PDA

Bekijk Volledige Versie : Europese moslims ondertekenen historische 'gedragscode'



IbnRushd
07-01-08, 18:10
Europese moslims ondertekenen historische 'gedragscode'

maandag 07 januari 2008

Deze week wordt er in Brussel een charter ondertekend door meer dan vierhonderd moslimorganisaties uit alle Europese landen. Het charter wil een gedragscode zijn voor moslims die in Europa wonen maar vraagt ook aan niet-moslims om respect te hebben voor een aantal zaken.

In een tweede fase zullen niet-moslimorganisaties gevraagd worden om het akkoord te ondertekenen. 'Het heeft heel veel energie gekost om dit rond te krijgen', zegt Farid El Machaoud, woordvoerder van de Liga voor Moslims in België (LMB).

Vertegenwoordigers van vierhonderd moslimorganisaties van Rusland tot Spanje zullen donderdag in Brussel het historisch akkoord goedkeuren en ondertekenen. Dat vierhonderd organisaties het eens zijn geworden over de tekst is al een succes. Het initiatief kwam er van The Federation of Islamic Organisations in Europe om een gemeenschappelijk standpunt uit te werken over de islam in Europa maar ook over de vraag hoe er vanuit de islam kan meegewerkt worden aan de opbouw van een modern Europa.

"Het charter is ook een gedragscode met een aantal regels voor de Europese moslimburger", legt El Machaoud uit. "Hij moet weten dat de Europese cultuur een democratische cultuur is waarin hij zijn godsdienst kan beleven, maar dat het ook een andere cultuur is waarin sommige zaken niet vanzelfsprekend zijn en dat niet alles geaccepteerd zal worden zoals bijvoorbeeld het dragen van hoofddoeken in sommige functies."

Aan de andere kant vraagt het charter ook respect van niet-moslims. "Zo kan een moslim bijvoorbeeld niet zelf beslissen om sommige zaken te veranderen omdat die nu eenmaal door de godsdienst zijn opgelegd." Het manifest wil moslims aanzetten om actief deel te nemen aan de samenleving en concentreert zich vooral op de waarden van wederzijds begrip en de interculturele dialoog.

Steun uit theologische hoek
Vooral het feit dat The European Council of Fatwa and Research het akkoord steunt, is volgens El Machaoud van historisch belang.

"Het akkoord krijgt daardoor steun vanuit theologische hoek van onze meest prominente geleerden. Zij hebben meegewerkt aan de plichten van de Europese moslimburger. Dat was zeker niet eenvoudig en ook zullen zij er mee voor zorgen dat de inhoud van het akkoord bekend raakt binnen de moslimgemeenschap." Ook andere organisaties zoals jongeren- en vrouwenorganisaties zullen via hun activiteiten de modale moslim op de hoogte brengen van het charter.

Uitnodiging voor niet-moslims
In een tweede fase zullen niet-moslimorganisaties gevraagd worden om het akkoord mee te ondertekenen. Momenteel worden er in de verschillende landen al gesprekken gevoerd met de nationale koepelverenigingen uit het middenveld. Dat er geen handtekening komt vanuit de Europese Commissie is bewust om het charter geen al te politieke tint te geven, hoewel die er natuurlijk in zit. "Het akkoord heeft zeer veel energie gekost", zegt El Machaoud.

"Het is geschreven en herschreven en aangepast. Tijdens dat proces vonden de aanslagen van 11 september en die in Madrid en Londen plaats, en ook in dat licht werd het akkoord telkens aangepast." (Wilfried Eetezonne)

Bron: demorgen.be

AmirAlMominien
07-01-08, 18:34
Daarom heb ik dus een schurfthekel aan hierarchische instituten en ben ik zo blij met de Islam; die erkent namelijk dat er geen andere hogere macht bestaat dan God. Ik bepaal verder zelf wel of ik intolerantie van het hypocriete democratische gezag tolereer.

wesley de Kafir
07-01-08, 18:42
Geplaatst door AmirAlMominien
Ik bepaal verder zelf wel of ik intolerantie van het hypocriete democratische gezag tolereer.

Als u het niet tolereert kunt u toch net zo goed oprotten uit plaatsen waar niet god maar democratie als hoogste macht wordt gezien

AmirAlMominien
07-01-08, 19:34
Geplaatst door wesley de Kafir
Als u het niet tolereert kunt u toch net zo goed oprotten uit plaatsen waar niet god maar democratie als hoogste macht wordt gezien
Als u, broekie, mijn niet-tolereren niet tolereert, waarom rot u, scheetje, dan zelf niet op naar sites waar ze geilen op democratie? Denkt u soms dat u, ukkepuk, op Maroc.nl wat te willen heeft? :confused:

wesley de Kafir
07-01-08, 19:52
Geplaatst door AmirAlMominien
Als u, broekie, mijn niet-tolereren niet tolereert, waarom rot u, scheetje, dan zelf niet op naar sites waar ze geilen op democratie? Denkt u soms dat u, ukkepuk, op Maroc.nl wat te willen heeft? :confused:

ik tolereer u niet tolereren niet omdat ik hem een bedreiging vindt voor de Nederlandse samenleving, een samenleving waar ook u een deel van bent. En als u die samenleving aan wilt passen prima maar dan wel volgens de regels die hier gelden, en die zijn, ja je raadt het al democratisch. ik ga toch ook niet een moskee binnen en de mensen vertellen varkensvlees te eten omdat ik dat beter vindt.
En waarom zou ik hier niet in discussie mogen treden op maroc.nl met mensen als u of wilt u liever allemaal sharialiefhebber om u heen, bang voor een beetje kritiek en westerse beschaving

AmirAlMominien
07-01-08, 20:06
Geplaatst door wesley de Kafir
ik tolereer u niet tolereren niet omdat ik hem een bedreiging vindt voor de Nederlandse samenleving, een samenleving waar ook u een deel van bent. En als u die samenleving aan wilt passen prima maar dan wel volgens de regels die hier gelden, en die zijn, ja je raadt het al democratisch. ik ga toch ook niet een moskee binnen en de mensen vertellen varkensvlees te eten omdat ik dat beter vindt.
En waarom zou ik hier niet in discussie mogen treden op maroc.nl met mensen als u of wilt u liever allemaal sharialiefhebber om u heen, bang voor een beetje kritiek en westerse beschaving
Als ik een bedreiging voor u vorm, waarom neemt u dan niet de benen, aangezien angstige Nederlanders daar toch zo goed in zijn? Wilt u anders gewoon door blijven keffen veilig achter uw pc'tje? Ik ga pas weg als heel Nederland ge-islamiseerd is. Als ik u was, broekie, zou ik maar alvast een wapen gaan kopen, want moslims zijn erg vastberaden. Voor je het weet ben je het persoonlijke speeltje van onze kalief, klein aapje.

Cherry Bo
07-01-08, 20:09
Geplaatst door AmirAlMominien
Ik ga pas weg als heel Nederland ge-islamiseerd is.

Waarom? Lijkt me juist een reden om te blijven.

wesley de Kafir
07-01-08, 20:24
Geplaatst door AmirAlMominien
Als ik een bedreiging voor u vorm, waarom neemt u dan niet de benen, aangezien angstige Nederlanders daar toch zo goed in zijn? Wilt u anders gewoon door blijven keffen veilig achter uw pc'tje? Ik ga pas weg als heel Nederland ge-islamiseerd is. Als ik u was, broekie, zou ik maar alvast een wapen gaan kopen, want moslims zijn erg vastberaden. Voor je het weet ben je het persoonlijke speeltje van onze kalief, klein aapje.


nou het ziet er dus naar uit dat u sterfbed in Nederland zal zijn, hopelijk een zachte dood en voorlopig nog niet, want in tegenstelling tot u, wens ik iemand met andere ideeen over staatsvorming wel een leuk leven. Verwacht niet dat ik zal vluchten voor een discussie met u, en zover als mijn politieke macht reikt zal ik er ook alles aan doen u te stoppen, en als u voor u ideeen geweld meent te gebruiken, zal u opgepakt of iets dergelijks moeten worden.

IbnRushd
07-01-08, 20:46
Het lijkt erop dat de bovenstaande 'controverses' uit de hand loopt. Dus graag ontopic reageren. Alvast bedankt. :)

AmirAlMominien
07-01-08, 20:47
Geplaatst door Cherry Bo
Waarom? Lijkt me juist een reden om te blijven.
Nee, dan is mijn werk hier gedaan en ga ik een ander land islamiseren.

barfly
07-01-08, 20:49
Geplaatst door IbnRushd
Het lijkt erop dat de bovenstaande 'controverses' uit de hand loopt. Dus graag ontopic reageren. Alvast bedankt. :)

Volgens mij is dat oa jouw rol als moderator maar die pak je niet bepaald heh?

AmirAlMominien
07-01-08, 20:49
Geplaatst door wesley de Kafir
nou het ziet er dus naar uit dat u sterfbed in Nederland zal zijn, hopelijk een zachte dood en voorlopig nog niet, want in tegenstelling tot u, wens ik iemand met andere ideeen over staatsvorming wel een leuk leven. Verwacht niet dat ik zal vluchten voor een discussie met u, en zover als mijn politieke macht reikt zal ik er ook alles aan doen u te stoppen, en als u voor u ideeen geweld meent te gebruiken, zal u opgepakt of iets dergelijks moeten worden.
Ja door anderen met politieke macht. Want jij bent te laf en lam om zelf iets te ondernemen.

AmirAlMominien
07-01-08, 20:50
Geplaatst door IbnRushd
Het lijkt erop dat de bovenstaande 'controverses' uit de hand loopt. Dus graag ontopic reageren. Alvast bedankt. :)
:p

Ok, je hebt gelijk. Voordat ik nog meer verontwaardigde Hollanders met slachtoffergedrag op me af krijg.

Olive Yao
07-01-08, 21:48
Geplaatst door IbnRushd
Het lijkt erop dat de bovenstaande 'controverses' uit de hand loopt. Dus graag ontopic reageren. Alvast bedankt. :)
Bij deze dan: dit klinkt goed, IbnRushd. Is de verklaring al uitgebracht?

Olive Yao
07-01-08, 21:51
Geplaatst door AmirAlMominien
:p

Ok, je hebt gelijk. Voordat ik nog meer verontwaardigde Hollanders met slachtoffergedrag op me af krijg.
Het zou wel on topic zijn om je argumenten tegen democratie aan te voeren, als je die hebt - je argumenten waarom je het blijkbaar niet met de verklaring eens bent, overigens zonder hem gelezen te hebben. Tot nu toe slaak je alleen holle kreten.

IbnRushd
07-01-08, 22:00
Geplaatst door Olive Yao
Bij deze dan: dit klinkt goed, IbnRushd. Is de verklaring al uitgebracht?

Lijkt me nog te vroeg. Eenmaal ondertekend zal het vast wel ergens te lezen zijn.

Julien
07-01-08, 23:52
Gedragscode? Wat een onzin :rolleyes:

We leven toch niet in één grote horecatent? Elke burger van een land dient zich aan de wet te houden, moslim of niet-moslim. Ik zou zo'n gedragscode echt weigeren te ondertekenen.

1973Tanger
08-01-08, 00:25
Geplaatst door Julien
Gedragscode? Wat een onzin :rolleyes:

We leven toch niet in één grote horecatent? Elke burger van een land dient zich aan de wet te houden, moslim of niet-moslim. Ik zou zo'n gedragscode echt weigeren te ondertekenen.

Da's inderdaad zo.Een bepaald specifiek gedrag kan je niet opleggen in een open samenleving, zoals in het leger. Moslimburgers zijn geen honden.

StevieK
08-01-08, 01:12
Geplaatst door AmirAlMominien
Ik ga pas weg als heel Nederland ge-islamiseerd is. .

Dan heb je nog veel werk te doen, success er mee !!!!!

StevieK
08-01-08, 01:39
Geplaatst door 1973Tanger
Da's inderdaad zo.Een bepaald specifiek gedrag kan je niet opleggen in een open samenleving, zoals in het leger. Moslimburgers zijn geen honden.

Ben ik volledig met het eens, maar dat zijn alle van origine 'buitenlanders' niet. Maar jammer dat het altijd weer het geloof betreft. Als men elkander een beetje meer zou kunnen tolereren dan hem je zo'n gedrags code helemaal niet nodig. Maar zolang er nog en klein aantal personen(haters genoemd)) zijn die ons de Islam in de strot willen duwen en maar verkondigen dat de ultieme goddienst is, dan is misschien de gedragscode voor deze personen bedoelt.
In het westen heb je het recht om te kiezen welk geloof je wilt kiezen.
We hebben in Nederland zoveel geloven, daar hoor je verder niet van. Maar waarom maakt een klein groepje haters het leven van de andere moslims hier zo moeilijk.
Vele Christenen zitten op de Maroc.nl om met Marokanen graag over o.a. de islam te praten/discuseren gedachten uit te wisselen, maar vaak draait het op ordinaire ruzies en scheldpartijen uit. Ik wil er ook graag meer over weten, maar ik moet momenteel soms mij schrijven wel 10 keer lezen en kijken of er geen passages inzitten waarop anderen vreselijk uit hun dak over kunnen gaan.Persoonlijk aangevallen vinden. waarom kunnen we niet gewoon inhouderlijk over zaken discuseren, dan kan je meer begrip voor elkander krijgen, durf gewoon kritiek te krijgen, Ga met die kritiek verstandig om en vat niet niet altijd persoonlijk op. Immers iedereen is in prinipe anoniem hier. je kan je uitgeven voor wie of wat je bent.

bijwoner
08-01-08, 01:50
Geplaatst door AmirAlMominien
Daarom heb ik dus een schurfthekel aan hierarchische instituten en ben ik zo blij met de Islam; die erkent namelijk dat er geen andere hogere macht bestaat dan God. Ik bepaal verder zelf wel of ik intolerantie van het hypocriete democratische gezag tolereer.
Wat doe je dan hier nog in Europa?
Hier wordt doorgevraagd en jij zult
met je antwoorden klaar moeten staan,
schurfthekel of niet.
Overigens, je inbreng wordt op dit
forum als jou interpretatie van de Koran -
en daarmee een visitekaartje van Allah beschouwd.
Zorg dat je Mohammed later ontloopt in je Hiernamaals,
deze zal je 'rauw' lusten!

bijwoner
08-01-08, 01:55
Geplaatst door StevieK
Ben ik volledig met het eens, maar dat zijn alle van origine 'buitenlanders' niet. Maar jammer dat het altijd weer het geloof betreft. Als men elkander een beetje meer zou kunnen tolereren dan hem je zo'n gedrags code helemaal niet nodig. Maar zolang er nog en klein aantal personen(haters genoemd)) zijn die ons de Islam in de strot willen duwen en maar verkondigen dat de ultieme goddienst is, dan is misschien de gedragscode voor deze personen bedoelt.
In het westen heb je het recht om te kiezen welk geloof je wilt kiezen.
We hebben in Nederland zoveel geloven, daar hoor je verder niet van. Maar waarom maakt een klein groepje haters het leven van de andere moslims hier zo moeilijk.
Vele Christenen zitten op de Maroc.nl om met Marokanen graag over o.a. de islam te praten/discuseren gedachten uit te wisselen, maar vaak draait het op ordinaire ruzies en scheldpartijen uit. Ik wil er ook graag meer over weten, maar ik moet momenteel soms mij schrijven wel 10 keer lezen en kijken of er geen passages inzitten waarop anderen vreselijk uit hun dak over kunnen gaan.Persoonlijk aangevallen vinden. waarom kunnen we niet gewoon inhouderlijk over zaken discuseren, dan kan je meer begrip voor elkander krijgen, durf gewoon kritiek te krijgen, Ga met die kritiek verstandig om en vat niet niet altijd persoonlijk op. Immers iedereen is in prinipe anoniem hier. je kan je uitgeven voor wie of wat je bent.

