:14
Geplaatst door 273Kelvin
Ik pas dezelfde onderzoeksmethodieken toe als jij; dus wat ik ben, ben jij minstens ook.

Waar heb ik racistische opmerkingen gemaakt?

273Kelvin
08-01-08, 13:19
Geplaatst door Rabi'ah.
Gefeliciteerd; nu ben je naast racistisch ook nog seksistisch. :duim:

Wat laat jij je ongelooflijk kennen.

Ik pas dezelfde onderzoeksmethodieken toe als jij; dus wat ik ben, ben jij minstens ook.

Ik maak ook weleens roti klaar; niks mis mee; dacht dat je trots op je cultuur was..

273Kelvin
08-01-08, 13:19
Geplaatst door Rabi'ah.
Waar heb ik racistische opmerkingen gemaakt?

Geef je 06 en ik bewijs je dat ik geen racist ben

Rabi'ah.
08-01-08, 13:22
Geplaatst door 273Kelvin

Ik maak ook weleens roti klaar; niks mis mee; dacht dat je trots op je cultuur was..

Ach houd toch op, die opmerking was in deze context denigrerend en misplaatst.

Alsof ik als vrouw en Surinaamse alleen goed zou zijn voor het maken van roti. Get a grip.

panoma79
08-01-08, 13:31
Geplaatst door Rabi'ah.

Alsof ik als vrouw en Surinaamse alleen goed zou zijn voor het maken van roti.

Ik hou wel van roti maar dan alleen met halal kip en zonder die verotte ei er in.

273Kelvin
08-01-08, 13:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Ach houd toch op, die opmerking was in deze context denigrerend en misplaatst.

Alsof ik als vrouw en Surinaamse alleen goed zou zijn voor het maken van roti. Get a grip.

Sorry; hierbij mijn oprechte excuses; kunnen we nu een keertje een bakkie gaan doen saampjes?

Rabi'ah.
08-01-08, 13:32
Geplaatst door panoma79
Ik hou wel van roti maar dan alleen met halal kip en zonder die verotte ei er in.

Het ei hoort bij de roti. Anders is het geen echte roti.

Rabi'ah.
08-01-08, 13:33
Geplaatst door 273Kelvin
Sorry; hierbij mijn oprechte excuses; kunnen we nu een keertje een bakkie gaan doen saampjes?

Nee. Ga iemand anders vervelen, nep-zedenpreker.

panoma79
08-01-08, 13:36
Geplaatst door 273Kelvin
Sorry; hierbij mijn oprechte excuses; kunnen we nu een keertje een bakkie gaan doen saampjes?

Vrouwen doen niet aan bakkies ouwe, je zou eerder moeten vragen of ze met je mee gaat om te gaan shoppen. :slapen:

273Kelvin
08-01-08, 13:49
Geplaatst door Rabi'ah.
Het ei hoort bij de roti. Anders is het geen echte roti.

Heb ik weer goed geraden, he?

Ik geloof dat we voor elkaar bestemd zijn..

Mag ik je pm'en?

Rabi'ah.
08-01-08, 13:53
Geplaatst door 273Kelvin
Heb ik weer goed geraden, he?

Ik geloof dat we voor elkaar bestemd zijn..

Mag ik je pm'en?

Nee, dat mag je niet.

Als je zo vroom islamitisch bent en tegen het Westerse zedenverval, wat kom je me dan lastigvallen dat je me wil pm-'en?

Ik vind je op dit forum al erg genoeg, dus in real-life zou ik je al helemaal niet willen kennen.

Je bent echt laag gezonken.

273Kelvin
08-01-08, 14:05
Geplaatst door Rabi'ah.
Als je zo vroom islamitisch bent en tegen het Westerse zedenverval, wat kom je me dan lastigvallen dat je me wil pm-'en?

:confused:

Ik weet niet wat jij allemaal in gedachten hebt..

Wil je dan misntens mijn excuses accepteren, alsjeblieft?

Rabi'ah.
08-01-08, 14:08
Geplaatst door 273Kelvin
:confused:

Ik weet niet wat jij allemaal in gedachten hebt..

Wil je dan misntens mijn excuses accepteren, alsjeblieft?

Excuses aanvaard.

panoma79
08-01-08, 14:13
Geplaatst door Rabi'ah.
Excuses aanvaard.

