PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijfsleider ontslaat 3 niet-rokers



Marsipulami
11-01-08, 10:48
Bedrijfseigenaar ontslaat 3 niet-rokers


De eigenaar van een klein computerbedrijfje in Duitsland heeft drie van zijn tien werknemers ontslagen omdat ze niet-rokers zijn.

De manager van het bedrijf zegt dat hij zich genoodzaakt zag de drie te ontslaan omdat ze de vrede op de werkvloer dreigden te verstoren met hun eis voor een rookvrije werkomgeving.
Duitsland voerde op 1 januari een rookverbod in voor cafés en restaurants, maar arbeiders in kleine kantoorruimten mogen nog steeds roken.

"Met herrieschoppers ben ik niets," zegt de manager. "We telefoneren veel en het is gewoon makkelijker werken als we roken. Iedereen zit op rokers te vitten tegenwoordig. Het is tijd voor wraak. Ik neem alleen nog rokers aan vanaf nu," besluit hij.

knuppeltje
11-01-08, 10:54
Geplaatst door Marsipulami
Bedrijfseigenaar ontslaat 3 niet-rokers


De eigenaar van een klein computerbedrijfje in Duitsland heeft drie van zijn tien werknemers ontslagen omdat ze niet-rokers zijn.

De manager van het bedrijf zegt dat hij zich genoodzaakt zag de drie te ontslaan omdat ze de vrede op de werkvloer dreigden te verstoren met hun eis voor een rookvrije werkomgeving.
Duitsland voerde op 1 januari een rookverbod in voor cafés en restaurants, maar arbeiders in kleine kantoorruimten mogen nog steeds roken.

"Met herrieschoppers ben ik niets," zegt de manager. "We telefoneren veel en het is gewoon makkelijker werken als we roken. Iedereen zit op rokers te vitten tegenwoordig. Het is tijd voor wraak. Ik neem alleen nog rokers aan vanaf nu," besluit hij.

Zal ie genoeg kandidaten krijgen denk, dat wordt maar uitzoeken.
Misschien krijgt ie ze zo ook nog voor half geld, sommige zijn in staat om er alles voor over te hebben, wordt nog lache voor um dan.

StevieK
11-01-08, 11:02
Geplaatst door knuppeltje
Zal ie genoeg kandidaten krijgen denk, dat wordt maar uitzoeken.
Misschien krijgt ie ze zo ook nog voor half geld, sommige zijn in staat om er alles voor over te hebben, wordt nog lache voor um dan.

DISCRIMINATIE VAN DE NIET-ROKER!!!!!

Ik ben zelf niet roker, ik had er geen problemen mee als ze roken, zolang het maar geen rookhol werd en mits de asbakken op tijd geleegd worden.

Nu is de wet verandert en de niet-rokers eisen gelijk een rook vrije werkplek. Maar men kan het ook gezamelijk oplossen.

Ik vind het van beide partijen een beetje overdreven.

knuppeltje
11-01-08, 11:43
Geplaatst door StevieK
DISCRIMINATIE VAN DE NIET-ROKER!!!!!

Ik ben zelf niet roker, ik had er geen problemen mee als ze roken, zolang het maar geen rookhol werd en mits de asbakken op tijd geleegd worden.

Nu is de wet verandert en de niet-rokers eisen gelijk een rook vrije werkplek. Maar men kan het ook gezamelijk oplossen.

Ik vind het van beide partijen een beetje overdreven.

Ho eens even- hoelang hebben de rokers de niet rokers op een smerige manier gediscremineerd en aanslagen op hun leven gepleegd?
Niet roken is gezond.

Joesoef
11-01-08, 11:49
Welk zinnig mens wilt er nu voor zo een idioot werken?

Shemharosh
11-01-08, 12:17
Geplaatst door Marsipulami
Bedrijfseigenaar ontslaat 3 niet-rokers


De eigenaar van een klein computerbedrijfje in Duitsland heeft drie van zijn tien werknemers ontslagen omdat ze niet-rokers zijn.

De manager van het bedrijf zegt dat hij zich genoodzaakt zag de drie te ontslaan omdat ze de vrede op de werkvloer dreigden te verstoren met hun eis voor een rookvrije werkomgeving.
Duitsland voerde op 1 januari een rookverbod in voor cafés en restaurants, maar arbeiders in kleine kantoorruimten mogen nog steeds roken.

"Met herrieschoppers ben ik niets," zegt de manager. "We telefoneren veel en het is gewoon makkelijker werken als we roken. Iedereen zit op rokers te vitten tegenwoordig. Het is tijd voor wraak. Ik neem alleen nog rokers aan vanaf nu," besluit hij.

ja je hebt principes of je hebt ze niet!!!....bedrijfscultuur is bedrijfscultuur!!

bijwoner
11-01-08, 22:52
Geplaatst door Joesoef
Welk zinnig mens wilt er nu voor zo een idioot werken?

Joesoef, daar zeg je wat.
Ik heb hetzelfde met de Koran:
welk zinnig mens wil zichzelf zo beperken?