Nou Steviek, het ergste is je nog niet aangezegd!
Kijk even op Islam en meer/ParallelKoran/Koran tekst voor tekst.
Ja, ik weet het, de zoekfunctie werkt vannacht weer even niet.
Klaarblijkelijk is de spiegel van de Bijbel te mooie kost,
voor hen die nu op 70 maagden rekenen!

Rabi'ah.
08-01-08, 08:03
Geplaatst door Julien
Gedragscode? Wat een onzin :rolleyes:

We leven toch niet in één grote horecatent? Elke burger van een land dient zich aan de wet te houden, moslim of niet-moslim. Ik zou zo'n gedragscode echt weigeren te ondertekenen.

Helemaal mee eens.

Ron Haleber
08-01-08, 11:06
Geplaatst door AmirAlMominien
Als ik een bedreiging voor u vorm, waarom neemt u dan niet de benen, aangezien angstige Nederlanders daar toch zo goed in zijn? Wilt u anders gewoon door blijven keffen veilig achter uw pc'tje? Ik ga pas weg als heel Nederland ge-islamiseerd is. Als ik u was, broekie, zou ik maar alvast een wapen gaan kopen, want moslims zijn erg vastberaden. Voor je het weet ben je het persoonlijke speeltje van onze kalief, klein aapje.

Heel NL islamiseren - of zelfs een meerderheid daarvoor mobiliseren, daar heeft u 0,0% kans op.

Verder blijkt dat u met geweld - wapens -een islamitische staat wil vestigen. Dan bent u staatsgevaarlijk en hoort u in de gevangenis thuis... :maf2:

Waarom zoekt u uw heil niet ergens anders? En probeert in de zg. islamitische cq. moslimlanden de onislamitische corruptie niet afgeschaft te krijgen? Dat zou een nuttige taak voor u zijn! :jumping:

AmirAlMominien
08-01-08, 13:45
Geplaatst door Ron Haleber
Heel NL islamiseren - of zelfs een meerderheid daarvoor mobiliseren, daar heeft u 0,0% kans op.

Verder blijkt dat u met geweld - wapens -een islamitische staat wil vestigen. Dan bent u staatsgevaarlijk en hoort u in de gevangenis thuis... :maf2:

Waarom zoekt u uw heil niet ergens anders? En probeert in de zg. islamitische cq. moslimlanden de onislamitische corruptie niet afgeschaft te krijgen? Dat zou een nuttige taak voor u zijn! :jumping:
:haha:

Waarom blijf ik niet gewoon hier om jouw doodgecategoriseerde bestaantje in de marge te frustreren, simpel zieltje?

AmirAlMominien
08-01-08, 13:47
Geplaatst door StevieK
Dan heb je nog veel werk te doen, success er mee !!!!!
Dankje zeer, gewaardeerd potentieel moslim van me.

AmirAlMominien
08-01-08, 13:49
Geplaatst door Olive Yao
Het zou wel on topic zijn om je argumenten tegen democratie aan te voeren, als je die hebt - je argumenten waarom je het blijkbaar niet met de verklaring eens bent, overigens zonder hem gelezen te hebben. Tot nu toe slaak je alleen holle kreten.
Ik ben helemaal niet tegen democratie of welke staatsvorm dan ook. Het Chinese staatsmodel kan bij mij ook op weinig kritiek rekenen. Waar ik wel tegenstander van ben is het niet vrij kunnen bewegen binnen een sociale omgeving, doordat mij allerlei intolerante hindernissen in de weg worden gelegd.

Ron Haleber
08-01-08, 15:49
Geplaatst door AmirAlMominien
:haha:

Waarom blijf ik niet gewoon hier om jouw doodgecategoriseerde bestaantje in de marge te frustreren, simpel zieltje?

Erg Jammer voor je, meneer de emir, maar van fundamentalisten kan ik niet gefrustreerd raken want die hebben het nergens over... Woorden spuien, woorden, afgezaagde woorden zonder inhoud of betekenis, dat raakt me niet... :duim:

Als het nou een soort poëzie betrof, dan werd het wat anders..

Maar schoonheid, kunst, een vrij spel met woorden, daar zijn ze niet toe in staat!

WANT ALLES STAAT AL VOOR ZE GESCHREVEN, ELKE LETTER STAAT AL VAN TE VOREN VOOR ZE VAST - grotere saaiheid is niet denkbaar...:fpimp:

AmirAlMominien
08-01-08, 16:01
Geplaatst door Ron Haleber
Erg Jammer voor je, meneer de emir, maar van fundamentalisten kan ik niet gefrustreerd raken want die hebben het nergens over... Woorden spuien, woorden, afgezaagde woorden zonder inhoud of betekenis, dat raakt me niet... :duim:

Als het nou een soort poëzie betrof, dan werd het wat anders..

Maar schoonheid, kunst, een vrij spel met woorden, daar zijn ze niet toe in staat!

WANT ALLES STAAT AL VOOR ZE GESCHREVEN, ELKE LETTER STAAT AL VAN TE VOREN VOOR ZE VAST - grotere saaiheid is niet denkbaar...:fpimp:
Joh. Jij wenst natuurlijk zwalkende figuren die je makkelijk kunt imponeren door een aanspraak te maken op je 'eruditie', meneer de uitgerangeerde, selectief citerende socioloog. Bovendien gewogen en te licht bevonden voor het academisch veld. Waar zit je nu dan met je bakerpraatjes, papegaai van echte wetenschappers? Tot ziens.

bijwoner
08-01-08, 17:33
Geplaatst door Ron Haleber
Erg Jammer voor je, meneer de emir, maar van fundamentalisten kan ik niet gefrustreerd raken want die hebben het nergens over... Woorden spuien, woorden, afgezaagde woorden zonder inhoud of betekenis, dat raakt me niet... :duim:

Als het nou een soort poëzie betrof, dan werd het wat anders..

Maar schoonheid, kunst, een vrij spel met woorden, daar zijn ze niet toe in staat!

WANT ALLES STAAT AL VOOR ZE GESCHREVEN, ELKE LETTER STAAT AL VAN TE VOREN VOOR ZE VAST - grotere saaiheid is niet denkbaar...:fpimp:
Ron Haleber,
je hebt meer kansen op een inhoudelijke dialoog,
als je naar Islam en meer/ParallelKoran/Koran tekst voor tekst gaat!
Overigens, een winstpunt van de gedragscode is natuurlijk:
men noemt de Islam geen godsdienst meer,
maar een religie.
Kijk, dat zet de EU Moslims meteen
op afstand van het Midden Oosten;
wie publiek deze gedragscode tekent,
is natuurlijk niet meer welkom op
'bedevaart locaties'.
Da's mooi meegenomen voor
het verminderen van CO2 uitstoot in het milieu!

Ron Haleber
08-01-08, 17:50
Geplaatst door AmirAlMominien
Joh. Jij wenst natuurlijk zwalkende figuren die je makkelijk kunt imponeren door een aanspraak te maken op je 'eruditie'


Eruditie blijkt idd niet jouw sterke kant. Jij zwetst maar wat!

Ik waardeer je zelfkennis. Je zult het nog ver schoppen bij de fundie-papegaaien!


Geplaatst door AmirAlMominien

Bovendien gewogen en te licht bevonden voor het academisch veld.


Jammer genoeg voor jou werden mijn artikelen en boeken zo serieus genomen dat Het Kon. Instit. Tropen mij verzocht om hun Landeninformatie over Marokko te schrijven! :engel:



Geplaatst door AmirAlMominien

Waar zit je nu dan met je bakerpraatjes, papegaai van echte wetenschappers? Tot ziens.

Als ik z'n papegaai was, zou de Sorbonne-hoogleraar Mohamed Arkoun het niet scherp met mij oneens zijn over het islam-boek dat ik over hemzelf en over andere wetenschappers in zijn vak als Hassan Hanafi schreef... :vingers:

Maar ja, daar begrijpt een fundie-papegaai als jij nu eenmaal niets van. :verward:

Want die kan geeneens wetenschappelijk werk lezen. Daar is hij te dom voor... Lever maar eens kritiek op mijn boeken en artikelen op mijn website! :melig2:

Olive Yao
08-01-08, 18:09
Geplaatst door AmirAlMominien
Ik ben helemaal niet tegen democratie of welke staatsvorm dan ook.
Je bent bijvoorbeeld niet tegen een dictatuur?


Waar ik wel tegenstander van ben is het niet vrij kunnen bewegen binnen een sociale omgeving, doordat mij allerlei intolerante hindernissen in de weg worden gelegd.
Je schrijf niet welke hindernissen jou volgens jou in de weg staan, en je motiveert niet waarom die volgens jou onterecht zijn. Je slaakt dus weer een holle kreet.

Daarbij spreek je jezelf tegen, want met name dictaturen leggen mensen vele hindernissen in de weg, terwijl jij schrijft dat je "helemaal niet tegen welke staatsvorm dan ook bent".

Sallahddin
08-01-08, 18:46
Geplaatst door IbnRushd
Europese moslims ondertekenen historische 'gedragscode'

maandag 07 januari 2008

Deze week wordt er in Brussel een charter ondertekend door meer dan vierhonderd moslimorganisaties uit alle Europese landen. Het charter wil een gedragscode zijn voor moslims die in Europa wonen maar vraagt ook aan niet-moslims om respect te hebben voor een aantal zaken.

In een tweede fase zullen niet-moslimorganisaties gevraagd worden om het akkoord te ondertekenen. 'Het heeft heel veel energie gekost om dit rond te krijgen', zegt Farid El Machaoud, woordvoerder van de Liga voor Moslims in België (LMB).

Vertegenwoordigers van vierhonderd moslimorganisaties van Rusland tot Spanje zullen donderdag in Brussel het historisch akkoord goedkeuren en ondertekenen. Dat vierhonderd organisaties het eens zijn geworden over de tekst is al een succes. Het initiatief kwam er van The Federation of Islamic Organisations in Europe om een gemeenschappelijk standpunt uit te werken over de islam in Europa maar ook over de vraag hoe er vanuit de islam kan meegewerkt worden aan de opbouw van een modern Europa.

"Het charter is ook een gedragscode met een aantal regels voor de Europese moslimburger", legt El Machaoud uit. "Hij moet weten dat de Europese cultuur een democratische cultuur is waarin hij zijn godsdienst kan beleven, maar dat het ook een andere cultuur is waarin sommige zaken niet vanzelfsprekend zijn en dat niet alles geaccepteerd zal worden zoals bijvoorbeeld het dragen van hoofddoeken in sommige functies."

Aan de andere kant vraagt het charter ook respect van niet-moslims. "Zo kan een moslim bijvoorbeeld niet zelf beslissen om sommige zaken te veranderen omdat die nu eenmaal door de godsdienst zijn opgelegd." Het manifest wil moslims aanzetten om actief deel te nemen aan de samenleving en concentreert zich vooral op de waarden van wederzijds begrip en de interculturele dialoog.

Steun uit theologische hoek
Vooral het feit dat The European Council of Fatwa and Research het akkoord steunt, is volgens El Machaoud van historisch belang.

"Het akkoord krijgt daardoor steun vanuit theologische hoek van onze meest prominente geleerden. Zij hebben meegewerkt aan de plichten van de Europese moslimburger. Dat was zeker niet eenvoudig en ook zullen zij er mee voor zorgen dat de inhoud van het akkoord bekend raakt binnen de moslimgemeenschap." Ook andere organisaties zoals jongeren- en vrouwenorganisaties zullen via hun activiteiten de modale moslim op de hoogte brengen van het charter.

Uitnodiging voor niet-moslims
In een tweede fase zullen niet-moslimorganisaties gevraagd worden om het akkoord mee te ondertekenen. Momenteel worden er in de verschillende landen al gesprekken gevoerd met de nationale koepelverenigingen uit het middenveld. Dat er geen handtekening komt vanuit de Europese Commissie is bewust om het charter geen al te politieke tint te geven, hoewel die er natuurlijk in zit. "Het akkoord heeft zeer veel energie gekost", zegt El Machaoud.

"Het is geschreven en herschreven en aangepast. Tijdens dat proces vonden de aanslagen van 11 september en die in Madrid en Londen plaats, en ook in dat licht werd het akkoord telkens aangepast." (Wilfried Eetezonne)

Bron: demorgen.be

Vebazingwekkend & bizar :

Ten eerste ,waaroom wordt de nadruk speciaal op moslims gelegd in deze zgn "gedragscode" ??? ;waaroom niet hindoes , bouddisten , achterlijke debielen à la wilders_hirsi & co, ultra_rechts ,neo_nazi's ,fascisten,racisten,andere terroristen uit andere seculaire of religieuze organisties ,geloven ,ideologieen ..... :aftel: nuance:en ik trek geen vergelijkingnen tussen al deze "bewegingnen" ,individueel of niet !!! :lol:

Ik voel me niet speciaal "moreel of ander betrokken ,veraantwoordelijk ..." voor de 9_11 aanslagen ,Madrid ,Londen of Honolulu ......!!! alleen al om het feit dat ik hetzelfde geloof aanhang als de vermeende daders van die atrociteiten !!!!:voel ik me ook niet daardoor aangesproken .... :da's ook niet mijn zaak ...=anders moeten christene bijv. ook zich moreel veraantwoordelijk en ander gaan voelen voor demisdaden en ander van de kerk ,historish of juist niet,duitsers van post_nazisme periode die niks daarmee te maken hadden .... : ik trek weer geen vergelijkingnen weer : maar ik geef gewoon verschillende voorbeelden ter-illustratie .... !

Die vermeende "terroristen" of "terroristen in spe" ... "moeten die zgn gedragscode" gaan ondertekenen ,niet ik ,ironish bedoeld !! :lol: : ik had me niet "misdragen" voor zover ik weet ,ironish genoeg !!! :lol:

Moet ik straks ook als Marokkaans een ander apart "contract_gedragscode" gaan ondertekenen alleen al om het feit dat veel van mijn oorspronlelijke landgenoten criminelen zijn ??? !:misdaad is geen marokkaanse uitvinding-monopolie_"ziekte" inderdaad en "terrorisme" .... is geen moslim_uitvinding_monopolie_"ziekte" ....