Waar gaat die spijtbetuiging om dan? :confused:

Rabi'ah.
08-01-08, 14:15
Geplaatst door panoma79
Waar gaat die spijtbetuiging om dan? :confused:

Ik neem aan over zijn rare opmerkingen over mijn telefoonnummer willen enzo.

panoma79
08-01-08, 14:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik neem aan over zijn rare opmerkingen over mijn telefoonnummer willen enzo.

Wat een viezerik.

273Kelvin
08-01-08, 14:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Excuses aanvaard.

Dankjewel; wilde je laten weten dat ik geen racist ben; ik vind iedereen lief en zou geen problemen hebben met welke andere vrouw danook in mijn keuken te accepteren.

273Kelvin
08-01-08, 14:22
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik neem aan over zijn rare opmerkingen over mijn telefoonnummer willen enzo.

Nee, jo, gekkie.

Ben in het echt veelste verlegen; het is de anonimiteit van dit forum dat ik wat lijkt te durven.

273Kelvin
08-01-08, 14:24
Geplaatst door panoma79
Wat een viezerik.

Vies is het als je je tanden nooit poetst en je onderbroekie aan je billen laat plakken.

panoma79
08-01-08, 14:42
Geplaatst door 273Kelvin
Vies is het als je je tanden nooit poetst en je onderbroekie aan je billen laat plakken.

Wat wil je daarmee zeggen.

273Kelvin
08-01-08, 14:46
Geplaatst door panoma79
Wat wil je daarmee zeggen.

Dat ik niet een viesrik ben.

rami_elharrak
08-01-08, 15:21
Geplaatst door wesley de Kafir
het is niet echt relevant om Nederland een pedofielenland te noemen helemaal omdat Mohammed himself met een klein meisje getrouwt was

It s not what you see, it s what you re looking for that matters!!
Van t heel verhaal onthou je ook wat je persoonlijk interessant vindt, toch geeft t een (image ) van wie je bent.

Hassan_B
08-01-08, 18:44
Geplaatst door Tomas
Ach wat een onzin. pedofilie is een westerse uitvinding. Dat is zeer zeker. Alleen in het westen waar jij nu woont is er namelijk ooit een wet verzonnen die het volwassen mannen verbied om iets met meisjes jonger dan 16 te hebben. Dankzij die wet bestaat er zoiets als een pedofiel. Buiten het westen bestaan er daarom bijna nergens pedofielen. Althans deze wet versprijd zich wel langzamerhand over de hele wereld. De verwestering heet dat geloof ik.

Een wet die gehandhaaft dient te worden door een hoofdofficier van justie, die zelf kinderporno op zijn pc heeft staan. bv hoofdofficier van justitie Tonino. Lekkere wet dan....

StevieK
08-01-08, 23:58
Geplaatst door lihoed
Ik ben niet echt voor Islamisering van Nederlanders maar ik ben er ook niet op tegen.
Als ik deze niet-Moslim geboren vrouwen hier zo zie dan herinner ik me een citaat uit de Koran waarin staat, "Allah leid wie hij wil.

BTW: prachtvrouwen zijn het, respect.

Ik ook niet, wel voor een sameleving waar we
s a m e n k u n n e n l e v e n

zonder elkaars idealen en levens wijze door de strot te drukken Zonder elkaar regelmatig te lopen afzeiken. We hebben allemaal kritiek op onze leiders maar af en toe zijn we geen haar beter. Ook op het forum wordt af en toe haat gezaaid. Ik wordt er ook ziek van als Christenen met Bijbel teksten lopen de paraderen tegen over anders denkende, maar dat vind ik ook van ieder ander geloof/religie. ( Als of je zelf niets bedenken kan)

( oeps Lihoed, daar bedoel ik niet jouw citaat mee, want dat gebruik je in een heel ander context).

Sarcasme is best wel leuk,en is best wel gepast op het forum, maar zet dan ook een smiley bij, het leven op de aarde is zo kort om alleen maar ruzie te lopen maken.

StevieK
09-01-08, 00:03
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee. Ga iemand anders vervelen, nep-zedenpreker.

Je kan best wel een bakkie gaan drinken met hem, want hij is is niet zo zoals je het idee krijgt van zijn schrijven op het forum.

273Kelvin
09-01-08, 07:22
Geplaatst door StevieK
Je kan best wel een bakkie gaan drinken met hem, want hij is is niet zo zoals je het idee krijgt van zijn schrijven op het forum.

Ik ben best wel lief.

Zelfs supersick en ronald willen wel een bakkie met mij doen.

StevieK
09-01-08, 11:39
Geplaatst door 273Kelvin
Ik ben best wel lief.

Zelfs supersick en ronald willen wel een bakkie met mij doen.