StevieK
11-01-08, 23:26
Geplaatst door knuppeltje
Ho eens even- hoelang hebben de rokers de niet rokers op een smerige manier gediscremineerd en aanslagen op hun leven gepleegd?
Niet roken is gezond.

Ik weet het knuppel, ik had er een smile achter moeten zetten.

Ik vind rokers tijdens het roken vaak associaal, blazen de rook vaak uit midden of in de buurt van je gezicht. Op straat smijten ze allemaal het peukje op de grond.

Ik heb jaren geleden op een cruiseschip gewerkt, de messroom, verblijfplaats van de rokers was vaak een smerig rookhol, asbakken werden zeer weinig geleegd, dus je kan die stank wel indenken. ik leegde de asbakken wel, maar dan vaan peuken met asbak in de afval emmer.

Ik ben blij dat er een rookverbod voor binnen is gekomen, maar nu gaan ze buten staan te roken en zijn gewoon de asociaal om de peuken in de desbetreffende afvalemmer te gooien, op de grond gooien is makkelijker.

Joesoef
12-01-08, 06:56
Geplaatst door bijwoner
Joesoef, daar zeg je wat.
Ik heb hetzelfde met de Koran:
welk zinnig mens wil zichzelf zo beperken?


Welk zinnig mens zegt dat de Koran schadelijk is, van samenleven met een koranlezer loop je niets op.

StevieK
12-01-08, 12:15
Geplaatst door bijwoner
Joesoef, daar zeg je wat.
Ik heb hetzelfde met de Koran:
welk zinnig mens wil zichzelf zo beperken?

Vind ik niet zo'n leuke opmerking, iedereen moet zelf zijn keuze keuze bepalen, niemand bepaald of de Koran voor hem of haar beperkingen oplegt, dit geldt evenals voor de Bijbel. Het is een leidraad voor leven.

Wat de een beperkingen vindt vindt de ander normaal of een weg om goed in te leven. Zo vind ik het wetboek in Nederland ook vele beperking. Je mag niet eens een inbreker met geweld het huis uitwerken. Neen je moet dat zeer vriendelijk vragen of het huis wilt verlaten daar ie ongerecht is.
Nou als ik hier in Thailand een inbreker uit mijn huis mep dat ie aan de overkant van de straat neer komt, dan zegt de politie nog dank je wel ook.

bijwoner
12-01-08, 20:07
Geplaatst door StevieK
Vind ik niet zo'n leuke opmerking, iedereen moet zelf zijn keuze keuze bepalen, niemand bepaald of de Koran voor hem of haar beperkingen oplegt, dit geldt evenals voor de Bijbel. Het is een leidraad voor leven.

Wat de een beperkingen vindt vindt de ander normaal of een weg om goed in te leven. Zo vind ik het wetboek in Nederland ook vele beperking. Je mag niet eens een inbreker met geweld het huis uitwerken. Neen je moet dat zeer vriendelijk vragen of het huis wilt verlaten daar ie ongerecht is.
Nou als ik hier in Thailand een inbreker uit mijn huis mep dat ie aan de overkant van de straat neer komt, dan zegt de politie nog dank je wel ook.
Steviek, kijk even bij het draadje
Commissaris Welten inzake de Koranfilm.
Het antwoord van mij aan 1973Tanger, die reageerde om 00.06 uur.
Mijn reactie was zojuist , rond 20.45 uur.

bijwoner
12-01-08, 20:27
Geplaatst door Joesoef
Welk zinnig mens zegt dat de Koran schadelijk is, van samenleven met een koranlezer loop je niets op.
Joesoef, ook voor jou telt:
Kijk even bij het andere draadje over Commissaris Welten
inzake de Koranfilm.
Mijn antwoord aan 1973Tanger, van rond 20.45 uur vandaag.

Joesoef
12-01-08, 20:58
Geplaatst door bijwoner
Joesoef, ook voor jou telt:
Kijk even bij het andere draadje over Commissaris Welten
inzake de Koranfilm.
Mijn antwoord aan 1973Tanger, van rond 20.45 uur vandaag.


Ook voor mij telt....

WTF denk jij wel om op zo een arrogante toon tegen mij te praten?

bijwoner
12-01-08, 21:06
Geplaatst door Joesoef
Ook voor mij telt....

WTF denk jij wel om op zo een arrogante toon tegen mij te praten?
Joesoef, daar geef jij aanleiding voor, bij je foto:
losbandige .......... en natuurlijk je bijdragen hier op www.maroc.nl

Je treft het: zo kom je nog eens 'over de tong!'
En ja: de Islam is een zinkend schip geworden,
dat moet je toch niet ontgaan zijn.

Stap daaruit, voordat het je meezuigt
naar het domein van Allah en zonder God!
Op www.dutch.faithfreedom.org
kan je helemaal bij gepraat worden:
gratis adviezen van Islamitische insiders!

Orakel
12-01-08, 21:10
Geplaatst door Joesoef
Ook voor mij telt....

WTF denk jij wel om op zo een arrogante toon tegen mij te praten?