Wat is dit onzin weer ??? :wat is dit minachting van de mensen : moslims zijn bovendien geen homogeen groep ,die zijn ook individuen die dezelfde scala -spectrum van eigenschappen-verschillen hebben als andere mensen :of zijn moslims een ander apart soort mensen soms die meer "geneigd" dan anderen (=niet biologish ... maar qua geloof =vanwege hun eigen geloofs natuur ,... =dit is ook discriminatie op basis van geloof !!!) "geinfecteerd" te raken door de afwijkend gedrag van een minderheid van hun geloofsgenoten ?? ... : individuele verschillen :qua intellect, intelligentie opvoeding ,educatie ,onderwijs , .... die individuen die meestaal zelf kunnen uitmaken wat voor gedrag die al dan niet behoren te "vermijden of juist eigen te maken " !!!:

Wordt Islam-natuur .... toch impliciet schuldig verklaard aan deze moslim_"afwijkend-gedrag_problematiek " ??? =metaforish verplicht opname en HEROPVOEDING??? =want daat komt het op neer in feite;o,der ander !!!! !!! :lol: en alleen deze "gedrags-verplicht_correctie " is blijkbaar DE garantie tegen de "inherent afwijkend natuur van Islam " waarmee deze arme moslims geinfecteerd raken:deze "voorzorgsmaatregelen"=verplicht vaccinatie van deze moslim-patienten , zouden de europese maatschappijen veilig stellen tegen deze _plaag" dan ,politiek en moreel, .... gezien dan !!!!!! ???? =onzin inderdaad en discriminatie ten top !!!!

dit is apartheid en discriminatie ten top + minachting _uitsluiting van (=DE essentie van fascisme!) moslim-burgers die hun eigen gedrag notabene van bovenaf wordt opgelegd ,en daar behoren die geen enkel persoonlijk individueel mening erover te hebben ,maar dat wordt namens hun gedaan !!!! door die speciaal aangewezen "voogden" =anti-democratish bovendien :



Dat zegt het ook :"gedragscode " !!! : alsof moslims van die juveniele minderjarig minderwaardig delinquenten zijn !!! :lole: :wat een minachtend discriminerend uitganspunt en mentaliteit ,zeg!!!! :kotsen2:

Gewone moslim_burgers in Europa moeten niet eerst "geradpleegd" over deze issue-"ondertekening" van een soort "contract" die hun speciaal aangaat ??? :ik werd bijv.zelf niet gevraagd over mijn mening over deze kwestie ,bij wijze van spreken:aan Europeanen in het algemeen wordt toch "toestemming" gevraagd wat betreft europeese issues ,zoals de europeese grondwet ...via een referendum !!! :lol: :waaroom worden deze moslims anders behandeld dan in soortgelijke gevallen =geen gelijkwaardigheid in feite !!!

Wie geeft deze mensen de bevoegdheid_toestemming om

namens mij en andere moslims in Europa wat dan ook te ondertekenen en waaroom zouden die bovendien verwachten dat ik deze soort "moreel voogdij" zou aanvarden en wat daaraan verbonden zou zijn : wat een minachting en uitsluiting van de mensen vrijheden en ander !!!!


"Een eventueel gedragscode " moet bovendien voor iedereen gelden en door iedereen ondertekend worden op een democratish _vrij manier zonder van die anti-democratish "voogdi"_paternalisme .... in principe eigenlijk :

maar deze zgn "gedragscode" en ander zijn toch al lang vastgesteld in de gronwet van elk europeese democratish natie :

dit is een onwerkelijk onrealistish utopish kijk op de dingen als wij aan iedereen gaan vragen deze soort contracten te gaan ondertekenen :

dan moet je straks ook elk nieuw geborene daarbij betrekken :lol: en wachten tot dat die meerderjarig wordt : ondertekening van deze en andere soort contracten is zeker geen hereditair-erfelijk zaak inderdaad !!!: echt tragi_hilarish vind ik dit allemaal !!! :lole:

Laat ik bij deze :want ik krijg ondertussen van al die gekke tragi_hilarish beelden_voorstellingnen en ander in mijn hoofd :lol: ,van deze bovenstaande en andere waarschijnlijk nog-te-verwachten idioties in deze Europa en elders in relatie tot de "moslim-problematiek" en ander : ik kan het niet helpen niet in de lach te schieten ,ik weet ook niet of ik daaroom moet huilen om deze debiele toestanden -comedies _zwart-humor-werkelijkheid zonder smaak ..... = ook zeer kafka-achtig toestanden eigenlijk !

P.S.: deze zaak van zgn "gedragscode" ,contract is toch een grondwetelijk "gelegenheid_bevoegdheid " waaraan iedereen zich moet houden en da's al een beslist uitgamaakt zaak in westerse europa althans (ik zie bijv. niet waaroom Rusland bijv. is ook bij betrokken ;die is namelijk nog geen echt democratie,integendeel zelfs :lol: !!!!):

Het is een kwetsie van grondwetelijke rechten voor iedereen ,gelijkrechten ,gelijkwaardigheid , valt ook onder de vrijheid van Godsdienst ,vrijheid van meningsuiting .....

Ieder die de grondwet of gewone wetten die daar van uit voortvloeien overtreedt hoort door meestaal de juridish-strafrechtelijk kanalen behandeld te worden =het strafrechtelijk systeem :

het is ook het domein van de criminologie ,psychologie :menselijk natuur .....:zeker geen politiek zaak :

criminelen van alle soorten en maten (ook de criminaliteit die een ideologish seculaire of religieus grondslag zou hebben hoort er dus ook bij ,met name : religieus of seculaire terrorisme , .... al dan niet georganiseerd criminaliteit , gewoon criminaliteit ,discriminatie ,....) geven juist geen moer om de grondwet of de gewone wetten die daar van uit voortvloeien weer :

heeft dus ook geen zin om die allemaal aan deze debiel zgn "gedragscode" te onderwerpen :lol: :

en daardoor zouden die ook niet van "weergehouden" van worden criminaliteit ,overtredingnen ... te plegen !!! :lol: ,anders hebben al die gevangenissen ,psychiatrish instellingnen en ander geen rede van bestaan dan=ondertekingnen van deze contracten zouden dan genoeg zijn op zich !!! :tover: =utopie:::

Ach ... allemaal geestig is dit eigenlijk : sarcastish ,naief , humor_noir ; minachting ....

ik houd ermee op : des te meer ik erin verdiep in deze tragi_hilarish zaak ,des te meer ik zie de belachelijkheid ,minachting , uitsluiting ,naiviteit ,smerigheid ... ervan : zodat ik het echt niet echt meer serieus neem of de "legetimiteit _rechtvaardiging" ervan zie :kotsen2: =dwaasheid ten top !

:zwaai:

bijwoner
08-01-08, 19:27
Geplaatst door Sallahddin
Vebazingwekkend & bizar :

Ten eerste ,waaroom wordt de nadruk speciaal op moslims gelegd in deze zgn "gedragscode" ??? ;waaroom niet hindoes , bouddisten , achterlijke debielen à la wilders_hirsi & co, ultra_rechts ,neo_nazi's ,fascisten,racisten,andere terroristen uit andere seculaire of religieuze organisties ,geloven ,ideologieen ..... :aftel:

Ik voel me niet speciaal "moreel of ander betrokken ,veraantwoordelijk ..." voor de 9_11 aanslagen ,Madrid ,Londen of Honolulu ......!!! alleen al om het feit dat ik hetzelfde geloof aanhang als de vermeende daders van die atrociteiten !!!!:voel ik me ook niet daardoor aangesproken .... :da's ook niet mijn zaak ...

Die vermeende "terroristen" of "terroristen in spe" ... "moeten die zgn gedragscode" gaan ondertekenen ,niet ik ,ironish bedoeld !! :lol: : ik had me niet "misdragen" voor zover ik weet ,ironish genoeg !!! :lol:

Moet ik straks ook als Marokkaans een ander apart "contract_gedragscode" gaan ondertekenen alleen al om het feit dat veel van mijn oorspronlelijke landgenoten criminelen zijn ??? !:misdaad is geen marokkaanse uitvinding-monopolie_"ziekte" inderdaad en "terrorisme" .... is geen moslim_uitvinding_monopolie_"ziekte" ....

Wat is dit onzin weer ??? :wat is dit minachting van de mensen : moslims zijn bovendien geen homogeen groep ,zijn ook individuen die dezelfde scala -spectrum van eigenschappen-verschillen hebben als andere mensen :of zijn moslims een ander apart soort mensen soms die meer "geneigd" dan anderen (=niet biologish ... maar qua geloof =vanwege hun eigen geloofs natuur ,... =dit is ook discriminatie op basis van geloof !!!) "geinfecteerd?" te raken door de afwijkend gedrag van een minderheid van hun geloofsgenoten ?? ... : individuele verschillen :qua intellect, intelligentie opvoeding ,educatie ,onderwijs , .... die meestaal zelf kunnen uitmaken wat voor gedrag die al dan niet behoren te "vermijden of juist eigen maken " !!!:

Wordt Islam-natuur .... toch impliciet schuldig verklaard aan deze moslim_"afwijkend-gedrag_problematiek " ??? =metaforish verplicht opname en HEROPVOEDING !!! :lol: en alleen deze "gedrags-verplicht_correctie " is blijkbaar DE garantie tegen de "inherent afwijkend natuur van Islam " waarmee deze arme moslims geinfecteerd rake:deze "voorzorgsmaatregelen"=verplicht vaccinatie van deze moslim-patienten , zouden de europese maatschappijen veilig stellen tegen deze _plaag" dan ,politiek en moreel, .... gezien dan !!!!!!

dit is apartheid en discriminatie ten top + minachting _uitsluiting van (=DE essentie van fascisme!) moslim-burgers die hun eigen gedrag notabene van bovenaf wordt opgelegd ,en daar behoren die geen enkel persoonlijk individueel mening erover te hebben ,maar dat wordt namens hun gedaan !!!! door die speciaal aangewezen "voogden" =anti-democratish bovendien :



Dat zegt het ook :"gedragscode " !!! : alsof moslims van die juveniele minderjarig minderwaardig delinquenten zijn !!! :lole: :wat een minachtend discriminerend uitganspunt en mentaliteit ,zeg!!!! :kotsen2:

Gewone moslim_burgers in Europa moeten niet eerst "geradpleegd" over deze issue-"ondertekening" van een soort "contract" die hun speciaal aangaat ??? :ik werd bijv.zelf niet gevraagd over mijn mening over deze kwestie ,bij wijze van spreken:aan Europeanen in het algemeen wordt toch "toestemming" gevraagd wat betreft europeese issues ,zoals de europeese grondwet ...via een referendum !!! :lol: :

Wie geeft deze mensen de bevoegdheid_toestemming gegeven om

namens mij en andere moslims in Europa wat dan ook te ondertekenen en verwachten dat ik deze soort "moreel voogdij" zou aanvarden en wat daaraan verbonden zou zijn : wat een minachting en uitsluiting van de mensen vrijheden en ander !!!!


"Een eventueel gedragscode " moet bovendien voor iedereen gelden en door iedereen ondertekend worden op een democratish _vrij manier zonder van die anti-democratish "voogdi",paternalisme .... in principe eigenlijk :

maar deze zgn "gedragscode" en ander zijn toch al lang vastgesteld in de gronwet van elk europeese democratish natie :

dit is een onwerkelijk onrealistish utopish kijk op de dingen als wij aan iedereen gaan vragen deze soort contracten te gaan ondertekenen :

dan moet je straks ook elk nieuw geborene daarbij betrekken :lol: en wachten tot dat die meerderjarig wordt : ondertekening van deze en andere soort contracten is zeker geen hereditair-erfelijk zaak inderdaad !!!: echt tragi_hilarish vind ik dit allemaal !!! :lole:

Laat ik bij deze :want ik krijg ondertussen van al die gekke tragi_hilarish beelden_voorstellingnen en ander ,van deze bovenstaande en andere waarschijnlijk nog-te-verwachten idioties in deze Europa en elders in relatie tot de "moslim-problematiek" en ander : ik kan het niet helpen niet in de lach te schieten ,ik weet ook niet of ik daaroom moet huilen om deze debiele toestanden -comedies _zwart-humor-werkelijkheid zonder smaak ..... = ook zeer kafka-achtig toestanden eigenlijk !

P.S.: deze zaak van zgn "gedragscode" ,contract is toch een grondwetelijk "" waaraan iedereen zich moet houden en da's al een beslist uitgamaakt zaak in westerse europa althans (ik zie bijv. niet waaroom Rusland bijv. is ook bij betrokken ;die is namelijk nog geen echt democratie :lol: !!!!):

Het is een kwetsie van grondwetelijke rechten voor iedereen ,gelijkrechten ,gelijkwaardigheid , valt ook onder de vrijheid van Godsdienst ,vrijheid van meningsuiting .....

Ieder die de grondwet of gewone wetten die daar van uit voortvloeien overtreedt hoort door meestaal de juridish-strafrechtelijk kanalen behandeld =het strfrechtelijk systeem :

het is ook het domein van de criminologie ,psychologie , menselijk natuur .....:

criminelen van alle soorten en maten (ook de criminaliteit die een ideologish seculaire of religieus grondslag zou hebben hoort er dus ook bij ,met name : religieus of seculaire terrorisme , .... al dan niet georganiseerd criminaliteit , gewoon criminaliteit ,discriminatie ,....) geven juist geen moer om de grondwet of de gewone wetten die daar van uit voortvloeien weer :

heeft dus ook geen zin om die allemaal aan deze debiel zgn "gedragscode" te onderwerpen :

en daardoor zouden die ook niet van weerhouden worden criminaliteit ,overtredingnen ... te plegen !!! :lol: ,anders hebben al die gevangenissen ,psychiatrish instellingnen en ander geen rede van bestaan dan !!!

Ach ... allemaal geestig is dit eigenlijk : sarcastish ,naief , humor_noir ; minachting ....

Sallahddin,
Een geweldige bijdrage aan het debat!
Soortgelijke gevoelens kreeg ik bij een Pauselijk bericht,
dat er via de Wereldraad van Kerken een 'consensus bereikt is',
om niet meer onder elkaars 'volgelingen' te evangeliseren!

Sallahddin: prijs de HEER (mogelijk in jouw situatie:Allah)!
Hier op www.maroc.nl mag je zelf je mening vorm geven.
Blijf een mondige burger in Nederland
en draag vooral je zienswijze uit;
hoe zouden niet-Moslims anders
kunnen gaan begrijpen hoe 'jullie' denken & voelen?

Blijf actief op het internet en val niet in de valkuil,
dat je een soortgelijke bevoogding gaat
tonen over andermans meningen!
Respect : Sallahddin!

(Op mijn manier 'toon ik' het falen van
de Koran ten opzichte van de Bijbel aan;
en laat jullie zelf de keuze maken:
proberen we in contact te komen met de Levende God
of preferen wij de afwezige Allah?)

Groeten van bijwoner.