En als ik een keer in Nederland kom neem ik een flesje Mekong Wiskey voor je mee !!

273Kelvin
09-01-08, 11:58
Geplaatst door StevieK
En als ik een keer in Nederland kom neem ik een flesje Mekong Wiskey voor je mee !!

Nee, geen alco; ben moslim! :p

Dan gaan we een bakkie doen, ok?

StevieK
09-01-08, 12:13
Geplaatst door 273Kelvin
Nee, geen alco; ben moslim! :p

Dan gaan we een bakkie doen, ok?

Afgesproken , in meld me nog wel tzt, het zal wel ongeveer april worden dat ik in Ned ben

vara1
26-03-08, 11:08
Beste maroc.nl bezoekers,

De vara zoekt voor een aflevering van de discussie/debatprogramma "de stemming" dames en heren die het eens en oneens zijn met de onderstaande stelling.

Hierbij de stelling: “Moslima’s worden te mondig”

Mondig staat voor: onafhankelijk, vrij, carrière gericht, geëmancipeerd, vrij in haar denken en doen, vrij in partnerkeuze e.d.

Wij zoeken, als VARA redactie, mensen uit de moslimgemeenschap die voor en tegen deze stelling zijn. Men kan hierbij denken aan bijv. heren die eens zijn met de stelling en daarom het geen probleem vinden om de optie open te houden om te trouwen in de land van herkomst. Aan de kant van de moslima's kan men bij deze stelling denken aan het feit dat ze inderdaad wel onafhankelijk en geemancipeerd leven maar dat dit niet hoeft te betekenen dat de heren daarom hun heil gaan zoeken bij een vrouw uit bijv. de land van herkomst.

Graag zouden we de voor en tegenstanders willen benaderen voor een evt. optreden in een debatprogramma waarin ze met elkaar het gesprek/debat/discussie kunnen aangaan over de stelling.


Uw reacties kunt u sturen naar:
[email protected]

Met vriendelijke groet,

Halil Ibrahim
Redacteur “de stemming”

Qaiys
26-03-08, 12:07
Beste maroc.nl bezoekers,

De vara zoekt voor een aflevering van de discussie/debatprogramma "de stemming" dames en heren die het eens en oneens zijn met de onderstaande stelling.

Hierbij de stelling: “Moslima’s worden te mondig”

Mondig staat voor: onafhankelijk, vrij, carrière gericht, geëmancipeerd, vrij in haar denken en doen, vrij in partnerkeuze e.d.

Wij zoeken, als VARA redactie, mensen uit de moslimgemeenschap die voor en tegen deze stelling zijn. Men kan hierbij denken aan bijv. heren die eens zijn met de stelling en daarom het geen probleem vinden om de optie open te houden om te trouwen in de land van herkomst. Aan de kant van de moslima's kan men bij deze stelling denken aan het feit dat ze inderdaad wel onafhankelijk en geemancipeerd leven maar dat dit niet hoeft te betekenen dat de heren daarom hun heil gaan zoeken bij een vrouw uit bijv. de land van herkomst.

Graag zouden we de voor en tegenstanders willen benaderen voor een evt. optreden in een debatprogramma waarin ze met elkaar het gesprek/debat/discussie kunnen aangaan over de stelling.


Uw reacties kunt u sturen naar:
[email protected]

Met vriendelijke groet,

Halil Ibrahim
Redacteur “de stemming”

Een methode om wilde dieren te vangen is om ze te lokken met een vrouwtjesdier die gedomesticeerd is. Zo zie ik de rol van Halil. We worden gelokt door een gedomesticeerde redacteur zodat wij moslims makkelijker ingezet kunnen worden ter vermaak en ter verwezenlijking van plannen om moslims van hun oorspronkelijke identeit af te helpen.

Ik roep mijn medeprikkers op om niet mee te doen met deze show en clownsvoorstelling. Je wordt alleen misbruikt.

vara1
26-03-08, 12:42
Beste Qaiys,

Allereerst wil ik duidelijk maken dat onze insteek niet vermaak is maar een debatprogramma. Verder is het zo dat de term moslima in dit geval meer bedoeld is als een culturele groep mensen met ouders uit moslimlanden (marokko, turkije).
Het is niet ons doel om mensen tegen elkaar op te jutten maar een juist een platform creeren waarop moslims (turken, marokkanen) zelf over onderwerpen debateren dat hen aangaat. Dus niet het creeren van wij(moslims) / zij (autochtonen) maar een platform waarop (voor de verandering) de moslims volledig zelf het woord hebben. Dit toont de buitenwereld dat moslims inderdaad zelf kunnen praten over onderwerpen en niet bij de hand hoeven genomen te worden.