:hihi:

Orakel
12-01-08, 21:14
Geplaatst door bijwoner
Joesoef, daar geef jij aanleiding voor, bij je foto:
losbandige .......... en natuurlijk je bijdragen hier op www.maroc.nl

Je treft het: zo kom je nog eens 'over de tong!'
En ja: de Islam is een zinkend schip geworden,
dat moet je toch niet ontgaan zijn.

Stap daaruit, voordat het je meezuigt
naar het domein van Allah en zonder God!
Op www.dutch.faithfreedom.org
kan je helemaal bij gepraat worden:
gratis adviezen van Islamitische insiders!

dutch faithfreedom en islamitische insiders? :duizelig:
Kweenie wiens hoeveelste nick jij nu weer bent, of dat je uniek bent in je zelfverheerlijking...naah, d'r zijn d'r meer met een dorgeschoten zelfproclamatie...maar vrijwel iedereen weet dat het wat verveelde querulanten zijn die zich voordoen als religieuze renegaten.

Maarten
13-01-08, 05:35
Geplaatst door Joesoef
Welk zinnig mens wilt er nu voor zo een idioot werken?

~~~:engel:*** :strik: ***:engel:~~~
. . . . . . . . . . Moi . . . . . . . . . .

Maarten
13-01-08, 06:01
Geplaatst door bijwoner
En ja: de Islam is een zinkend schip geworden,
Kweenie.. Sinds een paar jaar is iedereen aan de hoofddoek. Er wordt harder naar de moskee gerend dan ooit. En de minaretten krijgen afmetingen, waarbij ze - gevuld met brandstof - vermoedelijk tel Aviv halen.. Er wordt minstens een ton geboden, om het lontje aan te mogen steken..
En hoe meer "beschaving" wij naar het MO brengen, hoe meer het hier regent van de opmerkingen over honden, varkens, hoofd naar beneden, kaas, priesters met jongetjes, enz..

Kweenie of dat wel VEEL met islam te maken heeft, maar zinken doet er voorlopig niks.

tr_imparator
13-01-08, 14:33
Ik hoop dat de ruimte goed geventileerd wordt, anders zitten ze straks allemaal in een kamer in de Leeuwenhoek ziekenhuis.

:droef:

Rourchid
13-01-08, 20:57
Geplaatst door tr_imparator
Ik hoop dat de ruimte goed geventileerd wordt, anders zitten ze straks allemaal in een kamer in de Leeuwenhoek ziekenhuis.

:droef:
Steeds meer niet-rokers krijgen longkanker
Uitgegeven: 12 januari 2008 11:31
Laatst gewijzigd: 12 januari 2008 11:57

AMSTERDAM - Het aantal niet-rokers dat longkanker krijgt, is de laatste jaren sterk gestegen. Longkanker is steeds minder een ziekte die alleen rokers oplopen.

Longarts Nico van Zandwijk van het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis in Amsterdam noemt de stijging "opzienbarend".
Van Zandwijk zegt in Het Parool dat vooral niet-rokende vrouwen meer kans op longkanker maken.
De stijging was het eerst te zien in de Verenigde Staten en Japan, maar hij en andere longartsen in Nederland krijgen op hun spreekuur nu ook meer niet-rokers die aan longkanker lijden.

Agressief
In de Verenigde Staten behoort inmiddels een kwart van de mensen met longkanker tot de niet-rokers. Overigens zijn de tumoren die niet-rokers hebben, minder agressief dan die van rokers. De behandeling slaat bij de niet-rokers beter aan.
Volgens Van Zandwijk is de toename mogelijk te wijten aan de kwaliteit van de lucht. Hij maakt zich vooral zorgen over de Randstad en Limburg.

Oorzaak
Roken blijft overigens de belangrijkste oorzaak van longkanker. Roken is ook de reden dat het aantal vrouwen in Nederland dat aan de ziekte overlijdt sinds 1970 is vervijfvoudigd.
In 2006 stierven 9400 inwoners van Nederland aan de ziekte. In Nederland rookt 28 procent van de bevolking, een percentage dat de laatste jaren niet meer daalt.

Bron : http://www.nu.nl/news/1388317/83/Steeds_meer_niet-rokers_krijgen_longkanker.html

Maarten
14-01-08, 05:18
Geplaatst door Rourchid
In Nederland rookt 28 procent van de bevolking, een percentage dat de laatste jaren niet meer daalt.
Dus al die verhogingen van de prijzen zijn er alleen maar om de staatskas te spekken.

Verder moet misschien een derde van alle Nederlandse bedrijven zijn niet rokende werknemers lozen (ruimen), en eerlijke rokers aannemen. :D
Die zeiken tenminste niet over rook, en kunnen gezelliger hun werk doen.

En zeg niet, dat rokers de gezondheidszorg meer kosten, want ze gaan eerder de pijp uit, en kosten daarna niks meer.

Niet-rokers zijn dodelijk voor de horeca. Vanwege niet-rokend personeel vindt Balkenende het prima, dat minstens 20% van de horeca-ondernemingen de pijp uit gaat door het rookverbod.

Is er trouwens al een afvloeiingsregeling voor failliete tabakhandelaren, of kunnen die zo de straat op?