1973Tanger
08-01-08, 20:38
Geplaatst door Sallahddin
Vebazingwekkend & bizar :

Ten eerste ,waaroom wordt de nadruk speciaal op moslims gelegd in deze zgn "gedragscode" ??? ;waaroom niet hindoes , bouddisten , achterlijke debielen à la wilders_hirsi & co, ultra_rechts ,neo_nazi's ,fascisten,racisten,andere terroristen uit andere seculaire of religieuze organisties ,geloven ,ideologieen ..... :aftel: nuance:en ik trek geen vergelijkingnen tussen al deze "bewegingnen" ,individueel of niet !!! :lol:

Ik voel me niet speciaal "moreel of ander betrokken ,veraantwoordelijk ..." voor de 9_11 aanslagen ,Madrid ,Londen of Honolulu ......!!! alleen al om het feit dat ik hetzelfde geloof aanhang als de vermeende daders van die atrociteiten !!!!:voel ik me ook niet daardoor aangesproken .... :da's ook niet mijn zaak ...=anders moeten christene bijv. ook zich moreel veraantwoordelijk en ander gaan voelen voor demisdaden en ander van de kerk ,historish of juist niet,duitsers van post_nazisme periode die niks daarmee te maken hadden .... : ik trek weer geen vergelijkingnen weer : maar ik geef gewoon verschillende voorbeelden ter-illustratie .... !

Die vermeende "terroristen" of "terroristen in spe" ... "moeten die zgn gedragscode" gaan ondertekenen ,niet ik ,ironish bedoeld !! :lol: : ik had me niet "misdragen" voor zover ik weet ,ironish genoeg !!! :lol:

Moet ik straks ook als Marokkaans een ander apart "contract_gedragscode" gaan ondertekenen alleen al om het feit dat veel van mijn oorspronlelijke landgenoten criminelen zijn ??? !:misdaad is geen marokkaanse uitvinding-monopolie_"ziekte" inderdaad en "terrorisme" .... is geen moslim_uitvinding_monopolie_"ziekte" ....

Wat is dit onzin weer ??? :wat is dit minachting van de mensen : moslims zijn bovendien geen homogeen groep ,die zijn ook individuen die dezelfde scala -spectrum van eigenschappen-verschillen hebben als andere mensen :of zijn moslims een ander apart soort mensen soms die meer "geneigd" dan anderen (=niet biologish ... maar qua geloof =vanwege hun eigen geloofs natuur ,... =dit is ook discriminatie op basis van geloof !!!) "geinfecteerd" te raken door de afwijkend gedrag van een minderheid van hun geloofsgenoten ?? ... : individuele verschillen :qua intellect, intelligentie opvoeding ,educatie ,onderwijs , .... die individuen die meestaal zelf kunnen uitmaken wat voor gedrag die al dan niet behoren te "vermijden of juist eigen te maken " !!!:

Wordt Islam-natuur .... toch impliciet schuldig verklaard aan deze moslim_"afwijkend-gedrag_problematiek " ??? =metaforish verplicht opname en HEROPVOEDING??? =want daat komt het op neer in feite;o,der ander !!!! !!! :lol: en alleen deze "gedrags-verplicht_correctie " is blijkbaar DE garantie tegen de "inherent afwijkend natuur van Islam " waarmee deze arme moslims geinfecteerd raken:deze "voorzorgsmaatregelen"=verplicht vaccinatie van deze moslim-patienten , zouden de europese maatschappijen veilig stellen tegen deze _plaag" dan ,politiek en moreel, .... gezien dan !!!!!! ???? =onzin inderdaad en discriminatie ten top !!!!

dit is apartheid en discriminatie ten top + minachting _uitsluiting van (=DE essentie van fascisme!) moslim-burgers die hun eigen gedrag notabene van bovenaf wordt opgelegd ,en daar behoren die geen enkel persoonlijk individueel mening erover te hebben ,maar dat wordt namens hun gedaan !!!! door die speciaal aangewezen "voogden" =anti-democratish bovendien :



Dat zegt het ook :"gedragscode " !!! : alsof moslims van die juveniele minderjarig minderwaardig delinquenten zijn !!! :lole: :wat een minachtend discriminerend uitganspunt en mentaliteit ,zeg!!!! :kotsen2:

Gewone moslim_burgers in Europa moeten niet eerst "geradpleegd" over deze issue-"ondertekening" van een soort "contract" die hun speciaal aangaat ??? :ik werd bijv.zelf niet gevraagd over mijn mening over deze kwestie ,bij wijze van spreken:aan Europeanen in het algemeen wordt toch "toestemming" gevraagd wat betreft europeese issues ,zoals de europeese grondwet ...via een referendum !!! :lol: :waaroom worden deze moslims anders behandeld dan in soortgelijke gevallen =geen gelijkwaardigheid in feite !!!

Wie geeft deze mensen de bevoegdheid_toestemming om

namens mij en andere moslims in Europa wat dan ook te ondertekenen en waaroom zouden die bovendien verwachten dat ik deze soort "moreel voogdij" zou aanvarden en wat daaraan verbonden zou zijn : wat een minachting en uitsluiting van de mensen vrijheden en ander !!!!


"Een eventueel gedragscode " moet bovendien voor iedereen gelden en door iedereen ondertekend worden op een democratish _vrij manier zonder van die anti-democratish "voogdi"_paternalisme .... in principe eigenlijk :

maar deze zgn "gedragscode" en ander zijn toch al lang vastgesteld in de gronwet van elk europeese democratish natie :

dit is een onwerkelijk onrealistish utopish kijk op de dingen als wij aan iedereen gaan vragen deze soort contracten te gaan ondertekenen :

dan moet je straks ook elk nieuw geborene daarbij betrekken :lol: en wachten tot dat die meerderjarig wordt : ondertekening van deze en andere soort contracten is zeker geen hereditair-erfelijk zaak inderdaad !!!: echt tragi_hilarish vind ik dit allemaal !!! :lole:

Laat ik bij deze :want ik krijg ondertussen van al die gekke tragi_hilarish beelden_voorstellingnen en ander in mijn hoofd :lol: ,van deze bovenstaande en andere waarschijnlijk nog-te-verwachten idioties in deze Europa en elders in relatie tot de "moslim-problematiek" en ander : ik kan het niet helpen niet in de lach te schieten ,ik weet ook niet of ik daaroom moet huilen om deze debiele toestanden -comedies _zwart-humor-werkelijkheid zonder smaak ..... = ook zeer kafka-achtig toestanden eigenlijk !

P.S.: deze zaak van zgn "gedragscode" ,contract is toch een grondwetelijk "gelegenheid_bevoegdheid " waaraan iedereen zich moet houden en da's al een beslist uitgamaakt zaak in westerse europa althans (ik zie bijv. niet waaroom Rusland bijv. is ook bij betrokken ;die is namelijk nog geen echt democratie,integendeel zelfs :lol: !!!!):

Het is een kwetsie van grondwetelijke rechten voor iedereen ,gelijkrechten ,gelijkwaardigheid , valt ook onder de vrijheid van Godsdienst ,vrijheid van meningsuiting .....

Ieder die de grondwet of gewone wetten die daar van uit voortvloeien overtreedt hoort door meestaal de juridish-strafrechtelijk kanalen behandeld te worden =het strafrechtelijk systeem :

het is ook het domein van de criminologie ,psychologie :menselijk natuur .....:zeker geen politiek zaak :

criminelen van alle soorten en maten (ook de criminaliteit die een ideologish seculaire of religieus grondslag zou hebben hoort er dus ook bij ,met name : religieus of seculaire terrorisme , .... al dan niet georganiseerd criminaliteit , gewoon criminaliteit ,discriminatie ,....) geven juist geen moer om de grondwet of de gewone wetten die daar van uit voortvloeien weer :

heeft dus ook geen zin om die allemaal aan deze debiel zgn "gedragscode" te onderwerpen :lol: :

en daardoor zouden die ook niet van "weergehouden" van worden criminaliteit ,overtredingnen ... te plegen !!! :lol: ,anders hebben al die gevangenissen ,psychiatrish instellingnen en ander geen rede van bestaan dan=ondertekingnen van deze contracten zouden dan genoeg zijn op zich !!! :tover: =utopie:::

Ach ... allemaal geestig is dit eigenlijk : sarcastish ,naief , humor_noir ; minachting ....

ik houd ermee op : des te meer ik erin verdiep in deze tragi_hilarish zaak ,des te meer ik zie de belachelijkheid ,minachting , uitsluiting ,naiviteit ,smerigheid ... ervan : zodat ik het echt niet echt meer serieus neem of de "legetimiteit _rechtvaardiging" ervan zie :kotsen2: =dwaasheid ten top !

:zwaai:

Des temeer debiel, daar deze "gedragscode" een mosliminitiatief betreft. Nog debieler voor woorden is het feit dat de initiatiefnemer denkt dat mensen zich aan een dergelijk "gedragscode" zullen of moeten gaan houden. De inititiatiefnemer had beter zijn tijd en moeite aan iets anders kunnen besteden.

Olive Yao
09-01-08, 01:47
Geplaatst door Sallahddin
Vebazingwekkend & bizar :

Ten eerste ,waaroom wordt de nadruk speciaal op moslims gelegd in deze zgn "gedragscode" ??? ;waaroom niet hindoes , bouddisten , achterlijke debielen à la wilders_hirsi & co, ultra_rechts ,neo_nazi's ,fascisten,racisten,andere terroristen uit andere seculaire of religieuze organisties ,geloven ,ideologieen ..... :aftel: nuance:en ik trek geen vergelijkingnen tussen al deze "bewegingnen" ,individueel of niet !!! :lol:
Een groep moslims heeft deze verklaring opgesteld met moslims als subject.


Ik voel me niet speciaal "moreel of ander betrokken ,veraantwoordelijk ..." voor de 9_11 aanslagen ,Madrid ,Londen of Honolulu ......!!! alleen al om het feit dat ik hetzelfde geloof aanhang als de vermeende daders van die atrociteiten !!!!:voel ik me ook niet daardoor aangesproken .... :da's ook niet mijn zaak ...
Daar gaat de verklaring toch niet alleen om?
Je verantwoordelijkheid betreft niet terrorisme.

Je verantwoordelijkheid is bij te dragen aan een goed leven voor alle mensen en een goede wereld. In ruimste zin kan de verklaring zo’n bijdrage zijn, lijkt me.


=anders moeten christene bijv. ook zich moreel veraantwoordelijk en ander gaan voelen voor demisdaden en ander van de kerk ,historish of juist niet,duitsers van post_nazisme periode die niks daarmee te maken hadden .... : ik trek weer geen vergelijkingnen weer : maar ik geef gewoon verschillende voorbeelden ter-illustratie .... !
Misschien moeten christenen dat ook wel. Dat zij het ook moeten, is geen argument dat moslims het niet moeten.


Die vermeende "terroristen" of "terroristen in spe" ... "moeten die zgn gedragscode" gaan ondertekenen ,niet ik ,ironish bedoeld !! :lol: : ik had me niet "misdragen" voor zover ik weet ,ironish genoeg !!! :lol:

Moet ik straks ook als Marokkaans een ander apart "contract_gedragscode" gaan ondertekenen alleen al om het feit dat veel van mijn oorspronlelijke landgenoten criminelen zijn ??? !:misdaad is geen marokkaanse uitvinding-monopolie_"ziekte" inderdaad en "terrorisme" .... is geen moslim_uitvinding_monopolie_"ziekte" ....
Klets nou niet Sallahddin! over terrorisme en criminelen de hele tijd. Je focust daarop.

Je kunt verwachten dat de verklaring een intentieverklaring is, op een rijtje zetten waar je staat.
De verklaring kan van waarde zijn als communicatiemiddel.


Wat is dit onzin weer ??? :wat is dit minachting van de mensen : moslims zijn bovendien geen homogeen groep ,die zijn ook individuen die dezelfde scala -spectrum van eigenschappen-verschillen hebben als andere mensen :of zijn moslims een ander apart soort mensen soms die meer "geneigd" dan anderen (=niet biologish ... maar qua geloof =vanwege hun eigen geloofs natuur ,... =dit is ook discriminatie op basis van geloof !!!) "geinfecteerd" te raken door de afwijkend gedrag van een minderheid van hun geloofsgenoten ?? ... : individuele verschillen :qua intellect, intelligentie opvoeding ,educatie ,onderwijs , .... die individuen die meestaal zelf kunnen uitmaken wat voor gedrag die al dan niet behoren te "vermijden of juist eigen te maken " !!!:
Hoe kom je erbij dat de verklaring niet erkent dat moslims individuen zijn?
Je kunt juist op diverse punten erkenning van individualiteit verwachten.

volledige ontkenning van individualiteit = totalitarisme; islam is geen totalitarisme, dus omvat islam erkenning van individualiteit


Wordt Islam-natuur .... toch impliciet schuldig verklaard aan deze moslim_"afwijkend-gedrag_problematiek " ??? =metaforish verplicht opname en HEROPVOEDING??? =want daat komt het op neer in feite;o,der ander !!!! !!! :lol: en alleen deze "gedrags-verplicht_correctie " is blijkbaar DE garantie tegen de "inherent afwijkend natuur van Islam " waarmee deze arme moslims geinfecteerd raken:deze "voorzorgsmaatregelen"=verplicht vaccinatie van deze moslim-patienten , zouden de europese maatschappijen veilig stellen tegen deze _plaag" dan ,politiek en moreel, .... gezien dan !!!!!! ???? =onzin inderdaad en discriminatie ten top !!!!
Ik vind dat je je hier te tam en te zwak, haast apatisch … nee, fatalistisch uitdrukt om overtuigend te zijn. Als je zelf geloofde wat je schrijft zou je wel wat gepassioneerder en doelbewuster schrijven.


dit is apartheid en discriminatie ten top + minachting _uitsluiting van (=DE essentie van fascisme!) moslim-burgers die hun eigen gedrag notabene van bovenaf wordt opgelegd ,en daar behoren die geen enkel persoonlijk individueel mening erover te hebben ,maar dat wordt namens hun gedaan !!!! door die speciaal aangewezen "voogden" =anti-democratish bovendien :
Dan zet je toch lekker je tuinhekje open en ga je lekker door de buurt lopen? Drink je wel eens een biertje?


Dat zegt het ook :"gedragscode " !!! : alsof moslims van die juveniele minderjarig minderwaardig delinquenten zijn !!! :lole: :wat een minachtend discriminerend uitganspunt en mentaliteit ,zeg!!!! :kotsen2:
Wacht eerst de verklaring nou maar eens af.


Gewone moslim_burgers in Europa moeten niet eerst "geradpleegd" over deze issue-"ondertekening" van een soort "contract" die hun speciaal aangaat ??? :ik werd bijv.zelf niet gevraagd over mijn mening over deze kwestie ,bij wijze van spreken:aan Europeanen in het algemeen wordt toch "toestemming" gevraagd wat betreft europeese issues ,zoals de europeese grondwet ...via een referendum !!! :lol: :waaroom worden deze moslims anders behandeld dan in soortgelijke gevallen =geen gelijkwaardigheid in feite !!!