Over de stelling: die is misschien scherp gesteld maar wil niet zeggen dat wij als programma daarin een voorkeur uitspreken.
Misschien dient het genuanceerder gesteld te worden. Wij zijn namelijk op zoek naar mannen en vrouwen binnen de gemeenschap die willen vertellen waarop zij hun partnerkeuze het liefst zouden willen.
Hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
met vriendelijke groet,

halil

H.P.Pas
26-03-08, 12:52
Beste Qaiys,

Misschien dient het genuanceerder gesteld te worden.

Olie op het vuur. Als Schaap ergens de pest aan heeft, zijn het nuances.

Qaiys
26-03-08, 13:27
Beste Qaiys,

Allereerst wil ik duidelijk maken dat onze insteek niet vermaak is maar een debatprogramma. Verder is het zo dat de term moslima in dit geval meer bedoeld is als een culturele groep mensen met ouders uit moslimlanden (marokko, turkije).
Het is niet ons doel om mensen tegen elkaar op te jutten maar een juist een platform creeren waarop moslims (turken, marokkanen) zelf over onderwerpen debateren dat hen aangaat. Dus niet het creeren van wij(moslims) / zij (autochtonen) maar een platform waarop (voor de verandering) de moslims volledig zelf het woord hebben. Dit toont de buitenwereld dat moslims inderdaad zelf kunnen praten over onderwerpen en niet bij de hand hoeven genomen te worden.

Over de stelling: die is misschien scherp gesteld maar wil niet zeggen dat wij als programma daarin een voorkeur uitspreken.
Misschien dient het genuanceerder gesteld te worden. Wij zijn namelijk op zoek naar mannen en vrouwen binnen de gemeenschap die willen vertellen waarop zij hun partnerkeuze het liefst zouden willen.
Hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
met vriendelijke groet,

halil

Hoi Halil,

De hele thema riekt naar tegenstellingen moslim-moslima. Constant deze relatie alleen bekijken vanuit een problematische invalshoek draagt bij tot de verwijding van moslims en moslima's. Helaas wordt de relatie van mosliman en moslimvrouw in Nederland louter en alleen problematisch benaderd.

Deze eenzijdige voorgekookte geconstrueerde tegenstelling die dagelijks en al jarenlang aan de gang is, is niet in het belang van de moslims. Deze eenzijdige voorgekookte problematische benadering moet doorbroken worden door niet meer mee te werken aan deze kunstmatige discussies.

knuppeltje
26-03-08, 13:27
Een methode om wilde dieren te vangen is om ze te lokken met een vrouwtjesdier die gedomesticeerd is.

Ik geloof niet dat dat helemaal lukt, die gedomesticeerde meiden zijn niet altijd in trek bij die wilde dieren geloof ik, die hebben vaak liever wat wilds uit het thuisland. :wink:

H.P.Pas
26-03-08, 13:56
Hoi Halil,

De hele thema riekt naar tegenstellingen moslim-moslima. Constant deze relatie alleen bekijken vanuit een problematische invalshoek draagt bij tot de verwijding van moslims en moslima's. Helaas wordt de relatie van mosliman en moslimvrouw in Nederland louter en alleen problematisch benaderd.

Deze eenzijdige voorgekookte geconstrueerde tegenstelling die dagelijks en al jarenlang aan de gang is, is niet in het belang van de moslims. Deze eenzijdige voorgekookte problematische benadering moet doorbroken worden door niet meer mee te werken aan deze kunstmatige discussies.

Maar opeens werd er aan de deur geklopt.
"Wie is daar?" vroegen de geitjes.
"Ik ben het," zei de wolf," jullie moeder."
"Nee hoor," zeiden de geitjes," je bent onze moeder niet. Je stem is veel te hard. Je bent de wolf. We doen niet open."
En de wolf vertrok.
Hij kocht een grote pot honing en smeerde dat in zijn keel. Nu klonk zijn stem veel zachter.
Weer klopte hij aan bij de zeven geitjes.
"Wie is daar?" vroegen ze.
"Ik ben het, je moeder," zei de wolf met een zachte stem.
Maar één van de geitjes zag een stukje van zijn poot.
"Nee," zeiden ze," Je bent onze moeder niet. Onze moeder heeft witte poten. Jij bent de wolf. We doen niet open. Laat ons toch rustig spelletjes doen."