Wie geeft deze mensen de bevoegdheid_toestemming om

namens mij en andere moslims in Europa wat dan ook te ondertekenen en waaroom zouden die bovendien verwachten dat ik deze soort "moreel voogdij" zou aanvarden en wat daaraan verbonden zou zijn : wat een minachting en uitsluiting van de mensen vrijheden en ander !!!!
Wie neem je dit nu eigenlijk kwalijk?

Vierhonderd moslimorganisaties met hun achterbannen zijn misschien aardig wat mensen, die zich maatschappelijk betrokken voelen. (Dat jij niet tot een achterban behoort scheelt maar één persoon.)

Hebben die het allemaal verkeerd? Weet je dat al bij voorbaat?


"Een eventueel gedragscode " moet bovendien voor iedereen gelden en door iedereen ondertekend worden op een democratish _vrij manier zonder van die anti-democratish "voogdi"_paternalisme .... in principe eigenlijk :
O. k … je idee van paternalisme kan ik wel volgen … maar het klopt niet … want jij kunt zelf best autonoom zijn ; jij kunt een bijdrage leveren, de verklaring kan je aanmoedigen, wie weet.


maar deze zgn "gedragscode" en ander zijn toch al lang vastgesteld in de gronwet van elk europeese democratish natie :
Je kunt verwachten dat de verklaring een intentieverklaring is, op een rijtje zetten waar je staat.
De verklaring kan waarde hebben als communicatiemiddel.


dit is een onwerkelijk onrealistish utopish kijk op de dingen als wij aan iedereen gaan vragen deze soort contracten te gaan ondertekenen :
Hippie.


dan moet je straks ook elk nieuw geborene daarbij betrekken :lol: en wachten tot dat die meerderjarig wordt : ondertekening van deze en andere soort contracten is zeker geen hereditair-erfelijk zaak inderdaad !!!: echt tragi_hilarish vind ik dit allemaal !!! :lole:
Je ziet alle kleuren van de regenboog ...


Laat ik bij deze :want ik krijg ondertussen van al die gekke tragi_hilarish beelden_voorstellingnen en ander in mijn hoofd :lol: ,van deze bovenstaande en andere waarschijnlijk nog-te-verwachten idioties in deze Europa en elders in relatie tot de "moslim-problematiek" en ander : ik kan het niet helpen niet in de lach te schieten ,ik weet ook niet of ik daaroom moet huilen om deze debiele toestanden -comedies _zwart-humor-werkelijkheid zonder smaak ..... = ook zeer kafka-achtig toestanden eigenlijk !
Dit is juju!


P.S.: deze zaak van zgn "gedragscode" ,contract is toch een grondwetelijk "gelegenheid_bevoegdheid " waaraan iedereen zich moet houden en da's al een beslist uitgamaakt zaak in westerse europa althans (ik zie bijv. niet waaroom Rusland bijv. is ook bij betrokken ;die is namelijk nog geen echt democratie,integendeel zelfs :lol: !!!!):

Het is een kwetsie van grondwetelijke rechten voor iedereen ,gelijkrechten ,gelijkwaardigheid , valt ook onder de vrijheid van Godsdienst ,vrijheid van meningsuiting .....

Ieder die de grondwet of gewone wetten die daar van uit voortvloeien overtreedt hoort door meestaal de juridish-strafrechtelijk kanalen behandeld te worden =het strafrechtelijk systeem :

het is ook het domein van de criminologie ,psychologie :menselijk natuur .....:zeker geen politiek zaak :

criminelen van alle soorten en maten (ook de criminaliteit die een ideologish seculaire of religieus grondslag zou hebben hoort er dus ook bij ,met name : religieus of seculaire terrorisme , .... al dan niet georganiseerd criminaliteit , gewoon criminaliteit ,discriminatie ,....) geven juist geen moer om de grondwet of de gewone wetten die daar van uit voortvloeien weer :

heeft dus ook geen zin om die allemaal aan deze debiel zgn "gedragscode" te onderwerpen :lol: :

en daardoor zouden die ook niet van "weergehouden" van worden criminaliteit ,overtredingnen ... te plegen !!! :lol: ,anders hebben al die gevangenissen ,psychiatrish instellingnen en ander geen rede van bestaan dan=ondertekingnen van deze contracten zouden dan genoeg zijn op zich !!! :tover: =utopie:::

Ach ... allemaal geestig is dit eigenlijk : sarcastish ,naief , humor_noir ; minachting ....

ik houd ermee op : des te meer ik erin verdiep in deze tragi_hilarish zaak ,des te meer ik zie de belachelijkheid ,minachting , uitsluiting ,naiviteit ,smerigheid ... ervan : zodat ik het echt niet echt meer serieus neem of de "legetimiteit _rechtvaardiging" ervan zie :kotsen2: =dwaasheid ten top !

:zwaai:
Dat is wel een wonderverklaring die je beschrijft. Een boek vol spreuken die hun zinsbegoochelende werking zelfs voor hun verschijnen al op je uitoefenen, en waaraan je tevergeefs tracht weerstand te bieden.

Sallahddin
09-01-08, 11:53
Geplaatst door 1973Tanger
Des temeer debiel, daar deze "gedragscode" een mosliminitiatief betreft. Nog debieler voor woorden is het feit dat de initiatiefnemer denkt dat mensen zich aan een dergelijk "gedragscode" zullen of moeten gaan houden. De inititiatiefnemer had beter zijn tijd en moeite aan iets anders kunnen besteden.

Precies ! :fpetaf: :

dat zei ik al : paternalisme ,minachting ,arrogantie ... ten top :tragi_hilarish !!!! :geen woorden voor !

Er wordt bovendien ook met geen woord geroerd over de inhoud van deze zgn "gedragscode" :al heb een idee erover :

hoe moeten wij dan die inhoud gaan voorstellen???: als een soort "ethish_moreel politiek Geneva_convention " ??? :lol: , sinds er wordt beweerd dat islam en het westen in conflict zijn !!!! :love: , of als een soort moslim_erkenning van de zgn "verlichtings" waarden ,normen en verworvenheden ..... van het westen , in totaal minachting van de islamitish normen en waarden ??? : secularisme , gelijkrechten,gelijkwaardigheid , grondwettelijke rechten dan .... grosso_modo en plat gezegd !

Tja .... heb ik dus praktish bezwaren tegen samen met al die bovenstaannde principiele bezwaren in mijn eerst post op deze topic !!!!



:zwaai:

Sallahddin
09-01-08, 12:02
Geplaatst door bijwoner
Sallahddin,
Een geweldige bijdrage aan het debat!
Soortgelijke gevoelens kreeg ik bij een Pauselijk bericht,
dat er via de Wereldraad van Kerken een 'consensus bereikt is',
om niet meer onder elkaars 'volgelingen' te evangeliseren!

Sallahddin: prijs de HEER (mogelijk in jouw situatie:Allah)!
Hier op www.maroc.nl mag je zelf je mening vorm geven.
Blijf een mondige burger in Nederland
en draag vooral je zienswijze uit;
hoe zouden niet-Moslims anders
kunnen gaan begrijpen hoe 'jullie' denken & voelen?

Blijf actief op het internet en val niet in de valkuil,
dat je een soortgelijke bevoogding gaat
tonen over andermans meningen!
Respect : Sallahddin!

(Op mijn manier 'toon ik' het falen van
de Koran ten opzichte van de Bijbel aan;
en laat jullie zelf de keuze maken:
proberen we in contact te komen met de Levende God
of preferen wij de afwezige Allah?)

Groeten van bijwoner.

Ben benieuwd hoe je "het fallen van de Koran ten opzichte van de .... huidig Bijbel notabene !!!!" zoals jezelf beweert tracht te .....tonen !!! :lol: :tover: :

Make my day ,buddy !!! en .... Thanks voor de rest ! :rood:

:zwaai:

1973Tanger
09-01-08, 12:06
Geplaatst door Sallahddin
Precies ! :fpetaf: :

dat zei ik al : paternalisme ,minachting ,arrogantie ... ten top :tragi_hilarish !!!! :geen woorden voor !

Er wordt bovendien ook met geen woord geroerd over de inhoud van deze zgn "gedragscode" :al heb een idee erover :

hoe moeten wij dan die inhoud gaan voorstellen???: als een soort "ethish_moreel politiek Geneva_convention " ??? :lol: , sinds er wordt beweerd dat islam en het westen in conflict zijn !!!! :love: , of als een soort moslim_erkenning van de zgn "verlichtings" waarden ,normen en verworvenheden ..... van het westen , in totaal minachting van de islamitish normen en waarden ??? : secularisme , gelijkrechten,gelijkwaardigheid , grondwettelijke rechten dan .... grosso_modo en plat gezegd !

Tja .... heb ik dus praktish bezwaren tegen samen met al die bovenstaannde principiele bezwaren in mijn eerst post op deze topic !!!!



:zwaai:

Inderdaad, ervan uitgaan dat specifiek moslims instructies nodig hebben om in Europa te integreren. Dat moslims te dom zijn, om zonder hen aan het handje vast te houden, zich in Europa niet zouden kunnen handhaven. Kortom, dat het dolle honden zijn die nodig moeten worden afgericht. Wie daaraan meedoet is gewoon een idioot.

Sallahddin
09-01-08, 12:33
Geplaatst door Olive Yao
Een groep moslims heeft deze verklaring opgesteld met moslims als subject.


Daar gaat de verklaring toch niet alleen om?
Je verantwoordelijkheid betreft niet terrorisme.

Je verantwoordelijkheid is bij te dragen aan een goed leven voor alle mensen en een goede wereld. In ruimste zin kan de verklaring zo’n bijdrage zijn, lijkt me.


Misschien moeten christenen dat ook wel. Dat zij het ook moeten, is geen argument dat moslims het niet moeten.


Klets nou niet Sallahddin! over terrorisme en criminelen de hele tijd. Je focust daarop.

Je kunt verwachten dat de verklaring een intentieverklaring is, op een rijtje zetten waar je staat.
De verklaring kan van waarde zijn als communicatiemiddel.


Hoe kom je erbij dat de verklaring niet erkent dat moslims individuen zijn?
Je kunt juist op diverse punten erkenning van individualiteit verwachten.

volledige ontkenning van individualiteit = totalitarisme; islam is geen totalitarisme, dus omvat islam erkenning van individualiteit


Ik vind dat je je hier te tam en te zwak, haast apatisch … nee, fatalistisch uitdrukt om overtuigend te zijn. Als je zelf geloofde wat je schrijft zou je wel wat gepassioneerder en doelbewuster schrijven.


Dan zet je toch lekker je tuinhekje open en ga je lekker door de buurt lopen? Drink je wel eens een biertje?


Wacht eerst de verklaring nou maar eens af.


Wie neem je dit nu eigenlijk kwalijk?

Vierhonderd moslimorganisaties met hun achterbannen zijn misschien aardig wat mensen, die zich maatschappelijk betrokken voelen. (Dat jij niet tot een achterban behoort scheelt maar één persoon.)

Hebben die het allemaal verkeerd? Weet je dat al bij voorbaat?


O. k … je idee van paternalisme kan ik wel volgen … maar het klopt niet … want jij kunt zelf best autonoom zijn ; jij kunt een bijdrage leveren, de verklaring kan je aanmoedigen, wie weet.


Je kunt verwachten dat de verklaring een intentieverklaring is, op een rijtje zetten waar je staat.
De verklaring kan waarde hebben als communicatiemiddel.


Hippie.


Je ziet alle kleuren van de regenboog ...


Dit is juju!


Dat is wel een wonderverklaring die je beschrijft. Een boek vol spreuken die hun zinsbegoochelende werking zelfs voor hun verschijnen al op je uitoefenen, en waaraan je tevergeefs tracht weerstand te bieden.

Deze groep moslims of organisaties spreken alleen voor zich ,niet namens mij hoor + wie had die eigenlijk gekozen of zulke bevoegdheden aan gegeven ??? :tover:

Ik luister meestaal alleen naar van die integere moslim oulema's+mijn eigen research .....

Intentie verklaring ??? voor goed gedrag ??? :engel: :je kent de inhoud van die zgn "gedragscode" nog niet en je plakt al deze bizar naam erop ??? :hoe kom je daarbij dan ??? :wohaa: : typish Olive verzinsels en woorden-concepten_spel ...

Intenties lossen niets op en dragen absoluut niks bij aan wat dan ook !!!

De 9_11 ,madrid ....=terrorisme +criminaliteit in het algemeen als aanvullend voorbeeld ter-illustratie (=criminaliteit kan ook een religieus of seculaire ideologish grondslag hebben : massaal zelfmoorden van sommige christenen _sektes bijv.,of van die racisten ,neo_nazi's....) :

Ik focus juist niet op deze ,maar ik tracht het heel spectrum te "scannen" in relatie tot deze issue van deze topic !


Ik hoef niet te wachten op die zgn verklaring :

heb ik dus al principiele bezwaren tegen zoals boven werd gedetailleerd vermeld in mijn eerst post op deze topic +al die praktish bezwaren die juist afhangen van de inhoud van deze verklaring waarover ik al een idee heb natuurlijk als volgt :

zou verwacht worden van moslims dat die bijv. secularisme =scheiding van kerk en staat ,o.a., dat die principieel zouden aanvaarden+grondwet ,grondwettelijke fundamentele rechten ,normen en waarden _"verlichtings"verworvenheden ....,plat en simpel gezegd _geformuleerd om het simpel te houden !!!!! : respect ervoor wordt dan niet voldoende geacht !

Praktish bezwaren tegen deze zijn als volgt :

Islam opvatting van deze issue is zeer duidelijk :

"jij je geloof en ik de mijne " , "er is geen dwang in het geloof"

Respect voor de grondwet en de heersend wetten van niet-moslim landen is wel vereist door de islam van zijn aanhangers :

eventueel erkenning-ondertekening is uitgesloten ,simpelweg omdat deze westerse verworvenheden , sommigen ervan althans , fundamenteel en in absoluut zin in totaal strijd zijn met Islam_geest,natuur ,essentie,beginselen ,dynamiek .....=daar hadden wij het erover gehad eerder ,weet je nog ???

Je moet deze nuance snappen : respect zonder erkenning_ondertekening (=deze laatste metaforish dan !) :

Ik hoef het inderdaad niet ééns met je te zijn ,andersom is ook waar ,maar ik heb respect voor je opinie : ik hoe je eigen opinie niet eigen te maken bovendien of opgelegd te krijgen : dat botst met mijn eigen vrijheid ,inclusief mijn Godsdienst vrijheid ....=en daar gaat het fundamenteel hier om en daar komt het in feite op neer :geen nader uitleg vereist ,geloof ik !


Nee ,serieus ,deze kwestie van ondertekenen door iedereen werd voor de eerste keer ,geloof ik ,geintroduceerd door Brits filosoof Locke : de grondlegger van filosofish liberalisme en empirisme :

maar dat bleek een utopish onrealistish uitganspunt te zijn :

hoe kan je van iedereen persoonlijk notabene verwachten dat die deze contract gaan ondertekenen :volgende generaties moeten dat ook doen dan inderdaad !!! :lol: :

hoe kan je dan verwachten van moslims dat die eigenlijk gaan doen wat van anderen niet wordt verlangen _geeist bovendien , en zonder de mogelijkheid hun eigen mening daarover te vragen_raadplegen notabene .....=pfff... :fplet: :rood:



Over wat boek heb je het ,duivelin !!! :lol: : just kidding !!! :lol: :

waar is je zgn liberaal respect voor de vrijheid van Godsdienst dan ,bijv.??? : je houdt je niet aan je eigen termen van de contract bij deze ,hoe kan je dan verwachten van mij dat ik daaraan zou houden met of zonder intentie-verklaring :heeft niet geholpen bij je,zie ik ,:deze intentie_verklaring : maar had je die afgelegd of ondertekend in de eerste plaats ,jij persoonlijk dan ???? :tover: +de bovenstaande bezwaren die ik tegen had geworpen inderdaad :religieus en ander !

P.S.: al die filosofish_ideologish van aard materialistish seculaire gehandicapte visies van de wereld ,de mens ,het leven .... hadden je eigen denkvermogens gevangen gehouden onder deze enorm filosofish_ideologish seculaire zand_kastelen waaronder je ongetwijfeld aan het verstikken en aan het ronddolen bent :je hoeft dus je eigen angsten ,twijfels ,tekortkomingnen ,handicap .... NIET op Islam te gaan projecteren :dat zou je absoluut niet helpen=ontkenningsmechanisme :je moet je eigen fundamentele problemen bij de wortels ervan pakken en je eigen "demonen" durven confronteren :

westerse verlichting zit fundamenteel op losse schroeven wat betreft islam althans :

deze zgn verlichting was maar een reactie ,onder ander , op de achterlijkheid ,onwetendheid ,onderdrukking (religieus,moreel ,historish, prive ,psychish _emotioneel , mentaal paternalisme_voogdij , economish,politiek ,maatschappelijk ....) ,onrecht .... van de kerk (het oorspronkelijk christendom zit er totaal anders uit en had dus absoluut niks mee te maken ,kort en plat gezegd !) die haar eigen geloof had veraaden en "getravestiet" voor down_to_earth motieven en doeleinden :deze zgn verlichting veroordeelde het christendom definitief ,zonder rekening te houden met de oorspronkelijk versie van het christendom en ging vervolgens dat allemaal projecteren op Islam in het bijzonder en alle religies :

islam heeft zijn eigen uniek geschiedenis en hoort daarmee uitgezonderd te worden van de later generalistie-conclusie van het "verlichte westen" qua afwijzing van ALLE religies =het is zelfs een ANOMALIE en wetenschappelijk denk fout om te gaan generaliseren :en dat deed-doet het zgn verlichte westen nog steeds ten opzichte van islam bijv. = en daarvanuit voortvloeien al die andere misverstanden ,problematieken , make_believe, al dan niet "wetenschappelijk" make _believe ,desinfo ,...... =en dat is ook terug te zien bij deze issue van deze topic =hoe kan het ook anders dan ! :tover: :rood:

Dit is een soort "totalitarisme" bovendien van het secularisme dan om van islam en moslims te gaan eisen dat die zich moeten gaan scharen tegen deze seculaire gedachtengoed en die eigen te maken =ideologish imperialisme ten top !!!!

Respect voor secularisme door moslims in NIET_Islamitish landen althans zou voldoende zijn ,zei ik al !

:zwaai: :engel:

Sallahddin
09-01-08, 12:37
Geplaatst door 1973Tanger
Inderdaad, ervan uitgaan dat specifiek moslims instructies nodig hebben om in Europa te integreren. Dat moslims te dom zijn, om zonder hen aan het handje vast te houden, zich in Europa niet zouden kunnen handhaven. Kortom, dat het dolle honden zijn die nodig moeten worden afgericht. Wie daaraan meedoet is gewoon een idioot.

Ik bewonder bij deze je eigen doeltreffend formulering en weergave van de achterligend diepgeankerd gedachte achter deze issue ;met deze simpele woorden : daar komt het exact op neer ,zonder die geraffineerd geouwehoeren van die al dan niet academish verbloemende niets-zeggende_misleidend rhetoriek en make-believe !!! :fpetaf:

:zwaai:

1973Tanger
09-01-08, 12:49
Geplaatst door Sallahddin
Ik bewonder bij deze je eigen doeltreffend formulering en weergave van de achterligend diepgeankerd gedachte achter deze issue ;met deze simpele woorden : daar komt het exact op neer ,zonder die geraffineerd geouwehoeren van die al dan niet academish verbloemende niets-zeggende_misleidend rhetoriek en make-believe !!! :fpetaf:

:zwaai:

Dank je hartelijk. Ik waardeer jouw overweldigende up to date teksten evenzeer. Jouw verbluffende woordenschat laat voor anderen haast geen ruimte over, het houdt je scherp. :)

Shemharosh
09-01-08, 14:04
Geplaatst door IbnRushd
Europese moslims ondertekenen historische 'gedragscode'

maandag 07 januari 2008

Deze week wordt er in Brussel een charter ondertekend door meer dan vierhonderd moslimorganisaties uit alle Europese landen. Het charter wil een gedragscode zijn voor moslims die in Europa wonen maar vraagt ook aan niet-moslims om respect te hebben voor een aantal zaken.

In een tweede fase zullen niet-moslimorganisaties gevraagd worden om het akkoord te ondertekenen. 'Het heeft heel veel energie gekost om dit rond te krijgen', zegt Farid El Machaoud, woordvoerder van de Liga voor Moslims in België (LMB).

Vertegenwoordigers van vierhonderd moslimorganisaties van Rusland tot Spanje zullen donderdag in Brussel het historisch akkoord goedkeuren en ondertekenen. Dat vierhonderd organisaties het eens zijn geworden over de tekst is al een succes. Het initiatief kwam er van The Federation of Islamic Organisations in Europe om een gemeenschappelijk standpunt uit te werken over de islam in Europa maar ook over de vraag hoe er vanuit de islam kan meegewerkt worden aan de opbouw van een modern Europa.

"Het charter is ook een gedragscode met een aantal regels voor de Europese moslimburger", legt El Machaoud uit. "Hij moet weten dat de Europese cultuur een democratische cultuur is waarin hij zijn godsdienst kan beleven, maar dat het ook een andere cultuur is waarin sommige zaken niet vanzelfsprekend zijn en dat niet alles geaccepteerd zal worden zoals bijvoorbeeld het dragen van hoofddoeken in sommige functies."

Aan de andere kant vraagt het charter ook respect van niet-moslims. "Zo kan een moslim bijvoorbeeld niet zelf beslissen om sommige zaken te veranderen omdat die nu eenmaal door de godsdienst zijn opgelegd." Het manifest wil moslims aanzetten om actief deel te nemen aan de samenleving en concentreert zich vooral op de waarden van wederzijds begrip en de interculturele dialoog.

Steun uit theologische hoek
Vooral het feit dat The European Council of Fatwa and Research het akkoord steunt, is volgens El Machaoud van historisch belang.

"Het akkoord krijgt daardoor steun vanuit theologische hoek van onze meest prominente geleerden. Zij hebben meegewerkt aan de plichten van de Europese moslimburger. Dat was zeker niet eenvoudig en ook zullen zij er mee voor zorgen dat de inhoud van het akkoord bekend raakt binnen de moslimgemeenschap." Ook andere organisaties zoals jongeren- en vrouwenorganisaties zullen via hun activiteiten de modale moslim op de hoogte brengen van het charter.

Uitnodiging voor niet-moslims
In een tweede fase zullen niet-moslimorganisaties gevraagd worden om het akkoord mee te ondertekenen. Momenteel worden er in de verschillende landen al gesprekken gevoerd met de nationale koepelverenigingen uit het middenveld. Dat er geen handtekening komt vanuit de Europese Commissie is bewust om het charter geen al te politieke tint te geven, hoewel die er natuurlijk in zit. "Het akkoord heeft zeer veel energie gekost", zegt El Machaoud.

"Het is geschreven en herschreven en aangepast. Tijdens dat proces vonden de aanslagen van 11 september en die in Madrid en Londen plaats, en ook in dat licht werd het akkoord telkens aangepast." (Wilfried Eetezonne)

Bron: demorgen.be

Ik heb een idee voor die "Europese moslims":waarom gaan ze niet proberen om organistaties als "Artsen Zonder Grenezen" en "Amnesty International","Green peace" in handen te krijgen door generaties uitmuntede artsen,advocaten,ingenieurs,schrijvers op te voeden in plaats van schreeuwlijke gefrustreerde vogelverschrikkers en herezen egyptishce mummies!!!!

Slinger
09-01-08, 14:11
Geplaatst door IbnRushd
Europese moslims ondertekenen historische 'gedragscode'

maandag 07 januari 2008

Deze week wordt er in Brussel een charter ondertekend door meer dan vierhonderd moslimorganisaties uit alle Europese landen. Het charter wil een gedragscode zijn voor moslims die in Europa wonen maar vraagt ook aan niet-moslims om respect te hebben voor een aantal zaken.

In een tweede fase zullen niet-moslimorganisaties gevraagd worden om het akkoord te ondertekenen. 'Het heeft heel veel energie gekost om dit rond te krijgen', zegt Farid El Machaoud, woordvoerder van de Liga voor Moslims in België (LMB).

Vertegenwoordigers van vierhonderd moslimorganisaties van Rusland tot Spanje zullen donderdag in Brussel het historisch akkoord goedkeuren en ondertekenen. Dat vierhonderd organisaties het eens zijn geworden over de tekst is al een succes. Het initiatief kwam er van The Federation of Islamic Organisations in Europe om een gemeenschappelijk standpunt uit te werken over de islam in Europa maar ook over de vraag hoe er vanuit de islam kan meegewerkt worden aan de opbouw van een modern Europa.

"Het charter is ook een gedragscode met een aantal regels voor de Europese moslimburger", legt El Machaoud uit. "Hij moet weten dat de Europese cultuur een democratische cultuur is waarin hij zijn godsdienst kan beleven, maar dat het ook een andere cultuur is waarin sommige zaken niet vanzelfsprekend zijn en dat niet alles geaccepteerd zal worden zoals bijvoorbeeld het dragen van hoofddoeken in sommige functies."

Aan de andere kant vraagt het charter ook respect van niet-moslims. "Zo kan een moslim bijvoorbeeld niet zelf beslissen om sommige zaken te veranderen omdat die nu eenmaal door de godsdienst zijn opgelegd." Het manifest wil moslims aanzetten om actief deel te nemen aan de samenleving en concentreert zich vooral op de waarden van wederzijds begrip en de interculturele dialoog.

Steun uit theologische hoek
Vooral het feit dat The European Council of Fatwa and Research het akkoord steunt, is volgens El Machaoud van historisch belang.

"Het akkoord krijgt daardoor steun vanuit theologische hoek van onze meest prominente geleerden. Zij hebben meegewerkt aan de plichten van de Europese moslimburger. Dat was zeker niet eenvoudig en ook zullen zij er mee voor zorgen dat de inhoud van het akkoord bekend raakt binnen de moslimgemeenschap." Ook andere organisaties zoals jongeren- en vrouwenorganisaties zullen via hun activiteiten de modale moslim op de hoogte brengen van het charter.

Uitnodiging voor niet-moslims
In een tweede fase zullen niet-moslimorganisaties gevraagd worden om het akkoord mee te ondertekenen. Momenteel worden er in de verschillende landen al gesprekken gevoerd met de nationale koepelverenigingen uit het middenveld. Dat er geen handtekening komt vanuit de Europese Commissie is bewust om het charter geen al te politieke tint te geven, hoewel die er natuurlijk in zit. "Het akkoord heeft zeer veel energie gekost", zegt El Machaoud.

"Het is geschreven en herschreven en aangepast. Tijdens dat proces vonden de aanslagen van 11 september en die in Madrid en Londen plaats, en ook in dat licht werd het akkoord telkens aangepast." (Wilfried Eetezonne)

Bron: demorgen.be

Het opstellen van een gedragscode voor moslims in Europa lijkt me tamelijk overbodig. Die kan namelijk worden gevonden in de wetten van de verschillende Europese landen. iedereen is verplicht zich aan die wetten te houden. Een aparte gedragscode voor moslims is dan ook zeer overbodig.

Slinger
09-01-08, 14:12
Geplaatst door AmirAlMominien
Daarom heb ik dus een schurfthekel aan hierarchische instituten en ben ik zo blij met de Islam; die erkent namelijk dat er geen andere hogere macht bestaat dan God. Ik bepaal verder zelf wel of ik intolerantie van het hypocriete democratische gezag tolereer.

Ik snap het. Je lijkt me niet op je plaats in Europa.

bijwoner
09-01-08, 14:19
Geplaatst door Slinger
Het opstellen van een gedragscode voor moslims in Europa lijkt me tamelijk overbodig. Dit kan namelijk worden gevonden in de wetten van de verschillende Europese landen. iedereen is verplicht zich aan die wetten te houden. Een aparte gedragscode voor moslims is dan ook zeer overbodig.

Slinger,
ben jij de 'Deense cartoon' rellen vergeten?
Nu is de PVV bezig een filmpje op het internet te zetten
en zoals je weet wordt hier op www.maroc.nl
mijn ParallelKoran ontrold.

Een beetje 'Moslim' -op seculier niveau
(kent de Koran als vlag, maar heeft hem nooit ontrold),
zou nog steeds het achterhaalde idee kunnen hebben,
dat hem 70 maagden in het Hiernamaals wachten,
als hij 'er nu even op slaat'.

Wel handig, zo'n denktank van Moslims die niet 'bij de tijd' zijn!
Toch? Kan 'binnenbrandjes' blussen,
zodat de naam van Allah en Mohammed
geen verdere schande en schade wordt aangedaan!

1973Tanger
09-01-08, 15:31
Geplaatst door bijwoner
Slinger,
ben jij de 'Deense cartoon' rellen vergeten?
Nu is de PVV bezig een filmpje op het internet te zetten
en zoals je weet wordt hier op www.maroc.nl
mijn ParallelKoran ontrold.

Een beetje 'Moslim' -op seculier niveau
(kent de Koran als vlag, maar heeft hem nooit ontrold),
zou nog steeds het achterhaalde idee kunnen hebben,
dat hem 70 maagden in het Hiernamaals wachten,
als hij 'er nu even op slaat'.

Wel handig, zo'n denktank van Moslims die niet 'bij de tijd' zijn!
Toch? Kan 'binnenbrandjes' blussen,
zodat de naam van Allah en Mohammed
geen verdere schande en schade wordt aangedaan!

Ga heen met je 'parallelkoran', die ontrold diend te worden. Die bestaat niet eens of je bent in de war met een andere Schrift die ontrold wordt? Verder ben je uitermate naïef aanmatigend met je "op mijn manier zal 'ik aantonen', het falen van de Koran t.o.v. de Bijbel". Waarom ga je dan niet in op de uitnodiging van Sallahddin het tegendeel te bewijzen dan, i.p.v hier zonder enkel effect de missionaris en koorknaap uit te hangen?

bijwoner
09-01-08, 16:37
Geplaatst door 1973Tanger
Ga heen met je 'parallelkoran', die ontrold diend te worden.

----1973Tanger, wanneer heb jij
voor het laatst met je imam gepraat?
Of is dat er gemakshalve nooit van gekomen?

Die bestaat niet eens
of je bent in de war met een andere Schrift die ontrold wordt?

-----1973Tanger, kijk even naar de draadjes:
Islam en meer/ParallelKoran/Koran tekst voor tekst.
Vanavond komt Soera 002.025 aan de beurt.
Je zou natuurlijk de voorgaande 31 verzen op www.maroc.nl
kunnen lezen!

Verder ben je uitermate naïef

----- 1973Tanger, alles is relatief!
De PK is tussen 2004-11 en 2007-03
1 op 1 doorgezonden per CD/DVD naar
de door Saoudie-Arabi'e betaalde
stichting AAILN te Den Haag .
Deze stichting bestaat sinds 1946
en heeft als doel de Islam in de EU te verspreiden.

Er is nog geen reactie ontvangen,
die bestrijdt dat de Koran gebaseerd
is op de veel oudere en perfectere Bijbel.
In de media zijn wel reacties gekomen uit Iran,
S-A en Irak, dat mijn zienswijze op
de samenstelling van de Koran klopt.

Ook is mijn verdediging van de godheid van Allah
(hierbij heb ik de Bijbelse normen van
het 'zijn' van 'God' toegepast), in relatie tot
de zelfbenoemde Hezbollah's en Moudhjadins,
erkend.

aanmatigend met je "op mijn manier zal 'ik aantonen',
het falen van de Koran t.o.v. de Bijbel".

Waarom ga je dan niet in
op de uitnodiging van Sallahddin
het tegendeel te bewijzen dan,
i.p.v hier zonder enkel effect d
e missionaris en koorknaap uit te hangen?

-----1973Tanger: lees en wordt wijs! Sinds week 50 2007
zijn er 100.000 reacties extra op www.maroc.nl gekomen.
Welkom bij de Schriften studie!

Sallahddin
09-01-08, 17:42
Geplaatst door Slinger
Het opstellen van een gedragscode voor moslims in Europa lijkt me tamelijk overbodig. Die kan namelijk worden gevonden in de wetten van de verschillende Europese landen. iedereen is verplicht zich aan die wetten te houden. Een aparte gedragscode voor moslims is dan ook zeer overbodig.

Hi,Slinger ! hoe gaat ie ???

Precies:

had ik niet iets anders gezegd !: probeer anderen van deze elementair gegeven _feit te overtuigen !!! :tover:

:zwaai:

Sallahddin
09-01-08, 17:54
Geplaatst door bijwoner
-----1973Tanger: lees en wordt wijs! Sinds week 50 2007
zijn er 100.000 reacties extra op www.maroc.nl gekomen.
Welkom bij de Schriften studie!

Tanger 1973 heeft inderdaad gelijk :hij slaat de spijker op z'n kop : kan je inderdaad wat van hem leren : hij heeft de vermogen en zeker talent in een paar simpele doeltreffende al dan niet plat zinnetjes het essentieel te zeggen die ik bijv. in een heel artikel mee zit te worstelen :

Bovendien ,moet je 's gaan ophouden met je misplaatst missie-werk op deze site ,en ga's inderdaad even op mijn aan je gericht "challenge" met betrekking tot je tragi_hilarish rhetoriek in relatie tot de Koran en Bijbel dan !!! ,al is het eigenlijk offtopic !

Moet je onderbouwen wat je zo makkelijk en goedkoop aan het verkondigen bent , misschien kan je mij daarmee "overtuigen" ,wie weet ??? :lol: :tover: :wohaa:



:zwaai:

Sallahddin
09-01-08, 18:40
Geplaatst door Sallahddin
Deze groep moslims of organisaties spreken alleen voor zich ,niet namens mij hoor + wie had die eigenlijk gekozen of zulke bevoegdheden aan gegeven ??? :tover:

Ik luister meestaal alleen naar van die integere moslim oulema's+mijn eigen research .....

Intentie verklaring ??? voor goed gedrag ??? :engel: :je kent de inhoud van die zgn "gedragscode" nog niet en je plakt al deze bizar naam erop ??? :hoe kom je daarbij dan ??? :wohaa: : typish Olive verzinsels en woorden-concepten_spel ...

Intenties lossen niets op en dragen absoluut niks bij aan wat dan ook !!!

De 9_11 ,madrid ....=terrorisme +criminaliteit in het algemeen als aanvullend voorbeeld ter-illustratie (=criminaliteit kan ook een religieus of seculaire ideologish grondslag hebben : massaal zelfmoorden van sommige christenen _sektes bijv.,of van die racisten ,neo_nazi's....) :

Ik focus juist niet op deze ,maar ik tracht het heel spectrum te "scannen" in relatie tot deze issue van deze topic !


Ik hoef niet te wachten op die zgn verklaring :

heb ik dus al principiele bezwaren tegen zoals boven werd gedetailleerd vermeld in mijn eerst post op deze topic +al die praktish bezwaren die juist afhangen van de inhoud van deze verklaring waarover ik al een idee heb natuurlijk als volgt :

zou verwacht worden van moslims dat die bijv. secularisme =scheiding van kerk en staat ,o.a., dat die principieel zouden aanvaarden+grondwet ,grondwettelijke fundamentele rechten ,normen en waarden _"verlichtings"verworvenheden ....,plat en simpel gezegd _geformuleerd om het simpel te houden !!!!! : respect ervoor wordt dan niet voldoende geacht !

Praktish bezwaren tegen deze zijn als volgt :

Islam opvatting van deze issue is zeer duidelijk :

"jij je geloof en ik de mijne " , "er is geen dwang in het geloof"

Respect voor de grondwet en de heersend wetten van niet-moslim landen is wel vereist door de islam van zijn aanhangers :

eventueel erkenning-ondertekening is uitgesloten ,simpelweg omdat deze westerse verworvenheden , sommigen ervan althans , fundamenteel en in absoluut zin in totaal strijd zijn met Islam_geest,natuur ,essentie,beginselen ,dynamiek .....=daar hadden wij het erover gehad eerder ,weet je nog ???

Je moet deze nuance snappen : respect zonder erkenning_ondertekening (=deze laatste metaforish dan !) :

Ik hoef het inderdaad niet ééns met je te zijn ,andersom is ook waar ,maar ik heb respect voor je opinie : ik hoe je eigen opinie niet eigen te maken bovendien of opgelegd te krijgen : dat botst met mijn eigen vrijheid ,inclusief mijn Godsdienst vrijheid ....=en daar gaat het fundamenteel hier om en daar komt het in feite op neer :geen nader uitleg vereist ,geloof ik !


Nee ,serieus ,deze kwestie van ondertekenen door iedereen werd voor de eerste keer ,geloof ik ,geintroduceerd door Brits filosoof Locke : de grondlegger van filosofish liberalisme en empirisme :

maar dat bleek een utopish onrealistish uitganspunt te zijn :

hoe kan je van iedereen persoonlijk notabene verwachten dat die deze contract gaan ondertekenen :volgende generaties moeten dat ook doen dan inderdaad !!! :lol: :

hoe kan je dan verwachten van moslims dat die eigenlijk gaan doen wat van anderen niet wordt verlangen _geeist bovendien , en zonder de mogelijkheid hun eigen mening daarover te vragen_raadplegen notabene .....=pfff... :fplet: :rood:



Over wat boek heb je het ,duivelin !!! :lol: : just kidding !!! :lol: :

waar is je zgn liberaal respect voor de vrijheid van Godsdienst dan ,bijv.??? : je houdt je niet aan je eigen termen van de contract bij deze ,hoe kan je dan verwachten van mij dat ik daaraan zou houden met of zonder intentie-verklaring :heeft niet geholpen bij je,zie ik ,:deze intentie_verklaring : maar had je die afgelegd of ondertekend in de eerste plaats ,jij persoonlijk dan ???? :tover: +de bovenstaande bezwaren die ik tegen had geworpen inderdaad :religieus en ander !

P.S.: al die filosofish_ideologish van aard materialistish seculaire gehandicapte visies van de wereld ,de mens ,het leven .... hadden je eigen denkvermogens gevangen gehouden onder deze enorm filosofish_ideologish seculaire zand_kastelen waaronder je ongetwijfeld aan het verstikken en aan het ronddolen bent :je hoeft dus je eigen angsten ,twijfels ,tekortkomingnen ,handicap .... NIET op Islam te gaan projecteren :dat zou je absoluut niet helpen=ontkenningsmechanisme :je moet je eigen fundamentele problemen bij de wortels ervan pakken en je eigen "demonen" durven confronteren :

westerse verlichting zit fundamenteel op losse schroeven wat betreft islam althans :

deze zgn verlichting was maar een reactie ,onder ander , op de achterlijkheid ,onwetendheid ,onderdrukking (religieus,moreel ,historish, prive ,psychish _emotioneel , mentaal paternalisme_voogdij , economish,politiek ,maatschappelijk ....) ,onrecht .... van de kerk (het oorspronkelijk christendom zit er totaal anders uit en had dus absoluut niks mee te maken ,kort en plat gezegd !) die haar eigen geloof had veraaden en "getravestiet" voor down_to_earth motieven en doeleinden :deze zgn verlichting veroordeelde het christendom definitief ,zonder rekening te houden met de oorspronkelijk versie van het christendom en ging vervolgens dat allemaal projecteren op Islam in het bijzonder en alle religies :

islam heeft zijn eigen uniek geschiedenis en hoort daarmee uitgezonderd te worden van de later generalistie-conclusie van het "verlichte westen" qua afwijzing van ALLE religies =het is zelfs een ANOMALIE en wetenschappelijk denk fout om te gaan generaliseren :en dat deed-doet het zgn verlichte westen nog steeds ten opzichte van islam bijv. = en daarvanuit voortvloeien al die andere misverstanden ,problematieken , make_believe, al dan niet "wetenschappelijk" make _believe ,desinfo ,...... =en dat is ook terug te zien bij deze issue van deze topic =hoe kan het ook anders dan ! :tover: :rood:

Dit is een soort "totalitarisme" bovendien van het secularisme dan om van islam en moslims te gaan eisen dat die zich moeten gaan scharen tegen deze seculaire gedachtengoed en die eigen te maken =ideologish imperialisme ten top !!!!

Respect voor secularisme door moslims in NIET_Islamitish landen althans zou voldoende zijn ,zei ik al !

:zwaai: :engel:


Vervolg op mijn eigen reactie op die van Olive:

Let's take this unconventionnal way to discuss these matters :if u don't mind :

Ik zal even proberen je eigen "mind-set" ,psyche ...als volgt op te vatten en te schetsen:

Probeer's deze mentaal reisje _tripje _journey te gaan nemen_maken (en wel sober he ! :lol: ,no drugs ,no nothing , no offense !) : :gefeli:

Beste Olive: kij's verder dan die abstracte theoretish concepten ,begrippen en ander ,kijk's veel verder dan diens definities ,.....en ga's op zoek naar diens werkelijk fundamenteel natuur ,aard ,wortels ....:

use your imagination : "Imagination is more important than knowledge " :Albert Einstein :

I picture a certain lady apparentely more or less willingly caught inside a very beautiful fancy castle :

Je zit min of meer vrijwillig vast in je mooi mentaal "rationeel" "gevangenis" _waarheids_constructie ,en in plaats van dat allemaal te ontsijgen ,er aan te ontsnappen en naar de blauwe hemel en schitterend zon te kijken helemaal boven ,ga je mij met trots notabene vertellen hoe mooi en geweldig je eigen gevangenis is met alles d'rop en d'raan : met al die hi_tech _gadgets ,meubeltjes , objecten en andere materialistish faciliteiten ,samen met al die psychish_sanitair_hygienish en ander zorg die je daarin krijgt in deze laboratorium _gevangenis !

En.... je probeert mij als vrij man daarin te verleiden en erin uit lokken want je projectert je eigen angsten , twijfels ,tekortkomingnen .... op mij en mijn geloof inderdaad , en dan zou ik bovendien een heel kleiner ruimte en minder faciliteiten krijgen dan die van je ,want ik ben een eventueel drager van een "mentaal ziekte " die geloof heet :deze "mentaal ziekte " moet een apart klein celletje krijgen om te voorkomen dat de kracht van zijn eigen waarheid deze heel gevangenis_laboratorium van "wetenschappelijk " ,ideologish ,filosofish make_believe en bedrog ,zou doen instorten en plaats zou maken voor de heel big pic voor iedereen te zien : even for the blind to see indeed ,met respect tot blinde_mensen inderdaad : sommige blinden kunnen inderdaad meer & beter zien dan sommige goedzienden :

blindheid is eigenlijk meer een kwestie van die van het hart , brain ,geest ....


Dit is een soort klein metaforish symbolish samenvatting van je eigen manier van denken en "mind set" ,psych...dan :

je kan lekker blijven vast zitten in je eigen fantasieen_illusies_dromen _utopien... da's je eigen recht inderdaad : ik laat je ook in je eigen waarde ,maar je moet ook op je beurt respect hebben voor mijn eigen gedachtengoed en geen van je eigen visies ,ideologieen ... op mij te gaan projecteren en aan mij te willen opleggen :want dat zou je inderdaad niet lukken :tover: :ben ik al te immuun voor geworden : deze fase had ik al gepasseerd :Thanks God indeed +je schendt je eigen termen_clausulen van je eigen contract : voordat je aan andere zou vragen_eisen dat die aan deze zgn contract zich moeten houden_respecteren ,wat is zeker geen synoniem van ondertekenen _het ééns mee te zijn met de achterliggend gedachtengoed die schuil er achter gaat :

wederzijds respect zou voldoende zijn ,in alle gehoorzaamheid van de grondwet , de daarvanuit voortvloeinde wetten .... onder het "motto" : "jij je geloof en ik de mijne " , "er is geen dwang in het geloof " ,basta !

Check this out :

De som van alle afzonderlijke waarheden staat absoluut niet gelijk aan DE waarheid ! : iedereen heeft wel's ergens gelijk in ,maar de som van al die afzonderlijke waarheden is dus niet gelijk aan DE waarheid ,whatever that is indeed !

Het gaat meestaal niet om de waarheid ,maar vooraal om macht en dominatie :

Het gaat dus meestaal niet om de waarheid maar om wat daarmee wordt bedoeld_beoogd_gedaan_bereikt ....

"Rede is inderdaad het alternatief voor macht" zoals je beweert ,maar dat klopt niet helemaal ,NIET in de absoluut zin althans :juist rede wordt ge_misbruikt ,gemanipuleerd ...voor macht en dominatie doeleinden :

secularisme bijv. op het "eerst gezicht" een uitstekend veiligheids-mechanisme tegen totalitarisme ,dictatuur ,.... : deze draagvlakte en fundament van democratie bijv. is maar een IDEE ,een filosofish idee ,die kan inderdaad misbruikt worden juist voor macht en dominatie doeleinden en dat is het ook :secularisme is in feite de dekmantel voor macht :had ik al op andere topics onderbouwd : dus houd maar je eigen "failures" voor je met wederzijds respect inderdaad !





P.S.: als je ééns tips of hulp nodig hebt om te kunnen ontsnappen aan je eigen gevangensi_laboratorium ,geef me dan een seintje , anytime ,lady :dan zou ik je graag daarmee helpen= i could be your charming prince on a white horse (too late for that in fact ;i'm already married to an angel of a lady indeed !) : in fact i could be your Robin Hood savior from that beautiful castle _prison of yours : all u have to do is ... ask indeed !!! :lol: :gefeli: =Islam is that kind of divine "Robin Hood" for that matter in fact !!! :wohaa: :fplet: = geldt eigenlijk voor al de rest hier die het schitterend heerlijk licht van Islam nog niet had gezien :,bij wijze van spreken : kan nog inderdaad ! : ligt in God's handen dus :succes ermee !!!



Take care !


:zwaai:

bijwoner
09-01-08, 18:44
Geplaatst door Sallahddin
Tanger 1973 heeft inderdaad gelijk :
hij slaat de spijker op z'n kop :

-----Salahddin,
a) geef nog eens tijdstip en draadje
door over de door mij gemistte boodschap van jou.
Bewijs vervolgens dat de Koran origineel,
oorspronkelijk en heilzaam is voor haar volgelingen!
Daarna zal ik je vraag beantwoorden!
b) lees voor de aardigheid de Bijbel door
en wel de hoofdstukken waaruit ik de komende
12 Soera verzen voorbeelden haal.
c) Beter nog:
start een discussie in de moskee die voor jou
acceptabel is over wat bijwoner op www.maroc.nl schrijft.

Ik ben in mijn 'eentje'
-en kreeg klaarblijkelijk hulp van de Levende God-
en heb mij gericht tot 1.3 miljard Moslims.
De hulp van Allah zal toch merkbaar zijn,
zonder bloedvergieten? Moet op basis van Koran teksten lukken?!
------

kan je inderdaad wat van hem leren :
hij heeft de vermogen en zeker talent
in een paar simpele doeltreffende
al dan niet plat zinnetjes
het essentieel te zeggen die ik bijv.
in een heel artikel mee zit te worstelen :

-----Salahddin, laat ik die boodschap nu toch gemist hebben!

Bovendien ,moet je 's gaan ophouden
met je misplaatst

-----Salahddin,
hoezo misplaatst: hiero tref ik toch echte Moslims?
God spoorde mij aan om voor jullie te bidden (!)
en ook om 'het' aan jullie uit te leggen!
Weglopen zou misplaast zijn.
Deed Jona ook;
ik heb het niet zo op walvis-transporten onder water.

De theologische Top van de Islamitische wereld
waagt zich niet aan dit debat missie-werk op deze site ,
tenzij Tanger 1973 'voorganger'in een eigen moskee is!

-----
en ga's inderdaad even op mijn
aan je gericht "challenge" met betrekking tot
je tragi_hilarish rhetoriek
in relatie tot de Koran en Bijbel dan !!! ,
al is het eigenlijk offtopic !

-----Salahddin, wie stelt moet bewijzen;
daarover zijn we het eens! Soera 002.002
is op basis van 150 fouten in de eerste
3 Soera's dan ook een zwart op wit gedrukte leugen.

Ik zou 'de rest van de Koran' ook maar niet geloven
en argumenten daarvoor geef ik gedurende
een kleine 600 verzen ook door.

-----Geduld is hierin een schone zaak!

Moet je onderbouwen wat je zo makkelijk
en goedkoop aan het verkondigen bent ,
misschien kan je mij daarmee "overtuigen"
,wie weet ??? :lol: :tover: :wohaa:

-----Sallahddin, vooralsnog heeft het mij
mijn carriere gekost en een kleine 60.000 Euro.
Daar staat tegenover, dat de HJC Zijn
leven en sterven voor de 'zonden' van
de totale mensheid overhad.

Die van mij, maar zelfs die van jou; ook 'mijn offer' is relatief!
:zwaai:

1973Tanger
09-01-08, 18:58
Geplaatst door bijwoner


Een voorganger in een gebedshuis behoort niet tot de theologische islamitische top. Die hebben hier inderdaad niks te zoeken. Bovendien zullen ze gehakt van jouw loze beweringen maken. Ze hebben immers voor hetere vuren gestaan, daarbij is jouw vuur vergeleken ijskoud.

Sallahddin
09-01-08, 19:21
Geplaatst door bijwoner


Ik kon het inderdaad niet helpen in de lach te schieten met alle respect :viel ik bijna uit mijn stoel :zo "ontwapenend " en "waterdicht"_sterk is de "kracht" van de "waarheid" die je hier verkondigt :

je bent niet meer dan een tragi_hilarish Don Quichotte wat dat betreft ,no offense,met alle respect voor Don Quichotte inderdaad (Don Quichotte is bovendien geen karakter_symbolish_type " om voor te schamen ,natuurlijk niet : maar die is een oneindig bron van inspiratie inderdaad en die kan je enorm veel mee lachen =hi la ri sh !!! :lol: :welk soort inspiratie is dat precies ;moet je zelf gaan achterhalen bij het lezen of herlezen van deze geniaal boek van Cervantes inderdaad ! ):ga maar vooraal je gang hoor met deze missie_werk :ik houd je niet tegen !

Hoef je niet voor mij te bidden ,dank je : ik ben "hopeloos en verloren inderdaad" !!! :lol:

Humor is toch leuk !!! :lol:

:zwaai:

bijwoner
10-01-08, 03:10
Geplaatst door 1973Tanger
Een voorganger in een gebedshuis behoort niet tot de theologische islamitische top. Die hebben hier inderdaad niks te zoeken. Bovendien zullen ze gehakt van jouw loze beweringen maken. Ze hebben immers voor hetere vuren gestaan, daarbij is jouw vuur vergeleken ijskoud.

1973Tanger,
graag gedaan-mogelijk dat dit de gevolgen van
de klimaat verandering voor jou enigszins compenseert.

Overigens, deze klimaat verandering
is voor mij een aansporing geweest om flink door te werken.
Sterf je als Moslim, kom je bij Allah.
Sterf je als Christen, kom je bij God.
Bewijzen: 002.025 zie Bijbelteksten -in relatie tot het verschil
tussen BNP Islamitische landen / niet-Islamitische landen.

bijwoner
10-01-08, 03:18
Geplaatst door Sallahddin
Ik kon het inderdaad niet helpen in de lach te schieten met alle respect :viel ik bijna uit mijn stoel :zo "ontwapenend " en "waterdicht"_sterk is de "kracht" van de "waarheid" die je hier verkondigt :

je bent niet meer dan een tragi_hilarish Don Quichotte wat dat betreft ,no offense,met alle respect voor Don Quichotte inderdaad (Don Quichotte is bovendien geen karakter_symbolish_type " om voor te schamen ,natuurlijk niet : maar die is een oneindig bron van inspiratie inderdaad en die kan je enorm veel mee lachen =hi la ri sh !!! :lol: :welk soort inspiratie is dat precies ;moet je zelf gaan achterhalen bij het lezen of herlezen van deze geniaal boek van Cervantes inderdaad ! ):ga maar vooraal je gang hoor met deze missie_werk :ik houd je niet tegen !

Hoef je niet voor mij te bidden ,dank je : ik ben "hopeloos en verloren inderdaad" !!! :lol:

Humor is toch leuk !!! :lol:

:zwaai:

-----Sallahddin:
Deze opdrachten van de HJC hebben
de gKa 'gemist'. Waarom , mag je je afvragen!

Lucas 6:28 Als de mensen u vervloeken,
vraag God dan of Hij goed voor hen wil zijn.
Als de mensen u pijn doen,
bid dan dat zij gelukkig mogen worden.

Romeinen 12:14 Wens de mensen
die u vervolgen alle goeds toe.
U moet hun niets kwaads toewensen.

StevieK
11-01-08, 02:16
Geplaatst door bijwoner
1

Sterf je als Moslim, kom je bij Allah.
Sterf je als Christen, kom je bij God.


Ik ben Boedist ,ik ga als rook de pijp uit,
waar ga ik dan na toe ....??

bijwoner
11-01-08, 03:20
Geplaatst door StevieK
Ik ben Boedist ,ik ga als rook de pijp uit,
waar ga ik dan na toe ....??

StevieK
Locatie technisch gesproken:
stof ben je en tot stof verga je;
volgens de Bijbel zijn er 2 soorten mensen.
a) Zij die tijdens hun leven
een actieve relatie met Hem gehad hebben
en daardoor ook geestelijk leven hebben voortgebracht.
In de PK kom ik hierop uitgebreid terug.
b) Zij die tijdens hun leven, geen levende relatie
met God hebben gehad. In geestelijk opzicht zijn
dit voor God al dode mensen!
Na afloop als God 'de Boekrol' opent,
maakt Hij scheiding tussen mensen met
wie Hij een relatie gehad heeft, en wie niet.
Als je tijdens je leven Zijn zorg en bemoeiienis
niet op waarde geschat hebt, kan je ook wel zonder
Zijn aanwezigheid na je dood.
Je komt dan in het domein van de slang.
Je gaat dan door voor de laatste ronde, die in tijd onbeperkt is.

Als je echter vanuit geloof geleefd en gehandeld hebt,
ben je als het ware 'geslaagd voor de inburgeringscursus'
De Bijbel toont ons, dat hierbij nog een 'back-up' ingebouwd
is voor 'spijt op tanten' van het Koninkrijk van God
c.q. het domein van de slang.

Er is spraken van een 1e dood en van een 2e dood.
Stel je gaat nu dood zonder van Hem gehoord te hebben.
De kans is klein, maar niet verwaarloosbaar.
In dat geval, beoordeeld God je 'hart' tijdens je 1e dood
(feitelijk al tijdens je leven). Blijkt er sprake te zijn
van een hart waaruit liefde voor medemensen is gebleken,
zonder ego'istische bijbedoelingen, kom je in aanmerking
voor het nog komende 1.000 jarige vrederijk.

Zoals ik al eerder elders heb aangegeven,
gaat de Joodse jaartelling uit van een tijdspad van 7.000
jaar voor de huidige aarde. De laatste 1.000 jaar
komen dan overeen met sabatsjaren: het 1.000 jarige vrederijk.
Momenteel staat de teller op 5.767 jaar.
Stel nu, dat er een wereldwijde bekering
op gang komt onder Moslims en anderen
die zich alsnog bedenken, dan komen zij
(vrijwel zeker) in aanmerking voor dat 1.000 jarige vrederijk.
Ik ben God natuurlijk niet,
dus je zult het moeten doen met
mijn taxatie van Zijn Gerechtigheid.
In de PK kom je verspreid Bijbelse
onderbouwingen tegen van mijn mening hierover.
---------
Op dit 'spoor' ben ik gekomen, nadat ik op 2007-10-08
40 titels voor 25 Euro kocht via www.merweboek.nl
Daar zaten pareltjes tussen! (1997) 'De komende dertig jaar' ,
wat er gaat gebeuren met Isra'el, de kerken en de volken:
Jezus Christus komt terug!
A.Keizer, Merweboek, ISBN 90 71864 99 5.

Detail, toen ik het lijstje titels in mijn pc geplaatst had,
en over sommigen ging schrijven, veranderde er nogal
wat op de site van www.jeruzalem-online.com
Er kwamen filmpjes bij van project ontwikkelaars
met de meest vreemde flats, naar VS-ontwerp.
Ondertussen had ik het betreffende boek nog
maar voor de helft gelezen; sinds 2 weken ben ik verder...

---------
Echter, de oppermachtige HERE God
is wel zo rechtvaardig, dat Hij na afloop van
die 1.000 jaren alsnog de satan & zijn helpers
bevrijd uit de gevangenis van God-
waarin zij 1.000 jaar opgesloten zullen worden.

Mocht het immers zo zijn, dat een leven in vrede
je na 1.000 jaar uit de keel hangt,
dan kan je alsnog besluiten toe te treden
tot de selectie van satan & zijn helpers.


Steviek,
Het is wel mooi dat je met deze vraag kwam,
zo kan ik 'de boel' ook weer beter op een rijtje krijgen.
Zo blijk ik in de afgelopen jaren er vanuit gegaan te zijn,
dat deze betreffende finale slachting
(want dat zal het worden), aanstaande is .
De optie is echter ook aanwezig,
dat de situatie klopt en dat men
de PK mondiaal uitrolt via internet
en andere media en er een mondiale
bekering tot de God van de Bijbel op treed.

In dat geval, zal de 3e Tempel binnenkort
gebouwd gaan worden, op kosten die door
de rest van de wereld betaald worden.
Het huidige probleem is immers,
dat de 'goudenkoepel moskee' zich bevindt
op de locatie waar vroeger de Tempel van Salomo stond.
Het is niet meer dan normaal,
dat menig Oliesjeik zich achter de oren
gaat krabben: hebben we als Moslims
nu een glansrol gespeeld in de geschiedenis?
Als de Bijbel gelijk heeft,
lopen Moslims zelfs het 1.000 jarige vrederijk mis!

De echte dyhards, -die meestal minder scholing
gehad hebben en vaak als paria's behandeld zijn
door hun geloofsgenoten, gaan toch wel voor 'verstuiving'.
Zo denkt men op de vleugels van dynamiet
- of hoe dat goedje ook mag heten-
bij Allah vergaderd te zullen worden.
't Scheelt natuurlijk wel crematie kosten...

Het blijft voor mij een raadsel,
hoe vrouwen maagd kunnen blijven in een bestaan
waaruit God Zich heeft terug getrokken.
Maar goed, die fabeltjes uit 1000-en-een-nacht,
daar heb ik het een andere keer wel over.

Mogelijk heeft bovenstaand verhaal je vragen
een betere richting gegeven! Een Bijbel is niet bedoeld
voor een 'pronkkast' of rituele biblotheek:
verslijt ze , verslindt ze en geniet
van de kansen die God je nu biedt!

Beleggingstip: beleg vooral in Israel en landen
waarin de Bijbel wel op handen wordt gedragen!
Momenteel scoort Azi'e nogal, maar de vraag is natuurlijk
of men zich alsnog ook tot de God van de Bijbel bekeerd!

Bofko
11-01-08, 07:58
Geplaatst door bijwoner


:vreemd: Splijtstof terug ?

Die sliep ook altijd zo slecht in zijn zelf gecreeerde universum.....

bijwoner
11-01-08, 22:32
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Splijtstof terug ?

Die sliep ook altijd zo slecht in zijn zelf gecreeerde universum.....
Bofko, graag iets duidelijker.
Bedoel je:
a) leugens die mensen misleiden en
aanzetten tot moord in Nederland,
niet bestrijden zonder geweld?
b) kennis = macht; deel die kennis daarom niet,
dan behouden 'wij' onze macht?
c) liever geweld dan dialoog?
d) kleding codes helpen bij 'etiketten'?

In mijn geval slaap ik prima;
als ik er 's nachts uitga voor een toilet bezoek,
ga ik ook even het web op; zo neemt de efficientie
toe van het trappenlopen.